- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Milyen GPS-t vegyek?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Akciófigyelő: Ingyenes GOG-on a Shadows: Awakening (PC)
gp Ha valakinek kimaradt volna eddig a játék, az most pótolhatja a nemrég indult ajánlatnak köszönhetően.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz
bulikavagyok #211219 üzenetére
Én nem is számoltam, hányszor.
Azzal járok melóba is, és ugye nem maradok az irodában, ha délután esni kezd.
Tekerni pedig tematikusan szoktam, nagy vonalakban megnézem, mit akarok megnézni az erdőben, aztán nekiindulok. Nem mondom, hogy nem volt olyan, hogy visszafordultam az elején, mert esni kezdett, de ha eljutok 15-20km-re, akkor már nem szoktam feladni. Hétvégente egy délutánom van, hogy kitekerjem magam, ha megfutamodok, arra a hétre annyi volt, így jártam.
Tegyük hozzá, hogy jellemzően aszfalton megyek, amíg lehet ( így jön ki a táv, és messzebbre eljutok ), és csak a csemege része terep, ami egy 70-80km-es körből 10-15km szokott lenni. Viszek esőkabátot, oszt csók. Meg számon tartom, hol tudok behúzódni valahová, ha nagy a gáz.
Azért néha járok úgy, hogy az jár az agyamban, hogy ha itt belém csap a villám, vagy nyakon vág egy szálbükk, a rókák fogják a csonjaimat elhordani, mert még a telefont sem méri be senki.
[ Én Majláthról szoktam tekerni ][ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
bulikavagyok #211234 üzenetére
A Majlátról a belvárosba jársz dolgozni? Azért az korrekt táv napi szinten.
Nem, az ellenkező irányba. Gyalog sok, autóval kevés, közösségi közlekedéssel meg sz*pás. A bicaj pont jó. Régebben a város másik végéből is jártam, az tényleg emberes volt.Én egyébként nem a villámtól tartok, hanem inkább a vadállatoktól.
Azoktól én pont nem, de én sokat aludtam kinn a szabad ég alatt is haverokkal fiatal koromban, megszoktam hogy jönnek-mennek. Mondjuk egy medve azért biztos meg tudna lepni.
Én inkább attól tartok, hogy történik velem valami, a halál f@sza susnyásban, amit nem tudok egyedül megoldani, és segítséget sem tudok hívni.
Tavaly volt egy necces esetem, amikor szétvágta a sárvédő a lábszáramat, és mentőt kellett hívni magamra. Na ott pl. alig volt térerő, nem bírtam elmagyarázni, hol vagyok, és a mentősök sem tudtak volna feljönni értem. Szerencsére csak 500m volt a legközelebbi aszfalt, de azért elég hosszú volt odáig lemenni a susnyáson keresztül. -
Lacerta
aktív tag
válasz
bulikavagyok #211259 üzenetére
Szerencsére rosszabbul nézett ki, és jobban megijedtem, mint amennyire súlyos volt ( kb. úgy néztem ki, mint Bruce Willis a Die Hard-ban, csak több hajjal és atlétatrikó nélkül
, mivel fogtam a sebet, toltam a bicajt, közben telefonáltam, mert próbáltak hívogatni a mentők és a rendőrök is, úgyhogy jól összevéreztem mindent IS ), de azért a mentősök mondták, hogy jó ötlet volt nem megpróbálni még hazatekerni 30km-t keresztül a Bükkön. Nem mintha meg akartam volna kísérelni, bár mire kezelésbe vettek, már gyakorlatilag elállt a vérzés.
Eleinte ( 16-17 évesen ) még mi is kisbaltával a fejünk alatt aludtunk.
Mondjuk tényleg volt olyan, hogy a róka kirámolta a haver hátizsákját, de ő volt a hülye, mert ott hagyta benne nyitva a befőttes üvegét amiből előtte kikajálta a lecsót.
Sokat mentünk akkoriban éjjel gyalog és bicajjal is, leginkább a Nagy-fennsíkon, Jávorkút, Nagy-mező, Három-kő felé.Kinn aludni jó móka, haverokkal főleg, de kezdünk öregek lenni hozzá. Szerencsére a gyerek kezdi pedzegetni, hogy kipróbálná a sátrazást.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
bulikavagyok #211266 üzenetére
A sátrazás nekem is bejött régen, de nem az erdőben.
De gondolom ott is befigyeltek a rókák.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
parandroid #211267 üzenetére
Én úgy láttam, erre ilyen esetben nincs protokoll.
A mentősök azzal kezdték, hogy hozzájuk nem fér be a bicaj.
A rendőrök vakaróztak kicsit, hogy hozzájuk se nagyon ( kombi Skodával voltak ), de aztán megegyeztek abban, hogy nem életszerű otthagyni a bicajt ( a Dankótelep nevű helyen értem aszfaltot ), úgyhogy jó arcok voltak, és mégis bevitték az örsre. De szóltak, hogy minden, ami érték, az legyen nálam a mentőben, mert az örsre ki-be járkálnak mindenféle népek, és a bicajt nem tudják elzárni.
Hozzáteszem, hogy mivel nem közúton történt a baleset, a rendőröknek ott nem kellett intézkedni, csak a 112 küldte őket is. -
Lacerta
aktív tag
válasz
bulikavagyok #211311 üzenetére
Szép bicaj, gratula!
Ezzel messziről fel foglak ismerni, muhahahaw! -
Lacerta
aktív tag
válasz
vallas #211416 üzenetére
Gondoltam csak erősebb a dupla falu felni...
Erősebb, de az én tapasztalatom az, hogy élettartamban a szegecselés az, ami számít inkább. Hiába erősebb ( merevebb ) a duplafalú, ha nem szegecselt, azon is átmegy pár ezer km után a küllőanya, és akkor semmit sem nyersz a dupla fallal.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #211438 üzenetére
a szegecselés biztos jó (és nehéz 🤭) de az új monti kerekek zöme nem szegecselt már. 🤔
Nagyszerű.
Gondolom fícsörként adják el, hogy mennyivel kisebb a súlya. És/vagy csak spéci küllőanyával lehet szerelni, aminek darabja annyi, mint a hagyományosból egy teljes szett.
Feltételezem, a szimplafalú, szegecseletlen felni lesz a következő mérföldkő.Veszel belőle 2 garnitúrát, és épp kitart az egyik, amíg a másikat megfűzik.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #211440 üzenetére
Nekem pont fordítottak a tapasztalataim, szegecselés nélkül 10K km körül átjöttek a felnijeimen a küllőanyák, a szegecselt meg 25k km-t ment el, akkorra kopott el a pereme annyira, hogy elrepedjen.
Biztosan függ az élettartam árszinttől, használati módtól, váztól, guminyomástól is. -
Lacerta
aktív tag
Van az asszonynak egy régi csepel agyváltós bicaja, azt találta ki, hogy rendbe hozhatnám neki, mert hogy szerette azt jánykorában.
Kikaptam a két kereket, mert a külsők már elfolyósodtak rajta, most azon agyalok, hogy a rozsdát a felniről és a küllőkről mivel tudnám valami nem túl durva módszerrel eltávolítani? Krómozott mind.
Illetve, az agyváltót is átpucolom, vajon mennyire sűrű olajjal szokták azokat kenni? -
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #212042 üzenetére
Nem tudom, van-e ilyen statisztika, de jónéhányszor elég közel jártam már ahhoz, hogy bele kerüljek.
Bár nem Rob McKenna a nevem, lehet, hogy mégiscsak egy esőisten vagyok? -
Lacerta
aktív tag
válasz
parandroid #212050 üzenetére
"ő az a személy, aki kiáll egy hegycsúcsra nedves rézpáncélban, azt kiabálva: Minden isten rohadék."
-
Lacerta
aktív tag
válasz
gabro0 #212052 üzenetére
Én töltöttem már időt néhányszor hegytetőn, összekucorodva az esőkabát alatt, jó messzire a bicajtól.
A legdrámaibb az volt, mikor egyszer Háromkőn kapott el a vihar a haverokkal még gimis korunkban. Eldobtuk a bicajokat a réten, rohantunk a sziklafal alá.
Mikor azt hittük, vége, és pont másztunk volna vissza, na akkor csapott be a mennykő, de úgy, hogy azonnal jött a hangja a villanáskor ( hangsebesség: 340m/s ).
Visszamásztunk, kiráztuk a barna macit a cipőből, és maradtunk még egy picit takarásban. -
Lacerta
aktív tag
24" gyerekbiciklit honnan/milyet érdemes szerintetek beszerezni?
Szempont lenne, hogy az ára ne érje el a 6 számjegyet, de elfogadható minőség legyen. Emelkedőn és gyorsan is lehessen vele menni ( legyen elöl is váltós ). -
Lacerta
aktív tag
válasz
zsocy #212168 üzenetére
Köszi!
Asszony sztem nem akar használtat ( igazából nem is sokkal olcsóbb, és választék se nagyon van ).Van egy öcs is, az kitolja némileg a szolgálati időtartamot.
A nagyobbik gyerek most lesz 7 éves, a 16"-osat váltanám, mert nagyon kinőtte, de a 20"-os épphogy most lenne jó neki ( testmagasságra ott van, mint a 9 évesek ), jövőre pedig valszeg már nem.
A 26"-ost ezért kicsit túlzásnak érezném, de azért ránézek.
Edit: Húb+, milyen árak vannak. -
Lacerta
aktív tag
válasz
parandroid #212188 üzenetére
Hja, a német Ebay tényleg teli van gyerekbicajjal, csak többnyire nem szállítanak Magyarországra. Aki meg igen, ott annyi a szállítási költség, hogy semmi értelme.
Tudom, menjek ki trélerrel.Itt felénk ( Miskolc ) nem tudok használt bicajos boltról, de ha van tipped, azt örömmel veszem.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
MPowerPH #212448 üzenetére
Ne!
Az alkohol megköti a vizet, megrozsdál a lánc, mikor megszárad. A Brigéciol nagyon jó, de abból se az alkoholost válaszd ( 2000 ) hanem a sima ( D3 ) változatot.
A brigéciol lemosható vízzel, de utána érdemes petróleummal átmosni a láncot, mert az kiszorítja a vizet, és nyom nélkül szárad meg ( bár kell hozzá némi idő ).
Láncot tisztítani Brigéciol, vagy petróleum a legjobb. A benzin sem rossz, de a gyantás szutkykot nem annyira jól oldja.
A lötybölésnél jobb megoldás a tekerős - forgókefés lánctisztító. Sokkal hatékonyabb. Igaz, nagyobb koszt is csinál. -
Lacerta
aktív tag
válasz
bardi #212471 üzenetére
Az egyik nekem is kicsit az ( ami most van fent ), mert legutóbb az alkoholos Brigéciolban mostam le.
Sajnos az alkohol igen jó zsírtalanító, és a benne megkötött víz nagyon gyorsan megkapja a felületet. Mire megszárad, már foltos is.
Nem a felületi rozsda a baj, hanem ha a csapoknál meg a görgőkben marad víz, mert akkor gyorsan fog kopni a lánc. Ezért nem csípem annyira a száraz kenőanyagot sem. Megázom, lemossa a víz, megrozsdásodik a lánc, mire lecsepeg róla a víz. -
Lacerta
aktív tag
válasz
jjeahh #212473 üzenetére
Emulziós motormosót keress.
Nem petróleum, annál sűrűbb szénhidrogének vannak benne, meg olyan adalékok, amik a vízben oldódó szennyet is leszedik.
A pertóleum is nagyon hatékony, csak túl híg. Vagy be kell áztatni a láncot edénybe, és abban rázogatni, vagy kefés tisztítóval kell áttekerni. -
-
Lacerta
aktív tag
válasz
sebgutkopf #212518 üzenetére
Mifelénk az árnyékos helyeken még megvan a hó.
És nap közben szép lassan lecsorog a völgyek alján az utakra, ahol éjjel megfagy. -
Lacerta
aktív tag
válasz
MPowerPH #212522 üzenetére
Nekem nem szokott nagyon szutykos lenni.
Összesározni nem szoktam, annyit meg megyek gazban, hogy az olajsarat mindig letörölgesse.
Én évente cserélem, és kész. Mondjuk nem megyek sokat, 2300-2500km közt. A mostani sram szettemmel pont belenyúltam a jóba, mert 2017 óta ugyanazt a két láncot forgatom, és nem tudok nyúlás mérni, úgyhogy tulajdonképp nem is kellene 2 lánc.
Régebben, ha egymás mellé tettem a kettőt, mindig látszott, hogy ami többet ment, az hosszabb is volt. -
Lacerta
aktív tag
válasz
sebgutkopf #212559 üzenetére
A lineáris spirálrugó, az tényleg lineáris.
De léteznek más karakterisztikájú rugógeometriák is, sőt, spirálrugóban is létezik progresszív.
Az viszont tény, hogy a vasat nehezebben lehet finomhangolhatóvá tenni, mint a levegőt. -
Lacerta
aktív tag
válasz
sebgutkopf #212581 üzenetére
Ezért szoktak játszani a menetemelkedéssel, az átmérővel, a keresztmetszettel is egy rugón belül. Ha csak csavarrugót nézünk. De vannak más típusú rugók is ( bár bicajba nyilván nem teszünk pl. laprugót - hacsak nem valami steampunk gépünk van.
).
Meg lehet oldani, de levegővel valóban egyszerűbb. -
Lacerta
aktív tag
válasz
123xyz #212975 üzenetére
Lapos fejű csavarhúzó és/vagy torx beütve működni szokott. Ha ilyen vajaskenyér anyag a csavarfej, nem szokott a szerszámnak baja esni.
Ha nem megy úgy sem, még Dremel vágókoronggal meg lehet hornyolni a csavart, és akkor egy nagyon nagy lapos fejű csavarhúzó belemegy.
Esetleg, ha van kicsi műszerész satud, azt meg lehet próbálni rászorítani a csavarfejre, és úgy kitekerni. -
Lacerta
aktív tag
válasz
-=RelakS=- #213042 üzenetére
Vagy a biciklikacaj hiányzott neki.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Dark Archon #213078 üzenetére
Én ilyet:
Ez egy Armor-X tartó, némi kínai GoPro cuccra felhekkelve.
Nem mondom, hogy jó, de nem találtam eddig jobbat.
Az ötlet maga jó ( és komplett rendszer ), az ára horror, ehhez képest pedig nézd meg a hidegen hengerelt korrózióálló acélból pótolt fület ( mondjuk ez már örök, mint róma).
Van gyári bicajos tartójuk is, full műanyag, horror ár. Én úgy gondoltam, hogy az alu, az alu.
A tartó fejlesztése során korábban voltak ( alis ) műanyag elemek is benne, de egy idő után törtek, mint a ropi, még megvasalva is. Ezek után úgy gondoltam, nem bízom meg az Armor-X-es műanyagban sem.A papucs a telefontokon van ( van ilyen tokjuk, de a papucs külön is kapható ), azzal eddig nem volt gondom.
Az eldobásgátló funkciót a spirális kábel látja el, de eddig szerencsére sosem volt rá szükség.A tokból nem esik ki a telefon, és bizonyos fokú esővédelmet is ad. Ha nagyon zuhog, akkor pedig egyszerűen ráhúzok egy zippzáras polietilén tasakot ( erre a célra hordok mindig magammal ).
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #213103 üzenetére
Hidd el, nem hullik olyan könnyen szét.
Elöl-hátul merev ősmontival nyomom, és van a cuccban egy teljes szezonyi fejlesztés.
Az a bokor, ami leszedi, az engem is, szóval azzal tegyük fel, hogy nincs gond.
A headbangelés más tészta, aláírom. Én nagyon kerülöm a közelséget a kormánycsővel, merev villa ugye, és rohadt drága a fogpótlás.
A műanyag adapter maga egyébként rugalmasan van felcsavarozva, ilyen Hardy-tárcsa szerűen fogattam fel, erőhatásra kicsit tud hajolni és csavarodni is. -
Lacerta
aktív tag
válasz
6030D #213124 üzenetére
Hosszú évtizedek rutinja féloldalasan felgumipókozott 23 kilós gázpalackkal, időként zsák krumplival.
Ő sosem számolgatta a grammokat, nem érdekelte az épp legkorszerűbb vázgeometria sem.
Basszus, tavaly egyszer azt hittem, megüt a guta, Hollóstetőnek fölfelé eltekert mellettem egy bátyó, szemre úgy 70-75 évesnek néztem. De úgy, hogy nem bírtam beérni. Aztán a nyeregnél mégis, mert megállt. Ott láttam, hogy villanybicaja volt, csak alig látszott az akku. Akkor kicsit megnyugodtam.
( Lehet hogy a néninek meg giroszkóp van elrejtve a vázban.)
-
Lacerta
aktív tag
válasz
andrisbandi #213291 üzenetére
+1
Nekem még anno a csepel versenyen a gyári fröccsöntött műanyag üléssel sem volt gondom.
Csak már amikor teljes hosszában elrepedt.Van, akinek a s*gge a kriptonitja, ez van.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Runner_fxr #213392 üzenetére
Ha már a sokéves lemaradásnál tartunk, nekem az az alapvető élményem az e-bike-osokkal kapcsolatban ( most, 2022-ben is ), hogy messziről megismerni őket, mert nem csak, hogy nem köszönnek, de még a köszönést sem fogadják.
Lehet hogy ez is hozzájárul valahol a gyalázatos megítéléshez.[ a jelen lévők nyilván mind kivételek ]
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
Ilyen vonóhorgos bicajtartót használ-e valaki?
Kíváncsi lennék a tapasztalatokra ( a bikemagos review-t már olvastam ). -
Lacerta
aktív tag
válasz
MPowerPH #213427 üzenetére
[+sebgutkopf]
Nem kétlem, hogy vannak jó arcok az e-bájkosok közt ( van egy kollégám is, csak vele nem tekerek ), ettől függetlenül nekem itt az a tapasztalatom, hogy ha az erdőben egy szembejövő, vagy engem leelőző nem köszön, és vissza se köszön, az 99%-ban e-bájkos.
Teszem hozzá, hogy ilyen 30-as párokat vagy faszikat szoktam látni, kisportolt testtel. Van egy 70+-os öreg akit látni szoktam ( az se köszön ), meg néha vicces párok, ahol a faszi tekeri a villanypedált, a csaja meg analóggal röhögve tartja a tempót.Lehet, hogy igazából csak irígy vagyok rájuk.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Dark Archon #213436 üzenetére
A Menabo nem összecsukható, sajnos. Panelban lakom, komoly hozzáadott értéket képvisel, ha valami kis helyet foglal. Eleinte az árkategória legalján nézelődtem 4-es tartóban, de aztán szembe jött ez a talján cucc, és rájöttem, hogy az összecsukhatóság van akkora fícsör, ami megéri a felárat. Van összehajtósa a Menabo-nak is, de nem 4-esben.
@arcitec: Nem, sajnos az összehajtós vonóhorgos Thule 2x annyiba kerül, és max. 3-asban létezik. 4-est meg csak akasztósban gyártanak, amit nem akarok, mert kombink van. Illetve, most hogy nézem, billentős az is. Hmmm. Át kell gondolnom, ez új infó. Köszi a tippet!
Amúgy szeretem a Thulét, a bicajos gyerekülésem is az. -
Lacerta
aktív tag
válasz
bulikavagyok #213469 üzenetére
@bulikavagyok, MPowerPH:
Mondom én, hogy az itt jelen lévők mind kivételek.Nem vagyok e-bike ellenes, sőt, kifejezetten technokrata beállítottságú vagyok. Ha egyszer hirtelen valósággá válna a propaganda ( a vállalati és az állami is
), simán behúznék valami normálisabb villanybicajt. A 18 sebességes analóg Pinion bike mellé persze.
Annyira nem szoktam figyelni a bicajokat én sem, de egy idő után óhatatlanul feltűnt a konzekvens mintázat. Nem köszönt = e-bike. Ez mondjuk nálam ilyen drótozási dolog, raktározó-mintafelismerő agyam van. Az asszony szokott is szidni miatta.
Szóval látnám értelmét egy e-bájknak, mert a 60-80km-es köreimet 100 fölé tudnám vinni, illetve terepen simán kitekerném azokat a partokat, amiket most csak tolásból tudok megoldani.
-
Lacerta
aktív tag
válasz
bulikavagyok #213473 üzenetére
Ne is mondd, az asszony már bugout csomagot akar pakoltatni, és ugyanakkor nagyon kellene neki egy olcsó szaladgálós kisautó is, mert a mostani épp most rohad ki alóla ( szó szerint ).
-
Lacerta
aktív tag
válasz
jjeahh #213476 üzenetére
Világos, értem én, hogy vannak olyanok, akik pénzzel kívánják kiváltani az erőfeszítést, és kiszervezik a melót. Személyi edző, táplálkozási tanácsadó, életmódguru, e-bike. Nem részei a szubkultúrának, csak bevásárolják magukat.
Az, hogy, hogy hülyék, nem menti fel őket a felelősség alól azért, hogy rossz híre van az e-bájkosoknak. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Hasaggymeg #213477 üzenetére
Ehehe, ez a triász tényleg igaz, plusz egyenesen előre szegezett merev tekintet, és nem köszön, feléd se fordul.
Síkon olyan tempót megy, mint bárki analóggal, és emelkedőn is, mint bárki analóggal síkon. -
Lacerta
aktív tag
Ha nem számítom a villanylábúakat, felénk azért szokás köszönni a Miskolc táblától kifelé, még az outisok is szoktak, igaz, többnyire csak szemből, mert amikor előznek akkor nemigen.
A városban már nem jellemző, ott nagyon sokan vannak bicajosok és vegyes a társaság.
Kinn az erdőben is vannak analógosok, akik nem szocializálódnak, de ez inkább személy- mint bicaj vagy mezfüggő dolog. Van pl. néhány csaj, akik soha, senkinek se, és szemkontaktus szinten sem. Most végre megtudtam, hogy székelyek lehetnek.Mondjuk én elég jellegzetes figura vagyok, lehet hogy azért nagyobb az üdvözlési hajlandóság a többiekben.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz
Dark Archon #213761 üzenetére
Hát a nem befeketedő láncolaj az valami olyasmi lehet, mint a retúrjegy csak oda.
Ha valami nedves ( olaj ), akkor tapadni fog bele a por, és rajta marad a kopadék.
Akkor nem tud befeketedni, ha megszárad, és bevonatot hagy. De akkor meg nem olaj, hanem száraz kenőanyag.
Új hozzászólás Aktív témák
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Kugoo KuKirin G2 Master
- DJI Air 3 Fly More Combo RC2 drón +Garancia +Care Refresh +ND Filterek
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)