Hirdetés
- Xiaomi Watch S1 - szép az idő
- Jelentős fejlődést mutat a Xiaomi Redmi Note 14 Pro széria
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- MIUI / HyperOS topik
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Sportfülhallgató futott be a Nothingtól
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Texasban készül az első 3D-nyomtatott hotel
it A daru méretű 3D-nyomtatóval most egy hotelt nyomtatnak a sivatagba, rétegenként.
-
A saját fejlesztésű pellikulák nagyon segítik a TSMC-t
ph Az Intel és a Samsung nem tudja hozni a tajvani cég hibaarányát az ASML gépeivel.
-
Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
lo Kezdenek fogyi ezek a kártyák, pontosabban a 4 és 5 széria kártyái már lassacskán igen ritkának számítanak. A korábbi...
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
barnam_
nagyúr
válasz rasotamas #198450 üzenetére
Sajnos lövésem sincs, én ilyen nagy cuccokat nem küldtem még, szerencsére bútorozott albérletben lakunk.
Oszkáron egy Berlin - Budapest 90€ körül szokott lenni, ez egy viszonyítási alap.Június környékén már lehet nem lesz beutazási korlátozás Mo-n, No-ban is kérdéses hogy addigra Magyarország rizikó területnek számít-e majd.
-
barnam_
nagyúr
válasz Snoop-y #198454 üzenetére
Ja az autósokat nem szívatják, ha meg repülővel jössz, függetlenül a jogszabálytól (magyar állampolgár kinti tartózkodása üzleti vagy gazdasági jellegű), karanténba akarnak küldeni. Egyedül a rendőrség oldalán fenn lévő igazolást fogadják el.
Vonaton is tételesen végigmennek mindenkin, és osztogatják a piros cetliket.Nyáron gondolom ugyanaz lesz mint tavaly: jöjjenek a turisták, meg a magyarok mehessenek a Horvát tengerpartra.
-
barnam_
nagyúr
válasz Magnum_ #198529 üzenetére
Itt még nem, de láttam már.
Nem is értem mit gondolt a "költő"...Egyik sem volt normális, maradjunk annyiban - de talán a felvételt készítő volt a nagyobb barom.
Éveken keresztül mentem ott befelé délutánonként, GPS 110-el, nagyon ritkán volt aki a véda közelében gyorsabban akart jönni. -
barnam_
nagyúr
válasz Tsebacsi #198972 üzenetére
Nem az van, hogy releváns részleteket egyik sem tud kiadni a káreseményről?
Tehát a valós képeket nem tudja mutatni, mert az a biztosító rendszerében van; a biztosító általi kalkuláció pedig akár félrevezető is lehet. Pl.: "autó elején sérülés, becsült kárösszeg 500.000 Ft", aztán lehet, hogy csak egy lökhárító meg lámpák sérültek. -
barnam_
nagyúr
válasz AMD Power #200193 üzenetére
Hát nyilván nem normálisak, de ott kb. WC-re is autóval mennek, be vannak tojva ha esetleg felmerül hogy nem lesz üzemanyag vagy megdrágul.
Kicsit más okból kifolyólag, de Puerto Ricóban is ugyanilyen roham volt tavaly januárban a benzinkutaknál. Viszont ott azért, mert a földrengések miatt nem volt áram, és mindenki áramfejlesztővel próbálta áthidalni a kimaradásokat. És abba is benzint töltenek érdekes módon.
-
barnam_
nagyúr
válasz szabonagyur #200546 üzenetére
Szerintem a régió UK, a nyelv magyar.
Úgy tudom, hogy ott a sebességet mérföldben, a távot viszont km-ben mérik. -
barnam_
nagyúr
válasz gergo5991 #201213 üzenetére
A német oldalon is engedi konfigurálni
-
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
válasz tepenzed #202717 üzenetére
Ez tipikusan olyan, hogy a sosem bolygatott futómű évek alatt össze rozsdásodik, és végül állíthatatlan lesz.
Mivel a Focus ugyebár hátul több lengőkaros, jó pár szilentet és lengőkart venni kell, de többszázezer elég sok lenne érte, szerintem olcsóbban is ki lehet hozni. Kezdésnek utánanéznék, hogy mennyibe kerül egy hátsó futómű felújító készlet (kauffer, Kovács autó pl.).Tudva hogy gatya a hátsó futómű, a következő városon túlra nem szívesen indulnék el vele.
-
barnam_
nagyúr
válasz tepenzed #206461 üzenetére
Ha bizonytalannak érzed az autót, az szerintem nem azért van, mert az ajtót nem pontosan rakták vissza. Az csak idegesítő.
Én inkább a futóműben / gumiban keresném a viselkedés okát.
Legutóbb azt írtad, hogy a futóműállításhoz lengőkar csere szükséges, mert össze van rozsdásodva. Kicserélték amit kellett, majd beállították rendesen? Én esetleg visszamennék megnézetni még egyszer. -
barnam_
nagyúr
Nálam huszon-X éves autóval ez a "normális" jelenség
Kánikulában ha állok a lámpánál, felmegy 90 fok fölé, ha elindultam lejjebb megy. Ha megy a klíma, az is emel a vízhőmérsékleten.
Szemből nézve: venti - klíma hűtő - normál hűtő - venti. Nyilván a klíma hűtő kapja az összes bogarat/kavicsot, pár helyen elvan már hajolva a lamella. De sosem melegedett túl, azt mindig figyelem. -
-
barnam_
nagyúr
válasz bitpork #206522 üzenetére
Van garázsod esetleg? Ott elférne egy rendes kompresszor, meg esetleg másokat sem zavarna. Lakásba no no no no, kurva hangos... én még vidéken családi házban használva is sokszor kellemetlenül érzem magam, hogy esetleg zavarom a szomszédokat...
A palackos levegő jó megoldás, mindenhol használják ilyen célra - az más kérdés, hogy rendszeres használattal mennyit költesz el... Hosszú távon olcsóbb a kompresszor, de nem lakásba való.
A pumpák meg annyit érnek mintha fújkálnád tüdőből. Akkor már inkább porszívó -
barnam_
nagyúr
Eddig kétszer kellett cseréltetnem szélvédőt, mindkétszer kókány munkát végeztek (szélzaj, hanyagul visszarakott díszlécek). Az első az autouvegek.hu, becsületükre legyen mondva másodjára már jobban ment nekik.
A másik pedig tavaly volt vidéken, nem is olyat rajtak be amit kértem (napvédő csík fölül), ráadásul ez is szélzajos... nem is reklamáltam, csak kellett a csere a műszakihoz, ráadásul Covid idején....
Majd ha ki lesz lakatolva, úgyis ki kell szedni a szélvédőt. -
barnam_
nagyúr
válasz ngaba #206702 üzenetére
Skoda Superb mk1 dízel, de fogalmam sincs milyen motor volt benne.
Arra jó volt, hogy megtanultam nagy autót vezetni, nem féltem utána amikor a saját autómat elkezdtem vezetni.
Az oktató is abszolút korrekt volt, sose kellett cipelnem helyekre, mentünk autópályán/országúton és BP-i dugóban egyaránt; nappali meg éjszakai vezetést is gyakorolva. -
barnam_
nagyúr
Budapest búcsúzik a dízelektől, de ennek ára lesz
"A civil szervezet javaslata összefoglalva azt jelenti, hogy a 15 évesnél idősebb dízelautók 2024-től nem közlekedhetnek Budapesten, két évvel később pedig már a 11 évnél régebbiek sem."
Nehéz lesz lenyomni az emberek torkán, de szerintem jó kezdeményezés. A németeknél már most sok helyen csak Euro5 dízellel lehet behajtani - OK, teljesen más ország, de valamilyen környezetvédelmi szabályozás elkerülhetetlen, hacsak nem akar az ember megfulladni.
-
barnam_
nagyúr
válasz Biqci #207643 üzenetére
Én is hasonló dolgon agyalok mostanában, vagyis mi éri meg jobban: kilakatolni a meglévő autót, vagy tiszta lappal kezdeni és venni egy eleve jó állapotban lévőt rozsda szempontjából.
Ez az autó egy '93-as W124-es 300D Merci, technikailag jó állapotban mert mindent kicseréltem rajta de rozsda van rajta látható helyen és ebből kiindulva csontvázak is hullanának ki alóla valószínűleg megbontás után. Viszont jól felszerelt a kor német színvonalán (klíma, légzsák, elektromos ablak, napfénytető, sportfutómű), és ezek működnek is. Nyilván emocionális kötődés is van, mert ez az első autóm; de beleraktam 80 ezer km-t és egyszer sem maradtam az út szélén. Ha gondom volt mindig egyszerű volt orvosolni, nem a találgatás és alkatrészek egymásutáni cseréje ment, mint amit sokat olvasok KE-Jet esetében. Azonban mivel dízel és Németországba költöztem közben, OT/H rendszámra kell felhozni ha itt akarom használni, ami persze többe kerül mint egy "kozmetikai lakatolás és műszakin átrugdosás" esete. Természetesen otthon csináltatnám, valamikor jövőre, mert júniusban lesz esedékes a műszaki. Persze előre megsaccolni a költségeket lehetetlen, de kb. 3000€-t nem sajnálnék rákölteni mert ez hobbi és Merci mánia. (A veteránvizsga ráér mert csak 2023-ban lesz 30 éves.)
Ha új autó iránt nézelődnék, akkor az benzines lenne mert itt dízel nincs, ha van akkor az már veteránárban van. Mondjuk ennek meglenne az az előnye, hogy a benzinesek erősebbek, viszont egy szűk rétegre kell lőni: facelift előtti külső (nagy hűtőrács), de facelift utáni motorok (hengerenkénti 4 szelep) - ez olyan 1992-93-ban volt. Ami ennek megfelel és hasonlóan felszerelt mint az enyém, olyat 3500€-tól találtam. Egy 280E és egy 220E. És ezeknél sincs semmi garancia, hogy nem lesz gond a rozsdával vagy egyéb nem működő dolgokkal (lásd lebomló elektromos szigetelések, meg egyáltalán egy ~30 éves autón kb. mindent ki lehet ekkorra már cserélni).
-
-
barnam_
nagyúr
Nincs előttem a doboz, neten PDF-es adatlapban nem találtam, illetve csak egy kicsit más típushoz (abban a TBN-re 12-t ír). Szerintem most szeptemberben így is úgyis ledobom, mert menni akarok majd sokat az autóval.
Itt vannak a Mercis specifikációk táblázatai, bár azt nem mondja meg melyik autóhoz való. A 229.x jelölésűek a motorolajok. Pár évvel ezelőtt még 229.1-et használtam, az már nyugdíjba vonult, helyette a 229.3 van amiből létezik 10W-40 meg 5W-40 is. Használtam az utóbbit is régebben, szerelők persze mind fellázadtak De egy 25-30 éves 400e+ km-t futott autóról beszélünk, nem a 10w vs. 5w a legfontosabb. Minőségi és specifikációnak megfelelő legyen, az a lényeg. Mindazonáltal most lehet elgondolkozok egy 5w-s olajon.
A manual pedig viszkozitást ír elő, nem minősítést. Aszerint klímától függően 5W-30-tól 20W-50-ig bármit használhatnál
-
barnam_
nagyúr
válasz szőröscica #210018 üzenetére
Szép, az tény. Az alapár 40 ezer € körül van a németeknél a legkisebb motorral / felszereltséggel. Nem mintha az olcsó lenne.
Amit viszont nem értek: nem lehet hozzá már Exclusive külsőt választani, tehát nincs nagy króm hűtőrács és nincs csillag a motorháztetőn. Abszurd! -
barnam_
nagyúr
válasz Tsebacsi #210022 üzenetére
Elhiszem, sokkal több Avantgarde külsős használt Mercit látok mint Exclusive-at. Valószínűleg azért is, mert most már az előbbi a széria, az utóbbiért pedig fizetni kell. Míg régen fordítva volt.
Amúgy hihetetlen mennyit nőttek az autók az évek során: egy ilyen "baby" Benz ma már akkora mint egy W124-es E osztály 30 évvel ezelőtt, egy mai E osztály pedig akkora mint egy S osztály 20-25 évvel ezelőtt.
-
barnam_
nagyúr
válasz focvis #210029 üzenetére
Nekem a tatás tetszik Elhiszem hogy a sportosság és az AMG külső az eladható, de nagyon vicces ez a kettő egy lapon említve egy 150 lovas 200d-vel
A 124-en dzsipó hatású volt, mert az SL (R129) motorháztető+maszkot tették rá. Jobb esetben csak a hűtőrács betétet cserélték, de az is hülyén néz ki.
-
barnam_
nagyúr
Végre tudok én is némi autós tartalommal szolgálni:
Földetérés
Első indítás 5 hónap után
Mosás: [1] [2] (a cél a por eltávolítása volt, nem a makulátlan tisztaság)
Olajcsere, utána indítás (ilyenkor lassabban épül fel az olajnyomás) -
barnam_
nagyúr
Igen nekem is feltűnt az adatlapok alapján, hogy a Fuchs SuperSyn 10w40 és 5w40 között a 100°C-os viszkozitásnál gyakorlatilag nincs különbség, csak hidegen. Régebben nem volt (vagy én nem találtam) olyan 5w40-es olaj, ami 229.3-nek felelne meg, csak olyan ami 229.31, de az DPF-es dízelhez való.
Gumiknál a nyomást néztem, az semmit nem változott. Országúton csak 120-ig hajtottam meg, semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
Belső takarítás van még hátra, csupa por meg itt ott-pókhálós#210805 Vismajor01: hehe Hát nem a leghalkabb dízel hidegen, az tény, de egy elég nagy garázsban van, sok a visszhang. Üzem melegen ketyeg mint a Doxa, ahogy focvis is írja.
-
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #210897 üzenetére
Ravasz dolog a mérést url rövidítő mögé rejteni
-
barnam_
nagyúr
-
barnam_
nagyúr
Milyen mostanában a közlekedés fővárosunkban?
M7 felől tervezek menni a 16-ik kerület széléhez (közel az M0-hoz), a navigáció M0-n keresztül szeretne vinni.
Nem tudom melyik a rosszabb, a városon keresztül dugóban vagy M0-n a sok siető ember között? 10-11 között szeretnék a célomhoz érni. -
barnam_
nagyúr
válasz BigBlackDog #210928 üzenetére
Végül a (német) M0-n mentem körbe, 10 órától egészen járható volt, 130-akat lehetett tartani a legtöbb helyen.
Az M7 is teljesen kulturált volt, pozitívan csalódtam. -
barnam_
nagyúr
Székesfehérváron a Sárkeresztúri úton volt. Szeretek itt tankolni, mert közel van az autópályához, de nem pálya-ára van. Eredetileg Keszthelyt céloztam be tankolásra, szerintem meglett volna mert majdnem 13 liter volt még benne - de nem akartam reszkírozni, mert sokat álltam a dugóban Érdnél meg Tárnoknál (1 sáv volt járható munka miatt).
#211243 tboy93: igen, már valamikor tavaly Egyszer már a kalózt is le kellene cseréni, régi már.
#211246 MC Pite: ahogy Qru is írja, öreg dízel Merci. A táv nagy része országút/autópálya, egy kevés Budapesttel. De pl. szerdán egész tempósan közlekedtem (160), az általában megszokta dobni, most nem. Biztos az 5W szuper szintetikus olaj
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Napelem
- Spórolós topik
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- PlayStation 5
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Xiaomi Watch S1 - szép az idő
- BestBuy ruhás topik
- Jelentős fejlődést mutat a Xiaomi Redmi Note 14 Pro széria
- Milyen asztali médialejátszót?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen