- Motorola G86 - majdnem Edge
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- iPhone topik
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Megvan a Magic V5 európai startdátuma
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#68216320
törölt tag
válasz
andorra #46885 üzenetére
Gyakorlatilag a gép mellett van az erősítő. Akkor tehát vennem kell egy koax-os hangkártyát és egy DAC-ot. Mivel most sokat nem tudok áldozni rá, megvenném a DAC-ot és egyelőre optikai kábellel használom. Aztán ha lesz rá keret, akkor veszek valami koax-os hangkártyát. Van valami ajánlott olcsóbb DAC ami megfelelne nekem? Nincsen nagy igényem csak jobb legyen, mint az alaplapi. És persze olcsó.
-
#71562240
törölt tag
válasz
andorra #46863 üzenetére
Van benne. Februári a legközelebbi, de most vasárnapra beiktatok egyet soronkívül a tesztbeszámolónak...
A témaösszefoglalóhoz meg akarok két-három napot, amikor otthonról dolgozom, hogy tudjam gondozni a reakciókat. Szerintem jövő hétvégén lesz (hacsak nem találok még újabb kifogásokat...). -
blattida
nagyúr
válasz
andorra #46821 üzenetére
Természetesen az állításom nem az abszolút igazság jegyében született és általánosságban kell érteni, az ésszerű és tárgyilagos határokon belül.
Az adott nem színező kábeleket úgy ismeri föl az ember, hogy sokféle rendszerben, sokféle zenével és sokféle kábellel összehasonlítva, hosszú hallgatózást követően kialakul az a kép róla, hogy a hang kiegyenlített, a részletek nem tűnnek el, ha gyengébb a forrás (felvétel), akkor az is kiderül, hiszen őszinte és egyenes, mindent megmutat.
Az igaz, hogy egy gyöngébb rendszerben nehezebb ezt megállapítani, viszont az elegendő fogódzó, hogy mennyi részletet, mennyi levegőt, mennyi információt, mekkora dinamikát kapunk, mert ha ezek teljesülnek, akkor azt már tudni fogjuk, hogy az adott kábel hová tartozik.
Az ízlés béli igényekkel ebben a tárgykörben nem tudok mit kezdeni, mert az általában nem a semlegességről és a természetességről szól és nem az ilyen karakterű kábeleket igényli.Én senkinek sem tanácsoltam azt, hogy vegyen ilyen-olyan kábelt, kivéve, ha az a valaki ezt kifejezetten kérte.
Én is azon a véleményen vagyok, hogy a kábelkérdés az utolsó terület, mellyel foglalkozni kell, hiszen az első a hallgatónak tetsző rendszer összeállítása és ha az már megvan, akkor jöhet a finomhangolás, melynek a része a kábelezés.Persze, lehet arról beszélni, hogy a kábelek igenis fontosak a rendszer hangjának szempontjából, de egy adott rendszernek akkor is kiderülnek a nagyjábóli képességei, ha száz forintos kábelezés gondoskodik az információk áramlásáról. Szerintem. -
#68216320
törölt tag
válasz
andorra #46821 üzenetére
Valószínűleg igazad van, hogy az olcsóbb kábelek színeznek és ki kell próbálni az adott rendszerhez és a hallgató ízléséhez viszonyítva milyen minőséget képvisel. Viszont valamilyen vonalon el kell indulni, ezért futnak be az olyan kérdések, mint a "milyen kábelt vegyek". Másrészt pont azon gondolkodom, hogy aki nem tud vagy nem akar nagy költségeket vállalni a kábel kapcsán, mennyire járható út, hogy mindenféle olcsóbb kábelekkel próbálkozik. Ugyanis a sok olcsóbb próbálgatása már tetemes összegeket képviselhet. Nem igazán tudom, h kevés pénzből hogyan lehetne próbálgatni. Így sajnos marad a kezdő hallgatóban a kérdés ...
-
Winne
nagyúr
válasz
andorra #46590 üzenetére
Jelenleg egy számomra már elegendő házimozim van, nem is ez a kérdés, inkább arra szeretnék választ kapni, hogy ha abból felszabadul a Jamo E850, akkor ahhoz milyen erősítőt vegyek vajon. Anno mikor házimozi erősítőt vettem, akkor módomban állt és bevittem magammal az üzletbe és a saját hangfalaimat kötöttem rá, hogy aszerint tudjak választani, akkor a Harman Kardon nyert, mert annak kicsit "színesebb képe" volt számomra, de ez is azt mutatja, amiről itt a fórumtársnak beszéltél, miszerint lehet technikailag jobb az egyik, vagy a másik, de nem mindenkinek ugyanaz tetszik.
Én arra szűkíteném a kérdésemet inkább, hogy érdemesebb-e egy újabb sztereó darabot venni hozzá, mert az elvileg technikailag fejlettebb, vagy érdemes komolyan venni a régi darabokat is a használt vonalról. Ha igen, akkor konkrét ajánlás a mostani használt piacról, avx fórumról, akárhonnan, ha valakinek a személyes tapasztalata alapján az adott modell jól teljesített. Ha már van egy pár típusom, akkor könnyebben elindulhatok a kereséssel, valamint ha módomban áll valahol próbálni, akkor eleve tudom mit keressek a közelemben és mivel egyáltalán ne foglalkozzak.
Remélem nem volt nagyon zavaros amit írtam.
A másik kérdés: ha egy szobában normálisan elrendezve van egy 5.1-es rendszer és kb. középen van egy asztal előtt egy másik sztereó pár az bezavar a hangzásba? Átveszik az abban lévő hangszórók is a rezgéseket passzívan?
-
válasz
andorra #46600 üzenetére
Nem, nincs ebben semmi bántó, én nem érzem annak. Teljesen találó, én valóban a kommersz vonalban gondolkozok, vagyis egyszer megveszem, használom, nem fejlesztem. Egy megoldás érdekel, nem egy hobbi. Azaz nálam az erősítő / cd / hangfal stb nem cél, nem a hobbi tárgya, hanem "csak" eszköz. Igazából azért kérdeztem, hogy melyik irány legyen, mert egyáltalán nem érdekel, mi van ráírva, nem fogom mutogatni senkinek, elkápráztatni se akarok vele másokat. Így akár relatíve ismeretlen márkák is megfelelnek, ha azokat jónak találják a nálam hozzáértőbbek, ezért kérdeztem. De akkor ezek szerint ez az irány nem az én irányom.
Abban nem igazán hiszek, hogy egy üzletben meghallgatom, és akár a közelében is lesz a hangzás, mint itthon (zaj, akusztika - gondolom kevés az abszolút csendes, 14 négyzetméteres üzlet, azaz olyan mint a szobám). Szóval szerintem ez az üzleti hallgatgatás is inkább a hifi mint "hobbi" része, nincs valós értelme. Mint írtam, kifejezetten nem érdekel az ezzel való foglalkozás, egy megoldást keresek, nem időtöltést.
Akkor ebből arra jutok, hogy szerinted inkább az ismertebb márkák üzletben található, elterjedtebb darabjai között nézelődjek, ha jól veszem ki.
-
agoka07
senior tag
válasz
andorra #46595 üzenetére
Nos, utánanéztem és lett néhány kiszemelt.
Heco Odeon 100 -15000 Ft.
JBL TLX 200 -12000 Ft.
JBL TLX-111 -10000 Ft.
JPW -12000 Ft.Romániában élek ezért keresem a román oldalakon.
-
#07400704
törölt tag
válasz
andorra #46569 üzenetére
Nos, igen, kivétel mindig van
de szerintem inkább a tapasztalat ér többet, mintsem a feltételezés.
És azt sem kell elfeledni, hogy 70-80%-ban még a legnevesebb lejátszó gyártók is Sony lézer egységet használnak, nem beszélve az elektronikáról, de a mechanikát is sokan választják. -
-
T_Stark
őstag
válasz
andorra #46562 üzenetére
Hmm, nem gondoltam hogy ennyiért is már olyan komoly hangú lejátszót lehet kapni, ami alázza a Prodigyt.
Akkor eddig 1-1 a Yamaha és a Philips mellett. De én is inkább a Yamaha felé hajlok kicsit jobban, a kora miatt, meg mert CD/RW-t is visz.
De ha tud még valaki hasonlókat, szóljon, mert én csak hirtelen belinkeltem az első hármat amit találtam.
-
MasterMark
titán
válasz
andorra #46430 üzenetére
2 nap alatt összeraktam, 1 nap volt az anyag szerzés.
Én előtte nagyon sokat járkáltam, hogy miből is csináljam, hogy is csináljam, stb.
(Az egy két hét biztos volt, meg egy csomó benzin.)
PeachMan: Magadnak csináld, az tényleg olcsóbb.
Viszont amire neked kell, lehet jobb egy gyárit venni, aztán eladni.Kivéve ha megint monitorod lesz, akkor úgy csináld, hogy ahhoz jó legyen, de addig ezt is rárakhatod.
-
#68216320
törölt tag
válasz
andorra #46432 üzenetére
Mit kezdenél velük azután, hogy megvetted az állódobozokat?
A Sentry 30 alá veszek egy párat. Amíg azt használom a nappaliban, addig ott lesz, aztán átkerül egy másik szobába, amint meglesz egy másik doboz. Ott is jól jön hozzá az állvány.
Egy valamirevaló állvány 20e Ft körül kezdődik, többet ér mint a hangdobozaid.
Úgy gondolom elég jó kis dobozról van szó. Nekem tetszik a hangja és szerintem nem bóvli kategória. Mint ma kiderült szükséges is hozzá az állvány, hogy jól szóljon. Szerintem bőven többet ér, mint az állvány ára. Gugli szerint 2005-ben 29800 Yen-ért ment el egy használtan. Ez az akkori árfolyamon számolva 53640Ft. Az új darab listaára 79000 Yen volt, ami akkor 142200Ft-ot jelentett. Szóval azért, mert nem a számodra megfelelő csúcs hifi kategória még nem kell leszólni. De tudod mit, választok magam állványt.
