Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz krx21 #184139 üzenetére

    Sajnos olyan beállítást adni, hogy 25 vagy 45 fokban vannak a frontjaid, elvi hiba. Ha egy tv mellett vannak 25 fokban, az ugyanaz, mint egy faltól falig terjedő vászon esetében a 45. A képi pozícióit kell utánozni a hangzásnak. Úgy szólna értelmesen, hogy a kép szélén, vagy attól távolabb vannak-e a frontok, az már számít a panningnél. Ezt a Dolby CP850-nél meg lehet adni (a kép méretét és helyét), és egyébként az otthoni formátumok esetében is lehet a fájlban erről információ. Mivel egy hangmérnök se használta ezt az opciót néhány Dolby DCP-n kívül, annyira nem érdekelte a fejlesztőket, hogy otthonra már a renderer implementációt nem hozták el, a Trinnov se, és Cavern-ben is csak félig van kész.

    ada19: Konstrukciótól függ, hogy hány Ohmon mennyi a kimenő teljesítmény, ezt nem lehet egyszerű, pár számos kalkulátorral megmondani. Azt annál inkább, hogy mennyire elég a kimenő hangerő: érzékenység + 10 * log10(teljesítmény / (2 * távolság)). Ha ez eléri a 105-öt, akkor referencia hangerőn mindenre elég. Az 5 channels driven vagy 7 channels driven értékekkel számolj, az a valóság. Egy 125-ös erősítőhöz a 216 W honnan jött? Általában kevesebb szokott lenni, nem sokkal több, inkább a Power output-ot mérték. Az azt jelenti, hogy 5 csatornán kb. 40 valós wattal tudsz számolni, így a frontjaid pl. 104 dB-re lesznek képesek, épp a referencia alatt, míg a surroundok esetében ez kb 101, DCI szintkalibrálással már belefér.

  • VoidXs

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BIGi75 #178673 üzenetére

    Igen, tovább csökken, de szerencsére a crossover subok megállnak 105 dB-n referencia hangerő esetén, ahhoz nem kell sok erő.

    Hogy melyik tetszik jobban, azt te döntsd el fülre. Egy görbére sem tudjuk azt mondani, hogy ideális. Szabványos és statisztikai válasz van, de végső soron mégiscsak ízlésre kell állítani.

  • Quetz

    őstag

    válasz -KP- #173083 üzenetére

    Doriannak es neked sincs teljesen igazad. Relatív hangerőt használva egy rendesen kalibrált rendszer ugyanolyan hangosan kell szóljon mindenhol. Értem ez alatt, hogy megvolt az EQ, ugyanaz a mérőprogram és a mikrofon, illetve a teszt hang külső forrásból jön és ezért átmegy a DSP-n.

    A referencia hangerő tekintetében sajnos van egy közkeletű tévedés, amit valamilyen okból a gyártók nem igyekeznek rendbe tenni. Ez pedig: a rendszert 85dB folyamatos hangnyomásra kell kalibrálni -20dB mérőjellel, ami azt fogja eredményezni, hogy a dinamika csúcs 105dB lesz.
    A probléma csupán annyi, hogy ez az IMAX méretű termekre igaz, nem pedig a 20nm-es nappalira. Oda már csak 80dB-re kellene kalibrálni, vagy ha 85dB-re kalibráltunk, akkor hangerőt -5-re állítani.
    Hogy legyen némi összehasonlítás alapunk a kívánt teljesítményről, tegyük fel a következőket:
    - A hangfal érzékenysége 89dB/w/m
    - A hallgatói távolság 3m
    - A kalibrálás 85dB-n történt, -20dB mérőjellel
    Ekkor a teljesítményszükséglet a hangerő függvényében:
    +---------+-----------------+
    | Hangerő | Teljesítmény(W) |
    +---------+-----------------+
    | 0 | 358 |
    +---------+-----------------+
    | -5 | 113 |
    +---------+-----------------+
    | -10 | 36 |
    +---------+-----------------+

    Jól látszik, hogy -10-es hangerőt már bármilyen AVR teljesíteni tudja, míg a -5 már határeset.
    Viszont ha figyelembe vesszük, hogy a hagnyomás csökkenésére használt képlet üres térre vonatkozik, ahol a távolság duplázása 6dB-vel csökkenti a mért hangnyomást, a valóságban pedig csak inkább 4dB-vel csökken a hangnyomás, akkor még a -5 sem tűnik elérhetetlennek.

  • VoidXs

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz alphamooncam #171589 üzenetére

    Nem tévesztelek össze senkivel, folyamatosan azt mondtad, hogy nálad mennyire nem kell elektronikus korrekció, nem használnád, mert jó így, jöttek az ezt "igazoló" görbék, amikhez látványosan kell. A szobád nem magas szinten kezelt, az a teljesen lefedett felületeket és légzárat jelentené. Van pár dolog, ami egész jó nálad, de ettől még nem referencia szoba, a 0.3-0.4 s (ms azért elég hihetetlen lenne, ha már a 105 helyett írt 115-ömet piszkálgattad) lecsengés pedig annyira nem kiemelkedő, hogy a teljesen kezeletlen szobám lecsengése is ennyi. Van olyan vélekedés, hogy kis szobába nem kell annyi csökkentés a magasakra, mert több veszik el a zengések miatt (mint ahogy azt le is írtam a hosszú hsz-ben), de valamilyen mértékben kell. A különbség a room/house és X között minimális, felnőtt hallástartományon belül 0-4 dB. Ettől függetlenül a Dolby szerint ez nincs így, ők mindent szigorúan X-re mérnek, legyen az 30 vagy 80000 köbméter.

  • alphamooncam

    őstag

    válasz VoidXs #171585 üzenetére

    " Magas soha nem szól 115 dB-n, ott már pro driverek égnek szénné. Referencia hangerőn az a subok csúcsa, a main-ek 105 dB-t engednek maximum..."

    Akkor javítsd ki magad ( ne engem ) légyszi, mert ezt Te mondtad az ezt megelőző hozzászólásodban.

    Az X egyszerűen limiterként működik, a kiadott hang végeredménye ugyanúgy flat lesz (extra magas van a keverésen, amit lehúzunk), csak a 10 kHz maximum 99 dB-t érhet el, a 20 kHz pedig csak 93-at, és pont ezek a frekik azok, amik túl könnyen sérülnek, egy 115-ös effekt ilyen tartományban lazán letarol 4 kHz-et a hallásunkból azonnal. "

    Nyilván Te vagy szagember, de akkor is gondolkodhatunk közösen Béláim.

    Kérdés.

    Azok közül akik képesek lejátszani egy filmet, azok közül arányaiban kik ismerik egyáltalán a house curve görbét, hogy mi a célja, hogyan kell alkalmazni, van-e egyáltalán mód alkalmazni, eszik-e, vagy éppen isszák.

    Nem akarok találgatni, de olyan 0,000001% körül lehet lex has -hasraütés törvénye szerint... -, de lehet hogy sokat mondtam, és erre meg azt mondod hogy a bolsevikokra méretezik a filmek hanganyagát, és mindenkit meg akarnak süketíteni, csak a felső tízezer füle maradhat érintetlen ?! Ne má ! :P

  • VoidXs

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz alphamooncam #171575 üzenetére

    Nem csonkítjuk a film hanganyagát. A hangmérnök olyan stúdióban dolgozik, ami X-re van kalibrálva, mérettől függetlenül. Éppen ezért az ebből keletkező modulációs jelenségeket, mint amit a következő hozzászólásodban leírsz, akkor hallod ugyanúgy, ahogy ők a keveréskor hallották, ha X-et használsz.

    #171577 alphamooncam: Magas soha nem szól 115 dB-n, ott már pro driverek égnek szénné. Referencia hangerőn az a subok csúcsa, a main-ek 105 dB-t engednek maximum, erre jön rá az X, azokkal a számokkal, amiket mondtam (10 kHz-en 99, 20 kHz-en 93 dB-re esik). A stúdióban ez szintén erővel kötött, ezen a hangerőn kever a hangmérnök végig. Ha hiteles mérőeszközzel, jó kalibráláson hallgatod, ez a hangnyomás helyes keveréssel nem fájó, de mivel nagyon EQ-ellenes vagy, valószínűleg nálad is az van, mint a legtöbb házimoziban, hogy egy kezeletlen +10 dB körüli csúcs tépi szét a füled, ha ezt megpróbálod. Ha csúcsokat nézünk, rengetegen bőven referencia felett moziznak, hiába mondják, milyen sok lenne vele, és mérik ki az átlagot mondjuk -6/-8 dB-re.

    Még egy kis mese, hogy mennyire kötelező a 105 dB az iparban: ha azt szeretnéd, hogy a Dolby áldását adja a filmedre, és a stáblista végén használhasd a logójukat, elmennek ellenőrizni. Ilyenkor egy Dolby-s embert kell hívni, aki frissen kalibrálja a termet X-görbére, 105 dB csúcsra, leülteti a rendezőt és a hangmérnököt, és végignézi velük az egészet. Nincs füldugó, nincs pisiszünet, vagy bírják, vagy csinálhatják újra, és mehet ki a második meghívó további milliókért. Ez nem csak Hollywoodban, de nálunk is így van, és egy ideig szinkronra is érvényes volt (a mai külföldön kevert szinkronok mellett már hülyeség is lenne, mást szivatna, mint akit kellene).

    Ez az igazi mozi, jobb helyeken így is működik, például menj el egy IMAX-be, ott garantált a 105 dB, tilos halkítani (kivéve Németország, ahol a halk, -20 dB körüli mozinak van kultúrája). Fogadni mernék, hogy nem érzed olyan hangosnak, mint a saját mozid. Otthon természetesen beleszól a szomszéd, beleszól a kis távolságokból fakadó brutális inkonzisztencia a magasaknál (lásd home/room/Harman curve), és persze az egyéni ízlés. Az utóbbi a legfontosabb, mindent felülír. Ha azt mondod, hogy a te személyes ízlésednek a flat felel meg, az tökéletesen helyes állítás, sokan vannak még így. Én a magasakat nem emelem, de a mélyeket picit igen, mert így tetszik, de tudom, hogy nem referencia, csak szeretem a chest slam-et gyakrabban érezni, mint a hangmérnökök.

    Viszont ha azt mondod, hogy a flat adja a valóságot, azzal téves információkat terjesztesz, ugyanis a legkevésbé sincs így. Az X a referencia és így a valósághoz legközelebb álló görbe, régebben a Quetz által leírt okokból, ma már csak a magasakhoz használják, és azt is limiter célból, ugyanis a Dolby AutoEQ, ami a világon a legfejlettebb önbemérő, minden mást megold szoftverből, illetve Atmoshoz vannak elég komoly teremakusztikai elvárások is. Végezetül ez a Dolby referencia processzorának (amit a legnagyobb stúdiók mindegyike használ) kalibrációs ablaka, láthatod, mi a célja:

    Az X-görbe tehát minden, csak nem elavult. A régi elavult, de már a harmadik verziónál vagyunk. A pontos szabvány az ISO 2969, amit utoljára 2015-ben frissítettek. Az X-görbe, amit a képen látsz, 6 éves, bőven Atmos utáni, és jó okkal ez az alap, amire még a lehalkított magyar mozikat is mérik, hiába van már itthon is több CP950-alapú terem megfelelő akusztikával.

    #171578 alphamooncam: A Phon-görbéről hallottál már? Nincs energiatöbblet, de azt érezzük, hogy van. Régen az Academy Curve-nél azt hitték, hogy jó ötlet erre építeni (ami amúgy majdnem pontosan az A-súlyozás, aminek szintén érdemes utánanézned, hogy mi és miért pont úgy néz ki). Aztán azóta rájöttek az emberek, hogy ezzel a jelenséggel teljesen felesleges foglalkozni, ugyanis a valóság sem kever nekünk a fülünkhöz való súlyozásra, hanem azzal kaphatjuk a legvalósabb hangot, ha torzításmentes felvételt torzítás nélkül adunk le. Az EQ ugyanis az analóg korban egy destruktív torzítás volt, nem olyan, mint ma.

