Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz #56474624 #5963 üzenetére

    "Tapasztalatok hiánya nélkül"? Az azt jelenti, hogy Nincs híján tapasztalatnak. :) Abból lehet építkezni.

    Én, mint hangfelvételeket elkövető, fontosnak tartom, hogy mikor bemikrofonozom a zenét (akusztikusra gondolok, vokális és egyéb borzalmas hangzó történésekre), beállok a képzeletbeli majdani hallgató helyére és amíg próbálnak, "eltárolom" a hangzásképet. Irányok, felbontás, dinamika, utózengés, zajforrások, mozgások figyelembe vételével.

    A monitorozásból előkevert mixet addig igazgatom, míg meg nem közelíti a halott hangképet. Aztán felveszem a DT770-es linearizált fülest és a behallgatás helyén felveszem, leveszem a fülest. Ekkor már csak a mikrofonok irányaival és távolságaival pöcsölök. A végén az egyik szabadon maradt fülem és a visszakapott jel fele közelítően a kétfüles halás élményt adja, akkor nincs elkúrva a felvétel a mikrofonozás szempontjából.

    A másik verzió az xms tárcsa, amit a mindenféle mikrofonozás próbálgatása után csináltam és eddig ez a legélethűbb. Ahol ez van, ott ugyanazt hallom nagy vonalakban a felvételen is. Evvel a mikrofonozással csináltam pld. a letölthető(volt?) mp3-at tesztben halható kőzenés szösszenetet. (Okuta Percussion, Weddings music)

    Félre ne érts, nem neked okoskodtam, csak úgy elmondtam.
    A legállatabb digitális rögzítés első foka analóg, amit mikrofonnak hívnak. Ez pedig a digitális mennyország csodáihoz képest jelentős nemlineáris torzítást visz a zenébe.
    Ez nagyságrendileg más, mint pld. a jitter a normálisabb cuccokon.

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák