- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Listázzák az olaszok a Redmi 15C-t
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Yettel topik
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
#68216320
törölt tag
válasz
schawo #46746 üzenetére
Amugy az anyagminoseggel van gond? Vastagabbat mar az erositobe bele sem tudnek tekerni. Ezzel mi is a baj igazabol? Az elado javasolta ezt a kabelt, mondvan o is ezt hasznalja valami JBL-hez.
Igazabol azert vettem gyorsan kabelt, mert amit hasznaltam olyan vekony, h szamomra erthetetlen hogyan megy at rajta 10-20w-nal nagyobb teljesitmeny. Masreszt jo lesz a vidikhez, ha ide nem valik be. -
#68216320
törölt tag
válasz
schawo #46663 üzenetére
Nagyjából ilyen árat gondoltam, de ha érezhető különbséget produkálna egy laikus számára egy jobb darab, akkor hajlandó vagyok többet is áldozni rá. Jó pár évig nem cserélném, tehát ezért mondhatni hosszútávra venném. Nem feltétel, de érdemes lenne esetleg olyat választanom, amiben van fejes erősítő is? Vagy használjam az erősítő kimenetét?
Up: Nagyon úgy néz ki hamarosan kell erősítőt is vennem, mert az egyik erősítőm (házimozis) bekapcsolás után a jobb oldalon halkabban szól. Néha jobban, néha kevésbé, de érezhetően. Aztán lassan visszaerősödik. Talán kondi gond ...
-
-
cekkk
veterán
válasz
schawo #46388 üzenetére
Én nálam amit vettem az valami nagyon rossz volt. Amikor utána kérdeztem mondták is hogy sok ilyen van sajnos. A videón is láthatod, hogy ezeket a vacak cellákat is hamisítják.
Vagy amikor ilyen 6000 mah-t. Barátnőmnek a mobiljába is valami csoda aksit vettünk ami nagyobb volt mint a gyári és addig se birta mint a gyári új korában.
Vannak jó aksik a lámpás topikba is írják melyiket szabad megvenni, de nagyon figyelni kell sajnos. -
AMDFan
addikt
válasz
schawo #46240 üzenetére
Európai márka, szerintem a Genelecnél nem a marketingesek viszik a hátukon a bizniszt, és ez talán nem is akkora baj. De én pl. a ménemszólon olvastam először a Barefoot-ról, aztán azóta, hogy ismerem, a youtubeos videókon egyre többször látom feltűnni, hogy jé itt is ezt használják meg ott is ezt használják
Amúgy egy kis G teszt: Genelec G Two és F One 2.1 hangfalszett teszt
-
Auratech
őstag
válasz
schawo #46165 üzenetére
A masteringnél kerül beállításra a technikai kivezérlési szint.
Ez gyakran nem 0, mivel a tranziens jellegű 0 kivezérlés(ek) túllövést okozhatnak analóg oldalon, ami torzítást, pattogást adhat akkor ha pld. egy kitartott -2-3 Db orgonahangra (jellemzően szinuszos) ráüt egy cintányér, aminek eleje dirac jel szerű. Ilyenkor a két hullámforma összege fűrész-négyszögjel szerű ADSR (burkoló) lehet és mint ilyet, csúcskivezérléshez közel nem minden analóg fokozat képes a megfelelő meredekségű, ereszkedésű burkolóval leképezni. A kivezérelt négyszögjelek túllövéséhez hasonló jelenség.
Egyszerűen. van olyan zene ami adott rendszeren 0-ig kitolva tozítást hoz, -0.1dB mellett nem.
Gyakran ludas ebben a CD játszók gyártója is, mivel az analóg fokozatnak mindig van headroomja és ha teljesen kihajtják, kihasználják a 0-ra igazítva, az eszköz hangosabb lesz, tehát piaci előnyhöz jut összehasonlításkor. -
krichd1
addikt
válasz
schawo #46163 üzenetére
Tudom, de gyakran előfordul sok felvételnél, és azaz igazán zavaró, főleg amikor mindkét csatornát 0-ig kivezérlik.
2008-es Handel - Acis and Galatea (Original Cannons Performing Version 1718) albumon is van 29/5 szám -0,12 limiterrel, 2004-es Artur Pizarro - Chopin Piano Sonatas nem tartalmaz ilyesmit, érdekes.
-
krichd1
addikt
válasz
schawo #46158 üzenetére
Mindkét csatornánál egyformán -0,10 ?
Dynamic Range Meter amikor csinálja az összesített táblázatot Peak értéknél a két csatorna esetén mért érték közül mindig a legnagyobbat írja oda, itt nem átlagol mint a többi értéknél. Igaz, így is érdekes az eredmény.Amúgy PÜ-met olvastad ?
-
Auratech
őstag
válasz
schawo #46154 üzenetére
Mert avval nemrég hasonlítottam össze. Mobil eszköz mindkettő. Hang jön ki belőlük...
Moziztam a hét végén és a tábláról vetítettem. A tábla saját hangját próbaképp lecseréltem a H6 hangjára (iPad interfészként használtam). Nyilván nem fair eszerint rangsorolni....
Szóval ennyi.
A pár éves Omnia7-em hangjánál sem jobb az iPad hangkimenete.
Van még egy LG p990 is - Az a legjobb a felsorolt telefonok közül. Valamilyen custom rommal (fiam telója). -
Martell
tag
válasz
schawo #46052 üzenetére
Gondolom valami Justin Timberlake.. A számcím nincs meg, de az te úgyis jobban tudod. Ha lehet azért csak magadban dúdold.
ui: Végül is nem 3 sorral feljebb írtam, hogy ha lehet fejtsd ki, vagy sok értelme nincs annak amit mondasz. Vagy hiszek neked vagy nem. Ez meg a tekintélyelvűség, ezzel vezetik meg a legtöbb embert. Azt hittem ez a fórum nem személyi kultusz megteremtésére van, hanem értelmes beszélgetésre.
-
hentes555
senior tag
-
Auratech
őstag
válasz
schawo #45543 üzenetére
Kammerer jól gondolta. Én meg rosszul, hiányosan fejeztem ki magam.
Tehát a mikrofonnal szembeni személyes elvárásom a maximális transzparencia. például az Earthworks QTC-30-50.. esetében, vagy a DPA nagyfeszültségű változatai..
A felvételi lánc legelső elemében szűrést vinni a felvételbe egyrészről kényelmes, hiszen irányt ad a hangzásnak, elfedi a többi elem gyengéit.. Számomra alapból elvetendő.
Mégpedig azért, mert a mikrofon a hangsugárzóhoz hasonlóan sokkal nagyobb torzításokat, színezést visz, vihet alapból a felvételi láncba, mint bármi utána. Irányított hibát visz a rendszerbe. Erősen determinál.Amire gondolok: Pld. Eric Clapton Layla lemezén a bluesos énekhangot Neumann U89-es miki (ami elég transzparens) és egy rendes csöves gitárelőfok segítségével tették fel, jó füstösre, enyhén torzítottra.
Nem Blue csöves, vagy vintage Brauner, Valve csodákkal. Persze stílusa válogatja.
A nagyon nem lineáris mikrofonok esetén a gondok a sok mikrofon használata esetén hatványozódnak.
A frekvenciameneten kívül minden egyéb torzítás egymásra lapolódik, keresztmodulációkat.stb. csinál. Kibogozhatatlanul. Egy-egy dinamikai állapotban- megszólalásban váratlanul. A sztereót rendesen mossa.
Pld- fuvola-hegedű- orgona felvételekor nagyon jó de egyedi karakterű mikrofonokat használva egyszer csak összegződik egy freki és fütyüni kezd.. túlvezéreltség nélkül. Lineáris mikivel nem vagy igen ritkán.
Az egyedi karakterű mikrofonok viszont nagyon sok munkát megspórolnak adott stílus érdekében.
Biztonságot adnak a gyors setup, sound belövésében hordozhatóságában. Tehát nem haszontalan, de csak csínján.. -
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #45541 üzenetére
Arra gondolt, hogy a mikrofon ne nyomja rá a bélyegét a hangra, ne legyen egyedi karaktere, hanem csak ideálisan "közvetítsen", mint ahogy a levegő teszi. Auratech azt szeretné, ha a mikrofon a hang "közege" lenne, nem pedig készülék. Csakhát a hangtechnikában-hifiben sajnos éppen a mikrofon a legtökéletlenebb eszköz, annak van a legtöbb "soundja", az a legkevésbé közeg, és a leginkább készülék.
-
Auratech
őstag
válasz
schawo #45535 üzenetére
A mikrofonokról annyit. A levegőnek nincs egyedi karaktere. Az hő, páratartalom, nyomás azonossága mellett mindig azonos hangú. A mikrofonnak se legyen több soundja.
Ez magánvéleményem. Csináljon neki soundot egy csöves előfok, a Neve eq, meg az Avalon adc...meg a tag.
Az emberek imádnak egy eszközben megvenni egy stílust. Az kényelmes...és olyan mondén.. -
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #45516 üzenetére
Múltkor Narumon kezdeményezésére beszélgettünk a loudness War-ról, itt az egyik típuspéldája, három korszak háromféle állapotjáról. Mindez azért jutott eszembe, mert belehallgatgattam a mikrofonösszehasonlításhoz általad linkelt felső két link mögött található rengeteg mintaanyag némelyikébe, és hát, ahogy végignézünk és végighallgatózunk a hangfelvételek során, jobbára ezek is a loudness war állatorvosi lovai. Link
Egyúttal korábban többször előhoztuk a témát, hogy szegény hifista meg van lőve, egy halom pénzt költ a hangberendezésre, miközben már a hangfelvételek többsége eleve behatárolja, hogy mit tud hallani egyáltalán (legalábbis egy bizonyos szint alatt, mert bizonyos szint feletti hangberendezések akár csodákra is képesek). Jelen esetben ugyanaz(ok) a mikrofon(ok), ugyanaz a stúdióberendezés, csak a mikrofon(ok)ban nem NYÁK-ra vannak szerelve az alkatrészek, hanem légszerelve, máris mekkora a különbség az egész hangfelvételben. (És máris mennyivel több pénzt el lehet kérni ugyanazért a mikrofonért.)
Na de az igazán érdekes, mint tudjuk az emberi agy, és az ő alkalmazkodóképessége. Jópofa dolog történt (a bigott placebóhívők esetleges nagy örömére). Még mielőtt linkelted azokat a bizonyos összehasonlító felvételeket, én már elkezdtem hallgatózni azon a weboldalon, elsősorban a gyári Rocket és az U-mod Rocket közötti különbséget hallgatgatva, még az ezer forintos Tesco "aktív hangdobozon" is óriási differenciát észlelvén (informativitásban, tónusban...), aztán hallgatgatva a Grid és az U-mod Grill közötti különbséget, hasonló, bár nem teljesen azonos élményekkel. Ezután hallgattam az általad linkelt mikrofonokat, hasonló, de kisebb különbséget hallva, mint a kétféle Rocketnél. Majd felfedeztem, hogy az általad linkelt két felső link mögött található egy-egy hosszú felvétellista, amelyeket szintén elkezdtem hallgatgatni, és elégedetten konstatáltam, hogy igen, igen, mindegyik felvétel két változatát összehasonlítva milyen jól hallható a két mikrofon közti különbség - egészen addig, amíg észre nem vettem, hogy a "két" lista URL-je ugyanaz, tehát nem két mikrofon egy-egy listáját hallgatgattam, hanem a két mikrofon két weblapjáról a két link ugyanazon EGY listához továbbított! Vagyis (nem is kell magyaráznom) önazonos hangfelvételeken hallottam "a korábban megszokott különbségeket", azt hivén, hogy továbbra is kétfélét hallgatok. Hehe, rekordméretű placebó!
(Erről a "megszokott különbség" versus placebó témáról (hifi tesztmódszerek következményeiről) majd néhány napon belül még írok egy s mást, a két héttel ezelőtti, Andorránál végzett kísérletünk kapcsán, csak még ki akarok próbálni hozzá valamit, mihelyst lesz időm.) -
Auratech
őstag
válasz
schawo #45525 üzenetére
Van benne féltékenység, hogy az ő művészi micsodájához hogy jöhetek. De a balettosoknak a tempó számít, kizárólag a minősítésnél. Hihetetlen érzékenyek erre.+-1-%-nál gyanakodni kezd, kettőnél ordít neki, hogy lassabb-gyorsabb. A technikák lehetőségeit a tempó határozza meg. A 8 tourt kiforogni nem lehet, mert marad fél fordulat. Az ugrásnál sem tud tovább fennmaradni a levegőben, ha tovább tart a zene... vagy előbb földet érni azonos elrugaszkodással. Kábé olyan pontosak, mint egy jó dobos. Mondjuk ütős óra van inden táncsuliban.
andorra:
a felvételbe belehallgattam. Köszönöm! Szép, de nem pont ezt keresem. Szóval köszi!kammerer:
A hozott részlet során az "Ünnep" szereplői épp a színpad egyik feléről a másikra nyargalnak, csatavonalban. Ezt szívesen látnám úgy, hogy a gyerekek a vonós dallamával "ütköznek, viadaloznak"..
A minőségben igazad van.
Egy színházas vizsgaelőadás kábé egymillás nagyságrendű NKA pályázatos költségvetésébe ellenben nem fér bele egy zenekar és 12 különféle részlet megtanulása, próbák...
A koreográfus a már koreográfiára idomított, megtalált-letöltött élő/felvételen bejátszott zenét használja a próbák során. Emiatt a minőséggel megalkuszik, mert dolgozni lehet, kell vele.
A sok próbán a minőség hiánya nem ordít, megszokásra kerül. Egészen az előadás előtti hetekig.
Na ezen változtattam... Mindenkinek jobb. A közönség manapság a koreográfiákban gyakran borzalmas felvételekkel találkozik a netes szemétkupacokból válogatás miatt. Mert egy szempontból épp jó.
Múlt évben az 5. országos balettverseny zenei felelőseként ezt az ország összes iskolájából tapasztaltam, kivéve Uhrik Dóra(igazgató) pécsi balettiskoláját. Ott viszont a Pécsi Balett anyaga-stúdiója van használva direkte.Szóval ennyit a táncitánciról.
-
Auratech
őstag
válasz
schawo #45521 üzenetére
Ez munkaeszköz. Ami kell, az kell. Egy ötperces koreográfiáért is simán kiszámlázhatnak 50e -Ft-ot, akár.
A zenéket meg vesszük, mert a produkció része és a is marad. Artisjust a mi barátunk...
Amúgy a zenéket itt más füllel kell hallgatni. Táncosfüllel. A balett darabok zenekari szvitjeiben a a kiváló minőség mellé gyakran a karmesteri önkifejezés tempóváltásai is társulnak, ami táncra alkalmazás esetén aggályos. A táncot kiszolgáló darabok meg sok "életjelenséget" tartalmazhatnak..
Az én megoldásom a tánc szempontjából jó verzió tempóját ütemenként time masterként használni egy hibátlan műszaki állapotú, zaj, tapsmentes verzióhoz. Van rá eszköz. A tapsolók sosem várják meg az utolsó hangot...Belecsattognak, ha úgy tetszik jó hamar. Meg az átvezető részekbe is..(#45522) andorra - Köszönöm! Megfontolom.
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #45516 üzenetére
Ja, nézegettem ezt az oldalt, bele is hallgatgattam ebbe-abba (U-modba is), de látom már ki is szedted külön az ideillő mintákat, köszi.
Alaplapi hangkártya-Tescós hangszóró koordinátarendszerben is látványosak a különbségek. -
Lompos48
nagyúr
válasz
schawo #45512 üzenetére
Nem tudom, hogy a te képzeleteben hogyan él...
Nem is tudhatod. Annyit hozzáfűzhetek, hogy már láttam egy-két kibontott kütyüt. Forrasztottam is már 3-4 alkalommal legalább (lenne egyetlen forintod mindegyik után, nagyon hálás lennél nekem
). A mellékelt mikrofonod (?) esetén a cső, tápfeszültség, geometria (főleg) valósággal kötelez az ilyen típusú konstrukcióra. Ráadásul az énekesnek sem kell télen kesztyűvel fognia. Fantáziám is van: próbálok elképzelni egy audiofil erősítőt hasonlóképpen megépítve (nem a légszerelt csövesekre gondolok).
-
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #45388 üzenetére
Bocs a terjedelemért, de szükséges.
Hogyne létezett volna pórnép Bach korában, és hogyne tartották volna számon, akár még "Bach-ék" is,! Először is, rendben, keretek között kellett tartani a pórnépet annyira, hogy elvégezzék a munkát a nem pórnép helyett, és rendben adózzanak is, és tiszteljék a hatalmi tekintélyt, és legyen valamiféle erkölcsiségük is, ennek elérésére szolgált például a vallás, a templom, ergo az egyházi zene. Az egyházi zene esetében bizony már a kezdetektől, és éppenséggel Bach korában is kifejezetten gondoltak a pórnépre is, csak nem a globális pórnépre, hanem az adott egyházhoz tartozó pórnépre, és lehetőleg egyszerű, de "megemelően" érzéki zenét adtak a fülébe. Már a gregorián zene is de más korok, más civlizációk vallási zenéi is (a törzsi "sámánzenék" is) elsősorban éppen arra készültek, hogy a pórnépet elvarázsolják az istenek tisztelete és ezáltal a rend fennmaradása számára - ilyen szempontból ezek elsősorban a pórnépnek szóló alkalmazott zenék, és persze kinőttek belőlük az egyre inkább szerzői zenét alkotó, és egyre inkább a szándékoltan komolyzenei képzésből odakerülő Palestrinák, Gesualdo-k, Geminiani-k, Messian-ek, Vivaldik, Bach-ok, Haydn-ok, ... Bárdos Lajosok. Az egyházi zene tehát sokszor határterület az alkalmazott zene és a komolyzene között, több-kevesebb popularitással. Ma a pórnéphez szóló egyházi zene jellemzően popzene, Bach idejében inkább szerzői-alkalmazott zene volt az is. Andorra azt írja, hogy "Ha akkoriban feltalálták volna az elektromosságot gitárostúl, lehet, hogy korai beatzenészek lettek volna." - de szerintem nem így van, többségük nem lett volna "beatzenész", még Mozart sem, még Liszt sem, akiket leginkább divat manapság koruk "popzenészeiként" emlegetni. Ők komolyzenészek voltak, komolyzenei képzettséggel, komolyzenei attitűdökkel, és a meg-megnyilvánuló popularitásuk is általában a komolyzenei környezetben értelmezhető - nem úgy, mint a Massive Attack-é. Bach korának "Massive Attack-jait" ma nem ismerjük, csak egy-kettőt ismerünk közülük, úgymint Tinódi Lantos Sebestyén és hasonlók - merthogy akkortájt nem voltak olyan médiumok és műsorhordozók, amelyek megőrizték volna, amit alkottak és előadtak a vásárokon, az úri mulatságokon, kocsmákban, fogadókban, a fonókban... Ahogy mondod, "Bach a létező legszélesebb közönségnek készítette műveit, akikről egyáltalán tudomást vett." - na de az már egy komolyzenészi attitűd volt, hogy ő kikről vett tudomást, kiknek készítette akár önálló, akár alkalmazott zenéit. Ellenben annak a kornak is megvoltak a maga "zeneipari napszámosai", akiknek a tehetségük addig terjedt, hogy az ismert paneleket újraszerkesszék - körülbelül ilyesmi közegre utalt Andorra, amikor azt mondta, hogy "Mégis, néhányukkal előfordult, hogy képtelenek voltak nem remekműveket alkotni.", amiben sok igazság van, de nem a Bach-okra vonatkozólag, mert a "Bach-ok" már eleve elsősorban a remekművek alkotásának szándékával működtek, és elsősorban remekművek alkotása végett alkalmazták őket az egyházi és világi mecénások, és elsősorban a remekműveik kedvéért hallgatta őket a "művelt" közönség. Bach-ék korában már létezett a komolyzenét komolyzeneként művelő, az iskolában komolyzenei képzést kapó, elsősorban szerzői zene alkotását megcélzó komolyzenészi réteg. Palestrina és Vivaldi kora volt ehhez az átmenet Európában. (És persze ezeknek a komolyzenészeknek és zenéiknek is voltak átfedéseik akkori "populáris" alkalmazásokkal, de nem ez a lényeges.)A Massive Attack elsősorban nem Mari néninek és Józsi bácsinak készít (pop)zenét, de a világ Marcsijainak, Jócóinak igen, méghozzá globálisan, és részben ipari módszerekkel. Persze nem minden egyes "Marcsinak", "Jocinak" készítik, hanem a stílusukat és a triphopot kedvelő rétegnek, ahogy te is mondod. Ennyiben különbözik a Massive Attack a kizárólag ipari módszerekkel dolgozóktól, azazhogy van benne valamennyi szerzőiség. Darvas László azt mondaná, hogy a Massive Attack semmiben se különbözik Celine Diontól vagy Szanditól vagy Bunyós Pityutól, én azt mondom, hogy azért vannak lényeges különbségek, a Massive Attack közel áll a "komolyzenét" és a popzenét összekötő határterülethez, tehát "komolyzeneközeli rockzene" - Darvas Lászlónak (esetleg Andorrának) ez nem jelent semmit, nekem igen. Ha már Darvast emlegetem, a múltkor linkelt interjújában tett kijelentéséhez (miszerint nem ér össze a komolyzene és a popzene) hasonló példája jelenik meg egy jóval korábbi írásában, az "Eseteim a popzenével" címűben. Ott is az álláspontja érzékeltetéseként leszögezi, hogy zeneileg semmi különbség nincs a Lokomotív GT és az akkortájt népszerű nyálas fiúcsapat, a New Kids on the Block között. Szerintem ez nem igaz, de értem, hogy miért mondja.
-
válasz
schawo #45333 üzenetére
Rendben.
Tiger.huhhhh, andorra:
Köszi szépen!
Sajnos itt Veszprémben nincs semmilyen üzlet, ahol bármit is meg lehetne hallgatni. Leszámítva a Euronics-et és egy hasonó helyi boltot. Ezekben viszont kommersz gagyit árulnak csak. Ezért gondoltam, hátha van olyan szett, amit bátran megvehetek és nem kell több száz km-t autóznom miatta.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
schawo #45209 üzenetére
vita? hol? kammererrel nem vitázunk, úgyis mindig igaza van...
én csak tapasztalatot irtam le. nagyon ritkán kezdek bele elolvasni 5 sornál hosszabb HSZt, de most rittig belekezdtem.blattida: At Focal, the letter “W” means Glass/ Glass, as it usually has two sheets of woven glass tissue that are “sandwiched” onto the structural foam core. The glass tissue benefits from the incredibly fine weaving of very long fibres. This choice offers a mass and a size clearly inferior to those in Aramid fibers or other Kevlar® fabrics, which generate coloration in the midrange.
Anno,amikor rákerestem, valami repülőgépgyártást regélt a cikk, de tényleg, valóban üvegből van.
-
-
-
-
priti
addikt
válasz
schawo #44999 üzenetére
Ők megkapják az "adagjukat". A zenéből nem kell olyan sok. Aki játszik hangszeren aktívan, annak az bőven elég is lehet akár. A HiFi-hez csend kell. Az nem mindenkinek van. Én a nővéremből indulok ki, aki a zenét már általános iskolában kipipálta a zene tagozattal. Pici lányként a furulya lett a hangszere gondolom mert kicsi és könnyű és biztos emiatt a barátnő is azt választotta... Szóval mert praktikus volt és nem azért, mert az tetszett neki a legjobban, de akkor is tanult legalább valami hangszeren. Annyira nem szerette meg, inkább énekkarozott. Ő is kismagnózik most, de amikor meghall egy jobb minőségű hangforrást bárhol, akkor azért vágyódva megáll egy picit, hogy "ú ez szuper lenne"... és tisztában van azzal minden pillanatban, hogy amit hallgat, az nem úgy szól, ahogy szólhatna. Csak nála ez már szubjektív értékítélet. Döntés. Ő azt mondja, hogy azért nem vásárol HiFi-t, hogy utána arról is törölgethesse a port. Egyetlen élethelyzet van, amikor zenét hallgat. Amikor éppen főz. Áll a zubogó edények mellett és üvölt a fülébe a szagelszívó. Teljesen mindegy, hogy egy kismagnóból recseg valami, vagy áthallatszik a nappaliból egy HiFi minőség a konyhába, amiből lényegében semmit nem hall. Ha a 3 unokahúgom mellett csend venné körül (elképzelhetetlen), akkor tuti azt élvezné abban a pilanatban és nem a nappaliba rohanna bekapcsolni egy HiFi-t. Ha a legkisebbik elég nagy lesz ahhoz, hogy ne járjon a nyakára, akkor lehet hogy meglepem egy fülhallgatóval. Csak akkor ahhoz is kell már valami hordozható kütyü, amivel foglalkozni kell tudod... Ő meg az a típus, aki egy gombot hajlandó megnyomni, hogy bekapcsoljon a rádió és ennél az egy gombnyomásnál több időt arra nem akar/tud fordítani, hogy szóljon a zene. Ő nem fog zenét vásárolni menni, aztán feltölteni valami PC-vel valami kütyüre. Örül ha a háztartás és a munka mellett marad ideje venni egy nadrágot magának. Számára az teljesen életidegen, hogy egy zeneboltban belehallgasson lemezekbe és válogasson erre elszarva órákat. Szóval a fülhallgató is pikk-pakk bekerül a fiókba attól félek.
-
contaxg
veterán
válasz
schawo #44971 üzenetére
Így van...vannak pl. fejhallgatóbuzik, füllhallgatóbuzik, zenebuzik sőt net és fórumbuzik is vannak. Mindenféle buzulásból (buzgolkódásból) adódó buzik (buzgók) van. A fórumbuzik pl azok akik egész nap itt buzulnak ahelyett, hogy vmi értelmeset kezdenének az életükkel.
A nyelvi félreértésből adódó bakik témájában szegény jó nagyapám jut eszembe akinek egyszer azt mertem mondani, hogy ne hülyéskedj. Ezt Ő úgy értelmezte, hogy Ő hülye és miért mondok neki ilyeneket. Pfff.
-
#10726912
törölt tag
válasz
schawo #44988 üzenetére
Üdv.
Ennyi van, amit Te mondasz, ettől több is! Ezt nem vitattam. Csak az igénytelenség ezzel szemben óriási.
Sokol akkor is megvolt. Most is megvan. Csak az az ember van egyre több, akinek mindegy mi szól és miből (sokol rádió fanok). Lassan elég egy telefon internettel és boldogok: szól a yutubról vagy sd-ről a sokmilliós nézettségű sláger és közben csevegnek a fészbukon. 30+-os emberek is. Elég nekik a telefon hangja. Örülnek neki. Sokan teszik ezt. Mikor megpróbálsz velük beszélni, hogy milyen lehet egy kicsit jobb hangrendszer, szinte ostobának néznek: annyit költeni rá? Minek?? Ott a pc, ha 2.1, akkor már fú...az úgy szól, de úgy....
Nah mindegy, befejeztem az offot. Még egyszer elnézést, csak jól esett leírni. -
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #44961 üzenetére
Csak (számomra) sajnálatos, hogy az optikai (lézeres, fotocellás... ld. (#44959) kammerer) kiolvasású analóg zene megmaradt a nyolcvanasévek-beli, gyermekbetegségekkel terhelt szinten.
(#44957) priti
Kár, hogy offban írtad, ez itt on téma.Több mindent vitatnék a szövegedben, de mennem kell, most nem tudok részletesebben reagálni (megkönnyebbült sóhaj Schawo irányából), legfeljebb este, ha még aktuális lenne az itt már többször szóbakerült téma.
Addig is illusztrációként a Darvas-interjú egésze [link], ennek egyharmada éppen arról a megváltozott világról (pl. a vasfüggöny lebomlásáról és a hifi - és általában az igényeskultúra-fogyasztás - háttérbe kerüléséről) szól, ami miatt eleve kiszaladt az ő Hi-Fi Magazinjuk alól (is) a talaj, tehát Darvas természetesen tudatában van, hogy ő éppen elefántcsonttoronyban él. A megállapításai természetesen sarkítóak és leegyszerűsítőek, de a megállapítások zöme tendenciaként szerintem igaz. Manapság szerintem a vasfüggönytől függetlenül is, globálisan is egy olyan világban élünk, ahol éppen egy hullámvölgyben van a kultúra iránti igényesség - természetesen ez is tendenciaként értelmezendő, és nyilván ideiglenes a hullámvölgy.
Egyúttal többször hangoztatott vesszőparipám, hogy szerintem valóban létezett a Nagy Generáció: a hatvanas évek vége-hetvenes évek eleje egy viszonylagos kegyelmi állapot volt a globális (européer, nyugati) kultúrában, amikor is az azt megelőző és az utána következő korszakhoz képest is sokkal sikeresebb volt az "igényes" kultúra a konzumidiotizmushoz képest. Az a pár év szerintem a kultúrában egy hullámhegy időszak volt, a zenekultúrában is. Ma ellenben (szerintem) a konzumidiotizmus ahhoz a korszakhoz képest sokkal nagyobb túlsúlyban van, és ennek következményei vannak a hifire is.
Mennem kell. -
-
andorra
őstag
válasz
schawo #44858 üzenetére
Minden onnan szól, ahova keverik.
Na persze, ha valakinek a popzene a mindene !
Egy szinfónikus nagyzenekarnak Carl Maria von Weber óta, kialakult elhelyezkedési rendje van. Ennek a felvételeken is tükröződnie kell, mert ha ezt valaki elrontaná, az egész mehetne a kukába. Itt tesztelhetjük igazán a rendszerünket, mire képes, példának okáért a színpadkép és színpadmélység tekintetében. -
#71562240
törölt tag
válasz
schawo #44831 üzenetére
Az általam írt nem másfajta nem, mint a tieid szoktak lenni.
(Úgyhogy jelen esetben Pál nem Gizált...)
(#44828) Engineer086 "...írnátok néhány megbízható, használt termékekkel foglalkozó oldalt, ahol lehet válogatni audiovizuális termékek között?" Mit értesz az alatt, hogy "megbízható, használt termékekkel foglalkozó oldal"? Ha hirdetési oldalakra gondolsz, akkor mi (a magyarok közül) leginkább a Hi-Fi Piac, az AVX, a Prohardver apróhirdetési rovatait, a Vaterát, az Apródot... stb. szoktuk nézegetni, ha keresünk valamit.
-
Auratech
őstag
válasz
schawo #44817 üzenetére
Be tudod tenni egyféle módon, ha a szerverre töltött hangfilere rárendereled (batch processing) az ARC kompenzációját, mondjuk egy Audacity vst pluginjeként. Esetleg joféle ditherrel.
Ha egy helyen szól, ugyanaz lesz, mintha ott menne a plugin..persze a hanganyag csak ott lesz jó, ahova mérted...
Autók hifi műsortárnál csináltam meg, hiszen ott fix a lejátszó és a környezet is.
Szoktam egy -filtred attribútumot a fájlok végére tenni, ne keveredjen, szűrni lehessen. -
Auratech
őstag
válasz
schawo #44814 üzenetére
Megmondom őszintén le se fosom az akadékoskodást a használattal. Megvettem, enyém, használom a masinákon, ahol én vagyok az úr. Nem ezt vadásszák...
Én master monitor pluginként vagy egyszerűen a foobarban vst effektként használom adott helyen. Kimértem még a lapi hangszóróját is. Jobb lett, mint a saját eq-k igazgatásával...
IPadra is kihozhatnák.. Az könnyítene két kilót a cájgon... -
Auratech
őstag
válasz
schawo #44811 üzenetére
A licec alapján az van, hogy 5 saját tulajdonú vagy lizingelt.. gépre tehetem fel egy időben. Egyszerre csak egyen használhatom. Ez van leírva.
Ezt én úgy értelmeztem, hogy fenn van a lapimon, nagygépemen és a sulis gépemen. Fizettem érte eleget. Ez így nekem jó. Akkor is, ha jogilag nem teljesen támadhatatlan. Vettem tőlük már elég sok mindent... T-rack...Sampletank.. -
Auratech
őstag
válasz
schawo #44795 üzenetére
aham. pár éve játszottam vele... Statikus frekvenciamenetre kiváló, bár, nem egygombos megoldás.
De hasznos, főként, hogy irányt mutat a fizikailag megvalósítható teremakusztikai tuning eredménye felé.
Ha a felfedezett nagy hibákat (állóhullám, kioltás) egy-egy panellel, idommal megoldod, a maradék gondokat nagyságrenddel szebben teszi rendbe a szoft, mint a nagy puklikkal együtt.Én az IK multimedia ARC2 softját használom. A mérőmiksijét eladtam egy 20-ért, így nem volt veszélyes a 230dodó. Az árát már meghozta...
A különbség az időalapú problémák megfogásában a fizetős felé szól. No meg, hogy elég egyszerű használni, vagyis gyors. Jó mókázást! -
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- MacBook Pro Retina 14" 8C / 14C / 16 GB / 512 SSD / Magyar / Garancia
- FULL CTO 14" MacBook Pro M2 MAX / 12C CPU / 30C GPU / 32 GB RAM / 1TB SSD / Garancia
- AKCIÓ - 2023 MacBook Pro 14" M3 Pro / 12C CPU / 18C GPU / 18GB RAM / 1TB SSD / Garancia
- CTO (DUPLA RAM MEMÓRIA) MacBook Pro Retina 14" 10C / 16C CPU / 32 GB RAM / 1 TB SSD / Garancia
- CONTAX ZEISS AUTOFÓKUSZOS OBJEKTÍVEK SoNY E vázakhoz
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB SilentiumPC Signum SG1V TT 500W
- iPhone 13 Pro 256GB Dobozos 12 hónap Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Új! Számla + 1-3ÉV Gari! Áfás! Gamer PC - Számítógép! R5 9600X / RX 9070XT / 32GB DDR5 / 1TB SSD M.2
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest