Hirdetés
- Netfone
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A Xiaomi nem késlekedik az Android 15-tel
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
TKL-es újoncokkal gyarapodott a Corsair belépős K70 Core billentyűzetcsaládja
ph A FlashTappel kecsegtető, kompaktabbá tett megoldások egyike a cég továbbfejlesztett Slipstream rádióját kapta.
-
Az irodákba kéri a dolgozóit a Dell, az Ubisoft is próbálkozik
it A Dellnél a globális sales csapattól kérik a heti 5 irodai munkanapot, az Ubisoft 3 napot szeretne, de emiatt sztrájkba ütközik.
-
XY6020L Sinilink DC-DC átalakító
lo XY6020L Sinilink DC-DC átalakítóAz ok amiért írok egyszerű, elakadtam, és nem találok információt egy kérdésre, de ezt...
Új hozzászólás Aktív témák
-
K82
őstag
A napi használatra értette az átlag 200 km-t, nem arra h egy évben x alkalommal egyszerre teszel meg több száz km-t.
A cégnél nálunk is van e-Golf és a kollégák nagy része is fikázza (nagyrészt látatlanban) h csak 150-200 km-t megy egy töltéssel. Aztán ha visszakérdezek mire nem elég ez a mindennapokban jön a hápogás ha elmegy a rokonaihoz az ország túlsó végébe (évente párszor) akkor bizony már nem elég.
Persze lehetne folytatni h minek cipeljek minden nap több száz kg plusz súlyt (nagyobb akkupakk) amikor évente csak pár alkalommal lenne kihasználva? Vagy ott vannak a PHEV-k amiknél napi ingázásra elég lehet pusztán a villanyos hatótáv, de ott is cipelsz (ilyen esetben feleslegesen) egy teljes értékű ICE-t is ha esetleg messzebbre mennél.
Napi használatra ha nem sokat megy az ember szerintem (is) bőven elegendő ekkora hatótáv.[ Szerkesztve ]
Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
K82
őstag
Ennyire ne sarkítsuk ki, főleg hogy a napi töltésről volt szó.
Én is 2-4 hetente tankolok (~700 km a tankolások között), ha az említett 200 km-es hatótávot nézem sem kellene naponta töltenem hogy másnap meg tudjak vele mozdulni. Munkába, bevásárolni, gyerekért, edzésre, nagyszülőkhöz, Balatonra (na jó, az nekem kerülővel is max. 10 km); ha így nézem, a 200 km még mindig bőven elég lenne nekem és szerintem még nagyon sok embernek.Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
veterán
Valójában egy viszonylag szűk rétegnek való elsődleges autónak
Magyarországon ez egészen biztosan nem így van (itt országon belül sincsenek olyan távolságok, amiket ne lehetne áthidalni). A terjedés lassulásának elsődleges oka anyagi természetű. De hát az átlagmagyarnak sohasem volt pénze új autóra. Belsőégésűre sem. -
dabadab
titán
Én nem nagyon látom ezt a többséget. Mondjuk az átlag hétköznapi budapesti dugót nem hiszem, hogy azok generálnák, akik csak háromhavonta mennek el egy hosszabb útra, hanem azok, akik az agglomerációból (családi ház!) ingáznak minden nap Bp-re, 100 km alatt napi távon.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
veterán
A lakosság mekkora része ingázik országhatáron túl olyan mértékben, hogy számára az időnkénti töltés extrém kényelmetlenséget okozzon? Vagy akár országhatáron belül?
Mármint érted, az átlag család úgy néz ki, hogy meglátogatja a nagyszülőket havonta, esetleg ingázik a melóba < 50Km-t. Az átlagos autó Magyarországon valami 15K Km-t fut? Az mi? Semmi.
#160Hi!King
Persze, vannak olyanok, akik ritkán mennek nagyon sokat. De ők messze-messze a kisebbség, nem a többség. És még ők is le tudják ezt hozni egy modern, nagy akkus EV-vel. 300Km-enként tartanak egy 20-30 perces pihenőt, és csoki. Ha úgyis ritkán van ilyen, akkor nem nagy vasziszdasz.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
annak ilyen hóbortjai, hogy időnként messzire megy.
Neki nem való a kisaksis villanyautó. De egy rendessel a 400km-es sípálya sem nagy vaszisztdasz.Mindemellett erre talál legjobb egy plugin hibrid, a napi városi dugózást le lehet tudni aksiról és mégis el lehet menni síelni egy seggel.
-
Ez egy nagyon populista velemeny, de altalaban kiderul, hogy az alapjai hianyoznak egy ilyen otletnek. Ezen otlet szerint Budapest korul szazezerszamra kellene lennie P+R parkolohelyeknek, valamint a budapesti tomegkozlekedesnek alkamasnak kell lennie e helyzet kezelesere.
Na, ebbol a ketto feltetelbol ketto nincs meg.
https://www.coreinfinity.tech
-
Én nem a forgalomról beszélek, ami akadályozza a tömegközlekedést, hanem a BKV-ről, ami alkalmatlan lenne a plusz néhány százezres tömeg szállítására, plusz saját tapasztalatból mondom, hogy pl. Buda déli részéről eljutni az északira sok időt és átszállást igényel.
Egyébként az ötleted a sokkal jobb és fejlettebb közlekedés szervezésű Londonban sem vált be, pedig a város egyik végéből a másikba eljutni tömegközlekedéssel kb. 1 óra.
[ Szerkesztve ]
https://www.coreinfinity.tech
-
-
Attila0
őstag
"Az autók egyébként sem szerelésre tervezettek, az hogy lehet javítani az is egy technológiai potyautas."
Már meg ne haragudj de, azt hiszem hogy téged is alaposan beszippanthatott a fogyasztói társadalom eszméje, hogyha így 2024 derekán már azt gondolod hogy csakis az eldobható autó a jó autó.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mert a hibridséggel párhuzamosan növekedtek a méretek is
Oké, de a kettő között zéró az összefüggés.
#271Hi!King
Mármint milyen szabályozásra gondolsz? Ha az emisszió kötelező csökkentésére, akkor igen. Egyszerűen a segédberendezések annyira megdrágítják az autókat (fix költségként jelentkeznek), hogy olyan drágák lennének a kisebb verdák, amelyek nem piacképesek....pl. SUV vs. kombi, ahol a belső méret nem feltétlenül a SUV-nál nagyobb, csak a külső méret és a tömeg.
Szerintem többet látsz bele ebbe, mint a valóság. A legtöbb SUV egy kicsit emeltebb kombi, a pluszsúly a kombihoz képest 100-200 kiló.mert a kettő párhuzamosan, egy időben zajlott és zajlik le, korábban kevés batár nagy dög volt a belvárosokban.
Igen, de ez a piaci igény. Ennek semmi köze a hibridséghez.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Jellemzően nem nagyobb az alapterülete egy SUVnak, mint egy hasonló kategóriájú kombinak, és nem is sokkal nehezebbek.
A nagyobb homlokfelület miatt többet fogyasztanak, bár az inkább nagyobb tempónál érvényesül. Cserébe kényelmesebbek. Ezért veszik őket.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
Nem a magasabban ülés a kényelmes, hanem az hogy a feneked messzebb van a padlótól. Van olyan egyterű amiben szintén így van, de nem mindegyikben.
Környezetszennyezés tekintetében tökmindegy hogy egyterű vagy SUV. A súly meg a homlokfelület számít, abban meg nincs szignifikáns különbség.Egyél hozzá kenyeret!
-
Shadowbull
addikt
Konkrétan nekem egy előző generációs RAV4em van 6 éve, a sógoromnak meg a szomszédomnak is Corolla Kombija. A Corolla sokkal kisebb és kényelmetlenebb autó elől-hátul (hátulra konkrétan alig tudok magam mögé beülni) a csomagtér is kisebb.
A Corolla egy kategóriával lejjebb van.Mellesleg a RAV4em városban-elővárosban eljár 5 liter alatt. Egy 1,7 tonnás 200 lovas SUV. Egy dízel Swift fogyaszt ennyit.
Egyél hozzá kenyeret!
-
veterán
Igen, ismerem a környéket. De akkor leírom még egyszer: Budapesten a Deákon nem azért szar a levegő, mert Solymáron dugó van a 10-esen.
Erre leírod azt, hogy Solymáron és környékén szar a levegő. Ez már tényleg parádé, amit csináltok.
De most hogy jön ide a kultúrnövények szennyezése? Nyilván nem a világ legfaszább dolga autópályák mellett kultúrnövényeket termeszteni. Erre vannak határértékek, vizsgálatok, stb. De van egy csomó olyan anyag, ami belélegezve szar, elfogyasztva meg nem. Pl. a szálló por is ilyen. Na, ezzel speciel elég nagy gond van a városokban, a szántóföldön meg elfér. Érted?
#302Hi!King
Az egyterűek nagy része kb. koppra akkorra, mint egy átlagos SUV. Akkor most miért jobb az előbbi, és miért rosszabb utóbbi? Nem értem.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Mi évente járunk Söldenbe síelni, az ugye a legnyugatibb része Ausztriának. Elég hosszú szakaszon fix táblán ki van rakva az IG-L.
Vastagabb és más alakú karosszéria. Ez az egyik fele. A másik, hogy a kaszni is magasabb, amit vagy ki tudsz használni, vagy nem.
A karosszéria a biztonsági előírások miatt vastagabb. De ugyanilyen vastag egy vadiúj, hasonló méretű nem SUV esetén is....a kaszni is magasabb, amit vagy ki tudsz használni, vagy nem.
Akkor mégiscsak nagyobb a beltér? Az persze lehet szubjektív szempont, hogy ez a nagyobb beltér számodra ténylegesen hasznos-e.Közben a SUV-ok hasmagassága feleslegesen magas...
Hát, ez megint olyan fura kérdés. A hazai böszme fekvőrendőrök esetében szerintem kifejezetten jól jön a nagy hasmagasság. Padkára is kevésbé veszkós felállni vele. -
Attila0
őstag
"Mennyire mennél vissza a múltba?"
Kb. 25-30 évet.
"Ez a régi technológia fétis nagyrészt a survival biason alapszik, mert a kevés ami a régi eszközökből megmaradt, épp a legjobb példányok közül került ki, az emberek azokat hasonlítgatják a jelenlegi újakhoz."
Igen ez pontosan így van, és ezen a példányok vajon miért maradhattak meg az utókornak? Igen, pontosan azért mert valószínűleg vigyáztak rájuk! Tehát véleményem szerint, sok mindent azért dobálunk el, mert csak "ütjük vágjuk" őket.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
Ezzel csak az a bajom, hogy megint csak nem veszed számításba, hogy hiába sikerül valami jobbra mint a többi, ha használat közben nincs rendesen karbantartás. Hidd el hogy ugyanúgy hamar elkopna, mint az amit szerinted már a gyárba szereltek össze hitvány módon.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szerintem simán lehetnek tartósabbak. A gond inkább az, hogy a műszaki színvonal is más, amit nyújtanak. Például F-Astrából elég sok rohangál még az utakon, de azok szögegyszerű szerkezetek egy mostani verdához képest. Szóval értelmetlen az összehasonlítás.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
A kasztni fokozott rohadása megint csak arra többségre vonatkozik aki nem törődött megfelelően az autójával. Mert miután megvásárolta csak használta. Emlékszem amikor 1990 ősszén elhoztuk a Merkúrtól a Daciánkat szinte az első dolgunk volt hogy egy alapos üregvédelmet csináltassunk. Szóval azon az autón a nálunk eltöltött hat éve alatt egy rozsdapöttyöt sem láttunk. Tehát ha az F Astrák többsége is megkapta volna ezt a törődést, akkor garantáltan kevesebb rohadt volna el. A hengerfejességről meg csak annyit hogy akkoriban az is egy sokkal egyszerűbben orvosolható probléma volt mint a legújabb típusú Astrán. Mivel sokkal kevesebb segédberendezést kellett eltávolítani, ahhoz hogy egyáltalán a hengerfej levételéig eljuss
[ Szerkesztve ]
-
-
-
btprg
senior tag
Te ezeket le tudtad írni röhögés nélkül? Hogy egy mai több kilométeres vezetékhálózatot, kanbuszt, szukabuszt , ki tudja hány száz érzékelőt, mikrokontrollert, szoftvert, baromságokra optimalizált megoldást tartalmazó agyon bonyolított turbós szar, amihez speciális gyári diagnosztikai szoftverek meg műszerek nélkül hozzá se lehet nyúlni, majd tartósabb lesz? Ez még viccnek is rossz.
Ezek addig jók amíg elég újak és MÉG nincs velük gond, utána meg mehet a pingvinezés hogy mi a baja, majd bontó, mert úgyse találja meg senki, hogy melyik kábelkötegben shortol az elrohadt "zöld" műanyag szigetelésű vezeték.
Ugyanakkora eséllyel lesz hozzájuk alkatrész, speciális IC, mint egy 20 éves tévéhez. Ez már nem az a szint, hogy az utángyártók majd 30 év múlva is lemodellezik azt a termosztátházat vagy bármit, mert senki se fogja tudni, hogy milyen áramkört, milyen MCU programmal kell belerakni ahhoz hogy működjön.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
veterán
Ezt viszont cáfolnám. Vannak márkaszervizes ismerősök, sajnos a növekvő komplexitás drasztikusan megnehezíti a diagnosztizálást. Ez amúgy logikus is. Ráadásul a rengeteg elektronika a hibalehetőségeket is exponenciálisan növeli.
Egy régi verdánál mi volt? Vagy mechanikai hiba (ennek a diagnosztizálása elég egyszerű), vagy elszállt valami relé/bizti. Most meg ott tartunk, hogy napokig tart egy komplexebb hiba diagnosztizálása. Bizonyos diagnosztikai szoftverekhez csak a márkaszervizek férnek hozzá, ezáltal a költségek brutálisan elszállnak.
Egy modern járművet üzemeltetni arányaiban is sokkal drágább, mint anno. Ez nem feltétlenül baj, de számolni kell vele.
-
Tasunkó
senior tag
A nagy szervizekkel sem rózsás a tapasztalat. Inkább hazatrélereztem a kocsit, mert nem tudtak órabért mondani, az olyan lehúzósnak hangzik, hogy már cringe, és ilyenkor már a szakértelmük is kétséges, akihez hordom azzal meg beszéltem már, tudom mire képes, szóval előfordul hogy a sufni garancia a minőségre míg a nagy szerviz, sok géppel meg emberrel meg olyan búcsús hatású.
Kérek egy számot a jútútú
Új hozzászólás Aktív témák
- LG OLED65G39LA 3 ÉV GYÁRI GARANCIA
- iPhone 13 Blue 256GB SÉRÜLÉSMENTES!
- 2db Be Quiet! Silent Wings Pro4 140mm
- LG 39GS95UE - 39" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- GAMER PC: i7-12700KF/14700KF - RTX 3060 12GB GDDR6 - 512GB-4TB NVMe SSD -16/32GB DDR4- GAR/SZÁMLA!!!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen