Hirdetés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megérkezett az új Google Wallet
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
Hirdetés
-
Esélyes, hogy PS5-re is megjelenik a Warhammer 40,000: Darktide
gp Hivatalos bejelentést még nem kaptunk, azonban a tajvani korhatár-besorolás oldalára már kikerült az új változat.
-
Ezúttal versenyeztette a cégeket a következő PlayStation kapcsán a Sony
ph A Reuters szerint az Intel versenyben is volt, de végül elbuktak az AMD-vel szemben.
-
Megújult a Linkin Park
lo Megújult a Linkin Park, az új énekes Emily Armstrong, amit egy egyórás élő koncerttel jelentettek be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
CoolMan
MODERÁTOR
Szerintem meg ennél mélyebben ne menjetek bele egymás piszkálásába! Köszönöm!
-
btprg
senior tag
Nagyon jó vita, csak nem értem mi értelme van Az M5-ös BMW az arról szól, hogy leszarsz mindent, de főképp a környezetet, és mutogatod a hatalmas arcodat ami be se fér az ajtón, meg hogy milyen jól megy. Az hogy a marketing bullshit már itt is próbálja a környezetbarátságot nyomatni, egy álszent pofátlanság. (Amúgy én se hiszem el, hogy annyival jobb lenne a hibrid rendszer hatásfoka, hogy +20 százalék tömeg mellett kisebb lesz a fogyasztás, nem mintha az előzőek alapján bármi gyakorlati jelentősége lenne ezeknél a fogyasztásnak.)
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #599 üzenetére
Valamennyit jelent hogy hybrid, de főleg ha valaki nagyon nyomja neki autópályán, akkor keveset számít.
Egyébként nekem Corolla 1.8 hybriddel van tapasztalatom, a sima benzines turbós kocsik hasonló méretbenéa teljesítményben kevesebbet esznek 130-nál. Nyilván az M5-nél valószínűtlen, hogy ugyanez igaz legyen.
-
Shadowbull
addikt
Gyakorlatilag soha nem mész változatlan sebességgel autópályán sem. Lassítasz, gyorsítasz, olyankor pedig a hibrid rengeteget jelent.
Teljesen biztos hogy egy Corolla hibrid átlagban kevesebbet eszik mint egy hasonló teljesítményű turbós benzines, és azt nem is lehet kívülről tölteni.
Egyél hozzá kenyeret!
-
veterán
Vissza fog szorulni a saját autó tartása
Sokan inkább a feleségről mondanak le (minek saját feleség, ha van másnak ), mint a saját autórólViccet félretéve, azt is évtizedek óta mondogatják, hogy a saját ingatlannál jobb, kifizetődőbb a bérelt ingatlan. Ennek ellenére Magyarországon a családok 90 %-a saját tulajdonú ingatlanban él.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
btprg
senior tag
válasz Donki Hóte #609 üzenetére
"Viccet félretéve, azt is évtizedek óta mondogatják, hogy a saját ingatlannál jobb, kifizetődőbb a bérelt ingatlan."
Ez akkor lenne igaz, ha a bérleti díj töredéke lenne egy lakáshitel törlesztőrészletének – ez Magyarországon nagyon nem így van. Józan paraszti ésszel is könnyen belátható, hogy hosszú távon bérelni valamit nem lehet olcsóbb, mint tulajdonolni, mert akkor a bérbeadónak negatív nyeresége lenne.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
-
Hi!King
őstag
válasz Shadowbull #608 üzenetére
Saját tapasztaaltomnak jobban hiszek, mint a spekulcációdnak.
Autópála és autópálya között sok különbség van, nyilván az M1 Tatabánya-Budapest szakaszán sokat kell lassítani, gyorsítani, távolabb ez nem igaz.
-
Hi!King
őstag
válasz Alaaf Pi #613 üzenetére
Nem autópálya, de autóút, M85, M86. Aztán M3 Gyöngyöstől kifelé, kivéve vasárnap estét. M7 Fehérvártól kifelé szeptembertől májusig. M1 szombat hajnalban kifelé már Budapesttől is, Tatabányától kifelé általában máskor is oké.
Szlovákiában D1 középső szakasza a legtöbb időszakban. Ausztriában A2 nyaraló szezonon kívül, meg még jópár autópálya attól függően milyen napszakban vagy.
Nyilván ha 0 türelemmel másokat letolva mész, úgy hogy seggig mész és ott fékezel be, mikor mögé érsz annak, aki lassabban előz, akkor persze rengeteget eszik az autó, de ha ésszel közlekedsz, akkor nem kell sokat és erősen használnod a féket.
@Shadowbull
Átmenetileg egy Skoda Octavia 1.5 TSI-vel is közlekedünk a Corolla 1.8 hybrid mellett, és autópályán előbbi fogyaszt kevesebbet, egyébkéánt országúton is, viszont városban a Corolla sokkal kevesebbet. Nyilván nem az aksi miatti nagyobb tömeg a fő ok, hanem hogy a Corolla motorja állandó, illetve nagyobb sebességnél kevésbé hatékony mint egy túrbós motor. -
veterán
Ja, egy-két anekdotikus példát lehet hozni, de a várva várt villanyautó forradalom közben meg nem történt meg. Mert az a 600 km csak papiron mutat jól.
Az, hogy a Model Y volt EU legnépszerűbb modellje, az elég beszédes. Nyilván nem arról van szó, hogy holnaptól csak villanyverdák lesznek, de a trend egyértelmű. A 600 Km nyilván egy katalógus érték, pályán jóval kevesebb, tipikus elővárosi-városi használatban meg reális.Pontosan erről beszéltem, hogy arra számítottak, hogy majd az elején támogatják, aztán megérik a piac, és a támogatások nélkül is gyorsulva tud növekedni az eladás. Hát nem ez történt.
Az érettségtől még elég messze vagyunk. A támogatásokat is pénzügyi okokból skálázták le, nem azért, mert bármilyen modellezés alapján már indokolt lett volna.
Egyébként amellett, hogy nincs rá tömeges piaci igény a korlátai miatt..
Ez országonként eltér. Nyugaton részben mások az okok, mint a csóró keleten.Ugye itt benne van ebben a parkolás ingyenessé tétele az EV-k számára, meg az is, hogy használt autót könnyű felmutatni egy ilyen támogatáshoz
Az ingyenességet nyilván ki fogják vezetni, ez csak addig működik, amíg a penetrációja el nem ér egy bizonyos szintet. Pécsett például már nincs ingyen parkolás EV-vel.A roncsautó dolog sem mindenhol él.
-
Rive
veterán
Emlékszem, hogy amikor gyerek voltam a 90-es években az utcában tized annyi autó volt, mint most. A konjunktúra miatt nőtt az életszínvonal, egyszerűbbé vált a saját autó tartása.
Az életszinvonal emelkedése meg részben annak is volt köszönhető, hogy az agglomerációból az autósulás következtében könnyen elérhetővé váltak nem csak helyi munkahelyek.
Az emberek meg azért mentek az agglomerációba városi panel helyett, mert onnan is elérhető volt a városbeli jobban fizető munka.
Ennek megfelelően persze a sejtett/javasolt/remélt viszaautósulás messze nem csak a saját autó hiányát fogja jelenteni.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Rive
veterán
Falvakban csak kevésbé látványos a jelenség, de attól létezik... Napi ötven-száz kilométert utazni fizetős munkáért teljesen benne van a pakliban, lényegében mindenhol Magyarországon.
Saját autó nélkül ebből átlag falusi TK szintjén marad az elköltözés.
/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
Hi!King
őstag
"Az, hogy a Model Y volt EU legnépszerűbb modellje, az elég beszédes."
Azt mutatja, hogy a Tesla nagyon nagy szeletet tesz ki az EV piacból, és emellett viszonylag kevés modelljük van. Úgy már nem hangzik olyan jól, ha azt nézzük, hogy mekkora arányát teszik ki az EV-k az eladásoknak. Főleg úgy, hogy mindezt rengeteg támogatással sikerült elérni.
"Nyilván nem arról van szó, hogy holnaptól csak villanyverdák lesznek, de a trend egyértelmű. "
A jövőre nézve nem egyértelmű. Ahhoz teljes értékű EV-k kellenének, amire még egyelőre várunk.
"A 600 Km nyilván egy katalógus érték, pályán jóval kevesebb, tipikus elővárosi-városi használatban meg reális."
Tehát továbbra is másodlagos autónak alkalmas.
"Ez országonként eltér. Nyugaton részben mások az okok, mint a csóró keleten."
Igazából nyugaton jobb az infrastruktúra, de ami az árakat illeti, meglepően sokan odafigyelnek a pénztárcájukra nyugaton is, nem véletlenül van sok alsó-közép, jó ár-érték arányú autó is Ausztriában, Németországban.
-
Hi!King
őstag
A falvak többségében a tömegközlekedés régen sem volt jó, csak kényszermegoldás volt, azóta meg rosszabb lett, mivel a lakosság nagyobb része elvándorolt, a kisebb része aki maradt, az megoldotta autóval, így nincs mérethatékonyság, nagyon kevés a járat. Erre jön rá, hogy egyre kevesebb településen van iskola, orvos, az egyre kisebb lakosság egyre inkább kénytelen máshová átjárni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Azt mutatja, hogy a Tesla nagyon nagy szeletet tesz ki az EV piacból, és emellett viszonylag kevés modelljük van.
Nem az EV modellek közül volt a legnépszerűbb, hanem az összes eladott autó közül. Ez tényleg megdöbbentő: [link]
Tehát továbbra is másodlagos autónak alkalmas.
Erről már beszéltünk korábban, nem akarom újból kezdeni. Átlag autóhasználónak ez bőven elég lehet, ha az infra is le tudja követni. Szokj hozzá, hogy ennél nagyobb akkuk nem lesznek tömegmodellekben, erre mérget vennék.
...nem véletlenül van sok alsó-közép, jó ár-érték arányú autó is Ausztriában, Németországban.
Hát, azért messze nem ezek a legnépszerűbbek. Most találtam pár statot ezzel kapcsolatban: [link] [link] [link]
Ez pedig külön érdekes: Looking at specific models the Skoda Octavia is the best seller rising 52.6% in year-on-year volume, followed by the Tesla Model Y up 38.6%.
#622Hi!King
Falu és falu között is van különbség. Ami prosperáló környéken van, ott lesz tk is, mert nő a lakosságszám. Ami lecsoffadt részen van, azon az autó birtoklása sem segít, mert nincs munka a közelben.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Shadowbull #624 üzenetére
Ott nem is a Tesla volt a legnépszerűbb, csak a 8. Nem (csak) a német piac húzta fel az eladásokat.
Teljes 2023 Model Y sales: 254822, ebből német piac: 45818.
-
Hi!King
őstag
"Nem az EV modellek közül volt a legnépszerűbb, hanem az összes eladott autó közül. Ez tényleg megdöbbentő: [link]"
Olvasd el baszki amit írtam, mielőtt reagálsz! Rohadtul idegesítő, nem először csinálod, hogy csípőből reagálsz, egy-egy szót kiemelve. Azt írtam, hogy mivel a Teslának nagy a súlya az EV autók között, azon belül kevés modelljük van, ezért jön ki, hogy az összes modell közül a legnépszerűbb Tesla az első. De ez csalóka, mert ICE-ből sokkal több modell van, sokkal többfelé oszlanak el az eladások.
"Erről már beszéltünk korábban, nem akarom újból kezdeni. Átlag autóhasználónak ez bőven elég lehet, ha az infra is le tudja követni. Szokj hozzá, hogy ennél nagyobb akkuk nem lesznek tömegmodellekben, erre mérget vennék."
Annyira elég az átlag autóhasználónak, mint amennyire egy jégdarab és egy forró acéldarab kedvező átlaghomérsékletet ad, ha az egyiket az egyik, a másikat a másik kezeddel fogod meg.
Van olyan réteg, akinek jó, de a növekedés megtorpanása épp azt mutatja, hogy ez a réteg alaposan felül lett becsülve. A legtöbb háztartásnak szüksége van mindenes autóra, egyébként a SUV jelenség is erről szól, csak kissé torz formában. Az emberek többsége nem fogja azt csinálni, hogy a rövid távolságokra vesz autót, a nagyra meg mindig bérel, bármennyire is jól hangzik papíron.
"Hát, azért messze nem ezek a legnépszerűbbek. Most találtam pár statot ezzel kapcsolatban: [link] [link] [link]"
Ezeken a listákon is jópár alsó-középkategóriás van, ahhoz képest sok, hogy a világ egyik legfeljettebb országa, az egyik legfejlettebb autóiparral, az egyik legkiterjedtebb középosztállyal. Mégis sokan vesznek Fabia-t , Corsa-t, meg Sandero-t. Még érdekesebb lenne ugyanez csak magán autókra nézve, mert a cégesek felülreprezentálják a prémium márkákat.
"Falu és falu között is van különbség. Ami prosperáló környéken van, ott lesz tk is, mert nő a lakosságszám. Ami lecsoffadt részen van, azon az autó birtoklása sem segít, mert nincs munka a közelben."
A gazdasági mérethatékonyság hiánya miatt a prosperáló falvak azok egyben agglomerációs falvak is, ha nem Budapesté, akkor egy megyei jogú városé. Ami távol van a nagyobb városoktól, az kihalóban van.
-
veterán
Azt írtam, hogy mivel a Teslának nagy a súlya az EV autók között..
Hja, oké, csak azt hittem, hogy elsőre az EV-kre gondoltál, nem a teljes piacra.
De ez csalóka, mert ICE-ből sokkal több modell van, sokkal többfelé oszlanak el az eladások.
Annak is hatalmas marketing értéke van, ha a tied a legkeresettebb modell a piacon. Ez nem véletlen, és nem lehet csak úgy lesöpörni az asztalról.
Van olyan réteg, akinek jó, de a növekedés megtorpanása épp azt mutatja, hogy ez a réteg alaposan felül lett becsülve.
Szerintem ez egy komplex kérdés, és nem független a gazdasági helyzettől, az infrától, meg milliónyi körülménytől. Az early adopterek nyilván bevásároltak, de ha jön egy újabb támogatási kör, akkor simán lehet dinamikus felfutás. Közben a technológia is fejlődik.
Ezeken a listákon is jópár alsó-középkategóriás van...
Hát jó, csak érted, ha az első 20-ba alig fér be ilyen, az azért beszédes. Mármint persze, a Corsa nem top modell, de aki kisautót akar venni, annak nem nagyon van már más opciója. A Fiat500 kifejezetten imidzs autó.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
"Annak is hatalmas marketing értéke van, ha a tied a legkeresettebb modell a piacon. Ez nem véletlen, és nem lehet csak úgy lesöpörni az asztalról."
De te az EV-k mellett érveltél, nem a Tesla és nem a modell mellett. Arra meg csalóka érv, mert tök más az eloszlása az EV-k eladásának mint az ICE-k eladásának.
"Szerintem ez egy komplex kérdés, és nem független a gazdasági helyzettől, az infrától, meg milliónyi körülménytől. Az early adopterek nyilván bevásároltak, de ha jön egy újabb támogatási kör, akkor simán lehet dinamikus felfutás. Közben a technológia is fejlődik."
Azon újdonságoknál, ahol az elején csak a magas ár az akadály, de egyébként azután ezen újdonságra vált át a világ, az early adopterek bevásárlása után meredeken csökkenő árak mellett egy ideig exponenciálisan növekednek az eladások, nem torpannak meg. Ja, és állami támogatásra sincs ilyen esetben szükséges.
Itt másról van szó, van egy fennálló probléma, aminek csak egyik felét oldja meg a kritikus tömeg elérése(lásd töltési infrastruktúra), a másik fele csak nagyon lassan oldódik meg, és további fejlesztéseket igényel (jobb aksi technológia, gyorsabb töltés, stb.). Eleve nem is biztos, hogy ezek a problémák megoldódnak, csak reménykedünk, hogy igen, ha nem, akkor simán lehet, hogy a szintetikus üzemanyagok fognak elterjedni.
-
-
veterán
válasz Shadowbull #631 üzenetére
Nagyjából ez a közmegegyezés. De előbb-utóbb kifutnak ezek az autók is, legalábbis az EU piacról. És nyilván az lesz, hogy (bel)városokból ki lesznek szorítva záros időn belül.
#632Attila0
Mi? Hogy pályán gyakrabban meg kell állnod, mint eddig? Hagyjuk már...Ennyi erővel az is személyi szabadság korlátozása, hogy az én dízelem csak 600 Km-t megy el 1 tankkal, miközben egy Passat 1000-t. Szemetek!
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #631 üzenetére
"Amúgy odébb van még a kivezetés is. Addig sok minden változik még, infrastruktúra és technológia is."
Szerintem ebből a szempontból 2035-ig már nem olyan sok az a 9 év.
-
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #636 üzenetére
"Oké, de az csak az új autók eladására vonatkozik. Használt autók továbbra is maradnak, bőven a 40es években is."
Oké, csak azt nem veszitek számításban, hogy 2035 után is lesznek olyanok, akik kizárólag szalonautóba hajlandók csak beülni
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #637 üzenetére
"Milyen autód van, és milyen távokra mész vele?"
Itt most nem pont az én autóhasználati profilom a lényeg, mert szerintem bőven van olyan aki megtett távolságok tekintetében egy átlagon felüli autóhasználó.
De hogy a kérdésedre is válaszoljak, jelenleg nincs autóm. De ha lehetne, akkor valami sima hibridet választanék.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #640 üzenetére
Ez szintén nem jelent semmit, mert aki képes új autót venni, az rendszerint már a garancia lejártát követően lecseréli. Tehát egy 10 éves autó már a németeknél is minimum. a második tulajdonosát szolgálja.
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #642 üzenetére
Ez igaz, de én biztos vagyok benne hogy a jövőben ott is marad olyan vásárló akinek ez a garancia miatt továbbra is egy fontos vásárlási szempont fog maradni.
[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
senior tag
Most mentem 1200km-et ebből 800-at "egyhuzamban", egyáltalán nem tolva másokat, de nem tudtam folyamatosan haladni, dugó, útépítés, hátulról gyorsabb, Elefantenrennen stb. volt a teríték. Elég sokat rohangáltam korábban is nyugaton, s folyamatosan kellett lassítani nem autópályán, is, de ott is, mert utolértem mást, vagy kanyarodni kellett, ami nem 100-ra volt méretezve ív, vagy bármi más volt. Tempomat már nem is használok, mert felesleges.
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz Shadowbull #637 üzenetére
Ebbe a témába most beleástam magam belső céges verseny kapcsán, ahol a 800km hatótáv WLTP 3b szerint, 10-80% töltés 350kW-os töltéssel 10 perc, és nulla felár egy ICE-hez képest Golf méretben a cél. Amire jutottam: 1400kg-nál nem nagyon lehet nehezebb, 1,40x1,80 homlokfelület 80%-os tényleges felülettel, a 350kW töltést a teljes 10 perc alatt bírni kell, és a fogyasztás 9kWh alatt kell legyen. Elég komoly kihívás bármelyik is külön-külön, de így együtt ez lenne a kompromisszummentes helyettesítő termék kb.
-
Cassi
senior tag
válasz Shadowbull #627 üzenetére
> Európában is zuhannak az eladásaik 2024ben.
Tesla, EU
2023. június: 35 863
2024. június: 33 680Kemény 6%-os "zuhanás". Rövidesen folytatódhat a lassú emelkedés. Sokat segítene, ha Elon olyan fejlesztésekkel is foglalkozna, ami az európai igényeknek felel meg, de hát most a robotaxis agymenés van napirenden. De továbbra is úszik a lóvéban, a személyes vagyona kb. megegyezik a német autógyártók teljes piaci kapitalizációjával.
-
veterán
A topiknyitó cikk nem a 2023-as eladásokról szól, hanem arról, hogy 2024-ben hogyan alakultak az elektromos autó eladások.
Szóval köszönjük az infót, hogy a 2023-as év nagyon jó volt a Teslának, de 2024 első félévében az USA-ban 9%-al, Európában 13%-al estek vissza az eladásaik [link]
(És mielőtt írnád, hogy Kínában meg nőtt, ott sem nőtt!!!)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Hi!King
őstag
Akkor fogják kivezetni az ICE modelleket, ha az emberek hajlandóak elfogadni az EV-k korlátait. Ami meg a mostani technológiai szinten valószínűtlen, ehhez még fejlődnie kell a technológiának. Ha ez nem történik meg, akkor a PHEV és/vagy a szintetikus üzemanyag fog előtérbe kerülni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Socket AM4
- Vezetékes FEJhallgatók
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Egyre több piacra eljut az eredetileg korlátozott Ryzen 5 7600X3D
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Battlefield 2042
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen