Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FEDman

    addikt

    Eljutottam oda, hogy LR-ban sikerült pár G5 Raw file-t megpöcögtetnem.
    Legnagyobb kérdés természetesen az volt, hogy a G5 tényleg megkapta e GH2 szenzorát?

    Miután mind a G5, mind a GH2 lapkájának a teljes felbontása 18,3Mp így a válasz részemről borítékolható volt, de persze addig nem lehet az ember teljesen biztos a dolgában, míg azt tapasztalati úton le nem tesztelte. A magam szerény keretei közt ezt most meg is tettem.

    A G3 és a GH2 igazából egyetlen ponton tér el érdemben egymástól, méghozzá hogy alap iso-n az árnyékos részekben a GH2 kicsit tisztább, zajszegényebb így aztán célirányosan egyből erre a területre koncentráltam.

    A francia Focus-numerique oldalról sikerült beszereznem a G5-G3-as Raw file-okat, innen egyből ment a két darab iso160-as kép a LR-ba, ahol mindkettőre ráhúztam +3EV expo korrekciót.

    Az így kapott eredményből két 100% crop:

    Jól látszik, hogy ilyen extrém körülmények között a G5 kevésbé zajos.
    Mindehhez hozzáteszem hogy a LR alap színzaj szűrését rajta hagytam mindkét esetben. Anélkül a különbség ugyan látványosabb, de mivel gyakorlatban ilyen körülmények között amúgy is mindenképp használnánk a LR remek színzaj szűrését ezért így szerintem mégiscsak hasznosabb, gyakorlatiasabb az összevetés.
    (Megnéztem ugyanitt az E-M5-öt is, ilyen téren G5 meg az OMD teljesen egy szinten van.)

    Ezen kívül még iso3200-on néztem meg a képeket. Itt az imaging resource képeket vettem igénybe. Ebben az esetben módosítások nélkül konvertáltam le a Raw képeket, a LR alap színzaj szűrését ebben az esetben is megtartottam, 100% coppok:

    A zaj mennyisége szempontjából gyakorlatilag semmi különbség nincs a G3, G5, GH2 között. A zaj minősége szempontjából viszont egyértelműen a G5 a legjobb. A GH2-n ilyen szempontból érezni, hogy a legöregebb darab, ugyan érdemben nem bandizza össze magát, de érezni rajta, hogy azért ettől nem áll olyan messze. :)
    Ilyen szempontból a két kisebb váz már jobb. Amiben viszont egyértelműen a G5 a legjobb az a színzaj aránya. A G3-nál itt ez már egy picit borul. Ezen croppon is látszik talán, hogy még a remek LR színzaj szűréssel együtt is a színzaj egyensúlyának elbillenése miatt a feketék kicsit lilába hajlanak. Ugyanennek a jelenségnek a G5-nél már nyoma sincs, gyönyörűen tartja a színeket!
    Ez nem nagy különbség, de azért jó látni, hogy figyelnek az ilyen finomságokra is.

    Az E-M5 alap iso-n zajban semmi pluszt nem mutatott a G5-el szemben, iso3200-on viszont már kicsit kevesebb zajt termel a Panánál, ez nem is kérdés. Ugyanakkor nem is olyan nagy a különbség, hogy emiatt aggódni kéne.
    Ellenben az OMD legnagyobb erőssége, hogy milyen sok tartalékkal bír a csúcsfényekben. Ilyen téren biztos van előnye az OlympuSony-nak, de hogy mennyi azt ezen képek alapján nem tudtam letesztelni.

    Egyben viszont most már biztos vagyok, a G5 tényleg megkapta a GH2 lapkáját!
    Persze mivel azóta eltelt két év így nyílván egy kicsit leporolták előtte, majd végül hogy azért mégse legyen minden olyan kerek még pluszban letiltották a multi-aspect használatát. :)

    Végül levezetésként egy Pana Jpeg kontra Raw témakörben lehúztam egy G5-el készült tájképet és kipróbáltam egy kis Raw feldolgozás után mennyivel több részletet lehet kinyerni adott képből a gyári Jpeg-hez képest:

    -

    -

    Mindent összevetve szenzorban jelenleg a legjobb Pana gép egyértelműen a G5.
    És ez pár napig biztosan így is marad, aztán lassan itt a GH3 is. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák