Hirdetés
- Megnövelte az Apple az iPhone 16 Prók kijelzőit
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Új gombot és SoC-t kapott az iPhone 16 és 16 Plus
- Roppant kecses lesz az S25 Ultra
Hirdetés
-
A Samsung fontolgatja, hogy megveszi a Nokia egy részét
it A Nokia mobilhálózati ágazatát veheti meg a Samsung, de a részletek még bizonytalanok.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Megjelenési dátumot kapott a DROVA: Forsaken Kin
gp A PC-re és konzolokra szánt pixel-RPG a tervek szerint október közepén debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Shadowbull #103 üzenetére
Melyik része?
Egy átlagos mai belsőégésűn van ezernyi alkatrész. Meg meg is kell felelniük egy rakat előírásnak.
Karbantartás egyértelműen kevesebb az EV-knek.
Kopó alkatrészek futómű, csapágyak vannak ugyan*. Akksi meg elmegy 10 évet. (ma már nem terveznek átlag autót 10+ évre)
Akksi drága az tény de minden más meg olcsóbb.
Ha egymás mellé állítjuk szerintem egy elektromos olcsóbb mint egy belsőégésű.
Fejlesztés szintén, kínaiak gyengébb tudással fossák ki az EV-ket.*Hozzáteszem pont most cseréltettem ki a benzines toyotámon 320kkm után lengőkartokat, szilenteket, stabpálcát, kerékcsapágyakat...mert megették a magyar utak, gyári volt minden. De amúgy inkább hibridet vennék.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #127 üzenetére
Érdekes, senki se szereti megadni a forrást, csak úgy beszél róla, de nehogy a t. olvasó beleolvasson az eredetibe
Szóval itt a konkrét jelentés: [link]
És amit a t. "autópiaci szakértő" úr csinál, az a cherry picking tipikus esete, minden további nélkül a táblázat a "majdnem félről":
DRM is theft
-
Diopapa
addikt
válasz Shadowbull #209 üzenetére
Azt mondod, mondjuk az én 1.2-es 17 éves Fabiamnak nagyobb az ökológiai lábnyoma (környezetvédelem), mintha mondjuk 5-8 évente vennék egy újat, hogy megfeleljek mindenféle kitalált "modern kor követelményeinek"?
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #211 üzenetére
Bocs, de szerintem ez KB. ugyanazt jelenti mint amit Diopapa is megfogalmazott.
[ Szerkesztve ]
-
Diopapa
addikt
válasz Shadowbull #211 üzenetére
6-6.5 L benzint fogyaszt és nem kellett még 2 autót azóta legyártani. Ne magyarázd már meg nekem, hogy környezetkímélőbb 5-8 évente autót cserélni.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Diopapa
addikt
válasz Shadowbull #214 üzenetére
Köszi, hogy az EURO4-es motorral szerelt 6 litert fogyasztó automat bontószökevénynek hívod.
A környezetnek az a legjobb, ha az eldobhatós, modern autód el sem készül. Ezen tényleg kár vitázni..
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Tasunkó
senior tag
válasz Shadowbull #221 üzenetére
Érdekes ezt a bezúzás, új legyártását reklámozni, amikor ez egy kérszennyhelyzet. Csak a gazdaságnak nem tenne jót, ha rozsdamentes anyagokból lenne az autó, ami nem sokkal drágább, azzal is nagy ekológiai lábnyomba költözhetnének újra nádirigók.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
arnyekxxx
veterán
válasz Shadowbull #211 üzenetére
Mely szennyezőanyagból bocsát ki nagyságrendekkel többet egy 17 éves benzinmotor mint egy modern? És mennyi szennyezésbe kerül egy 200ezret imádkozva kibiró 3hengeres ezres turbós motorral eladott autó legyártása?
-
arnyekxxx
veterán
válasz Shadowbull #214 üzenetére
Egy modern autóból ezekből vagy semennyi sem jön, vagy csak a töredéke.
[fetrengveröhög]
-
Barret001
addikt
-
btprg
senior tag
válasz Shadowbull #209 üzenetére
Shadowbullshit. Ez a marketingrizsa, a gyakorlatban semmi jelentősége nincs annak a változásnak, ami az utóbbi 20 évben történt ezen a téren. Vannak a konzumidióták, akiket fűt a marketinggépezet, és ezek pörgetik az ipart. Meg a leszarom trehányság, hogy a karbantartás helyett inkább mindig vesznek újat. Meg a szintén konzumidióta gyökérség, hogy inkább vesz milliókért újat, de százezreket rá nem költene a "régi szarra".
#207:
Ez a "modern kor követelménye" milyen misztikus hülyeség? A lekopott lakkozás nyilván a legfontosabb, amiatt megérné milliókat elqrni a modern kor kedvéért. Besz*rok, komolyan....Ti és a hozzátok hasonlók teszik tönkre a Földet, és gyorsítják még a szakadék felé az emberiség fék nélküli vonatát. Fogyassz, szard le, a kisujjadat se mozdítsd nehogy elfáradj, a kényelem az első, a biztonság, a régi szar, az új jó, bármi áron, fogyassz, élj a mának, felelj meg a modern kornak, fogyassz, harácsolj, fogyassz, fogyassz!!!
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #262 üzenetére
Nem innen indult, csak rohadtul félrement. Lóerőről meg aztán sehol se volt szó.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #262 üzenetére
Eredetileg arról volt szó, hogy mekkora abszurdum mikor a batár nagy méretű, 3000 köbcentis motorú hibrid autókat környezetbarátnak nevezzük. Attól, hogy az ugyanolyan batár nagy, de nem hibrideknél környezetbarátabbak, még általában nem lesz belőlük környezetbarát autó. Szerintem te is érzed az abszurdumot ezen autókkal kapcsolatban. Meg hogy eleve az elbaszott környezetvédelmi szabályoz miatt van belőlük relatív sok.
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #265 üzenetére
Nem innen indult a vita és semmi köze az alap felvetéshez.
#268Vision: Nem innen indult a vita. NYILVÁN kevesebbet eszik városban egy hibrid ugyan olyan mint egy nem hibrid, de ezt senki sem kérdezte.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #265 üzenetére
Te erőltetted ezt a vonalat, mert nem innen indult. Onnantól kezdve, hogy korábban nem ekkora méretű és ilyen erős autók lepték el a nagyvárosok belvárosait, nem, nem az ugyanekkora és ugyanolyan erős nem hibridekkel kellene összevetni. Mert a hibridséggel párhuzamosan növekedtek a méretek is, nem pedig az történt, hogy az eleve batár nagy dögöket váltják a batár nagy hibridek.
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #265 üzenetére
Ugye ezt te sem gondolod komolyan?
Mert ez ebben a formában csak elméletben igaz, ugyanis annak a szerencsétlen kis lökettérfogatú motorocskának a hibrid verziónál is ugyanakkora bódét kell megmozgatni mint a nagyobb lökettérfogatú társának. Ami bizony többlet fogyasztással, ergo szinte ugyanakkora kibocsájtással jár mintha nem hibrid verzióval közlekednél.
-
Barret001
addikt
válasz Shadowbull #262 üzenetére
Ez volt az ELKÉPZELÉS! Aztán rájöttek,hogy csak a kedvezményeket kell bezsebelni,és lehet benzinesnek használni,zöld rendszámmal. nekem a ZÖLD azt jelenti,hogy kis fogyasztású,kis káros anyag kibocsájtással.
De feladom,mert én tévedek biztos. -
Attila0
őstag
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #283 üzenetére
Így sem beszélek.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #277 üzenetére
Ja, nyilván lehetne még rosszabb is, csak ugye gyakorlatilag nem volt így, mert nem az 500-600 lóerős nem hibrid batárokat váltották le ezek az autók.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #281 üzenetére
Ugyanazon belső mérethez nagyobb külső méret tartozik a SUV-ok esetében, és ahogy te is írod, többet fogyasztanak.
A relatív kényelmesség sem attól van, mert SUV-ok, hanem mert magasabban ülsz, ez igaz volt az egyterűekre is korábban.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #293 üzenetére
Szélesebb, de a csomagtere kicsivel kisebb (Corolla kombihoz viszonyítva), és hosszában az utastér hasonló.
De nem ez volt a lényege, amit írtam, talán rossz is a példa, de nyilván te is érted, hogy ha a RAV 4-nek lenne azonos belső méretű nem SUV megfelelője, az kívül kisebb lenne és kevésbé pazarló.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #295 üzenetére
Ok, akkor csak a szemem káprázik, hogy az elmúlt 10-15 évben sokkal több SUV lett a belvárosban.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #296 üzenetére
"Nem a magasabban ülés a kényelmes, hanem az hogy a feneked messzebb van a padlótól. "
Szerintem te csak trollkodsz, tényleg nem hiszem el, hogy nem érted. Pont erről volt szó!
"Van olyan egyterű amiben szintén így van, de nem mindegyikben."
A legtöbben igen. A furgonból egyterűvé válóknál mindenképp, de a többi családi egyterű is ezért volt kényelmesebb a kombiknál is a szedánoknál. Meg mellesleg ma már majdnem az összes autónál magasabban van a feneked a padlótól (mostantól így fogalmazok, mert az élő fába is belekötsz), mint a régebbieknél.
-
Gargouille
őstag
válasz Shadowbull #281 üzenetére
"Cserébe kényelmesebbek. Ezért veszik őket."
Amennyire én látom - tisztelet a kivételnek - inkább divatból és/vagy kivagyiságból veszik őket. Az autó is egy státusszimbólum sokaknak, akárcsak egy karóra.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #305 üzenetére
Nyilván csak a két véglet létezik. Nyilván 10-15 éve ugyanannyi hatalmas autó járt Budapest belvárosában. Legyen igazad.
-
veterán
válasz Shadowbull #352 üzenetére
Most Magyarországról beszéltem, mivel a kollégák gondolom itt élnek.
Az 1000km-es hatótáv nem azért jó mert nem kell megállni, hanem azért mert azzal ott és akkor áll meg az ember amikor neki jólesik, és nem az autó diktál.
Hja, ez inkább töltőhálózati kérdés. Pl. 2 éve voltunk Schladmingban síelni, ott a hotelben ki volt rakva vagy 30 töltőpont. Szóval ez az érved addig releváns, amíg nincs a közelben normális töltő. Perpill nincs mindenhol, szóval kompromisszumos a dolog.De amúgy már én is nézelődtem, és elvileg egy Teslával le tudnánk fedni most is az igényeinket. Egy haverom már vett egy Y-t, pedig ők is járnak síelni.
-
szkaroly
senior tag
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #440 üzenetére
Brüsszel csak őket követi.
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #474 üzenetére
A magasabb fogyasztói árakon kívül még miért nem lehet megoldani?
[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #588 üzenetére
Hja papíron, mint az összes hibrid autónak.
1,7 – 1,6 l/100 km-t adnak meg. Ilyenkor csapkodom a térdem csak épp nem örömömben. Szánalmas ami megy.[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #594 üzenetére
Ugyan olyan erős, de 400 kilvóval könnyebb, ezt is tedd hozzá. Meg hogy csak városban. És akkor is csak talán.
Ja igen az akár. Ismerjük mit jelent. Akár....[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #597 üzenetére
Nyilván az ótópályán is ahol nincs is használatban csak a +400 kiló. Nyilván.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #599 üzenetére
Valamennyit jelent hogy hybrid, de főleg ha valaki nagyon nyomja neki autópályán, akkor keveset számít.
Egyébként nekem Corolla 1.8 hybriddel van tapasztalatom, a sima benzines turbós kocsik hasonló méretbenéa teljesítményben kevesebbet esznek 130-nál. Nyilván az M5-nél valószínűtlen, hogy ugyanez igaz legyen.
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #608 üzenetére
Saját tapasztaaltomnak jobban hiszek, mint a spekulcációdnak.
Autópála és autópálya között sok különbség van, nyilván az M1 Tatabánya-Budapest szakaszán sokat kell lassítani, gyorsítani, távolabb ez nem igaz.
-
veterán
válasz Shadowbull #624 üzenetére
Ott nem is a Tesla volt a legnépszerűbb, csak a 8. Nem (csak) a német piac húzta fel az eladásokat.
Teljes 2023 Model Y sales: 254822, ebből német piac: 45818.
-
veterán
válasz Shadowbull #631 üzenetére
Nagyjából ez a közmegegyezés. De előbb-utóbb kifutnak ezek az autók is, legalábbis az EU piacról. És nyilván az lesz, hogy (bel)városokból ki lesznek szorítva záros időn belül.
#632Attila0
Mi? Hogy pályán gyakrabban meg kell állnod, mint eddig? Hagyjuk már...Ennyi erővel az is személyi szabadság korlátozása, hogy az én dízelem csak 600 Km-t megy el 1 tankkal, miközben egy Passat 1000-t. Szemetek!
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #631 üzenetére
"Amúgy odébb van még a kivezetés is. Addig sok minden változik még, infrastruktúra és technológia is."
Szerintem ebből a szempontból 2035-ig már nem olyan sok az a 9 év.
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #636 üzenetére
"Oké, de az csak az új autók eladására vonatkozik. Használt autók továbbra is maradnak, bőven a 40es években is."
Oké, csak azt nem veszitek számításban, hogy 2035 után is lesznek olyanok, akik kizárólag szalonautóba hajlandók csak beülni
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #637 üzenetére
"Milyen autód van, és milyen távokra mész vele?"
Itt most nem pont az én autóhasználati profilom a lényeg, mert szerintem bőven van olyan aki megtett távolságok tekintetében egy átlagon felüli autóhasználó.
De hogy a kérdésedre is válaszoljak, jelenleg nincs autóm. De ha lehetne, akkor valami sima hibridet választanék.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #640 üzenetére
Ez szintén nem jelent semmit, mert aki képes új autót venni, az rendszerint már a garancia lejártát követően lecseréli. Tehát egy 10 éves autó már a németeknél is minimum. a második tulajdonosát szolgálja.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #642 üzenetére
Ez igaz, de én biztos vagyok benne hogy a jövőben ott is marad olyan vásárló akinek ez a garancia miatt továbbra is egy fontos vásárlási szempont fog maradni.
[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz Shadowbull #637 üzenetére
Ebbe a témába most beleástam magam belső céges verseny kapcsán, ahol a 800km hatótáv WLTP 3b szerint, 10-80% töltés 350kW-os töltéssel 10 perc, és nulla felár egy ICE-hez képest Golf méretben a cél. Amire jutottam: 1400kg-nál nem nagyon lehet nehezebb, 1,40x1,80 homlokfelület 80%-os tényleges felülettel, a 350kW töltést a teljes 10 perc alatt bírni kell, és a fogyasztás 9kWh alatt kell legyen. Elég komoly kihívás bármelyik is külön-külön, de így együtt ez lenne a kompromisszummentes helyettesítő termék kb.
-
Cassi
senior tag
válasz Shadowbull #627 üzenetére
> Európában is zuhannak az eladásaik 2024ben.
Tesla, EU
2023. június: 35 863
2024. június: 33 680Kemény 6%-os "zuhanás". Rövidesen folytatódhat a lassú emelkedés. Sokat segítene, ha Elon olyan fejlesztésekkel is foglalkozna, ami az európai igényeknek felel meg, de hát most a robotaxis agymenés van napirenden. De továbbra is úszik a lóvéban, a személyes vagyona kb. megegyezik a német autógyártók teljes piaci kapitalizációjával.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz Shadowbull #660 üzenetére
A feltételek, amiket soroltam ÉS kapcsolatban állnak. A 10-80% 10 perc alatti töltés 350kW-tal adja a kapacitást, amiből számolva a hatótávot jön a fogyasztás. Szóval de, kell. A 800km WLTP 3b szerinti hatótávval talán megvan az autópálya 500 klímával is.
-
senior tag
válasz Shadowbull #662 üzenetére
Lehet. Nehéz pontos adatokat találni. USÁ-ban minden autót figyelembe véve állítólag 6,5 év után cserélik az új autót, de gyártónkként és kategóriánkként vannak eltérések, azaz tényleg vannak olyanok, ahol 10 év felett jön el az első tulajdonos váltás. Japánról korábban azt olvastam, hogy ott tipikusan 8 évenként cserélik az autót. Németországról fogalmam sincs.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Megnövelte az Apple az iPhone 16 Prók kijelzőit
- Házimozi belépő szinten
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Vicces képek
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- BMW topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Marantz ND 8006 Újszerű Állapotban Eladó!
- Asztali gép, Gamer PC / videóvágó gép eladó! i7 9700, 64GB RAM, RTX 3060Ti, egyedi megjelenés!
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P15 Szép Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10750H 16/512 QUADRO T1000 4GB
- Apple Watch Series 10 Alu 42/46 mm Alu/Titán GPS/Cell - bontatlan - 1 év Apple garancia
- GIGABYTE B460 HD3 + Intel i7 10700F + Arctic Freezer 34 eSports DUO Grey
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen