Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dtomka

    veterán

    AMD Radeon™ R9 280 / R9 280X

    A Radeonok mostantól búcsút intenek a HD jelzőnek, helyére az R7 és az R9 jelző kerül. Utóbbit szánja a vállalat a hardcore játékosoknak, míg előbbi a kisebb igényekkel rendelkező réteget célozza meg. A jelzések mögött egy szám fog állni, aminek az első számjegye a generációt jelzi. Jelen esetben a 200-as sorozat mutatkozott be, ami a GCN architektúra második generációjára utal, és ezzel kezdődik az új nevezéktan is. Ez azonban néhol csalóka, mivel igazán új grafikus processzor nem minden kategóriában lesz, így számos korábbi cGPU visszaköszön majd.
    A DirectX 11.2 és OpenGL 4.3 mellett a következő generációs konzolokban is elérhető Mantle alacsony szintű programozási felületet támogató grafikus kártyák többek közt ASUS, Club3D, MSI, PowerColor, Sapphire és XFX márkajelzésekkel lesznek elérhetőek

    Az AMD Radeon mérnökei már a következő generációs Ultra HD monitorokra koncentrálva alkották meg az R7 és R9 sorozatok tagjait. A 4K felbontás (3840x2160 pixel) az új generációs videokártyákkal DVI vagy HDMI csatlakozóval lesz elérhető.



    [http://www.itextreme.hu/hirek]

    A Mantle használatára PC mellett PlayStation 4 és XBOX One konzolon is lehetőség nyílik, ráadásul az egyszer megírt kód mindenhol bevethető, teljesen multiplatform. Egyelőre ennyit lehet tudni róla, ám ha nagyon beválik a jövőben, akkor az AMD komoly csapást mérhet vele az NVIDIA-ra, hiszen a konzolos játékok PC-s átiratai jobban futhatnak a Radeonokon, még ha a rivális GeForce kártyák erősebbek is.
    A Mantle csak ott lesz bevetve, ahova való. Ennek az API-nak nem az a célja, hogy megkönnyítse az indie fejlesztők életét, hanem hogy segítse a DirectX és OpenGL határait feszegető PC-s játékok elkészültét, illetve az olyan új generációs konzolos effektek PC-re portolását, amelyekhez a DirectX és az OpenGL nem kínál elég erőforrást, gondolva itt az UAV-k és az SRV-k igen limitált számára.
    A Mantle API alapvető támogatást élvez a Frostbite 3 motorban, és elsőként a Battlefield 4 fogja kihasználni az előnyeit, de Johan Andersson utalt rá, hogy még rengeteg játék érkezik az új grafikus motorra. Emellett a Mantle első verziója csak a kezdett; a DICE motorprogramozójának ugyanis rengeteg ötlete van még, így a jövőben a rendszer továbbfejlődik.

    Az AMD a Mantle API-t novemberben fogja hivatalosan bemutatni, és ekkor kerül be a rendszer a Catalyst driverekbe is (egyelőre csak Windows operációs rendszeren), vagyis épp időben, ugyanis a Battlefield 4 decembertől kezdve kezeli. A Mantle-t minden GCN architektúrára épülő Radeon támogatja, így nem szükséges hozzá a legújabb hardver. Emellett kompatibilis a DirectX HLSL-lel is, hogy a fejlesztők számára egyszerűbb legyen az implementáció.
    A Mantle API további előnye, hogy az új generációs konzolokhoz is jó, de hátránya, hogy a konkurens hardvereken, valamint a régebbi, TeraScale architektúrára épülő Radeonokon nem működik, de ezekhez megtartható a szabványos leképző a DirectX vagy az OpenGL API-n keresztül.

    Ezen felül az AMD bemutatta a TrueAudio névre hallgató megoldását. Az egyes új kártyákra épített dedikált audioprocesszorokkal a játékfejlesztők levehetik a hanggal kapcsolatos, komplex valós idejű számítások terhét a CPU válláról. Az elképzelés közel sem új, de a filléres alaplapi integrált hangchipek általánossá válásával a fejlesztők nagyrészt lemondtak a már meglévő DSP-k támogatásáról. A közhiedelemmel ellentétben ezen számítások még a legújabb processzorokat is meg tudják izzasztani, a kiváló hanghoz továbbra is szükség van a dedikált hardverre.
    Az AMD szerint ma nagyon nehéz javítani a játékok hangzásvilágán, és a TrueAudio technológia egy több éves fejlesztés eredménye, amit teljes titokban végeztek el. Itt a cégnek szerencséje volt, mivel pontosan tudták, hogy mi kerül a Microsoft Xbox One és a Sony Playstation 4 nevű konzolokba, tehát kaptak egy általános képet arról, hogy a PC-s fejlesztéseket milyen irányból érdemes megközelíteniük. A hang pedig egy fontos szempont, ugyanis az AMD szerint az aktuális konzolok is jobb minőségű élményt kínálnak ebből a szempontból, mint a PC

    Az AMD TrueAudio technológia a lehető legélethűbb hangok megszólaltatására törekszik, ezzel is növelve a játékélményt.

    Referencia modellek:
    R9 200

    A Radeon R9 280X videokártyák a Radeon 7900-as soroaztból már jól ismert Tahiti GPU-ra alapoznak.

    Különböző márkák termékei:

    Asus

    Club 3d

    Gigabyte

    HIS

    MSI

    Powercolor

    Sapphire

    VTX3D

    XFX

    Összehasonlítás az előző generációval (R - HD):

    Összehasonlítás azonos generációval (R2XX)

    AMD Radeon™ R9 (280X\270X) specifikácíója

    AMD Radeon™ R9 200 sorozat összehasonlítása

    Hivatalos oldal:
    amd.com

    Tesztek, új kártyák bemutatása:
    prohardver.hu
    ipon.hu
    anandtech.com

    Windows 8 driver:
    amd.com

    [ Módosította: radi8tor ]

Új hozzászólás Aktív témák