-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
ManY
senior tag
válasz
schawo #17507 üzenetére
szerintem ezt neked jobban kene tudnod
de mivel nekem nincsenek modolos hajlamaim ha nem menne bele siman hasznalnam
a csupaszt, ha jol tudom nincs kulonbseg...eddig a legszimpatikusabb amivel talalkoztam es elvileg nem volt rajta banan
az emlekeim szerint egy sony cucc volt amin a muanyag sapkat tul kellett csavarni
vegen pattant 1 et (de nem hinnem hogy letort) es ott volt alatta a banan
de az sem volt ennyire regi keszulek -
-
bajnokpityu
félisten
válasz
schawo #17491 üzenetére
szerintem is igy van.szerintem ezért kell nálam fentebb venni a hangerőt ugyanahhoz a hangfalhoz,CDhez.valamint 2x akkora az alapterületetem,vagy még több.
ugyanakkor nálam van mit javítani,de most mivel épülőben van a ház,ezért nem ez a legfontosabb. és igy is nagyon jól lehet zenét hallgatni.
-
#92251648
törölt tag
válasz
schawo #17486 üzenetére
Nem tévedsz, csak nem ennyire egyszerű. A szükséges teljesítménybe erősen beleszól az akusztikai környezet is, mint a szoba csillapítása, mérete, berendezése, illetve a hallgatott zene műfaja is. Az én szobám átlag feletti méretű és csillapítású, itt bizony sok erősítő és hangsugárzó elvérzett már.
-
Auratech
őstag
válasz
schawo #17486 üzenetére
Az érzékenységből kifelejtetted azt, hogy általában 1Khz frekvenciára értendő.
A hifiben az a szép, hogy jó körülmények esetén, (és erre törekszünk nemde) a zene által igényelt dinamikát korrektül megkapjuk a meghallgatáskor, többek között.
Nem véletlen, hogy akusztikus felvételek átlagolt szintje-20db környéki és a csúcsok is -3-4 környékére érkeznek. Ha rendesen fel is van tekerve a cucc, esetleg nincs is csillapítás, a zene nem fogja kettérepeszteni az agyad. Ekkor van lehetőség, hogy a halkabb részek felbontása is jó legyen és a dinamikai csúcsok kezelése a valósat idéző lehessen.
Egy lehalkított erősítő egészen másként kezeli a hangos-halk zenei részek belső arányait, mint az optimális hatásfokán működő.
Ha kicsi a szoba, kisebb rendszer kell. Az szerintem szar megoldás, hogy eleve túlméretezem, aztán majd letekerem. Átmenetileg nyilván minden megoldás szóba jön és rendben van, de mindig szem előtt kell tartani az ideálisnak gondolt-hitt zenehallgatási körülmények elemeit.Az atomvillanás inkább 200db
Egy trombita G'-hangon 1m-ről könnyedén képes 130db hangnyomást produkálni. Ezért kell a 140db-t kezelni képes mikrofonokon a 10db-s csillapítást kapcsolni, hogy legyen tartalék... -
Pety
senior tag
válasz
schawo #17482 üzenetére
Ehhez meg én fűznék annyit hozzá,hogy a hangerőszabályzó állása és a kimenőjel azért a bemenőjelszinttel is arányban áll.Mindegy, hogy hol áll 10 óránál vagy 8 óránál ,esetleg délután kettőnél ha az már a maximum teljesítmény és erre ráküldesz egy nagyobb bemenőjelet akkor ott első körben hatalmas torzítás lesz,vagy esetleg valami el is száll.
Ez nem kötözködés csak mielőtt valaki abból indul ki, hogy hol áll a hangerőszabályzó gomb ne érje meglepetés. -
#92251648
törölt tag
válasz
schawo #17406 üzenetére
Azt írtam, hogy nem a hang az egyetlen szempont, ettől még persze fontos. Ha az XBMC rosszabb hangot produkálna, mint a Foobar (ami kb. 5 évig szerepelt nálam), bizonyára nem használnám. Tudok ezeknél is jobb hangú szoftvert, de egyszerűen használhatatlan, szenvedni meg nem akarok zenehallgatás alatt.
Nem tudom, mit értesz referencia alatt, én erre a saját fülemet használom.
Már egy jó ideje nem költök sokat HiFi-re. Volt többmilliós rendszerem régebben, jelenleg hobbiként félmilliós rendszereket építek, amikben sok a DIY és kevés a szokványos HiFi eszköz.
-
#92251648
törölt tag
válasz
schawo #17401 üzenetére
Tény, hogy az XBMC másként kezeli a mikrodinamikát, de erősen kétlem, hogy ez valami mesterséges furfang lenne. Két rendszerem van, egyiket sem nevezném lustának és mindkettőn élvezetesebb az XBMC. Ami különösen érdekes, hogy a netrádiók szövege sokkal érthetőbb ezzel a lejátszóval, ezért is gondolom azt, hogy tisztább a jelfeldolgozása. A Foobar részletesebb, de kevésbé élénk hangot produkál. Persze el tudom képzelni, hogy ez valakinek közelebb áll a szívéhez. De ahogy írtam korábban is, nem a hangzás az egyetlen szempont nálam egy lejátszó szoftvernél.
-
ManY
senior tag
válasz
schawo #17401 üzenetére
egyszoval olcsobb rendszeren javit
dragabban rontnalam alapbol kicsit erosek az utosek
emiatt kifejezetten szeretem azokat a szamokat ahol vocalnal leveszik low ra az osszes tobbit.... igy jobban hallhato az enekhang, nem nyomja el a tobbi...
nekem ugyan ez volt a bajom az asio -val, wasapin emiatt sokkal hallgathatobb
sot miota beszereztem egy eloerositot azota rengeteget javult a ter is es gyorsabb a bas.
viszont az osszes hang kicsit tompabb fatyolosabb lett...
eloszor zavaro volt utana hozzaszoktam es jobban is tetszik...egyebkent ugy hallottam hogy hivox zoltanhoz erdemes ilyennel fordulni
mert belovi neked ugy az egeszet ahogy te szeretned hallani, azt persze en se tudom hogy mit hogy es mihez nyul hozza... lehet eleg csak a DAC hoz... -
Auratech
őstag
válasz
schawo #17401 üzenetére
Nem lehetséges, hogy valamilyen rejtett processzus javít a hangon, mint a creatívos cristallyzer és a hangindításokat túlhansúlyozza?
Egy lejátszó szoftver miként szól bele ilyen mértékben a viszonyított hangosság arányaiba?
A hangkártya beállításait nem írja felül valamilyen preset? Esetleg más driverrel dolgozik? ASIO vs. WDMM/DS és mintavétel konverzió van a softon belül és ki van kapcsolva az emphasis-deemphasis? Ha wines a gép. próbáltad az asio4all drivert-alaplapi hangkeltőnél?-Ja látom-m-audio karid van. Vonatkozó részek kihúzva...
-
-
zodo
nagyúr
válasz
schawo #17331 üzenetére
Már magam sem tudom de ez maradt meg bennem:
"Sztereó szett esetén a jobb hangfal az íróasztallal szemközti falon, fen a jobb sarokban lesz. A bal hangfal pedig az ágy végének a tévétől távolabbi sarkánál szintén fent a falon lesz."
Talán ekkor került képbe a kompakt rendszer.
100-ból ki lehet hozni simán egy hallgatható rendszert. Semmiféle bántás vagy rosszindulat nélkül talán egy régi videoton hangfal is megtenné. -
bajnokpityu
félisten
válasz
schawo #17246 üzenetére
a luxmann uj korabeli ára 83ban 1150DM volt.
mennyit inflálódhatott a DM, ha az én rotel 840bx4-esem 90ből 1500DM volt?
akkor nekem is lehet millás erősitőm van?
akkor most már majdnem 2millás,mert vételárát majdnem még egyszer elköltöttem tuningraegyébként kapcsolói rotelnek is tökéletesek.
Schawo:a luxman előfoka milyen kostrukció?
mert az eléggé lehúzza az integrált roteleket,egy átlag erősitő szintjére. -
Dorian
félisten
válasz
schawo #17238 üzenetére
Amúgy én pont ezen a 66SE-n agyalok (bár szerintem 40-nél nem nagyon ér többet, főleg hogy ott van mellette 35-ért a sima 66), hogy tuningoltassam a Rotelt, vagy vegyem meg ezt.
ManY:
Alap rendszerbe kb egy akármilyen dac is nagyot üt.
Pityu ha jól emlékszem 5 ezerért vette az övét, és nagyon nem rossz. -
ManY
senior tag
válasz
schawo #17238 üzenetére
nekem is egy kb 10 eves linn kairn meg kb ugyan annyi idos ocm 500 am van
pedig vasarlas elott rengeteget meghallgattam...szerintem azert lesz gond mert ennyibol DAC, erosito, hangfal...
es meg uj is legyen... ennyibol hasznaltan sem konnyu jot
(ugy latom DAC ot mindenki elfelejtette) -
€uro
őstag
válasz
schawo #17235 üzenetére
Nincsen különösebb oka. Talán csak az, hogy ha műszaki cikkről van szó, akkor jobban bízom az újonnan vásárolt termékekben.
Mondták már, hogy ezeknél a sztereós cuccoknál nyugodtan vegyek használtat is, mert időtálló készülékekről van szó. Úgyhogy nem feltétlenül ragaszkodom az újhoz.
Te milyen erősítőt vettél?
-
#92251648
törölt tag
-
ManY
senior tag
válasz
schawo #17084 üzenetére
nekem is csak padlora ajanlottak nem hangfalak moge
de akkor lehet benne igazsag mert ez a kukacos fele van vagy 6 centi vastag
es eleg random mondon nagy es vastag kotel szeru darabok lognak ki beloleezek szerint valoszinuleg mar csak azert is ezt ajanlottak mert ennel vastagabbat meg eletembe nem lattam
ezen a kepen a legfelso -
bajnokpityu
félisten
válasz
schawo #16969 üzenetére
nabasszus.
végig hazudtam,elnézést kérek.
az spk1000 ami cat kábelből van,nekem 2000asem van.ami meg OFC...
tehát nem CAT7kábel...namost,szépitésnek annyit,hogy vásárláskor ezt mondta tévesen az eladó,most javitott...
végeredményt persze nem érdekli,tehát bátran ajánlom ezt a tyúkbelet is.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
schawo #16969 üzenetére
elkerte a gyártó elerhetoseget.de te komolyan megkerdezed,h amikor azonosan jónak mond 2 kábelt,akkor ő fogja felajánlani, h 8x annyiba kerülőt cseréljük már el... ne idegesít már! infantilis a legjobb szó erre...
orbano
egy 44set vettem 3. erositonek.fogalmam sincs mi a pontos kialakítása.én bartfay 2000es ként vettem -
bigmasterg
addikt
válasz
schawo #16936 üzenetére
Azt gondoltam, mivel a jumperekről kérdezgettem és akkor kaptam a lent idézett választ is. (szerk.: illetve most esett le igazán, hogy miről is van szó.
)
(kettő helyen lehet benne pakolgatni, az egyikkel(hi/lo) magasabbra lehet venni a fejhallgató erősítő 'erejét' is, a másikkal (V/F) lehet állítani, hogy fix vagy állítható legyen az rca kimenet)."igen, a V, variable, a F fix kimenet. Ilyenkor a fejhallgatóerősítőt használjuk előfoknak, annak a jumperével (Hi/Lo) lehet állítani az előerősítés max erősítését."
-
#92251648
törölt tag
válasz
schawo #16930 üzenetére
Az általam említett eszközökben is van vonali erősítő, aztán mégsem tudják rendesen kihajtani a végerősítőket sajnos. Nem tudom, hogy a Lupus Junior is problémás darab-e ilyen szempontból, illetve hogyan viszonyul a kérdező erősítőjéhez, ezért kezdtem úgy a mondandómat, hogy "esetleg". ManY pedig azt írta, hogy felmerült a Lupus leváltása, leginkább erre reagáltam.
-
bigmasterg
addikt
válasz
schawo #16930 üzenetére
Lupus C nem szabályozható. Azon csak ki és bemenet van. (meg még talán be és ki lehet kapcsolni)
szerk.:
Ja, gondolom ezt tudtad, azért írtad. De ha meg nem Juniorról van szó, akkor valamivel csak szabályozza a kimenő jel erősségét.Szerk2.: De, Juniorról van szó.
Juniornak tuti, hogy rendes előerősítő fokozata van? Eddig azt hittem, hogy csak sima szabályozható kimenete.
Ezt a funkcióját még nem használtam, de remélem pár héten / hónapon belül sor kerül rá. -
krystman
őstag
válasz
schawo #16908 üzenetére
Hát csak azért gondoltam, mert olvastam, hogy ha van egy rendes kábel hozzá, állítólag jobb a hangzása, vagy valamivel javul. Nekem az a gondom hogy eléggé intenzív a középtartomány, és szerintem ez tolja el a mély hangokat is, hogy kevésnek tűnnek. Ezért gondoltam a kábel cserét, hát ha valamivel kellemesebb lenne a hangja tőle.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
schawo #16885 üzenetére
mondjuk valóban enyhén húz a magasba,de nálam nem öli a mélyt.
amikor a HK volt nálam,akkor olyan mélye volt a láncnak,megkérdezték,h be van-e kapcsolva a sub.tehát az átvitel ezen fele megvan.más kérdés,h a rotelemnek nincs kifejezetten sok mélye.de ez nem szűk sávszél.mikrodinamika ellenben olyan dolog,amiben nincs sok összehasonlitási alapom.de hangszerek textúrája,énekhangok természetessége,finomsága azért megvan.szinpad, pozició detto.
szivem szerint szétszedném ezt a bártfay kábelt,hogy mit műveltek benne, de vásárlásnál elmondták,h CAT7 alapanyagból van.
Zenwalk:16 v 20Hz alatti tartománytól próbálja megszabaditani a hangfalakat.
-
bajnokpityu
félisten
-
tokand
tag
válasz
schawo #16851 üzenetére
Kifejtenéd, hogy miért inkább a Philips?
Az a szimpatikusabb neked, vagy jobb is?
A sonyn van pc in csatlakozó, a philipsnél meg nem írja.
+ a nagyobb teljesítmény is a sony mellett szólna, bár ezen a teljesítményadatok tudom túloznak.
+ havernak van ec68-as sonyja, és az elég jól szól, és hangosan, a genius 6000-est veri hangminőségben és hangerőben is. -
sti10p
senior tag
válasz
schawo #16816 üzenetére
Majd minden utcasarkon lehet kapni.
Kösz.
Még egy kérdés: a CD lejátszó specifikációjában mit jelent az, hogy MP3 Link? Csak annyit írnak, hogy mp3 lejátszót lehet csatlakoztatni, akkor USB port lenne?!
Ba ci lus:
Ne is mond, én anno sose vettem szerelt kábelt a gitárhoz, mindíg összemaszekoltam a He-ből, spóroltam vele pár ezrest... -
KMT
addikt
válasz
schawo #16711 üzenetére
Abszolút nem. Hiába tudná kezelni a legnagyobb hangerőket is a lehallgató lánc, akkor is zavaró tud lenni az ember számára a túl nagy hangerő. Nagyon nagy dinamikával rendelkező zenéknél van, hogy kénytelen vagyok a szám közben halkítani, mert nem egyedül élek egy kertes házban...
(#16712) DDL:
"A hangszórók is csak akkor működnek limiterként ha túl vannak hajtva."Szerintem meg mindig, hiszen a kitéréssel ellentétes erő hat mindig a membránra. Ez józan ésszel már azt jelenti, hogy csökken a dinamika, nem kell ehhez túlhajtás.
-
orbano
félisten
válasz
schawo #16711 üzenetére
Vagy pl. az utcazaj (bár ez a lakhelyét ismerve kizárható tényező)
Sajnos az otthoni hifimen nálam is ez van a komolyzenékkel. De a kocsiban már minden rendben. Tippem szerint az erősítőm gyenge ezekhez a hangszórókhoz. Jó lenne itthonra is egy olyan bivaj méregzsák mint a genesis -
#92251648
törölt tag
válasz
schawo #16705 üzenetére
Bocs, de én nem vitázom. Azért írtam le az iméntieket, mert talán valakit érdekelhet, ha már egy fórumon vagyunk...
Nem tudom, mennyire bonyolult téma a dinamika, de rengeteg félreértés létezik vele kapcsolatban, így talán nem meddő vállalkozás tisztába tenni dolgokat.
-
PuMbA
titán
válasz
schawo #16664 üzenetére
"Néha már szürreálisan tökéletesen tiszta egyes énekesek hangja."
Tudsz berakni pár példát YouTube-ról?
fapaci: "A Loudness őrületet nem a kiadók találták ki és kezdték el, így hát nem is köthető a CD-khez." Ezt nem így tudtam.
Végülis miért kezdték el? Ha a rádiók úgy is "összenyomják", miért kellett mégis alapból felnyomni mindent?
"Az egyszerűbb lejátszó berendezések nem képesek elegendő dinamikát megjeleníteni, ezért a zenészeknek, zeneszerzőknek el kellett dönteniük, hogy mindent felhangosítanak, vagy néhány részlet sok helyen elveszik majd a muzsikájukból, de minimum másként fog szólni, mint szeretnék."
Ezt én nem nagyon érzékelem (hi-end cuccot még nem hallottam). Az előbb linkelt Fleetwood Mac - The Chain-t tök jó hallgatni az SE W200-as telefonommal és egy alap agybadugós fülessel és nem érzem, hogy kicsi lenne a dinamika vagy részletek tűnnének el.
"Azt is érdemes tudni, hogy a stúdiók igen magas óradíja mellett fontos szempont, milyen gyorsan készül el egy zenei anyag."
Egy "befutott" előadónak akinek van egy rakat pénze simán kifizethetné
"A jó rendszer a kevésbé sikerült felvételt is élvezhetően szólaltatja meg, tehát a zenehallgatás közbeni szenvedés általában nem a felvétel hibája."
Egy jó rendszeren egy 4dB átlagdinamikás számot is meg lehet hallgatni pl. 8-szor egymás után mindenféle fáradás nélkül?
-
Talas
tag
válasz
schawo #15263 üzenetére
A Logitech Touch- szerű cucc lenne a főcél, de zenehallgatáshoz. A minőség kérdésnél a mostani multimédiás alapcuccok csak azért érdekelnek, mert baromi olcsók és eddig nem volt alkalmam kipróbálni a hangminőségüket, zenére.
Most 15000-ért van nálam egy asus o'play air, majd tesztelem, csak rányom az ember egy 2T-ás vinyót tele Flac-al ami baromi kényelmes, nem mellesleg olcsó. A kérdés még, hogy az analóg kimenet és a digitális között milyen különbségek lesznek, igaz ezt két külön erölködővel tudom csak kipróbálni.Én inkább külön venném a multimédiát és a Hi-Fi-t. Multimédiára tökmindegy mi szól 5.1-ben tömörítve, ott a látvány a lényeg, egyenlőre Full HD-s koncertfilmet nem nézek kivetítőn, "Trúhádéval". De a "hifitoronyba" jó lenne egy egyszerű kütyü megy egy vinyó, ami tudja a minőséget.
Számítógépes-Dacos megoldások egyenlőre ezért nem érdekelnek, bár tudom hogy többcélú a felhasználási területük. Egyébként lehet árban ott leszek a végén egy ilyennel, mint egy Logitech jellegű minőségi cuccal.
Brazosnál csak az a bajom, hogy ugyan van 3 kimenet rajta, de a hülye képcsöves tv-met nem tudom rákötni (ezt is lassan fejleszteni kellene
)
Egyenlőre tájékozódok, azért köszi..... -
KMT
addikt
válasz
schawo #15355 üzenetére
Érdemes alacsonyabb bitrátával kezdeni. Először a 192 is nehéznek bizonyult, aztán amióta kezdem sejteni, hogy mire kell figyelni, a V2 és 256 megvan, a V0-nál már hamarabb elfárad a fülem, minthogy egymás után többször sikerüljön megkülönböztetni a flac-től. Ja, és nagyon nem mindegy a zene sem!
(#15382) baluka26:
Ez érdekes, nekem már két eszközzel is az van, hogy ASIO mellett simán elkezd szólni a yt. Ez csak nálam van így?(#15369) fapaci:
Ez akár aláírásnak is mehetne... Tényleg nagyon jellemző, hogy ha az elszokottól eltérő módon ír valaki valamilyen témában, azt nem ússza meg személyeskedés, vagy belemagyarázás nélkül. ): -
#92251648
törölt tag
válasz
schawo #15362 üzenetére
"Különbözőek vagyunk"
Nincs ezzel baj, bennem fel sem merült, hogy bármiről meggyőzzelek, csupán beszélgetésnek, eszmecserének gondoltam mindezt. Sajnos a magyar fórumokra jellemző, hogy ezzel a hozzáállással nem tudnak mit kezdeni, csak a vitát tekintik az egyetlen kommunikációs eszköznek két eltérően gondolkodó egyed között. Furcsa.
"Mint a tesztből kiderül, csak egyetlen hangsugárzó volt"
Én nem tudom, milyen tesztre gondolsz, én általánosságban írtam, amit.
-
orbano
félisten
válasz
schawo #15364 üzenetére
egyáltalán nem. arra írtam, hogy két tábor létezik (általánosságban). aki hisz a kábelek közti difiben és aki nem. és efölött értetlenkedtem, mivel rca esetében eléggé egyértelmű, és innen nem elképzelhetetlen a hangszórókábel "hangjának" létezése sem, sőt egyenesen logikus. a tápkábel már más tészta, olyat még nem próbáltam.
-
#92251648
törölt tag
válasz
schawo #15359 üzenetére
"Azért a Föld laposságának kérdése egy ABX teszten könnyen kimutatható"
Ahogy a kábelek közötti különbség is, de ez még nem mindenki számára perdöntő. Mivel nem értik, miért lenne különbség két hasonló rézszál hangja között, nem is hallanak semmit. No meg kevesen vannak olyan pozícióban, hogy rálátásuk legyen a Föld kerekségének kérdésére.
"Egyébként a linkelt AB teszt pont nem követte el az általad említett hibákat, hiszen ugyanabból a pozícióból szóltak egyazon hangsugárzók"
Miért gondoljuk, hogy A hangsugárzó pont abban a pontban szól legjobban, ahol B doboz jól érzi magát? Ilyen alapon egy autó tesztvezetésénél a sofőrnek úgy kellene döntést hoznia a jármű élvezhetőségéről, hogy kocsikázás közben folyamatosan pofozzuk és tekergetjük az orrát. Mennyire fog reális döntést hozni? Az ilyen összehasonlító teszteknek akkor látom értelmét, ha a versenyzők külön-külön a legjobb körülmények között üzemelnek. Ahogy írtam korábban, a cél az, hogy megközelítsük az otthoni körülményeket, márpedig a saját dobozodnak is megkeresed a legjobb pozíciót otthon és úgy hallgatod, nem? Persze tévedhetek is, de ez lenne a logikus.
-
válasz
schawo #15348 üzenetére
Párszor már unalomig kifejtettem a véleményemet a témáról.
Hadd magyarázzak el mégis egy fontos részletet.
Szokás azt mondani, hogy azért nem hallja valaki a különbséget, mert szkeptikus, és ez akaratlanul is elfedi az érzékelés finomságait. Hogy erre rácáfoljak (mármint hogy a szkepticizmus mélyről fakad), íme pár példa:
A zenéim egy része eredeti forrásból származik (veszteségmentes), egy része kétes forrású veszteségmentes, igen kis része viszont veszteséges.
Akinek hasonló a forrásanyag összetétele, azzal gondolom megesett már, hogy hallgatja a zenét, és egyszercsak az az érzés lesz rajta úrrá, hogy hú, de szar, ez tuti valami mp3. Amikor ez engem hatalmába kerít, meg szoktam nézni, hogy igazam van-e. Bizony csak az esetek kis százalékánál találom el, hiszen az anyagaim kevesebb, mint 5%-a mp3, de talán ennél azért jobb találati arányom van (legalábbis szeretném azt hinni, de nem vezetek statisztikát). Természetesen az nem nyugtat meg, ha kiderül, hogy nem mp3, onnantól aznap már képtelen vagyok tovább hallgatni azt az albumot, mert állandóan csak azt hallom, hogy hú de szar, mp3, fúj. Ilyenkor mindig azzal nyugtatom magam, hogy ÉN biztos jól hallom, és a fájl ugyan FLAC, viszont valószínűleg mp3-ból van átkonvertálva, de az ÉN fülem tökéletes.
Persze a kétes forrású anyagról sosem fogom pontosan megtudni az igazságot, valamint másnap már semmi bajom ugyanazzal a forrásanyaggal, ellenben egy másik album kerget az őrületbe.
Talán már csak ezen pszichés gondok miatt is bosszantó a digitális világ. Egy LP-ről, ha esetleg másért nem is, de emiatt sokkal nyugodtabban lehet zenét hallgatni.
Ezt csak azért írtam, hogy érzékeltessem, hogy a szkepticizmus, az nem egy mélyen beivódott állapot, és az érzelmek mindenkit befolyásolnak. Szóval én szívesen meghallanám az mp3 hibáit, de a saját eredményeim azt mutatják, hogy nem csak ABX teszt során, hanem valós, elmélyült zenehallgatás során sem vagyok képes jó arányban kihallani a különbséget. Ezek után viszont sosem fogok megbarátkozni például a drága tápkábelekkel.
Viszont fontos, hogy nem irigylem azt, aki hallja a különbséget. Neki olyan költségeket kell vállalni, amiket én mind megspórolhatok
-
contaxg
veterán
válasz
schawo #15290 üzenetére
Egyenlőre magunknak pofozgatjuk. Az eszköz elvileg bármely USB kimenettel rendelkező, linuxra képes gép lehet. Akár egy öreg laptop is. Ami kunszt az egészben, hogy milyen beállításokkal fut a rendszer. Megint azok az apró részletek...
A célom, hogy legyen viszonylag olcsón egy dedikált zenegép alternatíva, amihez a Halide vagy a High Resolution Technologies cuccok tudnak csatlakozni és önfeledt zenehallgatást tudjon biztosítani. Természetesen ezek az eszközök működnek Windows és Mac alatt is. Azért annak van varázsa (és hangra hatása), hogy kb. 2-3 processzus fut aktívan a rendszerben és nincsen semmi bonyolult szoftveres háttér a jel útjában. A Macen egy egyszerűbb lejátszó szoftver kerül kb annyiba mint itt egy kész gép!! :S
-
contaxg
veterán
válasz
schawo #15278 üzenetére
Nálunk olyan kütyük mennek erről - Halide, HRT Streamer - amikhez nem kell drivert telepíteni,. Egy szabványos USB kimenetről hajtjuk őket linux alatt. Ez a gép kb. 5-10W-ot fogyaszt 12V-on, ezért egy komolyabb táp sem túl drága hozzá. Innentől nem gond, hogy vacak tápról megy az USB DAC vagy SPFIF átalakító.
Az alaplap egy Alix 1D amit a Bryston is használ a saját hálózati lejátszóiban. A procija egy integrált AMD LX800-as és egy 44100Hz-es FLAC lejátszása kb.10-12%-os terhelés jelent a gépnek!
Próba alatt van már egy másik hardver is, ami szebb és többet is tud és az ára végén nagyjából hasonló. A gépeknek nincs saját monitora és még hűtése sincs a procinak! A vezérlés egy PC-vel vagy más wifis eszközzel történik, de tervbe van véve, hogy egy egyszerűbb előlapi vezérlés készül hozzá. -
#92251648
törölt tag
válasz
schawo #15192 üzenetére
Pedig ezek a "zörejek" igen nagy mértékben közvetítik egy előadás/előadó egyéniségét. Sok zenei és előadói stílusnak része a húrok zörgése, mikor a túlzottan kilengő húr a nyak bundjainak csapódik. Pl. erre épül a basszusgitárosok slap technikája, de a spanyol gitárosoknál is gyakran hallhatjuk.
A teljesen steril felvételekre törekvés komoly mértékben csökkentené a zene élvezeti értékét és az előadók közötti fontos különbségeket. Végső soron minden zenedarabot lejátszathatunk szintetizátorokkal is, ott nem lesz semmi zaj, zörej, de muzsika sem.
-
contaxg
veterán
válasz
schawo #15204 üzenetére
schawo
Persze, nagyon szívesen élnék a lehetőséggel!
Már nagyon szeretnék pár fejhallgatót fülvégre kapni magam is!Duracellm...
Csúnya, gonosz kapitalista bácsik 30 dolláros kütyüt 300-ért adják!! -
#92251648
törölt tag
válasz
schawo #15177 üzenetére
"A jól beállított gitár zörgése nem hallatszik ki. Ha technikailag jól zenél a szaxis, akkor nem kattog a billentyűzet olyan hangosan, hogy a közönségben is hallatszon, és a trombita susogása sem hallatszik el a közönségig."
Sokunk szerint is hiba a háttérzörejek, egyéb nem zenei zajok megjelenése a felvételben, de... Az élő előadáson készült felvételnek nem csak a zenét, hanem az előadás helyszíni atmoszféráját is magában kell foglalnia. Másrészt a felvételi, sokszorosítási és visszajátszási technikának is vannak fogyatékosságai, amik által nem lehet végtelen dinamika tartományt átvinni felvételekkel. Lehet választani, hogy komprimáljuk a felvétel dinamikáját, így megtartjuk az apró részleteket, vagy nem nyúlunk bele és az alapzaj miatt elveszítjük a zene lélegzését, apró részleteit. Nehéz kérdés.
No és persze ott van a hifisták nagy hányada, akik maguk alá élveznek, ha hallják otthon a színpad deszkáinak recsegéseit is.
-
#16939776
törölt tag
válasz
schawo #15204 üzenetére
Ha tetszik akkor váljuk a sorozatgyártást, olyan árrés van rajta hogy még ezek is beleférnének:
választható extrák:
-szimmetrikus változatnál neutrik xlr papa csatlakozók
-szín
-táplálás:adapter/akku(töltővel)
-Elna pufferkondik
(#15195) schawo: na jól van, az időm/energiám ingyen van, legközelebb csak 1-1 sort írok
-
#16939776
törölt tag
válasz
schawo #15192 üzenetére
A zeneiség messze nem egyenlő a hangszerek és a zenész technikai hibáival.
Ezzel én is maximálisan egyetértek, csak azt próbáld megérteni hogy emberek játszanak, akusztikai környezetben, mechano-elektromos átalakítóba. Nem ezekről kell hogy szóljon a zene, de ezek nélkül nem tudnád csak élőben "élvezni", ezért bele kell törődni hogy van zaj a felvételen.
Az hogy olyan mértékű ami téged zavar az sajnálatos, akkor nem kell meghallgatni. Nem lehet minden felvétel tökéletes, ugyan úgy ahogy a zenész sincs mindig ihletet állapotban, valamikor kevesebbet kapsz, valamikor meg többet.
ha jól tudom azon indult a vita hogy te meghallgattál valami felvételt ahol a hangszerek mellett hallottál zajt ami ismeretlen módon került oda?
-
orbano
félisten
válasz
schawo #15177 üzenetére
volt szerencsém gitárzenét élőben hallanom, és hallatszik, ha a húr casttog a bundokon. ez nem beállítás kérdése, meg lehet úgy pengetni a húrokat. ahogy az ujjad is hallatszik, vagy épp az, ahogy egy hang lefogásakor finoman nekiütközik a húr a bundnak, vagy épp a pengető csapódásai, ahogy végighúzzák a húrokon. ha egy csendes helyen gitározik neked valaki, ezeket hallod. ha egy felvételen ezt az intim érzést vissza akarják adni, én támogatom. nem mondom, egy zenekari felvételnél már túlzás, de vannak olyan stílusok, anyagok, amiknek jól áll. ahogy minden művészi eszközt, ezt is lehet ízlésesen, mértékkel, illetve túlzott módon is alkalmazni.
azért bármilyen szólóban van valami elragadó többlet, ha a zenész játékának minden apró részletét hallod. ok, a bélműködését nem kell, de azért szerintem bőven van helye az ilyen felvételeknek. -
#16939776
törölt tag
-
#16939776
törölt tag
válasz
schawo #15161 üzenetére
Akár mit csinálsz a mikrofon nem csak a hangszert veszi, a tér is jön.
A barkót-on hallgattál már élő közvetítést? ott az is hallatszik ha a közönség(a hátam mögött) visszatartja a lélegzetét, én ugyan nem bánom.
Ugyan ez másnap felvételről (szalagos magnó "studio grade") nem is emlékeztet rá, semmi hangulata nincs.
(#15160) cszn: én sem, csak egy jó öreg hangszórót tönkre lehet tenni, ugyan úgy mint egy drága festmény
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- UHH! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -40% i7-1165G7 16/512 Iris Xe FHD EU-HUN
- IBM PS/1 2168-552 486SX-25
- ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti OC 11GB
- Acer Swift 3 (SF314 54) i5 / 8GB RAM / SSD / FullHD / kiváló állapotban!
- LG 65C2 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256 GB / 88% akkumulátor / 1év Garanciával / Gyári Független
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- HP Series 3 Pro FHD monitor Professzionális képminőség otthonra vagy irodába!
- Akciós dokkolók, Lenovo Legion Pro 7 RTX 4080/4090 laptopok, licencek, antivírusok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest