Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz BoneDragon #2 üzenetére

    Az elmúlt 3 évben pécére portolt Sony játékok közül nagyjából csak a Horizon Zero Dawn nem volt jól optimalizálva, az összes többi Sony játék simán a valaha készült legjobb pécés portok közé tartozik...sanszos, hogy ez is az utóbbi tábort fogja erősíteni.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz GAbre #24 üzenetére

    Nálam 65 perc volt konkrétan...
    Ez most sajnos tényleg mellé ment.
    Sony mellett szóljon, hogy ez a második szar pécés portjuk a kb. 10-ből ami megjelent az elmúlt 3 évben.
    Ez az Iron Galaxy portolta, Fallout 76 pécés verzióját is nekik köszönhetjük, ez sok mindent megmagyaráz.
    Nálam mondjuk nem crashelt még, de a teljesítmény kifejezetten borzalmas.
    Tolták volna még 2 hónapot inkább.

    #18 BoneDragon

    Ugye? Még jó, hogy neked a seggedben is fejed volt mint mindig, és megmondtad előre.
    Lottószámokat is mondasz?

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz GAbre #50 üzenetére

    Persze, be lehet lőni úgy, hogy jól is nézzen ki, és elfogadhatóan is fusson.
    Mondjuk hiába van sok beállítás, azért nem úgy skálázódik, mint az RDR2 például.
    Összesen 5 olyan opciót találtam, amelyeket ultráról egyel lejjebb véve 15-17% teljesítményt nyertem számottevő látványbeli veszteség nélkül.
    Majd a Hardware Unboxed biztos csinál videót az optimális beállításokkal.
    De ez egy teljesen lineáris játék, akármilyen jól is néz ki, ezt a gépigényt nem indokolja semmi.
    Amúgy közben láttam, hogy az Arkham Knight pécés portját is ez a csapat csinálta annak idején, úgyhogy nem is maradt több kérdésem.
    Egy 6800 XT/3080-al sem képes a folyamatos 60 fps-t sem tartani FSR/DLSS nélkül a játék 1440p ultrán, aztán azok lehet hogy már nem abszolút csúcskártyák, de még mindig a csúcskategória alján/középkategória legtetején vannak nagyjából.
    Nálam továbbra sem volt crash, 5 óránál járok.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz AxBattler #52 üzenetére

    Azért kicsit más a helyzet mint az Unchartednél, a LoTC egy 2016-17-es játék remasterének a portja, a TLoUP1 meg a 2022-es, kifejezetten kurrensgen konzolgenerációra készült TLoU remake (oké nem teljes remake - teljes vizuális remake jobb kifejezés híján) portja.
    Szóval arra azért számítani lehetett, hogy durvább lesz a gépigény.
    Arra viszont nem, hogy ennyivel.
    Főleg, hogy a PS5 sem több, mint az alkatrészeinek összessége, mondjon bárki bármit.
    És maga a Naughty Dog ennek ellenére a PS5 öregedő hardverére meg tudta csinálni a játékot probléma nélkül, igen magas minőségben.

    "Azt csodálom, hogy most nem adták ki előre tesztelőknek a kész programot, hogy megjelenés napjára rögtön jöhessenek az értékelések."

    Én nem csodálom, a Sony eddig csak kóstolgatta a pécés piacot, de most elkezdett a többi nagy kiadó trükktárából játszani.
    Ócska, tehetségtelen csapatnak adták a portot, így nyilván kevesebbe került nekik (ennek ellenére teljes áron adják a játékot, így maximalizálva a profitot).
    Ez még itt talán nem is volt a scam része, mert az Uncharted port egész normálisan sikerült.
    Valószínűleg éppen emiatt egy ideig nyilván nem számoltak azzal, hogy ez az Iron Galaxy ennyire mellé fog nyúlni. De aztán amikor már látszott hogy mellé fog menni a dolog, akkor dönthettek úgy, hogy a nagy öregek trükktárából kölcsönöznek inkább, és nem küldenek ki review kódokat megjelenés előtt.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Alpi. #107 üzenetére

    "Ha számítási kapacitás kell, akkor nincs jobb a több magnál."

    Attól függ, miről van szó, illetve hány generációnyi különbség van a mért procik között. Játékokban még mindig jobb egy igazán erős 6 magos, mint egy régebbi 8 magos.
    Pénzt tennék rá, hogy egy 7600x vagy 13600k (E core-ok nélkül is) ronggyá ver egy 3700x-et is, még ebben a játékban is.
    Olyan 40-50% közötti IPC előnyük van, ráadásul magasabb órajelen futnak.
    Hardware Unboxed-nak volt egy pont ezzel foglalkozó tesztje nem olyan nagyon régen, és ez volt az ő konklúziójuk is.
    Kevesebb, de számottevően erősebb mag > több, de számottevően gyengébb mag.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Alpi. #110 üzenetére

    Zen 2 és Zen 3 között 20-25% körüli az IPC gain, az azért számottevő, tehát az egy jelentős upgrade. A több mag akkor lehet előnyős, ha a magok/threadek száma, és nem a per core órajel a limitáló faktor, aztán sajnos nem mindig egyértelmű, hogy egy játék a több maggal jobban fog-e skálázódni, illetve ha igen, akkor hány magig.
    Hogy milyen típusú CPU limited van, az meg ugye függhet a felbontástól, illetve a VGA erejétől is.
    Nálam egyik magot sem nagyon járatja 60% felett (5800x), szóval igen, úgy tűnik itt tényleg inkább a magok/threadek száma limitál (legalább is 8 magig biztosan).
    1440p ultra, FSR quality.
    Viszont csak egy 6700 XT van mellette.
    Ha 4090 lenne, akkor lehet hogy per core CPU limitbe futnék az 5800x-el is.
    És ha nem skálázódik tovább mondjuk 8 magnál (konzol port, sanszos hogy nem - bár a Death Stranding is az volt, és mégis), akkor egy 5900x már nem segítene a dolgon.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Alpi. #113 üzenetére

    "A cpu-ra háruló meló, adott játéknál, ha eltekintünk egy-egy graf opció egyedi hatásától, szinte kizárólag az fps-tól függ."

    Ezektől nem lehet eltekinteni, mert ezek a beállítások is képesek CPU limites környezetet előidézni, ergo ez is CPU limit...
    Ez olyan mintha azt mondanád, hogy ha eltekintünk attól hogy a barnamedve barna, akkor végül is jegesmedve...
    Amit leírtál, az a CPU limit egyik formája.
    Bőven 200 alatti framerate-el is lehet CPU limited erős VGA mellett, csak más formában.
    Közelmúltból ott van pl. a Battlefield 2042.
    Megjelenés után még fél évig az aktuális csúcshardveren sem igazán lehetett belőle átlag 110-120 FPS-nél többet kihozni, csont minimum beállításokkal sem.
    1-2 threadet maxolt ki a játék bármely akkori procin, és ez volt a limitáló faktor.
    A minimum értékek meg egyenesen katasztrofálisak voltak.
    Ha konzolba beírtad a perfoverlay.drawfps.1 parancsot láthatóvá vált, hogy a CPU jóval kevesebb frame-et tol ki, mint a VGA.
    És akkor mellé volt mondjuk 100-120 FPS-ed, akkori csúcskártyákkal.
    Klasszikus proci limit.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz Alpi. #119 üzenetére

    BF 2042-nél megdőlt ez a dolog relatíve gyorsan, mert a 32vs32-es mapokon is ugyanolyan szarul futott a játék, mint a 64vs64-es mapokon, és ez így van a mai napig (mármint nem az, hogy overall szarul fut, mert a CPU limitet sikerült eliminálniuk - de ettől még nem jobb a teljesítmény a kisebb méretű, 32vs32 mapokon, mint 64vs64-en).
    Egyszerűen lelépett a talent a cégtől, nem maradt senki, akinek átfogó ismeretei lennének a Frostbite motorról.
    Hozzá nem értő közönségnek meg bármit be lehet adni, és nagyjából az volt a narratíva, amit írsz.
    Csak hát a fentebb említett parancsot ha még akkoriban a menüben beírtad konzolba, ott is látható volt, hogy jóval mélyebbre mennek ezek a problémák. A menüben, ahol nem történik semmi...

    #120 AxBattler

    Igen, van itt mindenféle gond. A videóban arról is beszélnek, hogy valószínűleg a procihasználat azért ilyen brutális, mert a CPU a háttérben egyszerre "streamel, és kitömörít" egy olyan eljárással, ami konzolon szokás, és pécén ezt az eljárást borzasztóan erőforrásigényes és felesleges alkalmazni. Meg is mutatja az ide vonatkozó fájlokat a játék mappájában.

    Amúgy végére értem én is, majdnem pontosan 20 óra volt.
    Minden percét élveztem, de hardon is borzasztóan könnyű volt. Feltolom majd rendesen a nehézséget köv. végigjátszásnál.
    A produkciós értéke viszont rendkívül magas, és ez mindenképpen elismerésre méltó.
    Talán csak a Rockstar készít hasonló minőségű játékokat.

    [ Szerkesztve ]

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz shotika #135 üzenetére

    Ja, gondolom ott már egy-egy beröccenés is élet-halál között jelenthet különbséget.
    Most végeztem a déelcével is, úgyhogy neki is álltam én is legnehezebb fokozaton.

    Amúgy megnézném azért, hogy egy open world játékot hogyan közelítene meg ez a stúdió, szerintem lassan náluk is ez lenne a következő logikus lépés...ez a világ meg adja magát, tökéletesen alkalmas az ilyesmire. Nyilván open world formátumban nem működik a road movie műfaj, de annyi baj legyen.
    Lehet még ezerféle módon történetet mesélni.

    #139 FoLey-v

    Nálam nem hozott semmit teljesítményben az új driver (6700 XT), mondjuk nem is írtak ilyesmiről a logban. Lehet csak apróbb gliccseket javít, amelyekbe sokan bele sem futottunk...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák