Hirdetés
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Derült égből villámcsapásként itt a Galaxy S24 FE
- Az éj sötét és tele van Xiaomi 14T-vel
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Újabb Redmi Watch 5 érkezett
- Magisk
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Hihetetlenül erősnek ígérkezik az S25 Ultra
Hirdetés
-
Elnyomja a riválisokat a Visa, beperelte az USA
it A betéti kártyák piacának monopolizálásával vádolja az USA a Visát.
-
Az új Samsung táblagépek is az AI-tól hangosak
ma Hirtelen futott be a Galaxy Tab S10 család, 12,4"-es a legkisebb modell.
-
Nem tetszik a szervergyártóknak a sok egyedi dizájn
ph Eddig az Intel és az AMD meglehetősen finoman bánt a partnereivel, de most nem túl nagy az elégedettség a formálódó változásokkal.
-
Mobilarena
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
vnorbi
aktív tag
válasz axioma #10782 üzenetére
Ügyfélkapuval rendelkezők nyithatnak személyes megjelenés nélkül is, de ez jóval lassabb, mint a személyes számlanyitás.
Az ügyfélkapus folyamat nehézkes, és minimum egy hét mire postán kiküldik a szerződést a szükséges ügyfél-azonosítóval.
[ Szerkesztve ]
-
Zirowe
nagyúr
válasz axioma #10939 üzenetére
De ez az október 11. így nem túl rövid határidő a szeptember 23-i tájékoztatáshoz képest?
Illetve továbbra is, nem tértivevényes levélben kellene erről tájékoztatni engem?
Főleg, hogy most októberben jár le a bankkártyám is, arról bezzeg jött netbankon tájékoztatás, hogy majd küldik, bár fizikailag még nem jött meg.Ha meg megszűnik, viszem mindenem a gránithoz.
Amúgy a gránit app tud egyszerre több számlát kezelni?
Mert már van náluk egy közös számlám.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
válasz axioma #10946 üzenetére
Ez a baj, hogy egyben nincs meg a havi 400, de két részletben még több is lenne novembertől (mondjuk az egyik magánszemélyes, nem tudom, hogy azt vajon elfogadják-e).
Hitelkártyát nem használok, csak debitet.SirRasor : családi számla gránit bajnokban van, azzal elégedett vagyok, magam részére a prémium gold 2.0-án kívül esetleg egy bajnok pluszban gondolkodom, ugye az havi +990ft, szóval ez se ingyenes+nem tudom megoldható-e az appjukkal két teljesen külön számla egyszerre való használata.
Esetleg erste közszolga számla, bár annak még nem olvastam utána.
Stanlee : mindenesetre amíg nem kapok hivatalos és 60 napos határidővel rendelkező tájékoztatást, nem mozdulok egy tapodtat se a számláról.
Ha meg megszüntetik, akkor pápá raffi (meg akkor a prémium gold 2.0), ennyi elég is volt belőled.[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
windlord
őstag
-
Nordik
őstag
-
veterán
-
KTU
addikt
válasz axioma #11200 üzenetére
Ez a -62 Ft szerintem a régi számládról maradt.
Több számlát nyitottunk, mind 0 Ft-al kezdett.De ez hogy hogy, a régi számládnak mi köze hozzá,
hogy hogy csinálták?
Ügyfélszolgálat telefonon, kell a TAK hozzá.3 hónapig nem számláznak számlavezetési díjat, akkor sem a ha a feltételek nem teljesülnek, (mindenkori minimálbér beérkezése minimum)
Eseted azt bizonyítja, hogy rendszerükben az adatmigrálást mindig jól végrehajtották.
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Mercutio_
félisten
válasz axioma #11200 üzenetére
Azért nem tudtam megadni egy konkrét pin-kódot nyitáskor, mert 10+ éve volt egy 0%-os THM-el 10 havi részletre vett műszaki cikkem, aminek a hitele mögött ők álltak, így az adataim benne voltak a rendszerükben, és gondolom anno valami kódot meg kellett adnom amit szintén eltárolt
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Jim74
nagyúr
válasz axioma #11251 üzenetére
Ötször kértem újra a kódot. Nem jött meg. Ergo a tranzakció nem fejeződött be.
Utána hívtam a CIB24-et nem működött a telefonos azonosítás. Kiüvöltöztem magam az ügyintézővel (tudom, nem ő tehet róla, de már nem ez az első eset. Amikor panaszt tettem, írtak egy semmitmondó, sajnálkozó bullshit levelet), aztán egy óra múlva sikerült a tranzakciót végrehajtani.
De még késő délután is köhögve ment a mobilapp...A MÁK-ot meg elérni telefonon... Na azt is hagyjuk...
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz axioma #11200 üzenetére
Kiderult, a 62 forintot mobil uzenetdijkent terheltek, a szamlanyitas napjan a bankban ulve me'g jott egy sokjegyu kod sms-ben, az lehetett. Csak nem tudom miert szamoltak fel, talan mert a regi szamlam elobb elt minthogy beallitottak ra hogy ez mar az uj... mind1, nem ezen fog mulni.
-
addikt
válasz axioma #11256 üzenetére
teljesen igazad van, ugyanakkor az ügyfélszolgálatosra (és bajaira) nagy valószínűséggel szarik a főnöke is. vagy még inkább, pontosan tudják, hogy mennyi szarság van a házuk táján, de hiába panaszkodik/na mindenki felfele, úgy is az jön/ne vissza, hogy nincs rá pénz (vagy jobb esetben, folyamatban van a javítása). addig meg az ügyintézőre van bízva, hogy oldja meg valahogy.
az ügyintéző/ügyfélszolga szabadsági foka sajnos kimerül kb abban, hogy időnként kitölthet valami survey-t az improve-mentekről, vagy felmondhat (és mivel kevés olyan embert ismerek, akinek a vágya, hogy ügyfélszolga legyen, valószínűleg eleve kényszerpályán van).
neked meg kb annyi kényszerpálya marad, hogy mehetsz a felügyeleti szervekhez (tudom a topikból, hogy szoktál is ezzel élni és tök hálás is vagyok érte, mert csak ebből értenek az intézetek), vagy a pénztárcáddal szavazol.egyébként, amikor én felemelem a hangom egy ilyen helyzetben, akkor mindig megállok egy pillanatra, hogy elmondjam, hogy tudom, hogy nem ő tehet róla és nem rá haragszom. amit egészen kedvesen szoktak venni, sőt néha extra segítőkészek ezek után.
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
addikt
válasz axioma #11259 üzenetére
"Ha ennyi penzbol nem tudjak megoldani, akkor arazzak be ugy a termeket, hogy mukodtetni tudjak."
Ezt meg leginkább a verseny (meg a profitmaximalizálás) miatt nem tudják megtenni. Nagyon kevesen fognak (főleg a magyar piacon) egy drágább bankhoz menni azért, mert ott kevesebb a macera. Ráadásul még a drágább bank sem ad garanciát a "maceramentességről". Gyakorlatilag, csak saját tapasztalatból, meg anekdoták alapján tudod megítélni, hogy melyik bank mennyire macerás. Ok, a CIB mobilapp-nál a mennyiség mostmár átcsapott minőségbe, olvasva ezt a topic-ot. Oda elsődleges számlát tuti nem vinnék mostanában.De pl. nekem az ERSTE-nél is idegesít, hogy valahogy mindig olyankor van minden karbantartás alatt, amikor a pénzügyeimet akarnám átnézni (és még az se elsődleges számla volt). Gránitnál nem is emlékszem, hogy lett volna olyan, hogy valami nem volt elérhető karbantartás miatt. (Nem tervezett leállás volt viszont; egy vagy kettő.)
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
Kobe
veterán
válasz axioma #11471 üzenetére
igen, ezt mondom én is, hogy ez egy plusz "layer" a pénzügyi világban, de pont ezen a plusz rétegen lenne igazán haszna.
Csak éppen technikai haszna így, hogy sok szereplő nem tud semmilyen realizálható előnyt behúzni belőle, nincs sok.Mondok egy példát: előlegfizetéses vevő előleg befizetésével venne árut, amihez bármilyen közuti logisztika kellene a kiszállításhoz.
Örül, hogy miután elutalja a lóvét, elvileg azonnal kiszolgálásra kerülhet, árut feladják, hamar vagy még aznap megkapja - ha mondjuk FMCG piacon tevékenykedik, ez életbevágó előny lehet.
De, jóeséllyel nem fog így történni, mert a fogadó oldalon a bank és a fogadó között azonnali befizetés lekönyvelése, hitelkeret ellenőrzése, és még X millió másik folyamat nem fog még menni, mert max másnap vagy aznap délután kap róla információt az aki feldolgozná.És amíg 1-2 db magán utalásra, eon csekk befizetésre stb jut 100-200 db céges utalás, addig én ezt max egy lehetséges, nice to have opciónak tartom, semmint valós üzleti előnnyel bíró megoldásnak.
Amúgy a szabályozásban de, benne van hogy nem csak számlaszám alapján kell tudni beazonosítani a fogadót -
cocka
veterán
válasz axioma #11473 üzenetére
Tudom nem teljesen ez a téma, de én a díjszabásokban az egységes terminológiát is kötelezővé tenném. Aztán amit tényleg nem tudnak sehova se betuszkolni, az mehetne ilyen speciális díjszabásokba, de az sem állapot, hogy bankonként külön fogalmakat kell kvázi betanulni. Ami ugyanarra a dologra vonatkozik, az legyen egységes szóhasználatú.
-
qwertly
addikt
válasz axioma #11508 üzenetére
Ennyire azért nem zűrös,hogy tudatosan erre menne el a helyzet.DE azért csak kell egy kis elővigyázatosság . Amúgy eredetileg [ilyenre gondoltam avval a kitétellel] hogy utalni is tudjanak neki.
-
.mf
veterán
válasz axioma #11521 üzenetére
Kösz az infót! Akkor szerintem váltok P G 2.0-ra, hazautalok TW-n 400k+ HUF-nyi EUR-t, amit a számlára már HUF-ban érkeztetek, majd ezt utaztatom oda-vissza. A MÁK-nál úgy emlékszem már ezt nyilatkoztam saját számlának, de még ellenőrzöm.
Ha más nem, legalább addig időt nyerek vele, amíg máshol is számlát nyitok és kiismerem a feltételeket, és ha jó, átköltöztetem a csoportos beszedéseket.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Kobe
veterán
válasz axioma #11528 üzenetére
Sajnos az ilyen fejlesztoket ki kell hogy irtsa a piac magabol, aki egy leiras alapjan ketbites uzemmodban nekiesik kodolni mint majom a farkanak.
Nem hiszem hogy egy banknal ne lenne egy tanacsado, egy business analyst aki a specifikaciot megirja, egy end-user aki teszteli es egy release manager aki az eredmenyek fenyeben rabolint.
Sot, mivel bankrol van szo akik a segguket triplan befedezik, igy valoszinusitheto hogy a level szoveget tartalmat meg 2-3 szakjogasz es marketinges szulte meg.
Tipikus 8-10 szek kozott a foldreules esete, a folyamatban legalabb 3-4 olyan hivatalos kontrollpont is va, ahol fenn kellett volna akadnia. Es legalabb meg 3-4 JPÉ re haghatkozo unofficial kontrollpont. -
veterán
válasz axioma #11539 üzenetére
Nekem utoljára azt írták a nisz-től, hogy az ftp szerver ip címét nem engedik át a tűzfalon, mert nem biztonságos kapcsolat. Használjunk sftp-t. Mondom ok. Felhívom a Mák-os informatikust, az se tudta mi az az sftp és hogy még senki nem jelezte, hogy baj lenne vele. Mondom ok. Megírom a nisznek, hogy akkor wtf? Erre jah félre értettem, ők csak javasolják a sftp a sima ftp helyett. Mondom oké tesó, de akkor megnyitod?
nyilván ez időben egy hét volt.
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #11818 üzenetére
Én nem csak egyenleget nézek. Napi szinten van számlamozgásom, havi 2-4 utalás is, de nincsen gondom.
de az hogy nem hogy csak nem mukodik [az legalabb egyertelmu helyzet], hanem szar adatot ad ki magabol (partizmilla elteres, ugyan mar...), es masfel eve nem javitjak, az konkretan dilettanizmus,
Na, ennyi idő után és emiatt bemennék a fiókba. Panasz írásban átvétellel, s "megfenyegetném" őket, hogy ha nem oldják meg, akkor megy a panasz a felügyelethez is. Megoldanák.
Az meg hogy egyszer csak sms-t irnak hetfon delutan, hogy az elozo penteken 11-tol megadott/teljesulendo tranzakciokat "elvesztettek", add meg ujra ha azt akarod hogy teljesuljon,
Pont emiatt írtam, hogy a mobilappok működését sokminden befolyásolja. Pont most olvastam a Telenor topicban, hogy akadozik a net. Simán megtörténhet (bármely bank esetében), hogy indítok egy utalást, nethiba miatt a tranzakzió nem zárul le. Pl mobilapp az autentikációs adatokat elküldte, de a bankhoz nem jut el. Nálam minden ok-nak látszik, a banknál viszont függő az ügy. A példádban az sms küldését én pozitívnak érzem. Ugyanis ilyen esetben a bank oldalán "el is dobhatnák" a lezáratlan tranzakciót visszajelzés nélkül. Itt viszont a banki rendszer érzékelve a hibát, lehetőséget adott az ügyfélnek a korrigálásra.
Általában igaz, hogy minden banki rendszernél vannak hibák. Ma pl. az Unicredit fordítva terhelte a forintos és euro-s számlavezetési díjakat. És bizony nem mindegy, hogy valakinek 1 euro-t vagy ezret terhelnek díjként. ratcache pedig a Gránitra panaszkodott.
Én az informatikától nem várok el 100 %-os működést. Lehetetlen, megoldhatatlan. Ezzel együtt kell élni.
En jelenleg csak azert vagyok naluk, mert olcson adtak a hitelt, de az lejar 10 honap mulva, es kb. kizart hogy maradok (ezen azt ertem, hogy hozzajuk megy-e a fizum - most igen, a kondiciok miatt).
Jól teszed, hagyd ott őket. Keress egy jobbat, aztán vagy bejön, vagy nem. De saját tapasztalatból mondom (6 bankot jártam meg életem során), egyik sem tökéletes és hibátlan. Egyiknél a hitel a jó/rossz, másiknál a számlavezetés kondíciói, harmadiknál az elektronikus szolgáltatások, stb. Csak azt választhatod, amelyik neked a legkisebb rossz. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #11825 üzenetére
de rakerdezhetek - az sms-t lattam es minden aznap 11-tol megadott megbizasra vonatkozonak ereztem.
Nem hiszem, hogy meg tudnánk fejteni, hogy konkrétan mi történt. A hiba jellegétől függetlenül és az sms-t pozitívan értékelem. Ügyfélbarátnak, hamár hiba történt.Amugy a Raiff-t tekintem fo bankomnak
Én is voltam ott is. Nem volt az igazi. A prémium számlája jó, de a most elérhető többi csomag nagyon nem az igazi. Számomra is érthetetlen a kártyáknál a 15 db-os limit. De ami elfogadhatatlan, az a limitmódosítás díja - prémium számláknál is. Egyszerűen pitiánerség, vagy sunyi lehúzás.hat en csak kihasznalom oket.
Jól teszed. Amíg bármely okból megéri neked, hogy a CIB-nél is legyen számlád, addíg legyen. Mindenki azért van, valamely banknál, mert valamiért megéri neki. Vagy lusta utánanézni!Programozo vagyok. Dolgoztam ennel fontosabb "jo mukodes muszaj" helyzetben (kozlekedesbiztonsag): megoldhato, hogy egyertelmu legyen (az nem, hogy magas rendelkezesre allas ES hibatlan mukodes, de nem is szerepelt ez, raadasul barmi amit a GUI-n csinalsz az mar _lassu_ az altalaban lekezelendo folyamatokhoz kepest...)
Minden bank üzleti vállalkozás. Biztos lehetne minden feljesztést sokkal jobbra csinálni, de az lassabb és drágább lenne. A banki háttérél nem érdemes mérlegelni, de a felhasználói oldalnál
- egyrészt ott van a konkurencia és a fintech cégek miatta időkényszer,
- másrészt vizsgálni kell a nyereség/befektetés arányt.
Igen, hibák időnként megjelennek minden banki appnál. Fintech cégek esetében is.
Közlekedésbiztonságnál a biztonság az első, költséget elvben nem szabadna figyelni. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #11841 üzenetére
Estere meglesz az sms szovege, atkuldom neked privatban.
Küldheted, de mondtam már, hogy úgy sem tudjuk eldönteni, mi történt konkrétan.
Ha általános volt a hiba, akkor történhetett az is, hogy a bankok - azt hiszem - 2 óránként küldik az utalásokat a GIRO felé. Addig nem terhelik a küldő számlát, csak gyűjtik az átutalási tételeket. Ha ebben az időszakban történt adatvesztés, akkor az összeg a küldőnél nem terhelődött, címzett pedig nem kapta meg. A hiba érinthetett csak 1 kétórás időszakot, a többi napi utalást nem.
Márciustól kötelező lesz az azonnali átutalás. Ekkor a feladónál azonnal megtörténik a beterhelés, és a címzettnél másodperceken belül a jóváírás. Ráadásul mobilszám, emilcím alapján is lehet majd utalni. Azaz egy ilyen hiba azonnal kiderül, akár a küldő, akár a fogadó banknál történik.
Ennek a bevezetését (kötelező) egyszer már elhalasztották. Megjegyzem, nem a CIB miatt. A jelek azt mutatják, hogy ő felkészült.
Kivácsi leszek, hogy újra elhalasztják-e. Vagy ha bevezetik, mennyi probléma adódik majd belőle és mely bankoknál.Amig ezt a CIB nem tartja alapveto normanak, addig en bizony ezt a tenyt kozolni fogom azzal, aki kerdezi.
Én nem azt írtam, hogy a CIB mit tart alapvető normának! Arról nincs tudomásom, csak ügyfélként van közöm a CIB-hez.ott a banki mukodesre vonatkozo osszes eloiras, azt tartsak be.
Én is örülnék, ha minden szolgáltató, cég, stb., minden tevékenységét teljesen a jogszabályok szerint folytatná. Szigorúan az ügyfelek érdekében.
Bár ... nem is tudom, hogy jó lenne-e ez?
(irónia jön) Biztos te is hallottál a kikezdhetetlen munkalassítási sztrájról. Nem kell mást tenni, csak mindent maximálisan a szabályoknak megfelelően, és ... és a rendszer összeomlik.
Ez az élet minden területére igaz. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #11858 üzenetére
Hagyjuk, te direkt azt akarod kihozni, hogy a CIB jol cselekedett mikor csak informalt.
Nem. Csak annyi a véleményem, hogy még mindig jobb, ha a bank hibázása esetén értesítést küld, mintha simán csak ejti a meghiúsult tranzakciót.
Csak azért "védem" a CIB-et, mert nem rosszabb, nem hibázik többet, mint bármelyik másik hazai bank.En azert nem gyanitom hogy pont a cib keszen all az azonnalira, mert tobb bank sajat hataskorben (azaz bankon belul) mar megcsinalta a 24/7 utalast.
Már nagyon régóta működik a 24/7 utalás bankon belül. Az azonnali utalás még ötlet sem volt, amikor működött. Olvasd el a banki órarend hirdetményét, ott is le van írva.
A #withPAY pedig pont az azonnali előszobája. Bankon belül már most is lehet azonnal, mobilszám alapján utalni.de az csak akkor mukodik, ha kreten (vagy csak szarul megirt, vagy mar elavult) szabalyok vannak. Azert a penzintezetek jogi kornyezete kozel se ilyen...
Hát? Ha a jogi környezet olyan tökéletes lenne, meg a bankfelügyelet, akkor nem lennének időnként bankcsődök.
A Takarékbanknál is volt az átállásokkor mizéria rendesen, az MKB-nál is, amikor lecserélte a rendszert. Meg tudta akadályozni jogszabály vagy a felügyelet?
"Ami elromolhat az el is romlik." Murphy alaptörvénye. Amit ember csinál, abban hiba is lesz. Törvény, szoftver, autó, bármi - mindegy.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #11864 üzenetére
Nem igaz, hogy nem hibazik tobbet a CIB.
Ha van olyan összesítés (mondjuk a felügyeletnél), amelyben bankonként számszerűsítik a bankok rendelkezésre állási mutatóit, hibázásait, ügyfélpanaszait összesítve és típusonként, mondjuk ezer ügyfélre vetítve, akkor eldönthető a vitánk. Ilyet én is szívesen olvasnék. Ha tudsz ilyenről, küldd el az elérhetőségét! Ha nincs ilyen, akkor nincs értelme tovább erről vitázni. Legyen kinek-kinek hite szerint.A #withpay egy szemelyes adatokat gyujto app, felesleges belekeverni.
Hát ...? Egyetlen új információt tud meg rólad a CIB, hogy az kontaktjaid közül ki a cib-es. Ezt meg is osztja veled és vele. Ez nem érzékeny információ és semmilyen üzleti haszna sincs belőle. A bankkártyás vásárlásaidból sokkal értékesebb profilt lehet készíteni bármelyik banknál is vagy.de az azonnali utalashoz nem tudom mi koze
A fejlesztésekkel az utalások készpénzhelyettesítő szerepét akarják növelni. Ennek az alapja az azonnali utalás. A kényelmi szolgáltatás pedig az alternatív azonosítók, a fizetési kérelem bevezetése. Miért fejlesztené a habot a tortán, ha a torta nincs kész?Amig mindenki ugy van vele, hogy "ez belefer, tokeletes program nincs", addig ezt is fogja kapni.
Nincs gondom a maximalizmussal. De - és ezt ne vedd személyeskedésnek, csak általában írom - szeretem, ha egy maximalista először magával szemben maximalista. Én toleránsabb vagyok. Nem a bankok, szolgáltatók felé, hanem az ott dolgozók felé.Neked hany feljelentesed volt mar a pszaf-nek mashol levo hibakrol (ma mar mnb)?
Több mint 40 éve bankolok, idők során sok banknál, sok szolgáltatást igénybe vettem és veszek. Meg fogsz lepődni, sosem voltak ilyen szintű gondjaim. (Tudom, az ultraszerencsés 1 %-hoz tatrtozom!) Egyik banknál sem. Ritkán megestek kisebb problémák, de megoldhatók voltak. Ez ügyfélhozzáállás kérdése is.
Olykor megesik, hogy szórakoztat 1-1 szolgáltatói hiba. Most épp a Telenor nem terheltette be a decemberi számlám csoportos beszedéssel. Küldött egy e-mailt, hogy az ünnepek banki szünnapjai miatt nem tudott terhelni. Elnézést kért, s megnyugtatott, hogy nem büntet a késedelmes teljesítés miatt. Természetesen hazudott, hiszen ő hibázott, más szolgáltató terhelt december végén is, megoldotta. Bosszankodhattam volna a levél miatt, de inkább röhögtem egy jót.Ő hibázott, magának csinált pluszmunkát.Azt hiszem, mindent kiveséztünk. Jutottunk ahová jutottunk, én abbahagynám.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #11870 üzenetére
Régi vágású ember vagyok. Ha valakivel eszmét cserélek és hozzám szól, akkor válaszolok. Lagalább annyit, hogy most már lezárnám. Utoljára válaszolok, és utána részemről lezárom ezt a fonalat.
Hibak vs rendelkezesre allas: nagyon nem mindegy.
Nem azt írtam, hogy vs, hanem felsorolás volt, "és" értelemben.Mondj nekem olyan HIBAT (hibas adat, nem teljesult aminek kell vagy teljesult aminek nem kellett volna) korabbi tapasztalataidbol!
Jó. OTP-s, nejem esete, több évvel ezelőttről. A bankkártyás vásárlások sms-eiben rossz volt az egyenleg (több volt). Banki hiba. Feleségem sosem használta sem az internetbankot, se a mobilappot, azóta sem. Hiba az ügyfélnél. Elhitte az egyenleget, mínuszba ment. Bank büntetett, bankot otthagyta. Ügy lezárva.Habot a tortan: pontosabban valami mas, sajat diszitest.
Nem saját. Mindenki be fogja vezetni. Az alternatív azonosítókat is, a fizetési kérelmet is.A dolgozok fele tolerans vagyok addig, amig nem mondja azt hogy ne vele kiabaljak
Tehát kiabáltál vele. Én nem szoktam. Ha nagyot hibázna, akkor sem. De nem vagyunk egyformák.Neked jobb lenne, ha ezeket a bejelenteseket nem csinalom meg, hanem kenyere-kedvere ter el a normalistol a penzintezetek mukodese?
Pont az lenne a dolga a hatóságoknak, hogy pl. az Áfsz-eket folyamatosan monitorozza és az ügyfelekre hátrányos rendelkezéseket kijavíttassa.
Ügyféloldalról pedig, ha szerződéskötés előtt nem olvastam el, nem elemeztem ki az ászf-üket, akkor az az én felelősségem is. Feljelentgetni, pereskedni nem szeretek, nem szoktam. Igaz, ilyen ügyem nekem nem volt.
Viszont tisztelem azokat, akik - főleg másokért - ezt bevállalják. Ha igazán altruista személyiség vagy, akkor pl. a bankod minden ászf módosítását kielemzed (ha nem vagy érintett, akkor is), hiszen az ügyfelek 99,99 %-a nem foglalkozik ezzel. Ha harcolsz is a kijavításukért, akkor különösen tisztellek.Még egyszer, befejezésül. Én ezt a fonalat lezárom. Ennyit még sosem írtam ebbe a topicba, és ez már nekem sok.
-
KTU
addikt
válasz axioma #11877 üzenetére
Párat megnéztem amik itt forognak a topikban, sokat utalok, és sokszor.
Eddig a Raiffeisen-t valahogy nem néztem.
Köszönöm.Találtam bankmonitor.hu-s, Raiffeisen Prémium Gold 2.0 számlacsomag ajánlatot.
"... havi számlavezetési díja 0 Ft, amennyiben
legfeljebb három részletben összesenminimum 400 ezer Ft vagy annak megfelelő összegű deviza átutalás érkezik bankszámlára VAGY az ügyfél megtakarításainak egyenlege minimum 8 millió Ft. 2019.12.31. után a 400 000 Ft összegű jóváírásnak egy összegben kell érkeznie. Egyéb esetben a számla havidíja 10 722 Ft. A fél éven belüli számlazárás díja 5 000 Ft. Egy elektronikus bankkártya éves díja 0 Ft, amely utólag kerül visszatérítésre, ha az ügyfél a díjterhelést megelőző év során összesen legalább 500.000 Ft (ez havonta 41 667 Ft-nak felel meg) összegben hajt végre bankkártyás vásárlási tranzakciókat, és/vagy rendelkezik OneCard hitelkártyával. Ellenkező esetben a bankkártya éves díja az első évben 0 Ft, a 2. évtől 6 066 Ft."[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
KTU
addikt
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #11881 üzenetére
Azért én ezt az utaztatást nem propagálnám nyilvánosan. Ezt a topicot nemcsak a bankok, hanem a MÁK is olvashatja.
Ez egy kiskapu, amit kihasználni nem jogszabályellenes. De ...
A MÁK tr illetéket nem fizet, de a GIRO neki sem ingyenes. Ha sokan élnek ezzel a lehetőséggel és ez eléri a MÁK ingerküszöbét, akkor ugyanúgy bezárhatják ezt a kiskaput, mint a hitelből állampapír vásárlásának lehetőségét.
Pl. felmondják az utaztatók kincstári számláját. Nekik sincs szerződéskötési kötelezettségük, ahogy a bankoknak sincs. Ez főleg azoknak lehetne kellemetlen, akik nemcsak utaztatnak, hanem állampapírt is akarnak venni. Ha pedig a bankoktól elvennék az állampapírok forgalmalmazását (ahogy időnként sejtetik), akkor különösen megszívnák.
Vagy megszüntetik minden ügyfélnél a saját számlák között ingyenes utalást, s bevezetnek valami díjat. Tehát szív mindenki.
Egyik eset sem lenne jó.De akár a rafi esetében is előfordulhat hasonló. Mondjuk szigorítanak a feltételeken és csak jövedelem átutalását fogadják el.
A hitelkártyás visszatérítéseknél is kiderült, hogy bankok a trükközést csak egy határig tűrik el.Ökölszabály: minden kiskapu addig van nyitva, amíg nem akarnak túl sokan átmenni rajta.
Szóval, inkább privátban, ha mindenképp muszájnak érzed. A saját érdekedben is. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #11895 üzenetére
Amennyiben az utaztatast nem szereti a MAK, akkor nem 1 hanem 15 napra kell a 400e ...
A kincstárnak nem célja, hogy egy természetes személy a számlájára beutaljon 4-5-600 ezret akár kártyával is, vegyen pár napra/hétre kötvényt, és ugyanabban a hónapban 4-5-600 ezret visszautaljon a számlájára. Ő a befolyt pénz pihentetésében, a hosszútávú kötvények vásárlásában érdekelt.
Ha sok olyan lesz, mint te, akkor előbb-utóbb lépni fog ellene. Mint a lombardhitelből vásárolt MÁP+ esetében tette.
De ettől tőlem még csinálhatja bárki. Csak ha bekövetkezne egy szigorítás, akkor ne lepődjön meg, ne legyen felháborodva. Mint egyes hitelkártyások. Kiprovokálták, aztán szidták a bankokat.Nem ertem, miert tartod ezt kiskapunak. A Raiff azt mondta, neki beerkezo penz kell. En meg tudok beerkeztetni.
A rafi esetében ezt nem tartom kiskapumak. Nem is írtam. Azt írtam, hogy "előfordulhat hasonló" (eset), azaz szigorítás.
Egyébként egy bank nem azért csinál ingyenes prémiumszámlát, hogy az ügyfél havonta 4-5-600 ezret ingyen elutaljon, bankkártyával elvásároljon (ezen ugyan kicsit keres). Ő azt szeretné, ha hitel kell, akkor azt nála vedd fel. S főleg azért, hogy a befektetési szolgáltatásait vedd igénybe, minél nagyobb, havonta növekvő állománnyal. Ezeken sokszorosan behozza az ingyenes számlavezetés veszteségét.Es ha nem jott volna a tr.ado (amit most benyelnek a kartyas vasarlasoknal), akkor nem szoltak volna bele abba se.
Bankkártyánál max. évi 500 a tr adó kártyánként. Ezt a bankok rég beépítették a kártyadíjba, és kifizetik akkor is, ha egész évben nem használtad a kártyád. Ez egyszerűbb nekik, mint figyelni a limitet.
Tehát a hitelkártyák változtatásainak nem volt köze a tr adóhoz. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #11900 üzenetére
Elbeszélünk egymás mellett, s így terméketlen lesz az eszmecsere.
Te arról beszélsz, hogy te, mint egyén, hogyan használok ki a bankok, MÁK adta lehetőségeket, hogyan trükközöl, használod ki a kiskapukat a saját érdekedben és javadra. Én ezt megértettem, semmi bajom vele, csináld!
Csak közben ne feledd el, hogy van a másik oldal is (bankok, MÁK), nekik is vannak érdekeik, céljaik. Nekik nem érdekük, hogy te trükközhess. Nem érdekük, sőt kárukra van, ha neked folyamatosan van 1,5 milliós ingyenhiteled.
Én arról beszélek, ha az egyre több az egyéni akció, ha ezek tendenciává válnak, akkor a másik oldal lépni fog. A saját érdekei védelmében velük (veled) szemben.
Ez történt a lombardhiteles MÁP+ vásárlásoknál. Ha 1 ember csinálta volna pl. összesen 100 miliós tételeben, akkor senki sem foglalkozott volna vele. De egyre több privátügyfél csinálta. Érdeke volt nekik, a bankoknak is. És összességében nem 100 milliós tételben, hanem tízmilliárdos nagyságrendben. Ez ellentétes volt nem is a MÁK, az állam érdekével, tehát léptek, szigorítottak.
A lényeget tekintve ugyanez történt a hitelkártyák visszatérítéseinek szigorításánál is.
És megtörténhet pl. egy prémium számlacsomagnál is, ha a bank és az ügyfelek (részben ellentétes) érdekeinek egyensúlya felborul.Nézd vissza az első hozzászólásomat ehhez a témához! Nem azt írtam, hogy ne csináld, hanem azt, hogy nyilvánosan ne propagáld.
De szabad vagy rá, nem kell megfogadnod a tanácsom. Tőlem nyugodtan leírhatod részletesen szabatosan, közérthetően, hogyan lehet ingyen számlához, 1,5 milliós ingyelhitelhez jutni. Kövessék a példád ezren, tízezren. Azután meglátjuk, mi lesz.Az tuti hogy a tr.ado korul vezettek be a MAK vasarlas kizarasokat ...
Abból, hogy két esemény közel egy időben történik, nem következik, hogy az egyik esemény oka a másiknak.
Bocs, de a folytatást egyszerűen nem értettem, nem tudtam követni. Azt végképp nem értettem, hogy miért írod, hogy ugrom a rossz "atlag"szamitasra. Semmilyen átlagról nem írtam. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #11907 üzenetére
A beteti kartya atlagarol beszeltel tr.ado szinten, ami hulyeseg a hitelkartyas tr.ado vs. szigoritas temaban.
Nem debitről és átlagról írtam (utolsó bekezdés). Bankkártyáról, ami lehet debit és credit is. És arról, hogy a tranzakciós illetékük kártyánként max 500. (Igaz, csak paypass-nál, a simánál 800) Akkor is ennyi, ha a vásárlási tételek után számított illeték ennél több lenne (az előző évi forgalom alapján). Ennek alapján írtam, hogy hitelkártyaváltozások nem a tr illeték miatt történtek, mert az bankoknak nem volt tétel.
Ha nekem nem hiszel, akkor itt a jogszabály , 7 § (1) e) és f), 6. § (1) h).
Te írtad, hogy a jogszabályokat érted, és olykor eredményesen használod a bankok ellen. Nekem úgy tűnik, hogy tr illeték esetében nem teljes körű az ismereted.
@mentic: ha szerinted off, akkor jelentsd, szerintem nem, nem tudom hogy miert kene korlatozni (bar topiktars szemelyeskedeseit en is kihagynam de nagyvonalu vagyok)
Én nem érzem, hogy személyeskedtem volna, de ha tényleg megtettem, akkor bocsánatot kérek. Hogy te érzed jól vagy én, nem tudjuk eldönteni. A topiclakók pedig - ha akarják - véleményt alkothatnak róla.
Mindenesetre én egyszer sem fogalmaztam úgy, hogy hülyeségeket írsz.Egyetértek veled, szerintem is topicba illő volt a témánk, viszont végképp értelmetlenné vált.
Ezért tartsuk tiszteletben mentic kérését.
Én lezárom. Ha ne adj isten mégis reagálnál, akkor előre is elnézésedet kérve, de udvariatlan leszek és nem válaszolok. -
KTU
addikt
válasz axioma #11926 üzenetére
Nem értelek hogy ezt itt miért osztottad meg, azok a most még kevesek, akkor majd ezt nem tudják kihasználni, hogy ha ezt sokan elkezdik használni, és ez nem erre lett kitalálva.
Szintén egy túlkoros
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Meta Quest 3 (512gb ) (GARANCIÁS) + EXTRÁK
- HP OMEN Gamer Tervező Vágó Laptop 15,6" -40% Ryzen 5 5600H 16/512 RTX 3060 6GB FHD 144Hz!
- Intertek CM-118-A1 filteres kávéfőző
- Philips Senseo HD 6553 /59 /f párnás kávéfőző.
- Új Asus Rog Strix G15 Gamer Tervező Laptop 15,6 -30% Brutál Ryzen 7 6800HS 16/512 RTX 3050 FHD 300Hz
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen