Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gabor7th

    addikt

    válasz btprg #27 üzenetére

    Egy dolgozó így írta le a körölményket:

    https://www.youtube.com/shorts/sycQMQUV6kE

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • #86354688

    törölt tag

    válasz btprg #27 üzenetére

    Mondjuk úgy, hogy egy szoftverfejlesztőcégnél kb. harmada az embereknek végez bármilyen informatikával kapcsolatos dolgot.

    Kb minden 4-8 ember mellé kell egy csapatvezető, azokat összefogják az alsó szintű menedzserek, aztán jön a középszint, stb.

    Egy ekkora cég sok városban és országban működik, csak az alap működéséhez kell egy rakat könyvelő, irodavezető, HRes, fejvadász, jogi képviselő stb.

    Amilyen terméket gyárt azt el kell adni, akár több százan is lehetnek akik világszerte árulják a termékeket. Ők például sokat utaznak, de egy asszisztens fogja intézni nekik a repjegyet, hotelfoglalást. ebédidőpontok rögzítését a kliensekkel, stb. Az utazás során jön be egy halom számla, azt intézik a könyvelők. Ha összejön a szerződés akkor kellenek a jogászok, illetve fordítók is szükségesek lehetnek ahol épp az angol nem elfogadott nyelv.

    A marketingnél szintén sok ágra szakad, nem csak arról szól az egész, hogy kiraksz egy fotót a facebookra és reméled, hogy a terméket amin ezrek dolgoztak hirtelen kapkodni fogják.

    Aztán ott a support, valaki fel kell vegye a telefont ha a kliens üvöltözni akar, arról ticketet nyisson és továbbadja hozzáértőbbeknek. Minél több a kliens annál nagyobb ez az ágazat, ott is több szint van, csapatokra válogatva amiket szintén irányítani, menedzselni kell.

    És ha eljutunk az infós részhez az egy dolog hogy hányan programoznak, de mi van a teszteléssel? És az infrastruktúrával? És a munkásoknak odaadott laptopokra se ugrik fel magától a Windows és állítja be magát ahogy kell a céges környezethez. Belső VPN működtetése. Minden irodában kábeles és WiFi hálózat. Az sem árt ha van egy széke megy egy asztala mindenkinek, az se fog csak úgy megjelenni az irodában. Konferenciatermekben kép-hang-eszközök beszerelése, karbantartása. Ha egy munkásnak elromlik az egere akkor az IT support kell neki újat szerezzen.

    Egyéb nagyvállalati dolgok, mint tűzvédelem, biztonságos munkavégzés, adatvédelem és GDPR, az épületek bérleti szerződéseinek gondozása ahol irodák működnek, céges autók vásárlása és biztosítása, amikkel majd beállnak a mélygarázsba. És akkor jönnek a dolgozók, hogy hol van a biciklitároló, a zuhanyzó, miért nem megy a kávéfőző, miért nincs 0.997%-os tej a hűtőben, kiégett egy neoncső, elkopott a szőnyeg, nem megy a beléptetőkártya, stb, stb, stb.

    És aztán akad néhány szoftverfejlesztő is akik kódolnak.

Új hozzászólás Aktív témák