Hirdetés
- Mobil flották
- Apple AirPods 4 - ismerős is, új is
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bluetooth-headsetekről általában
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Huawei Watch Fit - hajtás, kartárs!
Hirdetés
-
Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
it A CrowdStrike egyik vezetője bocsánatot kért egy kongresszusi meghallgatáson, amiért egy hibás szoftverfrissítés világméretű szolgáltatáskieséseket okozott.
-
9 Lives to Defend bemutató
lo Jó sok dolga akad a macskánknak, míg távol vagyunk az otthonunktól.
-
Minimalista microATX-es ház hagyta el az In Win tervezőasztalát
ph A "lopakodó" alaplapok fogadására felkészített konstrukció beletere nem lett szűkös, és az egyik változatának elejét fával díszítették.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #201301 üzenetére
A fox-ról eszem ágában sincs lebeszélni, nagyon jó felfüggesztés, nekem is az volt az előző bringámban, csak annyi, hogy nem kell a factory (kashima) felárát megfizetni a teljesítményért a performance a fekete becsúszókkal semmivel se butább, de olcsóbb és villában tartósabb is. Az alsó lábszerviz meg fox-nál se agysebészet otthon elvégezhető. A nagy szerviznek azért ne kezdj neki főleg a hátsó tagnál, azt be kell adni a gyári hivatalos fox szervizbe.
Igen pont erre céloztam, ha ilyen árkategóriában keresel, akkor nem biztos, hogy érdemes kompromisszumot kötnöd bármilyen paraméter, vagy felszereltség kapcsán, tudsz olyat venni, ami tényleg az ízlésednek és felhasználásnak megfelel és a kicsomagolás után csak használod, semmit sem akarsz rajta cserélni se változtatni.
A 150-et mozgó gépek pedig egy elég népszerű kategória van bőven választék akár a direkt sales oldalról (YT jeffsy, Canyon spectral 29, Propain hugene - vagy tyee, Commencal meta TR) és persze vannak a boltos bringák (jó kis Yeti sb150, Santa Cruz hightower, Trek remedy stb...) mind a te célkeresztedben van.Jó csemegézést!
-
sebgutkopf
őstag
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #201347 üzenetére
RS az újabb debonair villákba már a 0W30 tehát változó viszkozitású olaját írja elő. Azt értem miért jó a változó viszkozitás, inkább az tartom furcsának, hogy más gyártó ezzel miért nem foglalkozik (még pl fox - bár kenésként a csillapítás oldalon gyakran használnak ők is 5W-s híg olajat), illetve mi van akkor ha a kedves szerelő nem ezt a fajta olajat használja, hanem a tulaj tudta nélkül fix olajat tesz bele?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #201441 üzenetére
Na ná! A kíváncsiság örök
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #201422 üzenetére
Köszi!
Csak idén már 2x csináltam alsó láb szervizt a 0W-30-al. Ez alapján nálam talán van értelme a dolognak. A tagban is a kis légkamra szervizt megcsinálom. Akkor ezt továbbra is tartom így.A nagy szervizeknek nem látok neki azt ahogy már korábban írtad nem csak spéci szerszámokat igényel, de több szaktudást is. Nekem az pedig se az anyagi se az időbeli ráfordítást nem éri meg otthon szórakozni vele.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #201395 üzenetére
Ma már lassan kijelenthetjük azt, hogy néhány nagyon speciális felhasználást kivéve újonnan csak 29"-es mtb-t érdemes venni és a 27,5 is inkább kihaló félben lévő műfaj.
Odáig jutottunk, hogy 2021-22-re, hogy első kerékként megszűnt a 27,5. Ahol még tartja magát az a DH gépeken mint hátsó kerék a mullet felálláshoz, ami szintén megjelenik néhány eMTB és freeride/park binga esetében a mullet felállás, tehát csak hátul. Ezeken kívül már csak vergődik a 27,5 kerékméret. Dirt bicókon meg kisebb kerék van.Amikor a mostani bringámat vettem volt bennem némi hezitálás a kerékméretek között, de végül nagyon örülök, hogy végül azokra hallgattam (köztük Runner), akik a 29" felé tereltek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz szimpláncsak #201399 üzenetére
Kezd éledezni a hosszú nadrág piac?
Idén megszívtam, hogy ajándék nadrág-ot amit kaptam végül a kisebb méret lett rám jó, viszont a visszaküldési időből kicsúsztunk a nagyobb méretű esetében (S-es lett jó rám). Most meg itt van a szekrényben fölöslegesen egy vacsa M-es Leatt dbx 4.0 nadrág.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #201447 üzenetére
A levegő oldali nagy szervizt még a lyrik-ben is meg lehet otthon csinálni, azt szedtem már szét amikor megcsináltam a debonair 2021 upgrade-et és 180mm-es pálcát raktam be. Viszont a csillapítás nagyon más sztori. Neked motion controll van benne, ami egy nyílt olajos rendszer. A nagyobb villákba (pike, lyrik, zeb) viszont már a charger 2.1 csillapító egység van, ami ugyan olyan zárt mint amit a fox használ és értelem szerűen ezek mozgása is teljesen más szintet képvisel. Azokat a zárt olajköröket a végén légteleníteni kell. Nem szétszedni nehéz, hanem jól összerakni.
A hátsó tag meg dettó, azokban is charger zárt tartályok vannak (a híresen reklámozott maxima folyadékkal) a tartalék olajtartályos verziók (amik az intenzív terhelés hőterhelését is bírják) szintén nem olyan egyszerű az olaj feltöltés. Azt hirtelen nem tudom, hogy ezen piggiback-es RS superdeluxe-okba is már kell a nitrogén.Egy szó mint száz a legutolsó és legmodernebb zárt RS rendszerek nem véletlenül ugrottak szintet, nagyon hasonlóak felépítésben és teljesítményben is a fox-okhoz, sőt bizonyos tartományban még lágyabban és finomabban tudnak mozogni mint a fox-ok, így igazából már inkább ízlés és beállítási igény kérdése.
Villánál a szétszedés viszonyt a villánál nem igényes spéci szerszámot (pálcák kiütése) mint a fox. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #201553 üzenetére
Minden negyedik szerviz legyen a teljes, nagy generál.
Köszi a megerősítést, így számolok. Ebből következik, hogy nem kell minden szezon végén a nagyszervíz, nálam az kb 1,5 - 2 éves nagy ciklust jelent, azt azért ki lehet bírni, amikor meg kijön a villa és a tag, akkor pont meg lehet ejteni a váz forgáspontokat csekkolását, hogy kell-e csapágycsere. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #201642 üzenetére
Csatlakozom Toobee-hez. Ez egy úgynevezett park bike, freeride kategóriába tartozó gép. Nagyon jó móka (ezért van még 27,5-ös kereke), terhelhetőségben ugyanabba a kategóriába tartozik mint a DH gépek (canyon-nál kat 5.) és természetesen bikepark approoved. Ha épp a környéken bringázik az ember persze simán fel lehet vele tekerni, ha nem stopperolja az ember az időt.
A játékosság jegyében született ezért van még 27,5-ös kereke. Egy éve, amikor nézegettem új bringát egy ideig a torque is benne volt a kalapban, aztán úgy voltam canyonom már volt és két másik romboló gép közül választottam.
Ezt a vázdesignt és geót nagyjából együtt hozták a spectral-al 2018-ban. Viszont idénre a spectral-ból az akkori váz mellé kijött a 29"-os spectral aktualizált geometriával, illetve szintén kijött a "torque:on" e-bike szintén aktualizált geometriával. Alapból én arra számítanék, hogy az analóg torque-ból is időszerű lenne egy frissített váz. Ettől pesze a most forgalmazott típus nem lesz rosszabb semmivel. Egyúttal nagyon kíváncsi vagyok, ha jön új torque az milyen kerékmérettel fog jönni (mullet?).
A canyon egyébként azon konzervatívabb gyártók közé tartozik, akik nem dobták még teljesen a 27,5 kereket és nem csak a kis (gyerek, női) vázaknál használják ezt a kereket. Mondjuk az is igaz, hogy a 27,5-ös vázakat ugyan árulják, de nem nagyon frissítik már (lást spectral, árulják tovább a 27,5 verzióban, de az nem lett frissítve csak jött pluszba a 29").A fő kérdés tényeg a cél, mit akar csinálni?
Illetve a 120kg az egy magas csupa izom mókus (ismerek ilyet) vagy túlsúly? Ezzel a súllyal már nem tudják a gyártók garantálni, hogy 5-ös szintű büntetést elvisel a váz - ergo akár 15+m-es ugrások, kemény landolások.
A súly nagy ellensége a kerekeknek is ha terep és akár kisebb ugrások is vannak, ilyen súlyoz érdekesek lehetne a DT-től a H jelölésű felni/kerékszettek, amik e-bike specifikusak és 150kg-rendszer terhelésig bírják. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #201742 üzenetére
Lehet nem értjük ennek a bringának a koncepcióját. Veszel egy ilyen csoda dekás gépet, meg frame only-ban egy olyan Meridát, mint amit linkeltél és a végén 1,6-ból megvan az AXS-el SID-el, karbon kerékkel szerelt fasza Merida gép. A deka vázat meg fel lehet darabolni hokiütőnek.
A váz témában egyébként kimondottan egyetértek. Maga a karbon minőségében is óriási különbségek vannak gyártó és gyártó között, de van, hogy elismerten a gyártó is több minőségi (erősségi) osztályba sorolt karbontól is épít vázat és a drágább modellben még extrább a váz minősége. Arra is kíváncsi lennék, hogy a fejlesztésnél a deca vajon foglalkozott a hátsó felfüggesztés hangolásával (antisquat, antirise, pedal kickback stb…), vagy csak a keleti váz katalógusból böktek egyet?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #201812 üzenetére
Szép az a penge élesre elvékonyított felső vázcső!
Te is itt a Biekemen-ben vagy a Fehérvári úton?
Régebben jártam már bent apróságokért, ebédszünetben munkahelyemtől emészthető távolságra van. -
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #201822 üzenetére
Csak beállsz a YT-sek táborába.
Ami a hátránya egyben az előnye is tud lenni a direct sales-nek. A YT nem fog eltűnni a pénzeddel.
Mielőbb el kezdesz aggódni az automata leveleken kívül elég lassúak a reakció idejeik. A fieztést pl a hozzájuk beérkezést követő péntek, amikor visszaigazolják, ha kártyával fizetsz hétfőn, akkor is pénteken jön a megerősítést a beérkezésről. Nagyon heti ciklusokban dolgoznak, megvan a számázási nap, a csomagolós nap stb...A core 2-nek az NX hajtás talán az egyedüli gyengéje. Ahogy nézem a core 3 már megkapta a gx-el a teljes tudású eagle rendszert, meg ott már performance elite a felfüggesztés elől és hátul, tehát komolyabb jobban állítható, valószínű a felár is inkább a két nagyobb tudású fox komponensből jön össze.
Azt teljesen megértem, ha azt nem akarod megfizetni, főleg ha ennyi mindent nem tudsz vagy nem akarsz állítgatni, az pont plusz 2-3 akár fölösleges tekerő, amivel el lehet rontani a beállítást, ha nem tudja az ember mit és miért állítgat.Szeretni fogod
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #201828 üzenetére
Bringás pajtásnak pár hete nyekkent meg a 1,5 évet használt XT váltóján a kuplung, már a kuplung kapcsoló kar se tudott a helyén maradni a végén gyorskötözővel rögzítettük, hogy ne essen le a lánc.
Úgy tűnik ezek a shimano cuccok nem igazán bírják a kemény terepet és komolyabb rázkódást. Azóta nála is sram eagle van (igaz x01 nem nx). -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #201886 üzenetére
Szétszedte, de utoljára már nem tudta hova tovább szorítani.
Itthon, ahol a lejtőért először meg kell küzdeni valószínű ez annyira nem égető téma, bikepark-ba meg nem érdemes shimano váltót vinni (kivéve saint, zee), ahol naponta lehet 4000-5000 métert lefelé menni. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #201992 üzenetére
a kormány kifordult és újra megütötte váltókarom alja a felső csövet
Ötletem egy csomó van
1. állíts a kormány szögén a stucniban (előre, hátra bármerre forgathatod), hogy elmenjen a váz felett a váltókar
2. állíts a váltókar szögén, hogy elférjen a vázcső fölött
3. ahol hozzáér tegyél fel rá némi fóliát és vedd lazábbra a váltókar/fékkar bilinccsét (2-3 Nm), ha odaér, akkor az forduljon el nyugodan a fólia meg annyit megfog, hogy az az erő ne jusson el a festékig.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #202030 üzenetére
Még egész jól megúsztad a pedál témát. Mi láttunk már olya látszárt, amin nem csak a bőr lett lyukas, de a csont is. Nagyon jujjj
Neked a tekerős műfajban annyira nem poén a nagy térdvédők, amik sípcsont védelmet is adnak. Bevallom én se használok olyat, ami annyira hosszú lefelé (a szűk társaságból szinte egyedüliként), bár mentségemre szóljon, hogy nagyon kezdőként volt 2x ilyen felcsapásom, mindkettő elrontott ugrásnál, azóta a közelébe se voltam ilyen esetnek, pedig bukfencezés minden évben van pár darab. -
sebgutkopf
őstag
válasz werszomjas #202226 üzenetére
Wexl Trails és bikepark szűzként első alkalommal szigorúan a flow trail (ott is láttam már délután fáradt kezdőt fejjel lefelé lógni a bringájáról egy kanyarból kiesve), utána ha már érzed a témát mehet a single trail ésszel. A jump line-t nagy ívben kerüld, ha nincs benned még 5000+ ugrás gyakorlata.
Viszont az igazi és komoly bikeparkozás az a fully-t territóriuma és azokból is 150mm hátsó rugóúttól felfelé. Sok helyen le lehet menni kisebb bringával is, de csak nagyon ésszel és jóval lassabban.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Húúú bringások vs autósok dühöngő nap van.
Tudjátok mindkét oldalon szereplek, de most már bringával inkább autó mentes közegben. Viszont van egy autós bringás szitu, szerencsére nem szűrűn, de azért előfordul és szerintem nem lehet kulturáltan kezelni. Ezen esetben én vagyok az autós, kíváncsi vagyok szerintetek ilyen helyzetben ti mit tennétek?
Tehát utólérek egy bringást, akit szépen a megfelelő pillanatot és arra alkalmas szélességű helyet kivárva áldozatos türelemmel kikerülök. Az út a városban két oldalt fizikálisan is határolt (parkoló autó, egyik oldalon, illetve betonelválasztó a másikon. Kicsit később lassul a forgalom előttem és vissza kell lassítani 20-25 kmh-ra (nincs megállás), közben azt veszem észre, hogy a bringás nyilván utólér majd jobbról az autómtól pár centire ott teker a holttérben és kúszik előre, vissza akar előzni, viszont én nem tudok hova menni több helyet adni neki, fizikálisan nincs rá hely, ő jött be oda, nem áll a sor, ami mellett szabályos előre lehet menni, sőt nem is araszolásról van szó.
Lehet gyökréség és bringás társak megcsúfolása, de egy ilyen után arra a konkrét bringásra nem tudok úgy tekinteni, hogy ő igényli az oldaltávolságot, vagy nekem kéne rá figyelnem én megtettem mindent hogy biztonságosan mejünk az ő bevállalósságát nem tudom helyette korrigálni és nem fogok a paroló autók közé rongyolni miatta.Nektek mi az ilyen szitukról a véleményetek?
-
sebgutkopf
őstag
válasz evilskati #202436 üzenetére
Köszönöm a megerősítést!
+ Toobee + Alg + 6030D + FritzyPont így gondolom ahogy ti is, oda nem kéne bemennie a bringásnak. Ilyen helyzetben én is azt tettem mint bringás, hogy beállok a sáv közepére és haladok vele. Míg amikor a felvázolt helyzetben autós oldalon vagyok egyszerűen nem értem mi játszódik le a fejében azon kívül, hogy valószínű derogál elveszíteni a keményen kiérdemelt lendületét, cserébe pedig lehetetlen helyzetet teremt.
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #202513 üzenetére
Ez a nagy súlycsökkentés ára.
Ha megnézünk egy outi vázat (de talán az xc versenygépek is bejönnek 1 kg alá) csak úgy röpködnek a 700g körüli súlyadatok karbonnál. Ezzel szemben egy rombolónak a váza karbonból is 3,5 kg (van 4 kg-os is). Elég szemléletes és lehet találgatni, hogy mennyivel erősebb egy enduro váz és miért bír ki annyi büntetést. -
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #202564 üzenetére
Hú ez a Last Tarvo komoly cuccnak tűnik. A frame only 4000€
Azt tudjuk, hogy karbon és karbon között is van minőségi különbség ki milyet gyárt és ez az árcédulán is nyomot szokott hagyni.
Az kimondottan tetszik, hogy itt a méretezés teljesen arányos, tehát mindene arányosan nő a bringa méretétől függően a láncvilla hosszát is beleértve mind más.
Nagyon rámentek a hatékony hajtásra a britálisan magasról induló anti squat értékkel, valószínű, hogy lefelében a rugóút feléig ahol ütést kap ott akadni hajlamos (lassul a bringa) és nem tér ki olyan könnyen az akadályok elől. Ez is egy hangolás, ami jó felfelé az nem jó lefelé.
Szóval nem semmi cucc, kipróbálnék egyet kíváncsi lennék rá. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #202647 üzenetére
Wexl: a bikelift az ahova felvisz abból a körből egy nap 12 kört meg lehet csinálni (nagyon edzetteknek 15-öt is). Hidd el nem az idő lesz a limit, hanem a fizikai erőtök mennyit bírtok. Fontos tudni, mikor kell abbahagyni, fáradtan nekiindulni abból csak esés lesz.
Az eredeti flow tail és single tetejére a bikelist sajnos nem visz fel (rémelem tovább építik, mert nagyon jó részek maradnak ezért ki). A pálya teljes tetejére így fel lehet tekerni (további 120m szint), vagy a napi jegyen kívül busszal fel lehet vitetni magatokat, de arra nincs napi jegy, ott menetenként kell fizetni az eur-ót, így az már nem igazán éri meg.
Ahova felvisz a bilkelift, onnan indul az új jumpline és a most már elkészült dh line is (ez utóbbi feledhető, nem túl átgondolt).
Maga Wexl nyomok nem fék intenzívek, nem olyan nagy a lejtésük, hogy itt kéne félni a fékek elmelegedésétől.
Ha erősebbre akarod cserélni a Level féket és 4 dugósra váltanál, akkor a trail vonalon inkább a G2 felé nézelődni, jobb illetve a javított konstrukció a guide-hoz képest, erősebb is. Nagyobb féknek nem hinném, hogy lenne értelme egy olyan gépre, amit gyárilag level-el (XC fék) szereltek. Fékerőben még nagyobb változást hoznak a nagyobb tárcsák én azzal kezdenék és csak utána ha még kell, akkor mennék a drágább upgrade-re. Ezekhez a 4 dugós fékekhez meg minimum dukál a 180-as tárcsa, de 200/180-tól kezd igazivá válni.
+1 tanács: azoknak szokott jobban fáradni az ujjuk fékezésnél, akik azt "szeretik" ha nagyon kint van a fék fogáspontja, azaz hamar harap. Az mutatóujj viszont nem így működik. A nyújtotthoz közelebbi ujj kisebb erőt tud kifejteni mint a már behajlított mutatóujj. Ebből következik, hogy mélyebben a kormányhoz közelebbi fogáspont és beljebb állított fékkar távolság esetén erősebben és kevésbé fárasztó a fékezés.
-
sebgutkopf
őstag
válasz balintbaba #202988 üzenetére
Az átlag user azt érzi, hogy egy bringa kényelmes vagy sem, tetszik, vagy nem, de konkrét igényt nem tud megfogalmazni. A túlzott merevség se jó, sőt kimondottan kényelmetlen tud lenni. Ezért fontos a jó tervezés, hogy ahol kell ott merev legyen, míg máshol számoljon az előnyös torzióval, hogy ne rázzon a gép.
Abszolút igaz, ahhoz kell némi többlet bringás tudás (technikai és erőlét egyaránt), hogy konrét igényt tudjon fogalmazni a rider. Ez nem csak vázra igaz, kerék, kormány akár első teleszkóp. Ez utóbbira példa, hogy (persze verseny) EWS-en a könnyebb riderek (talán 75-80 kg alatt és szinte az összes nő) nem szeretik a fox 38-at, helyette lefelé méreteznek és fox 36-al mennek, mert az ő súlyuk alatt a 38 túl merev és nagyon ráz, míg a ruganyosabb, nagyobb torzióval rendelkező 36-al kevésbé fáradnak és gyorsabbak.
Egy szó mint száz, lehet érezni, de ahhoz olyan intenzitású, gyakoriságú és időtartalmú használatra van szükség.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #203005 üzenetére
A code-ot meg sem említettem gondolván az sok lehet neked, akár csak egy saint. Egyébként ja a code nagyon jó én az RSC verziót használom (nem csak fékkartávolság, de kontakt pont állítás is van rajta, na meg csapágyas a fékkar forgáspontja -> nagyon finoman jár). Az RS esetén nekem csak az nem világos mivel másabb mint a sima R. A féktest ugyanaz, míg a kontakt pont állítást és a csapágyas kar szintén az RSC kiváltsága.
Mindegy is, erős jó fék, ha a plusz súly nem zavar. Az XT tárcsával viszont vigyázz, mert a code-ok kemény használatra vannak és ehhez illően fémes betéteket használnak. A shimano tárcsáknál meg a külön erre a célra gyártott verziók azok amik el tudják viselni a fémes betétet (alapból a shimi tárcsák nem edzett acélból vannak, hanem az icetech és organikus betétekre optimalizáltak). Szóval a kompatibilitást érdemes ellenőrizni és annak megfelelő tárcsát és betétet használni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #203023 üzenetére
Használtról nem tudok nyilatkozni az viszont látszik, hogy a shimano - sram vék téma is elég vallásivá tud válni, de minimum egyéni ízlés kérdése.
Pont ezért lepett meg bringás barátom legutóbbi akciója. Ős shimano fék hívő, minden bringáján saint volt mindig. Nyáron egyszer ment egy picit a bringámmal (amúgy inkább a gép érzetének megízlelése volt a cél), majd hümmögött 10 percet, de nem szólt semmit. Utána 1 hét múlva ír rám, hogy "neked milyen féked is van?". Aztán 2 hét múlva ott virított a bringáján a vacsa új code rsc neki is. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #203031 üzenetére
Kíváncsi vagyok rá, persze évek óta fejlesztik. Egy baj van vele: a Yeti árazás. Egyébként Yeti-ket itthon be lehet egyáltalán szerezni, vagy át kell érte menni Ausztriába, Szlovákiába?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #203083 üzenetére
dugattyú megszorulás
A fékkarban, vagy a féktestben? Csak hogy tudjak róla, ha gondom lenne melyiket kell szétszedni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #203090 üzenetére
Köszi az infót!
Érdekesség, hogy az Eurobike-on a sram bejelentette az új HS2 tárcsáját, ami már szintén 2mm vastag és 1,7-nél cserés, jobb a hőelvezetése mint a centerline-nak és persze egyre jobban fókuszban a 220mm átmérő. Tehát a gyártó szerint a vastag tárcsa simán be kell férjen.
A kérdés az, hogy a féktestben a dugattyúk az alap állapothoz képest, amikor megindulnak befelé mennyire mennek vissza.Első gondodra egy javaslat: 4mm-es imbuszt betenni a dugattyúk közé, majd arra kipumpálva nyomd ki őket teljesen, az imbusz megakadályozza, hogy kiessenek. Ezután a dugattyúk oldalát tisztítsd meg alaposan ronggyal, fültisztítóval stb… majd kend be dot olajjal, vagy dot zsírral. Ezutány nyomd vissza alap állapotba, majd ismét ki és ismét nyomd be, töröld le a fölösleget. Ezután a tiszta és kenést kapott tömítéseken szépen egyszerre fognak járni a dugók. Ezt követőben már csak betét vissza és úgy rá fog cuppanni a tárcsára rá se fogsz ismerni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #203092 üzenetére
Rá ne tölts! Akkor betét cserénél vagy nem fog beférni az új betét, vagy ha visszaerőszakolod a dugattyút a testbe teljesen, akkor a többlet olaj át fogja törni a membránt a fékkarban.
Azt csináld meg, amint az előzőben írtam. Meg fogsz lepődni mennyit számítanak a tiszta és együtt mozgó dugók. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #203160 üzenetére
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #203135 üzenetére
Teljesen egyetértek, hogy kéne több féle bringa mód az órákba és strava-ra is. Az minket is érdekel, hogyan fejlődik a tempóm egy adott pályán, viszont jelenleg kissé macerásnak tartom, hogy minden kört külön kell mérnem, hogy a felvonós részeket ki tudjam hagyni.
Igazán lehetne egy downhill mtb mód garmin és strava vonatkozásban is, ami felismeri a felvonót és figyelmen kívül hagyja. Van rá igény bőven, parkokban nagyon sokan rögzítik az időt.
Garmin óránál funkcióban erre a síelés mód hasonlít, az pont tudja is ami kell, hogy a felvonót felismeri és automatikusan szünetelteti a felvételt, sőt rendelkezik kör funkcióval, hogy jobban lehessen látni az egyes körök sebesség, idő, max sebesség, stb adatait, na meg a körszámláló funkció….
Azt már kipróbáltam, hogy másoltam egy síelés módot és az órán átneveztem dh-ra, vagy mtb dh-ra, de az ikonját nem változtatta meg és amikor feltöltött akkor mind strava, mint a garmin connect síelésként jegyezte, az állandó kézzel állítgatást és teljes sportág cserét annyira nem szívlelem. -
sebgutkopf
őstag
válasz kenguru99 #203553 üzenetére
Ha valahol valamiben szeretnénk radikális változást elérni az biztos sokaknak fájni fog.
Ez a mondat nagyon igaz.
Ebben az esetben pedig lehet kezdeni a felsorolást, a legnagyobb károsító folyamatokról:
- fölösleges utazgatások teljes kiiktatása: soha többet nem menni nyaralni autóval, repülővel, hajóval stb...
- fölösleges termékek nem legyártása, fölösleges zabálás abbahagyása
- a sok fölösleges hobbi házi állat eltakarítésa
- soha ennyi állat és ember nem élrt a földön, mindegyikből túl sok van. Szarvasmarha tenyésztés óriási üvegházhatást előidéző gázkibocsátó
- MSC és konténerhajók kibocsátása (nehéz olajjal mennek és óránkét tonnákat fogyasztanak)
- átállni a lokális termelésre a globalizált össze vissza szállítgatás helyett, fölösleges árufuvarozás megszüntetése.
- ipari termelés kibocsátása
- otthoni kényelmi energiafogyasztók mellőzéseEzek mind nagyobb és problémásabb témák, mint a 30 kmh témája. Majd ha már a nagyobb gondokat kipipáltuk, akkor a városi sebességben se kéne megelégedni félmegoldással, hanem a városból teljesen kitiltani minden járművet, na az hatásos.
A 30-azástól várni a csodát... nem is tudom, hogy önámítás vagy csak simán álszentség.Egy biztos édes kevés bármire, max egymás hergelésére alkalmas.
-
sebgutkopf
őstag
válasz kenguru99 #203588 üzenetére
Igen ezt mondják a nagyvállalatok, amikor a felelősségüket meg próbálják másokra hárítani, nehezen nyelik be ha visszanyal a fagyi. A matek viszont kegyetlen dolog. Az látványosan megmutatja, hogy a nagy szennyzőkhöz képest az apróságokon vitatkozuk.
A cégeknek csak a pénzügyi érdek számít, addig senki se fog lépni, amíg a szabályozói környezet nem kényszeríti ki a változást, anélkül az egész esélytelen.Egyébként ha már biztonsági kérdés azt legalább 3 dologgal lehetne javítani:
- ésszerű forgalomszervezés, ami során nem alakul ki közelség a bringás/gyalogos és autó között
- az összes magas építésű autót betiltani (SUV), de minimum agyon adóztatni súly és homlokfelület alapján, mert ezek a nagyobb ütköző magasság miatt nagyobb kárt is okoznak a gyalogosban még kisebb sebesség mellett is, plusz a SUV sofőrök a fals biztonság érzetük miatt jóval aggresszívebben közlekednek.
- amíg ember vezet, addig hibázás és baleset is lesz: ha eljut odáig az autonóm vezetés, városon belül be lehetne tiltani a manuális vezetést, oda nem érvényes a jogosítvány.Viszont megint meglepő, ezekhez mindhet szabályozói háttér kell, egyik se fog lokálisan menni. Az általad áhított 30-as táblák is szabályok, és a szabályozói hátteret és aktivitást igényel, önhatalmúlag azt se tudod bevezetni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz szimpláncsak #203671 üzenetére
Nálam a Brunox van már 3 éve használatban fox és rockshox esetén is érezni a hatását, villán és hátsó tagon is, sőt én a dropper becsúszóját is át szoktam brunox-os ronggyal törölni.
A dropper is kisebb súrlódással megy le, halkabban mozog. A felfüggesztés esetében pedig az finom mozgást igénylő egyenetlenségen a jobb érzékenység miatt simább és lágyabb haladást tesz lehetővé. Nem mellesleg a porlehúzók, egyéb tömítések súrlódása csökken, így azok is később kopnak el.
Igaz nálam a felfüggesztés nagyon intenzív használatnak van kitéve, nálam minden bipepark előtt este kapnak belőle a becsúszók és tag. Hazai rövidebb meneteknél minden 2 alkalommal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen