Hirdetés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Megérkezett az új Google Wallet
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
Hirdetés
-
AI segít tanítani az olasz iskolákban
it Úgy érzik, hogy le vannak maradva az IT-s képzettségben, ezért AI segítségével javítanának az olaszok az oktatáson.
-
Esélyes, hogy PS5-re is megjelenik a Warhammer 40,000: Darktide
gp Hivatalos bejelentést még nem kaptunk, azonban a tajvani korhatár-besorolás oldalára már kikerült az új változat.
-
Gátoljuk meg játékaink halálát!
lo A cél az, hogy a kiadók és az értékesítők a videójátékokat működőképes (játszható) állapotban hagyják.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Attila0
őstag
Ezzel csak az a bajom, hogy megint csak nem veszed számításba, hogy hiába sikerül valami jobbra mint a többi, ha használat közben nincs rendesen karbantartás. Hidd el hogy ugyanúgy hamar elkopna, mint az amit szerinted már a gyárba szereltek össze hitvány módon.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem söpredék: a Nyugati tömb országai, akiknél jogállam van, akiknél egy aláírt szerződés jelent valamit.
Söpredék: Kína, Afrika, Oroszország, és társai, akik úgy vernek át a palánkon, ha érdekeik azt szolgálja, ahogy akarnak.Vagy csak simán elfogytak a könnyen kiaknázható készletek
Ez energiahordozókból részben igaz persze, de pl. ritkaföldfémet korábban nem is biztos, hogy kerestek.Ha sikerülne is sok új bányát nyitni, azok drágábban termelnének a jelenlegi importnál.
Hát pont ezt írtam eddig is. Perpill a harmadik világból olcsón, nagy mennyiségben érkeznek ezek az anyagok, akkor minek küszködne a fejlett világ bányászattal? De nem is kell, hogy az alapanyag idejöjjön, eddig is rengeteg dolog érkezett Kínából/harmadik világból. Elég, ha a kész akkuk jönnek, aztán ennyi.Plusz az EU kicsi (kicsit nagyobb mint Ausztrália fele), de az elektromos autózás megcélzott bevezetéshez egyes kritikus nyersanyagokból a világ jelenlegi termelésének aránytalanul nagy részére tart(ana) igényt.
Kicsi, de egyébként a világ GDP-jéből elég nagy falatot harap ki. Mondjuk ki, gazdag kontinens a miénk, talán a leggazdagabb. Egyébként ez az alapanyaghiány dolog biztosan megalapozott? Rohamtempóban halad az akkufejlesztés, az új LFP technológia már töredékét igényli a ritkaföldfémeknek. És ez szériagyártásban van. -
senior tag
Megjegyzés: Az elektromos autó akkumulátorokban gyakorlatilag nincs semmilyen ritkaföldfém (nem csak az LFP-ben, hanem a többiben sem). (Korai hibridek NiMH aksijában lehet, elektromos autó motorokban is, ICÉ-k katalizátorában is, stb, de Lítium aksikban nem.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Cassi
senior tag
Megjelent a júniusi ACEA-jelentés, és látszik, hogy az EV-eladások az év eleji behorpadás után stabilizálódtak, ezután enyhe emelkedés jöhet. EU+EFTA+UK összesen 208 ezer BEV egy hónapban, nem igazán értem, mit várt például az SK On, ez egy méretes piac így is.
[link] -
Hi!King
őstag
De, számításba veszem. Mert a vita nem erről szól, hanem hogy te visszamennél 25-30 évet a technológiában. Holott azok a termékek egyáltalán nem tartósabbak, csak a survival bias miatt hiszed annak. Karbantartani a mai és az akkorit is lehet, ezért irreleváns ebből a szempontból.
-
veterán
Szerintem simán lehetnek tartósabbak. A gond inkább az, hogy a műszaki színvonal is más, amit nyújtanak. Például F-Astrából elég sok rohangál még az utakon, de azok szögegyszerű szerkezetek egy mostani verdához képest. Szóval értelmetlen az összehasonlítás.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Az F Astrából azért rohangál sok, mert anno az egyik legnépszerűbb új autó volt Magyarországon. Egyébként a kasznija kimondottan rohadós, a legtőbb erősen alulmotorizált volt, és bár az akkori autók között megbízhatónak számított, 150 ezer km felett a többségük hengerfejes lett, ennél még a mai 1 literes 3 hengeres turbós porszívók is többet elmennek gond nélkül. Mibdkét téren fejlődés volt azóta, az újabb Astrák kevésbé rohadnak, és a motorjuk is várhatóan tovább lesz problémamentes, jó eséllyel egy mai 1.2-es benzines Astra 300 ezerig problémamentes lesz, ha a rendszeres szerviz nem marad ki.
-
Attila0
őstag
A kasztni fokozott rohadása megint csak arra többségre vonatkozik aki nem törődött megfelelően az autójával. Mert miután megvásárolta csak használta. Emlékszem amikor 1990 ősszén elhoztuk a Merkúrtól a Daciánkat szinte az első dolgunk volt hogy egy alapos üregvédelmet csináltassunk. Szóval azon az autón a nálunk eltöltött hat éve alatt egy rozsdapöttyöt sem láttunk. Tehát ha az F Astrák többsége is megkapta volna ezt a törődést, akkor garantáltan kevesebb rohadt volna el. A hengerfejességről meg csak annyit hogy akkoriban az is egy sokkal egyszerűbben orvosolható probléma volt mint a legújabb típusú Astrán. Mivel sokkal kevesebb segédberendezést kellett eltávolítani, ahhoz hogy egyáltalán a hengerfej levételéig eljuss
[ Szerkesztve ]
-
-
A 90-es evekben szinte minden nemet gyarto mar kepes volt rohadasmentes kasztnit a modelljei ala tenni, kiveve az Opelt. Nemhogy az also-kozepkat. Astrak nem kaptak ilyet, hanem a magasabb osztalyban jatszo Vectrak sem, ugyhogy ez nem user error, hanem a gyartoe, vastagon. Hozzateszem: az Opel a nemet Suzuki.
https://www.coreinfinity.tech
-
Hi!King
őstag
Csak mondjuk az akkori Dacia így is ótvarszar volt, nagyszüleim 91-ben nyertek egyet, amit szüleim használtak, 96-ban eladtak, mert folyton gond volt vele. Sokkal kevesebb futással, mint amennyit a mai átlag beletesz, nagyon minimális városi használattal, mert 50 ezres kisvárosban gyalog jártunk városon belül.
-
-
dabadab
titán
Jo esellyel a mai turbos 1.2-es Astrak 100e km-t sem ernek meg motorcsere nelkul
Ha ez így lenne, akkor rengeteg nagyon dühös emberrel kellene szembenézniük. Ezzel szemben valószínűleg a hiba talán egy százalékát fogja érinteni az autóknak. Aztán majd húsz év múlva az addig túlélő darabok lesznek a bezzegautók, hogy "de akkor még tudtak tartós dolgokat csinálni". (Az ember perspektíváját sokat segít, ha annak idején látta a mai bezzegautók fogadtatását - természetesen akkor is megszakértették, hogy hát ezek százezer kilométer után darabjaikra esnek. Meg hogy az autót benzin hajtja, nem gázolaj. )
DRM is theft
-
-
btprg
senior tag
Te ezeket le tudtad írni röhögés nélkül? Hogy egy mai több kilométeres vezetékhálózatot, kanbuszt, szukabuszt , ki tudja hány száz érzékelőt, mikrokontrollert, szoftvert, baromságokra optimalizált megoldást tartalmazó agyon bonyolított turbós szar, amihez speciális gyári diagnosztikai szoftverek meg műszerek nélkül hozzá se lehet nyúlni, majd tartósabb lesz? Ez még viccnek is rossz.
Ezek addig jók amíg elég újak és MÉG nincs velük gond, utána meg mehet a pingvinezés hogy mi a baja, majd bontó, mert úgyse találja meg senki, hogy melyik kábelkötegben shortol az elrohadt "zöld" műanyag szigetelésű vezeték.
Ugyanakkora eséllyel lesz hozzájuk alkatrész, speciális IC, mint egy 20 éves tévéhez. Ez már nem az a szint, hogy az utángyártók majd 30 év múlva is lemodellezik azt a termosztátházat vagy bármit, mert senki se fogja tudni, hogy milyen áramkört, milyen MCU programmal kell belerakni ahhoz hogy működjön.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Hi!King
őstag
Kilométer futásban már most többet bírnak ezek, mint a 30 évvel ezelőtti benzines autók, mert jópár elerte már a 200 ezret, hiszen 2015 körül már sok ilyen autó volt, azóta nem volt lényeges változás.
A többi amit írsz, az is kreténség, a diagnosztika miatt pont hogy egyszerűbb felderíteni a hibákat, és erre nem csak a márkaszerviz képes. Utángyártott alkatrészek már most vannak ezekhez az autókhoz, és ugyanúgy lesznek, mikor 20 évesek lesznek, de a tapasztalataz, hogy a gyártók is sok ideig forgalmaznak gyári alkatrészeket.
Ha meg nem lehet olyan sufni szereldékben szereltetni, meg okosban áttolni műszakin, mint most, az csak jó hír, mert a mai hazai használt autóállomány katasztrofális állapotban ennek köszönhetően.
-
veterán
Ezt viszont cáfolnám. Vannak márkaszervizes ismerősök, sajnos a növekvő komplexitás drasztikusan megnehezíti a diagnosztizálást. Ez amúgy logikus is. Ráadásul a rengeteg elektronika a hibalehetőségeket is exponenciálisan növeli.
Egy régi verdánál mi volt? Vagy mechanikai hiba (ennek a diagnosztizálása elég egyszerű), vagy elszállt valami relé/bizti. Most meg ott tartunk, hogy napokig tart egy komplexebb hiba diagnosztizálása. Bizonyos diagnosztikai szoftverekhez csak a márkaszervizek férnek hozzá, ezáltal a költségek brutálisan elszállnak.
Egy modern járművet üzemeltetni arányaiban is sokkal drágább, mint anno. Ez nem feltétlenül baj, de számolni kell vele.
-
Tasunkó
senior tag
A nagy szervizekkel sem rózsás a tapasztalat. Inkább hazatrélereztem a kocsit, mert nem tudtak órabért mondani, az olyan lehúzósnak hangzik, hogy már cringe, és ilyenkor már a szakértelmük is kétséges, akihez hordom azzal meg beszéltem már, tudom mire képes, szóval előfordul hogy a sufni garancia a minőségre míg a nagy szerviz, sok géppel meg emberrel meg olyan búcsús hatású.
Kérek egy számot a jútútú
-
Diopapa
addikt
Egy modern járművet üzemeltetni arányaiban is sokkal drágább, mint anno. Ez nem feltétlenül baj, de számolni kell vele.
Már hogy a fenébe ne lenne baj? Ez azt jelenti, hogy az egyéni közlekedés folyamatosan drágul.Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
Barret001
addikt
Érdemes [elolvasni] főleg az utolsó pár SORT!
-
dabadab
titán
válasz Barret001 #532 üzenetére
Az, hogy "egyesekben felvetődik a kérdés, hogy az autógyártók korlátozott időkre tervezik-e az autókat – írja a motor1" leginkább azt jelenti, hogy aki írta, az soha még csak közelében sem járt semmilyen tervezési munkának (gy.k.: hogy a fenébe lehetne korlátlan élettartamra tervezni?)
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Diopapa
addikt
"Illetve olyan szempontból sem, hogy magasabb műszaki tartalmat kapsz cserébe."
Ami mondjuk a fene tudja mit jelent, én csak el szeretnék jutni a munkahelyemre. Viszont tömegközlekedéssel több mint 3x annyi idő mint kocsival. Szóval a seggmasszírozó/fingelszívó pont nem érdekel, ha azért kell dolgoznom évente 1 hónapot, hogy elmehessek dolgozni.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
veterán
Szóval a seggmasszírozó/fingelszívó pont nem érdekel...
Ez nem gond, a Daciat neked találták ki. Viszont a fogyasztói szokások meg nem azt mutatják, hogy a vásárlók olyanok lennének, mint te. A legtöbb embernek fontos a biztonság, a komfort, meg még ezernyi dolog, amihez ilyen szintű komplexitás szükséges.Amúgy a te autódban van klíma?
-
Diopapa
addikt
Vicces, hogy kérdezed, a 2007-es Fabiámban nincs, a 206CC-ben pedig nem működik.
A biztonságot ne keverjük ide, arra nekem is szükségem van. Egyébként meg az igényeket a gyártók generálják, rengeteg felesleges vacak kerül az autókba, ami csak problémát okoz a későbbiekben és a tartósságnak ellenhat, pl a motoros ülésállítás, vagy az emlegetett fingelszívó. Régen is igény volt egyszerűbb autókra és most is lenne, de már nem megfizethető áron van egy Fiat 500, vagy egy Bogár sem.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
dabadab
titán
rengeteg felesleges vacak kerül az autókba, ami csak problémát okoz a későbbiekben és a tartósságnak ellenhat, pl a motoros ülésállítás
Én pl. szeretem a motoros ülésállítást, sőt, amikor legutóbb autót vettem, akkor direkt kerestem. Az, hogy neked valami nem kell vagy nem tetszik, nem jelenti azt, hogy a másik hétmilliárd ember is pont ugyanazt gondolja róla.
DRM is theft
-
veterán
pl a motoros ülésállítás, vagy az emlegetett fingelszívó
Ezek amúgy felső-közép és prémium modellekben elérhető extrák, szóval a forgalomba kerülő autók töredékében elérhetőek.Régen is igény volt egyszerűbb autókra és most is lenne...
De hát vannak ilyen modellek most is. Európa egyik legnépszerűbb autója a Dacia Duster. Most neked az fáj, hogy nem csak ilyeneket árulnak? -
Hi!King
őstag
A sufniszervizes világban nem igazán van diagnosztika, elég ha megy az autó, így egyszerre üt be a szar. A modern diagnosztika ezt megelőzi, illetve általánosságban is évtizedről-évtizedre javult a megbízhatóság, annak ellenére is, hogy mindig akadnak hibás szériák, mint az említett 1.2-es motor, de ilyenek régebben is voltak.
Amúgy ugyanazon megbízhatósági szintet nézve reálértéken nem drágul az autófenntartás, valójában jelenleg rossz műszaki állapotú, veszélyes járműveket tartanak fenn tömegesen ridegtartáson, és ez adja azt az illúziót, hogy olcsó autót fenntartani. Jobb is, ha kikopik az ilyesmi.
-
Hi!King
őstag
Konkrétan benzines F Astrákról volt szó, ismerősi körömben olyan 200 ezer körül jöttek elő a problémák, nem az hogy addig mentek, de akkor jöttek a magas költségek. Nincs rá bizonyítékom, de az a gyanúm, hogy az alulmotorizáltság is felelős érte, mert ezek Astra kombik voltak 1.4-es, talán 50-60 lóerő körüli motorok voltak (most nem keresem ki, de ilyesmi rémlik), amivel vitték az egész családot cuccostul. És ez egy átlag családi autó volt a 90-es évek végén, ennél jobbra keveseknek tellett. A korábbi keleti autóknál meg lényegesen megbízhatóbbak voltak.
Egyébként kicsit OFF, de apám munkahelyén volt egy benzines Audi A6-os, sofőrös kocsi volt üzleti utakra, talán valamikor 2000 körül vették, mindig márkaszervizben volt karbantartva, és tényleg rendesen, nem csak tessék-lássék módon. Nos, 2014-ben érte el az 1 millió km-t. Ez a legtöbbet futott autó, amit valaha láttam.
-
Hi!King
őstag
Említve volt a bonyolult diagnosztika és a chipek. Nos, ebben a mai új Dacia sem egyszerűbb más autóknál. Annyiban talán, hogy bizonyos dolgokban van egy 10 éves csúszás a Renault technológiához képest, de bizonyos dolgokban meg nem, mert egyszerre vezetik be a csoport összes autójában.
-
Hi!King
őstag
Megjegyzem, most nem kalkulálom újra mai árakkal, de mikor 2017-ben új Dacia Logant vettünk, és 2.85 millió volt mindenestül, forgalomba hozatallal együtt, kiszámoltam, hogy átlagbérhez viszonyítva a 80-as években egy Trabant a 2017-es átlagbérhez viszonyítva több mint 6 millióba került volna. Valószínűleg most is hasonló arányok lennének, mostani átlagbérhez viszonyítva lenne mondjuk 10 millió az a Trabant.
Egyébként fingelszívóról nem hallottam, motoros ülésállítás meg nem általános extra. De pl. biztonságot szolgáló felszereltség az mindig hasznos (ABS, EPS és társai), mert bizonyítottan javítják a túlélési esélyeid, meg van egy rakás hasznos extra (pl. tempomat, klíma), amelyek a kényelmesebb utazást szolgálják.
-
Diopapa
addikt
Az fáj, hogy az "egyszerű" autók is aránytalanul drágák szvsz. Valamint mire Mo-i viszonylatban ezek lőtávolba kerülnek az emberek nagy részének, a bonyolultabb technika miatt drágább lesz az üzembentartásuk is.
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
veterán
Áhh, értem. Az a helyzet, hogy a drága egy relatív fogalom. Nyugaton ezek a kocsik pl. olcsók, tudom is én, pár havi fizetésből meg lehet venni őket. Most az, hogy Magyarország egy reménytelenül csóró hely, ahhoz a gyártók nyilván nem tudnak alkalmazkodni.
És igen, az egyéni közlekedés sajnos drágul a milliónyi előírás miatt. Vissza fog szorulni a saját autó tartása.
-
Hi!King
őstag
De nem azzal vették a legtöbben, mert az alapmodellre volt pénzük. Viszont ma a legalapabb motor is erősebb még kg arányosan is.
@Vision
De ne az S-Klasse-hoz hasonlítsd, hanem az alsó-közép kategóriás Renault, Citroen, Skoda, stb. modellekhez, ott meg nem nagy a különbség.A Dacia-nál annyi ebben a lényegi különbség, hogy sokkal fapadosabbról indul a felszereltség, és ehhez képest juthatsz odáig, mint egy átlagos Skoda.
Egyébként leginkább a nem jól hangszigetelt és könnyű kaszni ami miatt olyan érzésed van egy Dacia-ban, mint ha egy 2000-es évek eleji autót vezetnél.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Egyre több piacra eljut az eredetileg korlátozott Ryzen 5 7600X3D
- Nem tudom a dal címét, előadóját
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Battlefield 2042
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen