Hirdetés
-
3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
it Az amerikai ügyészek keményebb, 3 éves börtönbüntetést akarnak elérni, miután Changpeng Zhao, a Binance korábbi vezérigazgatója bűnösnek vallotta magát a pénzmosásellenes törvények megszegésében.
-
Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
gp Több mint négy és fél év telt el az utolsó rész óta, szóval ideje lenne megkapni a folytatást.
-
Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
ma Még mindig lehet reszelni az algoritmuson.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gabor970
addikt
válasz urbi107 #66057 üzenetére
Jellemzően bolhapiacon vasárnaponként. Évente megveszek 2-5 xrcd-t újként, az ünnepnapokra, drága sajna, de a minőség kárpótol.
Na jó, az évente erős, mert két éve mutatta egy kollégám, hogy azt próbáljam ki, ha jót akarok[ Szerkesztve ]
Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda
-
Gabor970
addikt
válasz Mezga Aladár #66052 üzenetére
10e Ft-os kategóriáról beszéltünk. Ide értettem amit írtam.
Tanulj meg alkalmazkodni a körülötted levő világhoz, mert a világ nem fog tehozzád! /boda
-
Mezga Aladár
veterán
-
Alabástrom
senior tag
Asszem most kezdek ráérezni ennek a hobbynak a szépségére. Véletlenül vettem egy T+A Pulsar S350-et, most hallgatom. Döbbenet, mennyire más hangja van, mint a B&W-nek. A magas sokkal természetesebb és visszafogottabb, viszont hiányzik a szárnyalás, a hangszerek és énekhangok kizengése. Valahogy nagyon hamar eltűnik, a semmibe vész minden hang. És összességében szebb, "esztétikusabb", élvezetesebb hangja van a B&W-nek, csak azok a fránya magasak... Kedvem lett keresgélni, próbálgatni.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
python1
veterán
válasz Alabástrom #66061 üzenetére
Pont én is így szoktam járni,hogy véletlenül veszek 1-2 komponenst.
Egyébként ilyen ez a popszakma,de legalább hallod,hogy mire figyelj "csak a füledre hallgass".Legalább 20-30 erősítővel volt már dolgom,és rengeteg hangsugárzóval,kábelekkel most ott tartok,hogy fogalmam sincs,hogy mit is keresek.
-
python1
veterán
válasz nebulo5 #66063 üzenetére
Áááá olvasva a fórumokat,szinte senki sem tudja,hogy mi is lenne az ideális. Cserélget mindenki nyakra-főre,még egy sz@ros elosztóval sincs egyezés sehol.
AVX-en is feldobtam a témát lágyindítóval kapcsolatban,és arra jutottunk,hogy cseréljem a kismegszakítót 20-25 Amperesre.
A végére már a gyártó is beszállt a vitába. De legalább megtudtam,hogy 3kW-os az erősítőm. -
python1
veterán
válasz Mezga Aladár #66064 üzenetére
"A végerősítő a/b osztályú. Teljesítménye:130w/8ohm,250w/4ohm, 1ohm-ig stabíl."
Ennyit találtam a fórumon róla,meg az árát.
Elég szűkszavúan nyilatkozott róla Bodor,kizárólag megrendelésre készített néhány darabot.A beszámolók mind arról szóltak,hogy az üzembe helyezése némi akadályokba ütközik (kismegszakító).
De a gyártó megnyugtatott,hogy használhatom lágyindító nélkül,és nem kell tartanom a meghibásodástól.[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz python1 #66066 üzenetére
A hangja érdekelt volna. Helyes amit a bodor írt, te mondat h 16A van az óránál, ö meg h 20A kell.
Egyébként ha az óránál nem csap le akkor ha, a körön cseréled a kismegszakítót akkor lehet h menni fog. egy 16A c típussal. Ez a legolcsóbb és legkevésbé macerás.[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
python1
veterán
válasz Mezga Aladár #66067 üzenetére
Legközelebb márciusban tudok érdemileg nyilatkozni a hangjáról,de addig is itt egy elégedett tulaj beszámolója.
"Egy nehézsúlyú versenyző - Bodor Audio Nagy Végfok (avagy az áramerősség bosszúja)
Mielőtt leírnám "fülmasszázs alapú" tapasztalataimat, egy kis magyarázat a címhez... Nehéz, mivel nagyjából 50 kg, és ezzel felszaladni a 4. emeletre, még két emberrel is korrekt teljesítmény, de sikerült . Mégis, hogy jön ide az amperek haragja? Úgy bizony, hogy a villanyóra 16 amperes biztosítéka nem igazán szerette a Nagy Végfokot bekapcsolásilag... persze némi oldalbordai segítséggel (jó az asszony a háznál... néha :smile53: ) és manuális rábírással megoldódott ez is.
A fenti két jelenség (nehézség) azonban eltörpül az erősítő teljesítménye (hangerőben és zenei teljesítményben is) mellett.
Nos, miután sikerült működésre bírnom a berendezést (Bodor Nagy Előfok és Music Hall CD 25.2 mod. by Bodor Audio társakkal együtt), leplezetlen kíváncsisággal tettem be a lejátszóba Mark Knopfler Golden Heart HDCD-jét. Erről a korongról a lassabb, melankólikusabb dalokat szeretem, mivel ezek viszonylag kevés hangszeres, letisztult kompozíciók, és jól érvényesül Knopfler hol reszelős, hol édesbús orgánuma, nomeg a csodálatos, telt gitárhang.
Az első, amit éreztem a tiszaság... minden tisztább és artikuláltabb lett. Jobb térképzés, pontosabban elhelyezett vokál és hangszerek. A tisztaság viszont nem eredményezett szárazságot, ellenkezőleg; Knopfler hangja az mélyebb tónusokban zengőbb lett picit, mely elsősorban a hangulatnak tett jót. A gitárpengetések még teltebbek lettek, néha szinte átlebegtek, néha pedig szertegurultak a szobában. A zene egésze valahogyan kerekebb, teljesebb lett. Emellett az arányok nagyon jól megtartottak, egyik tónus vagy hang/hangszer sem telepszik a másikra, a basszusszekció gyors és friss, nincsenek felesleges és zavaró utózöngék, emellett ha kell odaüt a végfok. Nagyjából 20 perc hallgatózás utánelégedetten állapíthattam meg, hogy a Nagy Bodor valami hihetetlen és kaján magabiztossággal zenél. Szinte labdázik a "nehéz" hangfekvésekkel, hangszerekkel. Mintha az ifjú Schwarzenegger 2 kg-os súlyzókkal zsonglőrködne. Semmivel sem lehet zavarba hozni, játszi könnyedséggel képezi le a legmélyebb orgonazengést és a legmagasabb pikolószólamot is.
Hogy a - kis túlzással - populárisabb daraboknál maradjak, Knopfler után egy kis Sarah Brightman (La Luna - Scarborough Fair), majd Loreena McKennitt (An Ancient Muse - Penelope`s Song, Beneath a Phrygian Sky, Kecharitomene) következett. Az előbbi nem tűnik nehéz dalnak, de több készülék bizony hajlamos Brightman énekét néhol (ahol nem kellene) fátyolossá, esetleg sziszegőssé tenni, továbbá előfordul, hogy nem adják meg a kellő teret ennek a kissé játékos és szép felvételnek. A térrel nem volt probléma, az énekesnő kellően kiemelkedett a háttérből. A sziszegés sem volt jellemző, nagyon szépen kezelte a végfok ezt, nem hangsúlyozta túl az "s"-eket, "sz"-eket, ám emellett nem is gömbölyítette le ezeket, így megmaradt a valós élmény. Nem beszélve arról, hogy Brightman nagyszerű szopránját hagyta kiteljesedni, hagyta "élni" az előadót, továbbá még a halkabb énekrészleteket is felruházta valamiféle teltséggel, kerekséggel, melytől bizony megborzongtam néha.
Loreena Mckennitt az egyik legképzettebb és legszebb hangú énekesnők egyike, világzenei feldolgozások vonalán biztosan. Könnyedén, magabiztosan egyben ha kell telten, erősen énekel, a hangja érzelmes, szívhezszóló. Ezt a végfok pontosan közvetítette is a fenti daloknál. A Penelope`s Song szinte csak szóló énekes dal, a háttérben mozgó, fellelhető hangszerkísérettel, mely kellemesen támogatja McKennit csodás hangját. Az énekesnő jól pozícionálható a zenei színpadon, akár a mögötte "dolgozó" kíséret elemei is. A Nagy Bodor nem csak a hangokat, hanem azt az érzékeny melankóliát is képes megjeleníteni, mely ennek a dalnak a sajátja. A ...Phrygian Sky finoman, halkan indul, pontosan megfigyelhető, hogyan épülnek fel a szólamok, milyen sorrendben és hol szólalnak meg a hangszerek a térben. Ebből a szempontból az erősítő kellemesen részletez, kellő transzparenciával jeleníti meg a zenei rétegeket. Kélsőbb belép a basszus, illetve ritmusszekció is, mely határozott és pontos, ugyanakkor nem telepszik rá a zene többi részére. Ott van, érezhető, hallható, hatásos, de nem tolakodó. A ritmusrészleg egyébként ad egy bizonyos lassan hömpölygő motívumot a nótának, mely határozottan érvényesül és támogatja a többi hangszert. McKennit ismét biztosan foglalja el helyét a kíséret előtt és gyönyörűen énekel, mint mindig. A Kecharitomene instrumentális darab. A zene struktúrájának felépülése, a hangszerek megjelenése és pozícionálása nagyon plasztikus. Minden részletet hűen közvetít a végfok, igen jól tartva az arányokat, mely azzal is jár, hogy úgymond kézben tartja a zene egészét, nem válik zavarossá a felvétel egy-egy határozottabb megindulásnál, vagy sokhagszeres megszólalásnál. A térérzetet már nem is kell említenem, magától értetődik.
A könnyedebb zenei stílusok után jöjjön valami komolyabb. A fokozatosság jegyében - és a barokk zene szeretete miatt - elsőként "J. S. Bach - 6 Suites a Violoncello Solo senza Basso - Bruno Cocset (Alpha 29)" CD-je került a tálcára, majd a lejátszóba. Ez egy klasszikus kétmikrofonos felvétel, melyet, hogy pontosan idézzek, itt vettek fel: "Chapelle de l`Hópital Notre-Dame de Bon Secours". Rövidebben és pongyolábban, egy kápolnában. Ez a hangzásra is "rányomja bélyegét", gyönyörű térrel rendelkezik a zene, kellő de nem túlzott visszahngokkal, zöngékkel. Cocset mindegyik szvitet más és más csellón játsza, melyek tónus és hangzásbeli különbségei határozottan megjelennek. A középtartomány édessége és melegsége itt a végfoknál is megfigyelhető, akárcsak a Kis Integráltnál. Azonban most kerekebb a prezenszrészleg. Ezt megfelelő teltséggel támogatják a mélyközepek, mélyek, a magasabb hangfekvések pedig megintcsak hajlamosakk a légisességre, szárnyallásra, mely szerintem nem baj, legalábbis én szeretem az ilyesfajta magasakat. A mélyszekcióban nem figyelhető meg semmiféle erőlködés vagy amolyan "na most mindjárt elfogy a szufla" érzet. Ha kell odabrummog a végfok, mint egy elégedett, jóllakott medve. Emellett a transzparencia is kellemes, nem lesz túl könnyed a súlytalan a zene, viszont kellően áttekinthető, "áthallható", mely a részletek maximális tolmácsolásában is tetten érhető. Minden hallatszik; a zenész ujjainak neszei a hangszer nyakán, a mélyebb húrok finom utózöngéi, rezgései.
Menjünk vissza kicsit az időben és szóljon az "Ensemble Organum/Marcel Pérés - Le Chant des Templiers (Naive)" kiadványa. Itt három mikrofon került használatra, a felvétel pedig pontosan itt készült:"l`Abbaye de Fontevraud". Egyszerűbben és pongyolábban egy apátságban. A hangzáskarakter ebből eredően kissé hasonlít Cocset CD-jére, már ami a kerek és szép teret és a transzparenciát illeti. Most viszont XII. századi polifónikus szerzeményekről van szó. A zenei színpad csodás. Az effajta polifónikus daraboknak van egy olyan jellemzője, hogy a kórusban éneklő férfihangok létrehoznak egy bizonyos kántáló, már-már szuggesztív hangzást. Ez kiválóan tettenérhető a hallgatáskor. Az egyes énekesek helye pontosan meghatározható amikor egy-egy szólam kiválik, de a kórusban éneklés esetén sem vesznek el a szólamok. Fantasztikus, ahogyan megjelennek a férfi énekesek különböző hangfekvései, akár szólóban, akár az együttes megszólalásnál. A vallási áhitat belengi az egész felvételt, megjelenik a sötét középkor is, régi filmrészletek és a korról olvasottak fel-felvillanásával a képzeletben. A végfok ügyelve a részletekre, de ugyanakkor a pordukciót egyben tartva jeleníti meg a zenét, egyszóval teljes hitelességgel.
Ugorjunk vissza J.S. Bach-hoz. Nem könnyű hangszer következik. A templomi orgona. Bach mestere volt e fenséges hangszernek, mind a rá írt műveket, mind előadói kvalitásait tekintve. D-moll tokkáta és fúga... "elcsépelt" darab, ugye? Peter Hurford (Decca-London) tolmácsolásában hallgatva kétlem, hogy az lenne. Inkább felemelő, magával ragadó, energikus, átható de ha kell finom, halk és puha. A hangszer tere hatalmas, mindenhonnan szól, jó értelemben véve. A mélyek alulról, a magasak a szekrénysor tetjéről. A két véglet között azonban a többi hangfekvés is jól behatárolható helyen jelenik meg, vagyis kellő fokozatossággal képződnek az átmenetek a legmagasabb és legmélyebb hang között. A szélességben és mélységben (komolyan mondom, talán most hallottam először CD-n, hogy az orgona bizonyos hangjai a tér mélységében is meg tudnak szólalni) is impresszív teret szépen kitöltik a szólamok. A mélyek tényleg mélyek, de jól kontrolláltak, nem terjengősek. A magasabb sípoknál még az is hallható, ahogyan a hangrés fedője nyílik. Az orgona hangkaraktere érdekes. Tetten érhető a fémesség, de mégsem túlzottan, mely azt eredményezi, hogy ezen hangszer középtartományát is képes az végfok édesen, símogatóan megjeleníteni, ha arról van szó."
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz Mezga Aladár #66067 üzenetére
A rokonnak ilyen van 16A hálózaton, és nem csapja le.
(#66068) python1 Én a TE véleményedre leszek kíváncsi.
[ Szerkesztve ]
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
.DLL
veterán
válasz python1 #66066 üzenetére
Pedig a lágyindító a legjobb megoldás. Tettél be fényképet, azon B20-as kismegszakító volt amire azt mondtad problémás. Ezt már ne cseréld nagyobb értékűre. Ha a fogyasztós átcsoportosítása után (ne lógjon oly sok minden azon a körön) is levágódik, akkor a lágyindító a legjobb. Először fél szusszal szépen felmágnesezi a vasmagokat, elkezdi tölteni az áramzabáló kondikat, de a kezdeti nagy áraméhség megszűnik, majd teljesen rá is kapcsolja a készüléket a hálózatra, és kész is. Ha jól értem 2 darab, 2000W-ig jó lágyindítód van. Az erősítőd pedig oldalanként 1500W szóval bőven alatta van.
(P.H.)
-
python1
veterán
válasz Mezga Aladár #66069 üzenetére
Gyönyörű egy darab.
Ígérem,hogy beszámolok a hangjáról,párhuzamosan tesztelem a másik szerzeményemmel egy CAV a8m erősítővel.Kíváncsi leszek a két erősítő karakterisztikai különbségére.
Jelenleg időhiányában dobtam össze egy sztereó rendszert,amiben egy Pioneer vsx ax5i szolgáltatja a zenét,
ne is mondjam,hogy alkalmatlan rá.Előtte Emo xda-1 DAC - Arcam végfok adta a zenét a kettő között zongorázni lehet a különbségeket,az utóbbi lánc teresebb,dinamikusabb zeneibb.A Pioneer nagyon középre pozicionál kb 1,5m-re összesűríti a szinpadot,jól látta nálam bajnokPisti,hogy ki kell iktatni a láncból a Pioneert.
Egyébként az Arcam hangja egész szerethető..DLL: Igen van kettő db triakos,lehet,hogy be kell iktatnom legalább nem lesz a bekapcsolással problémám.
zoltanz: Megpróbálom objektív módon tesztelni.
[ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
válasz python1 #66068 üzenetére
"Az orgona hangkaraktere érdekes. Tetten érhető a fémesség, de mégsem túlzottan, mely azt eredményezi, hogy ezen hangszer középtartományát is képes az végfok édesen, símogatóan megjeleníteni, ha arról van szó."
A fülnek kevésbé zavaróan fémes, de akkor is csak "fémes".
Mondjuk érdekes, nem hasonlítja össze más gyártó végfokjával, lehetne hova rakni. Nem hiszem el, hogy csak saját magával tudna versenyezni.Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
urbi107
tag
Ezekről a cd lejátszókról mi a véleményetek?
[Pioneer_m426]
[sony cdp 461]
[harman kardon hd 710] -
Alabástrom
senior tag
válasz Alabástrom #66061 üzenetére
Hehe, meg van, miért nem szárnyalt a Pulsar hangzása, miért nyelte el egy fekete lyuk: fordítva dugtam be az egyik oldal kábeleit.
Helyretéve már nem is biztos, hogy egyből eladom, a "tuning" emelt rajta egy-két kategóriát. De még mindig van némi hiányérzet a B&W után...Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
.DLL
veterán
válasz Alabástrom #66074 üzenetére
Nemár a fordított fázis olyan agyzsibbasztó, meg is fájdulna tőle a fejem ha 5 percig kéne hallgatnom.
(P.H.)
-
blattida
nagyúr
válasz Alabástrom #66061 üzenetére
Érdekes, amit írsz, biztos, hogy minden rendben van ezzel a t+a hangsugárzóval vagy legalább is a bekötésével?
Na, látom, hogy tényleg bekötés probléma volt. Az egyoldalas fordított polaritás nagyon sokat ront a hangon, mélyek, térábrázolás...
python1
Nem az erősítőd 3 kW-os, hanem a tápja, azért a kettő nem ugyanaz...urbi107
Ebből a trióból egyértelműen a hk a legjobb, a másik kettő felejtős.[ Szerkesztve ]
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
ati888
senior tag
Hello!
Ide is beteszem a kérdésemet, hátha tudtok segíteni.
Segítségre lenne szükségem, volt egy rendesebb 5.1 házimozi rendszerem (Polkaudio+Pio 1015) de nem nagyon használtam és igazából az 5.1 sem fogott meg ezért eladtam. Viszont a tv hangja (Panasonic g20) nagyon gyengécske.
Egy olyan egyszerű sztereo rendszert keresek, amit könnyen a médialejátszóhoz köthetek filmnézéshez (tévézéshez elég a tv), valamint házibulin rá lehet csatlakoztatni telefont, laptopot. Külön erősítőre sincs igazán szükségem ezért gondoltam valami aktív hangfalra. A Microlab Solo 6-7-9C sorozatot nézegettem eddig de képbe kerültek a studio monitorok is csak nem tudom, hogy ezek megfelelnének-e az előbbi elvárásoknak a csatlakoztathatóság szempontjából (minőségben ezek komolyabbnak tűnnek nekem).
Melyiket ajánlanátok ilyen használatra? Árban 50 körül gondolkodok, de ha valami nagyon jó ajánlat van, akkor elmennék 70-75-ig is.Jobban utánaolvasva lehet, hogy a legjobb lenne egy használt sztereo erősítő két rendesebb hangfallal?
köszi
-
.DLL
veterán
-
TheTlhse
újonc
Sziasztok!
Azzal a kérdéssel fordulok felétek, hogy:
van 2db hangfalam egy régi aiwa hifi rendszerből (SX-ZL50), sima
blankolt kábel lóg ki belölük ami ugye mint a házi mozi rendszereknél rávan kötve a hifire, a hangfalak darabonként 6 Ohm-os Impedenciával rendelkeznek. Van egy Presonus Audiobox USB audio interface-em, ennek ugye van 2db (egy L és egy R ) kimenete és ez mind kettő 6,3mm Jack, az interface impedenciája a kimenetekre ha midnen igaz:
"Line Outputs
Type: 1/4" TRS
Balanced output impedance: 51 megohms"szeretnéma ahngfalakat monitorként ahsználni felvételekhez a studióban, nem a hangja maitt arra van másik monitor, hanem csak szeretném felhasználni, mivel itt álnak falnak forditva szegények. Van-e oylan emgoldás hogy egy jack-et forrasztatok a végére és csak simán bedugom az interface-be vagy milyen megoldást tudnátok mondani?
válaszotokat előre is köszönöm !
-
Lite
őstag
Sziasztok!
Tud valaki olyan RCA aljzat - 6.3 mm mono Jack átalakítót javasolni, ami tényleg jó minőségű? A legtöbb helyen csak ilyen 200 Ft körüli, "aranyozott" példányokat látok, de pl. egy Furutech szintet sehol...
Köszönöm!
-
TheTlhse
újonc
válasz krichd1 #66091 üzenetére
értem, a rendszer az OS X Yosemite és Logic Pro X-et használok, amikor az interface-ről a fejhallgatóba megy a hang akkor nem csúszik semennyit nincs latency, viszont ha az 5.1 házimozira kötöm rá akkor már nagyon durva latency van, szóval ezért gondolom hogy /ghondolltam hogy az erősitőtől függ, tudnátok mondani valami oylasmi erősitőt 2 hangfalhoz ami erre a célra megfelel?
-
krichd1
addikt
Múlt héten linkeltem be több 50eFt alatti erősítőt, hangdobozt, lapozzatok vissza, vagy keressetek vissza a nicknevemmel.
(#66094) TheTlhse. 5.1 hangrendszert fejhallgató kimenetre? Ilyen nekem még eszembe se jutott, de azt még sosem tapasztaltam, hogy ha egy sztereó erősítőt kötök külső interfész vonalszintű kimenetére, akkor nagyobb lenne a latency, mint annak a beépített fejhallgató erősítőjével, ha be van kapcsolva a "direct monitor" funkció.
[ Szerkesztve ]
Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql
-
Szabikaa20
őstag
Yamaha ment a NAD meg jött! Nagy az öröm,várom,hogy kicsit átvegye a szobahőmérsékletet aztán belövöm! Egyébként 356bee DAC nélküli egyenlőre!
Ender 5 Pro, iPhone 13, iPad 2021,Dahua Imou Ranger 2 4MP
-
python1
veterán
válasz Szabikaa20 #66099 üzenetére
Használd egészséggel!
Biztosan tetszeni fog amit hallasz a Yamaha után.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt