Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • F-ECT$

    titán

    válasz DaveNo1 #16786 üzenetére

    Nem akarok nagy hülyeséget írni, de szerintem egy jó AI-t írni a HS-hez nehezebb, mint pl a sakkhoz. Hallgattam 1 félév mesterséges intelligenciát az egyetemen, és abból az világosan látszott, hogy az AI olyan szituációkban jó, ahol "zárt térben" kell csak mozogni, és ez a tér minél kisebb. A HS-nél a kártyák száma, az egymásra hatásuk (mi mit buffol, hogy helyezkednek el a boardon, milyen kártyák vannak a kezedben, mik jöhetnek még, mi a paklid "lényege", win conditionja, stb) sokkal nagyobb szabadságot jelent, mint a sakkban lévő bábuk, és mozgási lehetőségeik. Arról nem is beszélve, hogy a pillanatnyi állás kiértékelése sem egyszerű, gondoljunk csak egy freeze mage vagy miracle rugó esetére, ahol még irtózatos board hátrány esetén is lehet nyerni. Szóval az AI szerintem nehezen hozható "emberi" szintre, így a Heroic kihívásoknál másfelé kell tekinteni.

    oxox, lehet ezt csalásnak is tekinteni, de én inkább úgy tekintek rá, mint egy átlagos single player játék bossára. Ott sem egyenlő felek küzdenek, hanem a játékos a saját kis gyenge hősével megy a túltápolt, de "buta" boss ellen, akit aztán mégis le tud győzni.

    ui: A fenti sakkos feltételezésemet nyugodtan meg lehet dönteni, lehet csak lusták / nem elég okosak egy jó AI megírására a Blizznél :)

    Dive ever, work never.

Új hozzászólás Aktív témák