-
narumon
őstag
válasz
andorra #46335 üzenetére
Az oké, hogy a meghallgatást semmi nem pótolja de az előbb is olyan szép jellemzést kaptunk egy Marantz-ról, hogy esetleg reménykedtem benne, hogy ezt a típust is ismeri - hallotta már valaki. Legalább annyit, hogy egyáltalán milyen hangkarakterisztikával rendelkezik, esetleg, hogy milyen ligában versenyzik - mennyire alap vagy mennyire vehető komolyan.
-
#68216320
törölt tag
-
#68216320
törölt tag
válasz
andorra #46340 üzenetére
Persze, en is gondoltam, h az eszkozok minosege dont. Igazabol arra celeoztam, h meghallgatas nelkul, amugy tippre jobb ha az alaplapi hangkartyakat hasznalom es analog modon viszem az erositohoz vagy jobb optikaival es a yamaha dolgozza fel a jelet?
Az utolso mondatban javasoltnal kell vennem akkor egy usb-s hangkartyat amin van koax es vennem egy d/a atalakitot es azt kotni valami jobb erositore?
-
#68216320
törölt tag
válasz
andorra #46335 üzenetére
Ez logout-os cikk lesz? Kivancsian varom es aterzem a folyton ugyanazon kerdesek-valaszok unalmas olvasasat. Mas forumtemaban is elofordul.
Addig, ha esetleg van valakinek otlete, velemenye az elottem allo feladatrol koszonettel olvasnam a topicban. Elegge raporogrem a temara.Mas: Jelenleg pc-rol 2 megoldassal hallgatok zenet. Tudom, erosen kompromisszumos mindegyik.
1. Szamitogepes hangkartya latja el a D/A atalakito szerepet. Asztali gepnel az alaplapi es laptopnal szinten. Mindketto realtek, de ha lehet hinni a jelenlegi erosen amator rendszerem hangjaban es a botfulem sem csal erosen, akkor talan az asztali gep hangja egy picit jobb. Persze, lehet csak veletlenul eppen passzolobb modon szinez. Ezt az analog jelet viszem aztan az erositokhoz.2. Az asztali gepen az alaplapi, a laptopnal egy usb-s Xonar hangkartya optikai kimenetet hasznalva juttatom a forrast az erositohoz. Itt mar csak egyrol beszelek, mert csak a hazimozi erositom tudja fogadni. Egy regi Yamaha-rol van szo. Annyira regi, hogy meg hdmi csatlakozoja sincs, kizarolag composite es 3rca megoldasokkal kezeli a videojelet. Viszont szerintem az also szegmensben egesz turheto hangja van igy a nagy oregnek.
Igazabol az erdekelne, szigoru szamokat es elmeletet kovetve melyik adhat esetleg jobb megoldast?
Sajnos jelenleg hangdoboz tekinteteben is kompromisszumot vagyok kenytelen elviselni. Van itthon egy par felujitott Videoton zart 3utas doboz. Hat... szol... Illetve van egy igazan szep reszletekkel dolgozo es szerintem egesz turheto es persze nagyon oreg Electro-Voice Sentry 30 polcsugarzo paros. Ezzel annyi a problemam, h a melyebb hangok hianyoznak a palettarol. Egy Yamaha aktiv mellyel probalom visszafogottan megtamogatni, persze csak elektronikus zene mellett, mert hangszeres eseten inkabb kikapcsolom, annyira szetrombolja a hangkepet. Olyankor inkabb elturom a melyek hianyat. Nos ilyen korulmenyek orvoslasara szeretnek egy jobb hangdoboz parost majd.
Igazabol csak azert reszleteztem a helyzetet, h aki kedvet erez hangdoboz ajanlasara ismerje azt a szintet amit at szeretnek lepni es feleslegesen koltsegbe se verjem magam azzal, hogy tullovok a celon. Azert annyit meg, hogy a muszaki reszeken is szandekozom a kesobbiekben fejleszteni, de szeretnem, ha a hangdoboz maradna egy biztos pont, mint szamomra talan a legfontosabb komponens.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
andorra #45914 üzenetére
Hello
Leszükítettem a kört 4 készülékre :
Ezek közül melyiket ajánjátok.A 4 készülék nagyságrendileg azonos áron van: a drágább hoz van hangszpró, az olcsóbb hoz mincs stb..
Csak az erősítú zípusát írom ki, hangzás szempojából talán ez a legfrontosabb.
1. TECHNICS SU-X933
2. TECHNICS SU-X101
3. Technics SA-EH600
4. Sony TA-AV561Lenne lehetőség a Sa-Eh600 as helyett 670 est is beszerezni.
A 2 es esetében 102 es végüvel gondolom nagy diferencia nem lehet.
A 4 es számúhoz csak mélynyomó van, ahhoz hangszorót is be kellene szereznem.Az 1, 2, számúnál sincsen hangszoró, ami nekem van, ha nem teszem fel a hangot maxra elvileg jó lehet, az impedancia stimmel, 8 ohmos minden.
E közül a 4 közül melyik lenne a legcélszerűbb.
Halotta - e már valaki valamelyiket, persze nyilván az adott helységtől is függ a hangzás, és tisztávban vagyok vele, hogy előre lehetetlenség megmondani, hogy jó lesz-e vagy sem.De azt gondolom, hogy a korábbi genius szintjlét zene hallgatásban mindegyik felülmulja.
És talán a legkorábbi Goldstar "HIFI" től is mindegyik jobb, azok is a korábban említett BEAG on voltak használva, mivel akkor jobbat még nem halottam, akkor megfelelt, táskarádiotól akkor is jobb volt, persze akkor sem volt egy nagy szám. -
Martell
tag
válasz
andorra #46078 üzenetére
Számold meg hány ilyen komment váltotta ki jogosan avagy jogtalanul az igazságérzetem okán a választűzet. Ezzel a kommenttel ép te is legalizáltál. Ezt privátba is megírhattad volna, de nem. Úgy csináltad, hogy én is lássam.
Aztán gondolj bele, hogy a szerinted hozzám hasonlók közül mennyien képesek reflektálni ezekre a dolgokra így kívülről? Ha ezek után még a szokásos Vérpisti kategóriába sorolsz, az nem más mint strucc politika. Hiszen nem látod a fától az erdőt.
Nyugtasson a tudat, hogy ez ami történik egy folyamat, aminek én jobban tudom mi lesz a vége mint ti. Hiszen én ezt már ezerszer megjátszottam sok sok közösségben. Innen a magabiztosságom. Tudom mi lesz a vége. Tudatos nem pedig ösztönös amit csinálok. Ezért nem érzem rosszul magam annak ellenére, hogy 30an ütnek.
Elválasztom a törmeléket az aranytól. Megsúgom, ez a célom.
Nem óhajtok mindenkivel jóba lenni.
-
Core2duo6600
veterán
válasz
andorra #45703 üzenetére
Miért lenne elentétes a távírányítás fontossága, az aránylag jó minőséggel ?
Előnyei, nem kell ugrálni, ha hangosabb a szám, vagy épp reklám van a tv ben stb...
Már csak azért is a távos jühet csak szóba, mert az asztalon nem tudom elhelyezni, hogy közel legyen.
Ha a bakelit játszót nézzük, akkor annyi tökéletesen elég, ha elindítható, leállítható, de utobbi nem lémyeges, ha tudja a rendszer nem baj, de nem feltétel.
(Mint ahogyan a bakelit játszó sem. (De a lehetőség, hogy fogadni tudja az erosítő lényeges elem)Jelenleg 2 Beag 8 Ohm os 40 W-os hangszorom van, nem tudom milyen állapotban, mert régen nem volt bekapcsoolva, hisz nincs mit rákötni.
Ahogy olvasom elég sok helyen lehuzzák a Technics-et mint márkát, miért is ?
Ahogy visszaemlékszem annak idején nagyságrendileg ugyanannyiba került mint a reiválisok, Sony, Kenwood, stb.... azonos kategórián belül persze.
Tehát akkor amit szeretnék, Hfii tornyot, mely külön egységekből áll,távirányítással, legyen képes fogadni a Phono-t, és a szokásos dolgok legyenek benne, Deck, Tuner, erősítő, CD ha a CD játszik mp3-at, az jó, de nem feltétel, viszont jó lenne, ha a CD -RW ét megenné.
kb. 16 nm-es szobába kellene, jó akusztikával és dinamikával, ill, ezek közül az arany középuton.
Szerintem amiket felsoroltam igényeket, nem lehetetlenek, használt eszközökből gondolom építkezni.
Ami az erősítőt illeti a legjobb olyan lenne, ami tud A és B kimenetet, amiből az egyik 5.1 es de legalább 5.0 as, ha létezik ilyen, ha nem akkor legfeljebb 2 erősítő lesz.
Az 5.1 a számítógéphez kell, fontos, hogy analóg bemenetei legyenek, mert a gép csak hdmi -in ad ki magából digitális hangot, és úgy tudom, hogy az ilyen erölködők még elég drágák, hogy a játékok hangja kijön-e rajta térhangzással nem tudom, mivel nem volt alkalmam kipróbálni. -
#71562240
törölt tag
válasz
andorra #45658 üzenetére
"Minél közelebbről készül egy felvétel, annál nagyobb lesz a perspektíva torzítás, persze ugyanazzal a géppel, objektívvel." ...És ugyanabban a szögben. Bizonyos szögek esetében nincs is perspektíva.
"Az alsó kép sokkal közelibb felvétel." Feltéve (de meg nem engedve), hogy ez igaz, akkor is, az alsó képen sokkal közelebb van a merőlegeshez a tárgy a nézősíkra nézve, így ha osztok-szorzok-összeadok kivonok, pontosan kijön, hogy az alsó képnek kereken 1,2347654329878645786785 százalékkal kisebb a perspektivikus torzítása.
Na így jár az a papagáj, aki a tél közeledtének hírére, nem utazott el a déli féltekére, és lefagyott az oprendszere a hidegben (zöld halál).
A tegnap Hervegszántónál leleplezett "határsértő medvéről" pedig azóta bebizonyosodott, hogy nem is medve volt, hanem Tito egyik régről ittmaradt titkosügynöke - tehát nem medve, hanem láncos kutya -, aki a Dráva-Száva erdőségeiben ürgebőrbe varrva bujkálván még nem vette észre, hogy a Varsói Szerződés már régen feloszlott. -
blattida
nagyúr
válasz
andorra #45532 üzenetére
Sok olyan BR doboz van a piacon, mely a nem megfelelő tervezés és/vagy hangszóróválasztás miatt vagy éppen ellenére lett reflex rendszerű, esetükben jót tehet a nyílás bezárása. Gyakorlatilag könnyedén ellenőrizhető akusztikus szivacs reflexcsőbe történő illesztésével.
-
robi-k
őstag
válasz
andorra #45421 üzenetére
Ebből a kontextusból nézve igaz
(#45418) Tamoo
A HDMI nem rosszabb adat/hang továbbítási módszer a másik2 képest. De a tesztben felsorolt modellek már korántsem a legkorszerűbbek, tehát biztos, hogy a helyzet azóta a prémium szegmensben a HDMI jelátvitelnél sokat javult.
Hisz pl. a legkisebb jittert a HDMi-s adatátvitellet az Arcam AVR-600 produkálta, és biztos, hogy a mostani csúcs új Arcam AVR-750 még jobb ebben (is).P.S.: egy Arcam AVR-750-est én is örömmel elfogadnék, Focal szettel (de ehhez meg kellene nyerni pl. az 5ös lottót)
-
#71562240
törölt tag
válasz
andorra #45383 üzenetére
(Szerintem) nem másként látod, hanem egy másik oldalát, vagyis a mindennapi, "visszahúzó" élet és gyarló emberi lélek felőli oldalát domborítod ki, amire persze én is utaltam, márminthogy a szerzőnek van híúsága, anyagi érdeke, nem mellesleg esetleg családja is, éhesen tátogó szájakkal, van korszellem is... No és persze a legkomolyabb komolyzenének (még a dodekafón zenének is) is megvannak a patentjai, amivel a relatíve széles közönség kegyeibe férkőzik, és persze a ma komolyzeneként tekintett zenék nagy része valaha alkalmazott zene volt, amely azért készült, hogy tessék Istennek, a vallásos gyülekezetnek, a mecénás hercegnek vagy sógunnak vagy mandarinnak, a bál táncos közönségének... Értelemszerűen én az idealizált elemeit emeltem ki a "magasművészeti" vs. kultúripari témának, hogy a szándékolt kategorizálást és annak "fontosságát" érzékeltetni tudjam.
"Vitatnám, hogy a különbséget a klasszikus és a pozene között az önkifejezés kontra ipari tevékenység, vagy a közönségnek megfelelni vágyás jellemezné elsősorban. Ezt arra alapozom, hogy a legjobb klasszikus zeneszerzők is, nagyobbrészt a megélhetésükért dolgoztak."
Csakhogy az sem mindegy, hogy a "komolyzenében" a megélhetés és a közönség is máshonnan jön, mint az "iparifutószalag-zenében"! A "komolyzenében" a megélhetés leginkább a mecénás(ok)tól, a közönség pedig leginkább a "magaskulturális", "művelt" társadalmi szférákból jön. Amikor a reneszánsz idején egyáltalán értelmezhetővé vált a komolyzene fogalma, akkortól a komolyzene közönsége (tehát a siker és megélhetés terepe) teljesen más lett, mint addig a zene közönsége, és egyáltalán, a szerző, a szerzőiség fogalma is ekkor alakult ki igazából a zenében. A komolyzene elsősorban "szerzői zene", azaz a szerzőjét mutatja meg elsősorban (a kor és a hely adott, de a szerzők által sokszor meg is újított eszközeivel) - és az persze természetes, hogy ez csak elsősorban van így, hiszen másodsorban a "komoly", "magas" szerzőnek is ott a híúsága, a gazdagság iránti vágya, az eltartást váró családja, a gyógyításra váró furunkulusa... Bach és társai alkalmazott tánczenéje alkalmas "komolyzenévé válni", mert az alkalmazottsága ellenére-mellett azért készült, hogy szerzői zene legyen, azért készült, hogy egy relatíve szűk közönségnek tessen, Bachnak, amikor a "populáris" táncszvitjeit írta, eszébe se jutott Mari néni és Józsi bácsi, meg hogy rádióbarát tétel is legyen a szvitben (azért a h-moll szvit Badinerie-je elég rádióbarát). Sőt, még a templomi alkalmazott zene is rétegközönségnek íródott, a keresztény-keresztyén hívők számára valamint Isten számára, ergo a szerzők tudták, hogy az akkori sintoistáknak ez biztosan nem fog tetszeni, és viszont. A "kortárs komolyzene" pedig, mint ahogy te is mondtad, sokszor már tényleg az ideális megvalósulása az általam (természetesen leegyszerűsítve) ábrázolt szerzőközpontúságnak, "fióknak" írásnak.
(Régen, művészmozivezetőként azt szoktam mondani, hogy ha a filmre ötnél nagyobb létszámú közönség jön be, akkor az már gyanús, el kell gondolkoznom, hogy nem rontottam-e el valamit a filmválogatásban.Arról ne is beszéljünk, hogy az "ideális" művészek [Pasolini például...] miket szoktak mondani saját koruk közönségéről és az "ideális" művész helyes attitűdjéről, hehe...)
-
Patice
nagyúr
válasz
andorra #45384 üzenetére
Ha ugyan azt a verziót hallgatod meg mindegyik rendszeren, akkor azért annyira nem fog különbözni sehol, de eldöntheted, hogy melyik "hangolás" tetszik a legjobban.
Aki még nem tudja eldönteni, hogy neki mire van szüksége, milyen láncot akar, az még kísérletezni fog, cserélgetni fogja a lánca komponenseit.
Ezért érdemes lehetőleg sokat menni hallgatózni, mindig hallani valami mást, és lehetőleg ugyan azokat meghallgatni ott is, hogy az embernek legyen viszonyítási alapja. Én ezért gyűjtök bizonyos zenéket egy helyre, hogy ha valamit le kell tesztelni, meg kell hallgatni, akkor mindig ugyan azokkal a zenékkkel tudjam meghallgatni.
-
Patice
nagyúr
válasz
andorra #45378 üzenetére
Ahhoz, hogy el tudd dönteni, hogy Scooter-nek hogyan kéne szólnia, ahhoz többször meg kell hallgatni, fülessel, hangfalakon, többféle láncban, aztán eldönti, hogy neki melyik tetszik és akkor azt a kialakult képet kell követni a lánc egyéni igényekre való hangolásakor.
-
válasz
andorra #45376 üzenetére
Ja, termeszetesen minel több fajta stilussal kell egy rendszert kiprobalni, ez nyilvanvalo. De ha van egy fö csapasirany, amelyet követünk zenehallgataskor, akkor (hacsak nincs annyi penz a zsebünkban, hogy eltekinthetünk a kompromisszumok nagy reszetöl) kenytelen-kelletlen megadjuk ezt magunknak (vagy a forumos kollegaknak erdeklödes közben) es akkor tudjuk, hogy ha Mága nem fog olyan szepen szolni, de a Scooter
meg igen es mi föleg az utobbit toljuk maxra tekert volumen, akkor lenyeljük ezt a békát, hiszen Mága csak havonta egyszer csendül fel, mig a Scooter naponta örvendezteti epülö lelkünk, s a szomszedet.
Szerintem kimerült a tema -
válasz
andorra #45370 üzenetére
Nem kicsit tulzas a zeneertesetek böcs tanacsokkal ellatva am...
Pl. A Pink Floydot lehet-e pszihedelikus rokkent ertelmezni? Lehet. Jo zene? Az. Korszalkotoan jo? Az.
Hip Hop nem egyenlö trip hoppal. Portishead, Massive Attack, Hooverphonic jo zene? Az. Ebböl legalabb kettö korszakalkotoan jo? Az.
Folytathatjuk, de nem hinnem erdemesnek.
Az mas kerdes, hogy ami ezeknek nagyon passztol, az nem feltetlenül lesz jo klasszikusra. De nem arra kert tanacsot. Ha majd valtana, ker akkor.Dupla off: en klasszikus zenesz büntetett elöeletemböl kifolyolag elvetve hallgatok komolyzenet, azt is föleg akkor, ha tanulok. Akkor ki kell nönöm a got metal, avagy dubstep erdeklödesemet (sok mas mellett)?
Nem kene maserdeklödesetizleset (szoismetles)
bölcsenértöen (ez is) fitymalni.
Vagy ott van pl a Mága
-
#71562240
törölt tag
válasz
andorra #45370 üzenetére
Cáfolni én se cáfolnám Ear véleményét, az ő nézőpontjából persze ki lehet ezt a részét is domborítani az adott készülékeknek, én összetettebben elemeztem volna őket, ha nekiálltam volna elemezni, de most csak példálózni akartam. (Főleg a csöves erősítő amúgy is egy háklis dolog, én is megjegyzést tettem az AN P1 mellé, mindazonáltal például az Audio Note AZ2-vel elég praktikus párost alkotna előerősítő nélkül is.)
Persze továbbra is fenntartom Receptor számára: "Ezek a készülékek (a hibáikkal együtt) mind nagyon szép darabok ezen az árszinten, ilyesmiket érdemes nézegetned, aztán ahogy adódik a helyzet, el lehet gondolkodni, hogy mihez mit illik a legjobban párosítani..." Ear a hibáikat emelte ki, de ezen az áron ő se tudna jobbakat, csak másokat - illetve adott esetben mindketten tudnánk éppen jobbakat is, csak azokról most éppen nem volt hirdetés az általam átnézett egyetlen lapban, - ha sokminden mást is átnéztem volna, lehet hogy találtam volna több olyan egyértelmű vételt is, mint amelyiken később el is merengtem célzatosan, miszerint az adott Electrocompaniet 210ezerért főnyeremény (az már nagyjából az a szint és hangkarakter, amire már AMDFan is azt mondhatná, hogy körülbelül minden zenére jó).
Megint hozzáveszem a témához, amit most másodszor is hangsúlyozol, és amit az előző mondásod kapcsán is megerősítettem, hogy Receptor számára nem csak a most hallgatott zenéihez és popzenéihez vetettem fel ötleteket, hanem azokhoz is, amelyekre majd ezután fog rászokni, ahogy ezt ki is emeltük a szövegeinkben, és ahogy ő is jelzi: "...majd korral/jobb rendszerrel biztos változik az érdeklődésem, mint mindenkinek." Mindezzel együtt, továbbra is azt állítom, hogy még az Audio Note P1 is nagyon jól fog tudni előerősítő nélkül is szólni, még trip-hop-drum 'n bass "popzenéken" is, ha ügyesen van mellé hangdoboz párosítva (újra idézet tőlem: "...el lehet gondolkodni, hogy mihez mit illik a legjobban párosítani..."). Ugyanez méginkább érvényes a Roksanra és a NAIM-ra, az Electrocompaniet univerzalitását pedig "elrontani se lehet".
Végül is, azt tehát mégiscsak cáfolnám, hogy ezekkel az erősítőkkel "a pénzkidobás irányába indulna" a kolléga, no persze az ajánlásom is eleve ennek a véleménynek az "ellenvéleménye" volt, akár a Receptor által most hallgatott, akár a "később hallgatandó" zenéket nézzük.Mindazonáltal Receptor jól értette a mi véleményünket is, szerintem jól fogja érteni Ear sarkosabb (egyoldalúbb) véleményét is.
-
cekkk
veterán
válasz
andorra #45358 üzenetére
Én a debreceni helyzetet ismerem, az ottani egyik főnök mondta nekem, hogy jelentősen visszaesett a forgalom mind a MM mind a Saturnnál mind a kettőnél fizetni kellett a 10+ milliós bérleti díjat a formalom megoszlott a kettő között (ez már konkurencia), és nem bírta el a város vásároló ereje a két boltot. Meg mondjuk a Saturnosok sokszor rosszul is gazdálkodtak a készletekkel, amire szükség volt az nem volt, ami meg a kutyának nem kellett az meg halomba állt.
-
-
#71562240
törölt tag
válasz
andorra #45301 üzenetére
Majd mindjárt szólnak, hogy dB. Sajnos én se mindig figyelek erre.
Szerk. mindenkihez. További félreértések elkerülése végett: az előző hozzászólásomban az Ovidius utótag természetesen nem orrméretről szól, hanem Andorra folyamatos megnemértettségéről. Lásd: "Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli".
-
AMDFan
addikt
válasz
andorra #45297 üzenetére
Te most miről beszélsz? Amit írsz azzal én tisztában vagyok. Inkább neked kellene megérteni, hogy nincs olyan, hogy "0dB-en mért adat". Ez így értelmezhetetlen. Az a 0dB amiről én beszélek az az adott zenében lévő leghangosabb hangokra vonatkozik. Ezek mindig viszonyszámok. Az, hogy mennyire hozza sávszéleket egy hangfal, attól is függ, hogy a zene hogyan van masterelve. Ha a hangfalad -6dB-el tudja a 33Hz-et, de a zenében meg 6dB-el hangosabb a 33Hz mint az 1Khz, akkor pont ugyanolyan hangerővel fogja a hangfalad leadni a 33Hz-et mint az 1Khz-et. Pláne ha még a szoba is kiemel ott valamennyire. Persze ettől függetlenül az ugyanolyan hangerősségű 33Hz-et jóval halkabbnak fogod hallani mint az 1Khz-et de ez már csak a fülünk karakterisztikájából adódik.
-
AMDFan
addikt
válasz
andorra #45285 üzenetére
"A zenében az sem fordul elő, hogy a 30Hz-es hang, -3 db-es* hangerőn szólalna meg a valós hangerőhöz képest."
Mit értesz valós hangerő alatt? Az elektronikus zenékben teljesen alapvető, hogy 30-33Hz-en vannak dinamikacsúcsok (0dB). Pl Yellonál akár 30Hz alatti dinamikacsúcs is tapasztalható adott esetben.
-
#71562240
törölt tag
válasz
andorra #45260 üzenetére
Hé, az ősbűn az én patentem! Mi ez a hízelkedés?!
Annak idején megtudtuk a CD-ről, hogy az éppen elég, annál többet úgyse hallunk. Tökéletesdigitálishangminőség. Aztán jött az SACD, a DVD-Audio... - mihez képest? A tökéleteshez képest?
Aztán megtudtuk, hogy az írható CD éppen elég, arra tökéletes a másolás, senki meg nem hallja, hogy az írott CD szól-e vagy az eredeti. Aztán jöttek az igényesebb, "audiofil" írható CD-k... - mihez képest? A tökéleteshez képest?
Aztán megtudtuk az MP3-ról, hogy az éppen elég, mert a hallásunk működése olyan, hogy az MP3 által alkalmazott tömörítési módszereket nem halljuk meg, ezért senki meg nem mondja, hogy az MP3-at hallja vagy az eredetit. Aztán jött az Ogg Vorbis, a WMA... - mihez képest? A tökéleteshez képest?
Mi jön még, ami tökéletes?(#45261) Auratech Az bizony egyértelmű, hogy a hallásészlelésünknek, ergo elsősorban az agyunk kompenzáló, mintázatokból képet építő tevékenységének köszönhető, hogy bármely hifi rendszer hangját nem halljuk eleve iszonyatosnak, vagy ahogy te mondod, karikatúrának. Merthogy bármely hifi rendszer hangja csak karikatúra, hogy a fejhallgatókról ne is beszéljünk. Hogy egyáltalán képesek vagyunk hifi rendszerről zenét hallgatni, az igen nagy százalékban az agyunk "zenei képzeletének" az eredménye, másszóval az egész hifizés a megtestesült placebó maga. Mint ahogy a filmnézés is, hogy az olvasásról ne is beszéljünk... - habár érdekes lehetne elvitatkozni, hogy Homérosz vagy Willliam Shakespeare vagy Victor Hugo vagy Jean-Paul Sartre vagy Agota Kristof helyszínleírásai élethűbbek-e, avagy high-fidelitybbek-e. (A high fidelitas összeér a fides belépő szintjével...)
(Hétvégén valamikor közreadom Andorránál múlt héten lefolytatott kísérletünk eredményét, az is kapcsolódik valamelyest a füllel hallás versus agytevékenység témához.)
-
#56474624
törölt tag
válasz
andorra #45244 üzenetére
Ettől függetlenül el tudom képzelni, hogy még CD forrás esetében is hozhat pozitív eredményt, mégpedig azért, mert hifi szemlélettel rendelkezem.
A hi-fi (azaz high fidelity) szemlélet szerint a CD esetén a szupertweeteren kijövő 20 kHz feletti hangok leginkább a torzítás kategóriába sorolandók. Ez persze mindegy, mert úgysem hallod. De azt elhiszem, hogy placebo-hatással bír.
-
#10726912
törölt tag
válasz
andorra #45083 üzenetére
Már megérte felkelnem....
Nagyérdeműnek: Ma sikerült beszereznem (ingyen, ingyen segítségért hálaképp ajánlották fel) egy Yamaha DVD lejátszót. S550 széria számút. Tudom, nem hifi darab, de előre lépés lesz (vagy esetleg rosszabb a rossz minőségű hangfalak hibáinak kiemelésével) a meglévő lejátszó helyett. Majd beszámolok a tapasztalatokról. Üdv!
-
-
Auratech
őstag
válasz
andorra #45080 üzenetére
(szerintem) Mitől függ a színpadkép, erősorrendben:
- Hangszórók fázishelyes,/-azonos bekötése.
- Hangfelvétel sztereó képének definiáltsága
- Hangsugárzók háromszög-pozícióhoz közeli vagy azonos felállítása a szobában, hallgató füle a közép és magas sugárzó közti magasságban
- hallási problémák: tinitus, középfülgyulladás, nátha, allergia.... fürdés után bedugul...a víztől..stb.
- Keresztváltók, sugárzók fázismenete, frekvenciamenetének szimmetriája
- Szobaakusztika: sweet pointban kis hangerőn alig van jelentősége. Ha a hangerő fokozásával szétmászik a színpad, elsősorban a helység visszhangjai a ludasak, elsősorban.
- Tápfeszültség tisztasága - a lentebbiekre is összhatással van az állványon kívül ezért fentebb van, hatása lehet a lentebbieknél gyengébb, adott esetben.
- DAC minőségei, jitter
- végerősítő fázismenete, torzításai, frekvenciamenetének szimmetriája
- előerősítő minőségei, torzításai, csatorna áthallása
- fülzsír, haj, sapka
- pszichés, fizikai állapot (gyógy-s(z)erek, vérnyomás...)
- kábelek csatlakozók minősége, zavarkeltése
- állvány vagy hiányaMindezek bármilyen mátrixban esetileg egymás elé- és mögé sorolható erővel.
(szerintem) -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Okosított PS4 Slim 11.00 GoldHEN 500GB - Telepített játékokkal
- Samsung Galaxy A26 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Eladó használt Lenovo IdeaPad 5 15ALC05, 15,6", AMD Ryzen 3 5300U, 256GB M.2 SSD, AMD Radeon Grapics
- Asztali Gépeket Megszégyenítő Erő: MSI Alpha 17 C7V Gamer Laptop(Ryzen 9 7945HX, RTX 4070)
- Kingston Fury Beast DDR5 6000 CL36 EXPO/XMP 32 GB (2x16 GB) kit
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- BESZÁMÍTÁS! Samsung Odyssey G9 OLED 240Hz Dual QHD 49" monitor garanciával hibátlan működéssel
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest