Hirdetés
- Google Pixel topik
- 700 km felett a Model 3 hatótávja
- Garmin Fenix 8 AMOLED - a csúcshódítás költséges
- Apple iPhone 14 - tavalyi termésből főzve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Íme az új Android Auto!
- A Galaxy A16 5G az új mérce: hat év frissítés az alsó polcon
- Vernee Thor - mondhatni isteni
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Valójában egy viszonylag szűk rétegnek való elsődleges autónak
Magyarországon ez egészen biztosan nem így van (itt országon belül sincsenek olyan távolságok, amiket ne lehetne áthidalni). A terjedés lassulásának elsődleges oka anyagi természetű. De hát az átlagmagyarnak sohasem volt pénze új autóra. Belsőégésűre sem. -
veterán
A lakosság mekkora része ingázik országhatáron túl olyan mértékben, hogy számára az időnkénti töltés extrém kényelmetlenséget okozzon? Vagy akár országhatáron belül?
Mármint érted, az átlag család úgy néz ki, hogy meglátogatja a nagyszülőket havonta, esetleg ingázik a melóba < 50Km-t. Az átlagos autó Magyarországon valami 15K Km-t fut? Az mi? Semmi.
#160Hi!King
Persze, vannak olyanok, akik ritkán mennek nagyon sokat. De ők messze-messze a kisebbség, nem a többség. És még ők is le tudják ezt hozni egy modern, nagy akkus EV-vel. 300Km-enként tartanak egy 20-30 perces pihenőt, és csoki. Ha úgyis ritkán van ilyen, akkor nem nagy vasziszdasz.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Buda déli részéről eljutni az északira sok időt és átszállást igényel.
Ezt nem értem. Kb. pont ezen a vonalon mozgok (ráadásul Pestre is át kell mennem), és Buda-Buda részen átszállás nélkül megoldható a fonódó miatt.Persze sok idő, de hát városon belül bringával, kocsival, tömeggel nagyjából ugyanannyi idő. Londonban se gyorsabb.
-
veterán
válasz Gargouille #199 üzenetére
Azt nem értitek meg, hogy a kettő összefügg. Azért szar a választék a helyi boltban, mert könnyen, olcsón jutottak az emberek autóhoz, amivel el tudnak menni a hiperbe. Ha a mobilitás továbbra is korlátozott lenne (mint régen), akkor helyben kialakulna egy fejlettebb infra.
-
veterán
válasz arnyekxxx #204 üzenetére
Ez azt jelenti, hogy a tipikus 1,5 milliós gépjármű most sem felel meg a modern kor követelményeinek. Az, hogy a te lekopott lakkozású verdád neked megfelel, az ebből a szempontból indifferens.
#205arnyekxxx
Ezen mi a meglepő? Régen ez volt a helyzet, most meg folyamatosan szűnnek meg a vidéki boltok. Az emberek nyilván vásárolnak valahol...Az árak nem a lidlhöz képest csökkennének, azt a szintet lehetetlen lenne tartani, hanem a mostani vidéki kisbolt szinthez képest.
-
veterán
Multimédia az lényegtelen parasztvakítás
Gyakorlatilag a multimédia key selling pointtá lépett elő. Ma már mindenki leszarja, hogy milyen motor/futómű van a verda alatt, mert minden autó egészen jó az átlagember számára. Az újautó vásárló első kérdése, hogy rá tudja-e szúrni a gépre a telóját.
...hát a biztonságtechnika, az valamennyire változik, mert lehet most is venni szerényebb biztonsággal felszerelt autót
Már nem nagyon lehet. Pont mostantól kötelező egy rakás korábban extraként árult fícsőr: [link]
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Én sem értem. Te Buda Dél-Észak közlekedésről beszéltél, nem falvakról. A Budai fonódó villamos átszeli teljes Budát Budafoktól egészen a Bécsi útig átszállás nélkül, 1 átszállással Szentendréig (HÉV).
A környezetvédelmi és biztonságtechnikai berendezések mind EU-s előírások. Nem lehet forgalomba helyezni új autót ezek nélkül. Az EU-nak van egy Vision Zero célkitűzése, ahhoz ezek az eszközök. Szerinted ezt a gyártók lobbizták ki?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz moongoose #259 üzenetére
Ezzel kapcsolatban szerintem nem is nagyon lehetne vitatkozni a kollégával. Az autóknál a lokális szennyezés a gond. Budapesten bringázva kegyetlenül érezni a kipufogófüstöt. Ez mindenkire hat (+ a szálló por), statisztikák szerint is megrövidíti a városlakók életét.
Erre persze nem 1 szent megoldás lesz. Előbb-utóbb bizonyos városokba/városrészekbe csak zéró/alacsony emissziós járművek hajthatnak csak be. Ez Nyugaton már meg-meg valósul, de nálunk sincs beláthatatlan távolságban. Ezzel párhuzamosan/ez által radikálisan csökkenteni fogják, és megnehezítik az autós közlekedést.
Az autóiparban is, mint mindenhol máshol, megy az olcsósítás. Most egy Skoda Karoq-ot hajtottam pár hétig, hát...15+ milliós verda nyöszörgő ajtóbehúzóval, kopogós műanyagokkal, 20+ éves monkróm kijelzővel a műszerfalon. Nonszensz. De már az én 11 éves Rav-omon se akarnak külön cserélni szilentet, csak egyben lengőkart százezrekért.
-
veterán
Mert a hibridséggel párhuzamosan növekedtek a méretek is
Oké, de a kettő között zéró az összefüggés.
#271Hi!King
Mármint milyen szabályozásra gondolsz? Ha az emisszió kötelező csökkentésére, akkor igen. Egyszerűen a segédberendezések annyira megdrágítják az autókat (fix költségként jelentkeznek), hogy olyan drágák lennének a kisebb verdák, amelyek nem piacképesek....pl. SUV vs. kombi, ahol a belső méret nem feltétlenül a SUV-nál nagyobb, csak a külső méret és a tömeg.
Szerintem többet látsz bele ebbe, mint a valóság. A legtöbb SUV egy kicsit emeltebb kombi, a pluszsúly a kombihoz képest 100-200 kiló.mert a kettő párhuzamosan, egy időben zajlott és zajlik le, korábban kevés batár nagy dög volt a belvárosokban.
Igen, de ez a piaci igény. Ennek semmi köze a hibridséghez.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Igen, ismerem a környéket. De akkor leírom még egyszer: Budapesten a Deákon nem azért szar a levegő, mert Solymáron dugó van a 10-esen.
Erre leírod azt, hogy Solymáron és környékén szar a levegő. Ez már tényleg parádé, amit csináltok.
De most hogy jön ide a kultúrnövények szennyezése? Nyilván nem a világ legfaszább dolga autópályák mellett kultúrnövényeket termeszteni. Erre vannak határértékek, vizsgálatok, stb. De van egy csomó olyan anyag, ami belélegezve szar, elfogyasztva meg nem. Pl. a szálló por is ilyen. Na, ezzel speciel elég nagy gond van a városokban, a szántóföldön meg elfér. Érted?
#302Hi!King
Az egyterűek nagy része kb. koppra akkorra, mint egy átlagos SUV. Akkor most miért jobb az előbbi, és miért rosszabb utóbbi? Nem értem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
De mit? Mármint szerinted eddig nem volt emisszió a szántóföldek mellett? A hibridek generálták ezt?
#311Gargouille
A Dacia Duster is egy SUV, ráadásul az egyik legnépszerűbb. Ezt szerinted kivagyiságból veszik az emberek? Az utakon alsó-középkategóriás suvok rohangálnak mindenhol.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Gargouille #317 üzenetére
No offense, de most ezzel itt nem állítottál semmit/nem reagáltál érdemben. Az, hogy valaki egy Daciaban ül, zéró presztízzsel jár. Ha SUV, ha nem. Nyugaton ugyanez a helyzet egy Toyotával.
Tényleg mindent megpróbáltok már belemagyarázni a dologba, de aki egy fostos Toyotát/Daciat vesz, az leszarja a presztízst. Azért vesznek az emberek SUV-ot, mert praktikus. Ezt már Occam borotvája alapján is el lehetne fogadni a nyakatekert konteók helyett.
A legszebb az, amikor Speedzone Vályi Pista orrba-szájba fikázza a SUV-okat, aztán ő is terepjáróval jár, már amikor éppen nem egy pickupot tolnak alá.
Macbookkal/Iphone-nal a csórók flexelnek. Ezek filléres cuccok akkor, ha tényleg van pénzed.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Persze, mindenféle autója van, de most épp egy terepjáróval jár. Előtte meg egy pickuppal. Na, érted..
IG-L sebességkorlátozás van, ha rossz a levegő.
Az IG-L egy terror. Persze ráfogják a szar levegőre, de vannak fix IG-L szakaszok is, ahol egész évben korlátozás van. Sőt, gyakorlatilag lakatlan területeken is érvényben van rendszeresen. Tehát a levegőminőség és az IG-L között szerintem zéró összefüggés van. Ez egy sima sebességkorlátozás, vastag büntivel.
Önmagában az, hogy SUV-ról van szó, nagyobb tömeget, külső méretet és felületet jelent azonos beltér méret esetében.
De könyörgöm, ne írd már azt, hogy azonos beltér méret, mert ez nyilvánvalóan nem igaz! Ha nagyobb a külső méret, akkor a belső is. Vagy szerinted a gyártók kivattázzák a karosszéria és a beltér közötti részt, hogy direkt kisebb helye legyen az utasoknak?
Vagy külső méretbe te beleszámolod a nagyobb hasmagasságot is?
#323Gargouille
ő halál komolyan többnek érzi magát attól, hogy onnan a "magasból" lefelé néz a többire az úton...
Ez amúgy nem lehet, hogy csak a te fejedben létezik? Koppra ugyanezt a melósoktól szoktam hallani.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mi évente járunk Söldenbe síelni, az ugye a legnyugatibb része Ausztriának. Elég hosszú szakaszon fix táblán ki van rakva az IG-L.
Vastagabb és más alakú karosszéria. Ez az egyik fele. A másik, hogy a kaszni is magasabb, amit vagy ki tudsz használni, vagy nem.
A karosszéria a biztonsági előírások miatt vastagabb. De ugyanilyen vastag egy vadiúj, hasonló méretű nem SUV esetén is....a kaszni is magasabb, amit vagy ki tudsz használni, vagy nem.
Akkor mégiscsak nagyobb a beltér? Az persze lehet szubjektív szempont, hogy ez a nagyobb beltér számodra ténylegesen hasznos-e.Közben a SUV-ok hasmagassága feleslegesen magas...
Hát, ez megint olyan fura kérdés. A hazai böszme fekvőrendőrök esetében szerintem kifejezetten jól jön a nagy hasmagasság. Padkára is kevésbé veszkós felállni vele. -
veterán
Egy suvval sem ragadsz bele egy bokáig érő pocsolyába. Egy terepjárót a lakossági felhasználás semennyire sem indokol Magyarországon. Már ezért is képmutatás, amit csinál.
Amúgy miért teljes joggal lefikázás egy divat suv, miközben egy 1,5x annyit fogyasztó, ezáltal jóval többet szennyező sima terepjáró oké? Remélem te se gondolod komolyan, hogy Pista rendszeresen terepre jár a verdával! -
-
-
veterán
Ez rendben is van, én se veszek emiatt EV-t. De NE magatokból induljatok ki! A tulajdonosok 90%-a tippre sosem megy egyszerre többet 300 Km-nél, legfeljebb évente 1x, amikor elgurul Horvátországba.
Senki sem mondta, hogy az EV mindenkinek való. De ezek az egy seggel legurulok 1000 Km-t érvek szánalmasak. Én csináltam azt régebben a Garda tóhoz többször is, persze 5 perces megállással, amíg teleraktam a tankot. De ma már tuti nem bírnám.
Anyámnak, öcsémnek pl. 100%-ig egy EV lenne az ideális választás. Ők szépen naponta ingáznak a melóba 20-20 Km-t, tudnának otthon tölteni. És végtelen számú ilyen ember van még. Például az agglo ingázók. És tényleg, egy Teslával lehozni a horvát nyaralást se nagy mutatvány. A gond az árral van, nem a műszaki tartalommal.
-
veterán
Perpill a dízel SUV-ommal is nagyjából olyan gyakran állok meg egy kis pihire (300-400 Km), mintha egy nagyakkus EV-vel tenném. Az egész érvelésem erre lett felépítve. Pedig én tényleg az átlagnál sokkal gyakrabban megyek hosszúkat (700-800 Km).
Azt állítom, hogy ez a pihenőidő intervallum reprezentálja az átlagot, sőt!
...én sem pont az egy seggel történő vezetésre gondoltam. Hanem a többszöri megállást...
Hátőőő, oké, csak hogy máshogy kell értelmezni azt, amit mondtál? Mármint tényleg ennyire fáj, hogy 2x meg kell állni egy 1000 Km-es úton, ami amúgy is bő 12 óráig tart a dugók/egyebek miatt? És mi tényleg legalább ennyiszer megállunk a dízellel is. De másoknál is ezt figyeltem meg a csapatban, nem is mindig én vezetek.
Egy Horvátország 1 kötelező megállással lehozható.
Most akkor tényleg részletesen írd már le pls, hogy pontosan mi az, ami EV-blocker részedről. Esetleg tegyél mögé konkrét számokat is.
Számomra a top egy 100Km-es EV + 2.0-ás dízel lenne. Az a baj, hogy árban ez nem tud versenyképes lenni. A komplexitása is nagy, szóval a fenntartás egy rémálom hosszútávon.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #352 üzenetére
Most Magyarországról beszéltem, mivel a kollégák gondolom itt élnek.
Az 1000km-es hatótáv nem azért jó mert nem kell megállni, hanem azért mert azzal ott és akkor áll meg az ember amikor neki jólesik, és nem az autó diktál.
Hja, ez inkább töltőhálózati kérdés. Pl. 2 éve voltunk Schladmingban síelni, ott a hotelben ki volt rakva vagy 30 töltőpont. Szóval ez az érved addig releváns, amíg nincs a közelben normális töltő. Perpill nincs mindenhol, szóval kompromisszumos a dolog.De amúgy már én is nézelődtem, és elvileg egy Teslával le tudnánk fedni most is az igényeinket. Egy haverom már vett egy Y-t, pedig ők is járnak síelni.
-
veterán
Ez amúgy a gyakorlatban ebben a formában meg is történik, vagy elméletben csinálnád így? Csak azért, mert mi szoktunk így utazni, de a megálláskor a váltópilótának is szüksége van szünetre. Ugyanis maga a mozdulatlan ücsörgés is fárasztó, nem csak a vezetés. Plusz pisi-kávé, sorban állás, egyebek, simán összejön 20 perc/stop.
De oké, elfogadom, hogy ti így nyomjátok. Viszont hogy ez nem általános, arra a nyakamat tenném fel!
Barrett:
nem, irtó tahó módon vezetek, letolva mindenkit. De a realitás az, hogy az átlag így se tud 120-130-fölé menni, mert IG-L, meg trafik, meg dugók. Egy nagyakkus EV elvileg 300-400-között tud ilyen átlaggal.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Barret001 #360 üzenetére
Szerintem nem így van. Tavaly a Model Y volt az év legnépszerűbb autója Európában. Azzal ez megugorható.
Meg hát ez is olyan, hogy utazóautónak nyilván nagyakkus nagy autót veszel. Így van ez most is, csak benzin/dízellel.
#365Attila0
Szerintem nem lesz ilyen.Nem lehet majd ugyanúgy használni, egyszerűen ki lesz kényszerítve az, hogy kompromisszumot köss.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
Mint ahogy a mentőautók most se üres tankkal indulnak neki a riasztásnak, ugyanúgy nem üres akkuval fognak nekiindulni a jövőben. 30-40 km-es körzetekről beszélünk maximum, ezt már ma, a mai akkutechnológiával is le tudja hozni bármelyik furgon. A távolsági szállítás más téma, de azt most is helikopterrel csinálják, ha életveszélyes a sérülés.
-
veterán
Nyilván nem fogják lecserélni a komplett flottát azonnal, főleg, hogy a nagy gépek esetén ez a dolog még gyerekcipőben jár. Az se biztos, hogy az akku vonal lesz a nyerő, hiszen ott a hidrogén is jobban beválhat (bár kétlem).
Viszont évtizedes távlatban a trend egyértelmű. Elektrifikáció felé halad minden.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Jó, de nyilván nem mentés közben van a tankolás, érted. Megnézném amúgy egy átlag mentő napi futásteljesítményét, de meglepődnék, ha 100 Km fölött lenne. De legyen 200, ezt simán lehozza már most is bármelyik furgon. Ha meg napközben lecsoffad az akku mondjuk 30%-ra, akkor rátöltenek az állomáson.
És a mentésirányítás se úgy néz ki, hogy van egy szent kocsi a körzetben, ha az lemerül, akkor megáll a világ. Nyilván van egy pool, amire lehet riasztást küldeni, ha valamelyik valami csoda folytán lemerülne, akkor majd küldenek másikat. Magyarországon inkább személyzet nincs rá, nem a kocsi a szűk keresztmetszet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Hja, átlag futásra gondoltam. A legtöbbet amúgy nem a stroke-hoz vonuló eset/rohamkocsi megy, sőt, talán az futja a legkevesebbet, mert ilyen esetből arányaiban elég kevés van. Sokkal gyakoribb az alacsony riasztási szintű mentőkocsi, ami nem életveszélyes sérülésekhez megy.
De bármelyiknek bőven-bőven megfelel egy mostani elektromos furgon hatótávja.
-
veterán
Simán lehet reális, mert a kocsik 0-24-ben használatban vannak, csak az emberek váltják a műszakot.
Erre írtam, hogy röhögve teljesíti ezt a jelenlegi akkutechnológia is.
A mentés eleve rétegelten működik. Ami időkritikus, az jellemzően az állomáson áll készenlétben.
#390btprg
Most érted, így tudnak biztonságosabbak lenni. Melyik személyeutó volt utoljára 900 kiló? Az F-Astra?[ Szerkesztve ]
-
veterán
Most ez miért releváns? Ha tömegkatasztrófa van, akkor se 200 Km-ről vezényelnek oda kocsit, hanem a közelből + helikopter. Ott voltam nemrég a rally balesetnél Bajóton, oda is a közelből jött a 8 mentő + 4 helikopter.
És még egyszer, akit odavezényelnek, az nagy valószínűséggel az állomáson van készenlétben. -
veterán
Szerintem még mindig nem érted, hogy hogy működik a mentés(irányítás). Nincs olyan, hogy egy kocsi folyamatosan riasztásban van. Tegyük fel, hogy egymás után történik 2 kritikus esemény (ennek a valószínűsége gyakorlatilag nulla), még ekkor is bőven lesz delej az akkuban.
Amit forszírozol, az egy soha be nem következő esemény. Ilyesmire egyetlen ország egyetlen katasztrófaelhárítása sem méretez.
Nem a kocsik hatótávja a szűk keresztmetszet (ev esetén sem), hanem a számossága, és a szakszemélyzet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
De mitől lenne 20-perces állásidő? Főleg az egész flottában. Olyan premisszákból indulsz ki, amelyeknek köze nincs a valósághoz.
Ha ez alatt a töltést érted, akkor az úgyis olyan időszakban történik vastag tartalékkal, amikor nincs riasztás. Nyilván nem fogja senki 0-ra lefogyasztani az akkut, mint ahogy most se 0-ra fogyasztják a dízelt a verdákból.
Ilyen szempontból az EV még jobb választás is, mert azt az állomáson tudják tölteni, miközben a dízelek eseténben el kell gurulni a kúthoz. Ez önmagában több, mint 20 perces kiesés.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Oké, most már 100%-ig biztos vagyok benne, hogy lövésed sincs a mentés valóságáról. Akkor elmondom, hogy ez most hogy néz ki:
A műszakot felveszi a személyzet mondjuk reggel 6-kor. Szépen mindenki az állomáson vár készenlétben. EV esetén lóg a sima töltőn a kocsi.
Jön egy riasztás 7-kor, pilóta lehúzza a kábelt (10 másodperc), indulnak.
Kimennek a sérülthöz, ellátják, beviszik a kórházba. Irány vissza az állomás mondjuk 8-kor.
Következő riasztás jön 10-kor, fenti folyamat játszódik le újra.Ha sűrűbben jönnek a riasztások, az se gond. Tegyük fel, hogy a kocsiban van 300 Km-nyi akkupakk. Állásidőben szépen lehet tölteni, ha lemegy 50% alá.
Itt hol látsz te olyan helyzetet, ami késleltetni a mentést?
#408Attila0
Oké, menet közben jön riasztás. De ez miért lenne gond, ha amúgy bőven van még delej az akkuban? És ha nincs, miért ne lenne? Tényleg úgy beszélsz, mintha 50 Km-re elegendő akkupakk lenne a verdákban. Nyilván nem ez a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem kell tölteni, mert a kocsi 100%-os akkuval indult el az állomásról. Abból elhasznált 20%-ot. Marad 80. Ez a realitás.
Tegyük fel, hogy a kocsi éjjel-nappal szolgálatban van váltott személyzettel. Olyan nincs, hogy egy kocsi folyamatosan úton legyen riasztáson a nap 24 órájában. Ezt a személyzet se bírná. De még ha így is lenne, akkor is elég az akkukapacitás a tervezett hatótávra. És közben rengeteg az állásidő, pl. a kórházban (ahol egy sima mentő akár fél-1 órát is eltölt, amíg felveszik a beteget). Akár ott is rá lehet szúrni a töltőre a mentő beállónál.
Itt most már tényleg lefedtünk minden esetet úgy, hogy 100%-ig megoldott a hatótáv kérdése.
-
veterán
Lehetne mondani rá h gazdasági totálkár de egy DPF-szűrő és a dízel befecskendező rendszer cseréje sem olcsó mulatság egy modern dízelnél...
Amúgy ez valahogy mindig elfelejtődik, amikor ez az EV vs. ICE téma előjön. Én most vertem rá 200+ ezret a kocsira úgy, hogy volt benne egy alap karbantartás szerviz, egy műszaki, meg egy tetőablak beázás hibafeltárás + javítás. Semmi fődarab javítás, de még kopók se. Hja, első féktárcsa csere 100-ezres tétel a malacra.
Ha a motorhoz hozzá kéne nyúlni, akkor inkább beborítanám a Dunába. De ez bármelyik 2000-utáni középkategóriás verdára áll. Szépen fel lehet ugrani milliós összegig egy NEM prémium autónál is. Már ha nem kókányolásban gondolkodsz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A cikkben egyetlen konkrétum van: a dupla ár. A lassú töltésre pedig pont a kolléga írt cáfolatot. Amúgy itthon nyilván zéró realitása van az ev mentőkocsinak, hiszen a mostani ICE állomány frissítésére sincs pénz. Persze egyszerűbb a technikai akadályokra fogni a dolgot, mint bevallani azt, hogy a magyar egészségügy alulfinanszírozott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bontatlan! Lenovo ThinkPad X1 Nano G2 Profi ultrabook -50% 13,3" i7-1260P 12Mag 16/512 2K /0,97 Kg/
- Sony TA-F435R + Elac CLS6 + Norstone Epur + Norstone B250
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 5th - i7-10G i 16GB I 256GB SSD I 14" 4K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 16GB I 256GB SSD I 14" 2K Touch I W11 I CAM I Garancia!
- Ajándék Batman AS Játék+10e Ft Meta Kredit! Quest 3S 128 és 256GB 2 év cseregarancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen