Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FischiPiSti

    csendes tag

    Sziasztok!

    Én is a pályázat miatt kerültem ide, és olvasva a topikot, bár laikus vagyok, de kicsit szkeptikus vagyok a szkeptikusokkal szemben. Biztos vagyok benne, hogy a pályázat célközönségének nagy részének nincs padlófűtése. H tarifa mellett(megfelelő hőszivattyú mellett nem látom akadályát) és 5kwp napelem+akksi és puffertartály mellett 9kw hőszivattyúval nem tudom elképzelni, hogy ne érné meg. A pályázat nem szab padlófűtés vagy falfűtés hiányára kitételt, pedig ha tényleg igaz, hogy ezekben az esetekben nőne a rezsi, az hatalmas szarvashiba lenne a pályázat íróitól. Igaz még mindig nem végleges, és sok sebből vérzik sokak szerint a tervezet, de nem láttam a véleményezések között sem véleményt ezzel a témával kapcsolatban. Mivel az önerő nulla, ha már 1 ft-tal is csökken a rezsi éves viszonylatban(nálunk 218k villany, és 250k gáz), és elegendő a teljesítmény a fűtéshez(ház válogatja), akkor már jól jár mindenki, és a pályázat eléri célját, a co2 csökkentést. (Most ne menjünk bele, hogy honnan jön a villamos energia)
    Ráadásul a már említett Panasonic T-CAPet úgy láttam pont úgy reklámozzák, hogy radiátoros fűtés esetén az "ideális választás", 60°C-os kimeneti víz hőmérséklettel.

    Nálunk 80nm, 2,8m belmagasság, 40cm falak, dupla rétegű műanyag ablakok, 6 db acéllemezes radiátor(3 nagy-tripla, 3 kicsi) turbós gázkazán(nem tudom a teljesítményét sajna) van. Szigetelés szintén nincs még, de ezt pályázattól függetlenül is meg szeretnénk csinálni a közeljövőben. Ami ajánlatokat kaptam eddig, vagy az jött ki, hogy elég a 9kw, vagy hogy felejtsem el(padlófűtés hiánya miatt). Az egyik lehetséges kivitelezőnél volt szerencsém megnézni a rendszert, nála sincs padlófűtés. Állítólag van lehetőség gázkazánnal párhuzamosan használni, nemtudom ez tényleg így van-e, egyáltalán megéri-e?