Új hozzászólás Aktív témák
-
hapakj
őstag
jah, az idTech 7 nagyon szépen terheli a processzort, egy developer interviewban (most hirtelen nem találom a videót) nagyon büszkék voltak arra, hogy az egészet megvalósították egy task graph rendszerben és nincs is olyanjuk, hogy main thread vagy ilyenek. lényegében akárhány magra tud skálázódni, ha van elég feladat.
Oh, most találtam meg, hogy ez még a wiki oldalon is meg van említve [link]
-
worxland
addikt
Jelentem, 3080 (10 GB VRAM), 4K, Supreme (Texture pool levéve High-ra, Shadow quality levéve Mediumra és Decal distance levéve Mediumra - ezek nélkül nyafog, hogy kevés a VRAM), fix 60 fps-sel megy. DLSS nélkül.
Ja, és tekeri mind a 32 szálat a prociban, nem csak 2-3 magot, mint sok játék.
Egyelőre tetszik.[ Szerkesztve ]
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
Sonja
nagyúr
Igen, az a 12GB-os verzió. Rákérdeztem email-ben a tesztelőnél, itt a válasza.
"We used the 12GB version. I’ve seen reports that the 10GB version faces VRAM issues, but with 12GB we didn’t really see any issue. That is in our benchmark scene. Other areas may require more VRAM."
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Nagynozi
aktív tag
Kinn van a Digital Foundry-nak az Xbox Series X/S elemzése és csak 60 fps mód van RT Global Illumination-nel. Series X-en 1800p-ben fut 60 fps-sel (dinamikus felbontás, de nagyrészt tartja), illetve Series S-en 960p-1080p körül szintén 60 fps-sel megy a játék, persze lejjebb vett RTGI-jal, de nem nélküle. Én azt mondom, ha ezt egy RDNA2 GPU-val meg tudták oldani, akkor az elmúlt 4 évben kijött Radeonok, illetve az elmúlt 6 évben megjelent GeForce RTX-ek vinni fogják a játékot még, ha tweakelni is kell a grafikán. Persze PC-re jön a Path Tracing, de gondolom nem lesz kötelező használni, ha 15 fps-re redukálja a teljesítményt, de mindenképp kíváncsi vagyok, hogy fog kinézni!
-
hapakj
őstag
Am azt VRAM használattal és textúra minőséggel kapcsolatban megjegyezném azt is, hogy Doom Eternalban és itt is igazából nem Texture Quality-t lehet állítani a beállításokban, hanem Texture Pool Size méretet. Ami persze összefügg, de nem teljesen ugyanaz.
Mert alacsony Texture pool size mellett is használhatja a legjobb minőségű textúrákat a közeli objektumokra, esetleg a távolabbiakon lesz alacsonyabb minőség használva, illetve a kis Pool size jobban igénybe veszi a streaminget, ami magasabb CPU használatot jelenthet, illetve gyors mozgásnál lassabban streamelődnek be a magas részletességű textúrák.
De őszintén szólva én Doom Eternalban nem látok minőségi különbséget a low és az ultra nightmare beállítás között. Szóval szerintem simán elfér ez is 10 illetve 8GB-s kártyákon is.
-
bobalazs
nagyúr
Megnéztem a virágbolti verziót a 4070 superen hasít mint állat.
-
worxland
addikt
Megnéztem a trélert, de semmi nem volt benne, amitől lefostam volna a bokám.
Majd kap egy esélyt, ha hajlandó megmozdulni a 3080-on.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
hapakj
őstag
Szerintem teljesen rendbe van a perf potato hw-en is: [link]
-
hapakj
őstag
Rövidebb játékkészítési idő = nagyobb profit.
- Igen ez is benne van természetesen, de az emberek azt is hajlamosak elfelejteni mennyivel hatalmasabbak lettek a játékok, amelyeket a konzervatív optimalizációs eljárásokkal, mint a LOD levelek manuális előállítása, vagy a lighting baking egyre nehezebb megoldani. Illetve az hogy ez nem visz el munkaórákat, hanem kreatív oldalról tényleg mindig egyszerű bele lehet nyúlni a kontentbe az is sokat jelent. Ugye az Unreal 5.x featurerei leginkább erre feküdt rá.Nemhiába UE 5-el kezdett el dőlni ez sok fotorealisztikus, hú de menő techdemo. Mert kb sokkal kevesebb munka vele összerakni.
-
Feri7619
tag
Mit várt a nagyérdemű? Előbb utóbb minden játék RT köteles lesz, mert egy csomó munkától megkíméli a játékkészítőket!
Nem kell hamis tükröződéseket beleégetni a jelenetekbe, és hogy ne legyen unalmas, ráadásul mindent vagy 6-8-10 féle szögből. A tükör pl az volt nemrégebbi játékokban, ami nem RT volt, vagy az RT-t megelőző időkben, hogy ha belenéztél mondjuk egy "tükörbe" a karakterrel, az tulajdonképp egy "ajtó" volt, és a szoba, és a karakter is meg volt duplázva! Az "ajtón" túl, tükörképben elhelyezve a szoba, amiben voltál, és tulajdonképp azt nézted. Így kellett trükközni, hogy legyen pl. tükröződési effekt. Ilyennel nem kell foglalkozni többé az RT köteles játékokban. Nem kell tükröződéseket, fénytörési effekteket előre lerenderelni, és beleégetni az adott jelenetbe, vagy kínlódni lágy árnyékokkal, vagy hogy fény hatására emulált mozgó árnyék legyen. Szóval előbb utóbb váltani kell, mint régen anno a Voodoo1 3D kártyák korszakában, hogy elég a 16 bit színmélységű játék render, vagy mégis csak legyen 24 vagy 32 bit, mert biza amikor 4MB volt a VGA memóriája, ez is számított, ráadásul lassította az fps-t is. Mégis ma már 24 és 32 bit a játék render, függetlenül attól, hogy a kijelződ mit tud. Erre azok nem emlékezhetnek, akik nem éltek akkor. /1998körül/ Ez is pont olyan korszak az RT-vel! Minek az RT? Mondják sokan, na de ez a jövő, egyszerűen elkerülhetetlen! A 2D-s sík játékok, persze nem leszenek azok, de a 3D, egyre több, majd végül mind, mert egyszerűen szebb, és élethűbb, ráadásul egy csomó melót levesz a játékkészítők válláról, amit a videokártya real time lerenderel. Kevesebb munkaidő = nagyobb profit. Egyszerű a képlet, ennyi! Az árnyék úgy változik, ahogy a fényforrás, és szép lágy az árnyék, nem éles, valótlan! Van valós reflect, és refract, van szórt fény. Mondom ezt úgy, hogy sok év 3D Studio max, 3D Maya és Blender tapasztalatom van, bár már nem 3D-zek jó ideje, de mint ex szakmabéli, tudom, hogy ez a jövő, és előbb utóbb, minden 3D játéknál, elvárt követelmény lesz, mint a DX 12-es játékoknál, hiába próbálunk egy DX 8-as kártyával játszani! Ahogy nő az emulált foton sugarak mennyisége a jelenetben, játékokban, annál szebb és élethűbb is lesz a játék az RT-s játék! Most hiába mondják, hogy kikapcsolt RT-vel szebb. Nem! Csak világosabb, mert a bevilágítás mindenen felületen áthatol, nem vet árnyékot, a fal és tárgyak nem szórják a fényt a felületükről, csak ahová beleégetik a textúrákba, előre lerenderelve a stúdióban! Ezzel igen sok munkát fektetve bele, hogy neked, ne kelljen RT kártyát venni, de ez változni fog! Az Unreal engine 5.5 pl nagyon élethű már, és még csak az elején járunk, mármint, az RT korszaknak! Igen, kikapcsolható az RT, de el fog múlni ez a korszak is, és természetes lesz, hogy van RT! Most nyílt meg egy új dimenzió... Ennek vagyunk szemtanúi a játékokban![ Szerkesztve ]
-
hapakj
őstag
S igazából kb a legrégibb és kb leggyengébb RT kártya a követelmény. Ismerve a Machine Games meg az idTech munkáját nem hiszem, hogy gond lesz a teljesítménnyel.
Itt sokaknak az a probléma, hogy kötelezővé tettek egy már 6 éves hw-es feature-t. Szerintem az emberek kissé elkényelmesedtek attól, mennyire jól sikerült a Geforce 10 széria.
-
JasL
senior tag
Tesla elektromos autót kezd gyártani... mindenki kiakad. Windows 3D VGA kártyát kér a működéséhez... mindenki kiakad. Sugárkövetést kér a játék... mindenki kiakad. A változás ismétlődő, ahogy az emberek reakciója is. Aztán mégis van Tesla eladás, Windows eladás, és van egy olyan sejtésem, hogy Indiana Jones-ból is lesz jó sok eladás.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85 - Egyszer kérdeztem már egy másik hír alatt, de nem láttam választ:
A jelenlegi GPU-kban a RayTrace egységek használata nem fut ugyanabba a problémába, mint a Tensor egységeké, vagyis hogy kiesik a közös GPU regiszterrel az egész "szalag", ami így akkor mást már nem képes számolni, csak RT-t (vagy Tensor-t, de nem más shader-t)? (Ezt most gyártófüggetlenül kérdezem az utóbbi 1-2 generációra nézve.)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
tibaimp
nagyúr
Jó lesz ez!
A tehén egy bonyolult állat, de ÉN megfejtem...| 2016-tól az tuti, hogy az angyalok is esznek babot...
-
podtibi
senior tag
A legújabb wolfeinstein től semmivel sem jobb, szóval érdekesek ezek a gépigények. Kíváncsi lennék hogy a külső nézet milyen jól futna.
Ui: Ezt inkább rád bízom.
-
senior tag
Bárki bármit mond, az Emperor's Tomb-ot semmi nem fogja felülmúlni.
PSN: KalacskepuXY
-
GodGamer5
addikt
Helyes. Remélem szép is lesz, mert eddig nem dobtam hátast a látványtól.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Ehhez a grafikahoz kell rtx4090??? Vicc. Mintha egy rajzfilmet nezne az ember.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
hapakj
őstag
hát egy két részletet emelté ki, amivel igazából nem is értem mi a probléma vagy főleg animációt és fizikát érintőket. Utóbbit én se értem miért lett általános dolog hanyagolni.
Amúgy szerintem jó animációval nagyon fel lehet dobni a kevésbé jó grafikát, pl ezeket a cinematicokat szerintem abszolút a jó minőségű animáció dobta föl: [link] [link]
Vannak szarul optimalizált játékok tény, bár én inkább azt tapasztalom, hogy sok éves VGA-kkal is még bőven el lehet manapság lenni, míg 10 éve egyáltalán nem ez volt a helyzet.
Nem gondolnám hogy kevesebb munkát fektetnének a játékokba, sőt. Minden sokkal nagyobb és komplexebb lett.
-
Ribi
nagyúr
0:45-nél amikor a piros ruhás lépdel állítsd meg.
Vannak egész jó részek, de a csávó ruhája szánalom, az árnyékok szánalom, azon 0 sugárkövetés van az biztos. Szökökút víz szánalom, jobbra ácsorgó csávók kinézete szánalom, jobbfenti ablakok és fal textúra szánalom, stb stb. De a többinél is karakterek mozgása szánalom, arcmimika 0. Ahogy ez a demo kinéz az nem jó.Nem, ez azt jelzi, hogy egyre kevesebb munkát fektetnek a játékokba, egyre kevesebb optimalizálás megy.
[ Szerkesztve ]
-
hapakj
őstag
Kérlek mutass egy PS3 / XBox 360 játékot ami így néz ki
Sajnos egyre töb játék jön ki úgy, hogy a low és ultra között alig van némi különbség látványban és FPSben is.
- s ez miért baj? Ez annak a következménye hogy már marhára reális a megjelenítés. Minden minimális minőségjavulásért marha sokat kell melózni s nagyon meg is ugrik az erőforrás igény. Várható volt, hogy lelassul a fejlődés
Ráadásul a megnövekedett grafikai minőség miatt a kontent készítés is egyre több erőforrást emészt fel. Ezért is célozta az UE5 a featurejeivel a kontent generálás és felhasználás megkönnyítését.[ Szerkesztve ]
-
hapakj
őstag
hja, hát lényegében tényleg csak a high end kártyák azok közül amik nem tudnak RT-t. Ezek elengedése ma már nem gondolnám, hogy hatalmas érvágás.
Szerintem sokat segítene az engine fejlesztésnek, ha az olyan megoldásokra mint RT meg Mesh Shading core featureként lehetne építkezni. Nem pedig csak annyi lenne, hogy ha bekapcsolja az ember beállításokban megjelenik pár tükrözödő tócsa amitől leesik a teljesítmény, mert sokkal ügyesebben is fel lehetne ezeket használni.
Pl engine kódban láttam, hogy GI egyik szakasza le volt implementálva raszterizációval és raytrace-el is, s bármi nemű felhasználó kontrol nélkül ha a RT jelent volt, akkor azzal számolta, mert egyszerűen gyorsabb volt.
-
Ribi
nagyúr
Megkövetelik a sugárkövetést, de a játék többi része olyan mint valami 2 generációval ezelőtti konzol szökevény. Bakker ezek hülyék.
Sajnos egyre töb játék jön ki úgy, hogy a low és ultra között alig van némi különbség látványban és FPSben is. Minimum energiabefektetés, maximum lehúzás.[ Szerkesztve ]
-
ripla
addikt
Ahogy nézem, ez sem lesz az optimalizáltság non plus ultrája.
[ Szerkesztve ]
-
Ezzel nem lőtték bokán magukat?
Hold on, trying to give a fuck... Nope, not Happening • Powered by Linux • "Az élet olyan sz@r, szerencsére a felén már túl vagyok" Al Bundy ¤¤¤ Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/vizion/index.html
-
hapakj
őstag
Neeeeee! Öregszik az 1080Ti-om :'(
Pedig az is tud ray tracinget! Nem baj, majd írok egy Vulkan layert ami átvágja a játékot és hagyja elindulni
-
Én is vizionáltam ezt a napot, mikor annak idején RTX2060-at vettem, hogy egyszer még olyasmi lehet ez, hogy elindul egy játék, vagy sem. Bár arra is számítottam, hogy addigra=mostanra már újabb és erősebb VGA-m lesz, de még az sem fog vele megbírkózni tisztességes sebességgel nagy felbontásban.
Szerencsére nem érdekel túlzottan Indi, de lehet, hogy érdekességképp belenézek majd.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest