Hirdetés
- Hihetetlenül erősnek ígérkezik az S25 Ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- iPhone topik
- Ennyibe kerülnek az új Xiaomik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Aranyáron jött Európába a Xiaomi Mix Flip
- Vodafone mobilszolgáltatások
- A Nubia kameratelefon is tiszta dizájnt társít csúcssebességgel
- Realme GT 2 Pro - papírforma
Hirdetés
-
X200-as szériáját mutogatja a Vivo
ma Három hét múlva, várhatóan három készülékkel érkezik a Vivo 3 nm-es családja.
-
Texasban készül az első 3D-nyomtatott hotel
it A daru méretű 3D-nyomtatóval most egy hotelt nyomtatnak a sivatagba, rétegenként.
-
54000 tonna
lo Olvasom félálomban a cikket a fukusimai atomerőműről a Portfólión. 54e tonna így hirtelen nem mondd semmit, kéne valami...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
flash-
veterán
válasz Jester01 #214211 üzenetére
az komoly!
valahol mintha olvastam volna hogy a több sebességes lánc tovább bírja talán?
nekem a 8s shimano kb bírt 2500km-ert,az sram pc870 meg kb 4000et,de én addig TF2-őt használtam és mondjuk nem pörgettem (70-65 körüli volt az átlag pf korábban)
az outin a KMC X9 meg 4000 körül van és még jó.
de lehet testsúlyfüggő is,kiállva tekerés emelkedőn lehet az azért igénybe veszi jobban[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz bardi #214249 üzenetére
autóknál is ua a helyzet, nekem a Renaultnál elől 1.9 bar, hátul 1.8 bar-t adtak meg kézikönyvben ,egy 940 kilós autónál... oké nem egy 7es bmw de nem is egy matiz
próbáltam egyszer így menni egyedül!, ragadt, alig fordult,gázadásra előre hátra dőlt.
2.2-vel pedig normálisan lehetett irányítani,jól megy. aztán a szerelők se tudom milyen táblázatból dolgoznak, más miatt volt nagyszervizen, 2.5 barral kaptam vissza mert hogy szerinte annyi kell bele, imbolygott rázott azt hittem mindjárt kiesik valamelyik kerék vagy a futómű.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Ringman #214275 üzenetére
de ez rohadtul súlyfüggő lehet, nálam az a tapasztalat hogy schwable-nél az intervallum felső határa környékén optimális túlsúllyal.Aztán lehet hogy soktényezős dolog is.
asszony 46-os cube cross trennkingjével jártam itt helybe összel(igen 178 centimmel pacsi a cube-nak hogy ekkorára kitolható nyeregcsővel árulják a bringáikat ő 156-157cm ) , azon 44-es smart sam van,(3-5.5 barig van gyári érték) 5.5 barral nem pattogtam,sőt még lapult is alattam kissé.(akkor még 100 kiló felett voltam - azóta már nem mert diéta vagyn nagyon keményen) (mondjuk ő is ment már 5.5barral nem panaszkodott dehát ő nő
energizer plus tourral (37-622) pedig 5barral mentem balatonkörre 85 kilós koromba, pont jó volt akkor (a 6 már valmennyire pattogott fos úton.
de aztán az is lehet hogy ennyire rossz a pumpám?[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Ringman #214299 üzenetére
na akkor lehet ez bikefun pumpa se pontosabb
(na és azt még nem is említettem hogy az ilyen pumpánál autószelepesnél leszedéskor ereszt, tehát amikor visszarakom már féllel kevesebbet mutat úgyhogy mindig féllel többet toltam bele mert belekalkuláltam hogy leszedéskor úgyis kiereszti..
egyébként ez preszta szelepnél is megvan? mert akkor is sziszeg,de ha még úgy csavarom rá a szelep tövénél az anyát hogy rajta a pumpa, akkor leszedés közben az a sziszegő hang már nem a gumiból jön csak a pumpa fejéből elvileg mivel az az anya lefogja vagy az csak kivülről rögziti.. inkább ez a valószinü.
vagy ez is pumpa válogatja, van olyan amit le lehet úgy szedni hogy közbe ne eressze ki a levegőt a gumiból?ez az sks airchecker mennyire ajánolott? látom 20 euro körül van külföldről, valami pontos mérőt vennék
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz ZolkoW #214302 üzenetére
amilyen eltérések vannak tök felesleges is guminyomásról addig beszélni amíg nincsen pontos mérésünk ezek szerint hiszen még tized barok is számíthatnak írások szerint.
de vajon azokat a gagyi olcsókat is lehet kalibráltatni? vagy mondjuk azt kéne tudni hogy egy jól mérő mérő általi 6 bar az egy pontatlanon mindig ugyanannyit mér mert akkor lehet tudni nagyjából mi az eltérés
közben még ezt találtam olcsóbb alternativának, nem olyan okos de alap dolgokra talán jó lehet:
Lifeline
[link][ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
r-2bike- nál berendeltem a két köpenyt, ha ráteszem az elsőkerékre de nem fog úgy beférni akkor vajon visszafizetik ezt a bontottat,vagy már nem mert használt lett ezáltal a köpeny?
nem igazán vagyok otthon a visszafizetésben, az infójuk alapján se derül ki.ezt írták válaszban emailre:
if the tyre has no assembly marks and is back in its original packaging, we can take it back.
Here you can find all information about returning articles:
Please follow the instructions on the website so that we can process your return as quickly as possible.
Notice:
It is impossible to exchange a returned article directly for another one. Should you wish to exchange an article,
please order this new in the shop. The refund for returned items will be made as soon as possible.de egyébként meg mennyire jó-nemjó ötlet az hogy ha elől 25 ös hátul 28-as köpenyt használnék? (úgyis vagyok 95 kiló) páran így használják,( van aki elől megy nagyobbal)
van ennek hátránya? mert arrol nem találtam infót. mert ha nem megy fel elöl csak hátul a 28-as akkor a bontatlan másikat visszaküldeném és jönne előre a 25ös lehet úgy járnék a legjobban?[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz vallas #214336 üzenetére
köszi szépen! hátha, gondolom ezek a bringák egyforma gumiméret szerint vannak építve tervezve,stb, de nem biztos hogy az én szintemen van e ennek jelentőssége ,
a felnim egyébként vékonynak vagy vastagnak számit?
622x19 van ráirva, erre a 28 az nem sok amúgy?[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz parkr #214340 üzenetére
köszönöm a tippet, megpróbálom majd úgy, a nem hajtogatós lugano-t kézzel le fel raktam róla de a decathlon hajtogatható görgősgumi az ,hát elsőre nem meg másodjára se ment, ketten birtuk csak ráerőszakolni azóta mondjuk már könnyebben megy le fel az is,elsőre volt halál
különben jól gondolom hogy a hajtogatósat nem lehet "rossszul" felrakni? mármint hogy hiába hajtogatós, az úgy nem fog felfeküdni ha a futófelület nem teljesen merőleges az aszfaltra, ha ráteszem és felfújom az magától mindig úgyis beáll?[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
Na megoldódort az amin itt aggódtam napokat, szuperül befér a Specialized allez sport 2016 Axis Classic 19*622 es kerékkel a 28mm Continental gp5000 még marad is pár mm hely az Axis 1.0 féknyereg korul ami talán pont hogy ajánlott.
1mm-el lett szélesebb mint a 25-ös lugano azert ezen meglepődtem.
Márcaak keréknyomást kellene kitalálmi,silca elég profik, de a megszokottól jóval alacsonyabb nyomást javasol a kalkulátoruk:
Oké hogy lehet itt a legjobb ugy a kemyelem hogy még nem nő a gördülési ellemallas, de vajon defekt nem jönne e gyakrabnam vagy abecsípődés ha így használm[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #214544 üzenetére
Hát én nekem outinál is fura, 106kg összsúlyal 28mm kerékhez javasol 5.15/5.25 bar nyomást
Hát amit éreztem 6-6 baron/jól gurul es nagyon tapad, a hirtelen bukkanókat uthibakara azommal reagál a kerékpár, mimtha vasrűdra mentem volna rá
Ami még szokatlan hogy ha az aszfalt szélén marás van illetve pukli, és a szélére ha kisosródtam visszamenni á hát nem volr valami stabil érzés. Sodorta le a kereket.
Országutin kb milyem alacsony myonastol jonnek a defektek?106kilós)összsúllyal 28as continental gumival az első 5.15 / hátsó 5.25bar nem alacsoy?
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz bszg@ #214556 üzenetére
A Continental gp5000 28c dobozán a táblázat egyik oszlopában 6.5bar-t ír(de nem írja hozzá hogy ez minimum lenne - e csak egy nyomásmérő piktogrammal jelzi) a maximum amit megad az pedig a 8bar
Azért ott a silca-nal tobb ezer adat alapján csinaltak a kalkulatort, biztos hogy nem lesz lassabb azon a nyomason amit kiad nade kérdés hogy defektre memnyivel lesz a nagyobb esely, bar állítólag inkabb a túlfújásnál van nagyobb esély a defektre? Nekem mondjuk mas a tapasztalat, max kozelin hasznaltam a trekkinget nagyon keves defekttel.. Vagy alacsony nyomasnal a becsípődéses defektre nagyobb az esély??
A bikefun pumpa mérője szerint 6barra fújtam (az sks airchecker majd holnap jön meg kíváncsi vagyok mi lesz az eltérés).
Amúgy a sima, vagy átlagos minőségű aszfalton nem volt kényelmetlen de az úthibákat hirtelen ütésként érezni (oké 37es trekking gumihoz vagyok szokva) meg ez a lesodródás baromi szokatlan országútin, az hogy ahol az út széle lefelé lejt vagy más az út szélének a vastagsága vagy gyűrődés van az út külső negyedén, azzal rohadtul kellfigyelni mert letolja az embert az útról pedig nem vagyok 50 kiló
Hát szokni kell de ezt még emészteni kell hogy alig tekertem de már 28at mutatott az óra szélben 🙂 nagy élmény🙂🙂Karbon villa:meghúzásánál kell figyelni a gyorszárral? Könnyű megroppantani vagy nyugodtan rábikázhatom érzéssel? Vagy inkább kommyebbre húzzam?
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz bszg@ #214571 üzenetére
25össel vettem de kb 1x használtam azzal kint utána görgőztem úgyhogy igazából a héten lesz az első kör hogy megyek országútival egy rendesebbet szabadban
ez a sodrodó dolog valószinü meg kell szokni, nincs az első keréken közel sem akkora súly és gondolom ezért is lehet, megyek is ma és kezdem a szokást
kezdem F6.5/R6.7 bar-al a tekerést aztán majd meglátjuk így nem megyek alá az ajánlott nyomásnak.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
Pumpámmal van valami gond, tud ebben valaki tippet adni?
Bikefun airforce basic, ha rádugom a presta szelepre a presta fejet, majd a kallantyút elfordítom, hiába pumpálok nem fújja a kereket, hanem a másik oldalt(az autószelep lyukán) fújja ki a levegőt.
ez kuka? vagy lehet csak külön a fejet cserélni? vagy fejet csővel? vagy javítható?(nem saját kép de ugyamez a fej van)
ötlet?[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Dark Archon #214660 üzenetére
-
-
flash-
veterán
válasz Jester01 #214685 üzenetére
köszi az infót, majd kiszedem a belsőt még párszor és vissza de annyira nincs rá most hangulatom, örülök hogy végre mehetek, gondolom azért a gumit ezzel nem cseszem szét..
a 28mm-es GP5000, digitális tolómérővel 28-28.6mm(gondolom pont a pici egyenetlenség miatt van eltérés attól függően hogy melyik részén mérem a guminak) körül van amit mérek tolómérővel 6.5 baron, a kerék 19x622-es legalábbis az van ráirva (Specializednek a gyári , Axis Classic nevű kereke - megdőbbentően erős, 95 kilómmal kiállva baromé szépen gurul) szerintem ez a belső átmérője, mert egy teszten 24.5mm-öt írnak(az akkor a külső átmérő lehet).
a 25ös lugano volt majdnem 28mm, úgyhogy ez egy keskenyebb gumi lehet de gumifüggő-(+felnifüggő),mert ugyanazon a teszten ezen a felnin a 25-ös Espoir gumin ők 28mm-ert mértek.a bikerollingresistance oldalon most gyorsan ránéztem neked ott a gp5000 26mm, még a gp4000 rs meg 4000S II az 27 mm széles, magassága a GP5000nek viszont 24, mint ahogy a 4000rs-nek is.( A 4000 rs II pedig 25mm magas.)
Szóval ez alapján elvileg picit keskenyebb a gp5000 mint a gp4000 fenti változatai.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Jester01 #214689 üzenetére
hát ez azért kicsit lutri, nekem az volt de szerencsém volt
andrisbandi fórumtárs javaslatára én innen rendeltem, ha nem fér be visszaküldheted azt mondták itt a többiek,és visszafizetik.max először csak az egyiket bontod ki és azzal próbálkozol elől, de aztán ha csak hátulra fér be az is jó megoldás lehet mert max előre meg majd teszel egyel kisebbet.
március 16-án rendeltem meg délelőtt,és tegnapelőtt délelőtt már hozta is a postafutárkocsis.(a szállítás 7.5 euro)
ami a legnagyobb öröm volt még hogy kézzel röhögve fel tudtam tenni szerszám nélkül pedig én és a szerelés hát van még hova fejlődnöm e téren[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
Sziasztok
Mi a véleményetek a Muc off termékekről?
Mi az ami megéri, mi az ami felesleges?
Saras sosem szokott lenni a váz akkor is érdmes a nagyobb pakkot (8in1)16ezerért megvenni? Van abban vagy 3 féle kefe,megéri?
Vagy semmivel sem jobbak azok a kefék mint amiket nalunk olcsóbban lehet kapni?
Esetleg elég csak ha a váztisztítójukat,védőjüket rendelem meg?(egyáltalán kell ennyi kefe?)
Ezenkívül egy masik, matt váz tisztítására mit javasoltok?
Valamint felnifékes bringa kerekének a fékezőfelületét mivel tisztítsam?[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
ilyen nyomvályús, talajú ösvényeken való lefelékre,haladásra,hasonló utakra, valamint agyagos talajra,ill.homokos talajra összeségében kezdő montisnak (illetve középkezdőknek) ti mit javasoltok?
egy merevfarú 29ert,vagy egy 26-os összteleszkópost?
melyikkel lehet biztonságosabban csapatni lefelé 30-40el ilyen utakon mint a fenti kép? a kisebb kerék,vagy a nagyobb ballonosabb?(ugye ezek a nyomvályúk trükkösek mert megcsúszhat a kerék kanyarodásnál ha keresztbe veszed az ivet a vájatból ki-be..)[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz 6030D #215010 üzenetére
Koszi mindenkinek, jelenleg pont trekking van, de akkor lehet a képen nem látszik de kétoldali autónyom vagy nyomvályú amilyenek errefele a terepek, ezek a kereket elfordítják - "megakad" rajta nem pedig átgurul, persze nincs is rajta csak 37es túragumi min. 4barig,lefelé kb 30ig ha teljesen sík a terep akkor természetesen mennek jól.
A két fullys haver 26ossal egyszercsak eltünt előttem, elképesztő milyen kényelmesek, én is vennék egy mtb-t de nem tudom hogy 26fully vagy 29 hardtail való ilyesmi utakra, meg homokos illetve kissé agyagos erdei-mezei földutakra
Semmiképp sem technikás a kerékpáros stilusom megyek ameddig biztonsagosnak erzem kb ennyi a tudásom:) azért is nyilvánv inkább a biztonságos haladás ami a szempont, vennék egy mtb-t az országuti mellé😛 a trekking meg maradna városi-túrázós gépnek😀
Egyébként általánosságban melyik milyen útra való? Vagy inkább a stílus dönti el? Vagy technika?
Túlsúly van, viszont a kényelem olyan szempontból nem érdekel hogy nagy maratonokat nem szoktunk tekerni 30-40km pár száz szinttel, en egy ilyem után kb épp hogy bemelegítettem, nem megterhelő, bár egyedül nyilván többet mennék:) -
flash-
veterán
válasz jjeahh #215014 üzenetére
JJeahh:még csak trekkingel álltam fejre, MTB-vel még nem úgyhogy bátorság megvan😀, köszönöm a tanácsot, azt gondoltam laikusként hogy a 26os kis kerekét egy nyomvájúból - traktornyomból való kikormányzás abba való kormányzás kevésbé blokkolja vagy tolja el, azt tapasztalom hogy a nagyobb kerek alapesetben könnyebben átgurul egy kis kis akadályon pl egy kicsi godor kő vagy ág, de ezt a két dolgot nem gondoltam hogy egyformán könnyebben veszi.
Egyébként az óvatos bringas tipus vagyok az országútit se mertem elsőre 50el gyorsabban enegdni lejtőn mondjuk patkófékkel jobban nem is fogom.
En is inkább a 29er felé indulnék, idővel trekkinget is kiszorítaná nálam, elég nekem 2lovat +1(feleségemét) etetniHasaggymeg:hát vagy saját kármon kezdem megtanulni mi mire biztos nem való😅
-
flash-
veterán
válasz ZolkoW #215021 üzenetére
a kép nem adja vissza ezt a nyomvályút-autónyomos utat
de köszönöm hogy megerősítettetek a kerékpár vásárlásban, 29er felé mennék el inkábbkicsit azt látom barátaimon hogy tecnhika mániások és megveszik ami épp megtetszik nekik de aztán nem is használják sokat, és nem is terep szerint választják, én pedig abból indulok ki hogy először megkérdezem a tapasztaltabb bringást,utána járok mi mire való mi mire jó, überjó ez a 26os carbon fully is amikor ráülök a 95 kilómmal hogy hullámzik alattam mint egy rugós fotel,de egy kétórás terepezés engem még trekkingen se készített ki,még talán pont hogy felpörget
a sík repedezett rázós klasszik magyar úton való monoton(ha ingerszegény a táj, vagy alapozok) tekerés jobban leszív legalábbis azt érzem,kellett nekem Országútit venni (egyébként nem bántam meg nagy élményapropó országúti:lejtőzésre ugye droppon kellene fogni, nekem ha veszély van(nagy forgalom, előznek,vagy lejtő) nekem a dropon való kormánytartáson semennyire sem érzem magam biztonságosan, van e valami videó ahol a pontos technika vagy fogás van? nehezedjek rá vagy törzsből tartsam magam és a droppot csak "fogjam"?
ugye nem bir az ember rátámaszkodni könnyen ezért nincs meg a tecnhika hogy a testsúlyomat hogy vigyem rá,melyik a stabil drop fogás nagyon nem találom még[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz parandroid #215184 üzenetére
ritkán most kezdtem az országútizást (eddig csak görgőn használtam) még betanuló fáziban vagyok bőven
egyenlőre hood adja a legstabilabb fogást érzést a kormányon drop max akkor kellemes ha rátámaszkodok teljesen
hmm ma menni kellene egy 80-ast 2 sst-vel, remélem eső csak este jön(itt Cegléd környékén)más:
Martfű - Vezseny környékét ismeri valaki?
Cegléd felöl mennék Gyulára kerékpárral, és az jött ki hogy ha nem megyek fel szolnokra hanem Vezsenyi komppal át Martfűnél akkor úgy rövidebb, erről a kompról nem találtam friss infót, (mint pl a Tiszadorogmai ahol készségesek voltak) esetleg valaki tud valami friss infót, jár-hogy jár? vagy lehet inkább szolnoki hídon kéne átmnni az csak +10km..[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz evo87 #215233 üzenetére
Ha belesúrol a fék nálam sok esetben egy kerék ki-be rakás megoldotta a gondot, nézd meg mennyire fut egyenesen a kerék, illetve amikor behelyezed de nem húzod rá a gyorszárat és mérsékelt erővel oldalról ráütsz a kerékre hogy valamennyit mozduljon oldalirányba, akkor is csinálja e? nézd meg hogy fut a kerék? nálam trekkingen ez a helyzet tárcsafékessel, be kell kicsit ütögetni a kereket és ha pontosan jól áll akkor nem ér bele, de ha belenézel a fékbe egyébként látod hogy hogy áll a betét, ha úgysem akkor a betéten kell állítani. meg kicsit talán itt is össze kell kopnia bár ebben nem vagyok biztos
ha néha ugrik a lánc akkor az lehet bovdenfeszesség is, bovdenfeszesség állító csavarral ezt szépen be tudod állítani illetve itt elég szájbarágosan elmondják a váltó beállítását ebből még én is megtanultam
annak az ergon markolatnak pedig van kormányszarv nélküli változata is,én nekem amig volt kormányszarv nem igazán tudtam rájönni a lényegére, rátámaszkodni nem tudsz, fogni simán meg nem egyáltalán nem kényelmes mert addig derékból kell teljesen tartani magad amig fogod, sikon 1-2 percig kis pozicióváltás miatt még értem de egyébként meg totál felesleges
ha nem voltam edzett sima kormányfogástól is minden bajom volt, ha pedig sokat tekerek akkor az ember teste sokkal megengedőbb,[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #215302 üzenetére
igazad van, ütögetés nem a legjobb tanács, nekem út szélén gyorsba ez tudott csak megoldás lenni lehet kicsit szorul a foglalat vagy ilyesmi
-
flash-
veterán
válasz jano_77 #215323 üzenetére
én pár évig az androidos telefont használtam a távolság rögzítésére-stravára.
Vannak telefonok amiken hiába állítasz bármit, elküldik "aludni" azt az appot is amivel rögzítesz(pl strava,vagy bármi) így tehát a rögzítés nem lesz folyamatos (huawei p10 light csinálta nálam ezt anno, később már úgy kellett használnom hogy folyamatosan menjen a kijelző ha nem akartam azt hogy bezáródjon a rögzités).
Használhatsz egy más sport alkalmazást, pl wahoo, ami szépen kezeli a pulzus,cad,spd szenzorokat,rendesen látod az adataid folyamatosan, és még a végén fel is szinkronizálja stravára,azt is használtam(már xiaomin) és nem volt gondom vele.Ami probléma ugye az üzemidő, nagyobb tekerésen túrán kellemetlen ha lemerül a telefon, hiába power bank, jó ha minél jobban takarékoskodunk az energiával. ezek az eszközök céleszközök, több müholdat is képesek használni(talán egyszerre is),erősebb is a mühold vevőjük, kisebb valószinűséggel megy el gyenge árnyékolt helyen,na és üzemidejük is jobb, brytonnak 16 óra például. egynapos balatonkört megállásokkal akkor is kibir ha nem sietitek el[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz itouchfan #215522 üzenetére
bizony!
az én specimen Sora 3500 van és miután sikerült jól beállítani,csodásan vált,(nekem gyorsabban és szebben vált mint a trekkingen az új deore m592) pedig még a gyári sor(sunrace) és lánc(kmc) van rajta (kb 4-5 ezer km lehet összesen a bringába) ha a hátsó váltóval középtájákon váltok néha meg is nézem a kijelzőt hogy tényleg váltottam e mert annyira simán vált
nyilván vannak jobb gépek de 6 év trekking után elsőnek ez több mint elég
aki meg mondta hogy fontos a kerékpár súly hát nem.
saját tapasztalat megint csak alá támasztja:egy ismert emelkedőn ahol milliószor mentem fel trekkingel picit könnyebb testsúllyal,most valamivel nehezebben de 6 kilóval könnyebb bringával semivel sem megyek fel gyorsabban,mert az összsúly az nem lett kevesebb...
lejtőn azért talán mintha jobban gyorsulna illetve síkon,de emelkedőn nincs semmiféle nagy különbség.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Kaci84 #215627 üzenetére
Egy trekking sem ér ennyit újonnan (de lehet más se)
Basszus 400ért deore váltós trekking kerékpár?
Vegyél valami jó állapotban lévő vázzal rendelkező használtat, ha a pedig valamit kell rajta cserélni akkor veszel rá 15 ezerért váltót vagy sor+láncot, na bumm akkor is pénzednél leszel.
Trekkimgel általában mennek évente par ezer km-ert, sose fogják széthajtani, szerintem nincs olyan alu trekking aminek már elfáradt a váza(állítólag fárad az alu de nem 10ezer után:)[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Kaci84 #215646 üzenetére
hát most ráköltesz pár tizest ,+szerelési díj még így is beljebb leszel szerintem jópárszáz ezer forinttal de te tudod! azért egy kerékpár nem egy bonyolult eszköz,a nagy baj általában látszik,+kicsit mész vele vásárlás előtt, +megkéred egyik bringás ismerősöd menjen veled,hátha meglát majd olyat amit te nem. írhatsz cheklistet is mert a vásárlás hevében vannak dolgok amiket az ember elfelejt.(na meg ne legyen körözött
persze picit nagyobb a kockázat,ha nem jön be továbbadodegyébként tanácsoknál vagy utólsóként vagy egyáltalán nem írják hogy kerékpár vásárlásnál a külső mennyire számít! technikát (bizonyos szintig) viszonylag olcsón tudsz cserélni rajta,de legalábbis számomra talán fontosabb hogy tetszen! ez hobbisport,nem másodpercek számítanak,ha olyan bringa van ami kifejezetten tetszik,az évek multán is jobban tud motiválni,csak ránézel és már érzed is a menned kell érzést biztos nem mindenki gondolkodik így,de számomra mindenékppen így van! inább legyen hátul egy fogaskerékkel kevesbb de legyen az a bringa kifejezetten szép számomra
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Kaci84 #215692 üzenetére
a technika nem fogja megkönnyíteni a mászást.
én ugyanazon a dombon 5 kilóval nehezebb testsúllyal jelenleg (de 5 kilóval könnyebb országúti kerékpárral) semmivel sem megyek fel gyorsabban, mint amikor 5 kilóval könnyebb voltam de a trekkinggem nehezebb volt 5 kilóval(ez egy rövid 1.5km-es 5% os emelkedő állóképesség pedig jó most is)trekkinggel sem kellene hogy égjen a combod! (én nehéz trekkingel is tudtam "repülni felfelé ha megvolt a kellő edzettség)érdemes lenne egy pedálfordulatmérőt beszerezni,és törekedni a magasabb pf-re . de gyanítom hogy "alacsony" (50-60kb.) pf-el mehetsz ami nem jó, minenképpen menj pörgetősebben. nem kel pattogni a nyeregben,fokozatosan emeld,ehhez nekem is évek kellettek, illetve egy kisebb hajtókart könnyebb megpörgetni szerintem.Persze lassabban fogsz menni,majd több ezer km után már nem,de ez ilyen sport,itt alapvetően keringésből tekerünk nem erőből,a keringést meg pörgetéssel vesszük inkább igénybe.
de az a kerékpár sem biztos hogy jól van beállítva mennyire van kinyújtva a lábad?
nem vagyok bikefitter,de nekem az a két tipp sokat segített a beállításban hogy üljek rá a nyeregre, támaszkodjak a fal mellett meg, és legyen olyan magasan a nyereg amikor még a sarkammal szépen tudok tekerni.illetve még éppen ne mozogjon a csípőm tekerésnél,millió dolgot lehet ezzel kapcsolatban mondani, de indulj ki mondjuk ezekből kezdj kisérletezni és indulj el tekerni ,közbe érezni fogod és majd megállsz állítgatsz,próbálsz emelkedőzni,kicsit szokod,kicsit állitgatsz,és majd ki fog az alakulni.de tartózkodj a szélsőségektől,mindig kicsit állíts,és tekerj sokat, mert hozzá kell "erősödni"(törzs-nyak,stb) ha "benne vagy" akkor a tűréshatárod is nagyobb lesz,ahogy egyre többet tekerek úgy tudom távolabb vinni a nyerget és a kormányt egymástól,mondjuk én erősítek is törzsre(plank,haskerék,felülés tárcsával,stb)[ Szerkesztve ]
-
-
flash-
veterán
Üdv
Tud abban segíteni valaki hogy egy trekkingre (tárcsafékes) általában mi a legnagyobb "terep gumi" ami általában felfér? (nameg trekking kerékre)
a Cube pl. 44-622 Smart sam-el árulja őket, nekem 80%ban terep felhasználás lenne, úgy vettem ki hogy a Continental cross kingből az 50-622 az általában felfér? Vagy kizárt? (és esetleg a Smart sam 47-622?)
Egyébként cross king terepre jobb mint a smart sam?[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz zsocy #216194 üzenetére
ez különben megbízható? ez a decathlonos CO pumpa?
vagy inkább ezt a Lezny Control drive-ot rendeljbem be külhonból?
[link]kerékpár duda: hát a kilencvenes években a happy meal menühöz adtak ilyen joker fejes kerékpár dudát,10-12 éves lehettem, hát ami egyébként már akkor ciki volt szerintem, nem is értem mért láttam akkor trendinek
ráadásul inkább ez a kutyalbda sípoló hangot adott ki
Ez
nem volt ilyen fakó" itt a rendes szine: [link]
hát valami borzalom csoda hogy eljöttek velem a barátaim kerékpározni[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Dark Archon #216246 üzenetére
hát inkább a 320at! ott ki lehet rakni 8 dolgot egy rácsra(15ben nem), és van auto pause,valamint ant+
íme az összehasonlítás:
[link]
de ne itthon vedd még véletlen se!
itt elég jó árba van
van ugye szenzoros pakkja is, az úgy már mégjobban megéri, kifejezetten jók a bryton szenzorok,pulzus nekem már 4.éve van meg most kezd a pánt kicsit használódni már, mondjuk én nem is szoktam kimosni csak áttörlöm nedves törülközővel(esetleg a szenzor részt alkoholos kendővel),valószinű ez a titok, mint ahogy már többen is így csinálják és sokáig bírja[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
koskormányosoktól(főként országúti) kérdezem hogy ha mondjuk hoodon fogom kissé hajlitott karral a kormányt és úgy megyek 30-32km/h sebességgel,aztán fogást váltok(de tartom az intenzitást-pedálfordulatot) és droppon fogom,akkor egyáltalán nem nő a sebességem,viszont a pulzusom több lesz pár ütemmel
az hogy a sebességem nem nő ilyen sebességnél az teljesen normális? vagy kellene?(ha igen kb mennyit? ) nem vagyok elég "aero?"(mondjuk az tuti)
illetve droppon a picit nagyobb pulzus az a szokatlan pozició,vagy pedig azért mert ott nem tudok "támaszkodni"hanem tartom a kormányt,feszítem jobban a testem? vagy inkább a kis pocak? esetleg azért mert jobban előre kéne hajolnom(hosszabb stucni kéne?)?[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz Hasaggymeg #216689 üzenetére
hát igen, ami kevésbé forgalmas az általában rossz,én Cegléd-Pilis-Káva-Tápiószentmárton-Mikebuda,esetleg Nyárhegyháza-Monorkörnyékén tekerek, jó út alig, töredezett repedezett rázós aszfalt leginkább, amit még egész jól tolerálok is országútin 28-assal(azt hittem trekking után jobban fog rázni de szerintem kevésbé ráz,komfortosabb ez az alu hydrofoam Speci Allez, vagy inkább a karbon villa az oka a merev,de "lógó" suntour teleszkóp helyett? bár a bukkanó kátyú erősebbet üt.) viszont a kátyúk már kemény dió egyenlőre kerülgetem őket (37-622-vel trekkingel én azokba is belementem gond nélkül 6 barral ) azokból egyre több,és mikor lejtőn tépsz 45el közbe kerülgeted a kátyúkat úgy hogy az autók meg előzgetnek hátulról amit nem is hallassz a menetszél+szél miatt hát az izgi tud lenni,hogy ó megint túléltél egy crash"-t, ha pulzusra edz az ember nem is kell úgy tekerni, mert az izgalom fenntartja
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz MPowerPH #216698 üzenetére
" #216696 Évek óta 2"+ gumikkal és mindenféle telóvel tekerve én már el vagyok kényelmesedve, szerintem már nem is bírná csuklóm, könyököm az ilyenfajta terhelést. Néha átülök nejemére kipróbálni féket, váltót és annak ellenére, hogy ő sem megy 4 bar fölött és 35mm alatt, nekem már leginkább a kínpad jut eszembe."
ha el is szokok a kerékpártól - mert hát tavaly nem igazán tekertem - elég hamar visszaszokok pedig évente akkor sem megyek 2-3 ezernél többet, heti 4x végzek súlyzós edzést, lehet hogy azért, de lehet hogy szerencsém van és nem érzem annyira a "gyengeségeit"(nem zavar a rossz út annyira,stb.) egyébként szerintem mindent meg lehet szokni sokan járnak még mindig virsligumival, ha jó a fizikai állapotom és állóképességem akkor sokkal jobban veszem az ilyen terhelést."Nem is ertem... Ha csak nem versenycelbol tekersz, akkor nem latok nagy fantaziat az outizasban. Es az utak minosege csak egy dolog, en a forgalomtol aggodnek inkabb."
elindulok és jon a flow, élmény ahogy haladsz, pedig nem megyek 35ös átlagokat, (van hogy 22vel alapozok,az nyilván unalmasabb) élményt ad,(de egyébként a terepezés is csak másmilyet) amíg ez megvan addig országútizok[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz MPowerPH #216704 üzenetére
az egész közlekedési kultúrával,stílussal hatalmas gondok vannak, az itthoni közlekedés mindegyik résztvevőjére sajnos igaz az hogy nagyon sok közöttük a szabálytalan,legyen az kerékpáros,gyalogos vagy autós.
Ez már jóval túlmutat a közlekedési stíluson, a társadalmi és pszichológiai gondok itt is megmutatkoznak ami ilyen közlekedést eredményez.
Az alapvető pszichológiai,társadalmi gondok napi szinten jelen vannak, a közlekedés az egyik olyan ahol ez megmutatkozik, és sajons ez az a terület ahol ezekből könnyen lehet végzetes kimenetel is.
Ha egy munkahelyen, vagy a hétköznapokban is megvannak az arrogáns,önző, untoleráns,nem szabálykövető ,agresszív emberek, akkor ez az utakon is érzékelhető lesz.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz balintbaba #216711 üzenetére
én nem mondom hogy másutt ne lenne gond, ellenkezőleg,
én azt akartam kifejezni hogy a közlekedési gondok egy része a pszichológiai, társadalmi és egyéb gondokból fakadnak,és ezek a gondok a közlekedésen tetten érhetőek.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen