Hirdetés
-
Jövő tavasszal érkezik az NZXT AMD X870E-s alaplapja
ph A cég két színben készülő újdonsága hozza a termékkategória sztenderdjét, és persze a letisztult dizájnját is messziről felismerjük.
-
Digitális Állampolgárság Program
lo Talán láttátok utcán a hatalmas "legyél te is digitális állampolgár" reklámokat. Ugyanis született egy...
-
S.T.A.L.K.E.R. 2 - Már nézhető a játék fejlesztéséről szóló dokumentumfilm
gp A másfél órás anyaghoz magyar feliratozás is készült, érdemes lehet megnézni a videót.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Hja, ez a Kína-Afrika dolog onnan jön, hogy a fejlett világ oda szervezte ki a szutyok melókat (inkluzíve bányászat). Ez nem azt jelenti, hogy Eu-ban, USA-ban nincs ásványkincs vagyon (Pl: [link]), csak egyszerűen amíg ott olcsóbb a kitermelés, addig senki sem fog itt bányákat nyitni. Amikor a Kínaiak elkezdtek g*cizni a ritkaföldfémekkel, biztos lehetsz benne, hogy elindultak a kutatások más országokban is.
-
-
Gargouille
őstag
válasz arnyekxxx #453 üzenetére
"viszont aksit egyet kell a kocsi élete során legyártani aztán akár te magad az udvarodon is meg tudod termelni hozzá a napi betevőjét (környzetszennyezésmentesen) , mig a kőolajat folyamatosan meg kell venni valamelyik baráti országból"
De ez amúgy miért lenne érdeke a leendő tulajdonost leszámítva bárkinek is? Az államnak nem érdeke, hogy elessen a jövedéki adótól, a kőolaj termelő országoknak nem érdeke, hogy elveszítsék a vevőiket és így tovább. Senkinek nem érdeke, hogy neked tartós, szervizelési igénymentes, ingyen üzemeltethető járműved legyen.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
senior tag
Széljegyzet: a belinkelt Jadar völgybe tervezett bánya egyrészt nincs az EU-ban (Szerbia), másrészt jelen állás szerint nem valósul meg, mert 2022-ben visszavonták a vállalat engedélyét. (De állítólag a bányavállalat nem adta fel, hogy kellő számú vezetőt "meggyőzzön" arról, hogy mégis engedélyezzék a projektet.)
"Ez nem azt jelenti, hogy Eu-ban, USA-ban nincs ásványkincs vagyon"
Hát, attól függ, hogy milyen ásványról beszélünk, mert pl. olaj se nagyon van, pedig azt biztosan sokat kutatták... (Ha csak a két linkelt cikket átolvastad, abból kiderülhet, hogy sok kritikus ásványból ismert készletek sincsenek, persze reménykedni lehet, hogy majd találnak, ha nagyon keresnek, bár éppenséggel az EU területe nem egy terra incognita... És ha találnak is, soká lesz belőle termelés, pl. hiába találtak északon ritkaföldfémeket, 10-15 év, mire leásnak odáig (elhordanak 100 méternyi meddő kőzetet). És még neki sem álltak...)''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
veterán
válasz Gargouille #460 üzenetére
Ha megfigyeled, a kőolaj termelő országok gőzerővel állnak át más bevételi forrásokra. Emirátusok Dubajból csináltak üzleti-innovációs hubot + Emirates légitársaság. Saudi Vision 2030 is fut. Tudják, hogy a kőolaj buli hosszú távon kifújt.
Senkinek nem érdeke, hogy neked tartós, szervizelési igénymentes, ingyen üzemeltethető járműved legyen.
De nem is ezt állítottuk. Az energiáról beszéltünk, ami hajtja. Az kulcskérdés.
#461Mr K
Nézd, ha Kína holnap bejelentené, hogy nincs tovább kitermelés, akkor nagyon gyorsan megkapnák Eu-ban a bányák az engedélyeket. De nyilván nem így lesz, Kína se hülye.100 méternyi meddő elhordása pedig elég gyorsan meg tud ám valósulni, csak akarat kérdése. Na, az az, ami perpill hiányzik Európában, mert felesleges, hiszen ott az olcsó kínai meg afrikai.
[ Szerkesztve ]
-
-
senior tag
Abból indultunk, hogy az EU-ban nincs elég nyersanyag ahhoz, hogy a 2035-re tervezett elektromos átállást akár csak 10%-ban is saját erőből megoldja. Az USA nyersanyagkincsei ezen nem fognak javítani. (Arról pedig, hogy a topiktárs valamiért idekeverte az USÁ-t nem tehetek.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Gargouille
őstag
"Vision 2030"
Kitűnő példa. Ez ritka ambiciózus elképzelés és egyben nagyon jól bemutatja a vágyak és a valóság közötti szakadékot. Ha jól tudom a legikonikusabb projektje a The Line épp most bukik el, lényegében megvalósíthatatlan a jelenlegi technológiai szinten.
Nagyjából jól párhuzamba is állítható az egész "EV őrülettel". Szerintem.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Gargouille #460 üzenetére
A kőolajtermelőnek nyilván nem érdeke de azt ki nem szarja le, az államnak az érdeke, hogy ne függjön más országtól. Ha mindenki saját napelemről tölt akkor majd kivet valami km alapú adót a jövedéki helyett, az államot nem kell félteni hogy ne jutna hozzá a neki kellő bevételhez.
-
arnyekxxx
veterán
-
Gargouille
őstag
válasz arnyekxxx #469 üzenetére
"A kőolajtermelőnek nyilván nem érdeke de azt ki nem szarja le, az államnak az érdeke, hogy ne függjön más országtól."
Jó lenne, ha ez ilyen egyszerű lenne, de sajnos nem az. Az "államnak" - mint elvont fogalomnak - valóban nem érdeke, ellenben azoknak a politikusoknak, döntéshozóknak akik az állam nevében eljárnak elemi érdeke (érdekeltté teszik őket benne), ahogy az ezzel kereskedő és igen nagy befolyású olajcégeknek, finomítóknak, kúthálózatoknak és minden egyéb csatolmányuknak szintén. A gyakorlat ezt mutatja sajnos, nem pedig az ellenkezőjét.Egyéb tekintetben is globalizáció van, millió módon függünk másoktól, még a fokhagymát is kínából importáljuk, miközben megterem a kert végében is... szóval szerintem vannak a vágyak, meg van a valóság.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #474 üzenetére
A magasabb fogyasztói árakon kívül még miért nem lehet megoldani?
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Mi rendszeresen utazunk nagy távolságra, és nem, nem ez a gyakorlat, hogy 30 perceket pihenünk. Igen, ülni is fárasztó, de nem mész sokkal többre ha fél óráig pihensz odakint, mint ha 5 perc alatt kint nyújtózkodsz egyet. Emellett rohadtul nem mindegy hol állsz meg, főleg ha nyári nyaraló szezon van, és egyes pihenőhelyek brutálisan tömve vannak, ezeket ilyenkor célszerű kerülni. Elektromos autónál adja magát, hol kell megállnod.
Ami a töltési lehetőségeket illeti, ha arra alapozol, hogy valamely hotelekben van töltési lehetőség, akkor eleve korlátozottabbak a lehetőségeid szállás terén. Az elmúlt években egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány olyan szálláshely volt, ahol lehetett volna tölteni, pedig rohadt sok helyen voltunk, főleg Ausztriában. Volt ahol eleve optimális helyen egyetlen vagy max. 2-3 potenciális szálláshely volt, tehát még helyben is nagyon távoli, nem nekünk megfelelő szállást kellett volna foglalni ilyen esetben.
A másik, hogy szintén nyaraló szezonban rohadt sok helyen brutálisan tömve vannak a parkolók, az autók jó része már jó esetben szezonálisan kibővített parkolóban parkol valami murvás helyen, rossz esetben a környéket parkolja tele. Elképzelem, hogy arra alapoznál, hogy majd valahol tölteni fogsz.
Egyébként a nagyakkus elektromos autóval is felülbecslés az a 300-400 km, mert ésszerű idő alatt a gyorstöltőkkel sem tele töltöd, hanem csak valameddig, aztán autópálya tempó, főleg télen, sokkal nagyobb fogyasztást jelent. De úgy egyáltalán miért szivatná magát az ember addig, amíg nem áll rendelkezésre kompromisszummentes megoldás?
A hétvégi tapasztalatunk is azt támasztja alá, amit írok, az A2 autópályán odafelé és visszafelé álltunk meg két különböző helyen, az elektromos töltőhelyeket néztem, mind tele voltak. Meg megálltunk oda és vissza is Szombathelyen, ott meg szimplán nem volt. Nem álltunk sehol sem 20 percet, mert minek. Most a 3 nap miatt, 1 nap szabival voltunk, kevésbé volt kritikus az idő, most kivételesen 2 darab fél órás töltés beleférhetett volna, de minek ezzel foglalkozni, ha nem kell. Máskor totálisan tönkretenné a hétvégi programot, mint az azt megelőző hétvégén, amikor amúgy is 4-kor indultunk.
-
senior tag
Azzal a válasszal adós maradtál, hogy ha a bányászat csak akarat kérdése, akkor miután az EU összerúgta a port az oroszokkal, miért a világpiacon próbált méregdrágán LNG-t összevásárolni, miért nem növelte helyette a saját földgáz kitermelését? Ha viszont elfogadod, hogy azért, mert földgázból egyszerűen nincs elég az EU-ban, akkor miért elfogadhatatlan számodra, hogy pl. lítiumból, nikkelből, titánból vagy grafitból sincs elég?
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
Mert azzal indítottad ezt a thread-et, hogy az ICÉ-ktől azért kell megszabadulni, mert így ki vagyunk szolgáltatva az olajtermelő országoknak. Ha az olajfüggőség rossz, akkor a lítium/nikkel/grafit, stb. függőség miért nem az?
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
veterán
Először is, nem kizárólag EU-ról beszéltünk, nem onnan indult a téma, hanem fejlett/söpredék világról. Az LNG ellátásnál nem a forrás volt a probléma, hanem hogy az infra (kikötői terminál) nem volt elégséges. Az USA hajók sorban álltak, hogy kipumpálhassák az LNG-t.
És nem arról beszéltünk, hogy biztosan van minden, hanem arról, hogy a bányászat a fejlett világban leépült, mert a fejlődő világba lettek kiszervezve ezek a szennyező tevékenységek. Ergo ha van is ásványkincs, abba korábban nem öltek energiát, hogy feltérképezzék.
#485Mr K
Ezt megválaszolták lejjebb. Olajból egy autó élete során sokkal-sokkal több kell, mint lítiumból és ritkaföldfémből, ergo sokkal nagyobb kiszolgáltatottság.[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
Most is lehetne sok mindennel, hogy jóval hosszabb élettartama legyen, akár egy életig kitartana de a gazdaság a rövidebb élettartamban utazik. Lepattanóként a kultúrát is erre motiválja, ezért mutogatnak, hogy mert az embereknek mindig új kell, ami egy ok-okozati terelés. Ugyanakkor a hosszabb élettartam nem jár feltétlen, sőt akár elhanyagolható költségnövekedéssel jár. Bizonyos dolgok azért tartanak ki sokáig, mert a legyártásnál költséget jelentene, hogy kevesebb ideig bírja. Az élettartam viszont fantasztikus árucikk, ezért bármennyit kérhetnek érte. A Miele bizonyos részeit is kiszolgált ósdi gyártósorokon gyártják. A gond az hogy ettől a összegtől, amit nyernek a plusz élettartammal nem lehet őket megfosztani, vagy csak úgy ha jön egy más szereplő, aki még többet keres majd az élettartamon, így kigolyózza meglévőeket a bizniszből, mivel a gazdaságban az állandó növekedés a cél.
Érdekes lesz hogyan tudná ez pozitív változásba fordulni, egyrészt a technológiai fejlődés lepotyogó morzsái, mikor már olyan gépeken olcsóbb a gyártás, ahol tökéletesebb a végtermék, de erre van a marketing hogy elrontja. Pl. a petpalack kupakjának volt egy szingularitása, amikor tökéletesen funkcionált, majd hol közelít ahhoz, hol meg távolodik, és akkor érjük el újból, ha megjelenik egy még olcsóbb gyártási technológia, ami felülírja a marketing fillérszexet egy kis időre.Kérek egy számot a jútútú
-
Attila0
őstag
"Most is lehetne sok mindennel, hogy jóval hosszabb élettartama legyen, akár egy életig kitartana de a gazdaság a rövidebb élettartamban utazik. Lepattanóként a kultúrát is erre motiválja, ezért mutogatnak, hogy mert az embereknek mindig új kell, ami egy ok-okozati terelés."
Igen, mintha már én halottam/olvastam volna arról, hogy az emberiséget nagyon hamar vissza lehetne szoktatni régebbi technologiával gyártott dolgok használatára. Csak hát ugye mint te is írod, a piaci érdek valamiért mégsem ezt diktálja.
[ Szerkesztve ]
-
Tasunkó
senior tag
Miért kellene régebbi technológia? A gyártó gép, sor kikopik és az új ami a helyébe kerül lehet jobb, így van fejlődés.. Olyan dolgokról beszélek, amelyek teljesen vagy részleteiben kiforrottak, illetve megakadtak, és arról hogy a csúcstechnológia előállítása nem sokkal drágább, mint az alsó és elérhető szegmensé. Mivel ezek tovább tartanak ezzel mindenki nyerne, kevesebb árucikk, kevesebb szemét, munka, csak a gazdaságból kerülne ki egy csomó pénz, és pont egy jellemzően magas haszon amit a megbízhatóság, élettartamért ki kell fizetni.
Az utóbbi 10 évben jelentkezett egy újabb abnormalitás, a meglévő termékre rátelepedő plusz garancia évek vásárlás.
Egyébként az meg egy következő vagy rákövetkező lépcső, hogy régebbi technológia használata, mivel a gyártósorok alkalmazása abnormális hasznot juttat a világba, és nincs logikusan szétcsatornázva tehát egy anomáliaként jelentkezik valahol, máshol meg veszteség.Kérek egy számot a jútútú
-
senior tag
Sajnos már az elején sem értettem, hogy konkrétan mit értesz "söpredék" alatt...
"Olajból egy autó élete során sokkal-sokkal több kell, mint lítiumból és ritkaföldfémből, ergo sokkal nagyobb kiszolgáltatottság."
Chip-ből meg még annál is kevesebb kell, de valahogy mégis nagynak tűnt pár éve a kiszolgáltatottság."a bányászat a fejlett világban leépült, mert a fejlődő világba lettek kiszervezve ezek a szennyező tevékenységek"
Vagy csak simán elfogytak a könnyen kiaknázható készletek - az EU sűrűn lakott és elég régóta iparosodott. (Ha sikerülne is sok új bányát nyitni, azok drágábban termelnének a jelenlegi importnál.) Plusz az EU kicsi (kicsit nagyobb mint Ausztrália fele), de az elektromos autózás megcélzott bevezetéshez egyes kritikus nyersanyagokból a világ jelenlegi termelésének aránytalanul nagy részére tart(ana) igényt.''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Hi!King
őstag
Ezek a kijelentések annyira figyelmen kívül hagyják a realitásokat. Nézz meg egy lakótelepet, mennyire egymás hegyén-hátán vannak az autók. Akkor lesz bármi változás, ha első körben az autóval wc-re járás jelensége visszaszorul, egyelőre viszont az EV-k fő célterülete épp ez.
-
Hi!King
őstag
Mennyire mennél vissza a múltba? Konkrétan az autók egyre tartósabbak lettek, a 80-as években még a nyugati autók kasznija is hajlamosabb volt a rozsdásodásra, de a motorjaikkal is hamarabb volt gond, mint a ma sokat szidott 1 literes 3 hengeres porszívó hangúaké. Ami a keleti autókat illeti, ott pedig 100 ezer km-nél már jöttek a bajok, és előtte sem voltak túlzottan megbízhatóak.
Ez a régi technológia fétis nagyrészt a survival biason alapszik, mert a kevés ami a régi eszközökből megmaradt, épp a legjobb példányok közül került ki, az emberek azokat hasonlítgatják a jelenlegi újakhoz.
-
Attila0
őstag
"Mennyire mennél vissza a múltba?"
Kb. 25-30 évet.
"Ez a régi technológia fétis nagyrészt a survival biason alapszik, mert a kevés ami a régi eszközökből megmaradt, épp a legjobb példányok közül került ki, az emberek azokat hasonlítgatják a jelenlegi újakhoz."
Igen ez pontosan így van, és ezen a példányok vajon miért maradhattak meg az utókornak? Igen, pontosan azért mert valószínűleg vigyáztak rájuk! Tehát véleményem szerint, sok mindent azért dobálunk el, mert csak "ütjük vágjuk" őket.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Nem, ezek a példányok azért maradtak fenn, mert sokból maradt egy kevés, amely sokkal jobban sikerült az átlagosnál, ezek a legjobb példányok. De te és sokab mások ezekből indultak ki. Pedig a 25-30 évvel ezelőtti autók átlagosan sokkal kevésbé voltak tartósabbak, mint a maiak.
Vigyázni meg a maiakra is lehet, az nem technológiai fejlettség függő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 BLACK DS 256GB, független, alig használt, tökéletes állapot, 2.5+ év garancia
- Samsung Galaxy S24 8/256 (7 ciklus az aksiban)
- Apple Mac Studio / M1 Max 10C CPU / 24C GPU / 32G RAM / 512GB / 60 nap Garancia
- CTO MacBook Pro 16" M1 Pro Chip 32 GB RAM / 512 SSD / Magyar / 60 nap garancia
- Eladó bontott MacBook Air M1 (13")
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen