Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    (#49980) Jorus
    Azért kerestem a válasz gombot egy kicsit. :D
    Nos, hát szerelő srác nem panaszkodott a kerekekre az átvizsgálás során, jónak kell lennie azoknak.
    Blokkolni nem igazán szoktam, így terepen semmi hátrányát nem érzem.

    A blokkoláskori pattogás mégis miért lenne féktechnikai hiányosság a bringás részéről?
    Hányféleképpen lehet kereket leblokkolni? :P
    Ugyan én nem tartok még ilyen szinten, de úgy tudom a hátsó blokkolásával is rá lehet segíteni egy kanyarvételre, vagy irányváltásra, szóval nem egészen értem mire akarsz célozni.

    Amúgy ma pont eszemben volt ez a beszélgetés tekerés közben és megvizsgáltam közelebbről a jelenséget.
    Olyan látványosan nyúlik a kerék, hogy még rá se kell ülnöm csak behúzott fékkel kicsit kézzel rátolok a nyeregre hátrafelé és a kerék a kerületén nézve máris majdnem 1 centit elforog az álló tárcsa mellett. Pedig csak pár kilóval nyomtam meg a nyerget.
    A pattogást se úgy képzeld el, hogy aszfalton konkrétan ugrál a kerék, mint egy kenguru! :DDD
    Csak nem egyenletes a csúszás, olyan, mintha mm-es huplikon húznám át a gumit és hol erősebben tapad, hol kevésbé. Ennyit lehet észrevenni a jelenségből menet közben.
    Első kerék ugyanilyen nyúlós, de ott ugye a nagyobb terhelés miatt jóval kiegyensúlyozottabb a rugalmas alakváltozás. Elsőnél nem rángatják a küllők a gumit.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák