- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- MG4 menetpróba
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Magisk
Hirdetés
-
Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
ma Leizzadtunk a Garmin legolcsóbb amoledes futóórájával.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
vilmoci
csendes tag
válasz #65675776 #1000 üzenetére
Hello!
Elolvastam a Kazanék weboldalán az Ansatról írtakat, hátha valami elkerülte a figyelmemet, de ott szó sincs az EUROCOPTER-ről, azután utánanéztem angol nyelvű oldalakon is és ott sem találtam semmit.
Ez megnyugtató volt mivel, ránézésre sincs semmi közös az AS-350-nel, de még a Fennec-kel sem ( a mókus 2 hmű-ves nem polgári változata )Egyébként a hajtóművei sem turbomeca vagy MTU, hanem a PW-206
mindez beépítve egy Orosz sárkányba, ami kis hasonlóságot mutat egyes Bell termékekkel, de ennyi, azonkívül FBW vezérlés + FADEC a hmű-nél , szóval tiszta 21. század.
Szerintem semmi köze az eurocopterhez ( egyébként méretben pont az EC-135-tel egyezik meg, vagyis riválisa annak,csak kicsit olcsóbb )Amikor még úgy volt, hogy Magyarország életképes, akkor azt mondták az okosok, hogy majd az SSJ-nek az ACE lesz a karbantartó bázisa ( mielőtt beleköt valaki, nem a forgalmi karbantartásról van szó ) , szóval ugyanezt el tudom képzelni helikopterben is, vagyis az Európába kerülő hk-ek időszakos munkáit kéne itthon végezni, és elérni hogy azt más ne csinálhassa.
Valóban, ez a terjeszteni szó teljesen hülyeség!!! Elnézést érteBTR: " Ha az erőátvitel vesztesége magas, akkor hiába erős a motor "
Kövezzetek meg az eretnek gondolatért, de teherszállító gépnek az Ancsák után jó lenne 3 C-27 és egy félkatonai cég üzemeltetésében 2 IL-76TD-90, ami ha nem kell az MH-nak szállítást végeznie ( vagy másik NATO tagországnak [nem ingyen, az Ukránok/Oroszok/Azeriek sem úgy csinálják!]), akkor kereskedelmi célokat szolgálna.
maradok mély tisztelettel: vilmoci
[ Szerkesztve ]
-
vilmoci
csendes tag
Hmmmm.....
Nem is hülyeség, meg kell zsarolni a japókat.
Ha nem adnak nekünk annyi MH-2000-t amennyit akarunk, akkor az MH-nál rendszeresítésre kerül a Wagon-R, meg az összes többi és akkor nem exportálhatják a saját törvényeik miattmás:
Mostanában megy odafönt az okoskodás, hogy még egy század JAS-39, meg miegymás. ( a miniszter úr tervei között szerepelt )
A Gripen össz tervezett üzemideje 6000 óra. ( és ezt még hosszabbíthatják is )
Itthon jelenleg 16800h van megvéve 10 évre 14 géphez, vagyis 120h gépenként .
Ez azt jelenti,hogy 50 esztendeig kell repkedniük!!!!
Ezzel szemben 35 évre van megoldva Magyarországon a Gripennel minden.
Vagyis akár 30%-kal is meg lehetne növelni a jelenlegi repült időt bűntetlenül.
Ez jelen esetben min. 500h plusz évente.Várom a korrekciókat.
-
Van Der
csendes tag
válasz vilmoci #1002 üzenetére
Nem az alkalmazástól függhet , hanem a kivitelezéstől. Pld.az is rémlik hogy Kawasaki 650-es "Enduro"-k elég népszerűek voltak már 1-2 hadseregben. Az alkotmányuk rögzít vmit, ez már vsz. csak értelmezési kérdés - valami olyasmiről lehetett szó (szellemiség-shin) mikor megfogalmazták , hogy amit ők fegyverként "tisztelnek" - ld.mesterkardok etc.- és nem minősíthetők, fogyasztási terméknek vagy nagyobb technikai ugrást-fejlesztést képvisel azokat korlátozzák . Nem ismerem mélyen a rendszert, de náluk végülis császárság van /csak számít az is/.
De az MH2000essel - pedig annyira tetszett már a neve is - gond az hogy vsz.csak használtan (v.raktárról?) szerezhető be. szóval érdekes volna az ipari háttér dolog megteremtése is - ha a te logikád szerint vizsgáljuk/mert így került szóba-."A holnap egy másik világ" -F15Charlie
-
#65675776
törölt tag
válasz vilmoci #1002 üzenetére
Igen, 6000 óra a C/D esetén. Csakhogy a magyar Gripenek az A/B szárnyával épültek, ami csak 4000h-ra van tervezve. De azt is csak akkor bírja ki, ha a szárnyvégre függesztett Sidewinder-ekről leszerelik a Rolleronokat. Innentől kezdve vicc az egész (egyébként a C/D szárny is gyenge, szóval az is csak Rolleronok nélkül bír 6000h-t). Rolleronokkal a valós élettartam mindennek kevesebb, mint a fele...
Igen, tévedtem. Az első Kazany helikopterek lettek volna Eurocopter kooperációk. De azért nem a semmiből indult ki az Ansat fejlesztése sem, és nem is saját kútfőből. Viszont a PW hajtómű miatt az export sem orosz belügy.
-
weagle
csendes tag
Hali!
A Gripen NG-ről:
új helyen a főfutók(kijjebb) és más a futószár. Így kozépre nagyobb tüzelőanyag tartály fér, az alá meg 2 fegyvertartó pilon. Összesen 10 felfüggesztési pontja van. Nagyobb hajtóműve (a Super Hornet-é,csak volvo gyártmány). Így nagyobb szívócsatorna és beömlő is kell. És sikeres volt a szupercirkáló tesz, so légiharc rakétákkal 1 Mach felett ment utánégető nélkül. Ez a második ilyen gép jelenleg(az első a Raptor)!
Üdv,weagle -
#65675776
törölt tag
Egy darab függesztmény sem volt a gépen a "szupercirkáló" teszten...
És bőven nem a második gép. Az F100-PW-229 és F110-GE-129 hajtóművel szerelt F-16-ok képesek rá jó 10 éve szárnyvégfegyverzettel (ami még nem is veszélyezteti a gép szerkezetét). Szintén képes rá a Rafale és a Eurofighter Typhoon (teljes légiharckonfigurációban M1,3-ig, függesztmények nélkül M1,5-ig) is. Plusz ha a prototípusokat is idevesszük (mert ugye a Gripen Demo az), akkor máris idesorolandó az F-35, YF-23 és X-32 is.
Az első gép ami képes volt szupercirkálni az English Electric Lightning P.1 jelű első prototípusa volt, méghozzá 1954. augusztus 11-én. M1,22-ig gyorsított utánégető nélkül. A sorozatpéldányok is képesek voltak erre!
A Concorde és a Tu-144 is utánégető nélkül repült hangsebesség felett, az utánégetőt csak a nagy légellenállású transzszonikus tartomány gyors lekűzdésére használták.
Szintén képes volt szupercirkálni a BAC TSR-2, és bizonyos körülmények között az F-14D Super Tomcat.
[ Szerkesztve ]
-
-
#65675776
törölt tag
válasz Integra #1009 üzenetére
Ez már magyar sajátosság. Az LM és a BAe/Saab páros sem megy a szomszédba egy kis korrupcióért.
De legalább az F-16 esetén nem kellene várni esetleges képességek integrálására, hanem benne lenne minden. És annak a marketingje is korrekt, mert van mit mögéállítani, nem kell irdatlan baromságokat kitalálni. Csak ilyen apróságokat kell írni, hogy légigyőzelmi arány 82:0, integrált fegyverrendszerek száma 149 (nem tudom pontosan mennyinél járnak jelenleg, ~10 éve volt 132). Szóval csak tényeket. Gripen esetén ezeket inkább titkolni kellene, mert harc közelében még nem járt, integrált fegyverrendszer jó ha 20 van és így tovább.
Egyébként nem értem miért kell nálunk minden beszerzésbe beiktatni egy közvetítő céget. Illetve tudom, de az már nem PH! konform, amit írnék...
-
Integra
titán
válasz #65675776 #1010 üzenetére
és szebb is az f-16 messze
bár nekem tomcat marad az örökazért kellenek a "tanácsadó/közvetítő" cégek mert a közvetítőknél csúszik a zsé le láthatatlan csatornákon és az ár szubkejtív, lehet rá bármit kitalálni, magyarázni.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz #65675776 #1012 üzenetére
mert a vén kabátok akik rothasztják a hm-et, ott ülnek még mindig és a saját bizniszüket csinálják. ha van cimborád aki szolgált irakban vagy afganisztánban, kérdezd meg őket, milyen felszereléssel mentek ki, és miért olyannal, hogy mi mivel volt (vagy nem..) kompatibilis és mennyire volt használható.
drámai történeteket hallani.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
#65675776
törölt tag
válasz Integra #1013 üzenetére
Van egy-két ismerősöm. Volt aki vezetőként volt kint Afganisztánban... Szóval hallottam ezt-azt. Sok csíra meg itt elégedetlenkedik az átvett HUMMWV-k miatt, de ha egyszer messze jobb, mint a szarcik. Pontosabban a Humwee-k használhatóak, a szarcik meg nem (ahogy ismerősöm mondta: a szarcik (Ő nem így mondta) off-roadra jók, de harci körülmények és hegyek között semmire sem valók). Még akkor sem, ha utóbbi 3x annyiba kerül. Vagy nekünk legalábbis 3x annyit kellett fizetni.
-
vilmoci
csendes tag
válasz #65675776 #1004 üzenetére
Hello!
Nos, akkor az a megoldás, hogy nem kell rá a sidewinder oszt kész.
Nő az élettartam ( a rakétáé + a szárnnyé is )...
egyébként is elavult közellégiharc-fegyver.( a mienk meg pláne).
De ha már itt tartunk, akkor az AMRAAM-ot is csak a belső pilonokra szabad függezteni, de oda is csak minden tavaszi napéjegyenlőségtől számított 3-ik holdtöltekor.Vagy még azt tudom elképzelni,hogy a szerződést módosítják, hogy több repidő legyen benne, a svédek megkapják ennek az árát,a HM költségvetéséből, valamelyik HM vezető szerződik az olajcéggel, hogy papíron bejön a keró, de az mégsem érkezik meg, ezáltal az olajcégnek megmarad, valahol el lehet passzolni és kétszer kap pénzt érte. Először az MH költségvetéséből a semmiért, utána pedig a valódi vevőtől.
Namármost, ha ezzel megvagyunk, akkor a gépek természetesen továbbra is ott állnak a placcon, de lehetőség nyílik arra, hogy az üzemeltető állományt utasítsák felülről, hogy könyveljenek el X óra repidőt a gépnek, és mind az üzemeltetőkkel, mind a rg-vezetőkkel aláíratnak egy titoktartási papírt, aminek értelmében a gépek rótták a nagy kék országutat.
És most jön a lényeg:
- A honvédelmi miniszternek nem kell szégyenkeznie, hogy keveset repülnek a griffek, sőt, országunk mindenkori vezetői emelt fővel jelenthetik ki, hogy megspórolták nekünk egy egész új repülőszázad beszerzésének költségeit.
- A nép örül, mert a " semmittevő katonák " nem herdáltak el óriási összegeket még egy " teljen felesleges ( és borzasztóan hangos) " repülőszázadra.
- A nép örül, mert meg van védve a segge ( mert az azért fontos ), illetve ezt hiszi.
- Az olajcég jól jár, mert van forgalom.
- A svédek annyira nem járnak jól, de hát mindenki nem nyerhet.
- Mindenki más K*rvára ráb@szik ( főleg katonáéknál ), de hát az le van sz@rva, úgysem tehetnek semmit.
-És a legfontosabb: aki kitalálta és végigvitte a dolgot, az kap egy tisztességes sikerdíjat, amiből egy frekventáltabb kerületben épít egy kis házikót magának és boldogan él amíg meg nem hal.....A fent leírtakat tréfának szántam, bármiféle egyezés az eljövendőben történő eseményekkel csak a véletlen műve....
maradok mély tisztelettel: vilmoci
[ Szerkesztve ]
-
Gyantusz
tag
válasz vilmoci #1016 üzenetére
Azt kihagytad a történetből, hogy ha már alig repülnek a "Griffek", akkor:
- nem is kopnak,
- le se zuhannak,
- nem is fogyasztanak kerót és
- még a biztosítónak se kell törnie magát azon, hogy a technika és az emberanyag "megfárad", baja lehet.Mindenki csak jól jár!
- A pilóták fagyizhatnak az MH 59.-ben, meg szimulátorozhatnak egész nap. Akkora a bázis, hogy golfpályát is építhetnek rája.
- A műszakiak meg gyakorolhatják a szerelést/üzembentartást így is, úgy is.
- Néha elmegy 4 gép a NATO-hadgyakorlatokba és kalap-kabát, meg sapka (legyen usánka).Tiszta haszon. Ebből egyenesen következik, hogy a következő 8-10 gépet makettsárkánnyal kell megvenni, ha már úgysem reptetjük őket. A 14 darab repked fent, az újak meg a betonon díszelegnek, remekjó, szép és formás alkatrész-szekrényekként. Még olcsóbb is, mint az igazi és még hazudni se kell (oly sokat) miattuk... Néha a kecsói repnapokon gyorsulási versenyekben vesznek részt, a nemrég megsértődött kis palik lacika száját elkenegetve... (természetesen befékezve, forszázzsal indúlnak, mint lacika a Red Bull-kocsival, csak az esélyegyenlőség és a Fair Play nyomán, mint "komoly" sportemberekhez illik...)
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
#65675776
törölt tag
válasz vilmoci #1016 üzenetére
A jelek szerint nem vagy tisztába azzal, miért is veszélyes szárnyvégi Sidewinderekkel repülni a Gripent. Röviden-tömören: a szárnyvég alulméretezés áldozatául esett. Magának a Sidewindernek a tömegét simán elbírja. Viszont ott vannak a Rolleronok. Amik ha fel vannak szerelve csúnyán berezgetik a szárnyvéget. Akár pár tíz így lerepült óra után repedhet a szerkezet (a svédek találtak is ilyen gépeket)! Szóval néhány készültségi riasztás, és szárnycsere... A C/D szárnya némileg meg lett erősítve, de még mindig hurka.
A Sidwinder (és úgy általában az amerikai rakétafegyverek) nagyon jól viselik a repülést. A legtöbb légigyőzelmet olyan rakétákkal érték el Egyiptom, Szíria, Irak és Szerbia felett is, amelyek már akár többszáz órát függesztve voltak és repültek. A Magig 2 esetén jól hangzik az 50g-t túlterheléshatár (amit kb csak a hajtómű teljes tolóerejének elérésének pillanatában és magaslégkörben bír, egyébként max 25-30g-t), csak ugye 25 óra repülés után már szinte használhatatlan. Orosz fegyverekre ugyan ez igaz. Az amerikaiaknak az volt egy időben a legnagyobb problémájuk a Sparrow-val (és mint kiderült a kezdeti változatok emiatt voltak alacsony hatékonyságúak), hogy 60-80 repült óra után elhangolódott a vevőjük. De nem probléma, megoldották, hogy a hordozó gépről újra lehessen hangolni. És mindjárt megugrott a hatékonyság 5-7%-ról 70% felé... Még a többszáz órát repült példányoknál is.
A Sidewinder nem elavult. A mi verziónk sok tekintetben jobb, mint az M (csak ezt mostanában divat lett elhallgatni). És akkor ott van az AIM-9X, mint napjaink egyik legjobb képességű IR irányítású légiharcrakétája.
Az AMRAAM (és szinte minden ami nem Sidewinder gyökerű) más téma. Nincs Rolleron, nincs vibráció. Függeszthető lenne a szárnyvégre, ha nem lenne útban a sínbe épített RWR... Tervezési okosság.
-
#65675776
törölt tag
-
Reno7
senior tag
válasz Integra #1020 üzenetére
Annyira szégyenletes?
más: Én negatívumként a HUMMWV-ről csak a nagy fogyasztást hallottam,valakik inkább örülnek hogy katonai eszközöket kap a hadsereg.Bár szerintem azon a terepen,felszerelve minden terepjáró sokat fogyaszt.
Nem tudja véletlenül valaki hogy milyen laptopookat vesz a HM?My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
vilmoci
csendes tag
válasz #65675776 #1018 üzenetére
Hello!
Nem akartam minden sor után kirakni egy ilyen "vigyorjelet", de azért kösz a kiigazítást, a leb@szás mindíg jól jön.
Egyébként az általad leírt dolgok többségével tisztában vagyok,de tudtál újat mondani.Gyantusz
Teljesen igazad van , ezek az előnyök még eszembe sem jutottak.
A golfpálya nem is lenne rossz.De a következő századot rajzolni is elég lenne, vagy csak néha rágondolni
[ Szerkesztve ]
-
Gyantusz
tag
Nem tudja valamelyikőtök, melyik alakulat, vagy alakulatok használják még idehaza a BRDM–2-t? (meg a BRDM–1-et, ha egyáltalán rendszeresítettük)
No és kb. mennyi van belőlük?Meg ha már kérdezek, ki hol volt sorkatona (alakulat és helyőrség)? Össze (vagy összébb) szeretném írni az MN alakulatlistáját és ebben kérnék egy csepp segítséget (már ha nem titkos). Előre is kösz.
(ja igen, az időpont se haszontalan)[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
weagle
csendes tag
Itt egy mai hír a Légierőről!
[Nem repülnek többé a magyar MiG-ek?]
Remélem nem igaz!
Üdv,weagle[ Szerkesztve ]
-
Gyantusz
tag
A Honvédelmi Minisztérium egyelőre nem adott ki nyilatkozatot.
Viszont a mai sajtószemlében van 1-2 érdekesség (tegnapi forrásmegjelölésekkel): [link]
"II. 2. INTERNETES PORTÁLOK (4. oldal)
Újra szolgálatba állhatnak a magyar MiG-ek A honvédelmi tárca reményei szerint hamarosan újra szolgálatba állhatnak a MiG-29 vadászgépek, amelyeket több oroszországi gép meghibásodása után vontak ki a légtérvédelemből - közölte a Honvédelmi Minisztérium sajtóosztálya. A Magyar Nemzet csütörtöki számában azt írta, valószínűleg nem emelkedik többé magyar felségjelű MiG-29-es vadászrepülőgép a levegőbe; az eredetileg 28 gépes flotta "üzemképes maradékát jelentő" néhány gép mintegy másfél hónapja vesztegel a kecskeméti légi bázison egy Oroszországban decemberben bekövetkezett katasztrófát követően. A honvédelmi tárca közleményében úgy fogalmazott, a gyártóval történt konzultáció és a lefolytatott vizsgálat reményeik szerint mielőbb megállapítja a meghibásodás okát, azt megszüntetik, s a MiG-29 típusú repülőgépek újra szolgálatba állhatnak. Kifejtették, a Magyar Honvédségnél rendszeresített MiG-29 típusú repülőgépek műszaki állapota megfelelő volt, de elővigyázatosságból leállították a rendszeresített repülőgépek repülését mindaddig, amíg a gyártóval történt folyamatos egyeztetést követően az esetleges meghibásodások okát pontosan meg nem határozzák és fel nem számolják. (március 19., www.hvg.hu, www.metropol.hu, www.nethirlap.hu, www.hirsarok.hu, www.fn.hu)"
"II. 3. ELEKTRONIKUS MÉDIUMOK (5. oldal)
"Újra repülhetnek a MiG-29-esek A Honvédelmi Minisztérium reményei szerint hamarosan újra repülhetnek a MiG-29-es vadászgépek, amelyeket több oroszországi gép meghibásodása után vontak ki a légtérvédelemből. A tárcánál elmondták, hogy a magyarországi MiG-29-esek műszaki állapota ugyan megfelelő volt, de elővigyázatosságból leállították őket, mindaddig, amíg az oroszországi meghibásodások okát ki nem derítik. A magyar légtér védelme addig is biztosított: a Gripen vadászgépek folyamatosan ellátják a készültségi szolgálatot - közölték a minisztériumban. A Magyar Nemzet ma azt írta, hogy valószínűleg nem emelkedik többé magyar felségjelű MiG-29-es vadászrepülőgép a levegőbe. (március 19., Magyar Rádió)"
"Nem repülnek a Kecskeméten állomásozó MIG29-es vadászgépek. A honvédelmi tárca azért állíttatta le a repülést, mert Oroszországban nemrég több ilyen gép is lezuhant. A minisztérium szerint csak elővigyázatosságból tartják földön a MIG-eket, és azok javítás után ismét repülhetnek. A Magyar Nemzet viszont azt írta, hogy a magyar gépeket is találtak repedéseket, ezért, noha a korábbi tervek szerint év végéig repültek volna, valószínűleg már soha többé nem szállnak föl. (március 19., MTV Híradó)
Újra szolgálatba állhatnak a MiG-ek! A honvédelmi tárca megerősítette: a gyártóval történt egyeztetés után a vadászgépek hamarosan a levegőbe emelkednek megint. A honvédelmi tárca reményei szerint hamarosan újra szolgálatba állhatnak a MiG-29 vadászgépek, amelyeket több oroszországi gép meghibásodása után vontak ki a légtérvédelemből - közölte a Honvédelmi Minisztérium sajtóosztálya csütörtökön az MTI-vel. Az MTI azzal kapcsolatban kereste meg a tárcát, hogy Magyar Nemzet csütörtöki számában azt írta: valószínűleg nem emelkedik többé magyar felségjelű MiG-29-es vadászrepülőgép a levegőbe; az eredetileg 28 gépes flotta "üzemképes maradékát jelentő" néhány gép mintegy másfél hónapja vesztegel a kecskeméti légi bázison egy Oroszországban decemberben bekövetkezett katasztrófát követően. A honvédelmi tárca közleményében azt írta: a gyártóval történt konzultáció és a lefolytatott vizsgálat reményeik szerint mielőbb megállapítja a meghibásodás okát, azt megszüntetik, s a MiG-29 típusú repülőgépek újra szolgálatba állhatnak. (március 19., MTV Híradó)"
Ennyi. Egyébként a ma reggeli MTV Híradóban közölték, hogy a HM a vizsgálat után felemeli a gépeket, viszont valamilyen okból a Magyar Nemzet úgy értesült, hogy mégsem, találtak a gépeken repedéseket... 2:05-től
De ha már Magyar Nmezet, akkor Zord Gábor László blogjának márciusi "közleményei".
Azt tudni kell, hogy a készültséget adó MiG-29-eseinket 200 óránként vizsgálják át a 400 helyett. Ez az infó a 15-ös tavalyi leesésekor látott napvilágot.
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
No meg 1-2 érdekesség:
"II. 1. NYOMTATOTT SAJTÓ (3. oldal)
Drága Kalasnyikovok A szaktárca milliárdokat költene a fegyverek felújítására. Hétmilliárd forintnál is nagyobb összeget kíván elkölteni a Honvédelmi Minisztérium (HM) a következő öt évben a szovjet Kalasnyikov gépkarabélyok modernizációjára. Fegyverszakértők szerint nagy tételben feleennyi pénzből a világ legjobb fegyvereit megvehetnék a hadseregnek az amerikai hadsereg által is használt kiegészítőkkel. A 7,26 milliárd forintos keretből 7700 gépfegyvert szerelnének fel kiegészítőkkel egy prototípus alapján, amelynek már meg is kezdődött a tervezése. Egyelőre 110 gépkarabélyt kívánnak korszerűsíttetni, és ha az "új típus" beválik, akkor megrendelést adnának a többi fegyverre is. Információink szerint egyébként a Magyar Honvédségnél 164 ezer Kalasnyikov áll a raktárakban, és a hadsereg ezeknek a tizedét sem használja. (Magyar Nemzet 1, 3. old)"
Ez azért is érdekes, mert a Honvédelmi Közlöny 2009/2. számában van M4A1, M249 és M24 beszerzés is, a hozzájuk való töltényekkel együtt (123. o.).
"VII. HETI LAPOK (15. oldal)
Boeing-fióktelep Budapesten Repülőgép, űrhajó javítása az egyetlen bejegyzett tevékenysége annak a Ferihegyi repülőtérre bejelentett fióktelepnek, amelyet a Boeing amerikai repülőgépgyár, pontosabban annak az USA Delaware államában bejegyzett offshore cége, a Boeing Hungary Inc. hozott létre - tudta meg a HVG. A döntés okáról, illetve annak időzítéséről a kézbesítési megbízott ügyvédi iroda munkatársai titoktartási kötelezettségükre hivatkozva nem kívántak nyilatkozni. A fióktelep-létesítés azonban nyilvánvalóan összefügg azzal, hogy a múlt héten tartották a gyár kaliforniai üzemében Szekeres Imre honvédelmi miniszter részvételével a fődarab-összeszerelési ünnepségét annak a 77 tonnát szállítani képes C–17-es katonai óriásgépnek, amely júliustól a pápai NATO-légibázison állomásozik majd, s amelyet még az idén két újabb C–17-es követ. (HVG 76. old)"
Az új Nemzeti Katonai Stratégia elfogadása:
1009/2009 (I. 30.) Kormány határozat és a 2009/4. Honvédelmi Közlöny"1. A Kormány
a) elfogadja a határozat mellékletében foglalt, a Magyar Köztársaság Nemzeti Katonai Stratégiája címû dokumentumot (a továbbiakban: Nemzeti Katonai Stratégia);
b) felhívja a honvédelmi minisztert a Nemzeti Katonai Stratégiában foglalt feladatok – az érintett miniszterekkel együttmûködésben történõ – végrehajtására.
Határidõ: folyamatos
2. A Nemzeti Katonai Stratégiában foglalt feladatokat folyamatosan összhangba kell hozni az elõirányzatok aktuális összegével, melyrõl évente a Kormány a tárgyévet követõ 3 évre vonatkozó költségvetési keretszámokat rögzítõ határozatában dönt.
3. Ez a határozat a közzétételét követõ 5. napon lép hatályba."
(aláhúzás tőlem) kíváncsi leszek, az új kormány mennyiben fogja ezt keresztülvágni...
Korábban itt: [link]No meg, ezt már gondolom láttátok anno a tévében:
Összeszerelték az első pápai C-17-est március 13.[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Integra
titán
válasz Gyantusz #1027 üzenetére
kijött a cikk is
agyrém, de én már ezen se lepődök meg, a vén trottyok az istennek sem akarnak kihalni a honvédségből sem.....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#65675776
törölt tag
válasz Integra #1029 üzenetére
Példányonként közel 1M forint... Nem csak a dinoszauruszokat kellene kigyomlálni a MH/HM-ből, hanem a Szép féle gyökereket is.
A MiG-29 témát meg nem értem miért probléma. Reptilalaom alá vonták őket, amit valószínűleg fel fognak oldani. Magyarul semmi extra nem történt. Nem lettek kivonva és nem lesznek újra rendszerbeállítva sem. Ami azt illeti inkább az üzemeltetésükre költött pénzért repidőbővítést kellene venni a Gripenekre, és azokat repültetni, a pilótaképzést pedig komolyabb színvonalra emelni rájuk. A MiG-eket már nem sok értelme van tovább rendszerben tartani, a Gripenek teljes mértékben képesek már kiváltani azt a 3-4 repképes 29-et.
-
Gyantusz
tag
válasz Gyantusz #987 üzenetére
Kis lokátorosdi ismét.
"Bánki Erik (Fidesz) kiemelte: az MSZP polgármesterjelöltje, Szili Katalin időnként „halkan megszólal” az ügyben, de nem tesz érdemben semmit ellene, még a népszavazáson sem vett részt. „Amit beszél és amit cselekszik, az éles ellentétben áll”, fogalmazott a képviselő. Páva Zsolt, a Fidesz pécsi polgármesterjelöltje azt mondta, programjának alapvető részét képezi a lokátorépítés megakadályozása a civilekkel közösen. Ha kell, akár a polgári engedetlenség eszközeivel is útjába állnak a radarberuházásnak."
"Szili Katalin levelet juttatott el Vicze Csilla, a Civilek a Mecsekért Mozgalom szóvivője részére. Álláspontja az ügyben régóta ismert, világos és egyértelmű: nem támogatta és nem támogatja a lokátor megépítését. Ha ő lesz a polgármester, nem fog a Tubesen lokátor épülni. Pontosan tudja, hogy a tervezett helyszín oly közel van a lakott területhez, hogy annak megépítése csorbítaná az egészséges környezethez való alapvető emberi jogot. Az önkormányzatnak minden jogi korlátozó eszközzel meg kell akadályoznia a radar építését. Szili Katalin támogatja a civilek által benyújtott alkotmánybírósági beadványt."
Aláhúzás tőlem.
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Azért ez se "lótúró" egy cikk:
260 millióért rendeltünk harcjárműveket Amerikából - MNO3 db Cougar-ról van szó. Magya a gyártói hír pedig itt: [link]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Reno7
senior tag
válasz Gyantusz #1032 üzenetére
Nem hittem volna hogy a honvédségnek bármikor is lesz ilyen gépe,de örülök hogy korszerűsítenek,mert a mostani terepjáró állomány nem éppen a harcmezőre való ,ha jól sejtem ezt majd valami harcoló alakulat fogja kapni;nem itthoni PR célokra vesszük.
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
Gyantusz
tag
Szerintem a tűzszerészeké lesz a darabszámból ítélve és az ISAF-ba megy az MH PRT-hez. Gondolom a Merci nem tudott záros időn belül hasonló MRAP-fokozatú UNIMOG-ot kreálni.
Ekkora darabszámban egyértelműen ott kell bevetni, ahol több hasonló jármű is van, más nemzetek kötelékében. Márpedig ilyesmit Irakon és ganéisztánon kívül máshol nem látni.Én azt tartom zavarónak és nem szerencsés PR-tevékenységnek, hogy nem magától a megrendelőtől kell ezeket megtudni!
Azaz csúsztatva, hátulról jövő - bulvár - információk alapján kell tájékozódni, mert a hivatalos hírforrások csöndesek.
A hm.gov.hu-n a mai napig nincs semminemű hivatalos informálás, bejelentés, sajtóközlemény stb...
Az sem kizárt, hogy a gyártó kacsát közölt. De nem túl valószínű.***
Hm, egy másik - mai - hír: Csapatpróbán az új homokrakodógép
Hyundai HL 770–7A az MH 5. Bocskai I. ldd-nél.
Már márciusban megvettük... szeptemberben rendszeresítés (nagy valség szerint, nem olyan rossz járgány)Piaci ára kb. 42-45 millió HUF/db. [link] Vajon mennyiért sikerült beszerezni?
"Az új Hyundai HL 770–7A típusú homlokrakodót – a csapatpróba eredményei és tapasztalatai után – szeptembertől tervezik rendszeresíteni a Magyar Honvédségnél. Elsőként április 24-én a szentesi műszaki napon tekintheti meg a nagyközönség, ahol a technikai bemutató része lesz."
Tegnapi:
Csapatpróbán az új homlokrakodó-gép - hm.gov.huAz előd L–220-ról egy kép: [link]
***
És még egy kedvenc...
Csobánkán készült a Dream Team - hm.gov.hu
vezető: Bálint Zoltán főtörzsőrmester
navigátor: Honfi Barnabás zászlós
A nevük: Dream Team Gepárdok
„Célunk kettős – emelte ki Palik László – egyrészt szeretnénk segíteni a Magyar Honvédségnek a toborzásban. Hiszen aki katona lesz, az akár versenyautót is vezethet. Emellett ez a hat ember egy év múlva már minden tapasztalatát átadhatja a Magyar Honvédségben szolgáló sofőrök számára.” - Palik LacikaVajon ha lerohadnak jövőre, a MH dob át egy kis anyagot nekik?
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Még 1-2 érdekesség.
2009. április 24-én A műszakiak napja Szentesen
Vendéglátó az MH 37. II. Rákóczi Ferenc Műszaki Zászlóalj***
Búcsú a "törzsbuszoktól"
Kivonták a DAC–665 alvázon működő vezetési háp-okat.***
Parancsnoki átadás-átvétel Kecskeméten
Kilián Nándor ddtb. az új pk.***
Újabb harci gépekkel gyarapodott a szolnoki Repülőmúzeum - Cápeti új helyre költözött
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Felületes cikk az [origo]-n.
Benzinhiány miatt fújt le gyakorlatokat a honvédségKis keresgetés az ÁSZ honlapján és itt az emlegetett Jelentés a Honvédelmi Minisztérium fejezet működésének ellenőrzéséről, illetve a kísérőlevél.
Nem tudom, hogy egy 101 oldalas doksihoz hogy lehet egy ilyen minimál cikket írni... Persze a forrás nem lett megjelölve, hogy más is utána tudjon nézni.
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Reno7
senior tag
válasz Gyantusz #1034 üzenetére
A mai napig nem találtam róla tájékoztatást a hm.gov.hu-n,csak a hondvedelem.hu-n Egyszer majd csak elárulják hogy mit is vettek,arról nincs véletlenül infód hogy a sima gépfegyver toronnyal,vagy esetleg elektronikus fegyverrendszerrel lesz-e ellátva?
Ha meg már a tűzszerészeket látják el,bízom benne hogy mire kiküldik ezeket a csodákat,megérkeznek végre a nehéz tűzszerész robotok,mert tudtommal már jó ideje 2db beszerzés alatt áll.A homlokrakodó is menne külföldi misszióba?
Ebbe a gazdasági jelentésbe nem nagyon olvastam bele,mert nem értek az ilyen gazdasági dolgokhoz,meg a sok felsorolt paragrafust sem értemMy SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
Gyantusz
tag
Nem, semmi újjal nem tudok szolgálni. Mindössze annyi van, amennyi a gyári infó, azaz a megvett 3 darab járművön túl a cserealkatrészeket és a kiképzést is magában foglalja a díjazás, 2009 júniusi ütemezéssel. Egyáltalán azt sem tudni, hogy a 4x4, vagy a 6x6 hajtásképletű járgányokat vettük. Persze ha nem véletlenül került a 4x4-es a hírben főképnek, akkor vélhetően ezt, költségvetésünk szempontjából és a 'ganéisztáni terület közlekedési színvonalát figyelembe véve is ez a logikus.
A homlokrakodó ügyében szintén kevés az infó. Egyelőre próbagép, ahogy a cikkből is kiderül, majd szeptemberre döntenek, hogy veszünk-e többet. De valószínűleg igen, az ISAF-ba megy ez is. Szerintem ebből is, feltételezem 3-6 darabos mennyiség jöhet szóba. Útépítési szempontból is érdemes a kategóriával foglalkozni, persze ahhoz be kell szerezni még pár kiegészítő munkaeszközét, mint légkalapács, vagy hasonló (ha gyárt hozzá a Hyundai - de a cég nem ma kezdte az építőipari gépfejlesztést). Ha tényleg építeni akarjuk a térséget (Pol-e Khomri) úthálózat szintjén, szerintem egy pofástörő kanál sem lesz haszontalan, amivel a nagyobb közetanyagokat, beton/téglatörmeléket aprítják szét beállított méretre és aztán terítik útalapba, vagy zúzott pályaburkolatnak, azaz makadámnak. De hát ez is a jövő zenéje, a CIMIC-csoport feladata többek között. Ki az MH PRT-hez tutibiztosan 2-3 gépnél több nem fog menni.
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Gyantusz
tag
Nem túl új, de nem is régi, múlt heti (2009. ápr. 21. körüli) cikkek/hír:
Litening célmegjelölő rendszer a magyar Gripen harci gépeken - JETfly
Konténerizálva - legiero.blog.hu (Zord blogja)[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
Reno7
senior tag
válasz Gyantusz #1039 üzenetére
Nekem csak annyi kivetnivalóm van a homlokrakodóval,hogy ránézésre még repeszállónak sem tűnik Legalább a fülkét páncélozzák,mert azokon a kirakat ablakokon nem nehéz belőni...Akár mennyire is békés környék,mégiscsak háború övezet,jobb félni mint megijedni
My SHAMAN is so overpowerd, I once cast a frostshock in Summerspring, now its called Winterspring.
-
Gyantusz
tag
-
Gyantusz
tag
Más.
Katasztrófavédelem. Nem árt ezzel is foglalkozzunk legalább elvi szinten, elvégre bármikor jöhet valami gebasz (vegyi-biológiai "támadás", de inkább katasztrófa).Benzinkutasnak is elvihetnek járvány idején - origo.hu
Ez a lábtyű poén volt a cikkben, vagytényleg ez a neve ennek a cipőburoknak (emlékszem, középsuliban poénkodtunk a kesztyű-lábtyű szavakkal)?
Nem tudom, mennyire ismert köztetek, de a hadkötelezettség ma is fennáll, attól függetlenül, hogy eltörölték a kényszersorozást.
Ma is hadköteles minden 18 és 40 év közötti férfi. Ha ez lejár, akkor Honv. tv. 31. §, de férfi 55. éves koráig, nő 50. éves koráig polgári szolgálatra kötelezett (ld. 32. §).Lásd:
Honvédelmi törvény (2004. évi CV. törvény a honvédelemről és a Magyar Honvédségről)"6. § (1) Az általános hadkötelezettség alapján rendkívüli állapot idején és az Országgyűlés külön döntése alapján megelőző védelmi helyzetben a Magyar Köztársaság területén lakóhellyel rendelkező minden nagykorú, magyar állampolgárságú férfi hadköteles. A hadkötelezettség a 18. év betöltésekor kezdődik, és annak az évnek a december 31. napjáig áll fenn, amelyben a hadköteles a 40. évét betölti.
(2) A hadkötelezettség magában foglalja a
a) tájékoztatási (adatszolgáltatási),
b) bejelentési,
c) megjelenési és
d) szolgálati kötelezettséget.
(3) Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően nem hadköteles az a személy, aki e törvény hatálybalépését megelőzően vagy azt követően polgári szolgálat teljesítésére kapott engedélyt."Aki nem tesz eleget kötelességeinek, azt a Btk. "honorálja" (333-342. §).
[ Szerkesztve ]
Örülj ifjú ember a fiatalságodnak! (A prédikátor könyve)
-
lsc
nagyúr
Az élet kegyetlen .
-
#65675776
törölt tag
-
Louro
őstag
Nekem egy a bajom a magyar honvédséggel.
Lehet felettem pálcát törni, de nem vagy előítéletes, de 10-ből 9 katonaismerősöm elég hamar soft-alkoholistává vált. Nem azt mondom, hogy első évek alatt, hanem szép lassan. Nemegynek van rendes családja is és kicsit sajnálom a gyerekeiket, hogy mi lesz, ha felnőnek. Oké, hogy védték hazájukat, de amikor nem voltak szolgálatban, ittak vagy mit fognak mesélni?
Mess with the best / Die like the rest
-
lsc
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care