Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Ear001 #84504 üzenetére

    Miből gondolod, hogy veszik az erősítő modult és olcsó? Ők maguk szokták tervezni, még az alsó kategóriában is (200k alatt), bár azoktól az ár miatt túl sokat nem érdemes várni. De a stúdió monitor gyártóknál is ugyanolyan mérnökök dolgoznak, mint a hifi komponensek gyártóinál.

    Nem az az előny, hogy a dobozban van az erősítő, hanem hogy nem egy univerzális, szélessávú erősítőt használnak, hanem hangszórónként egyet-egyet, az adott hangszóróhoz optimalizálva, keskenysávban. Akár olyan is lehet, hogy a mélyközép D osztályt kap, míg a magas AB osztályt. Meg pl egy egzotikusabb tweeter (pl ribbon, AMT, stb) azért speciálisabb meghajtást igényel, az a legjobb, ha maga a hangszóró gyártója készíti hozzá az erősítőt is.

    A stúdió monitorok legnagyobb hátránya az, hogy egyrészt near-field (1-3 méter hallgatói távolság) és sok esetben elég kicsi a sweet spotjuk, ha többet akarsz, akkor mid-field kell, de az meg kb 1-1.5 millió / pár áron indul. Ezen a téren a hifi sokkal-sokkal jobb. A másik lehetséges problémaforrás az őszinteség, ami munkához feltétlenül szükséges, Gyakorlatilag szinte az összes audio médiát stúdió monitorokkal készítik. De aki otthon hallgatja az nem biztos, hogy azt szeretné hallani, amit a hangmérnök. S persze utóbbiaknál is van a stúdió monitor(ok) mellett egy vagy több gagyi hangfal is, hogy a végleges anyag jól szóljon azokon is, hisz az emberek 99%-a ilyet használ.

    [ Szerkesztve ]

    A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

Új hozzászólás Aktív témák