- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Készül a Galaxy S24 FE
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mobil flották
Hirdetés
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
-
Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
ph A szokatlan külsejű CineBeam Q képes a 4K felbontás megjelenítésére.
-
A TikTokon marakodik Trump és Biden
it Trump szerint ha betiltják a TikTokot, annak a felelőse Biden lesz. A betiltás Trump szerint csak a Metát tenné még gazdagabbá.
Új hozzászólás Aktív témák
-
.zSoLTi.
senior tag
válasz sten1990 #15000 üzenetére
Nekem anno azt javasolták, hogy igy alulfeszelve mehet a power limit +20 on. Bár én bios-ból módosítottam a feszt mert ugy megmaradt a 2d-s csökkentett fesz is. Ha trixxel állítod be akkor folyamatosan azt a feszt fogja kapni a kártya, ez nekem nem tetszett..
[ Szerkesztve ]
-
sten1990
tag
nem igazán értem mire gondoltál,nekem még eléggé ismeretlen az vga-k lelki világa
-
FaTHI
őstag
Nem nagyon vágom az AMD karikat, de most kinéztem egy ilyet :msi r7970 lightning boost edition
vagy egy msi r9 280x gaming 3gb gddr5-et. Melyiket érdemeseb megvennem? árban kb ugyanaz, és gariban is.[ Szerkesztve ]
-
Bolobi
tag
Hello
a 280x lényegében egy "átmatricázott" 7970, kis változtatással
Teljesítményben ha az MSI alapon van, lehet jobb pár %-kal a Lightning.
Én is a kettő között vacilláltam, de mivel a Lightning fél centivel nagyobb mint a házamban a hely ezért MSI lett, amiről csak pozitívot tudok mondani.i5 3570k@4,5Ghz 1,08v, Noctua D14, AsRock Fatal1ty z77, EVGA GTX980 FTW, G.Skill Ares 2x4Gb CL9 2133, Corsair CX500, Corsair 550D, Razer Deathadder 2013
-
magickonfig
tag
Sziasztok!
Vásároltam egy használt Gigabyte r9 280x rev 1.1 videókarit. Kicsit húztam az órajeleken, de sajnos nagyon nem vagyok vele megelégedve. Alapjárat: GPU óra: 1100MHZ, memória: 1500MHZ.
MSI afterburner a követekzőig sikerült stabilan felhúznom tovább nem mertem egyenlőre:GPU óra: 1160MHZ
memória: 1580 MHZ
Stabila futot a Kombustor 3.5 20 percig semmi hiba, de ahogy elkezdtem játszani ultrán a Dying light-tal kifagy fekete képernyő.
VGA: 78 C max , vga power +15%
Most jelenleg 1120/1520 játszom eddig bírja kifagyás nélkül.
(konfigom : fsp 550w, i7 4770 3.9mhz, gigabyte z97-d3h, 2400MHZ DDR3) +AMD Catalyst 15,3 BétaEz normális vagy csak én bénázok valamit el?
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz magickonfig #15009 üzenetére
A Gigabyte-on én nem furmarkolnék, anélkül is elég forró a VRM-je a beszámolók szerint. Alapfeszen eléggé ki van maxolva a kártya, nem csoda, ha nincs benne sok tartalék. A Kombustor/furmark meg nem igazán stabilitásteszt, hőfokokat tesztelni jó, de attól még lehet full instabil a kártya.
-
F_Zolee
veterán
válasz magickonfig #15009 üzenetére
Először is ne a béta driverrel próbálkozz. És valóban ne nyúzd feleslegesen kombustorral.
Ha már most kevés a kártya akkor erősebbet kell venni, nem sokat lehet kisajtolni már belőlük. -
HSM
félisten
válasz magickonfig #15012 üzenetére
Valami összetettebb játékot. Pl. BF4 Mantle, Crysis3, hasonlók.
-
kokenyattila
csendes tag
Sziasztok! Tervezem egy-két hónapja h veszek egy r9 280at (a 280x már túl nagy kategória az én pénztárcámnak). De így h jön a dx12 nyáron, meg az aszinkron kompjúting, már egyáltalán nem tudom eldönteni, hogy a következő 3-4 évben az r9 280 nagyobb memóriája és busza, vagy a 285 több ACE egysége lesz-e az időtállóbb megoldás.
Próbáltam nézegetni, hogy dx11 alatt hogyan muzsikál a 285, de nincsenek friss videók frissebb driverekkel, csak a megjelenés utána 1-2 hónapból, és hol gyengébb, hol erősebb. Szóval ha még kell is pár évet várni dx12es játékokra, lehet jobb választás a 285. De csak akkor állna fenn ez az eset, ha akkor is elég lesz még a 2gb vram és a 256bites busz 1080pre (4K nincs tervben, max egy nagy fhd tv). Mégis melyiket vegyem meg? Pár ezer forinttal talán olcsóbban jutok r9 280hoz, számít ez is, de nem tudom mennyire fogja tudni tartani az iramot az utóddal. Vélemény? (Remélem annyira nem offtopic..) -
Repsol600
addikt
válasz kokenyattila #15014 üzenetére
Szerintem 280-ast vegyél.
-
rocket
nagyúr
válasz kokenyattila #15014 üzenetére
Szia!
3-4 evre nehez elore josolni, de szerintem nagy valoszinuseggel a tortenelem ismetli onmagat, es meg 3 ev mulva is 40%-os piaci reszesedese lesz a win7/win8-nak, es a jatekok nagy resze csak DX11-re fog jonni, nem lesz se Vulkan, se DX12 tamogatas bennuk.
Kevesebb ACE egysegtol ha nagyobb lesz a kulonbseg teljesitmenyben a ket kartya kozott akkor is jatszhato marad a jatek a 280-on, mig ha elfogy a memoria a 285 eseteben akkor elkezd laggolni es jatszhatatlan lesz, hiaba birna a GPU.
Mar most is vannak boven jatekok amik FHD-ben 2GB memoriat hasznalnak, Mantle 3GB alatt nem volt eletkepes.Szerintem a R9 285 2GB az utobbi evtized legnepszerutlenebb VGA-ja lett (kivancsi lennek az eladasi adatokra) ,egy totalisan nesze semmi fog meg jol kartya, jott volna 4GB-os verzio ahogy igertek akkor mas lenne a helyzet.
Ha teheted varjal a VGA vasarlassal, meg kb. 2.5 honap es felkavarodik az alloviz, aztan ha nem is jon nagy orveny, akkor csokken majd az R9 280 ara nagy valoszinuseggel.
Ha surgos akkor en a R9 280-at vennem.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rocket #15016 üzenetére
A Vulkan nincs a Windows 10-hez kötve. Az úgy működik, hogy a program indításakor lefagyasztja a WDDM-et. Arra létrehoz egy virtuális erőforrást, amin újra elindítja a WDDM-et. Ezen a virtuális erőforráson keresztül elérhető lesz maga a Windows minden gond nélkül. A játék ezután felépíti a WSI-t (Linux esetén ez LSI, de ugyanarra való), amely elérheti a fizikai erőforrást. A WSI-n belül kérhető fullscreen vagy windowed mode, illetve exkluzív fullscreen, ha nem akarja a fejlesztő, hogy a felhasználó ALT-TAB-ozzon. Ezt akármelyik WDDM-re implementálni lehet, akár a Windows Vista is jó. Ez a fő oka annak, amiért többet a Vulkant szemelték ki és nem a DX12-t.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kokenyattila #15014 üzenetére
A kettő közül az R9 285 a jobb. Teljesítményben lényegében ugyanaz a kettő, de ez a hardver időtállóbb, mert támogatja a DirectX 12 és a WDDM 2.0 még be nem jelentett hard-preemption funkcióját. Minden más VGA-n csak a soft-preemption érhető el. Azért például a virtuális valóságban nem mindegy, hogy a kontextusváltás ezerszer gyorsabban megvan.
A sok ACE nem feltétlenül jelent majd lényeges előnyt. Persze a 3DMark API Overhead tesztben számít, és ott meg is alázza az R9 285 az R9 280-at, de ritka lesz az a játék, amely ennyire extrém front-endet igényel majd. Leginkább csak a Nitrous motoros játékokra lesz jellemző, azokból sem mindegyikre.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
air76
tag
válasz kokenyattila #15014 üzenetére
Hali,+1 a 280-nak.Arra várni,hogy lesz jobb 1-2-3 hónap múlva sztem felesleges.Ilyen alapon ne vegyél semmit,mert jön az újjabb jobb széria.Ez az összes szórakoztató elektronikai(pc,mobil,hi-fi,tv...stb)cikkre jellemző!Ha van egy termék,ami ár/értékben jó,és tetszik,meg kell venni.Rengetegszer jártam úgy,hogy megvettem valamit,kb egy hónap múlva jött az új széria...hasonló árazással.De nem bántam meg,mert akkor abban a pillanatban az volt a számomra leg megfelelőbb termék.Am mindkét kártyával jól jársz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szasanyi #15021 üzenetére
Ez egy hatalmas tévhit. A low-level API pont arra van, hogy jóval kevesebb VRAM igénye legyen egy programnak. A BF4 nincs erre konfigurálva, de Repi is elmondta még 2014 márciusában, hogy egy streaming stratégiát egy low-level API-val nehezebb felépíteni. De ezt már megtették, csak a BF4-nél erre nem volt idő.
Ott van példának a Middle-earth: Shadow of Mordor, ami PC-n High textúrához 3 vagy 4 GB-ot igényel, már nem emlékszem pontosan mennyit. Ugyanakkor PS4-en ugyanaz a High minőség egészen pontosan 256 MB-nyi előre allokált területbe fér bele, amihez hozzájönnek a pufferek, de összesen nem használ 1 GB-ot erre a program. Ezt le kell programozni, hogy így működjön.
A jövőben ez még kisebb gond lesz, mert a virtuális textúrázás felé haladunk. Én is ezért vettem csak 2 GB-os VGA-t.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
.zSoLTi.
senior tag
Érdekes dolog történt tegnap a 280-as kártyámmal. Tegnap alaplapot cseréltem, újra raktam a rendszert és arra lettem figyelmes hogy működik a venti profil amit a videókártya biosba módosítottam, míg a régi alaplapommal ez nem müködött... Ki érti ezt..
-
Steve198310
őstag
válasz .zSoLTi. #15023 üzenetére
Valószínű már volt néhány kavaró tényező a rendszer alatt. Azért nem ment a venti profil. Gondolok MSI AB,Trixx, OC Guru stb ami bele kavart esetleg
Most meg megy pengén
[ Szerkesztve ]
"Hülyékkel nem érdemes vitatkozni.. Csak lesüllyedsz a szintjükre és ott legyőznek a rutinjukkal"
-
.zSoLTi.
senior tag
válasz Steve198310 #15026 üzenetére
Hát nmtudom mi lehetett. Mert a fesz értékeket szépen módosította a régi lappal is. A ventit sehogy se tudtam, felromoltam szegényt vagy 3x
-
castiels
addikt
Sziasztok!
Melyik drivert ajánlanátok most 280X hez?
Omega (14.12) ? 15.3 Beta? Ezt a 2-őt találtam AMD oldalán. -
szasanyi
félisten
Nekem az a gondom, hogy (túl) sok dolgot mondtál / jövendöltél ami logikus volt és a Te szakértelmeddel megfogalmazva (még ha nem is értettem mindig, mindent pontosan) teljesen valószerűnek tűnt. Aztán mégsem úgy történt, vagy mondjuk csak részben, ezért én nagyon kíváncsi vagyok a valóságban mi lesz ezekből a "jövendölésekből" kézzelfogható, és látható módon megvalósítva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szasanyi #15029 üzenetére
Most is megnézheted mi történt. A BF4-ben nem volt optimalizálás, bevallotta Repi is. Nem volt rá ideje. Minden más Mantle játék ugyanannyit, vagy kevesebb VRAM-ot igényel, mint a DX11-es verzió. Sőt, a Frostbite és az Asura motor esetében még a textúraminőség is javul az új streaming rendszerrel a DX11 opcióhoz képest, mert a pointerkorrekciós technika több magasabb minőségű textúrát enged benntartani az előre allokált memóriaterületben. A Battlefield Hardline és a Sniper Elite 3 esetében már ez a rendszer működik.
Ezért szidják egyébként a Hardline-t. Nem értik meg az emberek, hogy attól, hogy Ultra minőséget állítanak be, még lehet, hogy a motor nem tölt be mediumnál jobb minőséget bizonyos textúrákra, ez a DX11 módra nagyon jellemző.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szasanyi
félisten
Pontosan ez a lényeg: még az AMD játékok esetében sem minden lett úgy kivitelezve, és akkor még nem beszéltünk az NV-s játékokról. Magyarul a játékok egy része (legalább fele) nem olyan mint várnánk, viszont van magyarázat ahelyett. No, majd látom a PS4 jövő tavaszra merre / hogyan halad, játékárak csökkennek-e és valszeg nem ~150k-s VGA hanem PS4 lesz játékra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szasanyi #15031 üzenetére
Nehezen várhatták volna el, hogy elsőre csinál valaki egy low-level textúra streaming rendszert PC-re. Ez olyan strukturális változást igényel a motorban, hogy az legalább fél éves fejlesztés. A Thief is memóriazabálóként jelent meg, csak kiadtak hozzá egy nagyjavítást, míg a BF4-nél ez kimaradt. De a helyzet elég jó így is. Hét játékból hat optimalizált.
Az NV esetében más a helyzet. Ott a problémák forrása a zárt middleware. Még ha valahogy rá is jön valamelyik fejlesztő a gyenge teljesítmény okára, a javítást át kell nyomni a jogi csatornákon, mert elvileg a fejlesztőnek nem szabad látnia, hogy hol lassú a kód, tehát biztosan visszafejtette, amit az NV nem enged meg. De még ha ez meg is történik, javítani már csak az NV tudja, tehát a kontrolljuk a sebesség felett megmarad.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szasanyi #15033 üzenetére
Nagyon kevés olyan motor van, amely ma még nem támogatja az előző generációs konzolokat. Nem tudsz olyan motort tervezni, amely tényleg a next-genre íródott, mert az Xbox 360 és a PlayStation 3 nem tud több ezer compute pipeline-t futtatni. Majd ha tényleg úgy készül a motor, hogy nem kell a régi konzolokra figyelni, akkor lényeges előrelépések jönnek.
A Nitrous nagyon jó példa egyébként. Abszolút PC-re és abszolút low-levelre tervezték az egészet.
A PS4 exkluzívokon egyébként látszik a lehetőség. Az The Order 1886 grafikájára sokan felkapták a fejüket. Komoly lehetőség lehet a nagy kiadóknál, hogy ezután saját maguk írjanak mindent. Ez megvalósítható PC-n, csak strukturálisan más működési modellt igényel, összedolgozó fejlesztőrészlegeket és komoly R&D-t büdzsét, külön csapattal.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szasanyi
félisten
Túl sok a ha, a lehetőség pedig önmagában nem sokat ér. Ferrari-t is vehet(ne) elvileg bárki, de ettől nem sokan vagyunk előrébb... Nekem úgytúnik, ez a megosztottság meg fog maradni, a kérdés - amivel kezdtem -, hogy PC-n milyen tényleges előrelépés lesz, és ahhoz milyen hardver lesz szükséges, hogy minden újítás lássunk (megfelelő sebesség mellett ugye).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz szasanyi #15035 üzenetére
A PC-s előrelépés egyértelmű lesz, hiszen eddig szenvedtünk az API-tól, és mostantól nem fogunk. Persze ez nem jelenti azt, hogy mostantól jelentős különbség lesz a PC-s és a konzolos játékok portjai között, csak annyit jelent, hogy mentesül a PC azoktól a bajoktól, ami ma jellemző rá, mint a rossz támogatottság, a patchkényszer, a mikroakadások, az óriási gépigények. Ezekért csak az API a felelős.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dtomka
veterán
Ha már itt vagy ABU!
Le szeretném csrélni a 2500k-t, de mire? Broadwell vagy Skylake-ra?
És utána a 280x -et 390-re ha lesz...Hogy on is legyek!Mi az oka, hogy a 280x BF3 közben ezt a hibát dobja :
get device removed reason
Próbáltam már más drivert. Órajelet csökkentettem...de a hiba még mindig fennáll. BF4-ben semmi gond.Köszönöm ha válaszolsz![ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dtomka #15037 üzenetére
Semmire. Elég jó az még. Majd később, ha lesz jobb proci jó áron, akkor cseréld.
Az a Frostbite hibája. Nem stabil a DirectX 11-es kódja, mert olyan kényszerített erőforrás-zárolásokkal él, amelyet a Microsoft nem ajánl. Okkal, ugyanis ezek a zárolások ilyen hibához vezethetnek. Ezt ki kellene patch-elni a motorból, csak akkor lassabban futna. Bizonyos beállítások egyébként csökkentik a hibalehetőséget. Például a grafikai minőség visszavétele.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
debcamp
aktív tag
Sziasztok!
Lett egy Giga R9 280 WF3OC -m.
Ha nem gond, feltennék 2 kérdést mielőtt bajt csinálok
1: Nagy dög és lejt és dől a vége (tápcsatis oldal, hisz a másik rögzítve van) a kártyának. Ez normális? Ellenőriztem, jól fogattam oda, bepattintottam amit kellett és a tápkábel sem feszes, nem húzza. Szerintem a súly.. Alá kellene valahogy támasztani? Vagy ez nem is gond és hagyjam?
2: A kártyán 8+6 pines csati van, de a kapott kiskönyvben meg 6+6-ot mutatnak hogy be kell dugni.
Akkor most jó/elég a 2x6 pines?Köszönöm a mihamarabbi segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Kutya_7
tag
Nézzetek be blogomba
Home made ravenIntel® Core™ i7-4790K@4,8 Ghz (1,28V) + ASUS Z97-Pro Gamer + Asus ref. R9 290@1235/1500, WC:Koolance CPU-380i+EK-FC R9-290X-Acetal+Mo-ra2+Phobya DC12-400, 2x4GB Kingtson (SlimKVR/1333)@1866 MHz, Vertex III 120GB SSD, 1,5T Samsung háttér, CORSAIR CX750, Apple G4 Quicksilver ATX Raven mod
-
debcamp
aktív tag
válasz Dtomka #15044 üzenetére
Igaz, nézhettem volna videót is róla Fel sem merült..
Akkor 8+6 lesz. Köszönöm mindenkinekNekem annyira nem gyerebe ez a raven dolog.
Biztos hasznos meg minden, dizájn is megstb.
Akkor inkább egy olyan tetszene ahol vízszintesen van a lap.
Úgy kíméletes a vganak meg a lapnak is, ha rajta egy kiló fém
De atxben nem hiszem hogy van ilyen.. ezek matx es itx kiváltságok sajnos. -
Kutya_7
tag
válasz sten1990 #15048 üzenetére
Nem a lapot fordítottam meg, hanem az egész házat
Intel® Core™ i7-4790K@4,8 Ghz (1,28V) + ASUS Z97-Pro Gamer + Asus ref. R9 290@1235/1500, WC:Koolance CPU-380i+EK-FC R9-290X-Acetal+Mo-ra2+Phobya DC12-400, 2x4GB Kingtson (SlimKVR/1333)@1866 MHz, Vertex III 120GB SSD, 1,5T Samsung háttér, CORSAIR CX750, Apple G4 Quicksilver ATX Raven mod
-
sten1990
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Suzuki topik
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Házimozi belépő szinten
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...