Hirdetés
- Megérkezett az új Google Wallet
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Magisk
Hirdetés
-
CUDIMM DDR5 memória a 10 GHz-es határ közelében, ezúttal az Asgard keze nyomán
ph Már nem csak a v-colornak vannak üzemi frekvenciát, illetve feszültséget dinamikusan szabályzó RAM-jai, és sanszos, hogy ez a trend erősödni fog.
-
Ma megérkeznek az alternatív alkalmazásboltok az iPadekre is
ma Szeptember 16-tól az iPadOS 18-at futtató Apple táblagépekre is telepíthető külső alkalmazásbolt, illetve alternatív böngésző is.
-
Katonai chipeket gyárthat az Intel
it 3,5 milliárd dollárnyi juttatást nyert el az Intel, amely katonai chipeket gyárthat az USA-nak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Perpill a dízel SUV-ommal is nagyjából olyan gyakran állok meg egy kis pihire (300-400 Km), mintha egy nagyakkus EV-vel tenném. Az egész érvelésem erre lett felépítve. Pedig én tényleg az átlagnál sokkal gyakrabban megyek hosszúkat (700-800 Km).
Azt állítom, hogy ez a pihenőidő intervallum reprezentálja az átlagot, sőt!
...én sem pont az egy seggel történő vezetésre gondoltam. Hanem a többszöri megállást...
Hátőőő, oké, csak hogy máshogy kell értelmezni azt, amit mondtál? Mármint tényleg ennyire fáj, hogy 2x meg kell állni egy 1000 Km-es úton, ami amúgy is bő 12 óráig tart a dugók/egyebek miatt? És mi tényleg legalább ennyiszer megállunk a dízellel is. De másoknál is ezt figyeltem meg a csapatban, nem is mindig én vezetek.
Egy Horvátország 1 kötelező megállással lehozható.
Most akkor tényleg részletesen írd már le pls, hogy pontosan mi az, ami EV-blocker részedről. Esetleg tegyél mögé konkrét számokat is.
Számomra a top egy 100Km-es EV + 2.0-ás dízel lenne. Az a baj, hogy árban ez nem tud versenyképes lenni. A komplexitása is nagy, szóval a fenntartás egy rémálom hosszútávon.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"A tulajdonosok 90%-a tippre sosem megy egyszerre többet 300 Km-nél"
Ne a magyarországi viszonyokból indulj ki.
Az 1000km-es hatótáv nem azért jó mert nem kell megállni, hanem azért mert azzal ott és akkor áll meg az ember amikor neki jólesik, és nem az autó diktál.Egyél hozzá kenyeret!
-
veterán
válasz Shadowbull #352 üzenetére
Most Magyarországról beszéltem, mivel a kollégák gondolom itt élnek.
Az 1000km-es hatótáv nem azért jó mert nem kell megállni, hanem azért mert azzal ott és akkor áll meg az ember amikor neki jólesik, és nem az autó diktál.
Hja, ez inkább töltőhálózati kérdés. Pl. 2 éve voltunk Schladmingban síelni, ott a hotelben ki volt rakva vagy 30 töltőpont. Szóval ez az érved addig releváns, amíg nincs a közelben normális töltő. Perpill nincs mindenhol, szóval kompromisszumos a dolog.De amúgy már én is nézelődtem, és elvileg egy Teslával le tudnánk fedni most is az igényeinket. Egy haverom már vett egy Y-t, pedig ők is járnak síelni.
-
Attila0
őstag
"Hátőőő, oké, csak hogy máshogy kell értelmezni azt, amit mondtál? Mármint tényleg ennyire fáj, hogy 2x meg kell állni egy 1000 Km-es úton, ami amúgy is bő 12 óráig tart a dugók/egyebek miatt? És mi tényleg legalább ennyiszer megállunk a dízellel is. De másoknál is ezt figyeltem meg a csapatban, nem is mindig én vezetek."
Na akkor még egyszer! Nem a megállással van a bajom, hanem annak időtartalmával.
„Most akkor tényleg részletesen írd már le pls, hogy pontosan mi az, ami EV-blocker részedről. Esetleg tegyél mögé konkrét számokat is.”Nagyon szívesen! Na szóval, nálam ez az ominózus 1000 km úgy nézne ki hogy nem csak egy, jogosítvánnyal rendelkező személlyel indulnék neki hanem, mondjuk 300 kilométereként váltva tennénk meg az adott távot. (jó, legyen 5-5-5 perc a sofőrcsere, ami ugye összesen 15 perc.) Szóval ha nincs semmi rendkívüli akkor is maximum egyszer kell félórára megállni. De szerintem ez villanyautóval még simán jelenthet egy, 3*30, azaz 90 perces pihenőidőt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Ez amúgy a gyakorlatban ebben a formában meg is történik, vagy elméletben csinálnád így? Csak azért, mert mi szoktunk így utazni, de a megálláskor a váltópilótának is szüksége van szünetre. Ugyanis maga a mozdulatlan ücsörgés is fárasztó, nem csak a vezetés. Plusz pisi-kávé, sorban állás, egyebek, simán összejön 20 perc/stop.
De oké, elfogadom, hogy ti így nyomjátok. Viszont hogy ez nem általános, arra a nyakamat tenném fel!
Barrett:
nem, irtó tahó módon vezetek, letolva mindenkit. De a realitás az, hogy az átlag így se tud 120-130-fölé menni, mert IG-L, meg trafik, meg dugók. Egy nagyakkus EV elvileg 300-400-között tud ilyen átlaggal.
[ Szerkesztve ]
-
szkaroly
senior tag
-
Attila0
őstag
"Ugyanis maga a mozdulatlan ücsörgés is fárasztó, nem csak a vezetés. Plusz pisi-kávé, sorban állás, egyebek, simán összejön 20 perc/stop."
Szerinted akkor a lenti mondatommal nem ugyanerre utaltam?"Szóval ha nincs semmi rendkívüli akkor is maximum egyszer kell félórára megállni. "
[ Szerkesztve ]
-
Barret001
addikt
Dobálóztok itt a 300-400 kilóméterekkel! Hány elektromos autó van,ami TUDJA ezt autópálya tempó mellett? Megmondom,néhány százalékuk...A realitás meg az,hogy Daewoo Matiz előz a belső sávban,mert megy a takarékoskodás a hatótávval. Meg a számolgatással,hogy elég lesz-e a következő töltőállomásig,a sebesség függvényében.
-
K82
őstag
Jó is lenne a PHEV nagyon sok embernek, köztük nekem is.
Viszont van, ami miatt nem vennék magamnak PHEV-t még akkor sem ha lenne rá pénzem (pedig az igényeimet lefedné ha tudnám otthon tölteni):
- nagyon nagy részük nem full hibrid (értem ezalatt a klasszikus Toyota megoldást: villany és benzinmotor amik külön-külön és együtt is működőképesek): vagy a belső égésű hajt vagy a villany, nagyon nincs átmenet. Van egy teljes értékű EV-d egy kisebb akkupakkal és egy teljes értékű ICE-d ha elfogyna az áram; ennek megfelelően egy PHEV extrém esetben akár 4-500 kilóval is nehezebb a nem PHEV verzióhoz képest. Az a 3-4 literes fogyasztás az első 100km-en igaz, a másodikon viszont már inkább a kétszeresével lehet számolni. Van Ampera a családban: nyáron, rövid távon az nyeri a fogyasztást. Ha elmegyünk a nagyszülőkhöz (oda-vissza 200km és ott nincs lehetőség konnektorról tölteni), már nem feltétlenül az Opel van előnyben. Főleg a hidegebb időszakban, amikor már nem tud elmenni villannyal 60-70 km-t hanem csak 40-et...
- az a pár száz kg nagyon meg tudja változtatni az autó viselkedését. Hiába jó a futómű, a rugózás, az úttartás stb., amíg nincs gond addig nincs gond. Nem mindegy h egy másfél tonnás autóval akarja bevenni az ember a kanyart vagy egy két tonna felettivel - és az utóbbit sajnos nagyon sokan elfelejtik.Pixel / OnePlus Pad / Creative Aurvana Ace 2 / Bose QC Ultra
-
Shadowbull
addikt
"nagyon nagy részük nem full hibrid (értem ezalatt a klasszikus Toyota megoldást: villany és benzinmotor amik külön-külön és együtt is működőképesek): vagy a belső égésű hajt vagy a villany, nagyon nincs átmenet."
Hát ez elég zavaros volt, és nem is igaz. Minden PHEV full hibrid, és mindegyikben tud működni együtt is a hajtás.
Egyél hozzá kenyeret!
-
veterán
válasz Barret001 #360 üzenetére
Szerintem nem így van. Tavaly a Model Y volt az év legnépszerűbb autója Európában. Azzal ez megugorható.
Meg hát ez is olyan, hogy utazóautónak nyilván nagyakkus nagy autót veszel. Így van ez most is, csak benzin/dízellel.
#365Attila0
Szerintem nem lesz ilyen.Nem lehet majd ugyanúgy használni, egyszerűen ki lesz kényszerítve az, hogy kompromisszumot köss.[ Szerkesztve ]
-
Attila0
őstag
Akkor pl. a jövőben simán előfordulhat hogy valaki PL. azért fog meghalni, mert egy tömeg baleset után nem lesz elég hadra fogható villanymentő, mert az összes töltőn lóg? Jó, ez extrém példa, és most is előfordulhat, de szerintem ez a szitu akkor még durvább lehet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Barret001
addikt
-
veterán
Mint ahogy a mentőautók most se üres tankkal indulnak neki a riasztásnak, ugyanúgy nem üres akkuval fognak nekiindulni a jövőben. 30-40 km-es körzetekről beszélünk maximum, ezt már ma, a mai akkutechnológiával is le tudja hozni bármelyik furgon. A távolsági szállítás más téma, de azt most is helikopterrel csinálják, ha életveszélyes a sérülés.
-
Gargouille
őstag
válasz Barret001 #373 üzenetére
Legalábbis prototípus, ha jól olvasom. A cikk szerint majd 3 év múlva remélik, hogy már szállíthatnak belőle a vevőknek. Ez egyelőre inkább csak ígéretnek tűnik, mint például az önvezetés.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
veterán
Nyilván nem fogják lecserélni a komplett flottát azonnal, főleg, hogy a nagy gépek esetén ez a dolog még gyerekcipőben jár. Az se biztos, hogy az akku vonal lesz a nyerő, hiszen ott a hidrogén is jobban beválhat (bár kétlem).
Viszont évtizedes távlatban a trend egyértelmű. Elektrifikáció felé halad minden.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Jó, de nyilván nem mentés közben van a tankolás, érted. Megnézném amúgy egy átlag mentő napi futásteljesítményét, de meglepődnék, ha 100 Km fölött lenne. De legyen 200, ezt simán lehozza már most is bármelyik furgon. Ha meg napközben lecsoffad az akku mondjuk 30%-ra, akkor rátöltenek az állomáson.
És a mentésirányítás se úgy néz ki, hogy van egy szent kocsi a körzetben, ha az lemerül, akkor megáll a világ. Nyilván van egy pool, amire lehet riasztást küldeni, ha valamelyik valami csoda folytán lemerülne, akkor majd küldenek másikat. Magyarországon inkább személyzet nincs rá, nem a kocsi a szűk keresztmetszet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Hja, átlag futásra gondoltam. A legtöbbet amúgy nem a stroke-hoz vonuló eset/rohamkocsi megy, sőt, talán az futja a legkevesebbet, mert ilyen esetből arányaiban elég kevés van. Sokkal gyakoribb az alacsony riasztási szintű mentőkocsi, ami nem életveszélyes sérülésekhez megy.
De bármelyiknek bőven-bőven megfelel egy mostani elektromos furgon hatótávja.
-
Attila0
őstag
"De bármelyiknek bőven-bőven megfelel egy mostani elektromos furgon hatótávja."
Itt nem pont a hatótávról van szó. hanem a szinte azonnali újra bevethetőségről. Mert nem tudhatod hogy nem-e pont akkor történik valami rendkívüli, amikor a környéken éppen egy szabad kocsi sincs.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
"Megnézném amúgy egy átlag mentő napi futásteljesítményét, de meglepődnék, ha 100 Km fölött lenne."
Találtam egy tender kiírást, amiben évi 60-70 ezer kilométert írnak. Az napi 164-192 km, de nyilván lesznek napok, amikor (pl. karbantartás miatt) áll, azaz számolhatunk napi átlag 200-at. (De nyilván lesz szórás is, azaz lesznek napok, amikor 50-et se megy, máskor meg akár 400 felett is.)[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
válasz Barret001 #373 üzenetére
Ilyen Airbus-szerű elektromos utasszállítóra azért senki ne számítson, addig még egy nagyságrendet javulnia kellene az akkumulátorok energiasűrűségének...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
btprg
senior tag
"Nem mindegy h egy másfél tonnás autóval akarja bevenni az ember a kanyart vagy egy két tonna felettivel - és az utóbbit sajnos nagyon sokan elfelejtik."
Az meg még inkább nem mindegy, ha egy 900 kilóssal A másfél tonnás átlag személyautó is egy rossz vicc.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
veterán
Simán lehet reális, mert a kocsik 0-24-ben használatban vannak, csak az emberek váltják a műszakot.
Erre írtam, hogy röhögve teljesíti ezt a jelenlegi akkutechnológia is.
A mentés eleve rétegelten működik. Ami időkritikus, az jellemzően az állomáson áll készenlétben.
#390btprg
Most érted, így tudnak biztonságosabbak lenni. Melyik személyeutó volt utoljára 900 kiló? Az F-Astra?[ Szerkesztve ]
-
veterán
Most ez miért releváns? Ha tömegkatasztrófa van, akkor se 200 Km-ről vezényelnek oda kocsit, hanem a közelből + helikopter. Ott voltam nemrég a rally balesetnél Bajóton, oda is a közelből jött a 8 mentő + 4 helikopter.
És még egyszer, akit odavezényelnek, az nagy valószínűséggel az állomáson van készenlétben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Spórolós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Valami baja van a tápomnak
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Megérkezett az új Google Wallet
- Milyen monitort vegyek?
- Viccrovat
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- További aktív témák...
- Sandisk Extreme Hordozható SSD 1 TB /// Teljesen Új, Sosem használt // Számla + Garancia
- Samsung 870 EVO SATA SSD 1 TB /// Számla + Garancia
- MSI PRO X670-P Wifi /// Számla + Garancia
- LG OLED65C47LA 3 ÉV GYÁRI GARANCIA
- DJI Osmo Action 4 Standard Combo akciókamera - hibátlan állapotban +ND filterek +Care Refresh
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen