Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bunygyi

    tag

    Sziasztok.
    Kinéztem egy [link]
    a leírtak alapján direkt dac-ról lehet működtetni, az ár reális?
    még nincs hagfalam, se DAC, majd gyűjtők ha ez megfelel.
    Apránkét összejön majd. Amúgy PC-ről mene.

  • andorra

    őstag

    válasz bunygyi #54251 üzenetére

    Működtetni természetesen lehet, de egy korrekt rendszer előerősítőt is tartalmaz, mert azzal mindig jobban szól. Felesleges előre megvenni, egy stratégiailag helyes építkezés nem így áll össze. Azt már meg sem kérdezem, hogy miért pont ezt, mert jó válaszod aligha lehet rá.

  • BBéci

    titán

    válasz fehér_ember #54250 üzenetére

    Ne a hozzászólásomat kritizáld, arra semmi szükség és senki nem kért meg rá!
    Mit tudom én, hogy hol foglalkoznak 10000 forintos hangdobozpárral. Itt nem, az tuti.

    Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #71562240 #54247 üzenetére

    Őszintén szólva nem tudtam, hogy ennyire komoly hangdobozokról van szó -- most rá is kérdeztem a történetükre, és bizony a gazdájuk sem tudta. Valami barterüzlet keretében jutott hozzájuk, ezek szerint nevetséges ellentételezésért. Tehát nem ezek értékéhez kell most az igényeket viszonyítani.

    A családon belüli viszonyok ugyan elég komplexek, de szerintem nagyon jó kis család az, nagyon jó, bár esetenként meglehetősen nehéz emberekkel. Nincs is ezzel gond, voltaképpen a hangdobozok eltávolítására irányuló igény is védhető, ha abból a perspektívából nézzük. A srác nem is akar harcolni -- megoldást keres, különösen, hogy messze nem végleges rendezésről lenne szó*.
    (Az érzelmi probléma a lakberendező ribanccal van, neki is főleg a stílusával. Belépett, megdícsérte, hogy milyen szépen berendezett nappali, de jézusmária, ez a két rettenetes monstrum mit csinál itt, na ezeket mindenképpen "ki kell innét hajítani". A csaj állítólag bevallottan műszaki analfabéta és technofób.)

    A tornyokkal kapcsolatban meg sajnos vannak egyéb szempontok is. Van, ahova de facto nem lehet elhelyezni őket, marad a polc. Nálam otthon szerencsés a helyzet, elfér a két álló hangdoboz a szekrénysor előtt, de több olyan helyre vagyok bejáratos, ahol ez egyszerűen megvalósíthatatlan -- mint például nálunk a nyaralóban, ahol a következő a helyzet: a nappali a közlekedési központ, nincs egybefüggő fala, az egyik hangdoboz a szekrény tetején áll, a másik egy neki felszerelt konzolos polcon. Így van köztük úgy három méter, mindketten bő 2,5 méter magasan vannak, a kanapé, ahonnét hallgatjuk őket szimmetrikusan középen, 3-3,5 méterre. Ennek egyetlen alternatívája lehet (nem biztos, most ugye sajnos nem ott vagyok), mégpedig az, hogy bevethetnék két toronyhangdobozt a padlón, szintén a kanapéval szemben -- viszont egymástól olyan 1,2 méterre. Az eszközök minőségét hasonlónak feltételezve melyik a jobb geometria?

    *Az alapesetben is van azért fejlemény: a család fő gondja állítólag az, hogy a közlekedési utat zárják le a tornyok, főleg az idősebb generáció nem szereti miattuk megkerülni a helyiséget. Kérdés: mivel járnak jobban -- ha feltesznek a szekrények tetejére két állványhangdobozt 80-100e forint értékben (mint mondjuk a fentebb linkelt lehetőségek), vagy ha a két meglevő Wharfedale Diamond tornyot odafektetik. (Tudom, hogy ez kissé barbár megoldás, de előnyt élvez, mivel így nem kell bevásárolni, és csak középtávról van szó. Tehát ha nem lesz nagyon rossz a hangja, talán bevállalható kompromisszum.)

    Köszönettel: MaCS

    Ezt a közvetítgetést én sem szeretem, de megvan a maga oka.

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • BBéci

    titán

    válasz bunygyi #54251 üzenetére

    Azt a Luxman végerősítőt a C383 előfokhoz tervezték, minden bizonnyal együtt képesek igazán jó produkcióra. Ez nem jelenti azt, hogy adott esetben, DAC-ról ne lenne megfelelő. Viszont hangdobozokkal is ki kell szolgálni, különben teljesen felesleges 150000 forintot kiadni érte. Ez alatt azt értem, hogy új árakat tekintve, 250-300000 forintos kategóriában nézelődj.

    Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

  • andorra

    őstag

    válasz MaCS_70 #54255 üzenetére

    Már így is sokkal többet tudunk erről a családról, mint kellene, köszönhetően elsősorban Kammerernek, aki nem tudja megkülönböztetni a záptojást az ép tojástól, mert a szimata cserbenhagyta. Fektesse nyugodtan a hangdobozt, tegye magasan egy polcra, ha úgy tetszik, de támogató jóváhagyást antihifi elképzeléseidhez csak olyanoktól remélj, akik hozzád hasonlóan, tévedésből vannak ebben a topikban!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz andorra #54257 üzenetére

    Köszönöm, nagyon kedves és megtisztelő, ez az igazi segítőkész szellemiség!

    A többieknek komolyan köszönöm a segítséget! :R

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • krichd1

    addikt

    válasz Nissifer #54244 üzenetére

    Ez így nem lesz jó. Kezdjük ott, hogy hangerőt csak analóg módon szabályozunk, nem szoftverben, EQ szintén kerülendő. Azt hogy erősítőt építesz a számítógépházba nem is értem hogy jutott eszedbe, főleg hogy az alapzaj miatt szeretnél fejleszteni. Tehát nézz át a multimédiás topikba, ott majd ajánlanak egy kis aktív dobozt, amit rendeltél erősítőt nem tudom hogy használható-e egyáltalán.

    Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql

  • Dexar007

    veterán

    Arcam alpha One 30-ert + taga allo paros 50-ert melle valamilyen dac egy-ket kabel es viszlat? Mehetek vegre? ;]

    (Ez a Taga meg mindig nagyon jol nez ki.El tudnam kepzelni a nappaliban)

    [ Szerkesztve ]

    Give me your cum,bull!

  • krichd1

    addikt

    válasz Dexar007 #54260 üzenetére

    Ha a szemeddel hallgatsz zenét. ;]
    Amúgy gazdasági szempontból sem éri meg szerintem. Az a Taga újonnan 70k, használtan biztos nem ér 50k-t.

    Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql

  • bunygyi

    tag

    válasz BBéci #54256 üzenetére

    andorra Köszönöm a válaszokat, ezért kérdeztem hogy segítsetek a döntésbe.
    Mégegyszer köszönöm.
    Gondoltam apránként összevásárolom DAC+erősitő+hangfal.

  • andorra

    őstag

    válasz bunygyi #54262 üzenetére

    Ha tapasztalatból már tudnád, hogy ezek az elemek hogyan illeszkednek a szobád akusztikájához + egymáshoz, vagyis végeredményben a teljes rendszer milyen eredményt ad, akkor persze ezt is megtehetnéd.
    Azt gyanítom azonban, hogy ez csak utólag fog kiderülni.
    A rendszerépítés stratégiai lehetőségeit Kammerer nagyon jól leírta, a legutóbb tavaly Karácsonykor megjelent témaösszefoglalóban.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #54255 üzenetére

    Ilyen szép előzmények után, ha már lúd, legyen kövér, érdekelne szociológiailag, hogyan zajlott a folyamat, amelynek eredményeként az ő nevükben-érdekükben a hifi topikhoz fordultál tanácskérőleg. Most már úgy sejtem, hogy nem a házigazda kérte a segítséget, hanem inkább ez a te kezdeményezésed lehetett, hogy segíteni próbálj nekik?! Mert ezekután az végképp érthetetlen lenne, ha a gazdának jutott volna eszébe, hogy meg kéne kérdezni valami hifi szakértőket valamiről.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #54263 üzenetére

    Ma még beadom majd a Negyedik Dimenzió utolsó előtti részét, hogy most már végére érjünk, mint témaösszefoglaló-feltételnek.
    Csak nehogy összetévessze valaki a feng shuival - vagy legalábbis a feng shui babonaságrészeivel.. Veszélyben vannak a kínai feng shui mesterek

    [ Szerkesztve ]

  • Dorian

    félisten

    válasz #71562240 #54265 üzenetére

    Ezotéria ez is, az is. :P
    A kínai hifisták lehetnek a legelszálltabb arcok ;]

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • bunygyi

    tag

    válasz andorra #54263 üzenetére

    Ezt nem úszom meg ilyen egyszerűen,
    2db aktív hangfalon gondolkodtam de mégis
    jobb hangja van egy hifinek gondoltam.
    Sírok, nem tudom mit csináljak ez látszik is.

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #71562240 #54264 üzenetére

    Valahogy félúton történt. Ő keresett meg azzal, hogy adjak neki tanácsot az ügyben, mivel egyéb műszaki kérdésekben már segítettem neki. Mondtam, hogy hifiügyben nem vagyok kompetens, ellenben itt a fórumban vannak profik, ennek örült, és megengedte, hogy a történetet is összefoglaljam -- hogy én is hozzak már valami érdekeset, ne csak mindig kérdezzek.
    Ami az egészben az érdekes, az a Feng Shui-szakértő minőségi munkája, ha ő magára ismer, csak annál érdekesebb, talán okul belőle, bár nem hiszem, hogy innen a fülébe jutna. Meg aztán ő már megkapta a magáét a zenész hölgytől.
    A többi szerintem "szociológiailag" nem érdekes, nem hiszem, hogy ne lenne rendszeres a családon belüli eltérő vélemény a berendezési tárgyakról.

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • BBéci

    titán

    válasz MaCS_70 #54270 üzenetére

    A hangdoboz nem berendezési tárgy! :( Azokról lehet a kinézetüket, méretüket tekintve véleményt mondani, míg egy hangdobozról csak annak alapján, ahogy szól. Aki magát hifistának vallja, annál sokadrangú szempont a kinézet.

    (#54269) bunygyi
    Hifiben, sőt, high end kategóriában is van bőséggel aktív hangdoboz.

    [ Szerkesztve ]

    Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

  • blattida

    nagyúr

    válasz BBéci #54271 üzenetére

    Mondjuk rengeteg olyan hifista van, akik leginkább márkanevek büvöletében élnek és nem a fülükkel hallgatnak zenét.

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • Dexar007

    veterán

    Na en rendeltem egy thonet & vander turm-ot tesztelni.

    De kozben ossze szeretnem rakni a kis sztereomat,hogy legyen mit mivel hasonlitani. Aztan ha azt mondom,hogy nem er meg annyi penzt az en szememben akkor irgumburgum.
    A kerdes tovabbra is Arcam Alpha One vagy inkabb Nad 3020 ? :) Hangfalbol a Taga-t jegelem akkor,es nezek valamit kammerer listajabol.

    Give me your cum,bull!

  • capulet75

    addikt

    válasz MaCS_70 #54270 üzenetére

    Bocsáss meg hogy ezt mondom de a barátod helyében én le nem cserélném a hifimet (vagy bármi általam szeretett dolgot) mert a családnak nem tetszik. Lehet a "család érdekérvényesítő ereje" akármekkora, az az én cuccom és ha nekem az kell akkor az ott marad ahol van. Főleg nem fog ebben döntőbírót játszani egy vadidegen pics hölgy. A feng shui meg baromi jó ha ő nem érzi jól magát mert neki a régi cucca kéne és él egy általa nem kívánt kompromisszumban. Vagy ő nem számít csak a család? ( Ami gondolom az asszonyt takarja, mert a gyerekek végképp nem tényezők egy ilyen kérdésben.)

    Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

  • andorra

    őstag

    válasz blattida #54272 üzenetére

    Én nagyon nem bírom az ilyeneket. Éppen ezért mindig, mielőtt leülök zenét hallgatni, beteszem a Rolex órámat a Gucci táskámba, hogy ne is lássam!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz capulet75 #54275 üzenetére

    Mindezt ő tudja -- az övéknél sokkal kisebb és egyszerűbb családokban is vannak a kívülálló számára nem érthető kompromisszumok. Én a felszínen még átlátom és megértem a helyzetet, de tudom, hogy az jóval összetettebb annál is, amit én tudok, látok. Nem rosszindulatról vagy inkorrektségről van szó, és ezt a szenvedő fél is belátja, ezért nem tiltakozik ellene, hanem a megoldást keresi.
    A lakberendező hölgyike csak egy apró kavicsot dobott az állóvízbe, és a hullámok éppen túlcsordultak, hogy összedöntsenek egy kártyavárat a parton (de szép képzavar lett ez, édes istenem...). A helyzet ezért az, hogy a szép és jó álló hangdobozoknak most menniük kell, a padlóról legalábbis mindenképpen.
    Ezért kérdés, hogy fejmagasságban lefektetve mennyire lenne gáz a hangjuk -- sokkal rosszabb lenne-e vajon, mint egy pár 50-100e forintos állványos hangdobozé. Légrés lehet alattuk, a polc meg, amin feküdnének, finoman fogalmazva nagyon masszív, nem egy modern kori szekrénysor.
    Kísérletezni sajnos nincs lehetőség, tényleg nincs.

    És ehhez kapcsolódik az én személyes kérdésem is (bár ez még egy-két hónapig elméleti marad): vajon mi szólna jobban kb. 3 méterről:
    a. 2,70 magasan, egymástól 3,50 méterre egy pár Videoton DC 2050-es, vagy
    b. A padlón, de egymástól csak 1,30-ra, ráadásul közvetlenül egy asztal mellé szorítva egy pár Videoton Concerto DC3888?

    Tudom, hogy ezt a távolból nem lehet pontosan megmondani, de ha ez utóbbi kérdésre egyértelmű lenne az a válasz, hogy bármennyire is jobb a Concerto, nagyon rossz lenne az elhelyezése, akkor nem utaznám vele körbe a fél országot.

    Köszönettel: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • blattida

    nagyúr

    válasz MaCS_70 #54277 üzenetére

    Igazándiból egyik megoldás és egyik hangdoboz sem jó megoldás, ám, ha mindenképp e kettő közül kell választani, akkor a kisebbik rossz és doboz, azaz a dc2050.

    andorra
    A Breitlingedet is berakod a Lagerfeld övtáskádba, amikor röpülsz a paneleid fölött, de a Winstont is, ha már itt tartunk, mert az annyira lájfsztájl.

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • Dorian

    félisten

    válasz blattida #54272 üzenetére

    Én pl. bevallom: nagyon szeretem csak hang nélkül is nézegetni a GS20-akat.

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • #71562240

    törölt tag

    válasz MaCS_70 #54277 üzenetére

    "...a polc meg, amin feküdnének, finoman fogalmazva nagyon masszív, nem egy modern kori szekrénysor." Ezek szerint az a polc nem egy eszmei odahelyezendő polc, hanem már ott van és működik polcként?

  • blattida

    nagyúr

    válasz Dorian #54279 üzenetére

    Az MA is szép, de azért, nekem, ez sokkal inkább tetszik:

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • #84221696

    törölt tag

    Húh gyerekek. Melyik karácsonykor fog manifesztálódni az első hsz? :) Olvasnék valami összefoglaló okosságot! :))

  • blattida

    nagyúr

    válasz #84221696 #54282 üzenetére

    Amelyiken piros (vagy fehér) hó esik, előbb ne számíts rá.

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • #71562240

    törölt tag

    Nem értem ezt a sok türelmetlenséget, még csak a minap lett megígérve. A világ úgyis olyan gyorsuló ütemben változik, minden cseppfolyós, illékony, legalább legyen valami hagyomány, valami állandóság. valami kiszámítható: várjuk Godot-t a témaösszefoglalót.
    A nemzet csótánya örökbecsű sorait idézném:
    "Sokkal jobb ha úgy szereted, hogy vágyol utána,
    Sokkal jobb ha úgy szereted, hogy vágyol utána
    Áhááá!"

    De hogy elég legyen a fehér hó is, bedobom mindjárt a Negyedik Dimenziót, de tessék elolvasni, mert vizsga lesz.

  • PrinceHerceg

    őstag

    Titteletem az Uraknak! :)

    8mm vastagságú füstüveglapból hangfalalátétet, szélein átfúrva feltüskézve jó ötlet volna csinálni frontok alá? Mostanság ugyan is elég erősen szinte csak ezen agyalok, de gondoltam megkérdezem már itt is, nehogy szentségtörést műveljek le... a falaim amúgy kerek 19kg-ot nyomnak/db és gyakorlatilag már a fél centis üveg is simán bírja őket szóval azzal gond nem igen lehet!

    Szerintetek? :C

    [ Szerkesztve ]

  • #84221696

    törölt tag

    válasz #71562240 #54284 üzenetére

    Végül is igazad van. Tágul az univerzum, minden mozgásban van. Legalább az első hsz legyen statikus, ha már a világegyetem dinamikus. :)

  • #71562240

    törölt tag

    válasz PrinceHerceg #54285 üzenetére

    Nem szentségtörés, de ritka az üveg a hangdoboz alá. Hogy éppen ez az üveg jó lenne-e éppen a te rendszeredbe éppen neked, éppen a meglévő helyett, az próba-szerencse, de nem eleve elvetendő. Majd számolj be. Lehet hogy beveszünk a Corporation-be, hogy legyen egy második fizikai munkás is MasterMark mellé.

  • #71562240

    törölt tag

    Tehát Negyedik Dimenzió utolsó előtti rész.
    Két duellum, hifi állványok és hifi vezetékek ügyben.
    Újra a(z abszolút) fázisról.

    Előzmények:
    (#49702) kammerer
    (#49705) kammerer
    (#49706) kammerer
    (#49708) kammerer
    (#49814) kammerer
    (#49963) kammerer
    (#50145) kammerer
    (#50201) kammerer
    (#50203) kammerer
    (#50333) kammerer
    (#50523) kammerer
    (#50788) kammerer
    (#51011) kammerer
    (#51115) kammerer
    (#51772) kammerer
    (#52132) kammerer
    (#52498) kammerer
    (#53027) kammerer
    (#53860) kammerer

    -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

    Negyedik Dimenzió

    Alább a Szerkesztő számol be a 4. Dimenzióban tett utazásairól, a
    High Fidelity "megmagyarázhatatlan" jelenségeiről. Mivel ezek részben
    vagy egészben kívül esnek a klasszikus elektroakusztika
    érvényességének körén, Olvasóinkban idegenkedést ébreszthetnek, s
    csökkenthetik lapunk műszaki tesztjeinek hitelét. Nyomatékkal
    leszögezzük: mérnök munkatársaink csakis azzal járulnak hozzá e
    cikkekhez, hogy résztvesznek a szeánszokon - és borzadoznak. A
    Szerkesztő egymaga vállalja munkájának ódiumát.

    Párviadal I.

    Közönséges vasból értékes hifi-eszközt fabrikálni:
    ellenállhatatlan kihívás ez a magyar hifistának. Végre ő is
    megmutathatja, mit tud; párviadalra állhat ki a profikkal. Ez legyen a
    mentségem rá, hogy magam is számos lemezjátszó-asztalkát
    barkácsolt(att)am, jobb anyag híján 1mm falvastagságú csőből, azaz
    körkeresztmetszetű idomból. Igazából egyiknek a hangjától sem voltam
    elragadtatva. Prezenszüket érdesnek, mélytartományukat súlytalannak
    éreztem. A legjobban még az a "modellem" szerepelt, amely a
    legegyszerűbb és legolcsóbb volt valamennyi között. Az volt benne a
    pláne, hogy nem kellett hozzá esztergályosmunka ugyanis a saját
    anyagából voltak a tüskéi. A Mechanikai Laboratóriumban fabrikáltattuk
    (két példányban, mint mindig!), és gyakran használtuk a Hifi Magazin
    szeánszain. Már azt fontolgattam, hogy esetleg gyártásba visszük és
    forgalomba hozzuk, mint annakidején a balzafából készült Triangulumot
    (melyet egyébként ma is használható asztalkának tartok). De most már
    körültekintő voltam. Mielőtt valamihez a nevünket adnánk, tudnunk
    kell, hogy minőségével mennyire közelíti meg az idehaza kapható
    legjobb asztalkákat. (Amelyeknek úgy 13 és 20 ezer forint között van
    az áruk. Vagy még drágábbak. A leges-legezoterikusabbakkal, amilyen az
    Origin Live, a Mana vagy a "nagyobbik" Sound Organisation, nem
    foglalkoztam, azok lőtávolon kívül esnek, annyi pénzt nem sok magyar
    hajlandó kifizetni néhány klló vasért.) A speciál-asztalkák többsége
    Britanniából származik, de akad köztük magyar gyártmány is - olyan,
    amelyet innen exportálnak Britanniába! Kölcsönkértem, amit
    kölcsönkérhettem, és sorra kipróbáltam őket a saját favoritom
    ellenében. Azt tapasztaltam, hogy a teljes mezőnyt két csoportba lehet
    sorolni.
    Az egyiket a (kisebbik) Sound Organisation asztalka alkotja
    egymagáan. A másik csoportba tartozik az összes többi.
    Közéjük számítva az enyémet is. Amely talán nem is a legrosszabb
    közöttük. A SoundOrg mellett azonban, hogy úgy mondjam, labdába sem
    rúg. Különösen az bosszantott, hogy a SoundOrgnak ez nem is a legjobb
    modellje, eredendően kompromisszumnak szánták, afféle építőkockának,
    amelyből többemeletes állványt lehet építeni. Felfelé nincs is
    tüskéje, ott ugyanis lyuk van rajta, abba lehet beilleszteni a
    következő emelet lábát. A keret aljára négy vaskarmot hegesztettek,
    azok tartják a besüllyesztett vékony, fekete műanyaggal laminált
    pozdorja lapot.
    A felső "emeleteket" külön kell megvásárolni hozzá. Azok már
    alacsonyabbak, alul sincs tüskéjük, csak műanyag dugójuk, azt kell
    beleilleszteni a lyukba. És most jön a poén: egy-egy ilyen tökéletlen
    kis "emelet", önmagában, földre állítva még mindig fölényesen jobb
    asztalka, mint bármi más! Számomra, a "rivális konstruktőr" számára ez
    egyenesen megalázó élmény volt; egy életre elvette a kedvemet az
    asztalka-tervezéstől.
    Hogyan is fogalmazzam meg az auditív különbséget... A
    középtartományban az összes többi típus valamiféle mesterséges,
    tapadós légteret hoz létre, amelybe mintegy beleragadnak a hangszerek,
    mint mogyoróscsokoládéban a mogyorók a nugátba. A SoundOrg hangszerei
    önállóbbak, nem rögzülnek annyira szorosan az éterhez, testük van,
    mozogni tudnak. A magastartománya is szebb, csillogóbb. De a
    legnagyobb különbséget a mélytartományában éreztem. Az összes többi
    típusnak felfelé csúszik a basszusa, felmelegíti a hangképet, és egy
    kicsit le is válik róla. A SoundOrg basszusa mélyebb és megfogottabb,
    jobban alátámasztja a zene teljes szövetét - ez az a bizonyos
    tunefulness, basszusjátszó-képesség, amely a Linn-ideológia szerint a
    hifi legfontosabb paramétere volna. Nagyobbat lendít a zenén.
    Elhatároztam, hogy ezt az asztalkát (néhány más típussal együtt) a
    Hifi Magazin "hivatalos" zsűrije elé bocsátom. Kollégáimról tudni
    kell, hogy szívből utálják ezt az egész problémakört. Ők csak
    készülékekkel szeretnek foglalkozni. Szerintük a jó készülék jól szól,
    a rossz készülék rosszul szól, és ezen nem változtat semmiféle
    protézis: asztalka, lábazat, műláb, műfogsor stb. Következésképpen a
    pénzt nem ilyesmire kell fordítani, hanem nívósabb masinákra, és kész.
    Mégis: a Sound Organisation asztalka mindenkit megnyert magának,
    mindenki azonnal kiszúrta az erényeit. És amikor a szeánsz végeztével
    Sólymos Antal kijelentette, hogy ezért az asztalért még ó is hajlandó
    volna kifizetni egy tízest, azon kezdtem törni a fejemet, hogyan
    lehetne a SoundOrg árát lejjebb szorítani. Eredetileg ugyanis jóval
    többe került egy tízesnél.
    A Sound Organisation, mely cég tréfás-propagandisztikusan ö-vel
    írja a nevét: Söund Örganisatiön ("Yöu wöun't be wröng - we dönt let
    yöu") a Merlin Audio "lova". Meghívtam Csontos Istvánt egy
    beszélgetésre, és kértem, fedjük fel a kártyáinkat. Megmondtam, hogy a
    SoundOrg annyira tetszik nekünk, hogy hajlandóak vagyunk mögé állni,
    és egy kicsit a magunkénak tekinteni, mint annakidején az Ortofon
    MC10et, a NAD5120-at, a Heybrook HB1-et. Azokat is mi javasoltuk
    behozatalra, de mindig azzal a kikötéssel, hogy előbb tudnunk kell az
    árukat. Ha tehát a Merlin hajlandó egy viszonylag józan árat
    garantálni, akkor a Hifi Magazin jó lelkiismerettel propagálni tudja a
    Sound Organisation asztalkát. Akkor feltehetőleg érdemes belőle
    egyszerre többet rendelni emiatt lehet alacsonyabb az ára. Áll az
    alku? Csontos István azt válaszolta, rendben van, garantálja, hogy az
    asztalkának négyszámjegyű lesz az ára (ezen négy darab kilencest, azaz
    egy híján tízezer forintot tessék érteni), mindaddig, amíg a brit cég
    árat nem emel, vagy amíg a forintot újra le nem értékelik mától, azaz
    július 10-től számítva.
    Hogy a dolog ne legyen ennyire egyszerű, a Sound Organisation
    éppen ezidőtájt hajtott végre típusváltást. A "nagy" modellt kivonta a
    forgalomból, az olcsóbbikat viszont jelen fejtegetésünk tárgyát - két
    változatban gyártja. Az áruk ugyanaz, de az egyik jobb, a másik
    viszont praktikusabb.
    Az első változatnak már nincsenek a tetején lyukak, nem lehet
    belőle hifi-tornyot építeni. Egyetlen tartólapot adnak hozzá, mert a
    Sound Organisation cég maga is elismeri, hogy ha az asztalkára
    egyszerre két készüléket tesznek (tehát az alsó és a felső keretét is
    kihasználják), akkor a hangminősége bizony romlik. Az asztalka
    fényes-feketére van dukkózva. A Hifi Magazin ajánlása egyértelműen
    erre a változatra vonakozik!
    A másiknak, a praktikusabb kivitelű (és matt szürkés-feketére
    dukkózott) SoundOrgnak az alsó keretén is vannak vaskarmok, egy
    második pozdorjalappal. A tetején pedig megmaradtak a lyukak, így
    további emeleteket is lehet építeni rá. A hangja lényegesen gyöngébb.
    Ha a jobbik asztalka alsó keretére ráfektetek egy könnyű
    pozdorjalapot, és arra teszem az erősítőt, felülre pedig a
    lemezjátszót, akkor a zene még mindig szebben fog szólni, mint ha az
    egyik készüléket áttenném a gyöngébb asztalkára!!! Vagyis, ha valaki
    mindenáron két készülékhez vesz egyetlen asztalkát, még akkor is
    jobban jár a szimpla kivitelű típussal csak akkor persze gondoskodnia
    kell egy másik tartólapról.
    A lemezjátszó-asztalkák és hangdoboz-lábazatok állítólag
    rendszerfüggőek, ezért ki kellett próbálnunk a SoundOrgot többféle
    lemezjátszó, CD-játszó és erősítő alatt. Azt tapasztaltuk, hogy
    bármiféle készülékkel párosítva megtartja a maga kellemes
    hangkarakterét. Ezzel nem azt akarjuk mondani, hogy a SoundOrg volna a
    világ teteje (vagy talapzata). Bizonyára vannak nála sokkalta
    rangosabb gyártmányok, amelyeket mi nem is ismerünk. Az értékesebb
    lemezjátszókhoz az audiofil kereskedők egyébként is ajánlanak
    valamiféle speciál-asztalt, és nyilván célszerű figyelembe venni az ő
    véleményüket. De állítjuk, hogy a SoundOrg még az ezoterikus
    gyártmányok alatt is "megállja a helyét". A hifi-készülékek túlnyomó
    többségéhez pedig (s különösen a CD-játszókhoz!) úgyszólván ideális.
    Idetartozik két rokontéma. Először is, a konzolok ügye. Olvasóink
    többször rákérdeztek, mi a véleményünk a falra szerelhető konzolról:
    van-e annyira jó (vagy talán jobb is?), mint az asztalka? Erre a
    kérdésre ma már választ merünk adni. Ahol szembesíteni tudtuk az
    asztalkát ugyanannak a gyárnak a konzoljával, ott kivétel nélkül
    mindig az asztalka szólt szebben. A konzol: megalkuvás.
    A másik: a hangdobozok lábtüskéi. Se szeri, se száma azoknak a
    fémtüskéknek, amelyeket kipróbáltam a JMlab Olymp alatt. Aztán egyszer
    csináltattam vascsőből egy keretet, 4-4 felfelé, illetve lefelé álló
    tüskével. És ez a kvázi-állvány sokkal jobban bevált a szimpla
    tüskéknél! Stabilabb rendszert képez amazoknál? Mindenesetre szélesebb
    a szubjektív frekvenciaátvitele és nagyobb a dinamikája. Ha másnak is
    van már tapasztalata ilyesfajta idomokkal, kérem, ossza meg velem,

    Párviadal II.

    Az asztalkáimmal tehát elvesztettem a meccset a profikkal szemben.
    A másik mérkőzésen viszont, amelyet a kábelgyártókkal vívok, úgy
    érzem, előnyre tettem szert. Azoknak, akik hozzám hasonlóan
    méltányolják az egyeres kábelek hangkarakterét, ma megint tudok
    mondani valami újat.
    Felidézem eddigi kísérleteim konzekvenciáit: 1. Az ezüst jobb
    anyag, mint a réz. 2. A hangszóróvezetéknek és a hálózati kábelnek nem
    kell vastagabbnak lennie 0,8mm-nél. 3. Az egyeres drót szörnyen
    érzékeny az irányhatásra, ezért a drótnak a "+" szálon előre, azaz
    húzásirányban, a "-" szálon visszafelé kell futnia. 4. A
    szigetelőanyag optimális színe minden valószínűség szerint a fekete.
    Ehhez a négy követelményhez fűzök most további két-hármat.
    Szigetelőanyagnak eddig közönséges pvc-csövet használtam, abba
    húztam bele a drótot. Hangszóróvezetéknek, valamint hálózati kábelnek
    már régóta ilyet használok, jobban szeretem a vastag "speckábeleknél".
    Ugyanilyet (de csak 0,2mm átmérőjűt) próbálgattam interconnectnek,
    azaz készülékek közötti összekötőkábelnek is, de erre a célra nem
    igazán vált be, jócskán elmaradt a drága, márkás típusok mögött. Ezért
    interconnect-nek egészen a legutóbbi időkig jómagam is egy sodrott
    típust használtam. Az Audio Note angol képviselőjétől kaptam
    ajándékba. Sose mertem hivatkozni rá ezeken a hasábokon, ugyanis
    körülbelül 20 ezer forintba kerül - féltem, hogy a Nyájas Olvasó, ha
    ezt meghallja, rögtön nem lesz annyira nyájas. Tény, hogy az Audio
    Note-nak ezt az ezüstkábelét összehasonlítottam sok más, drága
    készítménnyel, és nekem mindegyiknél jobban tetszett: nyugodtabb a
    hangja, kevésbé tolakszik. Érdekessége, hogy a szigetelése poliuretán
    - nem gondoltam volna, hogy ezt a polimert kábelgyártáshoz is
    használják.
    Mindenesetre bogarat ültetett a fülembe. A szigeteléshez ugyan
    nagyüzemi technológia szükségeltetik, de valahogy sikerült beférkőznöm
    a Kábelgyárba, és addig kunyeráltam, amíg a maradék drótjaimat
    poliuretánnal nem szigetelték. A drótra felhordott poliuretán
    gumiszerű, enyhén ragacsos anyag, olyasfajta, mint a medvecukor.
    Otthon előbb a hangszóróvezetéket cseréltem le, és két perc alatt
    tisztában voltam vele, hogy nyert ügyem van. A poliuretánnal borított
    drót sokkal emberibben szólt, hozzá képest a pvc-vel szigetelt vezeték
    élettelen és unalmas. A hálózati vezetéket is lecseréltem. (Habár az
    veszélyes üzem. Ne feledjük: a hálózati kábelt kettős szigetelésnek
    kell védenie! Balesetekért a Szerkesztő nem vállalja a felelősséget!)
    Mégis, a legjobb eredményt az interconnect-tel értem el. Végre
    sikerült lecserélnem a drága "speckábelt" - azóta sem hiányzik. Nem
    állítom, hogy az enyém "jobb" volna. De az én zenei ízlésemnek
    biztosan jobban megfelel. Saját magam előtt pedig úgy interpretálom a
    dolgot, hogy ezt a párviadalt megnyertem - vagy legalábbis sikerült
    versenyben maradnom, és már az is nagy szó.
    Ennyire jó szigetelőanyag a poliuretán - vagy ennyire rossz a pvc?
    Csináltam még egy kísérletet (szintén kábelgyári segédlettel). Azt
    akartam megtudni, mennyire kell vastagnak lennie a szigetelésnek.
    Megmaradva a poliuretánnál, háromféle kábelt készíttettem. A fémrésze
    mindháromnak ugyanaz volt: 0,8mm átmérőjű rézdrót, csak szigetelésük
    vastagságában tértek el egymástól. Az egyiknek egészen vékony volt a
    "héja", a következőt körkörösen másfél, a harmadikat 3 vastag műanyag
    fedte. Mielőtt kipróbáltam volna őket, mérnökökkel is konzultáltam.
    Egységesen az volt a véleményük, hogy a háromféle kábel
    hangfrekvenciás tulajdonságai gyakorlatilag azonosak, ne számítsak rá,
    hogy a hangminőségük lényegesen - vagy egyáltalán - eltérhetne.
    Lássuk hát a medvét (avagy, a poliuretán állagára célozva, a
    medvecukrot). Mint a 4. Dimenzió utazói nyilván már sejtik: a három
    kábel hangja igenis eltérő volt, éspedig olymértékben, hogy ha a
    különbséget zongorázni tudnám, abbahagynám az újságírást, és
    okvetlenül zenei pályára adnám a fejem. A legjobban a legvékonyabbik
    szólt. A középsőnek már fejbe voltak verve a magasai, a legvastagabb
    pedig csaknem annyira öblösen és tisztátalanul döngött, mint az
    (ugyanennyire vastag szigetelésű) sodrott kábelek. Íme: azt a bizonyos
    felrakódást a felső basszusban és a magastartomány elködösítését
    szimpla egyeres vezetékkel is produkálni lehet, feltéve, hogy elég sok
    műanyagot hordunk fel a drótra. (Lehet, hogy szigetelőanyagból nincs
    is "jó", csak "rossz" és "kevésbé rossz"?)
    Hogy aztán mi okozza ezt a hatást? Pusztán a kapacitás-többlet
    aligha. Valószínűbb, hogy valami PWB-féle istentelenség teszi. Peter
    Belt korábban már pedzegetett olyasmit, hogy a készülékek
    összekapcsolásával erős zavarhatás keletkezik, és ehhez nincs is
    feltétlenül szükség kábelekre: a hatást elő lehet idézni közönséges
    spárgával is...
    Igaz is: Belt. Mióta a PWB-eszközökről kiderült, hogy fiziológia
    mellékhatásuk van (lásd HFM 1991/1-2), eltávolítottam őket a
    zeneszobából. A CD-korongokon azonban minden gyanakvásom ellenére
    rajtahagytam a színeket, a krémet stb., mert nélkülük túl
    csörömpölősnek éreztem a CD-hangot. (Az ellenpróbát sokszor
    megejtettem) De amikor az egyeres kábelezést sikerült következetesen
    végigvinnem az egész láncon, attól kezdve már nem éreztem szükségét a
    Belt-féle korrekciónak. Minthogy a felső tartomány kitisztult, a
    manipulációk immár nem a csörgést, az érdességet viszik el - hanem a
    magashangokat, a levegőt. Most már egészen biztos vagyok benne, hogy a
    PWB-manipuláció azáltal csökkenti a torzításokat, hogy beszűkíti az
    emberi érzékelés tartományát. Gyakran nagyon hasznosnak tűnik (máig is
    kapom a leveleket azoktól, akik úgyszólván nem tudnak élni nélküle!),
    de egy bizonyos hangminőség fölött tényleg már csak rontani tud.
    Valamit kihagytam tudósításomból. Ahhoz, hogy az egyeres
    interconnect (számomra) végre maradéktalanul bevált, szerepe van még
    valami másnak is: az RCA dugónak. Kísérleteimhez eddig a közönséges,
    olcsó, bumfordi "bolti" típust használtam. Éreztem, hogy ki kéne
    iktatni a jel útjából ezt a vaskos fémdarabot. Utánanéztem, mire
    lehetne kicserélni. Az audiofil kiskereskedők speciális
    RCA-csatlakozódugókat is árulnak, ezek némelyike nagyon drága, egyes
    típusoknak viszont elviselhető az ára, párszáz forint vagy alig több.
    A Datateam egy ilyen csatlakozó-típusát én is kipróbáltam. Leszedtem a
    míves fémházát, és csupán a funkcionális részeit használtam fel, tehát
    a parányi belső dugót ("+") és a vékonyka fémgyűrőt ("-"). Ezeket
    önmagukban fillérekért elő lehetne állítani, de sajnos, csak a külső
    fémházzal együtt kaphatók. (Így szállítják külföldről - olcsó
    tömegcikknek számít.) A hangminőségen mindenesetre sokat javított,
    csaknem annyit, mint maga a kábel. Igaz, a kábel hosszú, a dugó meg
    rövid, és a józan paraszti ész azt diktálná, hogy egy ennyire rövid
    útszakaszon a műsorjel veszteség nélkül fog áthaladni. De mint a
    hifiben annyiszor, a józan logika ismét csődöt mond. A csatlakozódugó
    önálló hifi láncszem - érdemes törődni vele.

    Citrom és villamos

    Egy gyerekes vicc szerint a villamos és a citrom között az a
    különbség, hogy az egyik vízszintesen sárga, a másik pedig
    függőlegesen savanyú. Aminek az volna a filozófiai magva, hogy ha
    nagyon akarjuk, kapcsolatot találhatunk olyan dolgok között is,
    amelyeknek az égvilágon semmi közük egymáshoz. Nekem is sikerült
    összehoznom két egymástól merően idegen dolgot. Vagy nem is kettőt, de
    hármat? Magam sem tudom.
    Úgy kezdődött, hogy az új kábelemet hazavittem, és első dolgom
    volt megkeresni az irányát. Hamar meg is találtam. Elégedetten
    bólintottam: "igen, ebben már meglehetős praxisom van".
    Csakhogy másnap, amikor megint bekapcsoltam a zenét, úgy éreztem,
    valami sehogysem stimmel a levegőben. Mégis elkötöttem volna a kábelt?
    Nézzük csak. Forgattam ide, forgattam oda, és be kellett ismernem,
    hogy előző nap bizony rosszul határoztam meg a kábelirányt. A hibát
    sürgősen korrigáltam.
    Igen ám, de legközelebb megismétlődött az egész história: a zene
    újra zavarosabban szólt, mint ahogy emlékeim szerint szólnia kellett
    volna. Ismét tévedtem volna?
    Valami ármány lehet a dologban. De vajon mi? Gyanúm a CD-lemezekre
    terelődött. Sorra vettem őket, és azt a szörnyűséges felfedezést
    tettem, hogy az egyik CD ezt a kábelirányt szereti, a másik pedig
    amazt. A kétféle lemez aránya körülbelül 50-50%. Már csak a
    demólemezeimben bíztam: hátha legalább a profik következetesek lesznek
    és ugyanazt az irányt favorizálják.
    Elővettem két legmegbízhatóbb lemezemet, egy Opus3-at és egy
    Preference Recordings-ot. Még azok is eltérően viselkedtek! Eszerint a
    CD alkalmatlan rá, hogy megállapítsuk vele a kábel irányát!
    Csak nem az abszolút fázissal függ össze ez a jelenség?! Sokan
    mondogatják, hogy a CD-lemezek nagy részének hibás a fázisa. Az LP-ról
    biztosan tudom, hogy nincs vele baj, mi egyszer 10 LP-t teszteltünk
    (HFM 1986/3), és valamennyinek ugyanabba az irányba esett a fázisa.
    Nosza, előszedtem 5 darabot abból a bizonyos tízből, és azt
    tapasztaltam, hogy mindegyik ugyanazt az irányt favorizálja! A kábelek
    irányát tehát kizárólag a fekete hanglemezzel lehet meghatározni. Más
    kérdés, hogy a CD-ken ezzel még nem segítettünk, hiszen azoknak
    körülbelül a Fele továbbra is rosszul fogja érezni magát, bármelyik
    kábelirányt válasszuk is.
    Mégis igaz volna a baljós hír, hogy baj van a CD-korongok abszolút
    fázisával?
    Dehát hogyan kapcsolódik a citrom a villamoshoz, a kábelirány az
    abszolút fázishoz? Maradjunk meg a klasszikus elektroakusztika mesgyéi
    között. A kábel irányhatásának jelenségét azzal magyarázzák, hogy a
    húzás következtében aszimmetrikussá válik a kábel kristályszerkezete -
    ez tehát "hardver"-probléma. Az abszolút fázis viszont a műsorjel
    sajátossága, vagyis tipikus "szoftver"-paraméter. A kábelirány
    vízszintesen sárga, az abszolút fázis pedig függőlegesen savanyú.
    Biztos, hogy az abszolút fázis csinálja velünk ezt a mókát?
    Mindenesetre ideje volna ellenőrizni az abszolút fázist a
    CD-korongokon is. Hiszen azoknak a műsora több fekete dobozon jön
    keresztül, mint a hagyományos hanglemezműsor.
    Éppen ekkor szereztünk új CD-játszót: egy Micromega Duo-t
    (tesztjét lásd HFM 1991/2). Nem "etalonnak", nem "referenciának"
    szánjuk, hanem munkaeszköznek, különös tekintettel arra, hogy
    kétdobozos készülék: ezentúl tesztelni tudjuk majd a CD-játszók
    fődarabjait is: a futóműveket (külön) és az átalakítókat (külön).
    Azért hozom szóba éppen itt, mert a Duo-nak egy extra szolgáltatása:
    fáziskapcsolója is van. Soha jobbkor nem jöhetett volna! Most próbára
    tehetjük a CD-korongokat!
    A fázistesztre alaposan felkészültem. Összeírtam 6-6 kompaktlemezt
    a "balosak" és a "jobbosak" közül. Ha előző feltételezésem helytálló,
    tehát a kábelirány és az abszolút fázis tényleg összefügg, akkor arra
    kell számítanunk, hogy a két csoport valamelyikének (tehát éppen 6
    lemeznek) hibás a fázisa.
    Izgatottan raktam fel a korongokat - és ahogy haladtam a munkában,
    úgy lohadt le a lelkesedésem. Kábelirány ide, kábelirány oda: a
    CD-knek egytől-egyig jó volt az abszolút fázisuk, éppúgy, ahogy az
    LP-k között sem találtunk fázishibásat.
    De hadd fogalmazzak pontosan. Nem biztos, hogy a fázisuk volt jó!
    Csak azt állíthatom, hogy ugyanabban a kapcsolóállásban szóltak
    tisztábban, megnyugtatóbban. Márpedig a kettő nem ugyanaz! Hiszen a
    fázisfordítást (mint legutóbb szóba is hoztam) valószínűleg nem lehet
    elvégezni szimpla kapcsolóval, csak egy pótlólagos áramkörrel. Az
    egyik kapcsolóállásban tehát a műsorjelnek eggyel több áramkörön kell
    keresztülmennie, s ezt nagy valószínűséggel megsínyli a hangminősége.
    Ami különbséget a két kapcsolóállás között hallani véltem, az lehet
    ugyan fázisdifferencia - de azt sem szabad kizárni, hogy csupán egy
    extra áramkör torzítása.
    Ebből én azt a következtetést vonom le, hogy a fáziskapcsoló
    mégsem lehet valami elengedhetetlenül fontos szolgáltatás. Ennyi
    haszna tehát mindenképpen volt a kísérletnek.
    De a helyzet most még zavarosabb, mint annakelőtte volt. Ha a
    kábelirány és az abszolút fázis összefüggene egymással, az is éppen
    elég misztikus fejlemény volna, hiszen, hogy visszautaljak a
    bevezetőben mesélt viccecskére: a kábel vízszintesen hardver, a fázis
    meg függőlegesen szoftver. Ha viszont ez a két dolog mégsem függ össze
    - akkor ugyan mi az öreg ördög lehet az, ami benne van a CD-lemezek
    műsorában (de hiányzik az LP-műsorból!), s amely reagálni képes a
    kábelek irányára?!

    *

    Egy próbálkozás a sok közül: "önjáró" asztalka, saját tüskékkel.
    Alapanyaga 1 mm falvastagságú, 16 mm átmérőjű vascső, a hegesztése
    egészen közönséges. (De tudni kell, hogy a fémiparban általában
    jobbnak tartják az úgynevezett védőgázas technológiát. És a különféle
    hegesztőanyagokkal is jócskán el lehet "hifizni".)

    A Sound Organisation asztalka. Kb. 19*19 mm-es zártszelvényből
    készült. Anyagminőségét, hegesztési technológiáját nem ismerjük. Súlya
    megközelítőleg 4 kiló. Mérete (a tüskék nélkül) 494x396x360 mm, az
    alsó keret földtől mért távolsága 88 mm. A pozdorjalap rendkívül
    könnyű, még műanyaggal lamináltan is könnyebb, mint az általunk
    hozzáférhető pozdorjafajták. Mérete 451x354x10 mm, tehát lazán
    befekszik a felső keretbe, ahol is a keret aljára hegesztett vaskarmok
    tartják.

    -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

  • PrinceHerceg

    őstag

    válasz #71562240 #54287 üzenetére

    Természetesen a tp-imet megfogom osztani veletek is, csak előtte valahol méretre kell vágatni és szélcsiszolni a nyers üveglapom, plusz kifuratatni, aztán jöhet a fülelés rögtön az optikai orgazmus után! :D

    [ Szerkesztve ]

  • BBéci

    titán

    válasz #71562240 #54288 üzenetére

    Több részletet ki tudnék emelni, amikkel egyetértek, mert egybevágnak saját tapasztalataimmal.
    Csak egyet említek: "A hangminőségen mindenesetre sokat javított,
    csaknem annyit, mint maga a kábel. Igaz, a kábel hosszú, a dugó meg
    rövid, és a józan paraszti ész azt diktálná, hogy egy ennyire rövid
    útszakaszon a műsorjel veszteség nélkül fog áthaladni. De mint a
    hifiben annyiszor, a józan logika ismét csődöt mond. A csatlakozódugó
    önálló hifi láncszem - érdemes törődni vele."
    Amikor nemrég nagyjából ugyanezt írtam a Házimozi erősítős topikban, leginkább ellenvélemények születtek.

    Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

  • Lompos48

    nagyúr

    válasz #71562240 #54288 üzenetére

    Következetes ugyan, de még mindig tud újat is mondani/írni: "...a kábel vízszintesen hardver, a fázis
    meg függőlegesen szoftver. ..." :Y :C

  • #71562240

    törölt tag

    válasz BBéci #54290 üzenetére

    Nekem is a négy azonos interkonnektem közül az egyiken különlegesebb csatlakozó van, a hangbeli különbség pedig igen jelentős. Persze ez nem meglepő.

  • BBéci

    titán

    válasz #71562240 #54292 üzenetére

    Erről jut eszembe, ma délután illesztettem a rendszerembe 2,25 M Ft értékben Furutech kábeleket, végre megint eljött a Kánaán. Bár nem teljes mértékben, mert a Norma éppen egyik kollégámnál vendégeskedik. Ha visszaérkezik, az XLR is előkerül a szekrény aljából, az plusz 590000 Ft. :P
    A Flux kábelek csatlakozói megérnének egy misét, szerintem kivételesen jó minőségűek és hangúak.

    Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

  • #71562240

    törölt tag

    válasz BBéci #54293 üzenetére

    Sokan azt hiszik, hogy a jó hifihez eleve sok pénz kell, pedig a te eseted is mutatja, hogy filléres eszközökből is lehet... :Y

  • BBéci

    titán

    válasz #71562240 #54294 üzenetére

    Ha filléresből nem is, de félmillióért, természetesen használt alkotóelemekből, már olyan rendszert lehet összeállítani, amitől a sokat hallott, öreg harcosoknak - mint amilyenek mi vagyunk - is fülig ér a szája. :K

    Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!

  • #89663488

    törölt tag

    Üdv! Szerintem ez a jamo studio 180 full logic ,nagyon nagyon eltalálták super hangzás,lassan 14 éve nyúzom ,nem akárhogyan ,hát ezt még elfelejtették elrontani,..,Egy két helyen olvasok róla rosszakat ,Ja tudom neki ilyen meg ilyen hangfala van , még a sokol rádiót is csak a szomszédból hallgatta ,annak ajánlom költözzön a szomszédomba és utána nem fikázza az ár /érték arányban álom hangfalat!!!!

  • andorra

    őstag

    válasz #71562240 #54294 üzenetére

    Elsőre talán soknak tűnhet, de ha jobban belegondolsz: ha elég nagy az úszómedencéd, annak egy évi fűtési költségén a rezsicsökkentés következtében annyit megspórolsz, hogy abból simán kijön 10 centiméter Furutech kábel. Az sem mindegy, hogy hol veszed. Tudok egy olyan helyet, ahol általában 1 miliméterrel hosszabbra vágják a Furutech kábelt. Ha rendszeresen itt vásárolsz, ezáltal, minden egyes alkalommal ajándékba kapod egy átlagember két heti fizetését. Tehát lehet és érdemes is okosan hifizni.

  • Sefter

    veterán

    válasz blattida #54281 üzenetére

    És milyen jól szól a saját elektronikáival.. :K

    Psn ID: sefter_hun

  • Dorian

    félisten

    válasz blattida #54281 üzenetére

    Szép, szép, de honnan kell ezt nézni? :))

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

Új hozzászólás Aktív témák