- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- Ulefone Note 17 Pro - tolmácsot szeretnék kérni
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Eredeti dizájnnal tér vissza idén a Nokia 225 4G
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Illaoi karakterére fókuszál a 2XKO legújabb előzetese
gp A Riot verekedős játéka a tervek szerint valamikor jövőre érkezik.
-
Készül a Galaxy S24 FE
ma Várhatóan idén is lesz rajongói kiadás. De az is lehet, hogy csak jövőre.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én 50 km/h-nál vagy 3.-ban, vagy 4.-ben megyek. Az 5.-et városban soha, országúton is csak 80-90 fölött kapcsolom. Lehet hogy nem benzintakarékos, de a 200 ezret futott ezres Yarisom blokkja is bontatlan volt, és egy deka olajat nem fogyasztott a csereperiódus alatt. Remélem, a Ceed is ilyen lesz.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
biker
nagyúr
arra céloztam, hogy messze kívül esik az üzemi tartományon.
Nekem automata van, tökéletesen mutatja, mikor megyek 50-el ez is bevált 5-be (6 sebességes) 1300körüli fordulaton, de ahogy a gázra lépek, 1mm-re, már 4-be vált és 200-ről kezd húzni, ha jobban nyomom akkor 3 vagy akár 2-be vált.
Te a kézivel nem fogsz hirtelen négybe váltani, ha csak kicsit gyorsítasz, marad 5-ben. onnan is húz, csak lassabban, hova rohanjunk...
Mindenki szívbajt szokott kapni, hogy az automata mikre képes, de csak pont az üzemi tartományban tart. pl tempomat, 120-ra belassulunk, 140-re van állítva, kimegy előlem az akadály, és fel akar gyorsítani, símán negyedikbe vágje, emelkedőn harmadikba és 6400-ig pörgeti. miért ne? itt a legerősebbElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Akula
őstag
Dehogynem. Simán visszaváltok kézi váltóval. Miért ne? Pl. előzésnél. Előttem megy a busz 60-nal. Látom, hogy szemből annyian jönnek, hogy még egy kávé is simán beleférne egy cigivel. Akkor hagyom 5-ben és araszolgatok mögötte szép lassan, minek tapossam. Aztán mikor látom, hogy lesz lehetőségem, hogy előzzek akkor visszakapcsolok akár 3-ba, hogy elérjem a nyomatékgörbe maximumát vagy annak közelébe vigyem a munkapontot. Jönnek szemből, 3, 2, 1, gáz. Ez ilyen. De ha nem kell, nyomni, akkor nem kell nyomni. Apósom akkor adta el a Mondeo-t, amikor már kirohadt alóla, de a motornak nem volt semmi baja. A gond akkor van, ahogy írtad, ha alacsony fordulaton le kell padlózni, hogy menjen. Ez nemcsak káros a motorra, de balesetveszélyes is. A legjobb defenzíven vezetni. Ha pl. látom, hogy piros a lámpa, akkor csak annyira nyomom neki, hogy mire odaérek váltson. Ez is segít a fogyasztásban.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
biker
nagyúr
mész mész mendegélsz, csorogtok, előtted kicsit megnyúlik a sor, végre nem 45-el tötyögnek, kicsit elkezdesz gyorsítani. És máris nem váltottál vissza, csak gyorsítasz, mivel nem előzöl, csak csorogsz tovább.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tag
A GDI benzines motorknak mennyire gaz, ha 120k km-ig csak szigoruan 30k km-enkent csereltek az olajat? Van egy ilyen jelolt (most 11xk km, eddig 3-szor volt csere), hosszabb tavra terveznek vele, de a nepi bolcsesseg az sugallja, hogy ez problemasabb .lesz.
-
Akula
őstag
válasz tuareg85 #208 üzenetére
Próbáltam megtalálni, de nem sikerült: van egy tengerentúli Kia fórum, ahol pont a GDI motor olajcseréjéről írnak. Ott a 6000km-t olvastam. Még keresem, keresem...
A lényeg, hogy ezek a többfokozatú motorolajok ma már tényleg bírnák a 30k üzemet és ellátnák a feladatukat, ha és itt jön a nagy igazság: elégséges mennyiség állna rendelkezésre belőlük. Régen egy 120-as skodába vagy egy ezeröcsibe simán beletöltöttek 4-5 litert, mert akkora volt a karter. Ma már olyan icipici, hogy 3l-ről beszélünk. Amint lecsorog, már nyomja is fel a szivattyú a szelepekhez a jó melegbe. Az olaj egyszerűen megég. Ezért sötét már néhány ezer km után, mintha dizel lenne. A Rio-mban most Shell van. Az nem ennyire kokszolódik, de már 10000km felett az is sötét. A Total az amint beleöntik, egy óra múlva más sötét volt, én meg visszamentem balhézni, hogy nem cserélték ki. A lényeg, hogy ezek a 3l-es mennyiségek 12000-15000km-enként le legyenek cserélve a szűrővel együtt, akár előírja a szervizfüzet akár nem. Ez nálam egy év alatt jön össze, vagy még ennyi sem."Akula Sub, ready for the deep!"
-
biker
nagyúr
válasz tuareg85 #208 üzenetére
Nekem renault dci volt, előttem 30ekm én 20ekm periódussal, egy sor hajtókar csapágy, utána 80ekm és komplett főtengely csapágysorral.
De a renaultnka az olajoumpa egy szar. De akkor sem követendő
A dinamikus olajcsereperiódus ha jelzi a bc, ok lehet, mert az számolja a hideg üzemet, indítások számátElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tag
Koszi a valaszt, #210 biker-nek is, a hatasotokra kicsit keresgeltem, es beigazolodni latszott, hogy finoman szolva is inkabb surubben, mint ritkabban kell olajat cserelni ezekben.
A teljesseg igenye nelkul nehany cikk/forumbejegyzes, amit erdekesnek talaltam.
Szoval az a 110+k km-es carenst-, amiben haromszor csereltek olajat, meg sem fogom nezni. -
bajnokpityu
félisten
nagyon nagy a difi egy benyás és egy diesel autó olajának a retkelődésében.
a dci-d főtengelye fordult 100t, és fekete volt az olaj, mig a gdi esetén 15-20e km leengedésekor is szinte újszerű.dieselek főleg cégautók voltak, ennek nagy része flottás, amiknél nagyon komoly paraméter a szervizköltség, ezért nyomták fel irreális mértékig. nekem a mondim votl flottás, 20e km csereperiódussal, és 170e kmnél újszerű a kocsi. szinte csak pályát látott.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
biker
nagyúr
válasz bajnokpityu #212 üzenetére
Én ezt megoldom, a következő autómban nem lesz olaj
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
kopogo
tag
mi a különbség a szalonba vásárol gyári alufelni között illetve a gumistól vett új felni között?
-
-
Akula
őstag
a súlya.
ami magában foglalja a minőséget és az árat.
láttál már az utcán olyan nagyon régi (több, mint 15 éves (bocs)) kocsit ami már szét van rohadva, a kipufogója csupa korom, akkor van lemosva ha esik az eső, tele horpadással és szíved szerint be sem ülnél, az eredeti gyári alufelnije meg vastagon fékporos. mííííí? eredeti gyári alufelni? nocsak. és nincs sérülve? jaaa, hát van rajta egy-két karc.
és láttál már olyan csakaszombatestibulibajárok ültetett, csillogó, tele ledekkel és matricákkal autót amin összevissza mindenféle alufelni van, lehetőleg lakkozva, hogy ne tűnjön fel, hogy görgőzött?
na ez van.[ Szerkesztve ]
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Ez az egyik versenyző, de ide sorolnám a Dezent, AEZ, momo és társait is.
Ez pedig arról szól, hogy a gyarit a márkakereskedésnél veszed, nem a netről rendeled alibabával kínából.Részemről, nekem az egyik kocsin gyári könnyűfém felni van, 17", mert azzal a felszereltségi szinttel ez jött, de nem én kértem. Meglennék nélküle, mert nehezebb, mint az ugyanakkora acéltárcsa. A Rio meg acélfelnivel van szerelve és örülök neki, mert ha nem az lenne, a Cinkotai úton biztos a kátyúban feküdnék a padlólemezen.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Nekem az i20-on lemez volt és vettem rá gyári alut, ugyanakkora méretben, mindössze 1 kg volt a különbség, gyakorlatban nem vettem észre semmit.
Az utolsó képem az autóról.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Akula
őstag
Nagyon szép!!! Teccik!
Visszatérve a felnire, nekem az a bajom, hogy a mostani acél 15"-os és ehhez van a gumi garnitúra amit cseréltetek gumisnál (egy évben kétszer) és a gyári alu az 17"-os, alacsony ballonitású abroncsot meg nem akarok a pesti utak minősége miatt, ilyen AEZ meg társai pedig kidobott pénz.
Más. Ha neked van két szet kereked, amikor váltasz a TPMS-t hogy oldod meg?
1.) nincs benne, de nem zavar, ha világít a műszerfali lámpa fél éven keresztül?
2.) természetesen van benne és minden cserénél taníttatni kell?
3.) természetesen van benne de nem kell taníttatni.
Ez nekem black box."Akula Sub, ready for the deep!"
-
Rakosgatva volt a szenzor, arra figyelt a szerelő, hogy ugyanabba a kerékbe kerüljön, nem kellett tanítani
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Akula
őstag
válasz Bogyó bá' #224 üzenetére
áhh, ezt nem tudtam! köszi az infót!!! akkor nyugodtan
megvehetemkapom a 4 felnit karácsonyra.(#223) kisza25: eladtad? miért? nem voltál vele megelégedve? pedig nagyon szép és ahogy a testvérmodellt már kitapasztaltam, elég megbízható is.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Ez úgy kezdődött, hogy volt egy kia pro ceedem 5,5 évig, nem adtam volna el, de jött a gyerek. 3ajtó + gyerek nem praktikus
Jött az i30 kombi, de azt már dieselt vettem, mert úgy gondoltam, hogy 1,4 szívó kombihoz kevés lesz, de a crdi karaktere nem tetszett, eladtam.
Aztán akartam újat, de elazámoltam magam, mert abban az évben lettem vállalkozó és nem kaptam hitelt.
Így átmenetre vettem az i20-at, gondoltam azzal bukom a legkevesebbet. És most rendeltem egy új autót, de fiat tipo lesz, mert a ceed már 4,5M indul (2011-ben 2,8M volt az alap)Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
amikor vettem 2011-ben mindenki nézett rám bután, hogy kia? mi az? meg kóreait hülye vagy?
most kb így vagyok a tipo-val, mindenki néz rám fiat-ot? hülye vagy? a hyundainál maradj, ja aztán az i20-at ugyanott rakják össze, mint a tipo-t na mindegy, most a tipo-t annyiért kapom meg, mint az új i20-at, vagy rio-t közben akkora, mint a ceed, nekem meg most a méret miatt kellett a váltás, amúgy más bajom nem volt az i20-al semEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Akula
őstag
-
Akula
őstag
válasz bajnokpityu #232 üzenetére
Ez egyértelmű, de vannak trendek amik alapján hamar kihullanak a nevezett autók és persze ott van a rossz szájíz, ha valakinek volt gondja valamelyik márkával olyat már nem szívesen vesz. Meg persze meg lehet kérdezni szervizeseket, hogy mik a tapasztalatok.
Amit én nem vennék, mert már volt és csak szívtam vele: TDI dízelt, turbós downsize-ingolt benzinest, amiben kettőstömegű FW van, fogasszíjas vezérlésűt, amibe csak primium üzemanyagot lehet tölteni, elektromos kézifékeset. Na, így már jól leszűkült a mező, mondhatnánk, hogy csak egy-két ázsiai termék maradt Bár ott is megjelentek már a fenti trendek. Van egy 14 éves 1.0-s Yaris a családban. Városi szaladgáóls, bevásárlós kocsi. Eddig a legnagyobb felújítás a felfüggesztések volt. Oda nem adnám semmi pénzért! Megszolgálta az árát. Remélem a Rio is ilyen lesz!"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Akula
őstag
Opel már járt mindenkinél. Három évente megveszi valaki más. Próbálják a márkát lélegeztető gépről levenni, de ha az 1L/100km motorolaj fogyasztás mind a szerviz, mind a gépkönyv szerint jól van, akkor nincs miről beszélni. Az ampera sem lett a minden idők legjobb üzlete, ahogy várták.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Figyelj új, van 5év gari, sokat kell gariztatnom eladom, veszek mást, de adok ennek is egy esélyt, mint annó a kia-nak.
Amúgy egy egyszerű 1,4 szívó, ami már bizonyított a fiat panda 100HP-ban, grande puntóban, stilóban.
Nincs teleextrázva, csak az tud elromlani ami benne van.
Renault/nissan adja el a világon a legtöbb autót és az is francia, több autóból több is tud elromlani.
Meg ugye itthon sem az újjak romlanak el.
Majd minden 10ekm után jelentkezekEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Ilyen lesz, csak színrefújt tükörrel, meg króm kiliccsel
Ja és 5év ingyen szervizzelEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
bajnokpityu
félisten
tdi dieselem nem volt, de volt családban, tökéletes volt, nekem egy psa féle dieselem van, tökéletes 177e km-el is, 1.8TSIm is volt, kéttömegűvel, amit mindenki szid, nekem 0 problémám volt, pedig optimalizált szoftverrel ment 12x km-t.
elektronikus kézifékesem nem volt még, de az utolsó kocsi, amivel gondom volt a kézifékkel, az a fóka volt, sima kézi rohadt be.én nagyon utána szoktam nézni, mit veszek, és elég pontosan tudom mire fogom használni. pl városba nem veszek dieselt, stb..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Akula
őstag
válasz bajnokpityu #241 üzenetére
Én nem azt mondtam, hogy az összes ilyen kocsi az hibás. Mert lehet, hogy neked szerencséd volt.
Nálam a dolog a VW passat TDI-nél ott bukott meg, hogy a DPF egy horror volt. Mondták, hogy nem érdemes városi, rövid utakra használni. Mondtam, hogy nem szoktam, minden nap a 0-son megyek meg egy kevés város van, de hajnalban az is jó tempóban járható. A válasz kapásból jött: a fordulatot magasabban kell tartani, nem kell azonnal felkapcsolni. Értem. Az 5.8-as fogyasztásból azonnal lett 7.4, pedig pont a takarékoság miatt vettem dízelt és nem benzinest. A másik a turbó. Lejövök az autópályáról és járatnom kell, hogy lehűljön, mielőtt tankolok? Na ne máár! A városban pedig ahogy írtad az a kettőstömegűnek a halála. Alapjáraton döcög a motor, ott a legnagyobb a FW terhelése. Mikor kérdeztem a kollégámat akinek ugyanaz a kocsi volt, csak kombi, hogy ez most tényleg, hogy van, hogy állandóan költeni kell rá, mondta, hogy ő a passat-ot már kétszer is megvehette volna annyit költött rá, pedig tud vezetni és ért is a kocsikhoz, mert ez a foglalkozása. Azt mondta, hogy nyugodjak meg a mercire meg bömösre többet költenék.
Franciám soha nem volt. De a rokonságban akadt már P partner és R clio is. Ők csak olyat vennének és vettek is újra a kényelem miatt. Az, hogy a motorvezérlés a szalonból vásárolt 0km-es kocsiban tönkre ment az nem gond, mert gariban javították és csereautót kaptak. Meg utána jött a többi elektromos gond, de semmi baj, mert kaptak csereautót. 3 v után meg eladják. Tized áron. Nem véletlen, hogy egy Avensis, vagy egy Accord használtan is rohadt drága, tartja az árát. Pedig az is meghibásodhat, mint minden. De a javítása más és nem úgy megy tönkre, hogy viszi a teljes havi fizumat."Akula Sub, ready for the deep!"
-
bajnokpityu
félisten
nem azért drága, hanem mert azt hiszik, hogy tényleg örökélet, és sose romlik el. fordokról meg nagyon rossz a vélemény, volt, aminél jogosan szidták, de vannak nagyon jó tipusaik (pl FL utáni 4es mondeo)
ugyanúgy elromlik a modern toyo is. auris óta nem ugyanaz már.hülyeséget javasoltak a DPFel kapcsolatban. ha jól működik a dpf, akkor 1 szabálya van, ne állítsd le, amikor regenerálásba kezdett. nagy fordulaton több korom is termelődik, tehát nem jó egyértelműen a fordulat. viszont a pályát szereti a dpf, mert ott 300fok fölött van a kipuffhő, állandó a motor terhelése, kevés korom termelődik.
de pl 160fölötti pályatempónál már megint újra aránylag gyakori lesz a regen, mert fordulathoz, kivett teljesitményhez üzemanyag kell, amiből meg korom lesz.kéttömegűnek se halála a város, hanem a kis forduolaton, amikor már rázkódik, úgy erősen gyorsítgatni. nem egy kéttömegűs DSA eredeű dieselt ismerek bontatlanul 500e km-el. járt az városban is, pályán is. és ismerek passatot, h 80ezernél kis volt fél motor környék cserélve, mert papa mániája volt 1500nél felváltani. városon kivül..
fordom sose volt problémás, pedig állítólag van azokkal is gond. láttam a face csoportban, sok import fossal szopnak..kia meg sárga, közben állítólag van azért némi gond a ceedekkel. nekünk a sportage nulla hibát produkált elmúlt bő egy évben. még izzó se égett ki. viszont nemsoká van rá esély, hogy nagyobb fog kelleni, úgyhogy egyébként pont japánra váltok de nem japánbuziságom miatt, hanem ami nekünk kell, azt pont a japánok gyártanak.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
nem csak, hogy elolvastam, de utána is kérdeztem, az éves szervizek, amik elő vannak írva ingyenesek lesznek (olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő...munka díj is) ami feláras ami nincs benne a normál szervizben, fékpofák, tárcsák, ablaktörlő....
ezt amúgy fiatnál kedvezményesen megveheted előre is akár Easy Care néven fut, így előre kifizeted, tudsz számolni a költségekkel. ezt most ajándékba adják 5évre/75ekm-reEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Akula
őstag
válasz bajnokpityu #243 üzenetére
Amúgy azt honnan lehet tudni mikor kezd a DPF regenerálásba? Mert erre vonatkozó visszajelzés nem volt a TDI-mben.
Amit mondtam a dízelről, nagyon általánosnak tűnhet, de rossz tapasztalatom a VW-vel van. Ja, meg volt régen egy 525-öm, de azt nem sorolnám ide, mert amit az kapott tőlem kezdő jogsisként...
Néhány hónapig egy i30-at vezettem szinte minden körülmény között és az egy isteni erőforrást kapott azzal az 1.6 crdi-vel. alig volt turbólyuk, nagyon sima volt a járása (meg a nézése ) és 200k-nál eladta a tulaj. A vevő átnézette mikor megvette és a szerviz csak egy első fék cserét javasolt, nem kellett, csak javasolták, hogy ha már úgyis fent van a csáposon, megcsinálnák. Ennyi.
Amit a Toyotáról írtál, az totál igaz! Annyi visszahívásuk volt (ami ugyen nem jelent rosszat, hanem azt, hogy elismerik a hibát), hogy elkezdtek olcsósítani. Elég megnézni a legújabb yaris hátsó kerékjárati megoldását és aki ért hozzá azt mondja, hgy köszi nem. Ráadásul a BMW 1.6-os dízele is visszavetette a bizalmat, nem beszélve a Bosch fékekről amik köztudottan a legsz@rabbak a világon, stb. Ja és kezdenek átállni a 2 éves olajcsere periódusara Na ezért tartom meg a régi Yarist. A világból kimegyMelyik sportage volt és milyen motorral? És mi lesz a japán utód? Priviben is megírhatnád!
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
-
kopogo
tag
...sszus rosszul kérdeztem most nézzem NEM ALUFELNI hanem csak lemez felni
Mi a különbség a szalonba vásárolt gyári lemezfelni között illetve a gumistól vett új lemezfelni között?