Hirdetés
-
Alpine Linux telepítés mindenféle low-end dologra
lo Alpine LinuxMiután pár éve leesett, hogy az Alpine valami lehetetlenül alacsony erőforrásigényű, elkezdtem ezt tenni...
-
Beült egy AI-cég igazgatótanácsába James Cameron
it A Titanic rendezője a Stability AI igazgatótanácsához csatlakozott.
-
Nem maradt sok titka a kétféle Galaxy A16-nak
ma A decemberi premiertipp közelgő startot és Android 14-es indítást vetít előre
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Szerintem még mindig nem érted, hogy hogy működik a mentés(irányítás). Nincs olyan, hogy egy kocsi folyamatosan riasztásban van. Tegyük fel, hogy egymás után történik 2 kritikus esemény (ennek a valószínűsége gyakorlatilag nulla), még ekkor is bőven lesz delej az akkuban.
Amit forszírozol, az egy soha be nem következő esemény. Ilyesmire egyetlen ország egyetlen katasztrófaelhárítása sem méretez.
Nem a kocsik hatótávja a szűk keresztmetszet (ev esetén sem), hanem a számossága, és a szakszemélyzet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
De mitől lenne 20-perces állásidő? Főleg az egész flottában. Olyan premisszákból indulsz ki, amelyeknek köze nincs a valósághoz.
Ha ez alatt a töltést érted, akkor az úgyis olyan időszakban történik vastag tartalékkal, amikor nincs riasztás. Nyilván nem fogja senki 0-ra lefogyasztani az akkut, mint ahogy most se 0-ra fogyasztják a dízelt a verdákból.
Ilyen szempontból az EV még jobb választás is, mert azt az állomáson tudják tölteni, miközben a dízelek eseténben el kell gurulni a kúthoz. Ez önmagában több, mint 20 perces kiesés.
[ Szerkesztve ]
-
K82
őstag
Nem feltétlen van így, mindig maradnia kell(ene) x számú eszköznek helyben is a felmerülő vészhelyzetekre. A fenti példánál maradva lehet h érkezett nyolc mentő (és a mentőállomáson is volt annyi) de abból csak négy volt helyi, a maradék négy pedig elosztva a környező településekről érkezett hasonló szisztéma szerint.
"Viszont a folyamatos gyorstöltéssel ki is nyírtad az akkupakkot." - a céges e-Golfok naponta vannak töltve, kizárólag gyorstöltéssel. Lassan hat évesek lesznek, ma sem tudnak sokkal kevesebbet mint új korukban.
#391
Vision:
"Most érted, így tudnak biztonságosabbak lenni." - abban az értelemben szinte biztosan hogy a nehezebb autóban ülők kisebb eséllyel szenvednek bármilyen fokú sérülést, mint a velük ütköző könnyebb autóban (lásd a tank és a libaürülék példáját). Ezért is kezdték el használni a nagy szilárdságú fémeket az autóknál a kritikus részeknél: kevesebb anyag is elég ugyanahhoz a szilárdsághoz vagy maradt a mennyiség és biztonságosabb lett a jármű változatlan súly mellett. Ha baj van, lehet is látni h a régebbi autókat úgy kapják szét a feszítő-vágóval mintha konzervet bontanának, modernebb autónál meg nagyon nem mindegy hol állsz neki - ha rossz helyen, lehet pengét is cserélni az eszközön.
A kényelem árát fizetjük meg a súlytöbblettel mert önmagában a súlynövekedés nem feltétlen jár a biztonságéval együtt. PHEV-nél meg ugye cipelsz két majdhogynem teljes értékű meghajtást (nagyrészt legalább 100, de inkább 200+ kilót), ezért is írtam korábban h nem kellene ilyen autó ha a vezetéstechnikai oldalát nézem.[ Szerkesztve ]
Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
Attila0
őstag
"Ilyen szempontból az EV még jobb választás is, mert azt az állomáson tudják tölteni, miközben a dízelek eseténben el kell gurulni a kúthoz. Ez önmagában több, mint 20 perces kiesés."
Oké, tankoláskor honnan is számolod a húsz percet? Ugyanis egy mentőegység akár menet közben is riasztható, és nem csak "dumálok" mert ezt személyesen is tapasztaltam.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Oké, most már 100%-ig biztos vagyok benne, hogy lövésed sincs a mentés valóságáról. Akkor elmondom, hogy ez most hogy néz ki:
A műszakot felveszi a személyzet mondjuk reggel 6-kor. Szépen mindenki az állomáson vár készenlétben. EV esetén lóg a sima töltőn a kocsi.
Jön egy riasztás 7-kor, pilóta lehúzza a kábelt (10 másodperc), indulnak.
Kimennek a sérülthöz, ellátják, beviszik a kórházba. Irány vissza az állomás mondjuk 8-kor.
Következő riasztás jön 10-kor, fenti folyamat játszódik le újra.Ha sűrűbben jönnek a riasztások, az se gond. Tegyük fel, hogy a kocsiban van 300 Km-nyi akkupakk. Állásidőben szépen lehet tölteni, ha lemegy 50% alá.
Itt hol látsz te olyan helyzetet, ami késleltetni a mentést?
#408Attila0
Oké, menet közben jön riasztás. De ez miért lenne gond, ha amúgy bőven van még delej az akkuban? És ha nincs, miért ne lenne? Tényleg úgy beszélsz, mintha 50 Km-re elegendő akkupakk lenne a verdákban. Nyilván nem ez a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
De mondjál konkrét számokat. Mekkora akku van azokban a mentőautókban, amikkel lecserélik az összes belsőégésű darabot, hogy lehet őket tölteni, milyen sebességgel, lehet-e akkut cserélni. Számokat szeretnék látni: ha már rettegek, akkor tudjam, hogy mitől rettegek.
DRM is theft
-
-
veterán
Nem kell tölteni, mert a kocsi 100%-os akkuval indult el az állomásról. Abból elhasznált 20%-ot. Marad 80. Ez a realitás.
Tegyük fel, hogy a kocsi éjjel-nappal szolgálatban van váltott személyzettel. Olyan nincs, hogy egy kocsi folyamatosan úton legyen riasztáson a nap 24 órájában. Ezt a személyzet se bírná. De még ha így is lenne, akkor is elég az akkukapacitás a tervezett hatótávra. És közben rengeteg az állásidő, pl. a kórházban (ahol egy sima mentő akár fél-1 órát is eltölt, amíg felveszik a beteget). Akár ott is rá lehet szúrni a töltőre a mentő beállónál.
Itt most már tényleg lefedtünk minden esetet úgy, hogy 100%-ig megoldott a hatótáv kérdése.
-
K82
őstag
Nyilván nem vagyunk jósok hogy tudjuk mi lesz hat év múlva. Akkupakkot pedig még mindig lehet cserélni és az idő múlásával az eddigiek alapján inkább lefele fog menni az ára mint felfele. Lehetne mondani rá h gazdasági totálkár de egy DPF-szűrő és a dízel befecskendező rendszer cseréje sem olcsó mulatság egy modern dízelnél...
Fél órányi töltés? Konkrét példával tudok szolgálni a mi esetünkben: ha a telephelyeken lévő 20 kW-os töltőfejre rakom fel az autót (36 kWh az akku full kapacitása, 33 kWh a max. felhasználható, a hatótáv 200 km +/- 20%) 60-80 km megy bele. Ezzel akár két megyeszékhely fő kórháza közötti táv is letudható és ez csak az a mennyiség amit belepumpálsz. A kp-ban lévő 50 kW-os töltővel pedig ugyanennyi idő alatt 100-130 km is belemegy úgy, hogy az e-Golf egy "réginek" mondható cucc (36 kW a max. amit fel tud venni, hol van ez a mostanában divatos 60-80+ kW-os teljesítménytől).
dabadab: inkább a 112-től rettegj...
Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
veterán
Lehetne mondani rá h gazdasági totálkár de egy DPF-szűrő és a dízel befecskendező rendszer cseréje sem olcsó mulatság egy modern dízelnél...
Amúgy ez valahogy mindig elfelejtődik, amikor ez az EV vs. ICE téma előjön. Én most vertem rá 200+ ezret a kocsira úgy, hogy volt benne egy alap karbantartás szerviz, egy műszaki, meg egy tetőablak beázás hibafeltárás + javítás. Semmi fődarab javítás, de még kopók se. Hja, első féktárcsa csere 100-ezres tétel a malacra.
Ha a motorhoz hozzá kéne nyúlni, akkor inkább beborítanám a Dunába. De ez bármelyik 2000-utáni középkategóriás verdára áll. Szépen fel lehet ugrani milliós összegig egy NEM prémium autónál is. Már ha nem kókányolásban gondolkodsz.
[ Szerkesztve ]
-
K82
őstag
Annyival azért nem kisebb a fogyasztás. Ott az e-Crafter ugyanezzel a hajtáslánccal és akkupakkal, bő egy tonnával nehezebb és nagyságrendekkel nagyobb homlokfelülettel. És vajon mennyit fogyaszt? Katalógus szerint 21,5 kWh/100km, a tesztek alapján meg 18 és 28 kWh között ([link], [link], [link]); a saját e-Golfjaink hosszú távú átlaga (70e+ km) 16-17 kWh körül mozog úgy h én pályázok velük.
Iderakom az e-Sprintert is, ha már a mai mentők alapja is Mercedes: 26 kWh. Jó, oké, ez csak 3.5 tonna lehet, a mentő Sprinterek miatt pedig a KRESZ-hez is hozzá kellett nyúlni a 4250 kg-os max. tömeg miatt. De ilyen lehet e-Sprinterből is, a legnagyobb 113 kWh-os akkupakkot is púpra rakod megfelelő töltővel 45 perc alatt (ha nagyon durván alálövök a gyárilag megadott hatótávnak, akkor is bőven 300 km felett járunk). Ekkora távot pedig nem megy riasztáskor se rendőr, se mentő, se tűzoltó; a vörösiszap-katasztrófához is pécsi volt legmesszebbről jött egység.[ Szerkesztve ]
Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
veterán
A cikkben egyetlen konkrétum van: a dupla ár. A lassú töltésre pedig pont a kolléga írt cáfolatot. Amúgy itthon nyilván zéró realitása van az ev mentőkocsinak, hiszen a mostani ICE állomány frissítésére sincs pénz. Persze egyszerűbb a technikai akadályokra fogni a dolgot, mint bevallani azt, hogy a magyar egészségügy alulfinanszírozott.
-
Attila0
őstag
-
veterán
A cikk egy nyilatkozatot idéz. Annak a valóságtartalma számomra kérdőjel.
Btw senki sem állította, hogy jelenleg akár egyetlen ev rohamkocsi lenne forgalomban. Sőt, magát a témát is te hoztad be a #368-as kommentedben. Arról beszéltünk, hogy a technológia adott már most is, tehát a jövőben innen is ki lesz futtatva a belsőégésű motor. -
-
Tasunkó
senior tag
Ha az összes autó EV lesz, a mentő attól nyugodtan maradhat benzines. Nagyobb problémát jelentene a futárcégeknek, ott pörgetik a kilómétereket, márpedig nekik érdekükben lesz a depóban tankolni, nem kúton, gyorstöltő felárért. Vagy a gyorstöltő üzemeltető cég fogja felvásárolni a futárcéget, mert úgy lesz mint a szaudiak a repülőkkel, hogy ingyen tankolnak így nagyobb a nyereség.
Kérek egy számot a jútútú
-
Cassi
senior tag
válasz Barret001 #438 üzenetére
Simán. Lehet élőben nézni mindezt Norvégia esetében. 2024 végére már 50% fölött lesz a teljes autóállományban a tölthető autók száma (BEV + PHEV). Úgy néz ki, 2025-től érvénybe lép a belsőégésű tiltás, attól kezdve rohamtempóban fog csökkenni a nem tölthető autók száma.
-
veterán
A villanyosításnak nem igazán van sajnos alternatívája. Az olaj olyan helyekről jön, amik a világ pöcegödrei. Ergo hatalmas kockázatot jelent az energiahordozó beszerzése, ezt most amúgy látjuk az ukrán helyzetnél (és most tekintsünk el a politikai vetülettől, nézzük neutrálisan a dolgot). Bioüzemanyag vakvágány, ez nagyjából kiderült. A hidrogén szintén a macerás gyártás, tárolás miatt. Mi más van még ezen kívül?
[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
válasz Shadowbull #440 üzenetére
Brüsszel csak őket követi.
-
Diopapa
addikt
Ha csak Norvégiát nézed, egy nagyon torz képet fogsz kapni a világról. Ott sem lenne EV forradalom, ha nem lenne államilag sz*rrá dotálva. (A kőolaj eladásból származó pénzekből....)
Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - *SkyS1gn"
-
veterán
válasz Barret001 #446 üzenetére
Ez megint az, ami Attila0-t tegnap félrevitte. Nem lesz olyan, hogy egyik napról a másikra hirtelen megemelkedik a töltési igény (vagy hirtelen lecserélnek minden mentőt/furgont EV-re). Itt most 20-30-éves folyamatokról beszélünk. Természetesen lesz egy adaptációs folyamat, amikor a hálózat (infra), a logisztika, és az életmódunk hozzászokik a dologhoz.
100 éve a többség lovaskocsival járt, és nem ment messzebb a szomszéd településnél. Aztán szépen lassan megváltozott a dolog. Az EV-k sok helyzetre már most megoldást jelentenek, sokra meg a jövőben fognak. Az extremitásokkal van baj, de azok szépen visszakorrigálnak majd.
-
Attila0
őstag
"Ez megint az, ami Attila0-t tegnap félrevitte. Nem lesz olyan, hogy egyik napról a másikra hirtelen megemelkedik a töltési igény (vagy hirtelen lecserélnek minden mentőt/furgont EV-re). Itt most 20-30-éves folyamatokról beszélünk. Természetesen lesz egy adaptációs folyamat, amikor a hálózat (infra), a logisztika, és az életmódunk hozzászokik a dologhoz."
Tegyük fel hogy igazad van, csakhogy lassan már tényleg ott tartunk, hogy az egész világon akkora a környezetszennyezés, hogy már nem lehet évtizedeket várni a megoldásra. Tehát szinte szó szerint csettintésre kellene lecserélni minden füstokádó dolgot elektromosra.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Igen az olajfüggés Nagyon Rossz Dolog. Ebből okulva az EU-nak van is arra 10 éves (vagy 15?) terve, hogy az akkumulátorgyártás alapanyagainak legalább a 10%-a helyből (az EU-ból) származzon. (Ezt persze egyes szakértők kritizálják, hogy túl ambiciózus...) A maradékot olyan baráti államokból kapjuk majd (ha kapjuk), mint Kína, vagy olyan stabil régiókból, mint Afrika.
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 BLACK DS 256GB, független, alig használt, tökéletes állapot, 2.5+ év garancia
- Samsung Galaxy S24 8/256 (7 ciklus az aksiban)
- Apple Mac Studio / M1 Max 10C CPU / 24C GPU / 32G RAM / 512GB / 60 nap Garancia
- CTO MacBook Pro 16" M1 Pro Chip 32 GB RAM / 512 SSD / Magyar / 60 nap garancia
- Eladó bontott MacBook Air M1 (13")
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen