Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ViZion

    félisten

    LOGOUT blog

    Sziasztok!
    Van egy érdekes feladatom. 12 V autó akkuról kell egy 250 W-os, két vezetékes DC motort meghajtani, irányváltással, fordulat szabályozással. A jelenlegi meghajtóban védelmet nem láttam, gondoltam arra azért szükség lehet...
    A motor amúgy ált. 50-80%-on megy, fékezésére polaritás váltást használnak, ca. 25%-on, ezt nem tudom, h mennyire jó megoldás.
    A jelenlegi relés vezérlés helyett H-hidas megoldás lenne: [link]
    Polaritás és rövidzár/túláram védelem kellene, ebben kérném a segítséget.
    A polaritás védelemre -a teljes terehelésre- megfelelő lenne egy graetz híd?
    pl. ez vagy ez? És a kimenetre kell vmi pufferkondi, vagy itt DC-nél ez nem szükséges?
    Itt mekkora melegedés, fesz esés várható? Jobb lenne vmi "gyári" polaritásvédő?
    Meg tudnám oldani SSR-el is, hogy elsőként ez, majd a step-down és csak az esp kap áramot. Utána csak akkor kapcsol az SSR feszt a h-hídra, ha a polaritás is jó (pl. optoleválasztóval megnézi).

    Rövidzár védelem: a h-hídban van, de a bemenetre is tennék, legalább egy olvadóbiztit, csak nem találtam olyat, ami ~30 A-t tud (illetve csak autós késesben, nem tudom az mennyire szentségtörés olyat ide berakni).

    Fentebb írtam már a fékezést, ez mennyire jó a motornak, milyen más megoldás lehetne?
    A másik a gyors indulás. Nincs nagy teerhelés, de segítené a felpörgést egy kis boost? Tehát 50% cél esetén mondjuk 80-on indulna? Sajnos a fordulatról nincs visszajelzés, pedig okosabban tudnám vezérelni...

    Van más esetleg, amit hozzátennétek?
    Köszönöm! :R

Új hozzászólás Aktív témák