- Mobil flották
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- iPhone topik
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Earfun Air Pro 3 - te is, fiam, Bluetooth?
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Milyen okostelefont vegyek?
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
2030-tól jöhet el a Hyper-NA EUV berendezések kora
ph Az ASML bizakodó az új technológiát tekintve, és a piac is reálisabban szemléli, mint korábban.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #273222 üzenetére
A Salomon kevlár fűzőt haszál, kb hasonló lehet, mint a dyneema, ami 200+ kg-ot bír abban a vastagságban.
Szerintem mondd ki, hogy nem tetszik mert buzis, mert lassan minden érvedre rákontráztak vagy 5-en -
mauimagic
aktív tag
válasz MC Pite #273246 üzenetére
Ennyiért ajándék.
p.csába, lehet ennyiért vennem kell mégegyet[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #273254 üzenetére
10+ éve megvan az első Endura gatyám, az is 3/4-es...nem akar széthullani, pedig kapja az ívet. Összesen 3 van, szerintem jó a szabásuk is, de mindenkinek nyilván nem jó, ahogy a BOA sem
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz gordonfreemN #273276 üzenetére
Féktisztító vagy alkohol jó.
Fékkarokat nem piszkálnám, ha szépen mozognak.
A betéteket érdemes kivenni, a munkahengereket kijjebb nyomni és az oldószerbe áztatott fültisztító pálcikával letakarítani párszor. Ha már tiszta, a munkahengerek oldalát vékonyan bekenni fékolajjal.
Utána valami komolyabb gumileszedővel, vagy 8-as (10-es?) Imbusszal ésszel visszanyomni a munkahengert, vissza a betéteket, 'szt kész.
A kép alapján nem DH futamokon lesz használva a fék, úgyhogy hűtőborda nélküli fékbetéttel se lesz gond[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #273281 üzenetére
A komoly hegymászóbakancsok közül szinte egyik sem a "fényes felületű bőrből" készült, amit te írsz, hanem hasított bőr szerű betétekkel. Nekem lassan 20+ éve van egy Boreal magashegyi bakancsom, már az is membrános, belül full szintetikus, kívül DWR-el kezelt hasított bőr.
Nem tudom mennyit mozogsz alpesi körülmények között, én szinte sosem látok senkit már klasszikus bőrbakancsban a hegyeken, mivel szinte csak hátránya van.
Utoljára a Gyömbéren futottam bele egy militarista brigádba, akik autentikus II. VH-s cuccokban vergődtek felfelé a szügyig érő hóban, na ők a full bőrbakancsokban tolták...meg viaszos vászon kabátokban, gyapjú pulóverekben...kb hasonlóan "up to date" az is[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #273343 üzenetére
1500-2000 Ft körül vannak itthon víztiszta munkavédelmi szemüvegek, amik komolyabb standardeknek felelnek meg, mint a 20x annyiba kerülő Rudi Prodzsekt (ami simán lehet, hogy ugyanabban a kínai gyárban készült).
És ezen már keresett minimum 30%-ot a magyar kereskedő, nyilván kinntről olcsóbb.Ha 200 EUR-ért veszel szemüveget, akkor csak annyi történik, hogy kifizeted Günther a designer és Heidi a marketinges részét, a mocskoskommunistakína ugyanúgy megkapja a jussát, mintha az Aliról rendeled.
A minőségről most ne beszéljünk, csak arra gondolok, hogy hiába veszel "nyugati" márkás cuccot, a lelkiismeredet megnyugtatja, de a lényegen nem változtat
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #273352 üzenetére
Ezek közül egyiket sem állítottam, de legyen igazad
-
mauimagic
aktív tag
válasz MC Pite #273367 üzenetére
Az Instinct tényleg szuperül olvasható, olcsó.
Jó az üzemideje is, de sajnos egy Ultra Trail Mont Blanc-ra azért kevés, így mindenki kénytelen Fenixet venni, meg ugye azon van egy 5cm átmérőjű térkép is "rendesen navigálni", hiszen a komoly sportolóknak ugye nincs okostelefonja
Ja meg véletlenül pont kurvadrágának is néz ki egy 1000 olyrós óra, de ez nyilván nem szempont
Na mindjárt kapok a pofámra...[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
Na úgy néz ki kezd összeállni a téli szett, ma mentem egy 50-est, nem volt vészesen hideg, de a vindcsill -10 körül alakult.
Vékony merino aláöltözet, felette egy Dekás nagyon vékony szelallo mellény (ez szuper, hátul mesh szerű az anyag, szellőzés faxa), szintén dekás téli mez, meg a téli Rokrályder bélelt gatya, téli cipő vékony sízoknival.
-10-ig így szerintem elleszek, nem izzadok meg felfelé, lefelé meg egy vékony kabát + komolyabb kesztyű.A Kínai Népköztársaság rémuralmától jogosan(!!) rettegőknek megjegyzem, hogy a mai szettemben a nyilvánvaló gyermekmunkával készült retinaroncsoló NRC (hamisítvány!!44) kerékpáros okkulárén kívül minden más Hanyatlónyugati forrásból került beszerzésre, sőt a dánhill szakaszhoz használt kabát egyenesen Northwave (vót vagy 20 EUR)
-
mauimagic
aktív tag
-
mauimagic
aktív tag
Garmin edge wattmérővel mennyire jól lövi be a VO2 maxot és az FTP-t? Sima hosszabb bringázásnál becsült érték is használható, vagy mindenképp FTP teszt kéne?
Azért érdekes, mert a VO2max az pl ugyanaz lett, mint futásnál, ki is lennék vele békülve, de az FTP meg a béka se66e alatt van
Nyilván nem mentem nyélen, hidegben nem nyomom neki.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz lsebestyen #273389 üzenetére
Ja, akkor lesz ez még jobb is
Z2-3-ban (pulzus) voltam sokat, hogy ne izzadjam szét magam.
20 perces emelkedőkből azért nincs sok, és nem azért, mert én lennék Jónás
Pilis szerpentinen majd megküldöm egyszer rendesen, az nem fogy el 20p alatt -
mauimagic
aktív tag
Ezek közül szerintem a nyomatékkulcs, ami necces, mert jellemzően nem tudod ellenőrizni, hogy jó e és baromi nagy károkat lehet vele okozni, ha nem...pl karbon váz, vagy teló láb (pl a Fox Stepcastem-re 6Nm van írva, 5-re húzva még szivárog...mi van, ha 7-nél meg szakad a menet?)
Csapágybehúzóval pont megjártam, kiszakadt a menet a szerszámból, de a szemét komcsik küldtek egy újat gariba
Szerintem annyi a trükk, hogy soha ne a legolcsóbbat vedd, de egy CNC-zett alu, vagy öntött acél szerszámon azért nagy eséllyel nem megy tönkre semmi.
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #273397 üzenetére
😆
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #273401 üzenetére
lebuktam
-
mauimagic
aktív tag
válasz MC Pite #273440 üzenetére
én is parandroid-al értek egyet, az edge-nek abszolút van létjogosultsága.
Pl edzéseknél itervallokat, pulzusgörbét jobban látod.
A térkép pedig sokkal használhatóbb, egy kereszteződésnél pl látod a turistautakat normálisan, nem kell a telefonnal pöcsölni.
Arról nem is beszélve, hogy este is végig normálisan látszik a kijelző, vagy hogy akár téli kesztyűben is kezelhető.Persze ez mind baromira 1st World problem, tud szinte mindent egy óra is, csak ez kényelmesebb/használhatóbb.
BTW van nekem is Instinctem, mindkettőt arra használom, amire való.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Mezga Aladár #273489 üzenetére
Tegnap 30%-ot merült az 540-em 3 óra menetidő + kb 3/4 óra standby alatt, -5 fok körül, speed, HR, PM szenzorokkal, előtte 1 hetet állt feltöltve.
Ráadásul végig pittyegett a nyomorult, mert power zónás edzést indítottamEz alapján szerintem bírnia kéne 20 órát mondjuk 20 fokban.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #273544 üzenetére
zasszonnyal reggeltől estig tart egy menet ), hogy kipurcant aztán a telefonnal rögzítettem a többit.
Egyrészt gratulálok, szép teljesítmény!
Viszont folytatni, miután "kipurcant" szerencsétlen már önmagában is kérdéses, de hogy fel is veszed telefonra...Ne haragudj, de mélységesen csalódtam benned...
Természetesen ha volt előzetes megállapodásotok erre az esetre, és aszerint jártál el, akkor én kérek elnézést! -
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #273581 üzenetére
A Hambini csávó már kivesézte, fenyegetik is folyamatosan a cégtől, ezzel alátámasztva, hogy mekkora bullshit. Vagy lehet az az ablsolut black volt, de egykutya.
@Ringman: ok, de 60 wattot ad a csodapuli
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Napfénysüti #273697 üzenetére
And the Great Wax vs. Oil Flame War begins...
-
mauimagic
aktív tag
válasz Fall-N #273855 üzenetére
Aha...elpattan a membrán...érdekes, senki más nem ír ilyet sehol, én közel 20 éve tárcsaféket használok, a Formulától a Sram-on át a Shimanoig minden szarom volt, de biztosan mindig szerencsém volt a "membránnal", mert valahogy sosem "pattant el", bárhogy buzeráltam a féket
A videó kb harmadát néztem csak meg, megy a folyamatos mantra, hogy vidd szervizbe a bringát, mert bukod a garit...teljesen érthető egyébként, gondolom a tavalyinak töredéke volt a forgalom idén, ha már bringát nem vesznek az emberek, legalább a szerviz pörögjön.
Egyébként, ha logikusan végiggondolod, a dugattyú visszafelé nyomásánál jóval kisebb erőhatás éri a rendszert ( már ha nem egy pajszerral próbálod visszatolni a dugattyút), mint egy sima fékezéskor, így be is b@szna, ha ettől baja lenne.
Persze nem azt mondom, hogy mindenki tákolja otthon a féket, nyilván egy jó szerviz a legtutibb, de azért nem egy rocket science egy fékolaj csere se, nemhogy egy fékbetétet kicserélni...
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #273870 üzenetére
Barzo szerintem teljesen használhatatlan komolyabb sárban, de ha ez trekking bringa, akkor kb tökmindegy, úgysem ugyanaz a felhasználás, mint montin.
Nekem a Barzo a nyári külső montin, de azon belül is egy könnyű maraton gumi.
Nobby Nic vagy más nagyobb bütykös gumi jobb sárban. -
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #273884 üzenetére
mondjuk ha sok az aszfalt meg a gravel, akkor nem annyira rossz a Barzo, úgyse a legnagyobb dagonyában lesz a fő felhasználás.
Hó meg...10 évente van annyi errefelé, hogy hetekig megmaradjon, úgyhogy szerintem nem érdemes vele számolniBár akikkel sokat tekerek egyből rápörögtek a szöges gumira, ahogy leesett a hó
-
mauimagic
aktív tag
válasz Mezga Aladár #273909 üzenetére
szinte kizárt, hogy bármelyik gyártó be merne vállalni ilyet, és nem az előírások miatt. Egy baleset és akkora arcvesztést, per(eke)t kaphat a nyakába, hogy lehúzhatja a rolót.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #273910 üzenetére
Mondjuk ha lefelével akarok kezdeni, akkor van 200m aszfalt.
Ha a Budaiban megyek felfelé kezdéssel, akkor 3m gyeprácsos kocsifeljáró.
Ha inkább Pilis, akkor át mennem a 10-es úton, az helytől függően 10-50m aszfalt.
99%-nál rosszabb terep-aszfalt arányú bringázást így én trekkingkerékpározásnak minősítem, amit a Stravaból kötelező törölni, máuntenbályk edzésként nem beszámolható[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz ígyvanferi #274141 üzenetére
Ennyiért szerintem hibátlan, ha tudsz élni a tudattal, hogy nincs koskormány és a
29700x2.1 Nobby Nic se fér be, így gravel életérzésre alkalmatlan a kerékpár.
Viszont minimum 500 EUR-al olcsóbb, mint egy hasonló murvás gép, a különbözetből meg pont kijön egy Rapha flaneling meg egy norvég heringolaj alapú szakállbalzsam -
mauimagic
aktív tag
Tök üres volt az erdő ma, pedig nagyon jók a körülmények, még épphogy le van fagyva a dzsuva.
-
mauimagic
aktív tag
parandroid jól leírta szerintem, ha nem edzesz régóta, akkor szerintem érdemes ésszel nekiállni, legjobb talán egy terheléses vizsgálat.
Nálam max pulzus körül elkezd baromira lüktetni a fülemben a vér, érzem a nyaki verőerem is, durva "fosnyél" XD intervalloknál volt, hogy a végén kezd elmenni a kép, de annyira nem vagyok faszagyerek, hogy ájultra hajtsam magam, előbb feladom.
Ha rendesen csinálod, utána nagyon szarul vagy egész nap
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #274200 üzenetére
Orbea Avant H30-D €1500
Vicces ez a rugózás a korrekt árról...
A megoldás: Marshall kereszt
B megoldás: Hatósági ár... -
mauimagic
aktív tag
válasz Dark Archon #274202 üzenetére
https://www.wheelsports.de/ Hívd fel őket, beszélnek angolul
Én rendeltem már tőlük, mondjuk nem a leggyorsabbak, de árban nagyon jók.Miért, elképzelhetetlennek tartod a hatósági árat bringákra, a tej, farhát, benzin, mittoménmi után? A választás mondjuk egyszerűbb lenne, Neuzer meg Csepel
[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz ígyvanferi #274235 üzenetére
Szerintem adnak egy (nagyon alap) nyomatékkulcsot Canyonék a bringához, annál jobb szerintem aluvázhoz felesleges.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Ixion77 #274244 üzenetére
50% feletti leárazás azért ritka volt, inkább kifutó felső kategóriás cuccoknál volt jellemző, de 40% körül szinte bármit meg lehetett találni szezon végén a német webshopoknál vagy CRC-n, Wiggle-n.
Szerintem az volt a normális, amihez kezdünk visszatérni.
Ez az ár, amit most SLX hajtóműre linkeltél, tök általanos volt szezon végén, csak lánctányérral együtt (+25-30€ ma), ennyit az inflációról... 100 EUR körül ki lehetett fogni XT hajtókart.Nem tudom mennyire valid a teljes kerékpáripari összeomlás, amit sokan mondogatnak, reméljük a verseny azért megmarad és nem dőlnek be sorra a cégek...
-
mauimagic
aktív tag
válasz Csokicsibesz #274272 üzenetére
Garmin készüléknél van olyan opció, hogy ki tudod választani a tevékenység zípust (és a hozzátartozó profilt is) amikor indítasz egy tevékenységet.
Vagyis akkor a Garminnal is megy több bringa alapból? Nem mintha érintene, mióta szanáltam a gravelt, de anno egyesével kellett átállitgatni a geart, nem túl felhasználóbarát módon.Strava szapulást nem igazán értem, főleg ha van mellette Connect is a usernek... nincs ingyenebéd...ha kell a like, meg a többi BS virtuális vállveregetés, "Leggyorsabb Hegyi Szakasz Teljesítő Hős a 41-42 Éves Férfiak Között (TM)" kitűző, akkor fizess, ha edzeni szeretnél és nem az egót ápolni, akkor meg ott a Connect.
Majd max fizetős lesz az egész, vagy becsődöl. A legszarabb azoknak a usereknek lesz, ahol nincs normális gyártói felhasználói felület, majd elválik mennyire jó Strava nélkül a Xianhoeng GPS 475 Super Plus az Aliról, ahol egy felhő alapú kínaiból fordított app van, a szecsuáni kommunistapárt szerverén
Na de nem akarom a GTK-t (Garmin Tagatók Klubja) magamra haragítani, befejeztem.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
Secret Spot
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #274357 üzenetére
A ködös részeken egész nap fagypont alatt volt, fennt viszont volt sár, de nem vészes. Szerintem nem fagyott át rendesen a talaj, így issza a vizet.
A kidőlt fa helyzet se nagyon vészes errefelé, pedig a Parkerdő szabályosan pánikoltatta a népet a hó után, hogy azonnali halál vár mindenkire, aki belép az erdőbe -
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #274361 üzenetére
Súlyban nem tudom milyen a Merida, de én ezek közül egyértelműen azt venném. A finoman szólva nem túlhypeolt Manitou villa leiskolázza az RS-t, nekem a Float 32-nél is jobban bejött anno, pedig max feleannyiba kerül.
De igaz, utoljára 10+ éve lehetett olcsóbban bringát építeni CRC-ről meg Ebayről összekukázva, mint a gyári.
Persze az épített gépnél az is alapszabály, hogy a resale value a bekerülési érték négyzetgyöke, de sokan ezzel csak eladáskor szembesülnek -
mauimagic
aktív tag
válasz Fall-N #274369 üzenetére
mauimagic: Eladásakor csak bukik az ember, így az nem ellenérv.
Nézz meg eBay-t, willhaben-t, buycycle-t, amit akarsz, az épített bringák gombokért mennek, kivéve ha butik vázra épül pl. Yeti. Magyar apróhirdetéseket inkább hagyjuk, utoljára pár hónapja mikor néztem, még mindig az ment, hogy új listaárán hirdették az 1 éves bringákat
Minimum 20%-al olcsóbb, ha egyedi építés, a gyárihoz képest.
Nekem 20% az egy erős érv, de én már csak ilyen fillérb@szó vagyok -
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #274420 üzenetére
a magyar valóság, hogy a 20 éves rommal nyomják le a bringást az útról, mert úgy érzi, végre valakivel emberkedhet a parasztja.
Mondjuk lehet a Belvárosban javult a helyzet, "mifelénk vidéken" (hypeolt agglo környék) úgy bánnak a tisztelt autósok a bringásokkal, mint egy tetszőleges szovjet kisvárosban. -
mauimagic
aktív tag
válasz Ringman #274427 üzenetére
sajnos az ebike (cargobike-ot hagyjuk is, az kb 1m-től indul elektromos hajtással) meg kurvadrága magyar pénztárcával
Egy autó fenntartása, ha csak 10k km-t használod, minimum 750.000 Ft évente. Ez csak a tankolás, éves szerviz, biztosítás. Javítás, gumicsere, értékvesztés, stb nincs benne.2M alatt még gyakorlatilag guruló koporsót kapni.
Szal a matek nálam úgy lenne, hogy 750k-ért vesz a enber egy villanybringát, a maradék 2 millát, amiből venné a bontószökevényt, meg betolja állampapírba, az hoz neki mondjuk évi 200k-t. Abból meg bérel kocsit nyaralásra, meg néha taxizik.
Ha így számolunk, akkor az autó a kurvadrága a magyar pénztárcának
-
mauimagic
aktív tag
válasz szimpláncsak #274447 üzenetére
1.8-2m között a hahun 2006-2008-as sx4-eket találtam.
Ha a 15+ éves autók nem lefingottak, akkor mi az?!
Értem hogy lassan hasonló korú a géppark átlagéletkora itthon, mint Kubában, de azért ne fogadjuk már ezt alapnak...inkább szegénységi bizonyítvány, hogy lassan 20 éve EU tagként ennyit sikerült összehoznunk...Mielőtt megkapnám, hogy sznob vagyok, van egy újabb autóm a kiccsaládnak, "a románok válasza a Range Roverre"
Meg egy másik, amivel pénzt keresek, na annak értéke kb fele a bringáménak, új kora óta nálam van, 2009-es, az sem egy Bentley Continental...
Na az meg volt vigyázva rendesen, mégis lassan locsolni kell rá a pénzt, ell kell engedni lassan, itt a vége. Persze egyből el fogja vinni valaki azt is, hiszen még csak 14 éves, kiskorú...Bármilyen autómodell specifikus FB csoportba látni a trendet, a legnagyobb a kereslet a 15-20 éves verdákra van, meg a gányolásra, hogyan lehet feltámasztani ezeket a romokat, lehetőleg gombokért, ha véletlenül mozgásképes, akkor meg csippelés meg nagy felnik.
Azok vagyunk mink a Zeunak, ami Ámerikának Mexico. Csak itt szarabb az idő -
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #274455 üzenetére
Dászter, mondom hogy új...
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #274501 üzenetére
Múlt szeptemberben vettem, nyáron kidöglött a zasszony alól a Hunyadi, GTK lett.
Akkoriban alig volt új autó, emiatt a használt árak nagyon durván elszálltak, teljes őrület volt, minden túl volt árazva.
Eszembe nem jutott volna egyébként új autót venni, főleg egy divatsuvot, de a fiatalabb használtakat szinte új árban adták.
Úgy szólt egy ügyfelem, aki szalonban autókupec, hogy felszabadult 1 verda, ami hónapok óta alkatrészre várt a gyárban, volt fél órám dönteni
Nem volt könnyű, de sikerült meggyőzni a tel avivi ószeres énemet, mert verda az sürgősen kellett. Utólag kiderült, hogy elég jó döntés volt, mert jött a világbajnok inflációnk