Hirdetés

  • davidcsaba93

    aktív tag

    Sziasztok!
    Sikerült szert tennem egy régi Radmor 5100-as típusú erősítőre. Igazából ingyen volt, akitől kaptam, ő sem tudja hogy működik-e rendesen, viszont be lehet kapcsolni és elsőre jónak tűnik.A linken vannak képek a hátuljáról de fogalmam sincs hogyan tudnám beüzemelni, kipróbálni mert nincsenek hozzá való kábeleim, csatlakozóim. Valaki tud segíteni benne hogy milyen kábelt kell szereznem hozzá?

    [ Szerkesztve ]

  • andorra

    őstag

    Hangfal DIN Dugó 2db, 5 pólusú DIN csatlakozó a bemenetekhez. A kábelek másik végein pedig attól függően, hogy mit csatlakoztatsz rá. Szerencsés esetben, ha egyáltalán működik (előbb ezt tesztelném, akár csupasz kábelekkel is) a kábelek árat talán megéri.

  • blattida

    nagyúr

    Spórolni nem a keresztváltón spórolnak, hanem a hangszórókon és a dobozokon.
    A normális, tisztességesen megtervezett keresztváltó nem drága és nem is drága alkatrészekből épül fel. Persze, lehet iszonyat drágára is megcsinálni, iszonyat drága alkatrészeket használva, de a végeredmény, alapvetően, nem ezen múlik.

    Mezga Aladár
    Pont az olcsó hangsugárzókon lehet viszonylag könnyedén és olcsón sokat javítani, mivel a legtöbb esetben nincs mögöttük valódi tervezés, hangi optimalizáció és a megfelelő elemek összeválogatása és összehangolása a keresztváltó segítségével. A hivox is mér és finomhangol, ezért lesznek jobbak az általuk tuningolt hangsugárzók, viszont a költséghatékonyság miatt nem mindig érdemes mindig tuningoltatni.

    [ Szerkesztve ]

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • blattida

    nagyúr

    Az utolsó mondatom második mindigje, természetesen, fölösleges és nem kell.

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • Mezga Aladár

    veterán

    A trabit is lehet optimalizálni, de minek. Megcsinálják nem kevés pénzért, és amikor elmúlik a huha effektus, előtérbe kerülnek azok a hibák amiket a többi hiba eddig elfedett.

  • Dorian

    nagyúr

    "de jobb olyan eszközökre építeni, amiket nem érdemes tuningoltatni, mert azokat legfeljebb elronthatják"
    Az általam említett árkategóriában.

    Mezga Aladár:
    A Trabant az a kategória, amit nem érdemes. hangfalban is van ilyen.
    Viszont az Astra-mon nagyon sokat segített a gyújtásoptimalizációs szoftver tuning. Ez pont analóg az olcsóbb, de nem használhatatlan-gagyi hangdobozok tuningjával. És a bekerülési ára közel sem volt a kapott eredményhez.

    [ Szerkesztve ]

    Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 15 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda ;)

  • andorra

    őstag

    Stratégia kérdés, hogy ki mire épít, egy bizonytalan tuningra, vagy egy saját választásra tuning nélkül, az utóbbit ugyanis meghallgathatja.

  • blattida

    nagyúr

    A hangsugárzók között nincs trabant, olcsó hangsugárzók alapvetően nem azért nem jók, mert olcsók, hanem azért, mert az egyes alkotórészeik tudatosan úgy vannak összeválogatva, hogy a végeredmény ne legyen annyira jó. Egy 50 ezres és egy 500 ezres hangdoboz nem sokban tér el egymástól, nincsenek igazi minőség béli különbségek a felhasznált alkatrészeket között, csak jobban vannak összerakva és összeválogatva és a hangszórók és a hangdobozok hibáit jobban kezelik a keresztváltó segítségével. Milliós kategóriában jelennek meg a "minőségi", drága alkatrészek, mert ott már alapvető elvárás, hogy ezüst fólia tekercsek legyenek, meg ezüst fóliakondenzátorok, meg tantalum ellenállások...

    Gondolom a második mondatod a hivox tevékenységére vonatkozik és nem a trabantra. Az abban foglalt állításod arról tanúskodik, hogy nem sokat tudsz a hivox tuningról. Ők nem annyit tesznek, hogy a maszat legfelső rétegét leszedik, ha ez lenne a helyzet, akkor igazad lehetne, de szerencsére ennél kicsit többet tesznek.

    andorra
    A hivox tuningjai elég jól ismertek, rengeteg referenciájuk van, ezért elég jól tudható, hogy milyen lesz a végeredmény, már csak azért is, mert nem hasra, nem véletlenszerűen dolgoznak.
    Amúgy Te általánosságban beszélsz a témáról, Dorian pedig konkrétan, így eleve nem fog teljesen találkozni a kettőtök halmaza.

    [ Szerkesztve ]

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • Dorian

    nagyúr

    Blattida Hsz-hoz csak annyit fűznék hozzá, hogy a tuninggal elérhető minőségjavulást mai napig a legjobb ár/teljesítményű fejlesztésemként értékelem. Tehát tök jó lenne olyan dobozt venni, amit aztán felesleges tuningolni, csak az árkülönbözet olyan 10x-es lenne.

    Mielőtt elkezdtem hifizni, a különböző stílusú és minőségű zenéimet élvezettel hallgattam rendszeremen, pusztán a zene kedvéért. Most 15 év hifizés és egy csomó pénz elégetése után végre eljutottam ugyanoda ;)

  • davidcsaba93

    aktív tag

    Köszi szépen! :)
    Be lehet kapcsolni, és az előlapon lévő "érintő" gombok is működnek, az analóg kijelzők háttérvilágításai is csak azt nem tudtam kipróbálni hogy szól-e.

  • Mezga Aladár

    veterán

    "Egy 50 ezres és egy 500 ezres hangdoboz nem sokban tér el egymástól, nincsenek igazi minőség béli különbségek a felhasznált alkatrészeket között,

    Már élnézést, ez egy bődületes marhaság. Volt egyáltalán neked félmillás hangsugárzód?

  • blattida

    nagyúr

    Drágább is volt, meg sokat kellett szétszednem és javítanom. A szebb, pofásabb csomagolás ne tévesszen meg. A felhasznált hangszórók között is kicsi a differencia ebben az ársávban (50-500 ezer). Nagyon jól tudom, hogy miről beszélek és természetesen gyári, hasonló dobozok és konstrukciók esetére vonatkozik az állításom, a diy vonal viszont egy kicsit (nagyon) más tészta.

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • kammerer

    veterán

    Ha valaki esetleg segíteni akar/tud a Mobilarena szerkesztők törekvéseiben:
    Objektív módon mérnénk az okostelefonok hangját, de kellene egy kis segítség!

    Victor, a takarító

    Lakott sziget-Bogár a hangyabolyban-Válaszd az életet

  • kammerer

    veterán

    Talán már kibeszéltétek a tuning témát, és nem zavarok be a "negyedik dimenziós tuning" sorozattal. Itt az újabb rész. Továbbfejlesztjük a káros terek színekkel való semlegesítésének-polarizálásának témáját, olvashatunk egy szélesebbkörű felmérést bizonyos "beltizmusok" hatásairól, leírunk egy nagy vargabetűt azügyben, hogy sötétben vagy világosban (nyitott vagy csukott szemmel) jobb-e a hangminőség(érzékelésünk), újabb szemontokat olvashatunk Belt-féle eszközökről... - szakállas nők, táncoló medvék, csodaelixírek minden mennyiségben!

    Előzmények:
    (#49702) kammerer
    (#49705) kammerer
    (#49706) kammerer
    (#49708) kammerer
    (#49814) kammerer
    (#49963) kammerer
    (#50145) kammerer
    (#50201) kammerer
    (#50203) kammerer
    (#50333) kammerer
    (#50523) kammerer
    (#50788) kammerer
    (#51011) kammerer

    ---------------------------------

    "Negyedik Dimenzió

    Alább a Szerkesztő számol be a Negyedik Dimenzióban tett
    utazásairól, a High Fidelity "megmagyarázhatatlan" jelenségeiről.
    Mivel ezek részben vagy egészben kívül esnek a klasszikus
    elektroakusztika érvényességének körén, Olvasóinkban idegenkedést
    ébreszthetnek, s csökkenthetik lapunk műszaki tesztjeinek hitelét.
    Nyomatékkal leszögezzük, hogy az ehelyütt közölt írások teljes
    mértékben függetlenek a lap műszaki részétől. Mérnök munkatársaink
    csakis azzal járulnak hozzá ezekhez a cikkekhez, hogy résztvesznek a
    szeánszokon és borzadoznak. A Szerkesztő egymagában vállalja
    munkájának minden ódiumát.

    *

    I. A Szivárvány Effektus

    Már tudjuk, hogy a különféle tárgyak, alakzatok, köztük is
    elsősorban a korongok káros teret keltenek maguk körül; a mozgások
    szintúgy, a forgó mozgások pláne, a sebes forgások még inkább, a forgó
    hanglemezek és CD-k pedig a leginkább. Sajnos, bele kell törődnünk,
    hogy korunkban, a XX. század végén fő műsorforrásaink még mindig a
    forgó korongok, s jórészük még a jövő évezred elején is minden
    bizonnyal közkézen forog...
    A lemezek tehát, miközben zenét szolgáltatnak, rögtön meg is
    zavarnak bennünket a zene élvezetében. Nincs mit tenni - illetve, van
    mit tenni: csökkenteni kell a káros teret a Peter Belt eszközeivel és
    módszereivel. E módszerek közül legutóbbi, 1990/1. lapszámunkban
    megint közzé tettünk néhányat. Emlékeztetőül: csökkenti a káros
    "töltést" az (alkoholos) lila filctollal a korong élére húzott 1
    centiméteres csík, valamint egyetlen narancsszínű pötty a
    hanglemezcímke valamely szabad részén.
    Hihetetlen, ugye? Nos, még mielőtt tavaszi kiadásunk megjelent
    volna, körlevéllel fordultunk olvasóink egy csoportjához (a levél
    melléklete, mint bizonyára sejtitek, 1-1 lila Staedtler filctoll volt,
    valamint 1-1 ív matrica, fehér és narancsszínű pöttyökkel), és
    felkértük őket néhány kísérlet elvégzésére - beszámolójukat lásd
    néhány hasábbal később. A kísérlet eredménye nem egyértelmű ugyan, de
    nagyon érdekes olvasmány, ki-ki megítélheti belőle, érdemes-e
    kipróbálnia a színvarázslatot. Én a magam részéről fenntartom, hogy a
    lila csík plusz narancsszínű pötty minimum 1 orto-t javít a
    hangminőségen, vétek kihagyni. Csakhát nem ez a lényeg. Hanem ami
    utána jön!
    Az újdonságok kritikusai csaknem mindig beleesnek abba a hibába,
    hogy az új technikát annak kezdeti állapotából akarják megítélni,
    tehát folyvást azt nézik, ami van, nem pedig azt, ami lesz - ha mi is
    úgy akarjuk. (Magam is elkövettem ezt a hibát, nem is egyszer, például
    a korai félvezetős elektronikák, valamint a Compact Disc premierje
    után.) Szóval, mindig azon múlik a dolog, kinek drukkol az ember.
    Mondjak rá egy példázatot? Rendben van, vicc következik:
    Arisztid gróf trópusi öltözékben, parafasisakban, puskával a
    vállán jelenik meg a klubjában, és közli, hogy Afrikába készül,
    oroszlánra vadászni; szerinte ez igen egyszerű dolog, az ember csak
    fogja a puskát és durr! A klubtagok tamáskodnak, Tasziló
    akadékoskodik: "No és ha a puskád csütörtököt mond?" (A hülye
    arisztokraták, mint tudjuk, raccsolnak.) "Semmi baj: van hevolvehem
    is." "No és ha a hevolveht elvesztetted?" "Akkoh előhántom hűséges
    vadásztőhömet, és a fenevad bohdái közé máhtom!" "És ha a kés is
    eltöhött?" Arisztid szemrehányóan tekint fel, és korholólag kérdi:
    "Mondd, Tasziló, te most nekem dhukkolsz, vagy az ohoszlánnak?!"
    Ti minek drukkoltok: működjék-e a PWB-effektus, vagy sem?
    Mert ha valaki nem kifejezetten ellendrukker, annak már régebben
    is, de legkésőbb a lila tintánál okvetlenül le kellett hogy essen a
    tantusz: ha ilyesmi egyáltalán előfordulhat, akkor mi minden
    lehetséges még ezen felül? Csak legyen türelmünk kivárni!
    S túl sok türelemre igazán nincs szükség. Legutóbbi cikkünkön még
    meg sem száradt a nyomdafesték, amikor a fáradhatatlan Peter Belt már
    "feltérképezte" az egész szivárványt, és pontos leírást adott róla,
    milyen mintázat szerint kell felvinni a különféle színeket a
    hanglemezek (az LP és a CD) élére, hogy a lehető legjobban
    közömbösítsük a forgó korong káros "töltését". Némiképp erre utal
    jelen kiadásunk címlapfotója is, mert témája csak részben a Roksan
    lemezjátszó - legalább ennyire a PWB Rainbow Effect, azaz Szivárvány
    Effektus. A valóságban persze nem úgy kell elrendezni a szivárványt,
    ahogy a címlapképen látható, hanem ahogy térképünk mutatja: 5 szín a
    szélrózsa 8 irányában. Olyképpen kell "tájolni", hogy a
    hanglemezcímkén a szövegsorok többsége Nyugatról Kelet felé (tehát a
    pirostól a zöld irányába) fusson. Észak kék, Dél sárga, a közbülső
    égtájak lilák. Minden színt alkoholos filctollal kell felvinni, minden
    csík körülbelül 1cm hosszú. Figyelem: a kékből és a zöldből nem
    egy-egy, hanem két-két vonás szükséges, köztük néhány milliméter
    hézaggal. (Célszerű vásárolni egy színtelen tollat is, úgynevezett
    törlőfilcet az esetleg elhibázott vonások korrigálására: a színes
    tintát a törlőfilccel feloldjuk, majd egy ronggyal teljesen
    letöröljük.) A Szivárvány Effektus meglepően hatékony, érdemes
    elbíbelődni a filctollakkal - a közönséges, bolti filctollakkal!
    Peter Belt persze kezeli is őket, miáltal hatékonyabbak lesznek a
    közönséges tollaknál. Hogy mennyivel? Erre magam is kíváncsi voltam,
    mert hiszen az írószerboltban 70 forintért meg lehet kapni ugyanazokat
    a Staedtlereket, amelyek a PWB cég közvetítésével 350-400 forintba
    jönnének, darabonként. Eljátszogattam a kétféle (a normál, illetve a
    PWB-től kapott) tollkészlettel, és a következőket tapasztaltam.

    1. A legkevésbé hatékony a közönséges lila toll (az, amit kísérlet
    céljára a körlevéllel szétküldtem).
    2-3. Hatékonyabb nála akár a PWB lila tolla, akár pedig a "normál
    szivárvány", azaz 5 szín a térkép szerinti mintázatban felhordva. A
    kettő között az a különbség, legalábbis az én tapasztalataim szerint,
    hogy a normál szivárvány inkább szélességében, a PWB-lila viszont
    inkább mélységében tágítja a színpadot, és zengést visz a hangképbe.
    (Mellesleg ebben az irányban működik a normál lila filctoll is. A lila
    mindenképpen a leghatékonyabb szín, ha csak egy tollra futja, ezt a
    színt kell választani.)
    4. Végül a PWB-szivárvány egyesíti magában az előzőek erényeit, s
    hozzá még valami kellemes derűt is kölcsönöz a zenének.

    A PWB-tollkészletet csupán azoknak ajánlom, akik már tudják, mire
    számíthatnak. Közönséges filctollakhoz azonban könnyű hozzáférni,
    bárki próbát tehet a Szivárvány Effektussal. Nem állítom, hogy ez a
    varázslat kivétel nélkül mindenkit meggyőz, de a hifisták túlnyomó
    többsége rá fog döbbenni, hogy az az öt toll (összesen 350 forintért!)
    akkorát javít a hangképen, mint egy sokszorta drágább hangszedő. Nem
    mondhatok mást: aki ez elől a próba elől kitér, "az oroszlánnak
    drukkol" - saját maga ellenében.
    Ami pedig a polarizált filctollak magasabb árát illeti:
    lapszemlénkben szóba kerülnek azok, akik a PWB-technika tüzénél a
    saját pecsenyéjüket sütögetik. Némely cégek a saját nevükön hoztak
    forgalomba (történetesen zöld színű) alkoholos filctollakat, éspedig
    darabonként 15 fontért!

    II. Kísérleti fizika

    A PWB-effektus létezését eddig nem sikerült egzakt módon
    bebizonyítani, dimenzióját nem ismerjük, hatását mérni nem tudjuk
    egyelőre nem marad más, mint hogy a statisztikai módszerhez
    folyamodjunk. Június 16-án a Hi-Figyelő adásában kezelt és kezeletlen
    CD-t játszottunk be, és felkértük a rádióhallgatókat (illetve
    legutóbbi lapszámunkban a HFM olvasóit is), írják meg, melyik
    hangképet találták jobbnak az "A" és a "B" közül. Ha elegendő
    szavazatot kapunk, matematikai-statisztikai módszerrel vizsgálhatjuk,
    észlelhető volt-e a különbség a kétféle hangkép között (ami
    egyenértékű volna azzal, hogy a PWB-effektus igenis létezik, sőt: az
    emberen kívül a gépekre is hat, hiszen még a
    CD-játszón-magnón-magnószalagon-adóállomáson keresztül is átjön.) Hogy
    érkezett-e elegendő levelezőlap, és hogy mi áll bennük, azt csak
    lapzárta után fogom megtudni, de akár pozitív, akár negatív lesz az
    eredmény, természetesen közzétesszük a HFM téli számában.
    Addig csak egy olyan kísérletről számolhatok be, amely a
    legkevésbé sem egzakt, sokan azt mondanák róla: a pszichikai ráhatás
    tipikus esete - de amelynek eredménye a zenehallgató ember számára
    máris sokat mond. Említettem, hogy körlevélben kértem fel 25
    olvasónkat, végezzenek el néhány egyszerű kísérletet. A rend kedvéért
    közreadom a szövegét, már csak azért is, mert le van írva benne a
    helyes tesztmódszer, amelyet mindenkinek a figyelmébe ajánlok. Hála a
    Magyar Postának, levelemet nem mindenki kapta meg, és a kísérleteket
    nem is mindenkinek volt ideje elvégezni; mások elvégezték ugyan, de
    csak hetekkel később. Határidőre összesen 18 választ kaptam. Nem
    vettem figyelembe azokat a leveleket, amelyek a tavaszi szám
    megjelenése után érkeztek. Figyelmen kívül hagytam az utólagos
    korrekciókat is: "előző levelemben azt írtam, hogy az effektus nem
    tetszett, azóta viszont rájöttem, hogy..." stb. A táblázatban
    összefoglalt, távirati stílusúra rövidített, de lényegét tekintve
    mégis szöveghű jegyzőkönyv a kísérletező kedvű zenehallgatók spontán,
    első reakcióját tükrözi.
    Íme a levél:

    "Kedves Barátunk, hadd kérjünk fel néhány egyszerű kísérlet
    elvégzésére. Mindig arról lesz szó, hogy bizonyos manipulációk vajon
    megváltoztatják-e a hangképet. A következő tesztmódszert ajánljuk: egy
    zenei részletet hallgass 3-4 percig; kapcsold ki a zenét, végezd el a
    szóbanforgó manipulációt; újra hallgasd meg az előbbi zenét,
    elejétől-végéig. (Ezt többször is meg lehet ismételni.)
    1. Végy 10-15 LP-t vagy CD-t, állítsd őket függőleges helyzetben a
    földre vagy az asztalra, neki is támaszthatod őket valaminek. A
    lemezkötegnek párhuzamosan kell állnia a 4 fal valamelyikével.
    Hallgasd a zenét így ("A") - majd fordítsd el a lemezköteget 90 fokkal
    ("B"). Változott valami?
    2. Hagyj elöl a fenti lemezkötegből 5+5 darabot. Az egyik
    csoportot kezeld olyképpen, hogy ragassz fel a mellékelt narancssárga
    pöttyökből 1-1 darabot az 5 lemez egyik (illetve: a CD-k egyetlen)
    címkéjére; a pötty ne fedjen le betűt, feliratot. Egyszersmind ragassz
    a fehér pöttyökből egy-egy darabot a lemezborító (illetve a CD-doboz)
    belsejébe, úgy, hogy mintegy fedésbe kerüljön az LP-vel, illetve
    CD-vel. A másik köteget ellenkezőképpen kezeld: a korongra kerül fehér
    pötty, a borító belsejébe narancsszínű. Minden lemezt tégy vissza a
    borítójába. Most jön a kísérlet: vidd ki a szobából előbb a
    narancsszínnel kezelt lemezeket ("A"), majd hozd vissza őket és
    helyettük a másik csoportot vidd ki ("B"). Változott valami?
    3. Most csak egyetlen LP-re vagy CD-re ragassz narancssárga
    pöttyöt: arra, amelyet éppen hallgatsz. (Fehér pöttyöt a
    lemeztányérra, illetve a CD-játszó tálcájába ragassz, fedésben a
    behelyezendő CD-vel.) Változott valami?
    4. Végy elő másik 5+5 lemezt. Az egyik csoportot kezeld olyképpen,
    hogy a mellékelt filctollal húzz egy-egy 1cm hosszú vonalat a
    hanglemezek élére (CD-nek a túloldali belső élére is, a lyuknál).
    Valamennyi lemezt tedd vissza a tokjába. A kezelt lemezeket vidd ki a
    szobából, hallgasd a zenét ("A"), majd vidd ki a kezelt lemezeket,
    hozd be helyettük a kezeletleneket, és hallgasd a zenét így is ("B").
    Változott valami?
    5. Ismételd meg az előbbi kísérletet egyetlen lemezen: hallgasd
    előbb kezeletlenül ("A"), majd a lila csíkkal kezelten ("B") - a csík
    egyébként alkohollal lemosható. Változott valami?

    Kérjük, írd meg tapasztalataidat április végéig.

    Baráti üdvözlettel:
    Darvas László,
    szerkesztő"

    A válaszokat lásd monstre táblázatunkban.

    III. Több fényt!

    Ez a fejezet nagyon rövid lesz, de nagyon velős. Igazság szerint
    már az előző lapszámban is benne lett volna, de az utolsó percben
    kihúztam, mondván: még alszom rá egyet. Azóta körülbelül 120-at
    aludtam rá, úgyhogy most már közre merem adni.
    Zenét hallgatni én félhomályban, vagy még inkább: sötétben
    szeretek. Az erős fény zavarja a szemem. Mégis, már évekkel ezelőtt
    feltűnt, hogy ha felgyújtom a villanyt, a zene mintha megváltozna.
    Akkor ezt azzal magyaráztam, hogy a hirtelen fellobbanó fény mintegy
    "sokkot" okoz, becsapja érzékszerveinket: több fény jut a szemünkbe,
    és azt képzeljük, több hang is jut a fülünkbe. Holott...
    Holott tényleg így van. Nemrégiben megint felfigyeltem rá,
    módszeresen kezdtem kísérletezni, egyszerre gyújtottam fel vagy
    oltottam le az összes lámpát, hetekig hallgattam zenét 500 wattos
    világosságban, illetve vaksötétben, és meggyőződtem róla, hogy szó
    sincs érzékcsalódásról: ha a lámpák fel vannak gyújtva, a zene valóban
    jobban szól, és nem is akármennyivel. Attól kezdve lehetőleg
    díszkivilágításban hallgattam zenét - nem éppen áramtakarékos módszer.
    És akkor egyszercsak megérkezett Peter Belt legújabb körlevele, a
    következő meglepő felfedezéssel:
    "Régóta ismeretes, hogy ha felkapcsoljuk a villanyt, megváltozik a
    hangérzékelésünk. Eddig úgy gondolták, hogy ez csupán az
    elektromágneses eszközök aktivitásának hatása. Most azonban már
    tudjuk, hogy a helyes magyarázat nem ez. Bármiféle, a fény spektrumába
    eső energia, beleértve a napfényt is, közvetlenül befolyásolja
    hangérzékelő képességünket." (És ezután következik a már ismert
    PWB-féle színteória, miszerint a fénynek nem is kell feltétlenül
    láthatónak lennie: a színes tárgyak már önmagukban is manipulálnak
    bennünket...)
    A 17x2cm-es Elektrét Filmet keresztben kell 2mm-es csíkokra vágni.
    A nyomtatással ellátott felületen a szövegsorok valamelyikét csíkkal
    kell lefedni, a sima felületekre keresztbefektetett csíkokat kell
    ragasztani...
    Új divat szerint kékkel és sárgával pettyezett celluloidkorong
    CD-re és készülékek alá; a Hanglemez Alátétkorong is ugyanilyen, csak
    nagyobb.
    PWB Gold Polariser egyetlen nyomógombbal és egy ellendarabbal.

    IV. Örvény és energiaegyensúly

    A következő fejezetben elmondom, milyen PWB-eszközöket lehet
    vásárolni Magyarországon is a boltban. Előbb azonban hadd beszéljek
    egy olyan PWB-készülékről, amely még Angliában sem igen kapható,
    minthogy még csak kísérleti stádiumában leledzik, habár egy-két
    audiofil kereskedő már forgalomba hozta, többszáz fontsterlingért. Én
    is csak kölcsönbe kaptam egyet (még csak nem is magától Belttől).
    Egyáltalán nem azért hozom szóba, hogy bárkit is rábeszéljek, de az
    effektus, amelyet elő lehet idézni vele, hallatlanul érdekes...vagy
    riasztó... vagy kétségbeejtő, ki hogyan fogja fel. Nem a Konkrétum: az
    Elv az, ami izgalmas.
    A PWB Gold Polariserről beszélek. Ezzel a fajta polarizátorral
    kizárólag hanglemezt és CD-t lehet kezelni, egészen meglepő módon:
    felülről mintegy rá kell lőni vele a forgó lemezre. A polarizátor egy
    kicsiny, téglaalakú, kinyithatatlan dobozka, telistele
    tűzködve-ragasztva különféle varázslatos tappancsokkal és fóliákkal.
    Egyetlen kezelőszerve van, egy nyomógomb. Meg mernék esküdni rá, hogy
    csupán passzív érintkezést teremt, és a dobozkában nincsenek sem
    áramkörök, sem battériák - minden valószínűség szerint tökéletesen
    üres. A Polarizátornak van egy tartozéka, "ellendarabja" is, egy fehér
    műanyagkupak, szintén tetőtől-talpig elvarázsolva. Lássuk, mire
    megyünk vele.
    A Compact Disc kezelését fogom leírni (LP-vel kicsit bonyolultabb
    a procedúra). A műanyag kupakot a CD-játszó tetejére kell tenni,
    pontosan a CD középpontja fölé. Elindítjuk a CD-t, és pillanat-álljra
    kapcsolunk. Most jön a mágia. Egyenesen szembe fordulva a készülékkel
    és a mögötte lévő fallal, kezünkbe vesszük a varázsdobozt, magasan az
    ellendarab fölé tartjuk, és "rálövünk". Utána megnyomjuk a Play gombot
    - és azt tapasztaljuk, hogy a CD hangja sokkal szellősebb,
    kellemesebb, hallgathatóbb lett, s ami a legfontosabb: megjött a
    színpadmélysége, pedig ebben a versenyszámban a CD sohasem
    jeleskedett.
    Mint ahogyan a mesebeli eseményeknek is saját logikájuk van (három
    nap az esztendő, szerencséd, hogy öreganyádnak szólítottál, kakasszóra
    el kell tűnni a balfenéken stb.), a Gold Polariser is valami szörnyű,
    mesebeli logika szerint működik: ha kimondjuk a varázsigét, oda a
    hatása! Esetünkben a varázsige nem verbális, tehát nem imádkozni vagy
    káromkodni kell, elegendő egyetlen rossz mozdulat, például hogy
    kitárjuk az ajtót, és a CD térhatása összeomlik!
    A Gold Polariser ugyanis, ha jól interpretálom, a forgó korong
    örvénylő, káros terét egyetlen függőleges oszlophoz "köti", s mintegy
    leválasztja a szoba energiaállapotáról. Valamiféle egyensúlyi
    helyzetet teremt. Bármely manipuláció, amely megbolygatja a szoba
    energiaállapotát (készülékek ki- vagy bekapcsolása, ajtók
    nyitása-csukása, tárgyak ki- és bevitele stb.), azonnal felborítja az
    egyensúlyi helyzetet, és mint egy veszélyes örvény: a szobában újra
    dominálni kezd a forgó korong káros tere, ékes bizonyságául annak,
    hogy a Compact Disc rákfenéi nem elektro-akusztikai természetűek. A
    szoba energiarendszerét eltorzító örvényt nem lehet kipusztítani sem
    BitStreammel, sem túlmintavételezéssel, sem különleges tápegységekkel.
    Lassan hozzá kell szoknunk ahhoz a gondolathoz, hogy a High
    Fidelity leggyengébb láncszeme nem valamely készülékben rejlik. Sőt,
    maga a High Fidelity sem készülékekben, nem abban a bizonyos
    "elektroakusztikai lánc"-ban rejlik. A High Fidelity a lakószobában
    rejlik, a szoba tárgyaiban, az ott tartózkodó személyekben, a szomszéd
    szobákban és emeleteken, a szekrényekben és a falakban, a háztartási
    gépeinkben és a könyveink lapjai között; a High Fidelity a teljes
    emberi lakókörnyezetben rejlik. Nem állítom, hogy a High Fidelityhez
    ne kellenének jó készülékek is. De hogy a készülékekkel, bármennyire
    audiofilek legyenek is, önmagukban semmire se lehet menni, számomra ez
    olyan világos, mint a Nap.
    Egyszer majd, úgy tizenöt-húsz esztendő múltán, a kezdő
    audiofileknek talán már nem azt fogják tanácsolni, hogy X vagy Y
    futóművet vegyenek (félreértés ne essék, nem LP-, hanem CD-futóműre
    gondolok - vagy lehet, hogy addigra már valamiféle buborékmemóriákkal
    fogjuk reprodukálni a zenét?!); nem azt a tanácsot kapják, hogy Q vagy
    Z erősítőhöz és hangsugárzóhoz kössék a sorsukat, hanem hogy döntsék
    el, milyen mélységig hajlandóak rendbehozni lakókörnyezetük
    töltésállapotát! Csupán a saját szobájukban kívánnak rendet teremteni?
    Avagy hajlandóak komolyabban venni a dolgot, "kitakarítani" az egész
    lakást, az egész emeletet, az egész...?
    Lidércálom? Persze, hogy az. Kísértethistória? Az bizony, a
    javából. De van annyi haszna, hogy megint valamivel többet tudunk a
    Természetről.
    És még ha ezt nem látjátok is be: legalább ne a hírnöknek vágjátok
    le a fejét, aki a rossz hírt hozta.

    V. PWB a boltban

    Némi bizonytalankodás után a PWB cég eldöntötte, milyen
    üzletpolitikát kövessen. Mostantól kezdve gyártmányainak egy részét
    hifistáknak szánja és hifi-boltokban forgalmazza - másik csoportját
    viszont a legkevésbé sem hifistáknak, hanem kizárólag csak
    gyártóvállalatoknak hajlandó eladni, mert ezek az eszközök arra valók,
    hogy velük a különféle készülékeket pontról-pontra,
    alkatrészről-alkatrészre kezeljék, s ezáltal sokkal értékesebbé
    varázsolják. Hogy van-e már kapás, ráharapott-e már egy nagy hal a
    polarizált horogra, arról egyelőre nincs hírünk.
    A hifistáknak szánt, tehát "bolti" választék jelenleg, 1990 nyarán
    durván 20 gyártmányból áll. Valamennyi a permanens fejlődés
    állapotában leledzik: a jelenlegi Olaj, Krém és Műszercsipesz
    "harmadik generációs", a CD-Fedőkorongból pedig már éppenséggel az
    ötödik változatnál tartunk. Tényleg mindegyik jobb egy kicsit az
    előzőnél. Akit ez bosszant, gondoljon arra a mondókára, miszerint "a
    változtatás jogát, amennyiben az a műszaki fejlődést szolgálja, a gyár
    fenntartja magának". Az áttekinthetőség kedvéért alább megpróbálom
    csoportosítani a jelenlegi PWB-választékban szereplő kegyszereket.
    I. Spirálcsövek. A Standard Spirálcső 6mm átmérőjű, általános
    rendeltetésű (nem létezik olyan kábelfajta, amelyen ne működne!),
    azonkívül Töltéscsapdát is lehet készíteni belőle, amely ugyan nem
    annyira hatékony, mint az "igazi", viszont sokkal olcsóbb amannál. A
    szintén 6mm-es Fehér Spirálcső kizárólag AC-kábelekhez való (amelyek
    hálózati feszültséget szállítanak), a 12mm-es Vastag Fehér pedig AC-re
    és csővezetékekre: vízre, gázra, központi fűtésre.
    II. Öntapadó fóliák. Az Ezüst Fólia úgy működik, ahogy ezt a HFM
    1989/1. lapszámában elmagyaráztuk. Az átlátszó Elektrét Filmből vágott
    csíkocskák elsősorban szövegek káros terét közömbösítik hanglemezen,
    CD-n, könyvben, folyóiratban. Felirat nélküli felületeken, tehát
    bútoron, készüléken, hangsugárzók dobozán szintén igen hatékony, csak
    oda más mintázatban: keresztalakban (misssssztikus!) kell
    felragasztani. Fogyatékossága az összes PWB-fóliának (mint ahogyan az
    Elektrét Krémnek is), hogy ha lemossák őket, hatásukat vesztik. Ez a
    körülmény nyilván korlátozza a felhasználási területüket.

    A 17x2 cm-es Elektrét Filmet keresztben kell 2mm-es csíkokra vágni. A
    nyomtatással ellátott felületen a szövegsorok valamelyikét csíkkal
    kell lefedni, a sima felületekre keresztbefektetett csíkokat kell
    ragasztani...

    Új divat szerint kékkel és sárgával pettyezett celluloidkorong CD-re
    és készülékek alá; a Hanglemez Alátétkorong is ugyanilyen, csak
    nagyobb

    PWB Gold Polariser egyetlen nyomógombbal és egy ellendarabbal

    III. Kenceficék: Elektrét Krém, Elektrét Olaj - ugyanazok, mint a
    másfél évvel ezelőttiek, csak hatékonyabbak.
    IV. Celluloidkorongok: CD-Fedőkorong, Hanglemez Alátétkorong,
    Elektrét Talp (a 8cm-es korong). Szintén javultak a régebbiekhez
    képest.
    V. Töltéscsapdák. A normál Töltéscsapda (azaz Limpet, "Tappancs")
    az a piciny műanyag csavar, amelyről legutóbb írtam, és amely az
    égegyvilágon bármiféle objektumon hatékony, beleértve a
    hangsugárzó-lábazatot, a csillárt, a gáztűzhelyet vagy a ház külső
    falát. A Dóm Töltéscsapda egy műanyag kupak, amelyet a készülékek,
    hangsugárzók tetejére kell helyezni. Háromszorta drágább a
    "Tappancsnál" - de annyiszorta azért nem jobb nála.

    Dóm Töltéscsapdák, egy marék "közönséges" Töltéscsapda társaságában

    VI. Krokodilcsipeszek: kicsi, nagy, szimplán, illetve
    Töltéscsapdával erősítve - ez összesen négyféle; ötödiknek ebbe a
    csoportba sorolható az Elektrét Biztosítótű is. Minden elképzelhető és
    elképzelhetetlen helyen működnek, amire csak rá lehet csíptetni őket,
    különösen kábeleken és textilanyagokon, de akár a hűtőszekrény
    fémvázán is hatékonyak.

    Különféle elektrét krokodilok találkozója

    VII. Elektrét Műszercsipesz. Egyfajta polarizátor. Mindenekelőtt
    az emberi kéz okozta káros töltéskoncentrációt semlegesíti, például
    hanglemezen vagy CD-n vagy akár a hangszedők kivezetőcsapjain stb.
    Bármiféle apró tárgyat kezelni lehet vele, ezeknek ugyanis ki étel
    nélkül káros töltésük van. Tapasztalatom szerint egy sereg egyéb módon
    is működik, de ártani is lehet vele - szóval, a kísérletezés szép
    dolog, de okosabb betartani a kezelési utasítást.

    "Utoljára ezzel nyúlj hozzá!" - hanglemezt, CD-t, hangszedőt és ezer
    apró tárgyat kezel az Elektrét Műszercsipesz.

    VIII. Polarizált Filctollak öt színben. Ezekről már mindent
    elmondtam.
    A fentiek közül hetet megrendelt a Belgrád-rakparti RAMOVILL Hifi
    Áruház, összességében egész tekintélyes összegért, magam is kíváncsi
    vagyok, lesz-e irántuk fizetőképes kereslet. Első rátában a következő
    varázsszerek érkeztek: Spirálcső és Elektrét Talp nagyobb, Elektrét
    Olaj és CD Fedőkorong kisebb, Elektrét Krém és Elektrét Film igen
    szerény mennyiségben. Jött néhány darab az igen drága Elektrét
    Műszercsipeszből is.
    Minthogy szabályszerűen forgalomba kerültek, s ezzel belépőt
    szereztek akár a Bemutatjuk rovatba is, érdemes elgondolkodni rajta,
    hogyan lehetne tesztelni, minősíteni ezeket a különleges
    hifi-segédeszközöket. Háromféle szeánsz látszik kivihetőnek.
    1. Összeállíthatunk két teljesen egyforma "láncot" (lemezjátszó
    vagy CD-játszó, plusz erősítő és hangdobozok), az egyiket kezeljük, és
    az a kérdés, hogy a kezelés nyomán vajon jobban szól-e. Biztosan
    jobban fog szólni, csak nehéz lesz eldönteni, hogy mennyivel.
    2. Összeállíthatunk két eltérő láncot, egy drágábbat és egy
    olcsóbbat. Az utóbbit kezeljük, és megvizsgáljuk, utoléri-e a
    drágábbikat. Ennek a módszernek az a baja, hogy túl sok benne a
    független változó. (Melyik láncszemet milyen mértékben kell kezelni,
    hogy berendezésünk utolérjen egy értékesebbet - éspedig mennyivel
    értékesebbet stb.)
    3. A leginkább racionális eljárásnak az látszik, hogy csupán
    egyetlen készüléket (lehet CD-játszó, lehet hangszedő, lehet
    hangsugárzó, mindegy) kezelünk, egy viszonylag szerény típust, és
    megvizsgáljuk, hány forintnyi kezelés hatására mennyit fejlődött. Ha
    történetesen hangszedőről volna szó, a mértékegységet is ismerjük: itt
    nyilván orto-ban kell számolnunk...

    Darvas László"

    -----------------------------------

    Lakott sziget-Bogár a hangyabolyban-Válaszd az életet

  • bajnokpityu

    nagyúr

    Hány példány alapján jött ki ez a statisztika?

    Ipad mini 4 eladóak

  • andorra

    őstag

    Egyszerű tehát a képlet: meg kell kérdezni a Hivoxtól, melyik olcsóbb dobozt tudják a legjobbra tuningolni és azt kell venni. Ezentúl nem lesz gond a hangdoboz ajánlások terén. A tanácsokat úgyis többnyire olyanok kérik, akiknek -úgymond- nincs módjukban semmit vásárlás előtt meghallgatni.

  • kammerer

    veterán

    Kéretik előbb megérteni a másik mondandóját, és legfeljebb utána minősíteni, ha egyáltalán. Eddig úgy tűnt, te inkább a megértésben jeleskedsz. (Ráadásul a "Volt egyáltalán neked félmillás hangsugárzód?" "kérdésedet" a topik valószínűleg legnagyobb tapasztalatú tagjához intézted, akinek nem csak többévtizedes hobbija a hifi, hanem korábban munkája is. Biztosra veheted, hogy bődületes marhaságokat nem fog beszélni a témában, - de a lényeg nem a tekintélyérv, hanem a mások szövegének és közlési szándékának megértésére törekvés. Legalábbis errefelé igyekszünk haladni ebben a topikban - a Témaösszefoglaló érdekében is.)

    Victor, a takarító

    [ Szerkesztve ]

    Lakott sziget-Bogár a hangyabolyban-Válaszd az életet

  • bajnokpityu

    nagyúr

    Vagy olyat venni, aminek egységességében csak kárt lehet tenni tuninggal. Eszembe nem jutna sonatat, standartot tuningolni.

    Ipad mini 4 eladóak

  • blattida

    nagyúr

    Azokra gondolsz, amiket beleztem vagy azokra, melyek általában átmentek a kezeim között?
    Amúgy 100+ pár, sokféle gyártó és típus, de ezek szerint félreérthetően fogalmaztam, ha az jött le nektek, hogy én azt írtam, hogy nincs minőség béli különbség közöttük, mert van, ezt írtam is, csak nem túl nagy differencia. Sajnos ez általános tendencia, nem csak a hifi területén, a gyártók ott spórolnak, ahol tudnak és ahol van bátorságuk, és tudnak és van nekik bőséggel kurázsijuk,a felhalmozott know-how sok mindre jó...

    Az említett jpw és zsolt audio (heed) termékek pont a nagyon jól összeállított és nagyon egyben lévő csoportba tartoznak, melyeknél a gyártóik a stílusukon belüli maximális hangminőségre koncentráltak az alacsony árkategóriában (szerintem az angolok terméke egy fokkal jobban sikerült).

    [ Szerkesztve ]

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • bajnokpityu

    nagyúr

    no, nem mintha a "hájend"ben bármit lehetne. ott se raknak semmit, ami ár/értékben nem emel a hangon eleget. de a diy dobozok, mint jó alternativa, mert, hogy drága az alapanyag, nah,ezt nem tapasztalalom.

    nem nagyon szokott sikerülni univerzális dobozt csinálni, úgy tapasztaltam.

    Ipad mini 4 eladóak

  • krichd1

    addikt

    Szerintem érthetően fogalmaztál. :K

    Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql

  • blattida

    nagyúr

    ?

    A diy azért jött, mint példa, mert az sk dolgokban fellelhető tudatos spórolás messze nem akkora mértékű, mint a gyáriak esetében és a diy dobozok árai messze nem szállnak el annyira...

    Az univerzális dobozhoz rengeteg tudás és tapasztalat szükségeltetik, melyek előállításában a diy-erek általában kevesek, a gyártók meg nem érdekeltek.

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • monroe8609

    aktív tag

    sziasztok! mit gondoltok Pollen kolléga eladó cuccairól??:denon pma 360 erősítő és philips legend 2 hangfal??!!

    Érdemes megvenni? aTV hangját váltaná ki!!

    bocsi nem válasz akart lenni :U

    [ Szerkesztve ]

  • bajnokpityu

    nagyúr

    DIY esetében meg minig kiakadok, hogy szép, és jó dobozokat, hangszórókat hogy cseszik el "apróságokkal".

    diyerek néha elvesznek részletekben, amikor ezer helyen ömlik a hajóba a víz, lépesek homokozólapáttal faragni valami hülyeséget. de komolyan, egyetlen kb azonos használt árú dobozomat nem adtam volna DIY dobozért. Miközben a láncom többi része diy, vagy manufaktárális.

    gyártók sztem hamarabb csinálnak univerzális dobozt,mint teknikailag jót.
    gyártók sztem meg pont,h érdekeltek, az lenne a jó nekik, ha mindenkinek mindenfélén egészen tetszene, mindenféle láncon.

    Ipad mini 4 eladóak

  • blattida

    nagyúr

    Ha mindenkinek tetsző univerzális dobozokat csinálnának, akkor sokkal kevesebb portéka fogyna, az nem érdeke a gyártóknak, az a vevők érdeke lenne...

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • Mezga Aladár

    veterán

    Bocsánat, csak eszembe jutott a Dynaudio Audience 40 vagy a Jamo Concert 8 vagy a tanoy pindurka mercury sorozata. És van valaki aki ezeket a zseniális sugárzókat egy kalap alá veszi. Bár lehet hogy mostanában, csak a gyenge minőség dominál ebben az ársávban. Akkor sem hiszem, a dyno, vagy tanoy mostani belépő dobozai rosszak lennének. És ezek bőven ebben az ársávban találhatóak.
    Elnézést hogy nem osztom a véleményét.

  • Bargyu

    tag

    Fejhallgato erositok topikban feltett kerdesre itt valaszolo, mert nem oda valo tema:

    Szerintem két fundamentális probléma biztosan van a sodrott vezetékkel:
    1. Az első probléma, hogy nem egyformán helyezkednek el az vezetékek:
    A stranded conductor is made up of hundreds of strands (sometimes not much bigger than the thickness
    of a human hair) bundled together to create a conductor. The strands on the outside present an ideal electrical pathway, but the ones on the inside have different electrical values. This causes the same
    information to be distorted differently in different parts of the cable. The bigger the bundle of strands, the bigger the problem. The fundamental problem is that the position of each strand in the conductor is not consistent. Individual strands weave from the outside of the bundle towards the center and back again in a
    standard bunched-conductor multi-strand design. Because the signal wants to take the path of least resistance, it will travel closest to the surface of the conductor – in this case the strands on the outside of the bundle. When an ‘outside’ strand weaves towards the center of the bundle, the signal will ‘hop’ to a neighboring ‘outside’ strand in order to maintain the path of least resistance. Since the strands are constantly wandering, the signal is constantly ‘hopping’ from one strand to another, causing the most harmful kind of distortion found in a cable. In addition, the contact between these bunched strands is less than perfect. The point of contact between strands is actually a simple circuit that has capacitance, inductance, diode rectification ... a whole host of problems. This happens thousands of times in a cable, and causes most of the hashy and gritty sound in many audio cables. This distortion mechanism is dynamic, extremely complex, and because of oxidation, will become worse over time.
    2. A második pedig a mágneses interakció:
    Magnetic Interaction is the other primary problem in cable design, both with a stranded conductor, and between conductors. A strand carrying current is surrounded by a magnetic field. Electric potential
    is transferred as current inside a metal conductor and as a magnetic field outside the conductor. One cannot exist without the other. The magnetic field outside a conductor diminishes at distances away from
    the conductor. (Density is 100% only at the surface of the conductor.) In a bundle, each strand has its own magnetic field. These magnetic fields interact dynamically as the signal in the cable changes. On a
    microscopic level, a stranded cable is actually physically modulated by the current going through the cable, particularly with high current applications such as speaker cable. The more powerful magnetic
    fields associated with the bass notes cause the greatest magnetic interaction, which modulates the electrical characteristics of the cable, which in turn modulates the higher frequencies. Because
    the music signal modulates the contact pressure between adjacent strands, it also modulates the distortion caused by current jumping between strands.
    Ezek nem jelentkeznek a normál vezetékeknél, ezért kevesebb kárt csinálnak.
    WinServer 2012 - MQn vagy JPlay - JK Ciunas - csöves erősítő - Senn HD800

  • tapaizo

    őstag

    Időközben biztosan neked is feltűnt, de ha esetleg nem, akkor halkan megjegyzem, hogy ez magyar topik!

    [ Szerkesztve ]

    Samsung Galaxy S9+

  • andorra

    őstag

    Pontosabban: magyarokról általánosságban. De attól még lehet magyar nyelvű. A lényeg ott van magyarul is, az nagyobb gond, hogy semmi előzménye, úgyszólván a levegőben lóg a téma, talán egy sodrott vezetéken, vagy valami másfajtán.

  • krichd1

    addikt

    DACos topikban ott az előzménye, már ami maradt belőle.

    Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql

  • sector86

    újonc

    Sziasztok!

    Elég kezdő vagyok, egy kis infot szeretnék kérni.
    Van egy ilyen hangfalam:

    AEG LB 4710 Hifi hangfalpár subwoofer 2 x 500W
    Fö jellemzök:
    3-utas technika 2 x 500W PMPO teljesítménnyel - 2 x 200W RMS
    4 hangfal bassreflex konstrukcóval és oldalt beépített 13 cm subwooferrel
    Müszaki paraméterek:
    Portok: 1 x stereo csavaros bemenet szett
    1 x magas hangsugárzó, 2 x középtölcsér, 1 x basszus hangsugárzó
    Frekvenciaátvitel: 20 - 22 kHz
    Impedancia: 8 Ohm

    Ehhez szerintetek milyen erősítőt illene vennem? A szoba kb 25m2-es, ahol van.
    Nem feltétlen a maximumra törekszem, de gagyit sem szeretnék.

    Előre is köszi!

  • krichd1

    addikt

    Nem bagoly, papagáj. :D

    Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql

  • blattida

    nagyúr

    Látom, hogy továbbra sem jött át, tehát: én nem hangminőségről, hanem felhasznált összetevők, alkatrészek minőségéről beszéltem/beszélek.
    Ugyanazon alapelemek felhasználásával lehet szart, egész jót és jót is csinálni, nagyrészt erről szól a nagyüzemi gyártás. Persze, a drágább hangsugárzók szebbek, jobb csatlakozóik, szebb fóliájuk vagy furnérjuk van és nehezebbek (de még mindig pozdorjából gyártják őket) és például a legolcsóbb seas helyett az egyel drágább van bennük, esetleg válogatják is őket és már nem sima elektrolit kondik vannak a keresztváltóban, hanem bipoláris vagy nem polarizált típusok. Na, ebben érhető tetten a minőség béli kicsi különbség, ettől még lehet és van is hangban nagy differencia...

    sector86
    Szia!

    Mivel ez a távol-keleti csoda csatornánként maximum 50-60 wattal terhelhető, ezért olyan erősítőt vegyél elé, melynek kimenő teljesítménye maximum 40 watt csatornánként.

    [ Szerkesztve ]

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • andorra

    őstag

    Múszaki szempontból: 8 ohmosat és legyen kb. 2*30 W -os. A hangdoboz minőségét tekintve, már nem nagyon nyúlhatsz vele mellé.

    [ Szerkesztve ]

  • Mezga Aladár

    veterán

    "Látom, hogy továbbra sem jött át, tehát: én nem hangminőségről, hanem felhasznált összetevők, alkatrészek minőségéről beszéltem/beszélek."

    Hát persze, mert a komoly gyártók ugyan azt a szutyok sugárzót és egyebeket használják mit az áruházi hifi gyártói. Maradva az előbbi példámnál, hol láttál te olyan közép-mély sugárzót, a kommersz gyártóknál mint ami a dynaudio dobozaiban volt.

    "A felhasznált hangszórók között is kicsi a differencia ebben az ársávban (50-500 ezer)."
    Talán mégsem olyan kicsi. De lehet nem egy helyen nézegetjük a dobozokat.

  • blattida

    nagyúr

    Oké, befejeztem, mert látom, hogy továbbra is kötöd azt a bizonyos ebet.

    A példádnál maradva, hol van a dynaudionak 50 ezres doboza? A gyártók alkalmazott gyártási elvéről van szó és értelemszerűen nem egy magnat 50 ezres doboz hasonlítunk egy dyno 500 ezreshez, ha korrekt és tárgyilagos akarsz maradni, akkor egy adott márka hangsugárzóit hasonlítsd össze például az általam említett széles ársávban.
    Amúgy meg, nem is a konkrét ársáv az érdekes, mert írhattam volna 80-800 ezret vagy 100 ezer-egy milliót is.

    Senki sem bántotta a dyno dobozod, ezért ne azzal foglalkozz, mert nem látod tőle a lényeget.

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • Mezga Aladár

    veterán

    A dyno csak példa volt, mint ahogy a tanoy és a jamo is. Ezeknél sokkal jobb van.
    "adott márka hangsugárzóit hasonlítsd össze például az általam említett széles ársávban."
    Ezt eddig még nem említetted.
    A pontos hozzászólásod ez volt: " Egy 50 ezres és egy 500 ezres hangdoboz nem sokban tér el egymástól, nincsenek igazi minőség béli különbségek a felhasznált alkatrészeket között,"
    Bár az 50 ezres kategóriát költői túlzásnak érzem.

  • blattida

    nagyúr

    Rendben, én kérek elnézést.

    A balladai homály fátyla mögött milyen dobozmárka az, mely sokkal jobb, mint a jamo, a tannoy és a dynaudio (mivel nem típust írsz)? Bár általánosságban márkáról nincs értelme beszélni, mert az említetteknek is vannak nagyon jó és komoly hangsugárzó típusai (főleg az utóbbi kettőnek).

    Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||

  • Mezga Aladár

    veterán

    Elmesélek egy tuninghoz kapcsolódó sk. tapasztalatot.
    Ezt ketten követtük él én egy dyno audience 40-el és a testvérem egy jamo concert 8-al, úgy 10-15 éve.
    Külön csináltuk de a tapasztalatokat megosztottuk.
    A belső kábelekről szólt a dolog. Jó volt a doboz csak egy kicsit zárt volt, lejárt a garancia, gondoltam hajrá.
    A belső kábel, a nirvana erre a célra árult egyeres kábele volt.
    A szerkezete, nagy tisztaságú réz, szálak összesodorva, és a szálak egyenként valamilyen lakkal szigetelve, ezért rettentő nehéz volt forrasztani amíg az ember rá nem jött a türkjére. A forraszanyag 4% ezüst tartalmú 0.5 szálú anyag volt.
    Na dyno szétkap, kábelek kiszerelve majd ua. hosszúságban a nirvana beforraszt. Hozzáteszem a dyno, a hangsugárzóknál sarut alkalmazott. :Y
    Az első meghallgatásnál, jött a hűha, milyen nyitott, mekkora tér, hihetetlen mikrodinamika.
    Így maradt egy hétig, de mér hét közepén rájöttem, elhangoltam a dobozokat, a mély tartomány sovány, és erőtlen. A következő hétvégén, eredeti vissza, de így számomra már hallgathatatlan volt, megint zárt lett, kicsit unalmas. Megpróbáltam a nordost nálam levő hangfalkábelével, (az a lapos 5 szálas extrudált kivitel volt, a nevére már nem emlékszem) az eredmény borzalmas. Közben a testvérem ua. csinálta, de ő a kimber-t is berakta.
    A következő hétvégén nirvana vissza, annyi módosítással hogy a mély-sugárzóhoz, dupla kábeleket szereltem összesodorva. Na ez végre a helyére billentette a hangképet, és kaptam, az eredeti hangképet+nyitottságot.
    De sajnos az árnyékát a dobozka nem tudta átlépni, igazán nagyot és jól, akkor tudott szólni, ha a hozzá passzoló rotel integrált helyére, egy proceed költözött. De ez nagyon aránytalan volt.
    Contert 8. Ott még voltak próbák a kábel hosszúságával, a sodrás irányával.
    Az egy szenzációs all-round doboz volt, minden erősítővel élvezetes hangja volt.
    A testvérem eladta(sajnos, lehet még mindig meglenne), helyére egy magneplanar hibrid került.

  • krichd1

    addikt

    Dynaudio Evidence széria vagy Consequence Ultimate Edition, Tannoy Kingdom Royal :U

    [ Szerkesztve ]

    Az év legjobb zenei albumai: http://tinyurl.com/ou4u3ql