Hirdetés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megérkezett az új Google Wallet
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Hirdetés
-
Megújult a Linkin Park
lo Megújult a Linkin Park, az új énekes Emily Armstrong, amit egy egyórás élő koncerttel jelentettek be.
-
Copycat teszt
gp Egy frissen örökbefogadott menhelyi macska egy furcsa helyzet áldozatává válik, amikor másolata úgy dönt, hogy átveszi helyét a házban.
-
Katonai chipeket gyárthat az Intel
it 3,5 milliárd dollárnyi juttatást nyert el az Intel, amely katonai chipeket gyárthat az USA-nak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hi!King
őstag
https://hvg.hu/cegauto/20221007_730_ezer_forinttol_a_89_millio_forintig_30_eve_debutalt_az_esztergomi_suzuki_swift_esztergom
1992-ben 22 ezer Ft volt a a bruttó átlagkereset, az alap Suzuki Swift 730 ezer Ft, tehát 33-szorosába került a havi átlagkeresetnek.
A cikk 2022-ben készült, egy jókora autóár drágulás volt 2020-tól, ezután, és 500 ezer Ft volt a bruttó átlagbér, az alap Suzuki Swift 5.42 millió Ft volt, tehát kevesebb mint 11-szerese az átlagbérnek.
-
Hi!King
őstag
Oké, csak az volt az alap kiindulópont, hogy az akkori autók nem voltak tartósak. Ma annyira alulmotorizált kombit az alap motorral sem kapsz, és várhatóan több km után lesz problémád vele, mint az akkoriakkal, miközben fizetés arányosan ma olcsóbban kapod meg az alap felszereltségű autót.
-
Attila0
őstag
"Oké, csak az volt az alap kiindulópont, hogy az akkori autók nem voltak tartósak."
A korábban leírtak alapján ez a megállapításod akkor is legfeljebb csak az alapmotorosakra volt igaz. Mint ahogy egy kisköbcentis "porszívómotorral" szerelt mai kombi sem igazán szedi jól a kerekeit.
[ Szerkesztve ]
-
Diopapa
addikt
"Vissza fog szorulni a saját autó tartása."
Hasonlóképpen gondolom. Sajnos rengeteg helyen nehezedik emiatt az élet (Ami nem BP), az elégtelen tömegközlekedés miatt. Jó lenne valóban "előre menni, nem hátra" ami azt jelenti (nekem), hogy jó lenne több időt tölteni a családdal, kevesebbet a munkával (munkábajárással), valamint jó lenne, ha több maradna a fizetésből "kötelező" költségek után...
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Diopapa
addikt
Nem csak megvenni kell, hanem fent is kell tudni tartani. Mennyi volt akkor a kötelező, mennyibe kerültek az alkatrészek, mennyi volt a szervízek rezsióradíja és nem utolsó sorban mennyibe került a benzin?
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
veterán
Hát nézd, azért ez nem olyan elképzelhetetlen dolog. Emlékszem, hogy amikor gyerek voltam a 90-es években az utcában tized annyi autó volt, mint most. A konjunktúra miatt nőtt az életszínvonal, egyszerűbbé vált a saját autó tartása. De most is van busz meg vonat, pláne bicikli.
-
Hi!King
őstag
Mindnek utána lehetne járni, de nagyot csodálkoznék, ha ma ezek drágábbak lennének ma a fizetésekhez képest. Ráadásul az alkatrészek csereintervalluma is növekedett, a szervizintervallumok is. Sűrűbben kellett vezérlést, olajat, fékbetétet, stb., stb. cserélni.
Nem véletlen, hogy ma sokkal több autó van, az autók is olcsóbbak, a fenntartásuk is. Lehet persze, hogy ez majd drágább lesz, annyira nem érzem problémának.
-
senior tag
Az EV eladások stabilizálódása lényegében annak köszönhető, hogy az olasz kormány (az adófizetők nevében) villanyautó támogatási programot jelentett be június 1-től. Ha majd elfogy az adófizetők pénze, vagy a választók megorrolnak, hogy már megint a gazdagokat kell támogatni, akkor majd meglátjuk, hogy mi lesz...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Cassi
senior tag
Állami befektetés nélkül nincs előrelépés infrastrukturális ügyekben, az EV-átállás éppen egy olyan cél, amin potenciálisan mindenki nyerhet.
Mielőtt az olasz adófizetőket sajnálni kezdenénk, bőven elég, ha a 2000 évvel ezelőtt rabszolgák által épített, más rabszolgák lemészárlására szolgáló intézményeknél szedett belépők árát fordítják erre a célra.
-
Hi!King
őstag
Az államnak semmilyen formában nem szabadna támogatnia az egyéni közlekedést, mert erősen kontraproduktív. Itt meg egy olyan területről van szó, ahol a jelenlegi technikai korlátok miatt korlátos a kereslet, és ezt akarják állami támogatással ellensúlyozni. Amint kikerül az állami pénz a rendszerből, szembesülünk a realitásokkal.
-
Cassi
senior tag
De lehet nyugodtan, ahogy az autós közlekedés sem létezne a korábbi hatalmas állami beruházások nélkül, nem az autógyárak építették ki az autópálya-hálózatot. A közlekedés nem tud működni állami segítség nélkül. El kell juttatni addig a pontig az EV-ket, ahol már fenntartható tud lenni az üzemelésük.
-
senior tag
"Állami befektetés nélkül nincs előrelépés infrastrukturális ügyekben"
De nem az infrastruktúrát építik, hanem az autóvásárlást támogatják. És mivel csak a gazdagok engedhetik meg maguknak az új elektromos autót, ezért a gazdagokat támogatják. (Akik tipikusan nem lecserélik a benzines autójukat, hanem vesznek mellé egy elektromost is.)"rabszolgák által épített, más rabszolgák lemészárlására szolgáló intézményeknél szedett belépők árát fordítják erre a célra"
Hogy jönnek ide a rabszolgák? És miért nem a "kizsákmányolt proletárok" által épített egészségügyi intézmények fenntartási költségét szánod inkább elektromos autó vásárlás támogatásra? Végül is nekik sem fájna jobban, mintha a turizmusból élők jövedelmét nyúlná le valaki, nem?''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Hi!King
őstag
-
veterán
Őszintén szólva nekem ebből nem az jön le, hogy lenullázódott volna az EV piac: [link]
És hja, nyilván volt egy early adopter felfutás, most meg kvázi stagnálás, pici csökkenés. Ha kivezetnek egy támogatást, akkor sokan megtorpannak.#577Hi!King
...mikor a fenntarthatóság miatt a tömegközlekedést kellene.
Abszolút. Csak ezzel nehéz választást nyerni. És a tömegközlekedés működtetése egész EU-ban kérdőjeles hatékonyságú.#574Attila0
Tök egyszerű: az életmódjukhoz, körülményeikhez még egy EV nem passzol. Például mert hiányos náluk az infra / társasházban laknak, vagy egyéb okból. Egy Tesla Model 3 valamivel drágább, mint egy felextrázott Octavia, de nem sokkal. Utóbbi Németországban egy basic autó. -
Attila0
őstag
"De szerencsére nem is holnaptól szüntetik meg az ICE modellek forgalmazását."
Te úgy gondolod hogy 2035-ra már sokkal fejlettebb lesz az EV infrastruktúra? Mert én a magas előállítási költségei ellenére még mindig inkább a szintetikus üzemanyagos hibrid ICE-k elterjedését tartanám sokkal valószínűbbnek.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Igen, 100%, hogy sokkal fejlettebb lesz. Már most is gyakorlatilag minden új társasházban ott van az EV töltő a beállóknál.
...inkább a szintetikus üzemanyagok elterjedését tartanám sokkal valószínűbbnek.
Szerintem ennek sem technológiai, sem gazdasági, sem szabályozói realitása nincs. A szintetikus üzemanyag ugyanúgy szennyez (városban lokálisan emittál), előállítása drága, technológiai előnye pedig addigra zéró lesz.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
És persze azért a vásárlók sem hülyék, ha rendszeresen van újabb támogatási hullám, akkor megvárják a következőt, ha nem sürgős.
Pláne, ha éppen fizetések terén stagnálás van, vagy éppen leépítési hullám volt olyan iparágakban, ahol dolgozók körében a legnagyobb az érdeklődés a tecnológiára.A társasházi infra kapcsán a normál autóra sincs felkészülve a legtöbb, elérhetőbb árszintű lakás. Nem jár mindhez parkolóhely.
-
veterán
Pontosan. Ugyanez volt nálunk pl. az otthonfelújítási támogatásoknál.
Nem jár mindhez parkolóhely.
Előbb-utóbb tovább fogják csökkenteni. Bécsben pl. maximálva van a társasházi beállók száma, irodaházakban meg talán lassan tilva is lesz, Szingapúrban pedig vagyonokért tudsz az államtól megváltani autóra engedélyt. A nagyvárosokban admin eszközökkel szorítják ki az autókat. -
Attila0
őstag
"Igen, 100%, hogy sokkal fejlettebb lesz."
Legyen igazad. De én még mindig azt gondolom, hogy az első hibridautók 1997-es bevezetése óta eltelt majd három évtized óta simán megoldhatták volna, hogy csak, és kizárólag ilyen hajtáslánccal rendelkező új gépjárműveket hozhassanak forgalomba. Ezzel szemben úgy tudom, hogy újonnan még 2024-ben is nagyon sok, tisztán belső égésűt lehet vásárolni.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Nem lenullázódott, csak épp azt várták, hogy a támogatásuk után jelentősen gyorsulni fog az EV piac felfutása. De nem ez történt.
Az Octavia egy teljes értékű autó, a Tesla Model 3 meg másodlagos autónak jó, pontosan emiatt szűkebb utóbbinak a potenciális vásárlói köre, de ezt már sokadszor írom le. Nem véletlen, hogy neked inkább egy SUV-od van és nem egy Teslád.
-
FireKeeper
nagyúr
A nagyvárosokban admin eszközökkel szorítják ki az autókat
és ezzel szvsz nincs is semmi gond, pláne egy bizonyos "sűrűség" felett.steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
veterán
Az Octavia egy teljes értékű autó, a Tesla Model 3 meg másodlagos autónak jó...
Ez egészen biztosan nincs így. Másodlagos autó valami kisakkus fos az asszonynak szaladgálni, nem egy ~600 Km hatótávú EV. De hoztam példát ismerősről, aki egy Model Y-ra cserélte a verdáját, ez az egy családi kocsijuk van.
Nem lenullázódott, csak épp azt várták, hogy a támogatásuk után jelentősen gyorsulni fog az EV piac felfutása. De nem ez történt.
De hát gyorsult is. Pont a támogatások leskálázása után torpant meg.
Nem véletlen, hogy neked inkább egy SUV-od van és nem egy Teslád.
Tök egyszerű. Amikor én vettem, akor az EV-k még gyerekcipőben jártak, plusz most nem is akarnék tízmilliókat autóra költeni. De ha felépül a házunk, akkor 99%, hogy 2 EV-t fogunk beszerezni.
Szerintem nem. A támogatás arról szól, hogy az ICE autódat EV-re cseréld le. Ahol a parkolás megoldott, ott ez nem gond, ahol nem, ott tökmindegy, ettől még nem lesz több parkolási lehetőség, szóval ugyanúgy kiszorulsz a városból.
#591FireKeeper
Egyértelmű. Nincs is alternatívája a dolognak.[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #588 üzenetére
Hja papíron, mint az összes hibrid autónak.
1,7 – 1,6 l/100 km-t adnak meg. Ilyenkor csapkodom a térdem csak épp nem örömömben. Szánalmas ami megy.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Dehogy, a valóságban is. Ez egy 730 lóerős, 1000Nm-es autó. Még ha kívülről nem is töltöd, akkor is sokkal kevesebbet fogyaszt a gyakorlatban, mint egy ugyanilyen erős sima ICE.
Ha pedig töltöd, akkor a használati profiltól függően akár nulla is lehet a benzinfogyasztás.Egyél hozzá kenyeret!
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #594 üzenetére
Ugyan olyan erős, de 400 kilvóval könnyebb, ezt is tedd hozzá. Meg hogy csak városban. És akkor is csak talán.
Ja igen az akár. Ismerjük mit jelent. Akár....[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Ja, egy-két anekdotikus példát lehet hozni, de a várva várt villanyautó forradalom közben meg nem történt meg. Mert az a 600 km csak papiron mutat jól.
"De hát gyorsult is. Pont a támogatások leskálázása után torpant meg."
Pontosan erről beszéltem, hogy arra számítottak, hogy majd az elején támogatják, aztán megérik a piac, és a támogatások nélkül is gyorsulva tud növekedni az eladás. Hát nem ez történt.
Egyébként amellett, hogy nincs rá tömeges piaci igény a korlátai miatt, a másik gond az állami támogatásokkal, hogy sokszor az ellenkezőjét érik el, lassítják az új techonlógia olcsósodását.
"Szerintem nem. A támogatás arról szól, hogy az ICE autódat EV-re cseréld le. Ahol a parkolás megoldott, ott ez nem gond, ahol nem, ott tökmindegy, ettől még nem lesz több parkolási lehetőség, szóval ugyanúgy kiszorulsz a városból."
Ugye itt benne van ebben a parkolás ingyenessé tétele az EV-k számára, meg az is, hogy használt autót könnyű felmutatni egy ilyen támogatáshoz, akkor is, ha azt a korábbi autót nem wc-re járásra használták.
-
Ribi
nagyúr
válasz Shadowbull #597 üzenetére
Nyilván az ótópályán is ahol nincs is használatban csak a +400 kiló. Nyilván.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Megszűnik az első két Ryzen generáció támogatása a Ryzen Masterben
- Google Pixel topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen