- Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
- Apple iPhone XR - amikor az olcsóbb is drága
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Bemutatkozott a Galaxy Watch FE
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- A Realme bemutatta a GT 6-ot, Európában is kapható a telefon
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Hosszabb bemutatón a Warhammer 40k: Space Marine 2
gp A sokak által várt folytatás premierje már nincs messze, szeptember elején debütál az új rész.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tizedes1 #3542 üzenetére
Az a megadott gumi méretre beállított óra csak akkor lesz pontos, ha szerencséd van.. gumi ballonossága, nyomás, gumi beülése, felni szélessége, felni perem tulajdonságai, mind passzolnak a gyárban kitalált gumi mérethez való kerülettel.. Ha pontos órát akarsz, vegyél olyat amiben milliméterre pontosan be lehet állítani a kerék kerületet. Akkor már csak annyi dolgod lesz hogy a kerék kerületét pontosan mérd le.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ilyen hamar nem engedhet le 9 barról 7.5 re egy országúti belső gumi, még akkor sem ha ultra light, nagyon vékony anyagból van. Már ha az egy menet alatt nem egy hetes biciklizést értesz. Mert a belsők folyamatosan eresztenek, a gumi egy rács szerkezethez hasonlít, megy át rajta a levegő, csak viszonylag elég lassan, 9 baros belső kb 1-2 hét alatt ereszt le normál esetben 7 bar környékére, belső anyagától és vastagságától függően.
Két dolgot feltételezek.
Ha talpas pumpával ellenőrizted a nyomást a biciklizés után, akkor annak a nyomásmérőjéig van egy gumi cső, és egyéb csövek, pumpa fej stb, aminek a 23mm es gumi belsőhöz képest eléggé számot tevő a térfogata, tehát a levegő mire eljut a nyomásmérőig, elveszti a nyomását!
Másik hogy lukas, mert ennyi idő alatt nem szabadna el engednie ennyire. Fel kell fújni keményre a kivett belsőt, és vízben alaposan végignézni, lehet van rajta egy tűhegynyi luk. -
---Lasali---
Közösségépítő
Ez tényleg egy ipari hulladék, a csepel szégyene.
2-3 napon belül el szokott törni a középtengely.. így indít a bicikli az első hétben, aztán jön minden..
A csapágyak minősége kritikán aluli, a csészék golyók kónuszok egymással szinte nem is kompatibilisek, minőségük kb nincs.. váltók fékek beállíthatatlanok ha valamennyire be is tudod állítani, heteken belül eltörik, elhajlik, szétreped (gagyi műanyag és hitvány lemez alapanyagok), minden egyéb nem mozgó alkatrésze is értéktelen bili acélból van.
40 ezer ft körüli összegért egy becsapás, maximum 5 ezret megérne, de hulladékot inkább nem kéne gyártani![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Doki-HUN1978 #3944 üzenetére
Csillapításban pont ugyan annyi olaj van bennük mint a rugósokban. Sőt még a rugó oldalnál is csak minimális különbség szokott lenni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #4206 üzenetére
Shimano nál azért észrevehető a különbség. Régebben annyira nem (2006 körül még az alivio-deore-lx, előtte STX RC, parallax tömítésűek kb ugyan úgy nézett ki belül, még a kónuszaikat is össze lehetett cserélni többnyire), de most már bőven van különbség az agyaik közt.
Pl az alsó kategóriában egyáltalán nincs tömítés, csak porvédő, nincs palást köszörült kónusz, a felsőbb kategóriában ez megjelenik, feljebb még a csésze minőségén is lehet látni különbséget. Aztán XT nél és hozzá hasonló kategóriában ajakos tömítés, plusz külső porvédő gumi (anno ezt hívták parallaxnak..).
Aztán most már az XT pl vastag alu cső tengellyel van, nagyobb kónusszal mint az előtt, stb.
Az agypalást sem ugyan az, XT nél már általában szélesebb, így merevebb a kerék. Az agypalást megmunkálásában is vannak nagy különbségek, és annak erősségében. Na meg nem beszélve a súlyról..
Szóval azért minél drágább, annál szebben beállítható, annál szebben fut, jobb a tömítése, merevebb a kerék, jobb a hajtás hatékonyság. Persze van aki ezeket a különbségeket soha nem fogja észre venni, és van akit nem is érdekel.
Az ipari csapágyas agyak teljesen másról szólnak.(#4227) M_o_g_y_i
Ez se tűnik rossznak, ezt nem ismertem eddig.(#4229) jackbacsi87
Olaszból is van olcsó is meg drága is. Menet az nem lényeg, középcsapágynak szokott csak más menete lenni, nem BSA hanem Italy, más fajta középcsapágy kell hozzá, ennyi, a legtöbb hajtóműhöz lehet kapni olasz csapágyat, szóval nem igazán probléma ez. Alkatrészt mivelhogy a kerékpár márkák nem nagyon gyártanak külön, ezért azzal sincsen probléma. Ugyan azok a szettek, vagy főbb alkatrészek vannak az olasz márkákon is mint az összes többi másikon.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #4249 üzenetére
Az ipari csapágyas agyak alapvetően karbantartás mentesnek mondhatóak, kivételt képez a racsni mechanika. De magukat a csapágyakat nem kell kenni, kitisztítani. A bennük levő csapágyak gumi tömítésű mély hornyú golyós csapágyak. A tömítésük általában jobban megfogja a vizet mint akár a legjobb tömítésű kónuszos megoldások. Zsír sem nagyon szokott elfáradni bennük, így ezzel sem kell foglalkozni. Beállítást nem igényelnek, és a jobb konstrukciók nem érzékenyek a gyorszár szorító erejére, így a csapágy hézag mindig állandó, nem kell "okosnak" lenni a beállításhoz. Szóval "hülye biztosak".
Pozitívumai közé sorolnám még azt, hogy az olcsóbb egyszerű termékeket sem szokták annyira elrontani ipari csapágyas kivitelben, ellentétben a kónuszosakkal, mert a kónuszosnál pontos csésze, kónusz-tengely, stb illesztések kellenek hogy a két csapágy pálya minél tökéletesebben párhuzamos legyen és tengely közepük is egy síkba essen. Az iparis agyaknál eleve esztergálással oldható meg a csapágy fészek kialakítása, és a bele passzoló tengely kialakítása, ami eleve minőségibb munkát igényel, ezáltal nem is szokták annyira elrontani.
Negatívumuk, hogy a gyártási költség nagyobb, ezáltal igazán olcsón ipari csapágyas agyat nem fogunk találni.
Valamint hogy ezek az ipari csapágyak, a bicikli agyakba nem teljesen ideálisak. Mégpedig azért, mert ez a fajta ipari csapágy, amiket alkalmaznak, és amelyikkel meg lehet oldani az agyak megépítését, csak függőleges terhelésnek állnak ellen igazán. A kónuszos megoldás anguláris csapágyazásnak felel meg. Tehát ott az oldalról jövő terhelésnek is tökéletesen ellenáll a csapágy, mivelhogy a kónusz és a csésze kb 45 fokban mutat egymás felé. Míg a mélyhornyú golyós csapágynál a horonyban futó golyó épphogy van megtámasztva oldalról. Ezért az agyak csapágyazását nagy mértékben túl kell tervezni, ami nem szokott megtörténni, és az említett terhelésnek kitéve a csapágyat a csapágy tervezett élettartamának tört részét képes megfutni.
Ezek után nem meglepő ha egy drága iparis agy 5 ezer km nél már lóg, darál, szarul fut. Egy komoly minőségi kónuszos csapágy meg ha rendszeresen karban van tartva és jól be van állítva, nincs beázva, akkor 40 ezret is elmegy alkatrész csere nélkül! Persze ha nincs beállítva, beázik, nincs benne jó zsír, nincs kitisztítva rendszeresen, akkor 1000km alatt is kukázhatóvá tud válni egy parallax shimano agy is..Ha további kérdésed van szívesen válaszolok, csak nem érek rá most szezonban rendszeresen forumozni mert sok a meló.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz t-bali3 #5077 üzenetére
Először is ezt tanulmányozd:
Keresztbe váltás, hogy ne használd a biciklit!
Másik hogy próbáld meg azt megérteni, hogy, hogy működik egy egyszerű 2 lánckerékből álló áttétel.. mert úgy látom ez sem tiszta. Állandó hajtókar fordulatnál, ha nagy hajt kicsit, akkor gyorsabban, ha kicsi hajt nagyot, akkor lassabban forog a kerék. Első esetben kicsi a nyomaték, második esetben nagy. Szélsőséges eseteket nézve az első esetbe akkor használjuk a biciklit ha lejtőn megyünk, másodikba ha emelkedőn. Ezeken lehet finomítani hátul a köztes lánckerekekkel, valamint elől a középső tányérral ha van ilyenünk. Kivételt képeznek az ábrán tiltott áttételek, amik tönkre teszik a rendszert, mellesleg értelmetlenek, mert kiválthatóak kevésbé keresztbe menő láncvonalat eredményező fokozat választással.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #5078 üzenetére
Üdv!
Egy kép azért nem ártott volna róla. Mivelhogy az állapota nagy mértékben befolyásolja hogy mennyit is ér.
Másik hogy a hajtása mennyire van lekopva, lánc nyúlott-e, fogsor, hajtómű tényérok, egyéb mechanikai mozgó alkatrészek váltó karok, váltók mennyire vannak kikopva stb.
Így nehéz megmondani, kb 45-85 ezerig van valahol az az ár amennyiért magán embertől meg is vennék. De pl a kerekekről nem is írtál semmit. Gumikat le kell-e cserélni, stb. Valamint körbe kell kutatni a használt piacon, hogy hasonló bringákat mennyiért adnak, mert van miből válogatni a használt piacon..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz t-bali3 #5084 üzenetére
Lényegében igen, erről van szó!
Keresztbe váltást azért nem szabad, mert a lánc nem szereti ha ily módon van terhelve, hamarabb kinyúlik, könnyebben elszakad. Valamint a lánckerekeket oldalról is koptatja, ezáltal elvékonyodnak, élettartamuk lecsökken. Továbbá a hátsó váltó rugóját vagy túl feszíti, ami koptatja a görgőket és a rugónak sem tesz jót, vagy túlságosan lazán hagyja, amitől laza lesz a lánc, könnyen leeshet, csapkodja a vázat, váltás teljesítmény leromlik. Aztán még meg lehet említeni olyat, hogy ha naggyal hajtasz nagyot fölöslegesen, akkor nehezebb is hajtani a kerékpárt, valamint ha kicsivel hajtasz kicsit, akkor jobban is koptatod a lánckerekeket, mert minél kisebb egy lánckerék, annál hamarabb kopik el. Tehát ha kímélni szeretnéd a hajtást és magadat, válassz olyan áttételt amivel kényelmes tekerni, vízszintes úton folyamatosan van egy 80 as pedálfordulatszámod legalább, a láncvonalad legyen minél párhuzamosabb a bicikli középvonalához, fölöslegesen ne hajts kicsi lánckereket, és használd ki az áttételeket, időben mérd fel előtted a terepet hogy ha emelkedő jön akkor elől készítsd be a megfelelő tányért, mert azt terhelés alatt a legrosszabb módosítani, majd hátul is gondolkodj előre hogy korrigáld az első váltást, majd szépen a terhelést picit elvéve váltáskor pakold hátul a fokozatokat egyenként úgy hogy a pedálfordulatot tartani tudd.B-L-A-C-K
Ez tényleg alig használtnak tűnik! Én kb 70 ért raknám fel, aztán lehet alkudni. De egyébként ezt nem érdemes eladni, mert 60 körül újba egy tömeg gyártott gagyit kapsz, ezen meg az alkatrészek többsége még az örök élet meg egy nap számára voltak tervezve.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #5088 üzenetére
Tegye fel akkor 75 ért a bikemag apróra. Nem vagyok pesti, nem tudom hol vesznek be bicikliket, de ahol sokan megfordulnak és engedik hogy ott hagyja vagy legalább egy képet róla, ott érdemes megpróbálni, mert értelmesebb venni egy ilyen biciklit 75 ért, mint valami olcsó kínai valamit.
(#5091) Atke
Attól függ milyen torzulást kapott a felni, ha nem lehet ész szerű keretek közt a küllőkkel kihúzni belőle, akkor baj van, akkor meg lehet próbálni fel lazítva a kereket, vagy kifűzve a felnit erővel "kitaposni" nyomkodni, különféle módszerekkel, de ha pl meg van csavarodva a felni, akkor azt érdemes egyből cserélni mint szarakodni vele.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz B-L-A-C-K #5099 üzenetére
Na azért ezt vegyük át. Ez a bicikli biztos nem 7-8 éves...
A Manitou SX az olyan 1998-1999 körüli lehet.
A hajtómű M569 sorozatú LX lehet, jól felismerhető a tányérokat tartó nem hétköznapi csápokról. Na ez pedig 1997 ben jött ki ha jól tudom.
2013-1997 az pedig 16. Szóval az alkatrészek maximum 16, minimum 14 évesek, pont duplája annak amit mondtál.
Abban az időben alig lehetett itthon komoly biciklihez hozzá jutni, nézegettem egy akkori xfaktoros kona katalógust, pont a kezembe akadt pár hete, 300 ezer körül volt egy alap MTB, amin még találtál bőven gyenge alkatrészeket. Akkor kezdtek menni azok a dumák hogy Németországban már minden 10. eladott bicikli teleszkópos. Hozták be a németek a 200GS el szerelt mtb ket meg trekkingeket, tátott szájjal néztük hogy milyen komoly technika.. Más világ volt az.
7 éve 2006 volt, emlékszem kb akkor vette meg egyik ismerősöm a merida montiját, 300 körül volt, full 760 as XT vel, HFS vázzal, skareb telóval. Már akkor is egy őskövület volt a mutatott bringa, ugyanis 2003 óta volt egy kisebb forradalom mikor bejött a shimano a 960 as XTR el, az integrált középrészével. Amit mutattál az meg négyszög tengelyes, 2001 ben meg már octalink is volt.(#5096) hoffman_
Persze hogy érdemes inkább újat fűzni, hisz az egyengetett nem lesz sose tökéletes, valamint ha szervizben csináltatja, akkor az egyengetésre meg az egyengetett felni centrírozására annyi idő elmegy, ami pénzben felér az új felnivel. De ha valaki egyből az egyengetéssel kezdi, nem akar újat venni, ráadásul mindkét kerékről szó van, akkor nem szabad egyből rábeszélnem az újra, mert még azt hiszi hogy le akarom húzni..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Azt vágjátok hogy ilyen csapágyazása van az XTR váltó felső görgőjének?
(#5108) B-L-A-C-K
Általában igen, neves márkák minden évben valami újjal állnak elő, persze vannak kivételek. Szezon előtti évben pár hónap alatt legyártanak belőle jópár konténerrel, majd le is szoktak állni a gyártással, következő évben pedig értékesítik, majd gyártják év végén a következő modell-t.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #5110 üzenetére
Nem ilyen az XT meg az Ultegra, pont azért mutatom, mert ha égő ha nem még én sem láttam ilyen csapágyazású felső görgőt. Enyém egyébként. Most sikerült szétszedni a rohadék XTR váltót, úgy be volt menet rögzítőzve az összes csavar rajta, hogy újonnan nem tudtam szétszedni, megszakadt volna a csavar feje.. kellett neki majdnem 1000 km hogy ki tudjam őket tekerni.. Azt is egy új bit készletből kivett szerszámmal, amivel tengely irányba tudtam neki nyomni.. De akkor is csak az alsót tudtam megmozdítani, a felsőt csak úgy, hogy a kanál belső részét előre hátra mozgattam a fix csavar alatt.. ekkor lazult meg annyira hogy azt is ki tudjam venni. Kanál forgáspontja is hasonló sztori volt, azt sem tudtam újonnan megmozdítani, pedig szerintem úgy saccra 10-12 Nm el nekimentem.. most ahhoz képest lazán kioldott a rögzítő.. viszont az kicsit elszomorított hogy a forgáspontnak semmiféle tömítése nincs, és bringa mosás után szétszedve vizet találtam a csúszó csapágyban, jah és zsírnak kb nyoma nem volt, max egy borsónyi lehetett benne! Így szerelik össze a shimanoék, pedig XTR ről van szó!
A kerámia csúszó van felül, az egy golyó soros ipari meg alul. Az ultegrába ugyan az a csapágyazás van mint az XT -ben.
Azért lényeges hogy a kerámia legyen felül, mert úgy van megcsinálva, hogy a persely belső része, amin forog a görgő, az szélesebb mint a görgőben levő, tehát oldal irányba el tud mozdulni, váltáskor ez lényeges a shimano szerint. Amit mutattam XTR csapágy, az meg úgy működik, hogy dupla golyósoros a csapágy hogy két alátámasztás legyen, és a belső gyűrű szintén szélesebb, tehát befele és kifele is tud csúszkálni mert nem mély hornyú csapágy, egyáltalán nincs is hornyolása. Nagyon precíz megoldás, de hosszú távon nem tudom mennyire lesz tartós, és mennyire fog lötyögni a görgő, érdemes volt-e ilyet kitalálni és belerakni a kerámiás megoldás helyett, mert a kerámiás az elég "hülyebiztos" és tartós megoldásnak bizonyult.
Alul pedig szintén ugyan az az egy golyós soros "ipari" megoldás van mint az XT-ben.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #5114 üzenetére
Persze, de azért egy 5 ft os O gyűrűt igazán betehettek volna, ha már a bolti ára 60 ezer ft, és ez a csúcs alkatrész. A karbon kanalat egyébként is könnyű eltörni, márpedig ezt főleg versenyzésre veszik, ahol nincs rá vigyázva, tehát annak az esélye hogy újat kell venni mert rommá törik, elég nagy.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #5117 üzenetére
Azt néztem is direkt, hogy ki a franc gyártotta ezt nekik, a tömítésre volt valami írva, de hülye fejjel nem írtam fel, a képeken meg nem látszik, kevés a fény, mert a satupadnál a lámpa már 2 éve megmakkant és azóta nem lett megcsinálva.
(#5119) Teasüti
Ugyan az a csapágyazás van a saint taposóba is mint az 520 as, 540 es, XT pedálokba.. Héten szereltem egy XT pedált egyébként, csalódás volt, mert eddig az volt a véleményem ezekről a shimano pedálokról, hogy szinte elpusztíthatatlanok, mert én szervizelés nélkül elmentem egyel 9600km -t, majd szétszedtem és olyanra be lehetett állítani mint az újat. Viszont ez az XT amit most szereltem.. ezt csak rágósra lehetett beállítani, szerintem jóval szarabb minőségű volt a kónusz kialakítás a tengelyen! (70 es sorozat volt egyébként)[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz -=RelakS=- #5909 üzenetére
Én is ezt látnám helyesnek, így kevesebb használhatatlan, szerelhetetlen ipari hulladék készülne és mindenki boldogabb lenne, csak éppen én, és Teasüti sem ezt tapasztaltuk az igen tisztelt PTE PMMK hozzá nem értő képzőben, amit én ott is hagytam, és szerencsére később ki is rúgtak nehogy meggondoljam magam.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz M_o_g_y_i #5918 üzenetére
Igen, nem olyan rossz az a tektro fék, valami fémházas fékpofát kéne belerobbantani, jól beállítani hogy a függőlegesen ponton ne billenjen túl a fék mikor be van húzva.
Bowdenezést amúgy meg meg lehet tuningolni hosszanti eres 5 mm es bovdenházzal, vastag fém sapkákkal, amiket nem szúr át. Plusz ha nyitja a vázat vagy a villát, akkor fékmerevítőt tenni rá. Egy jó fékkarral olyan koppanós és merev féket lehet belőle csinálni, ami szárazon fog úgy mint egy közepes tárcsa fék 160 as tárcsával.
Fékkarokat nem tudtuk meg hogy milyenek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Azért én láttam már rá példákat.
Bele szakított légtelenítő csavar, elhagyott O gyűrű, becsípett tömítés, ásványi olaj helyére DOT fékfolyadék.. kicsúszott dugattyú, olajba áztatott fékbetét, múltkor jött egy srác, elkezdte szerelni a fékét otthon, ketté szedte a féknyerget! Hajam égnek állt, elfolyatta az összes olajat, ketten 1-2 órát szarakodtunk vele mire feltöltöttük újra.
Mondjuk a shimano -t a legegyszerűbb légteleníteni, általában elég csak végig tolni rajta az olajat, és jó is lesz, légtelenítő adapter se kell, mivelhogy az maga a légtelenítő csavar szóval első légtelenítési kísérletkor talán az elsőre hamar sikerülhet is. Shimano olajat nem árt hozzá megvenni. Meg a tisztításhoz féktisztító spray -t nem árt beszerezni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nekem a sun ufo-n 2.2 es continental race king van, ami egy baromi ballonos gumi ráadásul, semmi baj vele.
Teasütinek:
Egyébként úgy gondolom hogy a 460 grammos 26 os xc felni az ami még erős, súlyosabb embernek is befűzhető. Ez alatt kezdődik a versenyzésre kitalált könnyen gyorsítható felni. 370-400 gramm az a súly ami kell ahhoz, hogy tudj építeni valami 1400-1500 gramm körüli kereket, ami súlyban felveszi a mavic slr -el a versenyt, az egy etalon gyári kerék, sokan versenyeznek vele.
A legkönnyebb kapható alu felni a Stan's NoTubes Alpha 340, ami 340 gramm körül van. Ezzel is láttam profikat menni. Alexnek volt még scandium felnije, csak nem lehet itthon beszerezni. Azok is hasonló súlyban voltak, ennél könnyebet csak karbon felnivel lehet elérni, de azok már rettenetesen drága holmik.
Agyaknál függ a súly hogy iparis vagy kónuszos, iparisból könnyebb könnyűt csinálni. Valamint hogy tárcsás-e vagy sem, mert ugye a tárcsa felfogatás is plusz súly.
Novatec ultralight szerintem az az agy, ami alá nem kéne menni. Tárcsás esetén valahogy úgy alakul, hogy 142 gramm az első agy, és 276 gramm a hátsó. Létezik könnyebb amikkel extrém könnyű fűzött kereket lehet csinálni, de én azoknak nem valami hosszú élettartamot jósolok. Pl az A2Z gyárt ilyesmiket. Kb ugyan úgy néznek ki mint a novatec agyak, csak 119 és 231 grammal operálnak..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fi:zi'k #6632 üzenetére
Gyorszárakat nem szoktuk bele számolni a kerék súlyába. Egyébként vannak titán gyorszárak amikkel 50 gramm alatt is meg lehet úszni a dolgot, és lehet ilyeneket már kapni párba 6 ezer körül.
Én kerekem a novatec agyakkal, amikből csak az első ultra light, ufo felnikkel, revolution küllőkkel, schwalbe ragasztós szalaggal 1496 gramm. Az ufo felni kb ugyan ilyen nehéz mint amit te írtál. Az agyak viszont nehezebbek, az első 21 grammal, míg a hátsó 68 grammal. Ez így plusz 89 gramm. Tehát 1406 gramm lenne a két kerekem az a2z agyakkal.
Nekem 73 körül jött ki a kerékszett, úgy hogy még kék anyákat is vettem 5500 ért.. persze munkaköltség nem volt. Másnak egy plusz 10 esért komplettre szerelem a kereket akár az alkatrészek beszerzésével is, de előre szólok hogy azért ezeket a könnyű fűzött kerekeket fenntartásokkal kell kezelni, valamint olyan 75 kg feletti rider súly felett egyáltalán nem ajánlom.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #7555 üzenetére
Félre szokott az csúszni bőven, rengeteg defektet a rossz felniszalag okozza. Nem megfelelő erős, nem elég széles, elcsúszott, stb. De itt hosszan kezdett el szétmenni a gumi, a felni szalag miatt történt defekt pedig főként a küllőfejeknél/felni lukaknál szokott jelentkezni egy buborék szerű megnyúlással, majd repedéssel.
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz nightshadow #8463 üzenetére
Nekem 22mm es felnin tökéletes (külső szélessége ennyi) a 2.2 es ballonos continental. Meg kell próbálni, szerintem simán jó lesz.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Vasinger! #9372 üzenetére
Gondolom valami rock shox dual air ről van szó, ha 140 es akkor pike? Lemaradtam.
Az alsó légkamrába a gyári szerviz manuál nem írja hogy kéne olajat tölteni, én szoktam, mert különben csak a lábba töltött kenő olaj keni a negatív légkamrát alulról záró O gyűrűt. Ami elég is lenne ha fel lötykölődne addig az olaj, csak ezekbe olyan minimális kenő olajat írnak elő, hogy én nem szoktam a véletlenre bízni és töltök az alsó légkamrába egy 2-4ml olajat, és ilyenkor bizony a fejfújás után szokott kilökni olajat a szelepnél, de ettől nem fordul meg a Föld forgásiránya.
Egyébként ha valaki követi a leírást, akkor ugye nem tesz bele, gyárilag se láttam még hogy tettek volna bele, na most akkor ha na neked sem raktak bele, akkor kérdés hogy hogy került bele.. gyanút adhat egy elfáradt O gyűrűre.
A felfordítás az logikailag jó ötletnek tűnik, csak úgy emlékszem hogy a levegő a pozitív kamra dugattyújának aljánál megy bele a légkamrába, tehát pont ha felfordítod, akkor folyik oda az olaj . Valamint így az olaj belekerülhet a nyomórúdba is ahol a levegő közlekedik, szóval elméletileg annak az olajnak a kifröccsenését lehetetlenség megakadályozni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
26-29colosig bele szokott menni bármi, de nem árt utána nézni mielőtt megveszed.
Szoba biciklik azok nem igazán valóak normális sportolásra, bicikli szimulációra, csak a nagyon drágák. Ezért komoly edzéshez, vagy formában tartáshoz nem ajánlom télire az egyszerűbb szoba bringákat. Spinning gépet ajánlanám, de azok meg túl körülményesek, áruk és súlyuk miatt, de azt meg csak akkor érdemes megvenni ha igazolt versenyző vagy és több órát akarsz rajta minden nap nyomni. Terheléses görgő, vagy ha úgy tetszik tréner, az inkább jó ötlet. Saját bringádat tekered, a megszokott jó beállításaiddal, nem foglal sokat, össze lehet csukni, lehet hordozni, stb.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz peugeotmate #9414 üzenetére
Lehet kapni külön is ilyen tartót! Menny be egy üzletbe és kérdezz rá.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz peugeotmate #9419 üzenetére
Lehet hogy levegős és a kis buborék játszadozik a dugattyúkkal.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz peugeotmate #9421 üzenetére
Ha nem vetted ki a kereket, akkor nem nagyon kéne elállítódnia, ha nem légtelenítették le és az a baj, akkor meg hiába állítgatod.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz peugeotmate #9423 üzenetére
Nem nagy kaland beállítani mert két darab csavar tartja, de ha a levegősödés miatt állítódik el, akkor kell hozzá légtelenítő szettet venni, vagy csinálni, fecskendő, infúzió cső, meg venni shimano olajat, szóval ezt lehet jobb ha szervizzel csináltatod. Egyébként ha ennyiszer elállítódott már, és 3 szor visszavitted, akkor most már illene nekik kicsit figyelmesebben kezelni a problémát. Az is lehet hogy van egy kis 8 as a tárcsában, és ha minimálisan megmozdul a tengely, akkor már elkezd kosztatni.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz peugeotmate #9425 üzenetére
Nincs határozott felkeményedési pontja a fékkarnak, nyúlik. A fékpofák nem mozdulnak egyszerre, ha finoman visszanyomod a dugattyúkat akkor érzed hogy a két dugattyú nem egyformán nyomható vissza, majd mikor visszakerül a betét és ráhúzod a tárcsára, majd elengeded, akkor nem húzza vissza normálisan mindkét dugattyút ugyan úgy. A tárcsa fék ilyen szüttyögős szar meló ha nem jól üzemel, ezért nem is szeretik javítani.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HollyBoni #9430 üzenetére
Semennyire. Nagyon nagyot tud fogni a BB7, csak más a komfortérzete.
(#9429) concret_hp
Nehezebb lesz belerakni mert "kövérebb" mint amekkora kellene bele, de szerintem bele tudod rakni ha ügyes vagy és jó is lesz, persze inkább a 19-23 as kellene bele.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HollyBoni #9534 üzenetére
jajnekem
Hungaria telók közelében elég sokszor hangzott el a történelemben, a "hogy lehet ezt szétszedni" mondat.. nem is nagyon vállalják a szervizek..
Egyébként ott a nyomórúd túl oldalán lehet van nitrogén töltés is, bár nem ismerem annyira ezt a tagot, de ha azt elereszted belőle, akkor házilag kudarcba full teljesen a szerelés. Ergo nem biztos hogy folytatni kéne a szétszedést ha még működik valamennyire.[ Szerkesztve ]