- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Szemünk előtt az ultravékony S25 Edge
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- 8849 Shark 3 - AMOLED-es erőmű
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Telekom mobilszolgáltatások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Romano
veterán
válasz Lacccca87 #46 üzenetére
Sőt, arra nincs idejük hogy ne kelljen day0, day1 patcheket kiadni. Nemhogy még rombolható, környezet (egyáltalán a ma mindenki által használt UE5 képes ilyenre? vagy csak lumen, nanite stb eyekendi)
Az indihez is csak most jött ki a pathtracing patch, arra se volt idő megjelenésre kész lenni.Remélem nem kapok ezért a kommentért szabadságvesztést. Ha igen, akkor találkozunk a böriben. Majd látogassatok meg légyszi.
-
Pityu.
nagyúr
-
Lacccca87
addikt
Van ra jo példa (red fraction), az utolso belole eges pofas es jol sikerult. Igaz minden nem rombolhato a hatar kb a föld, de nem volt zavaro.
Vagy BF ben is volt rombolás nem full de hozzadott az élményhez, HL2 ben is jo volt a fizikaval jatszani.Lehetoseg meglenne, de tul drágának es idorablonak tartjak a fejleszteseknel.
-
hapakj
őstag
Oh megjelent egy részletesebb analízis a játékról, s itt is elmondják, amit már írtam a Texture Pool Size-ról kapcsolatban, hogy nem közvetlenül befolyásolja a textúra minőséget, s sok esetben 8GB-s kártyán a low beállítás simán adja a Supreme beállítás minőségét. De ahol nem ott számomra ott sem borzalmasan ronda a játék
Mondjuk érdekes dolog, mert ha jól emlékszem Doom Eternal egyszerűen nem engedi akkorára állítani a Texture Pool Size méretét, amivel már kifutna a VRAM-ból és összeomlana a teljesítmény. Pl 4GB-s kártyákon egyszerűen nem lehet High vagy affelé beállítani. Jókérdés, hogy ez a játék miért engedi meg. Lehet ez tényleg egy kis szándékos ösztönzés hw cserére
-
hapakj
őstag
válasz Busterftw #43 üzenetére
A rombolhatóság meg amúgy játékmenet szempontjából nagyon kényes téma. Nagyon nehéz lehet vele jó játékélményt designolni, ha mondjuk minden valószerűen rombolható.
Vagy túl egyszerűvé teheti a játékot, hogy bruteforce keresztülrombolja az ember magát ahová kell, vagy ellehetetleníti a továbbjutást, mert valami olyat rombolt le, amivel tovább kell jutni. Mindkét esetben az jöhet ki, hogy uhh ez a játék nem jó, mert unalmas, ez ilyen egyszerű volt, vagy frusztrál mert fogalmam sincs hogy kell továbbjutni, persze amiatt mert 3 mentéssel ezelőtt valamit leromboltam
Nemhiába kerülik a játék designerek igazából De animáció terén sokat lehetne fejlődni lényegében büntetlenül. Persze az meg valszeg explicit költségcsökkentés, mert a Mocap drága
[ Szerkesztve ]
-
hapakj
őstag
válasz Busterftw #37 üzenetére
Egyébként abban se vagyok biztos, hogyha fejlődne a grafika, akkor jobban tetszene az embereknek. Mármint ha teljesen valószerűvé válna. Abszolút nem elég.
Nekem ezek a scanek-ből készült UE 5 demókból abszolút hiányzik valami, teljesen steril és idegen az egész. Persze "jól" néz ki, csak minek
[ Szerkesztve ]
-
hapakj
őstag
válasz Busterftw #37 üzenetére
Hűha. Ez nagy megállapítás, hogy amíg kb exponenciális fejlődött a hw-es teljesítmény brutális előrelépéseket lehetett tenni. Ráadásul egy fejlődő terület mindig sokkal kiemelkedőbb eredményeket mutat, mint amit már évtizedekig reszelnek.
Ezzel én is egyetértek, hogy sok effekt ami beépítésre kerül s valószerűbbé teszi a megjelenítést alig észrevehető. Szerintem most egy olyan állapotba van a 3D grafika, hogy lényegében a full Ray Tracinggel lehetne teljesen valószerűvé tenni, amihez még mindig közel sincs elég számítási kapacítás, addig maradnak az apró lépések.
Egyébként szerintem RT előtt a PBS volt egy nagy előrelépés 2014 környékén. Annak is elég brutális VRAM meg sávszél igénye volt. Számomra azt tett sok játékot még hihetőbbé. Bár a PBS amellett, hogy konzisztensé tette a látványvilágot, az is egy olyan eljárás ami sokkal egyszerűbbé is teszi összelőni a grafikusoknak a megjelenítést.
Amit manapság látok és amin tényleg a fejlesztők spórolnak és gáz az egyértelműen a fizika meg az animáció. Szerintem az adna sokat a beleélésnek s nem pedig a grafikai fidelitynek. Pl sokat emlegetik, hogy Star Wars Outlaw vagy a Starfield milyen gyenge ilyen téren, míg a Rockstar játékok, Pl Red Dead Redemption 2 abszolút kiemelkedőek
[ Szerkesztve ]
-
hapakj
őstag
Mondjuk erre az egyik legjobb példa, "hagyományosabb" játékok esetén a 3 vs 6GB-s 1060-as nagyon népszerű videókártya.
Ott egyértelműen a saját fejlesztésű játékot is limitálta a 3GB Vram és elég sok mérnök óra elment, hogy a kisebbik variánsból is a legjobbat kihozzuk, holott a GPU-k között lényegi különbség igazából nem is nagyon volt.
-
hapakj
őstag
Természetesen a gameplay és a játékmechanika a legfontosabbak egy jó játék szempontjából, de a jó grafika, főleg ilyen story driven játékoknál is sokat számíthatnak
Esetembe volt olyan játék, amelyik eredeti verzióját nevetségesnek tartomnak grafikai és animáció szempontból, mert teljesen megölte a beleélést, viszont a remake versiont imádom.
Kicsit beakadt a lemez ezzel a raytracinggel kapcsolatban, hiszen látható, hogy a leggyengébb RT képes VGA-kkal is jól megy a játék natív felbontáson. Nem igazán lehet fele FPS-ről sem beszélni, ha már alapvető eljárásként használják a játékban.
Az hogy régebbi címekben pár türköződés megvalósítása miatt felezte a teljesítményt az tényleg nonszensz, de itt erről szó nem lehet.
S igazából kb mindenütt arról van szó, hogy a VRAM limitáló, s hogy valszeg gyengébb GPU-kon is jobban menne, ha nem 8 hanem több GB RAM lenne mellette, ami melesleg ismét csak jogos érv fejlesztői oldalról, hogy miért pakolnak a gyártók kevés RAM-ot a GPU-k, mellé, ha azokban még lenne egyébként potenciál.
[ Szerkesztve ]
-
DaVE-1
senior tag
Hát ha te azt nevezed fejlődésnek hogy gameplay közben szinte nem is veszed észre azt hogy ray tracing -el tolod vagy anélkül de cserébe fele annyi meg negyed annyi fps-ed van akkor ne fejlődjön semmi.
Lehet hogy a fejlesztők munkáját megkönnyíti meg gyorsítja ez a sok tracing hülyeség ,de ezek nélkül is bőven lehetne szép játékokat (ahogy eddig is tudtak ezek nélkül is) alkotni, akkor legalább lenne a játékoknak sebessége is.
Mert tényleg ott tartunk hogy ha maxon akar játszani az ember akkor már a 4090 is csak frame gen dlss meg minden szarság bekapcsolásával elég csak...De ami a legszomorúbb hogy már átlanásossá vált ez a dolog és sajnos a nép csak legyint rá ,mert azé van a dlss meg a többi hogy használd, holott székházakat kéne égetni mert semmibe veszik a játékosokat és csak kizsigerelik az embereket.
Ez az az ipar az amit a leggyorsabban be lehetne dönteni és észbe kapna mindenki hogy mocskos mod nem jó ez az írány...de hát ha valahol nincs összetartás az ez -
Shing
őstag
Nem a játékokkal van gond, hanem valahogy elfelejtett a piac fejlődni. Az RX470-re már 8GB-t pakoltak... 8 és fél éves kártya és akkor is max középkategória volt.
Ez nem normális... -
hapakj
őstag
válasz Dr. Romano #29 üzenetére
Hát vagy a GPU-t nem használod ki, vagy a VRAM lesz kevés. Épp ezt írtam, hogy kb a VRAM mennyiséggel akarják avultatni a kártyákat, meg az AI-ra való használhatóság miatt nem rakhatnak rá sokat. S ez a szituáció gáz.
-
Dr. Romano
veterán
Nyilván beállítás függő, nálam RT-s játékokban rendre elfogy. Legutóbb a Nobody wants to die (a léghajós pálya) illetve a Ghost Wire volt ahol kb 10-20 perc játék után az fps mint a kő zuhan ilyenkor be 60-ról stabil 10-14 fps-re és egész mentés visszatöltésig vagy játék újraindításig ott vánszorog. De ugyanez igaz a Residen Evil Village/4 remake, Chernobilyte ami hirtelen eszembe jut jah és persze a Dying Light 2.
Egy 3070 és főleg 4060ti-nak bszó kevés a 8GB a featureset-hez (a 4xxx-nél ugye ott a dlss framegen ami megintcsak vram zaba) képest ez nem kérdés.Persze megoldható mint minden a beállítások visszaskálázásával, csak szomorú hogy a GPU simán menne magasabb graffal is ha a vram miatt nem hasalna el.
Dehát ez nvidia. It Just Works... kivéve amikor nem.[ Szerkesztve ]
Remélem nem kapok ezért a kommentért szabadságvesztést. Ha igen, akkor találkozunk a böriben. Majd látogassatok meg légyszi.
-
Dr. Romano
veterán
válasz Hellwhatever #25 üzenetére
Mármint az hogy kevés a 8GB?
Unreal 5-nél egyre inkább (lumen, nanite), az RT effektek eddig is meg tudta enni, de a framegen is vram igényes és az high/ultra textúra beállítás és a felbontás is.
Szal ha mindent be akarsz kapcsolni, akkor helyzet gyorsan eszkalálódik.[ Szerkesztve ]
Remélem nem kapok ezért a kommentért szabadságvesztést. Ha igen, akkor találkozunk a böriben. Majd látogassatok meg légyszi.
-
Hellwhatever
aktív tag
Kíváncsi vagyok mennyire lesz jellemző ez viselkedés a jövőre érkező szintén id Tech-es Doom-ra vagy ez csak valami Motor specifikus dolog amit a MachineGames hozott össze.
9800X3D | ASRock X670E Steel Legend | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 4070S WINDFORCE OC
-
Pityu.
nagyúr
Szerintem meg pont az a gáz,hogy 8gb ram kevés mert tudnának úgy is játékot csinálni,hogy ne legyen kevés csak hát fogyasztói társadalom ugyan ez van minden más tárgynál ti meg örömmel veszitek mindig az újat.
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
hapakj
őstag
szerintem egyáltalán nem erős kifejezések. A vga gyártók utóbbi években egyértelműen a VRAM mennyiségekkel avultatják el idő előtt a videókártyákat. Filléres tételek okoznak szívást, hogyan férj bele a VRAM-ba, mert a GPU erő és a sávszél is megengedné, hogy többet kihasználj.
Persze nvidiánál az is egy ok, hogy hirtelen a consumer Geforce vonal is alkalmassá válna AI feladatokra trainelésre, s akkor ki adna többszörös felárat a xx90 Ti verzióért? -
Egon
nagyúr
Erős kifejezéseket használsz, tekintve hogy a megjelenő játékok elenyésző százalékát érinti a probléma, még mindig.
Ettől függetlenül remélem, hogy csak az 50-es szériában lesz 8 giga ram, mert van tere a fejlődésnek."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Dr. Romano
veterán
Szerintem tuti lesz 5xxx 8GB kari. Kérdés melyik kategóriába rakják. A 4060 16GB után nem gondolom, hogy az 5060-ból lesz 8GB, de ha igen, akkor akkor fogalmam sincs mit akarnak azzal...
De lehet rámcáfolnak és kijön egy 8GB-os 5070Predatorr
Fogalmam sincs te hogy spóroltál.... Eddig azt tanította nekem a boss, ha több gpu-t veszek, úgy többet spórolok, szóval wtf?
Ez common sense! bro[ Szerkesztve ]
Remélem nem kapok ezért a kommentért szabadságvesztést. Ha igen, akkor találkozunk a böriben. Majd látogassatok meg légyszi.
-
Predatorr
őstag
A játékot már próbálók (tehát nem véleményvezérek, marketingesek, áltesztelők, stb.) szerint, jó, ha egy 3080-on FHD-ben elfut kicsit visszavett grafikával (és akkor a külső nézet durva laggolásáról nem esett még szó). Nem próbáltam, de más, grafikailag akár igénytelenebb játékok alapján hajlamos vagyok hinni nekik.
Persze, ha a legtöbben 4090-t használnak, akkor igaz lehet a cím.GodGamer5: 2 éve is lehetett tudni, hogy ne vegyünk VGA-t 16GB VRAM alatt (már ha nem hittünk véleményvezéreknek, marketingeseknek, áltesztelőknek), most mind megspóroltunk egy újabb cserét némi felárért.
[ Szerkesztve ]
"Amely probléma nem megoldható, azt meg kell szüntetni."
-
GodGamer5
addikt
Akkor ezzel sem lesz problémám hála a 16 gigás kártyámnak. Áldom az eszem, hogy anno nem 8 gigást vettem.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Dr. Romano
veterán
Már Dying Light 2-ben is csak médium textúrával ment rendesen a játék fullon bekapcsolt RT mellett.
A raytracing nagyon vram igényes cucc, elég sok ilyen játékban eddig is elfogyott a 8GBRemélem nem kapok ezért a kommentért szabadságvesztést. Ha igen, akkor találkozunk a böriben. Majd látogassatok meg légyszi.
-
NvidiaRTX
őstag
A megoldás 4090. Cofidis-el. 5 évre.
S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
hapakj
őstag
Szerintem simán, tekintve, hogy a 8GB-s 2060 van minimum hw-nek megadva.
Illetve megjegyezném azt is, hogy Doom Eternalban és itt is igazából nem Texture Quality-t lehet állítani a beállításokban, hanem Texture Pool Size méretet. Ami persze összefügg, de nem teljesen ugyanaz.
Mert alacsony Texture pool size mellett is használhatja a legjobb minőségű textúrákat a közeli objektumokra, esetleg a távolabbiakon lesz alacsonyabb minőség használva, illetve a kis Pool size jobban igénybe veszi a streaminget, ami magasabb CPU használatot jelenthet, illetve gyors mozgásnál lassabban streamelődnek be a magas részletességű textúrák.
De őszintén szólva én Doom Eternalban nem látok minőségi különbséget a low és az ultra nightmare beállítás között.
-
herion
tag
Mert szándékosan az üres erdőben csinálta a tesztet az illető, hogy "jók" legyenek az értékek.
Az NPC-kel tömött városokban kellett volna bencsmárkolni, nem az erdőben
Nemrég twitchen néztem egy srácot, 4080-al tolja és a népes utcákon bőven 60 alatt volt a képkockaszám 1440p high-ultra beállításokon.Who Let The Dogs Out?
-
ddekany
veterán
"VGA-n"... Meg még volt az régen, mikor sokan a PC-ket simán IBM-emeknek hívták. És akkor jött az "AaAactually... az nem IBM, csak IBM kompattiblis személyi számítógép".
-
hapakj
őstag
Teljesen mindegy, hogy ez az adott pillanatban ki van-e használva, a memóriamenedzsment nem engedi meg, hogy oda bármilyen más információ kerüljön a textúrákon kívül. Ez egy viszonylag öszvér megoldás, de a program számára valószínűleg optimális
. - mondjuk ezt nem tudom, hogy máshogy lehetne csinálni, meg kb mindenki így csinálja ennyi infóból. Azt nem teljesen értem hogy oda miért csak textúrák kerülhetnének, illetve miért olyan nagy baj ez? -
hapakj
őstag
Persze hogy jó fut, ezt már tegnap megírtam Az idTech meg Machine games jó cuccokat rak le az asztalra.
Natív full HD felbontást potato nvidia hw-en ultra beállításokkal visz. Ezt nagyon nem nevezném rossznak [link]
[ Szerkesztve ]
-
Cassi
őstag
A PS5-verzióban vajon hogyan lesz megoldva?
-
bobalazs
nagyúr
A 8 Gbos kártyák lesznek a belépőszint, amivel a medium beállítások játszhatóak lesznek.
-
PuMbA
titán
Érdekes lesz nézni a következő generáció 8 GB-os (?) alsó kategóriás kártyáit. Mostani generációban is a GPU teljesítményt növelték, de maradt a 8GB. Most hiába növelik a GPU teljesítményt megint, a 8GB már egyértelműen korlátozó tényező. Semmi értelme így ezeknek a kártyáknak. Az Intel jót húzott a 12GB-os B580-nal. Vajon az AMD vagy az NVIDIA ugyanígy feladja a 8GB-ot? Ha nem, akkor az Intel VGA jó helyzetbe kerül.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Path of Exile 2
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Nosztalgikus húrokat megpendítő házzal rukkolt elő a SilverStone
- Cyberpunk 2077
- Anime filmek és sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest