Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Jolla és SailfishOS tapasztalatcsere
- Roppant kecses lesz az S25 Ultra
- IFA 2024: Csúcskategóriás chip és kamera az OLED strapakirályban
- Google Pixel topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- IFA 2024: Szó szerint pofátlanul vékony a Honor Magic V3
Hirdetés
-
Tíz éves lett a Destiny széria
gp Alig néhány óra múlva további részleteket tudhatunk meg arról, hogy mi vár ránk a franchise jövőjében.
-
Roppant kecses lesz az S25 Ultra
ma Farag a Samsung a méreteken, mégsem kurtít a komponenseken.
-
A kriptobányászok energiáját akarja az AI-szektor
it Olyan mértékben nő az AI és az adatközpontok áramigénye az USA-ban, hogy a szektor már a bitcoinbányászokat is célba vette, az ő energiájukat akarják.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
Az ugye megvan, hogy a hibridekben van villanymotor is, tehát nem csak a kis benzinmotor mozgatja az autót, hanem egy villanymotor is, ráadásul pl. a Toyota átvitele olyan, hogy segít a benzinmotort optimális fordulatszámon tartani, ami szintén csökkenti a fogyasztást?
DRM is theft
-
dabadab
titán
a szerencsétlen kis lökettérfogatú motorocskának a hibrid verziónál is ugyanakkora bódét kell megmozgatni mint a nagyobb lökettérfogatú társának. Ami bizony többlet fogyasztással, ergo szinte ugyanakkora kibocsájtással jár mintha nem hibrid verzióval közlekednél.
Ez nem szerintem, hanem tényszerűen nem igaz.DRM is theft
-
veterán
De mit? Mármint szerinted eddig nem volt emisszió a szántóföldek mellett? A hibridek generálták ezt?
#311Gargouille
A Dacia Duster is egy SUV, ráadásul az egyik legnépszerűbb. Ezt szerinted kivagyiságból veszik az emberek? Az utakon alsó-középkategóriás suvok rohangálnak mindenhol.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Persze, mindenféle autója van, de most épp egy terepjáróval jár. Előtte meg egy pickuppal. Na, érted..
IG-L sebességkorlátozás van, ha rossz a levegő.
Az IG-L egy terror. Persze ráfogják a szar levegőre, de vannak fix IG-L szakaszok is, ahol egész évben korlátozás van. Sőt, gyakorlatilag lakatlan területeken is érvényben van rendszeresen. Tehát a levegőminőség és az IG-L között szerintem zéró összefüggés van. Ez egy sima sebességkorlátozás, vastag büntivel.
Önmagában az, hogy SUV-ról van szó, nagyobb tömeget, külső méretet és felületet jelent azonos beltér méret esetében.
De könyörgöm, ne írd már azt, hogy azonos beltér méret, mert ez nyilvánvalóan nem igaz! Ha nagyobb a külső méret, akkor a belső is. Vagy szerinted a gyártók kivattázzák a karosszéria és a beltér közötti részt, hogy direkt kisebb helye legyen az utasoknak?
Vagy külső méretbe te beleszámolod a nagyobb hasmagasságot is?
#323Gargouille
ő halál komolyan többnek érzi magát attól, hogy onnan a "magasból" lefelé néz a többire az úton...
Ez amúgy nem lehet, hogy csak a te fejedben létezik? Koppra ugyanezt a melósoktól szoktam hallani.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ez rendben is van, én se veszek emiatt EV-t. De NE magatokból induljatok ki! A tulajdonosok 90%-a tippre sosem megy egyszerre többet 300 Km-nél, legfeljebb évente 1x, amikor elgurul Horvátországba.
Senki sem mondta, hogy az EV mindenkinek való. De ezek az egy seggel legurulok 1000 Km-t érvek szánalmasak. Én csináltam azt régebben a Garda tóhoz többször is, persze 5 perces megállással, amíg teleraktam a tankot. De ma már tuti nem bírnám.
Anyámnak, öcsémnek pl. 100%-ig egy EV lenne az ideális választás. Ők szépen naponta ingáznak a melóba 20-20 Km-t, tudnának otthon tölteni. És végtelen számú ilyen ember van még. Például az agglo ingázók. És tényleg, egy Teslával lehozni a horvát nyaralást se nagy mutatvány. A gond az árral van, nem a műszaki tartalommal.
-
veterán
Perpill a dízel SUV-ommal is nagyjából olyan gyakran állok meg egy kis pihire (300-400 Km), mintha egy nagyakkus EV-vel tenném. Az egész érvelésem erre lett felépítve. Pedig én tényleg az átlagnál sokkal gyakrabban megyek hosszúkat (700-800 Km).
Azt állítom, hogy ez a pihenőidő intervallum reprezentálja az átlagot, sőt!
...én sem pont az egy seggel történő vezetésre gondoltam. Hanem a többszöri megállást...
Hátőőő, oké, csak hogy máshogy kell értelmezni azt, amit mondtál? Mármint tényleg ennyire fáj, hogy 2x meg kell állni egy 1000 Km-es úton, ami amúgy is bő 12 óráig tart a dugók/egyebek miatt? És mi tényleg legalább ennyiszer megállunk a dízellel is. De másoknál is ezt figyeltem meg a csapatban, nem is mindig én vezetek.
Egy Horvátország 1 kötelező megállással lehozható.
Most akkor tényleg részletesen írd már le pls, hogy pontosan mi az, ami EV-blocker részedről. Esetleg tegyél mögé konkrét számokat is.
Számomra a top egy 100Km-es EV + 2.0-ás dízel lenne. Az a baj, hogy árban ez nem tud versenyképes lenni. A komplexitása is nagy, szóval a fenntartás egy rémálom hosszútávon.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ez amúgy a gyakorlatban ebben a formában meg is történik, vagy elméletben csinálnád így? Csak azért, mert mi szoktunk így utazni, de a megálláskor a váltópilótának is szüksége van szünetre. Ugyanis maga a mozdulatlan ücsörgés is fárasztó, nem csak a vezetés. Plusz pisi-kávé, sorban állás, egyebek, simán összejön 20 perc/stop.
De oké, elfogadom, hogy ti így nyomjátok. Viszont hogy ez nem általános, arra a nyakamat tenném fel!
Barrett:
nem, irtó tahó módon vezetek, letolva mindenkit. De a realitás az, hogy az átlag így se tud 120-130-fölé menni, mert IG-L, meg trafik, meg dugók. Egy nagyakkus EV elvileg 300-400-között tud ilyen átlaggal.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
Mint ahogy a mentőautók most se üres tankkal indulnak neki a riasztásnak, ugyanúgy nem üres akkuval fognak nekiindulni a jövőben. 30-40 km-es körzetekről beszélünk maximum, ezt már ma, a mai akkutechnológiával is le tudja hozni bármelyik furgon. A távolsági szállítás más téma, de azt most is helikopterrel csinálják, ha életveszélyes a sérülés.
-
veterán
Nyilván nem fogják lecserélni a komplett flottát azonnal, főleg, hogy a nagy gépek esetén ez a dolog még gyerekcipőben jár. Az se biztos, hogy az akku vonal lesz a nyerő, hiszen ott a hidrogén is jobban beválhat (bár kétlem).
Viszont évtizedes távlatban a trend egyértelmű. Elektrifikáció felé halad minden.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Jó, de nyilván nem mentés közben van a tankolás, érted. Megnézném amúgy egy átlag mentő napi futásteljesítményét, de meglepődnék, ha 100 Km fölött lenne. De legyen 200, ezt simán lehozza már most is bármelyik furgon. Ha meg napközben lecsoffad az akku mondjuk 30%-ra, akkor rátöltenek az állomáson.
És a mentésirányítás se úgy néz ki, hogy van egy szent kocsi a körzetben, ha az lemerül, akkor megáll a világ. Nyilván van egy pool, amire lehet riasztást küldeni, ha valamelyik valami csoda folytán lemerülne, akkor majd küldenek másikat. Magyarországon inkább személyzet nincs rá, nem a kocsi a szűk keresztmetszet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Hja, átlag futásra gondoltam. A legtöbbet amúgy nem a stroke-hoz vonuló eset/rohamkocsi megy, sőt, talán az futja a legkevesebbet, mert ilyen esetből arányaiban elég kevés van. Sokkal gyakoribb az alacsony riasztási szintű mentőkocsi, ami nem életveszélyes sérülésekhez megy.
De bármelyiknek bőven-bőven megfelel egy mostani elektromos furgon hatótávja.
-
veterán
Most ez miért releváns? Ha tömegkatasztrófa van, akkor se 200 Km-ről vezényelnek oda kocsit, hanem a közelből + helikopter. Ott voltam nemrég a rally balesetnél Bajóton, oda is a közelből jött a 8 mentő + 4 helikopter.
És még egyszer, akit odavezényelnek, az nagy valószínűséggel az állomáson van készenlétben. -
veterán
Szerintem még mindig nem érted, hogy hogy működik a mentés(irányítás). Nincs olyan, hogy egy kocsi folyamatosan riasztásban van. Tegyük fel, hogy egymás után történik 2 kritikus esemény (ennek a valószínűsége gyakorlatilag nulla), még ekkor is bőven lesz delej az akkuban.
Amit forszírozol, az egy soha be nem következő esemény. Ilyesmire egyetlen ország egyetlen katasztrófaelhárítása sem méretez.
Nem a kocsik hatótávja a szűk keresztmetszet (ev esetén sem), hanem a számossága, és a szakszemélyzet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
De mitől lenne 20-perces állásidő? Főleg az egész flottában. Olyan premisszákból indulsz ki, amelyeknek köze nincs a valósághoz.
Ha ez alatt a töltést érted, akkor az úgyis olyan időszakban történik vastag tartalékkal, amikor nincs riasztás. Nyilván nem fogja senki 0-ra lefogyasztani az akkut, mint ahogy most se 0-ra fogyasztják a dízelt a verdákból.
Ilyen szempontból az EV még jobb választás is, mert azt az állomáson tudják tölteni, miközben a dízelek eseténben el kell gurulni a kúthoz. Ez önmagában több, mint 20 perces kiesés.
[ Szerkesztve ]
-
K82
őstag
Nem feltétlen van így, mindig maradnia kell(ene) x számú eszköznek helyben is a felmerülő vészhelyzetekre. A fenti példánál maradva lehet h érkezett nyolc mentő (és a mentőállomáson is volt annyi) de abból csak négy volt helyi, a maradék négy pedig elosztva a környező településekről érkezett hasonló szisztéma szerint.
"Viszont a folyamatos gyorstöltéssel ki is nyírtad az akkupakkot." - a céges e-Golfok naponta vannak töltve, kizárólag gyorstöltéssel. Lassan hat évesek lesznek, ma sem tudnak sokkal kevesebbet mint új korukban.
#391
Vision:
"Most érted, így tudnak biztonságosabbak lenni." - abban az értelemben szinte biztosan hogy a nehezebb autóban ülők kisebb eséllyel szenvednek bármilyen fokú sérülést, mint a velük ütköző könnyebb autóban (lásd a tank és a libaürülék példáját). Ezért is kezdték el használni a nagy szilárdságú fémeket az autóknál a kritikus részeknél: kevesebb anyag is elég ugyanahhoz a szilárdsághoz vagy maradt a mennyiség és biztonságosabb lett a jármű változatlan súly mellett. Ha baj van, lehet is látni h a régebbi autókat úgy kapják szét a feszítő-vágóval mintha konzervet bontanának, modernebb autónál meg nagyon nem mindegy hol állsz neki - ha rossz helyen, lehet pengét is cserélni az eszközön.
A kényelem árát fizetjük meg a súlytöbblettel mert önmagában a súlynövekedés nem feltétlen jár a biztonságéval együtt. PHEV-nél meg ugye cipelsz két majdhogynem teljes értékű meghajtást (nagyrészt legalább 100, de inkább 200+ kilót), ezért is írtam korábban h nem kellene ilyen autó ha a vezetéstechnikai oldalát nézem.[ Szerkesztve ]
Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
veterán
Oké, most már 100%-ig biztos vagyok benne, hogy lövésed sincs a mentés valóságáról. Akkor elmondom, hogy ez most hogy néz ki:
A műszakot felveszi a személyzet mondjuk reggel 6-kor. Szépen mindenki az állomáson vár készenlétben. EV esetén lóg a sima töltőn a kocsi.
Jön egy riasztás 7-kor, pilóta lehúzza a kábelt (10 másodperc), indulnak.
Kimennek a sérülthöz, ellátják, beviszik a kórházba. Irány vissza az állomás mondjuk 8-kor.
Következő riasztás jön 10-kor, fenti folyamat játszódik le újra.Ha sűrűbben jönnek a riasztások, az se gond. Tegyük fel, hogy a kocsiban van 300 Km-nyi akkupakk. Állásidőben szépen lehet tölteni, ha lemegy 50% alá.
Itt hol látsz te olyan helyzetet, ami késleltetni a mentést?
#408Attila0
Oké, menet közben jön riasztás. De ez miért lenne gond, ha amúgy bőven van még delej az akkuban? És ha nincs, miért ne lenne? Tényleg úgy beszélsz, mintha 50 Km-re elegendő akkupakk lenne a verdákban. Nyilván nem ez a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
De mondjál konkrét számokat. Mekkora akku van azokban a mentőautókban, amikkel lecserélik az összes belsőégésű darabot, hogy lehet őket tölteni, milyen sebességgel, lehet-e akkut cserélni. Számokat szeretnék látni: ha már rettegek, akkor tudjam, hogy mitől rettegek.
DRM is theft
-
-
veterán
Nem kell tölteni, mert a kocsi 100%-os akkuval indult el az állomásról. Abból elhasznált 20%-ot. Marad 80. Ez a realitás.
Tegyük fel, hogy a kocsi éjjel-nappal szolgálatban van váltott személyzettel. Olyan nincs, hogy egy kocsi folyamatosan úton legyen riasztáson a nap 24 órájában. Ezt a személyzet se bírná. De még ha így is lenne, akkor is elég az akkukapacitás a tervezett hatótávra. És közben rengeteg az állásidő, pl. a kórházban (ahol egy sima mentő akár fél-1 órát is eltölt, amíg felveszik a beteget). Akár ott is rá lehet szúrni a töltőre a mentő beállónál.
Itt most már tényleg lefedtünk minden esetet úgy, hogy 100%-ig megoldott a hatótáv kérdése.
-
K82
őstag
Nyilván nem vagyunk jósok hogy tudjuk mi lesz hat év múlva. Akkupakkot pedig még mindig lehet cserélni és az idő múlásával az eddigiek alapján inkább lefele fog menni az ára mint felfele. Lehetne mondani rá h gazdasági totálkár de egy DPF-szűrő és a dízel befecskendező rendszer cseréje sem olcsó mulatság egy modern dízelnél...
Fél órányi töltés? Konkrét példával tudok szolgálni a mi esetünkben: ha a telephelyeken lévő 20 kW-os töltőfejre rakom fel az autót (36 kWh az akku full kapacitása, 33 kWh a max. felhasználható, a hatótáv 200 km +/- 20%) 60-80 km megy bele. Ezzel akár két megyeszékhely fő kórháza közötti táv is letudható és ez csak az a mennyiség amit belepumpálsz. A kp-ban lévő 50 kW-os töltővel pedig ugyanennyi idő alatt 100-130 km is belemegy úgy, hogy az e-Golf egy "réginek" mondható cucc (36 kW a max. amit fel tud venni, hol van ez a mostanában divatos 60-80+ kW-os teljesítménytől).
dabadab: inkább a 112-től rettegj...
Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
K82
őstag
Annyival azért nem kisebb a fogyasztás. Ott az e-Crafter ugyanezzel a hajtáslánccal és akkupakkal, bő egy tonnával nehezebb és nagyságrendekkel nagyobb homlokfelülettel. És vajon mennyit fogyaszt? Katalógus szerint 21,5 kWh/100km, a tesztek alapján meg 18 és 28 kWh között ([link], [link], [link]); a saját e-Golfjaink hosszú távú átlaga (70e+ km) 16-17 kWh körül mozog úgy h én pályázok velük.
Iderakom az e-Sprintert is, ha már a mai mentők alapja is Mercedes: 26 kWh. Jó, oké, ez csak 3.5 tonna lehet, a mentő Sprinterek miatt pedig a KRESZ-hez is hozzá kellett nyúlni a 4250 kg-os max. tömeg miatt. De ilyen lehet e-Sprinterből is, a legnagyobb 113 kWh-os akkupakkot is púpra rakod megfelelő töltővel 45 perc alatt (ha nagyon durván alálövök a gyárilag megadott hatótávnak, akkor is bőven 300 km felett járunk). Ekkora távot pedig nem megy riasztáskor se rendőr, se mentő, se tűzoltó; a vörösiszap-katasztrófához is pécsi volt legmesszebbről jött egység.[ Szerkesztve ]
Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
veterán
A cikkben egyetlen konkrétum van: a dupla ár. A lassú töltésre pedig pont a kolléga írt cáfolatot. Amúgy itthon nyilván zéró realitása van az ev mentőkocsinak, hiszen a mostani ICE állomány frissítésére sincs pénz. Persze egyszerűbb a technikai akadályokra fogni a dolgot, mint bevallani azt, hogy a magyar egészségügy alulfinanszírozott.
-
veterán
A cikk egy nyilatkozatot idéz. Annak a valóságtartalma számomra kérdőjel.
Btw senki sem állította, hogy jelenleg akár egyetlen ev rohamkocsi lenne forgalomban. Sőt, magát a témát is te hoztad be a #368-as kommentedben. Arról beszéltünk, hogy a technológia adott már most is, tehát a jövőben innen is ki lesz futtatva a belsőégésű motor. -
-
Tasunkó
senior tag
Ha az összes autó EV lesz, a mentő attól nyugodtan maradhat benzines. Nagyobb problémát jelentene a futárcégeknek, ott pörgetik a kilómétereket, márpedig nekik érdekükben lesz a depóban tankolni, nem kúton, gyorstöltő felárért. Vagy a gyorstöltő üzemeltető cég fogja felvásárolni a futárcéget, mert úgy lesz mint a szaudiak a repülőkkel, hogy ingyen tankolnak így nagyobb a nyereség.
Kérek egy számot a jútútú
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Milyen notebookot vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autós topik
- Fotók, videók mobillal
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- AMD Radeon RX 6750 XT 12GB GDDR6 XFX Speedster QICK 319 Core garanciával eladó
- ÚJ! Magyar! HP Elitebook 840 G10 I5-1345U, 16GB DDR5 Ram, 256GB SSD, 1000nit, WWAN, Garancia
- Aspire A515-55G 15.6" FHD IPS i5-1035G1 MX350 16GB 256GB NVMe magyar vbill gar
- Kedvező ár! Lenovo Ideapad 305 laptop (15,6/i3-G5/8GB/500GB/Dedikált/Magyar) - 1 év garancia
- TUF F15 FX506HE 15.6" FHD IPS i5-11400H RTX 3050 Ti 16GB 512GB magyar vbill gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen