Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Gargouille

    őstag

    Ott megy szerintem félre a megértés, hogy úgy nagy általánosságban egy autó megvásárlása és fenntartása a legtöbb esetben nagyon komoly pénzügyi tehertétel az embernek vagy egy családnak. De érzi a szükségét, ezért belevág. Mikor úgy dönt valaki, hogy kiad több millió forintot egy autóért (ami a legtöbb család számára egy nagyon komoly kiadás, sokan hitelt vesznek fel vagy az évek alatt összespórolt pénzüket fektetik bele), akkor - szerintem - érthető, hogy az a szempont, hogy lehetőleg minden igényét le tudja fedni azzal az egy autóval, amit nagy nehezen képes volt megvásárolni és fenntartani.

    Akkor végiggondolja, hogy mit vár az autójától, hogy a napi rohangászást is el tudja vele intézni, meg a hétvégi családi kirándulást is, sőt adott esetben nyaralni is el tudjon vele menni. Bármennyire is környezetbarát egy EV, akkor is kompromisszumos még jelenleg a hatótáv meg a tankolhatóság miatt. A gyakorlatban a szervizelése sem olcsó mulatság (és nem is fogja a jól bevált szomszéd autószerelő Józsi megcsinálni) és a tartóssága is kérdéses az akku elöregedés miatt.

    Tehát ha egymás mellé rakja az EV-t meg egy belső égésűt és tételesen végigmegy a szempontjain akkor nem az EV felé fog billenni a mérleg. Mármint úgy nagy átlagban és a jelenlegi kínálat illetve infrastruktúra mellett. Ahhoz, hogy mégis azt válassza, vagy sokkal olcsóbb kellene, hogy legyen, vagy sokkal tartósabb vagy valami egyéb erős - a felhasználó számára is közvetlenül érezhető - előnye kellene, hogy legyen.

    És most nem a tehetős fiatal egyedülálló budai programozót vettem alapul 1,5 milliós nettó fizetéssel, hanem egy külvárosi panelban élő átlag családot mondjuk.

    Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

Új hozzászólás Aktív témák