Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz DaveNo1 #17993 üzenetére

    Persze, ha jó lapok vannak a kezedben, meg tudod szivatni. De csak ha ki is jönnek azok a lapok... és ahogy Gyuri27 is írja, mire te lejátszol egy meccset, zoo pakli lejátszik 3-at. Összeségében többet fog nyerni, még akkor is, ha néha te bemákolsz ellene.

    AI kérdéskör:
    Ugye AI fejlesztéskor alapvetően négy utat lehet bejárni
    1. AI alapvetően buta (vagy legalábbis kiszámítható), viszont olyan dolgokat adunk a keze alá, amivel a player nem rendelkezik. Általában a játékok bossai ezt használják: több életük van, mint a playereknek, nagyon erős képességeik, ellenben ki lehet tapasztalni, hogy hogyan játszanak.
    2. AI kb. egy szinten van a playerrel, és hasonló erőforrásokkal rendelkezik. Tipikusan egy átlagos sakk AI ilyen.
    3. AI jobb, mint a(z átlag) player, de hasonló erőforrásokkal rendelkezik. Ide lehetne sorolni a deep blue és társaira épített sakk AI-kat.
    4. Az AI jobb, mint a(z átlag) player, de hasonló erőforrásokkal rendelkezik, viszont időnként (random) hibázik.

    Na most HS-nél nézzük meg ezek alaklamazását:
    1. Nagyjából ezt használja jelenleg a HS. Ki lehet tapasztalni, hogy melyik boss hogyan küzd, milyen "képességekkel" (lapokkal) rendelkezik. Picit ebbe beleszól a random faktor a húzás miatt. De mivel kitapasztalható hogyan játszik az ellenfél, ezért ezek jó részére fel lehet készülni
    2. Ha sikerül olyan AI-t csinálni valahogy, ami pontosan ugyanolyan jó, mint egy player és ugyanolyan lapokkal is rendelkezne (vagy legalábbis ugyanolyan erősségű), akkor a meccs kimenetele kizárólag azon múlna, hogy ki mit húzna: azaz a random faktoron
    3. Megnyugtatok mindenkit, ha ilyen AI lenne a HS-ben, akkor a játékosbázis max. 1%-a képes lenne leverni (értsd: akkor se ha 1 évig próbálkozna ellene). Szerencsével mondjuk a 2%-a. Azaz a topikból kb. senki, max 1-2 ember. Remélem nem kell kifejteni miért nem lenne szerencsés ilyen AI-t rakni még egy Heroic módba se.
    4. Ugye elvileg így az előző ponthoz képest adunk nyerési esélyt többeknek. Minél többet hibázik, annál többen képesek lennének megverni. Szóval elvileg jó megoldás, gyakorlatilag a leírásban ott van a probléma: itt megint csak a random faktoron múlik a nyerés.

    Szóval összeségében az 1., azaz a jelenleg alkalmazott verzióban van a legkisebb szerepe a randomnak. Igen, ehhez az kell, hogy az AI rendelkezzen olyan erőforrásokkal, amivel a player nem, mert amúgy nem tudna nyerni. Azt kell csak megérteni, hogy a raid nem a játék pvp módjának egy verziója, hanem egy teljesen más játék mód. Ami nem arról szól, hogy egyenrangú ellenfelek küzdenek, hanem arról, hogy taktikával, felkészüléssel és ügyességgel képes vagy legyőzni egy látszólag nálad jóval erősebb ellenfelet.

Új hozzászólás Aktív témák