Hirdetés
- Lecsap az S26 Ultra az Exynos 2600-ra
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- A Galaxy S26-tal együtt késik a One UI 8.5
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Dorian
#170397
üzenetére
Azt a szoba köti meg, hogy hol üt. Ideális esetben külön frekin jut a fejre, mellkasnak, gyomornak, lábaknak, ezt a hangmérnök dönti el. Szinte csak 4 subos rendszerekkel jön át, de így is sok kimarad, nálam például a fej egyáltalán nincs meg, és a gyomor gyengébb, mint a mellkas vagy a láb. Kalibrálással ki lehet egyengetni (a széknek ezekre a pontjaira méred a subot), de akkor meg fülre lesz rossz, az azért fontosabb.
-
Dorian
félisten
válasz
Tamoo
#170396
üzenetére
Nálam ez az úgynevezett "mellbevágás" is inkább csak belső szervi bizsergető impulzus. Mondjuk volt, hogy a combom is bizsergett, nem csak a lágyabb részek. De lehet, hogy a mellbevágást azzal azonosítom amikor az edző rajtam prezentált a többieknek egy ütést és utána 3 hétig nem mentem edzésre
-
-
VoidXs
nagyúr
válasz
Quetz
#170354
üzenetére
#170392 mettek: Nem teljesen így van. A frontoknak (Atmosnál 5-nek) van csak saját subja, a bal és jobb surround külön kap egyet-egyet. Ezek tipikusan lassabb subok, akár zártak is lehetnek, nem az ütésekre vannak. Amiket a hangmérnök úgy ítél meg, hogy nagyon erősen kell érezned, az megy LFE-re, a többit hagyja a helyén. A robbanások tipikusan mindenhonnan szólnak, mert a legnagyobb földrengéshez minden subot használni kell.
#170393 Dagidög: Zárt sub soha nem fog igazán mellbe vágni. 200-ért is van, ami képes rá, az R-115SW egy nagyon jó vétel mostanában.
-
Dagidög
senior tag
válasz
mettek
#170382
üzenetére
"Blade Runner roncsetelepes bombázós jelenetében az effektet egy 50-es kaliberű mesterlövész puska és egy dob hangja adta." - Ez K pisztolyának a hangja, nem a bombáké.
Érdekes cikk, köszi.Egyre inkább az az érzésem, hogy felesleges nekem két sub. Jelenleg Rythmik F12-ket hajtok. Lenyűgözőnek tartom a hangjukat - pontosak, veszett mélyre mennek és a teljesítményük is bőséges 35 m2-en.
De a mai napig hiányolom a chest slamet. Kérdés, hogy jobb/ütősebb élményt kapnék, ha a subokat az alacsony esésű 14 Hz-es vágásról megemelném 20-28Hz-re vagy ne szenvedjek állítgatással, adjam el a két subot és az ár egy részéből vegyek egy nagyobb dögöt? Van most olyan szub 300-ig bezárólag, ami minimum hozza a Rythmikek hangminőségét és mellbe is tud vágni? -
mettek
addikt
válasz
VoidXs
#170391
üzenetére
Ha jól értem akkor egy 5 hangfalas mozi esetén mind az 5 hangfalnak, csatirnának van egy dedikált LFE sávja dedikált szub hangszóróval? Tehát ha balról érkezik egy robbanás akkor az csak a bal oldali front/sorround szub hangszórójából fog szólni..?
És akkor ezeken kívül van még egy teljesen külön vezérelt LFE csatorna?
Ehhez azért nagyon komoly mozis technika kell. -
VoidXs
nagyúr
válasz
mettek
#170389
üzenetére
A send csak annyi, hogy úgy kevered, mintha azon a csatornán lenne, ugyanazok az effektek, automatizálások, és korlátok érvényesek rá, de mégis máshonnan szól. Minden tapasztaltabb hangmérnök így kever, vagy sendből, vagy közvetlenül, de teljesen külön keverik az LFE-t, elválasztják a fő csatornákból szóló mélyektől, ami például zenére van. Moziban pont ezért vannak külön subok falanként, nem egyetlen csatorna az egész.
-
Dorian
félisten
válasz
mettek
#170385
üzenetére
Nem ez határozza meg, hogy egy film szar-e vagy sem. A medmexnek is jó a hangja, de mint film egy szar. A BR filmként is nagyon jó, úgy, hogy a hangja is kiváló. Ettől még egy 30Hz-es HPF teljesen indokolatlan, hacsak nem azért, hogy a low-end kategóriás házimozik ne dögöljenek bele.
ada19 :
Egy darabig én is így tettem. Most már nem nézek meg olyan filmet, aminek csak a hangja jó. Mint ahogyan Bunyós Pityut sem hallgatok csak azért mert esetleg csúcsszuper felvétel. -
mettek
addikt
válasz
Dorian
#170384
üzenetére
On the sound effects side, you want that rumble, but you don’t want to overdo it. In my edit/mix template in Pro Tools, every single channel has a discrete LFE [low-frequency effect] send that feeds an aux return with a variety of plugins including LoAir as an LFE output. I really believe in controlling LFE as a separate element. I also high-pass the LFE aux to reduce the super-deep stuff from gobbling up headroom. I set the low range at around 30 cycles, and I set the top end at a Dolby standard of 120 cycles with a steep shelf. That way we’re able to have a great deal of control over the low end. You need to save room for yourself for the moments where you really need it the most. You just don't want to be working that subwoofer the entire movie; it would just lose its impact.
Itt 30-120 közötti dolby standard tartományról beszél, ami vagy a hertz vagy a decibel lesz. Nehéz megmondani a cycles kifejezésből. De mivel meredek vágást ír a végére így én inkább a hertz tartományra gondolok.
Illetve azt is írja hogy high pass fileterezi a mély csatornát hogy ne menjen túl mélyre és ez ne okozzon mélyfrekventált hangzást. Sztem ez 30-120hz lesz. És lehet vitatkozni meg értetlenkedni, meg kell hallgatni a filmet. Az minden csak nem szar.
-
mettek
addikt
válasz
powerup2
#170381
üzenetére
Igy van. Írják is az interjúban hogy náluk nagyon fontos hogy a hang folyamatos mozgásban legyen mert különben ráun a hallgató. Ha jól értettem akkor 30-120 hz közötti dedikált szub tartományt kevertek a filmnek. Komoly vst plugineket használnak, illetve figyelnek a megfelelő kompresszálásra is hogy ne torzuljon a hang. A kreatív megoldásokról ne is beszéljünk: Blade Runner roncsetelepes bombázós jelenetében az effektet egy 50-es kaliberű mesterlövész puska és egy dob hangja adta.
-
mettek
addikt
Mivel nálam a Blade Runner 2049 referencia a minőségi hangra és főleg a minőségi szub tartományra, utánanéztem milyen módon hozták létre a hangsávot.
Ezt találtam, érdemes elolvasni:
[link]De jó lenne ha akár megközelítőleg is hasonló lenne a filmek hangsávja.
-
python1
veterán
válasz
Tamoo
#170376
üzenetére
Teljesen igazad van, viszont az én megközelítésem klasszikus, tehát támaszkodom a hangsugárzó tökéletesítésére, jó átviteli képességére öszpontosítok, és bizonyos szempontból, a szobát nem veszem bele. Vagyis de, de már a hangsugárzó crossoverezését is a szobához alakítom, amit tulajdonképpen a gyárinál nem tudsz, egyszerűsítve a szobához alakítom a sugárzókat, építem.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
python1
#170374
üzenetére
Átkötöttél egy másik témára. Minket/engem nem az érdekelne hogy hogy váltasz, nem érdekel az impedanciagörbe, nem érdekel a fázis mert nem értek hozzá és nem láttunk a tervezési folyamatodból semmit, hogy hozzá tudjunk szólni.
Az érdekel, hogy mit mutat a rendszer, a szoba a hallgatói pozícióban.
Szub+frontok, SPL frekimenet, utózengés. Hallgatói pozícióban!
De értem, nincs kész, megvárjuk a végét. De Te hoztad fel a korrekciót.
Cavernt akkor kell ráengedni amikor végleges a dobozod meg a szoba. -
python1
veterán
válasz
Tamoo
#170370
üzenetére
Nem szeretném megszórni a fórumot, 100 mérési ábrával, én csak kizárólag a hangsugárzók helyes frekvenciamenetét azért szoktam nézni, hogy hol találok hibát az átvitelben, mondjuk váltásoknál, de tulajdonképpen sokat nem árulnak el ezek az ábrák, magának a hangsugárzónak a többi fontos paramétereiből. Fázis, impulzus, torzítás, impedancia sokkal többet, és ezeket a hangnyomás görbéből nem következtetsz ki.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
python1
#170363
üzenetére
Szerintem bizonyára tud ezen is simítani.
Ez egy 100dB átfogású skála, nézzük meg ugyanezt 45dB-essel mint az enyém. Ez kb. arra jó hogy becsapja a szemet és elfedjen mindent.
60Hz alatt mi van?Azt szokták mondani, hogy a frontokat nem kell együtt egyszerre mérni, úgysem mono-t hallgatsz rajta.
-
python1
veterán
válasz
denesdr
#170367
üzenetére
Igen, azért tényleg csak egy frekvenciamenet, és bizony eléggé beszédes tud lenni más paraméter, és a fülre is jónak kell lenni.
Fülre van azért némi problémája, kicsit alul van váltva, és ennek a tölcsérnek van egy érdekes hangzása, de ez orvosolva lesz egy dupla méretű tölcsérrel ami már teljesen profi tervezésű, és kap egy komolyabb hangváltót az egész. A magas azért is konyul 10kHz felett, mert nincsenek beforgatva a frontok, de majd némi döntést kapnak a tölcsérek. A centersugárzó viszont jobb hangszórót fog kapni ,12" komolyabb mélynyomó, és a frontokkal megegyező nagy tölcsért, és a vászon mögé lesz rejtve, teljesen szemből fog érkezni a hangorkán. -
-
python1
veterán
válasz
denesdr
#170365
üzenetére
Most miért vagy itt?
(bocs)
Amúgy de, minidsp felel a váltásért félig, mert a magassugárzó csak egy vifa kondenzátort kapott, sajnos nincs annyi vezetékem, hogy a magast is külön hajtsam. Eredetileg kétutasra terveztem a frontokat, centert, és úgy van kábelezve, de kiderült a magassugárzónak elégnek bizonyult 1db kondenzátor. A szélessávú hangszórók meglepően jól idomulnak, nagyon kevés korrekció is elég volt, viszont a reflexcsövek hatása meglepetésemre, 100Hz alatt szinte egyenes frekvenciát hoztak. Ez a lecsengési időmet is pozitívan befolyásolta, és a torzításra is pozitívan hatott, szóval mondhatom, hogy jól sikerült a projekt. -
python1
veterán
-
Tamoo
nagyúr
válasz
python1
#170360
üzenetére
Mondjuk a szub+center frekvenciamenete így néz ki cavern EQ-val és nélküle. Késleltetés itt már be van állítva mindkét mérésnél. Ezt választottam mert ez elég látványos.
Én nem nézek 5-6 paramétert ilyenkor. Nézem ezt az SPL-t meg max a torzítást. De azt is csak olyan szinten hogy hol ugrik meg és azt mi okozhatja. Fázist nem nézem, nem értek hozzá, impulzusválaszt nem nézem, itt minek. Persze RT60-at nézem, az fontos, de az meg a szobáról szól, EQ-hoz nem sok köze van.
Szerintem kicsit elveszel a részletekben itt a méréseket tekintve.
Korábban is üresek voltak a falaid, lehet hozzászokott a füled a kissé csengő-bongó hanghoz és egy simított frekvenciamenetet laposnak értékelsz. Lehet ha szoktatnád a füled a korrigáltra esetleg megszeretnéd, de nem akarlak rábeszélni, úgy hallgasd ahogy tetszik.
De nem is nagyon mutattál még SPL-t, hogy hol is tart ez a dolog igazából vagy hogy mire jutottál. -
python1
veterán
válasz
Tamoo
#170359
üzenetére
Ez az, hogy már magam sem tudom, hogy mi a jó, ok alap, hogy van DSP- korrigálás addig míg nincsenek valamilyen szinten a helyiséggel összhangban a sugárzók, de ha együtt alkotnak egy jó hangot?
Akkor az alap felállás, hogy egy jó sugárzó, akár mint a tiéd is, vagy bárkié itt a fórumon egy jó frekvenciamenettel, mondjuk az ülés pozícióban mérve jó vagyis közelítőleg jó, akkor bárminemű korrigálás a minőség rovására megy, ez biztos. Én kb 5-6 paramétert nézek minden méréskor, de van, hogy többet, főleg mikor a hangsugárzók váltóit készítem, de ez egyéni.
Nálad egyszerű vágásnál ( DSP nélül) mik a benyomások, mérések mit mutatnak?
Nálam minden változik folyamatosan, most, hogy egy másik dimenzióba lépett a mozim, minden felborult.
-
python1
veterán
válasz
Dorian
#170357
üzenetére
Ok ez így lehet jó, de ha nem mindenhol azonosak a vágási szintek, annyira nem mélyedtem bele még a Cavern beállításaiba. Arra szerettem volna rávilágítani, hogy nálam mondjuk a hangsugárzók a saját hangváltójukkal, hangszórójukkal szinte tökéletes átvitelt nyújtanak, és ilyenkor szükség van-e egyáltalán bármilyen DSP- korrekcióra? Az alap tézis mindig az, hogy kell igen, de nálam csak ront a helyzeten bármilyen belenyúlás, dinamika, torzítás és még néhány paraméter a fázist nem említem, mert az általában nem változik bemérés után sem.
Még futok azért néhány kört, ha teljesen kész a rendszer. -
python1
veterán
válasz
VoidXs
#170355
üzenetére
Igen, ez idáig rendben is van, de mi van, ha REW-es beméréssel ( 65 Hz- nél) a legoptimálisabb a helyiség és hangsugárzó együttműködése?
Hogy jobban érthető legyek, mérések alapján nálam 65 Hz-nél van az ideális vágás, impulzusválasz, torzítás és fázis (0) korrekciózás nélkül, füllel is jó, ha felette vágom a frontokat, minden elmászik, füllel sem jó. Eddig a "tökéletes" állapotig minden ok, és akkor elkezdem Cavern vagy bármilyen más automatikus bemérő rendszerrel beállítani, ez az állapot messze elmarad, vagyis, ha mondjuk 65Hz fölé tenné a rendszer a vágást, szinte csak hibát mérek utána, és füllel sem az igazi. Az eredeti kérdés az lenne, ha nálam tökéletesen passzolnának a hangsugárzók a szobába, és a vágásokat is megtartanám a legoptimálisabb szinten, akkor tulajdonképpen nem is lenne szükségem szinte semmi DSP-re, vagy csak a késleltetéseket kellene optimalizálni?
Bevallom, nekem idáig ez az optimalizálás hozta a legjobb hangot , igaz több vele a nyűg mire mindent bemérek, de minden paraméterében tökéletesebb, és füllel is jobb. -
python1
veterán
válasz
VoidXs
#170351
üzenetére
Egyelőre csak egyszerű vágással próbálkoztam, korrekciózás nélkül. Cavernt még nem engedtem rá, mivel még nincs készen az összes hangsugárzó.Talán, szerinted az változtat valamit a helyzeten, mondjuk 80 Hz -s vágással, mert jelenleg 65 Hz - s vágásnál tökéletes a doboz frekvenciamenete.?
-
python1
veterán
válasz
VoidXs
#170349
üzenetére
Ma megkapták az eredetileg reflexes hangsugárzóknak tervezett oszlopaim a reflex csöveket (oldalanként 2db), mivel csak most érkeztek meg a reflexcsövek hozzá, eddig zártban mentek.
Első hallásra, mérésre jobban szólnak, torzítás jóval kevesebb, az asszony most először mondta, hogy már jobb mint az eddigi rendszereim, ami igazán nagy szó. Viszont az kiderült, hogy ha 65Hz felett vágatom a rendszert, sokkal nagyobb a torzításom, és szinte teljesen elcseszi a hangképet, egészen 120Hz-s vágásig elmentem, és mindenhol rosszabb volt.
Amit viszont furcsállok, hogy zártban simán tudtam vágni bárhol, szépen besímúlt.
Kíváncsi leszek teljes rendszerre, ha kész lesz az összes hangsugárzó, hogy mit fognak úgy mutatni. -
-
denesdr
addikt
válasz
VoidXs
#170345
üzenetére
Én ilyesmire gondoltam, itt az erősítők impedanciatűrő képességét mérik, jól látszik a kettő közti különbség, hiába a drágább erősítő a hatalmas toroid trafója meg A/B osztály, reaktívabb terhelésnél elhasal (persze még így is van benne kajak bőven), a másik egy D osztályú, kapcsolóüzemű táppal. Persze mindkét fajtát meg lehet jól, vagy kevésbé jó is csinálni, nem ez a lényeg, hanem a különbség.


-
VoidXs
nagyúr
A visszacsatolás működik, ha áram alatt van az erősítő, ezért mondtam, hogy nélküle tudod kimérni a belső ellenállást. Attól még, hogy van visszacsat, ugyanaz a belső ellenállás érvényes, csak átveri a hangszórót, hogy az a belső ellenállás 1/csillapítás, vagyis kb. 0. Ennek nem a teljesítményre, hanem a hangminőségre érvényes a hatása. Ugyanígy működés közben a multiméter is 0-t fog mutatni, mert ami áramot belevezet a méréshez, azt a csillapítás el fogja tűntetni, ez a dolga. Ettől még a belső ellenállás ott van, és nem tudod megkerülni azt a fizikai tényt, hogy a kimenő teljesítmény ennek függvénye. A belső ellenállás ideális esetben egy Rb/Rk szorzó a feszültségre. Könnyen beláthatod, hogy ha tényleg 0.xx lenne, mondjuk számoljunk egy nagyon túlzó 0.1-es számmal 4 Ohmos hangszóróra (ekkor a csillapítási faktor 40 lenne), akkor a kimenő feszültség a valódi 2.5%-a. Ilyen rossz hatékonyság pedig nem létezik, tehát a valós belső ellenállás ennél sokkal magasabb, csak a visszacsatolás elrejti kifelé.
#170344 denesdr: Én nem az AVR-eket vettem most alapul, amikben gyakran jut a lehetséges 500 W kimenetre 200 W-on áramkorlátot meghúzó táp. Most pro végfokokra gondoltam, ahol az egyetlen korlát a biztosíték, semmi szoftveres hákolás.
-
denesdr
addikt
válasz
VoidXs
#170342
üzenetére
Az eltérő teljesítménycsúcsok különböző hangsugárzók meghajtásakor könnyen betudhatók a hangsugárzó impedancia- és elektromos fázismenetének a kombinációja miatt. Egyszerűen a tápegység is ki tud fi..ani, pedig a kimenő teljesítmény még el sem éri a névleges értéket, mert könnyen lehet, hogy a hanganyagnak épp ott van a csúcs hangnyomása, ahol a hangsugárzó impedanciája viszonylag nagy mértékben reaktív (meredek elektromos fázisszög) és nem pedig rezisztív, amivel a gyárban mérték az erősítőt.
-
VoidXs
nagyúr
Akkor nem lennének ilyen drasztikusan élterő teljesítménycsúcsok különböző hangszórókkal. Az aktív visszacsatolás miatt tűnik nagyon kicsinek a belső ellenállás (és így hatalmasnak a csillapítási faktor), de ez csak egy hangminőséget növelő trükk, ha nélküle méred, van egy olyan értéke, ami megmagyarázza a számokat. Azokból is ki lehet egyébként számolni, csak kézzel nehezebb.
-
Khaosz55
addikt
Rövid kérdés. Az ultik belső kábelezéséhet 4-es kábelt használtam, volt itthon elfekvőben. A végfoktól a ládáig meg 2.5-ös volt. Ez elég vastagságú? A végfok és láda között 3 méter van. A végfok 1300W RMS csatornánként.
-
denesdr
addikt
válasz
BBéci
#170331
üzenetére
Igen, a legtöbb esetben egy szobai félvezetős erősítő nagyobb kimeneti teljesítménnyel rendelkezik 4 Ohmon mint 8 Ohmon, de az említett végfok ajánlott impedanciaterhelése 6-8 Ohm, ezt részben akkor szokták így megadni, amikor az erősítő kimenő teljesítménye alacsonyabb impedancián (pl 4 Ohm) visszaesik.
VoidXs:
Milyen belső ellenállásra gondolsz? A hangfalé? Mert az nem ellenállás, hanem impedancia. DC ellenállása persze van egy hangsugárzónak is, de nem tudom ki akarna egyenáramot küldeni rá.
Szerk.: bocs, úgy látom valami más belső ellenállásra gondolsz! -
devil-k
nagyúr
Sziasztok!
Beépíthető dobozokból melyik márka az, amit érdemes meghallgatni, illetve elkerülni? -
Saughassy
aktív tag
Téma volt mostanában az Atmos is, gondoltam megosztom veletek ezt a cikket:
https://netflixtechblog.com/engineering-a-studio-quality-experience-with-high-quality-audio-at-netflix-eaa0b6145f32
Netflix fejlesztői blog, és a lényege hogy bizony érdemes náluk Atmost hallgatni (még akkor is ha nincs hozzá plusz hangfal) mert arra nagyobb sávszélességet dedikalnak.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
denesdr
#170313
üzenetére
Attól függ, hogy mi a belső ellenállása. Minél távolabb áll tőle a hangszóró, annál kevesebb a teljesítmény. Ezt hívják teljesítményillesztésnek, de olyan kicsi a veszteség, hogy amúgy sem számít, lakószobában kb. nincs olyan, amit 30 Watt ne oldana meg. A jellemző belső ellenállások a 3.6 és 7.2 Ohm, egy multiméterrel az áramtalanított erősítő kimenetén meg tudod mérni, és utána a kimenetet földeld.
-
Khaosz55
addikt
Nos még csak egy napja hallgatom az ultikat, de az egyből lejött, hogy nagyon pontos. Van ezen kívül még 2db SVS NSD-m egy 12.17 edge XTZ-m és egy öreg reflex klipschem.
A frontvonalon marad a 2 db ulti. A hátam mögé vagy az XTZ-t vagy a 2db SVS-t rakom.
Majd lesz bemérés de, jelenleg a tapasztalataimat a saját hallásom alapján tudom mondani.
Jelenleg minidsp HD-n 20-120HZ-re van állítva a vágás fent 30db/oktáv vágással, és fülre jelenleg így tetszik.
Az a helyzet, hogy xtz esetében ha 80Hz fölé rakom a vágást, akkor nagyobb hangerőn jön egy kellemetlen hangsáv, olyan mintha döngő dübörgő hangja lenne, de az öreg klipschnél is ezt tapasztaltam, mintha az átmenet a fontokhoz nem lenne jó. Ultinál egyáltalán nincs ez 120Hz-ig simán elengedem úgy, hogy egyáltalán nem hallok zavaró hangokat.
Persze lehet azért is mert az XTZ-t és a Klipschen hátul próbáltam, majd kipróbálom milyen ha két zárt SVS-t hátra rakom.
Korábban mindig az volt a legnagyobb gondom, hogy nincs erő a zártban a csekély 65mˇ2-en, de a reflexnél egy idő után zavartak a dübörgő hangok főleg zenénél, vagyis inkább egy kellemetlen átmenet a fronthoz. Nyilván ugyan ez az Ulti egy reflexben owerpower lenne a zárthoz képest, de köszönöm akkora méretű mély ládát nem viselek el, és nem tudom, hogy refelx esetében jelentkezne a dübörgő hang amit írtam.
Szerencsére valami oknál fogva semmi alapzajt nem hallok az ultikból akkor sem ha max-ra tekerem a végfokot.
-
fecke78
senior tag
" Ezt az erősítő technológiát a készülék lejátszására fejlesztették kiSACD Jelek kifejlesztett, és ezért előre meghatározott az új DTS-HD Master Audio és a Dolby True HD formátumokat, és egyesíti a sebességet és a dinamikaa legkevesebb torzítással"
ezt miért irják a leírásban? egy erősitőnél nem mindegy "milyen jelet kap" ?
Ezt nem értem egész pontossan
Denon 4700 hez néztem ezt a külső erösitőt(marantz mm 8003) pre out ban 5.1.2 rendszeremhez , akkor ez jó lesz ? -
fecke78
senior tag
marantz mm8003 -ról lenne szó , teljesitménnyel nem lenne probléma
-
fecke78
senior tag
külső erösitő 6-8 ohm arra köthetek 4 ohmos centert , surrandot?
-
I'am Dony
őstag
Több száz ezzel kapcsolatos fórumbejegyzés alapján amit olvastam, a korábbinál néhány jelentnél amit igazán meg kellett volna ütni, hiányoltak egy pici plusz erőt, ezt most pótolták. A gyártói tájékoztatás alapján az új erősítőnek jobb a jelz/zaj aránya, impulzusválasza. Az edge-be beépítettek egy PEQ-t, ami a korábbiban nem volt. Ez szerintem so-so... Kipróbáltam, szépen működik, nagyon jó dolog, de az a bajom vele, hogy a potméter bár precíz, határozott ellenállású, tényleg jó minőségű darab, de beállítás után nem iktatható ki ill. nem fixálható. Arra gondolok, hogy pl. beállítunk egy adott Hz értéket, erre valaki még ír egy DSP progit is minden szuper. Aztán letörli a port, matat mögötte, véletlenül hozzá ér és esélye sincs pont adott Hz-re, ugyan oda mérés nélkül visszatenni. Ezt én hibás tervezésnek, rossz gondolkodásnak tartom, pont ezért nem is használom. Megoldom inkább a miniDSP-vel.
A 10.17-hez képest egetverő különbség nincsen, de 12 az alsó tarományban néhány dB-el hangosabb ill. jobban megüti az olyan effekteket - ez "kinti" fórumos leírás alapján. A régiről egy bemutató: [link] -
válasz
I'am Dony
#170280
üzenetére
huu, boccs, hogy nem válaszoltam...

Na de örülök, hogy végül maradt! Pláne, mert így én sem repültem rá

És az mindent elmond ha a hangja feledteti a méret miatti aggodalmakat. Még pár hét és már fel sem fog tűnni
csak az elégedettség érzés amikor sorra nézed az összes kedvenc filmedet.
Kíváncsi lennék, hogy vajon mit tud a kis tesó, a SUB10.17 edge . A méreteit leszámítva a specifikációk alapján 1Hz a "különbség".Mondjuk az is érdekes, hogy a régebbi 12.17 800W -ja nem volt elég, erre itt az új és 1045W. Mi változhatott még benne, mi a létjogosultsága?
-
python1
veterán
válasz
Khaosz55
#170276
üzenetére
Na végre! Gratulálok!
Tamo
Tényleg jól néz ki a szubod, biztos profi volt aki .....
Most én is jövök a frontjaimmal, macskával.
Egyre jobb a hangjuk, ahogy járódnak a magassugárzók. A két oszlop közötti rész, kap egy bazi nagy centert, és egy akusztikai áteresztő vásznat, aztán a front befejezettnek tekinthető, ja meg dekoratív szövetetést a két oszlop.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Battlefield 6
- Bittorrent topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Motoros topic
- Anime filmek és sorozatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Arc Raiders
- Hegesztés topic
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 Pro 128GB Graphite-1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3669
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
- Bontatlan Lenovo T14S WUXGA Touch Ryzen5 Pro 7540U 16GB 256GB Radeon 740M Win11 Pro 3év Garancia
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- SEAGATE ST6000NM0034 6TB 7.2k 3.5 512e SAS HDD ST6000NM0034
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cavernt akkor kell ráengedni amikor végleges a dobozod meg a szoba.





