- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
Hirdetés
-
Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
ma Újabb EV brand rukkol elő okostelefonnal, ezt a formát viszont már láttuk valahol.
-
Kanada big tech-adót zúdít az amerikai cégek nyakába
it Nem várnak tovább a nemzetközi megoldásra, a nagy tech cégekre 2024-től digitális szolgáltatási adót vetnek ki.
-
Ghost of Tsushima: Director's Cut - Íme a gépigény
gp A PC-s kiadás crossplay és trófea támogatással érkezik hamarosan.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cs1csó
félisten
Van arra valami vizsgálat, hogy milyen frissítési ráta az ami felett már az emberi szem nem tudja érzékelni a különbséget?
A felbontásnál úgy tudom, hogy kb. egy 8K-s felbontású panelnél érjük el azt a képpont méretet aminél már azok nem láthatóak, nem megkülönböztethetőek. (bár lehet 16K az de mindegy a lényeg, hogy már gyakorlatilag elértük) -
Synthwave
HÁZIGAZDA
Persze, hogy van előny, csak ahogy haladsz 144-től felfelé, úgy egyre marginálisabb, és egyre kevesebb ember veszi észre. Amúgy 360 Hz-cel is van videója, de erről rengeteg forrás van a neten.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
válasz Synthwave #53 üzenetére
Megkerestem a Linus 360 Hz-ről szóló videóját, s ott senkinek se sikerült észrevenni a különbséget 240 és 360 Hz között. Ha olyan rengeteg van, akkor légyszi mutass egyet, mert én nem találtam vaktesztet, csak rengeteg bullshitet.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Subi77
csendes tag
De pont az a lényeg, hogy neten időnként gyorsan, akár a görgetés megállítása nélkül akarunk infókat. Ne úgy képzeld el, hogy ilyenkor valaki elolvassa a teljes képernyőtartalmat, hanem inkább úgy, hogy egy sztringre keres, hogy szerepel-e a szövegben, mert már ez is megmutatja, hogy releváns lehet-e...
Nyilván együtt lehet ezzel élni, mint ahogy elég sok minden nélkül kihúznánk valahogy, de az ember már csak olyan, mindig jobbra vágyik, többet akar. -
-
Chaser
titán
mekkora panelnél és milyen távolságból?
másik topikban mondtam tegnap, felbontás méret nélkül nem releváns
pl 27" 1080p az kb 55" 4k ppi-ben
ha 27"-on is 4k van már mindjárt másabb, ott már esélyesen kevesen vennék észre a 8k-t, 55"-nál biztos látnám - az még elég "pixeles" 4k-n -
75"-nál meg nagyon gyenge a ppi 4k-val, és hát nem azért vennék nagyobb tv-t hogy messzebbről nézzem : )_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
A méret önmagában szintén nem releváns. A méret és a nézői távolság aránya számít.
Én pár éve részben azért vettem 27" helyett 32" monitort, hogy nagyobb legyen a pixelméret. Nem tudom Windows 11-ben azóta lett-e normális skálázás, de 2022-ben már jó lenne ha túl nagy felbontású monitor nem lenne hátrány munkára.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Chaser
titán
így van, benne is volt az előző hsz-emben csak burkoltan : )
panel mérete+felbontás+a szemtől való távolság
szerintem az nem változott
a tragikus enyhe kifejezés, 32" 1440p-n a resolvenál szenvedtem rendesen az ui méretezésével, 4k-n valami frenetikus lett volna_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Cs1csó
félisten
+1 lezso6
Erre nem gondoltam, persze egy 200"-os panelen biztos láthatóak már a pixelek de ahogy írta lezso ott már ugye bejön a képbe a nézési távolság.
Fene tudja a lényeg, hogy nem látom értelmét a az egyre nagyobb "K"-nak, más irányba kéne fejleszteni. Nekem ez a HDR dolog is túlzás néha, retinakiégetés. -
Chaser
titán
nem felesleges szerintem, 75" tv-nél már igen csekélyke a 4k ha valaki közelebbről nézi, pl én - nézném, mert nincs : ) -, abból nem is vennék 4k-sat, oda már simán 8k
de ahogy jönnek a nagyobb panelek és a nézési távolság kevéssé csökken már 16k is lesz szerintem későbbiekben
főleg ha az ember leül szimulátorozni : ) 55" 4k-n kb 1m-ről azért látom a pixelességet
nekem dv/hdr is tetszik ha korrektül van megcsinálva, persze nem is arra való hogy izaurát toljon az ember napi sok órában hdr-rel, de sok filmnek "jól áll" - más téma hogy értelmes film alig van, azon meg semmi nem segít -_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
-
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Írtam, hogy 144 fölött egyre marginálisabb, példát is írtam, hogy mihez lehet jó a több (a Linus bagázst egyébként szeressük, de nem egy abszolút terminátor banda, és a perifériák sem a csatorna erőssége).
A motion blurt meg ki kell írtani a játékokból.
Tessék, itt egy monitor bemutató az említett OptimumTech-től, ami belemegy, hogy miért lehet jó (kevesebb motion blur, simább animáció, alacsonyabbb input lag/pixel válaszidő, profitálás a 8 kHz-es polling rate-ből), de RIOS mágusként gondolom te is tudsz szűrni a célzott Gugli keresés találatai közt.
tl;dr: Többszáz fps-sel játszó, hardcore/kompetitív playereknek valók ezek, nem munkára vagy Féjszbukozni. Irodázni már egy 144-es is több, mint kellemes.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
válasz Synthwave #69 üzenetére
Én is csak ilyeneket találtam, de ez csak bemondás, nem bizonyíték. A linkelt bemutatódon sincs vakteszt, csak marketing bullshit.
Olyan tesztet keresek, ahol random felváltva 60 Hz, 144 Hz, 240 Hz, stb. alatt játszanak emberek, de nem tudják melyik-melyik. Ami lényeges kérdések lennének:
1. Meg tudják-e szemre különböztetni, hogy melyik-melyik?
2. Jobb lesz-e a játékbeli teljesítményük a nagyobb framerate-től?A második lenne ugye lényeges, csak azért sok partit kéne játszani ugyanannak az embernek, hogy a mérési hibahatár alacsony maradjon.
Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy valaki a 144 után a 240 Hz-ből profitáljon. Viszont jó lenne erre tudományos bizonyítékot látni, hogy legalább egy ember képes rá. Ilyet nem találtam. Ezek után meg az lenne érdekes, hogy az emberek hány százalékában van meg ez a képesség, de ehhez meg ugye sok emberen kéne tesztelni.
"A motion blurt meg ki kell írtani a játékokból."
A játékokban lévő post-process motion blur-nek semmi köze nincs a filmek motion blurjéhez, mert utóbbi a felvétel sajátossága. Ugyanezt egy játékban pontosan emulálni iszonyatosan nagy számításigényű lenne.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
"sincs vakteszt, csak marketing bullshit."
Akkor nem egy videót néztünk, mert elég jól prezentálta a különbségeket.
"Olyan tesztet keresek, ahol random felváltva 60 Hz, 144 Hz, 240 Hz, stb. alatt játszanak emberek"
Ilyen is volt Linusszal. Amúgy 60 és 144 között még a krumplifarmer gyerekkori cimborám is úgy látja és érzi a diffit, hogy öröm nézni.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
válasz Synthwave #71 üzenetére
"Akkor nem egy videót néztünk, mert elég jól prezentálta a különbségeket."
Nagyon félreérted. Nem az a kérdés, hogy valóban több-e, hanem hogy tényleg profitálnak-e belőle a játékosok gyakorlatban is? Ajánlom, hogy nézz utána jobban a vakteszt és a placebo fogalmának.
"Ilyen is volt Linusszal."
Akkor mutasd meg légyszi, mert nem találom. Nem 60 és 144 között érdekel a dolog (ez úgy emlékszem volt Linusnál és kimutatták hogy működik), hanem 144 felett.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
E.Kaufmann
addikt
Valami képszerkesztőben vagy HDR videólejátszásnál nem lehet ezt az 600 Hz-et nagyobb színfelbontássá alakítani, olyan frc-s módon? Ha negyedeljük, az is még 150Hz, és kapunk 2 bites javulást. Persze ezt a GPU-nak is támogatni kell, mert sw-ből kapcsolgatni, kicsit erőforrás zabáló lenne :)
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Mit kell ezen kutatni? Elmondta, és meg is mutatta, hogy mi a különbség. El kell döntened, hogy profitálnál-e belőle, ha simább az animáció, alacsonyabb a pixel válaszidő és nincs motion blur.
Azt látatlanban is megmondom neked, hogy ha nem játszol valami FPS-t igen magas szinten, akkor valószínűleg nem. Ha játszol, akkor marginálisan jobb, ha meg olyan FPS-t tolsz, amiben kifejezett részlethegyek a grafika, picit többet, mert a bumpmaplensflare özön nem mosódik össze annyira a PoV gyors mozgatásánál.
"Nem 60 és 144 között érdekel a dolog (ez úgy emlékszem volt Linusnál és kimutatták hogy működik)"
Ezt nem igazán kell kimutatni. Ránézel az első smooth scrollra vagy elhúzod az első ablakot oprendszerben, és kinyomja a szemed a diffi, és érzed is, hogy jóval közvetlenebb az egérpointer reakciója a mozgatásnál.
"Akkor mutasd meg légyszi, mert nem találom."
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
válasz Synthwave #74 üzenetére
Azért kéne kutatni, hogy megtudjuk, hogy ténylegesen a gyakorlatban van-e értelme, mert mondjuk nem szeretnék feleslegesen pénzt kidobni. De egyébként nálam nem számít, mert nem gémelek viszont attól még érdekelne, hogy hol a határ, merő kíváncsiság.
Olyan érzésem van a témával, mint az MP3 vs FLAC vagy FLAC vs Hi-Res (96 kHz 24 bit) kérdésnél, ahol azzal megy az érvelés, hogy de hát jobb, hisz több információt tartalmaz. Igen utóbbi tény, csak az a kérdés, hogy te azt érzékeled-e? Illetve egyáltalán érzékeli-e bárki? Az lényegtelen, hogy te úgy gondolod, hogy érzékeled, mert ott a placebo-hatás, ami miatt az érzékelés nem feltétlenül korrelál a valósággal. Ezért szükséges vakteszttel vizsgálni minimum azt, hogy egyáltalán létezik-e olyan ember, aki képes különbséget tenni.
Én nem merném kijelenteni ilyen nagy magabiztossággal azt, hogy 144 Hz felett van értelme, amíg ezt nem támasztja alá egyértelmű adat.
Does High FPS make you a better gamer? Ft. Shroud - FINAL ANSWER
(nem értem miért küldtél képet link helyett, úgyhogy betettem ide én )
Na végre, ez már érdekes, köszi!
Az alanyok akkor elvileg, ha jól értettem (csak átfutottam):
noobok: Linus, Paul
streamerek: Shroud, MrGrimmmz
profi: CoreyEredmények:
A noobok profitálnak igazán mindenhol.
A streamerek is többé-kevésbé, de fura módon a 60 Hz nem hátrány a 144-hez képest.
A profinak hatalmas hátrány a 60 Hz, de a 144 és 240 Hz az mindegy.A noobok nagyot profitálnak igazán mindenhol.
A streamerek is profitálnak, de messze nem annyit.
A profi is, de de a 240 Hz-ből már nagyon minimálisat, alig 3% az szinte semmi.A noobok mindenhol egyértelműen profitálnak.
A streamerekcsak 144Hz-ig jobbak, 240 Hz mindkét esetben rosszabb az eredmény.
A profi 144 Hz-ből profitál, de a 240 Hz alig 1.5%-kal jobb csak.Konklúziók:
1. A 60 Hz kevés.
2. Profiknak nagyrészt elég a 144 Hz.
3. Ha noob vagy, akkor jól jön a 240 Hz.Én most megzavarodtam.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Egon
nagyúr
Tesztekben szépen lehet látni a különbséget mondjuk 144-166 és 240 Hz között. A gyakorlatban kevésbé... Van itthon egy 240 Hz-es és egy 166 Hz-es monitor (előbbi a gyereké, utóbbi az enyém). Nézegettem, de nem igazán van különbség (pedig mint mondottam, a netes tesztekben látom az eltérést).
Nyilván van ember, aki vakteszten is meg tudja mondani hogy melyik melyik, de vélhetőleg 300-360 Hz felett már elenyészően kevesen lehetnek ilyenek (már ha van egyáltalán ilyen Superman).
Ez kábé olyan, mint az 500 Hz vs 1000 Hz az egereknél: 1 ms a különbség, az egyéb lagokból következően kb. az van, hogy 7 vs 8 ms múlva látod az egér mozgását a kijelzőn, ergo totál észrevehetetlen, placebo hatással "kimutatható" a különbség - még akkor is, ha egyes fórumnácik többek között a leuralt egeres topicban bőszen hirdetik az ellenkezőjét...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Látom, még mindig fáj, hogy vagy nyolc évvel ezelőtt leuraltam a zöldségedet abban a topikban. Kicsit fárasztó már.
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Hifi topikot már sikerült megtisztítani a tudománytalanságtól.
De egyébként tök elképzelhetőnek tartom hogy van értelme a magasabb frekvenciáknak 144 Hz felett, meg akár az egérnek is. Csak szeretném látni hogy mennyi értelme van. A fenti teszt is elég fura eredményeket adott, pont hogy nem a profik kerülnek előnybe, hanem a bénák.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Szegény akkumulátor .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Egon
nagyúr
Ha vaktesztben bebizonyítja bárki, hogy érzékeli a különbséget, mondjuk 360 Hz felett (vagy akár a fenti egeres példát) akkor elhiszem, hogy van értelme - addig marketing bullshit meg babona az egész, nem több.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
ddekany
veterán
PWM (vibráló háttérvilágítás) kiszúrására a legegyszerűbb trükk, hogy fehér kép előtt nagyon gyorsan és széles mozdulattal megrázod a mutatóújad (mint a "Nem nem"/"Na na" gesztus). (A kezed a monitorhoz közel legyen, hogy arra a távolságra fokuszáljon a szemed.) PWM esetén sok ujjat látsz, anélkül meg csak egy összefüggő elkenődött árnyat.
[ Szerkesztve ]
-
Chaser
titán
ez így van, talán cgi-ket tolják nagyobb felbontáson
de sokkal szebb a kép nagyobb felbontású kijelzőn, 8k tv-t se azért vennék mert tartalom kell rá, hanem mert egyszerűen szebb, homogénebb a kép
játéknál is tejesen más pl egy 32" 4k vagy fhd kijelzőnél a végeredmény, hiába csak 1080p-n megy a játék, próbáltam - persze nem az igazi natív 4k kijelzőn sem, de a natív felbontású 1080p kijelzőjénél jobb a végeredmény -ez a "sokhz" dolog meg nyilván egyéni, van aki érzékenyebb rá és lehet profitál is belőle
a flickeres mese is egyéni, pedig ott elég könnyű bizonyítani milyen a flicker free-vel szemben, de sokakat egyáltalán nem zavar
sarkított példa de a "sokhz" is ilyesmi lehetszerk:
ddekany
látod nekem ahhoz nem kell trükk, ránézek és érzékelem - telefonon szoktam megmutatni ismerősöknek ha valami gondjuk van a kijelzővel -
amikor még nem tudtam mi ez, mért zavar a kijelző akkor is érzékeltem nyilván, utána kezdtem kicsit belemenni a témába
elég sok notebookot kellett skippeljek emiatt, mert egyszerűen 1-2 óra után minden bajom volt[ Szerkesztve ]
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Chaser
titán
így van, én is ismerem
de "sajnos" nem szorulok rá, egyből látom ha valami pwm-es - de 1-2 óra után már nem csak látom, hanem megfájdul a fejem, de volt hogy hányingerem is volt anno, érzékeny a szemem erre nagyon -
kamerával azért jobb, mert a különböző fényerőkön tudod nézni a hullámzás mértékét, vásárlásnál is lehet használni szintén - érdemes megnézni világítástechnikai boltokban is milyen szemeteket árulnak sokszor, nagy nevek is -
nem a panellal van gond, hanem a háttérpilács' ledek vezérlésével_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
Reggie0
félisten
En meg programozason es eleg szokszor gorgetek, mikozben olvasok
#43 moleculez: Igen, a kepfrissitesi frekvencia azt hatarozza meg, hogy mennyire gyorsan tudsz gorgetni, amig olvashato marad a szoveg.
#57 Subi77: Ezt nehez megmondani, szamit a felbontastol kezdve sokmindentol(pl. subpixel elrendezestol is). Inkabb elobb ered el azt a sebesseget aminel gyorsabban mar nem tudod olvasni a sorokat. Ha a legjobb minosegre megyunk, akkor logikusan 1 pixel/kepkocka a valtozast engedung meg, ennel kisebb nem is lehet), ekkor negyed kepernyo/masodperc lesz a max gorgetesi sebesseg 360Hz eseten (fuggolegesen 1440p monitorral).
[ Szerkesztve ]
-
Kansas
addikt
-
Alaaf Pi
aktív tag
Kérdés, hogy nézzük, hogy akarjuk kezelni: ha a kép egyenletessége kapcsán vizsgáljuk a kérdést, akkor mondhatjuk, az ideális eset az, ha Fps(monitor)=N*fps(kép), és N minél nagyobb. Ha tudsz 120fps-t kitolni a VGA-ból, akkor 240-360-480-600...Hz képfrissítés az ideális, szinkronizálva. Hogy hol a vége, ahol még értelme van, gondolom sok múlik a monitor és az előtte ülő egyéb paraméterein, fényerő n, szem érzékenységén -lásd PWM vezérlés- stb.
-
Ha van füled, akkor már lehet mérni, mikrofon vagy egyéb műszer sem kell. Vakteszttel kimutatható bármi, hogy tényleg azt érzékeled-e amit gondolsz vagy csak bemagyarázod magadnak. Pl a gyógyszeripar is vaktesztekkel működik, mert csak így tudják biztosra mérni, hogy mennyire hatásos az adott hatóanyag, kiszűrve a placebo-hatást. Ha a gyógyszerek hatékonysága is a hifihez hasonlóan bemondásra lenne, akkor elég hamar kihalnánk...
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Kansas
addikt
Pedig elég keményen bemondásra megy pl. a homeopátiás szerek iparága... meg még sok más is. Elég egy kellően homályos nyilatkozat a hatásra és még fogyasztóvédelmi ellenőrzésen is átmegy.
Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.
-
Ribi
nagyúr
Csak ez azért nehéz, mert teszt közben nem úgy viselkedsz mint amúgy, több a stresz, ami kihat az értékelésedre is. Gyógyszer testeknél meg igazából mindegy mit gondolsz, senkit sem érdekel gyógyszerek 95%-nál (max "kedvjavítóknál" érdekes), ott van egy kontrol csoport amihez nézik. Szóval hasonló, de kicsit más. Mindenben vaz igazság, de mindegyikbe bele lehet kötni. Sajna nincs hosszútávú vakteszt hifire, ahol nem "stresz alatt" tesztelsz. FPSben szerintem pl azért nehéz különbséget tenni, mert pl a profik megszokják az adott körülményt, kitapasztalják az egész engine és akármi mikéntjét, de érzésre minél folyamatosabb annál jobb, de eredményben ez megint nem látszik, mert profik. Ha egy szöget vernek a seggükbe is majdnem ugyanolyan jól tolják majd és az eredményen nem sokat változtat, de attól még érzésre valszeg igen más lesz a véleményük. Ha érted mire célzok. A "nooboknál" viszont kimérhető volt. Nyilván mindenben van "csökkenő megtérülés", de ki lesz az aki rámondja majd a másikra, hogy én innen már nem látom, úgyhogy te se láthatod mert csak.
Kansas: Homeopátia is egy érdekes állat, köztudottan az ember közérzete nagyban befolyásoklja az öngyógyítási képességét. Habár lehet nem a gyógyszertől javul meg, de mégis hozzájárul. Nem áruhatnak 1 féle bogyót ami mindenre is jó, mert az nem hitet el veled semmit.[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
Részlet kérdés mi okozza, attól még stresszes lesz tőle az ember. Én orvosnál rendszerint igen magas vérnyomást produkálok (ami mért és valós eredmény). Mindegy miért, de az eredmény ott van. Szokták ezt nevezni vizsgadrukknak is, sajna ez is jellemző rám. Innentől bármikor is valami audio tesztet próbálok csinálni, kicsit sem a szokásos fiziológiai állapotban teszem. De ezek mind visszafele is igazak.
[ Szerkesztve ]
-
Cs1csó
félisten
Dettó, a vérnyomásom már akkor magas, ha mérem magamnak. Ezt azzal tudtam leküzdeni, hogy egy ideig napi rendszerességgel mértem és "megszoktam" ilyenkor mondjuk 135/75 a vérnyomás a pulzus meg 60. DE még orvosnál simán akár még aznap 160/ valami és a pulzus is magasabb.
"fehér köpeny szindróma"
-
De ha tegyük fel a stressz hatására tényleg rosszabbul hallasz (de ugye ezt is bizonyítani kéne ám, ez nem olyan könnyen mérhető dolog, mint a pulzus), s megbuksz a vakteszten, abból se következik az, hogy stressz nélkül ne buknál meg vagy hogy a vakteszt hülyeség lenne.
Meg ugye ha az adott vakteszten elég sok mindenki elbukik, azaz senki sem képes teljesíteni, akkor igen nagy a valószínűsége annak, hogy nem is fog több. Nem pedig az, hogy jaaa, biztos a vizsgadrukk miatt nem sikerült senkinek, hisz ha nem vakteszten próbálják akkor mindenki hallja a különbséget; tehát nem velük, hanem a vakteszt koncepciójával van a baj... Na ezt hívják kognitív disszonancia redukciónak, amikor a valóságot hozzátorzítod a saját percepciódhoz.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- 3DMark (2013) eredmények
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Háztartási gépek
- Spórolós topik
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- 3DMark 11 eredmények
- Anime filmek és sorozatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Limitált ideig ingyen kipróbálható az Assassin's Creed: Mirage
- További aktív témák...