- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Az Intel a legmodernebb chipgyártó géppel előzheti meg az egész szektort
it Az Intel lett az első cég, amely szolgálatba állította az ASML új High NA EUV litográfiás chipgyártó eszközeit, ezzel minden riválisát megelőzheti.
-
Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
ma Az Ear (2) utódja az Ear lett, a kedvezőbb árkategóriába pedig az Ear (a) érkezett.
-
Egységesítéssel gyorsítaná fel fejlesztéseit a Google
ph A vállalat számos szoftveres és hardveres csapatot von össze az AI érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
G6-nak van olyan funkciója, hogy manuális obi esetén az expó gomb félig lenyomásával egyből nagyító módba vált? Praktikusabb lenne mint külön előtte gombot nyomni.
-
Golota
aktív tag
válasz MrChris #77053 üzenetére
Na, ez engem is érdekelne, csak Oly EM5-re! Tegnap felraktam a Helios 44M-et és az állam leesett, olyan portrékat csinál. Gyerekek fotózására kb alkalmatlan, mert mire belenagyítok, megtalálom vele a fókuszt, addigra már rég máshol van, de nyugisabb célpontot fotózni döbbenetesen jó. Éles és a bokeh pont olyan mint amilyennek leírták, megfeleló háttértávolság esetén még a körkörös effekt is bejön, ahogy a nagy könyvben meg van írva.
Egy kis utómunka nagyon jót tesz neki, de a Photoshopban a színekkel szenvedtem, mert nem állt át monitor view-ra, így a mentett jpeg mindig fakó volt. Erre van valami best practice amúgy?
-
un2112
tag
válasz aginor #77000 üzenetére
Még egy kérdés Nissin i40 vs Metz mecablitz 44 AF-2 vakuk ügyében.
Látom, hogy előbbinél a Flash duration : 1/800 ~ 1/20,000sec, míg utóbbinál 1/125 - 1/15000 sec.
A gyakorlatban mennyire lehet fontos, hogy a Metz ennyivel "hosszabb" időt is tud villantani?
(Mert amúgy méret és súly tekintetében a Nissin jobban tetszene, meg ahhoz adnak diffúzort is, de ez mind mellékes, ha a Metz számottevően jobban használható az idő miatt.) -
Lassú Víz
őstag
válasz un2112 #77055 üzenetére
Fotós szempontból a hosszabb villantási idő inkább káros. A redőnyzár "lassan" fut le, ezért gyors mozgást kimerevíteni impulzusszerű megvilágítással tudsz. Ugyanakkora kulcsszám, ISO, zoom állás mellett a hosszabb villanási idő kisebb csövet kell, hogy jelentsen, ami szerintem a HSS képességet is gyengíti, lévén az folyamatos fény, amíg a redőny lefut. A másik gondolatom, hogy a kisebb cső kisebb felületű is, ezért arról nehezebben távozik el a keletkezett hő.
Fentiek alapján, ha nincs panasz a Nissin megbízhatóságára a neten, válaszd azt. A Nissint tudod használni bármihez slave módban, a Metz csak remote TTL-t támogat, mezei slave-t nem. Tiszta hülyék, hogy ezt a faék egyszerűségű szolgáltatást kihagyják belőle.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
mikrofon
addikt
válasz Mercutio_ #77049 üzenetére
Hát igazából ez az előtétlencsés dolog tetszik. Ha kell viszonylag egyszerűbb rárakni. Valami ilyesmire gondoltam mert alapvetően nem akarok makrózni (még ) Viszont az erdőben volt egykét gombatelep, amin éppen a csigák meg különböző élőlények lakmároztak. Ott szívesen lőttem volna egy két képet. Ezért gondoltam a Makro obit, amit mondjuk használnék 60mm-en gyermekek fotózásához megfelelő távolságból. Aztán egy ilyen témánál csak átkapcsolok azt jöhet a makró. Az előtét lencsét meg csak felcsíptetem...
Ha jól gondolom, ez amellett, hogy nagyít csökkenti a közel-ponti fókuszt.
Esetleg ezt tudod, hogy mennyivel lehet közelebbről fotózni?
Gondolom emiatt mindegyik obira felrakható, nem kell hozzá a tele zoom. Gondolom a nagyítás miatt jó ezzel a tele zoom-mal...Telezoom beszerzésétől azért ódzkodom, mert korábban volt telezoom-om és nem sokat használtam, (méret és súly miatt nem is nagyon cipeltem. -Tudom, hogy Pentax esetén más mint itt.) Míg mondjuk 135-ös fixet gyakran felraktam. Mondjuk az a szenzor méret miatt kb 200mm-nek felelt meg, az meg az MFT világban 100mm-t jelentene....
Erre a lencsére szerintem rápróbálok. Kár hogy a 45/1.8-ra nem megy fel....Egyébként meg olyan képekkel megelégednék Makróban, mint amit linkeltél... Csak kellene egy olyan obi, ami mondjuk erdőben amúgy is rajta van, aztán csak csíptetek le és fel....
Samyang-on is gondolkodtam, de ott inkább a 85mm-esre.
Most úgy sem kell rögtön beszereznem, mert a köv. kirándulásig van még időm gondolkodni, nézelődni, próbálkozni nem mintha addig nem használnám és a szekrényben porosodna....
[ Szerkesztve ]
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz mikrofon #77057 üzenetére
Arra gondolsz, hogy a DCR-250 nem megy fel a 45/1.8-ra? Mert bizony felmegy rá, csak mivel a DCR-250 49mm-es szűrő menetre való (+52-67mm között csíptetővel), kell egy 37->49 step-up ring, ami a 45-ös 37mm-es szűrő menetét átalakítja 49mm-re. Ez filléres cucc eBay-en.
-
mikrofon
addikt
válasz Grga_Pitic #77058 üzenetére
ez nagyon jó hír ki is próbálom. Most rendeltem filléres cuccokat.. Akkor ezt is beszerzem
-
Mercutio_
félisten
válasz mikrofon #77057 üzenetére
Ahogy
Borivoje SurdilovicGrga_Pitic írja egy step-up ring megoldja ezt a problémát Nekem Pentaxról maradt sok 52mm-es szűrőm, ezért 37-52 és 46-52-eseket használok, így a jóval bővebb (és megfizethetőbb) szűrők is felpakolhatóak az obikra.DCR-250 minden obin nagyit és csökkenti a gyutávot minél inkább mégy a tele tartomány felé annál nagyobb a mozgásteret, illetve annál izgágább / ijedősebb élőlényt tudsz fotózni mert nő a távolság amin belül még élesre tudsz fókuszálni.
Azt azért sose felejtsd el, hogy a makró nem az a sikerorientált műfaj, ahol 10-ből 10 a jól meglőtt képek aránya, az inkább a 10-ből 1-2 felé konvergál...
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
hibavissza
veterán
GX 80 híradó, kezdem a rosszal.
- 12-32 rekeszállítás nem fokozatmentes, így célszerű A módban videózni. (Mondjuk a 12-35 sem az. Arra ráadásul ráfestettek egy piros HD feliratot megtévesztésnek.)
- Benéztem. Videó M módban nincs autoISO mégsem. Csak A, P, S módban. Beteg.
- 4K-ban, ha mozdítom a kamerát, fókuszt állítok szétesik a kép, eltűnik minden részlet. Olympusos lesz a minőség. fHD-ban ez nincs.
- Lehetne benne 4K time laps, ami kihasználja a szenzormozgatást és azt, hogy nem full read. Lehetne svenkelni gépen belül mint fHD-nál, ha nem is olyan mértékben.
- Aksi elég harmatos.
- Kijelző elég nehezen jár. Remélem bekopik idővel.- Pár gombnyomás és hipp-hopp 30-60p és nincs idő korlát
- 12-32 nagyon jó objektív. Van hangulata, éles, CA gyakorlatilag nincs.
- Végre USB-ről etethető. Nagyon kényelmes. Nem kellenek hülye átalakítók, töltők. Azt nem igazán értem, minek tették fedél alá a töltőnyílást. Körömrepesztő a nyitása. Felesleges, telefonomon sincs fedél.
- Magas ISO-n már az Adobe Standard is teljesen jó képminőséget ad. Ugyan ez igaz videónál is. Semmi igényem nincs az utómunkázásra. Teljesen jó amit a gép kiköpköd. Jól konfigurálhatók a színek, kontraszt, stb. -
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #77063 üzenetére
Ez szomorú amit a 4k-ról írsz. Amiket letöltöttem ilyet nem láttam, meg még nem is olvastam. Tudnál 5-10 másodperces mintát küldeni erről a képszétesésről?
Usb-s töltés közben lehet használni? -
aginor
addikt
válasz hibavissza #77063 üzenetére
G7-el megnézem a 4k videó jelenséget, ha leírod, hogy mit, hogyan csináljak hozzá.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
hibavissza
veterán
válasz MrChris #77064 üzenetére
Persze, töltök fel mindent. RAW-okat, stb. csak van a hdd-n két rendezvényem és egy komplett nyaralás a régi géppel...és szétszednek.
Képszétesés. Már a 24p és 25p között is van különbség. Lesz időm, rámókolom a 30p-t, hátha azzal elviselhető. 4K alatt jön ki igazán mennyire tré a c-af. Folyamatosan aprókat huntolgat és ilyenkor szétesik a kép. Ez fHD-n nem látszik. Először VLC-n néztem. Azzal úgy tűnt, akadozik, leesik az fps. MPC-HC-vel már látszott, hogy nem akadozik, hanem a finom huntolgatás alatt szét-szétesik a kép. Fura. Még az is lehet, hogy lejátszó kodek hiba. Vagy nemtom. Egyébként, ha tarom a kezemben a gépet és a téma mozog, minden marad éles. Töltök fel és megszakértitek.[ Szerkesztve ]
-
aginor
addikt
válasz hibavissza #77066 üzenetére
Lehet, hogy a képstab a bibi? Próbáld meg kikapcsolt stabilizátorral is, hátha.
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
L4mie
veterán
Üdv Urak!
Tudtok ajánlani tipikus turista obit?
Természetesen elérhető áron,
Nem szeretnék 2-nél több objektívet cipelni az E-M10 el, a kittel meg annyira nem vagyok elégedett, nem rossz, csak....[ Szerkesztve ]
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
silmatauki
őstag
válasz hibavissza #77066 üzenetére
Mondjuk nem ez lenne az első eset, hogy a Pana video encodere nem bírja a svenkelést és a többi, hasonló, gyak. mindent érintő változást. Ugyanez (“mudding”-ra keressetek) volt a GH1 (első 1080p Pana kamera) vagy a TZ7/ZS3 (első 720p Pana p&s kamera) encoderének hibája.
-
dioka7
senior tag
Üdv,
egy gyakorlati kérdés, 2-3 hete voltunk állatkertben, és akkor én is elgondolkodtam egy "tipikus túrista" obi beszerzésén amiatt, hogy az EPL6-omhoz adtak egy 14-42 és egy 40-150 obit kit-ben, és hát hol messzire, hol meg sötétebb helyen közelre kellett fényképeznem. Na már most a kérdésem az lenne, hogy ilyenkor ti mit csináltok, mármint én nem mindenhol cseréltem obit ahol kellett volna, de így is vagy 10x kicseréltem. Ti is egész nap cserélgetitek, vagy hogyan lehetne leegyszerűsíteni ezt a dolgot. Értem, hogy a témának megfelelő obi kell, de mikor egyik helyről, ahová zoom obi kellett mentünk át a másikba és ott volt pl a "japán kert", akkor oda jobb volt a széles látószög és csak emiatt a 3-4 kép miatt kellett oda-vissza cserélgetni az obikat. Szóval ez így elég időigényes, meg az obik is nagyobb eséllyel sérülhetnek, a sok-sok pakolászás/cserélgetéstől. Na ilyenkor nektek mi a praktikátok? A "túrista obi", ahogy néztem (az ajánlottakat) 150-200.000 közt vannak ami elég sok lenne így hirtelen kiadásként. Gondolom akkor cserélgessem csak amíg gyűlik a rávaló...
-
aginor
addikt
-
hibavissza
veterán
válasz silmatauki #77070 üzenetére
Most, hogy ezt figyelem, ott van a YT tesztvideókban is, csak nem annyira zavaró, mert a YT keményen lerontja a képminőséget még 4K beállítás alatt is. Ha nem erre figyelsz, nem veszed észre. Ennyit a sok "nagytudású" tesztelőről.
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #77066 üzenetére
Ok, ráér! 'A' módban videózok és nem szoktam zoomolni meg inkább tapi fókusszal használom. Ez az apró huntolás érdekes, egy régi sony handycammem csinálta, SD-ben is látszott. Ezt már jobban kéne csinálni lehet találgatni, pl a kiolvasás sebessége...
Remélem a szétesés a lejátszó géped softhibája
Örvendetes, hogy láthatóan sokat javult a zaj teljesítmény. -
Tikakukac
titán
Na, most már tényleg kell új gép:
G7 kitben újonnan megmókázva 150k
GX8 ugyanígy 240kVagy G7 12-60-al 220k-ból
Ki mit venne? Ahogy nézem GX8 nekem sokat nem dobna (még), viszont az árból simán megvan egy 20mm-es is a stúdióba, a kittel meg szaladgálok itthon.
Más elképzelés?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
MrChris
nagyúr
válasz hibavissza #77073 üzenetére
Termék pozícionálás? Gomdolom a gh4 nem csinálja ugyan ezen bitrátával.
-
INTELligent
senior tag
Sziasztok!
Tegnap én is csatlakoztam az mft-sek táborához egy Pana G5-tel (kompaktról váltottam), mivel jelenleg azonban még csak a váz van meg, ezért gondoltam, a segítségeteket kérem, hogy milyen objektívet érdemes nézni, egyelőre egy mft-s és egy manuális beszerzése van tervben, használt is játszik.(keresek itt HA-n egy kitobit, de nem vagyok teljesen biztos, hogy az a legjobb alternatíva.)
Amit rólam, mint "fotósról" kell tudni, az az, hogy alapvetően 34 mm ekv. körül készült a képeim nagy része,szóval nem probléma, ha fix objektív jön szóba ill. szívesen kipróbálnám a makrózást, de arra lehet marad a manuál.
Amiket eddig néztem:
a 14-42, ill. a 14-45 kitobi, itt nekem utóbbi szimpatikusabb, márcsak a fém bajonett miatt is,
a Sigma Art sorozata, abból is a 19 mm-es darab
Lumix 25 mm 1.7Szerintetek a leírt dolgokra melyik obival érdemes szemezni, vagy esetleg van jobb ajánlat ezeknél (gondolom látjátok, hogy nem a legdrágábbakból szemeztem, szóval kb ez a kategória a kiszemelt)?
A segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv,
IntelligentFlickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
aginor
addikt
válasz Tikakukac #77076 üzenetére
Ha nem kell a képstab és a szigetelt váz, akkor én G7+12-60-at vennék (vagy 12-100).
Tudásban jó a G7 nagyon, összeszerelésben viszont csak közepes és műanyag a kivitele is, cserébe elég jó a fogása és az ergonómia úgy általában.Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
dioka7
senior tag
válasz Grga_Pitic #77074 üzenetére
Igen, jogos, de az is marha nagy kiadás lenne, bár lehet, hogy olcsóbb mint egy új obi...
Videót soha életemben nem használtam, úgyhogy az kilőve. Ha feltétlen kellene, akkor van kölcsön kamera, de az a jellemzőbb, hogy nem videózok semennyit sem.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
-
pandur99
aktív tag
12-50. 50e-ért kapható használtan, és a hírénél sokkal jobb. Én E-M5-ön ezt használom, és ha úton vagyok, szinte nem is teszek fel mást, a többi pihen a táskában. A 12 mm tájképnél és városban nagyon jó szolgálatot tesz, és ha alkalmanként rövid a vége, a digitális 2x-ezővel szódával elmegy.
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
MrChris
nagyúr
válasz INTELligent #77079 üzenetére
20-as az egyik legélesebb fix obi, fényerős és a leglassabb. Utóbbi ellenére rengeteget használom. A 19-es képein úgy láttam elmarad élességben meg csak 2.8 márpedig ez a normál sokszor előkerül szobában gyenge fényben.
14-45-ön van stabi kapcsoló is. -
Grga_Pitic
aktív tag
válasz dioka7 #77083 üzenetére
Egy pár éves konstrukciójú használt váz (E-PL5, GM1 stb.) egész biztosan olcsóbb egy használt ultrazoomnál, persze ha a két kitobitól is megválnál, akkor már véleményes.
A GM1-em pl. kitobival is körberöhögi a 6 éves, akkor elég jónak mondott 100+ ezres FHD Pana videokamerámat, de ha nem videózol, akkor tényleg nem számít. -
hibavissza
veterán
válasz hibavissza #77073 üzenetére
Valószínűleg user error lesz. "A" módban voltam és nagyon beesett a záridő. Utána járok. Azt hiszem meg van a délutáni programom.
-
theporcupine
tag
válasz hibavissza #77089 üzenetére
Letölthetőt tudsz feltenni 4K-ban, egy rövidet. Vagy esetleg megnézni, hogy milyen tömörítést használ? Csak a paraméterek miatt.
A GH4 - 100Mbps, AVC High@L5.1, CABAC/2 RefFrame, VBR.
Ha sok apró részlet van a képen és mozog is, akkor az a 100Mbps nem olyan sok 4K-ban. Reménykedtem még az elején, hogy GH4-en update-ben még megemelik, mivel FHD-t tud 200Mbps-t, de már biztos nem. Így most ránézésre ugyanazt tudja 4K-ban minden mindegyik Pana.https://www.flickr.com/photos/nomorethanwaves/
-
MrChris
nagyúr
válasz theporcupine #77090 üzenetére
A magas bitráta nem garancia a jobb képminőségre. 100mbps 4k-ban arányosan viszonyul a fhd 28mbps-hoz. Ezek ráadásul csúcsértékek. Míg az Olympus 72-vel se tudja megoldani. Meg a GH és G vonal is mutatja, hogy ugyan azzal a paraméterrel és szenzorral jobbat tudnak képminőségben, gh4 4k-nál több a részlet mint a gx80-nál, vannak erre összevető bemutatók, szeintem nem azonos az eljárás.
-
Lassú Víz
őstag
válasz pandur99 #77085 üzenetére
Ha a 14-42-vel nem elégedett, a 12-50-nel sem lesz az.
Furkoo: sajnos igazi különbséghez valamelyik 2.8-as zoom (Pana 12-35, Oly 12-40) vagy fixek fognak kelleni. Esetleg megnézheted a Pana 12-32-őt is, akinek van inkább dicséri mint panaszkodik.
Nálam leginkább a 17-25-45 fix sor van + a 9-es halszem, de az ritkán kerül fel. Ezen kívül a 12-50 időnként, mert makrónál van vele fókusz sorozat, meg a 12mm. Ha csoporttal kirándulok, akkor 14-150, úgysincs idő cserélgetni. Kb. azt tudja mint a kit objektívek. Az igazi két obis szettem a 14-54 + 50-200, de ahhoz csak E-M1-en van PDAF támogatás, és kár lenne tagadni, hogy azt a legszarabb cipelni.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
sideburns
aktív tag
válasz dioka7 #77071 üzenetére
"hol messzire, hol meg sötétebb helyen közelre kellett fényképeznem. Na már most a kérdésem az lenne, hogy ilyenkor ti mit csináltok, mármint én nem mindenhol cseréltem obit ahol kellett volna, de így is vagy 10x kicseréltem. Ti is egész nap cserélgetitek, vagy hogyan lehetne leegyszerűsíteni ezt a dolgot. "
Nem kell mindent lefényképezni. -
mikrofon
addikt
válasz Lassú Víz #77092 üzenetére
Ezek alapján a te obiparkod az alábbi?
fix-ek: 9, 17, 25, 45
Zoom: 12-50, 14-150ezek közül melyek azok, amelyikektől nem válnál meg semmiképpen, mert annyira hiányozna és melyek azok amelyiket ha nélkülöznöd kellene akkor kibírnád?
Ill. próbáltál már 12/2-t, 60/2.8 macro-t, 75/1.8-at, esetleg 12-40 Pro-t?
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
válasz mikrofon #77095 üzenetére
Az csak akkor számít, ha jpg-ben nyomod. Raw-ban mindenképpen a teljes kép van. Ráadásul utólag jobban tudod a vágást is igazítani.
(#77098) mikrofon : csak m.ZD Enni nem kérnek, és szituációtól függ mi van nálam. A 12-50 az egyetlen amit eredetileg nem akartam megvenni. De marad mert a kurvapecér japán mérnökök pl. a fókusz shiftet letiltották a 4/3 rendszerű objektívekről.
Csak a 75-öst használtam, nagyon jó, de nagy a munkatávja, és végül is az 50-200-ban benne van a 75 is, igaz kb. 2.9 és nem 1.8. Most nem aktuális nekem beletolni a pénzt abba a kb. 1,3 FÉ előnybe.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.