Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #40935168

    törölt tag

    válasz .mf #58304 üzenetére

    madgie kettővel utánad elmondta a lényeget: a Sony üvegek elég gyérek szerintem és kevesen is vannak, most nem darabszámra, hanem fajtára. Csodás klassz innovatív cuccokkal jönnek, ő lehetne a sereghajtó is akár, ha végre elkezdene izmosan rágyúrni az üvegekre. A CaNikon üvegek ugyanabból a szériából és fajtából pár kivételtől eltekintve közel fej-fej mellett csúcs fullframe vadállatok, a Sony meg az agyontechiezett vázaival próbál valamit, csak nem tudja senki, mit, mert az üvegpaletta gyér, a meglévők pedig gyengébbek - akkor meg már inkább mégiscsak egy CaNikonba tolja az ember azt a felesleges 1-2 milláját. Még akkor is, ha a fázisalapú fókusz félrelő néha, rekeszelésre elmászik a fókuszsík (focus-shift) és a tükör berázza a gépvázat exponáláskor.

    Én az Oly-nak drukkolok, mert ahogy fejlődik a félvezetőipar, hamarosan mégannyi zaja sem lesz az m4/3 szenzoroknak, mint most, a megapixel is nőhet, egyszóval, van az a pont, ahol már ez a kis szenzor is képes lesz elfogadható ISO25600-at lőni és senkit nem fog érdekelni, hogy APS-C vagy fullframe lapkák 2-3 fényértékkel magasabb iso-n nyújtják majd ugyanezt, amikor 6400 is már bőven nagyonjó.

    Cserébe az Oly üvegparkja elég színes (főleg a Panával együtt), az üvegei pedig szintén pazarkurvajók, elérhető áron. A legtöbb obi használható már full tágon is, rekeszelés nélkül, 1-2 spéci darab ráadásul full nyitva a legélesebb, hát teljesen röhej, fullframe világban meg ökölszabály kb. a rekeszelés az MTF ábrák maxolásához. (Az OTUS sem nyitva rajzol a legjobban).

    Az a baj, hogy nincs tökéletes rendszer :( Ízlés dolga, ki hol és miben köt kompromisszumot.

Új hozzászólás Aktív témák