    Jött tehát az X-curve, ami nem homage miatt esik magasaknál, hanem pusztán limiter szempontból. Felesleges összevetni a két görbét, ugyanis nem ugyanaz a céljuk. Az Academy tévesnek bizonyult gondolatok alapján mimikálta a fület, míg az X jelen ismereteink alapján helyes elvek szerint megvédi azt. Nézd csak meg, hogy főleg a beszédhangokban milyen drámai különbség van 1987 előtti és utáni filmekben, az volt ugyanis a szabványváltás éve. Régen szénné kellett szűrni, hogy az akkori görbékkel jól szóljon, ma úgy hangzik, mint egy rosszabb mobiltelefon. Nem a mikrofonok lettek egyik pillanatról a másikra ennyivel jobbak, egyszerűen megváltozott a mozi hangja. Ha a zenéket figyeled meg, ugyanolyan szép hangja van sok 50 éves felvételnek is, mint a maiaknak, mert ott sosem volt célgörbe, mindenki flatre kalibrált.

    #171580 alphamooncam: Nem csonkolás, mert nem vágás. A vágás az, ha valami eltűnik, vagy hatalmas mértékben csökken. Itt kis mértékben csökken, sok laikus nem tud különbséget tenni a flat és X között, ha nem azonnali váltásban hallja. Ez egy transzport szabvány, és a hanganyag hozzá van igazítva (hogy ez mennyire teljesül otthon, az egy másik kérdés, de moziban így van). A lemezen ugyanannyival van növelve a hang, amennyivel csökkentened kell, tehát a végeredményed tökéletesen flat, csak nem tud annyi magasat kiadni. Megmutatom egy Dolby Atmos demólemez teszteléshez használt rózsazaját, ha nem hinnéd el:

    Összehasonlításképp, ha Audacity generálja:

    A Dolby esése csökken a végén, a generáltra vonalat lehet illeszeni. Ez alapján tehát már a Dolby mérőjelén is rajt van az extra magas, hogy ha az alapján méred flat-re az otthoni rendszered, akkor az ne flat legyen, hanem valójában X, illetve fordítva, ha X-re kalibrált rendszert ezzel vizsgálsz, flatet mutasson a műszer.

  • gab1ka

    senior tag

    válasz alphamooncam #166711 üzenetére

    Abszolút semmi gond, bár én nem wattoztam, mások tapasztalataiból is felcsipegethet az ember, nem vagyunk egyformák. Mivel te betontömböket készítettél a nappalidba, azt hitten ez a max hangerő dolog ez valami megalapozott alapvető ismeret, személy szerint kétkedem ebben továbbra is.Én magam sem értem néha, hogy amikor egy egy illetőnél megvan a referencia hangnyomás 20-20khz között, simán stb, akkor hova a további erősítőcsere a nagyobb sub a több watt, de feltételezem nem a szomszédoknak építik mutogatni a 100 helyett a 110 dBA-t, hanem megalapozott, a hangzásra gyakorolt hatás a magyarázat. Speciel sztem az általad is vázolt 1-2 Watt esetén meglévő különbség épp hogy nem magyarázata annak miért ne kellhetne 500 watt helyett mondjuk az 1000, ha 3-4 méterre valaki 102 dbA helyett 105-öt szeretne, ott nem elég 1-2 watt ugye.

  • Hohocali

    aktív tag

    válasz Hohocali #151689 üzenetére

    Végeztem 2 AVR bemérést más mikrofon távolsággal a bal fronttól (1,5m vs 3,2m). Utána umik+rew hangnyomás mérés. Mindkét helyre a 105dB-t lőtte be (-10dB AVR és -20dB REW = 75dB a mért pontban). Úgy vettem észre, hogy állít egy belső hangerőt és a speakers/levels (ezt lehet manuálisan állítani) érték is változott, ez utóbbi jobban. A távolabbi bemérés esetén, ha az umik-et a közelebbi helyre tettem, és a speakers/levels értéket a közelebbi bemérés értékére állítottam, akkor 2-3dB-el többet mért.
    Így valóban a hallgatási ponthoz igazítja a hangnyomást egy belső értékkel is, nemcsak a speakers/levels értékkel.

    A Dagidög által linkelt helyen azt írják, ha nem referencia hangerővel hallgat valaki mozit, akkor a dynamic eq on az ajánlott beállítás (nekem az AVR alapból ezt kínálja fel). Ez - ha jól vettem ki a szövegből - ha minél lejjebb veszem a hangerőt, arányosan annál jobban erősíti a mélyeket.

  • Quetz

    őstag

    válasz mpo #151739 üzenetére

    A Denon/Marantz erősítők kétféle módon tudják kijelezni a hangerőt:

    1. (Default): Display in the range 0 (Min) to 98.

    2. –79.5 dB – 18.0 dB: Display in the range –79.5 dB to 18.0 dB.

    Mindkét esetben a nagyobb szám a nagyobb hangerőt jelzi, ebben az értelemben a 0 nagyobb mint a -20.

    A végső hangerőt úgy kapod meg, hogy a bejövő jel szintjéhez hozzáadod a hangerő szintjét. Ha tehát -20dB a bejövő jel, és -10-n van a hangerő, akkor -30dB végső jelet kapsz. Ha a 0-hoz mint referencia szinthez a 105dB-t társítod, akkor az összetett -30dB jel 75dB hangnyomást kell eredményezzen.
    Ha -30dB jelet küldesz -10 hangerő mellett, akkor 65dB hangnyomást kellene mérned. Ezért mondtam, hogy a bemenő mérőjel és a hangerő függvényében tudod, hogy milyen hangerőt kellene mérned.
    Javaslom, hogy töltsd le a REW-t és próbáld ki.

    Azt, hogy mennyire kalibrálod a LCR részt, tőled függ. Mi tetszik, mit bír a rendszered, stb... A lényeg, hogy egymáshoz képest azonos szinten legyenek.

    A szintezést az autó kalibráció után kell megcsinálnod, mert ez csak arról szól, hogy ellenőrzöd, mit mért az AVR, és beavatkozol, ha tévedett.

  • Quetz

    őstag

    válasz -KP- #151658 üzenetére

    Az az érzésem, hogy egy Anthem proci volt a lelke annak a rendszernek. Azok úgy tűnik, hogy auto kalibráció után kb 10dB-vel hangosabbnak veszik a referencia hangerőt. Azaz ami nálam a 0, az az Anthemnek -10. Kivéve, ha mikrofonnal után van állítva.

    Ha már csöng az ember füle, akkor az 120+dB. Nekem az Imax Dunkirk vetítés során volt ilyenben részem,. Imaxban mérte egy cikk író:
    The IMAX levels were quite high: Leq (average RMS level over the entire length of the movie plus trailers) = 105.0 dBZ (flat), 88.9 dBA, 103.8 dBC; Lmax (maximum 1-second RMS level) = 122.6 dBZ; L10 (level exceeded 10% of the time) = 108.8 dBZ; L50 (level exceeded 50% of the time) = 94.3 dBZ

  • Quetz

    őstag

    válasz m3ss #150944 üzenetére

    Az én fejemben ez így áll össze:
    - A referencia hangerő az átlagosan 85dB, 20dB tartalékkal. Innen jön a 85+20=105dB maximum.
    - A hangerő két részből tevődik össze: az AVR-en beálllított hangerő (MV - Master Volume) + a forrás jel szintje:
    Ha MV=0 és a jelszint is 0, akkor az a 105dB, ha MV=0 és a jelszint =-20, akkor az 105+(-20)=85dB.
    - Mivel a 85dB hangerőt az átlag felhasználók túl hangosnak találták, ezért áttértek arra, hogy -30dB mérőjelet küldenek küldenek ki a bemérés során, és úgy hangolják a rendszert, hogy MV=0 esetén ez 75dB hangnyomást eredményezzen a mérési pontban.

    A hangerő egyébként marha sokat számít, -10 és nulla között pontosan az a különbség, hogy -10 az hangos, a 0 esetén pedig érzed, amint mellbe vág egy lövés.

  • Quetz

    őstag

    válasz #98221312 #149326 üzenetére

    Mivel a mélytartomány hangerejét úgy célszerű beállítani, hogy ne lehessen hallani, de ha kikapcsoljuk akkor hiányozzon... Ezért magát, az általános hallgatási hangerőt nem hinném, hogy figyelembe kéne venni.

    Ez a "szabály" amire hivatkozol azoknak született, akik fülre próbálják beállítani a rendszerüket. Célszerűbb mérőmikrofonnal kalibrálni egységes hangerő szintre, és általában - ízlés szerint - adni még 3-6dB pluszt a mélynyomóra.

    A hallgatási hangerő szint már csak azért sem mellékes, mert ha belegondolsz, hogy a sub tud mondjuk max 95dB-t, és te sosem hajtod a front/surround rendszert 75dB fölé, akkor jó vagy, van elég tartalék a mélynyomódban. Viszont ha referencia hangerőn, 105dB-s csúcsokkal mozizol, akkor a mélynyomód le fog térdelni, amikor megkapja a 115dB-s jelet, hiszen nála 95dB-nél vége a dalnak.

    A fentiek perszer csak hasraütésszerü számok, de hogy érzékeltessem a problémát, a 20dB különbség papíron bár nem tűnik soknak, de teljesítményfelvételben 100 szoros differenciát okoz. Azaz 5W helyett hirtelen 500W kell. Szóval nagyon nem mindegy, mekkora hallgatási hangerőre tervezed a rendszeredet.

  • VoidXs

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dorian #146100 üzenetére

    Nem ez az érték számít, hanem a csúcs. 105-re mérnek, viszont olyan hangerejű beméréssel nem bírnál egy szobában lenni, illetve sok rendszer egyszerűen nem is képes ennyire (a moziknak is csak Atmos óta kötelező ezt elérni), így a mérőjel 30 dB-el alatta van. Moziban ez a szám 85, illetve újonnan nem csökkentenek, hanem maximumon mérnek (pl. CP850).

    Régen kezdeményezte a Dolby, hogy minden stúdiót és mozit erre a hangerőre kalibrálnak, ez a szabvány máig tartja magát, a világ összes mozijában 105 dB-t jelent a 7-es szint. A szándék az volt, hogy tökéletesen valóságos hangerőt és remek dinamikát kapsz, ha a hangmérnök jól végzi a munkáját. Ezt be is hajtották, a stúdiókba máig látogatnak Dolby-ellenőrök, és az ott kevert filmek csak akkor kapják meg az áldásukat, ha a referencia lehallgatási területen sehol nem tér ki fél dB-t sem egyik csatorna hangereje. Egy ideig (úgy 2010-ig) bejártak mozikba is, tilos volt a hangerőt Dolby-logós anyagon eltekerni, így ha tombol a tömeg, a hangmérnököt veszik elő.

    Az első pofon ennek a rendszernek az volt, hogy a digitális átállással a Dolby monopóliuma megszűnt a hang felett, már olyan hangerőn keversz, amilyenen akarsz. Innen szinte azonnal betört a filmiparba is a hangosságháború. Persze a mozik egyszerűen lehalkították a termet, és így romlott tovább a helyzet. Rengeteg mozi konstans hangerőre áll be, nem kontrollozik, így még sajnos van relevanciája ennek az idióta tendenciának.

  • Quetz

    őstag

    válasz VoidXs #143064 üzenetére

    Érdekes, én eddig mindenhol azt olvastam, ahol technikai részletekbe is belementek, hogy -30dB full scale jelet használnak kalibrációhoz, és így lesz meg a referencia hangerőn 0dB FS jelből 105dB hangnyomás.

    Belinkelem közben a kép forrását, egyszerübb ott elolvasni, hogy mit és miért csináltak.

  • Quetz

    őstag

    válasz Viszlát #125309 üzenetére

    100nm-es szobában elérni a referencia csúcs hangerőt nem tűnik egyszerü feladatnak. Elkezdtem számolgatni és elég vad értékek jöttek ki. Ha veszünk egy átlagos 90db/w érzékenységü hangsugárzót, akkor a generált hangnyomás a következőképpen változik a távolság függvényében:
    - 1m: 90db
    - 2m: 84db
    - 4m: 78db

    A távolság duplázásával 6db lépésekben csökken a hangnyomás. Mivel nem ismert a végleges távolság, az egyszüség kedvéért tegyük fel, hogy a hallgatói pozícióban 75db hangnyomást kapsz 1w befektetett energiáért cserében. Ha ezt szeretnéd feltornászni 105db-re ami a referencia csúcs hangerő, akkor 30db-t kell erősítened. 10db erősítéshez 10x-es energiabefeketés szükséges, tehát
    - 85db: 10w
    - 95db: 100w
    -105db: 1000w

    Még ha valószinüsíthető is, hogy az akusztikai viszonyok miatt nem 6db-el romlik a hangnyomás a távolság duplázásval, még mindíg kérdéses, hogy milyen erősítő tud elegendő energiát szolgáltatni, és milyen hangfalak fogják ezt a terhelést elviselni. Igen szép kihívást választottál :R

    Én a helyedben érdeklődnék az avforums.com-on, lévén ők a helyiek, biztos tudnak tippeket adni a vásárláshoz. (Amikor egy jobbfajta tannoy hangfalat linkeltek az itthoni ár feléért, akkor majdnem besírtam)

  • janos666

    nagyúr

    Kezd már alakulni a dolog, ami most így fest:
    Denon AVR-2808 + 2x Focal Chorus 726s, 2x Dali Zensor 1, 1x Genius sub -> :DDD.

    Center nincs. Úgy tervezem, hogy nem is lesz. Ha mégis, akkor is utoljára veszem.
    A következő szerintetek is egy normális sub kéne, hogy legyen, vagy előbb a Zensor-okat kéne szintén Chorus-okra cserélni? (Úgy gondoltam akár ugyan ilyen 726-osok lehetnének azok is, ha találok majd hasonlóan olcsón, mint ahogy ezt vettem.)

    Tegnap elszöszmötöltem pár órát azzal, hogy mégis miként próbáljak értelmesen kiszúrni 8 mérési pontot a MultEQ_XT-nek ebben a kis szobában (eddig 1-4 közt próbálgattam, de mindenhol javasolják, hogy használjuk az összeset, amit csak tud az erősítő, még akkor is, ha csak egyedül használjuk a szobát egy fotellel <-> viszont ne vigyük közel a falhoz, vagy túlzottan ki a hangszórók fókuszából, illetve ne is túl közel azokhoz, szóval... :))).

    De most így egész jó már a hangzás még ebben a szobában is.
    Tényleg most lett először meggyőző az Audussey EQ is, hogy mind a 8 pontot használtam (alaposan átgondolt helyeken).

    Amúgy talán tényleg nem lett volna nekem hülyeség a MultEQ mellé a DynamicEQ is, ahogy azt valaki javasolta, mert kipróbáltam, hogy lőtte most be az Audussey a 0db master volume 105db-es referenciaszintjét.

    A könnyebben orvosolható gond, hogy már -10db-en is szét akar repülni ez a sub (amitől nyilván kell egy jobb már a frekvencia szűkössége miatt is), de kb. a -15db az, amit tolerálni tudok és -20db lenne az, ahogy kb. szívesen nézném a filmeket, sorozatokat és játékokat inkább -30db körül. Viszont rengeteget változik a hang, mire kb. -25db-re halkítom. Addigra elveszik belőle egy csomó mély. Kb. -15db az, ahol a fülem még nem fáj, és még nem mély-szegény a hang.

    Vagy persze kikapcsolhatom az Audussey EQ-t, ami a frontokon egész alacsonyra tolta az alsó frekvenciákat. (A surround-okat nem csoda, hogy nem, hisz az eleve csak mélyközép+magas, ráadásul hátra néző csővel van most falra szerelve.) De úgy meg pincésebb/dobozosabb a hang -20db felett (ugye a tükröződő falak...).

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés