- Poco X6 Pro - ötös alá
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iOS alkalmazások
- Google Pixel topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
Atlantis
veterán
válasz tisvol #12256 üzenetére
Vertical-t már próbáltam, de végül visszatértem normál egérhez, nem állt rá a kezem. Ezek eléggé szubjektív dolgok amúgy, mások tanácsaira nem feltétlen alapoznék.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
Atlantis
veterán
válasz Dzsiszke #12175 üzenetére
Csak a formátumot tudod cserélni, de ha a Repeat region-t nem törlöd le, akkor a csere semmilyen hatással nincs a tételszámokra, mivel az nem a rajzhoz kapcsolódik, hanem a darabjegyzékhez.,
Az alapértelmezett tételszám beállítás kissé bugos, WF sorozatban még jól és egyértelműen működött, de a Creo-ban a mai napig nem bírták megcsinálni, pedig csak annyi kellene, hogy a Repeat region sablon létrehozásánál aktív legyen a Bom Balloon fül és akkor betölhetnéd neki a saját formátumodat, reménykedve, hogy meg is jegyzi.
Próbáltam már én is metric-ben megadni neki elérési utat (mert ott van neki a lehetőség), rajzformátumot módosítani, stb., de sz@rik rá...lehet, hogy van valami egyedi kód, füstjel vagy tökömtudjami, amivel rábírható a működésre, de egyszerűbb egyszer megadni a Repeat region-nak a balloon-t és utána nem felejti el az adott rajzon.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A Break tud adott sugarú körben is elmetszeni méretsegédvonalat, de szerintem macerásabb....ha már ennyire finnyás vagy a méretsegédvonalakra, akkor pontosan kell kattintani.... szerintem a mai rohanó világban a lőtéri lógófülű kutyát nem érdekli az ilyesmi, legfeljebb a senior professzorok az egyetemeken foglalkoznak ilyesmivel, mert kurvára ráérnek.
A metric-nek meg ezer baja lehet, látatlanban nem tudok konkrétabbat...alapból amúgy is inkább a sablonodra gyanakodnék, hogy rosszul van beállítva.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Az elsőre Annotate fülön a Break ikon a megoldás.
A másik kettőre annyit tudok látatlanban mondani, hogy nálad valami nagyon nem jól van beállítva, mert nem úgy kellene működnie, ahogy írod. Valószínűleg a rajzformátumod nem jó, és/vagy a metric.dtl van szarul belőve, érzésem szerint ugyanaz a beállítási hiba okozhatja mindkét jelenséget.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz ptesza #11932 üzenetére
Kétségtelen, hogy az idő előrehaladtával a pontossága csökkenhet, nem is beszélve az egyéb módosító tényezőkről.
Catia-t nem ismerem, nálunk Creo-ban vannak erre eszközök, de PDF-et az sem hinném, hogy kezelné.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz ptesza #11930 üzenetére
Ritkán van rá szükségem, ezért a gyári megoldást használom: apám megadta a licencet két szemhez, anyám szerencsésen legyártotta őket, van mögötte némi feldolgozóegység és ez eddig az esetek zömében elégnek bizonyult.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Wasquez #11926 üzenetére
Nos, nevezhetjük felőlem akárhogy...
Ha ilyen olcsójános megoldás van, akkor gondolom a Creo sem feltétlen jogtiszta...mert ha az lenne, a forgalmazó supportja is segít szívesen, néha kicsit lassan reagálnak ugyan, de érdemes hozzájuk fordulni.
És persze itt is segítünk, de némelyik problémát látatlanban, írásban megoldani macerás tud lenni.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Wasquez #11923 üzenetére
Nálad azért súlyos hiányok vannak, így először a szoftver súgóját javasolnám...amúgy szerintem is családtáblázással lehetne ezt legjobban megoldani az eddigi ismeretek alapján.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz Wasquez #11908 üzenetére
Látatlanban erre most nem tudok érdemben reagálni. Annyit javasolnék, hogy legközelebb Backup-ot használva mentsd kis az összeállítást, az mindent kiment egy (!) könyvtárba, ami a modellben van. Nem a legjobb megoldás, mert utána manuálisan kell szelektálni, de ezzel biztos nem marad ki semmi.
Dzsiszke: természetesen lehet ezt testre is szabni, csak nem a config.pro-ban, hanem ahogy tycon leírta. A rajzi környezetre amúgy sem a config.pro hat elsősorban.
tycon: kinek mire van igénye ugyebár...viszont milyen szép régi, Creo előtti felület !!... könnybe lábad a szemem. De szép is volt, amikor még nem a csili-vili üveggyöngy szaroknak akartak versenytársat csinálni a PTC-nél, hanem érdemben foglalkoztak a rendszerrel. Most meg már évente kitolnak egy főverziót...szégyen.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Wasquez #11904 üzenetére
Ha a hiányzó alkatrészeknél nyomsz egy jobb egeret, mi jelenik meg? Ennyi infó alapján arra gondolnék, hogy nem találja a modelleket, mert nem jól mentetted ki.
Dzsiszke: tycon jól írta, be kell hangolni előre rendesen, utána alapból jól hozza majd be. Utólag is be tudod neki adni a saját formátumodat, ha kijelölöd az egész táblázatot (ami értelmeszerűen repeat region-ként lett létrehozva), jobb egér, tulajdonságok és asszem a harmadik fülön lehet ezeket állítgatni.
Az alap fájlokat meg nem célszerű buzerálni neki és felülírogatni.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Agent T #11899 üzenetére
Alapból ugyanoda menti vissza a verziónövelt ojjektumot, ahonnan megnyitotta.
Nézz rá a config.pro-ban az "override_store_back" és a "save_object_in_current" opciókra, legyenek "No" értéken, a "save_file_iterations" legyen "Yes" (alapból is ezeknek kéne lennie., de hátha).
Akkor menthet még vissza a beállított munkakönyvtárba, ha esetleg nincs írási jog ahhoz a könyvtárhoz, ahonnan megnyitotta a modellt. A verziózást értelemszerűen ekkor 1-ről indítja.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz soldi3r #11800 üzenetére
Inkább abból az irányból közelíteném meg, hogy "hagyományos, gamer" driverekbe ki mennyire építi be a "csalást". Az ügyfél meg pislog, mint hal a szatyorba, mikor nem érzi a többszörös teljesítményt, amit a tesztek ígérnek...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz soldi3r #11798 üzenetére
Nagyon másik sincs, ezért azt és úgy mérnek, ahogy akarnak. De szerintem
az nem mérőrendszer, ami fals eredményeket ad, az csak pöcsméregetésre jó...ha ez megfelel, akkor használd a Specview-t, egymáshoz való viszonyításképp meg is felelhet akár.>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz soldi3r #11796 üzenetére
A Specviewperf olyan, mint a dízelmotor a VW-nél. Teszteredmények jók, de a valós adatokhoz köze nincs.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz ReSeTer #11792 üzenetére
Szerintem ez eleve egy rossz megoldás lenne: nálam alapszabály, hogy konfigurációban lévő alkatrészek sehogy ne függjenek egymástól, lehetőleg még beillesztési referenciaként sem....hosszú távon ez biztonságosabb, mert ha egyszer valami félrecsúszik (akár évek múlva, amikor a kutya nem emlékszik rá, mi, hogyan, miért készült), csúnya összeborulásokat tud okozni....pláne egy olyan hektikusan működő szoftvernél, mint a SW, ami hajlamos "feledékeny" lenni referenciákat tekintve, verzióváltások után fokozottan...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Parson #11785 üzenetére
Pontosan így van, ez teljesen szabványos jelölés, Creo-ból elő lehet csalogatni mai napig ilyet 45°-os letörésnél.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Agent T #11721 üzenetére
Összeállításként meg lehet esetleg csinálni, nem olyan elegáns megoldás, de működhet. Beteszed a referenciamodellt, aztán elrejted...jobb most nem jut eszembe.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Gabesz87 #11717 üzenetére
Minden rendszerben meglévő fontkészletet lát, tehát ha a Windowsba telepíted, akkor a Creonak is illik egy restart után látnia.
Agent T: lehet zizi vagyok mára már, de nem is értem, mit szeretnél...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Fityfenét, manapság kismillió videó van, normális a súgója is...szerintem már semmivel sem nehezebb, mint a többi szoftver, a Creo sorozat eléggé felhasználóbarát lett.
Nem beszélve róla, hogy a hazai (és nemzetközi) hivatalos support is igen jó hozzá, a kérdező munkahelyén is jó eséllyel elmaradt a rendes oktatás, mert azzal szeretnek spórolni a cégvezetők, talán pont a fentiek miatt, mert sok anyag van ingyen is a neten....az ideális kolléga meg ugye lelkes, szomjazza a tudást és 10-12 óra munka után még keresgél a neten, gyakorol, stb. ...természetesen szabadideje terhére és nem túlórának beírva.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz bögöbö #11709 üzenetére
Végülis, a bal füledet megvakarhatod a jobb lábaddal is, nem a legelegánsabb megoldás, de működik...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz bögöbö #11707 üzenetére
Az alkatrész relációiba tedd be az összeállításból a paraméter/méretet, amit szeretnél.
Relációkban van egy lenyíló menü, abban [Part]-ot választva kijelölöd a kérdéses alkatrészt, amiben látni szeretnéd az összeállítás adatát, majd létrehozod a kívánt relációt. A reláció készítésekor úgy tudod meghívni az összeállítás paramétereit / méreteit / akármijét, hogy nyomsz egy jobb egeret, [From list], kijelölöd az összeállítást és már látod is a paramétereit.
Leírva rosszabb, mint valójában, szögegyszerű dolog ez.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Agent T #11585 üzenetére
Célszerű a sablonalkatrészben megadni a fóliákat és némi finomhangolás után automatikusan rá fogja tenni a síkokat...én alapból rejtve használom őket, mert nem kell beillesztéshez sem láthatóvá tenni, név alapján szoktam a kényszerezést megcsinálni, ha nem állítottam be előbb Component Interface-t.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Gabesz87 #11577 üzenetére
Akkor ne Cosmetic Sketch-ként rajzold meg, hanem normál Sketch legyen...ezt már a rajzon tudod használni referenciának Sketch fülön. Körberajzolod a kitölteni vágyott területet, majd jobb egér, Hatch/Fill, adsz neki egy akármilyen nevet és a Fill opcióval kitölti. Praktikus, ha a Parametric Sketch és a Chain be van kapcsolva.
Ha sokszor lesz rá szükség és nem egyedi eset, akkor célszerű megcsinálni, mint szimbólumot, amit a rajzra csak beteszel, a modelltől így független lesz.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ha csak acélszerkezetről van szó, akkor Tekla Gyártástechnológiai támogatása is elég jó, statikai szoftverekhez is jó kimenete van..aztán ezzel be is zárul a kör, mert "normál" CAD-programmal kevésbé szeret együttműködni.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Hannibhál #11503 üzenetére
Felteszem, legális verzióról beszélünk. Ebben az esetben nem fogod annyival átverni a szoftvert, hogy átírod a MAC-címet. Gondolj bele, ha ez működne, minden cég csak egyet venne meg és utána rászánnának egy órát, hogy a megfelelő darabszámban telepítve legyen a szoftver a többi munkaállomásra.
Minden más esetben működhet a te megoldásod, viszont ne csodálkozz, ha idővel kapsz majd egy mail-t, benne egy lista, hogy milyen IP-címről, mely időpontokban volt használva a szoftver és mellé egy telefont a forgalmazótól és/vagy a PTC-től, diplomatikusan feltéve a kérdést, hogy "mi a fasz van?"
Egyszerűbb és legális módszer egy hordozható, USB-s Wi-Fi kulcshoz kötni a licencet és amelyik gépbe azt bedugod, azon futni fog trükközés nélkül is a rendszer.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Parson #11475 üzenetére
WF4 M220 szerintem is az egyik, ha nem a valaha volt legjobb verzió. Atomstabil, még a régi reflexekkel kezelhető, stb.....viszont a Creo-nak is megvan a szépsége és előnyei, eleinte nekem sem volt a barátom, de sikerült összerázódnom vele....kellett hozzá 4 verzió.
Amiben nagyon kéne javulni még és ebben semmi fejlődést nem látok, hiába a színes-szagos bejelentések, az a külső szoftverekkel való együttműködés. Sem importban, sem exportban (minőség, gyorsaság, bonyolultság, stb.) nem éri el a pl.: Solidworks szintjét és ez eléggé megnehezíti az inhomogén környezetben való munkát és a beszállítókkal való együttműködést.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Manapság nem vészes a Creo-t megtanulni, mivel - sajnos - a PTC nem nonprofit cég, ezért próbálják a többi szoftverhez hasonló kezelőfelületet ráerőszakolni egyrészt a régi alapokra, másrészt a felhasználókra....szerintem egyik sem szerencsés, de ez van.
Egyébként részben ez az oka, hogy nem kezel szóközt a fájlnevekben: a Granite mag még szerencsére alapjaiban a régi, csak a ruha más rajta. Márpedig szerencsére a Granite nem ragaszkodott a Windows fasságaihoz és most sem teszi.
Kétségtelen, van egy logikája a Creo-nak, de egyszer kell ráérezni. Mivel én régóta benne vagyok, én is ahhoz a táborhoz tartozom, hogy a többi szoftver a fura. Egységsugarú felhasználónak már nálunk is megvan az egyre szebb és csillogóbb UI, a használathoz az is elég, ha meg valami extra igénye van, a súgó jól használható és a neten is egyre több anyag van hozzá...ha meg minden kötél szakad, ott a S&T-support.
Néha azért még elő lehet csalogatni a régi jó kis menürendszert az ikonkupac alól, a nyüves Ribbon Interface valamely sarkából és olyankor könnybe lábad a szemem a meghatottságtól, hogy nem mindenhová értek még el a kezek Izraelben.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Családtáblázni kellene, csinálsz egy alapmodellt és beírod az adatokat. Excel-táblázatot be lehet importálni neki és nem kell beírogatni az adatokat, ha formailag megfelelő. Ha nem akkor is ott a kopipaszta.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
SSD mindenképpen ajánlott, az egész gép gördülékenyebben fog menni, eleve egy olyan konfigba vétek azt a csigalassú HDD-t betenni.
Mivel az egy laptop, nem mindegy, hogy akkuról vagy hálózatról produkálja a lassulást. Tényleg nem mellékes az sem, milyen komplexitású modell/rajz van betöltve, azért az a VGA sem feltétlen erre van kitalálva és a RAM is hamar el tud fogyni, utóbbi azért könnyen ellenőrizhető/orvosolható.
Ha engem kérdezel: add el azt a gépet és vegyél egy pár éves mobil munkaállomást, ha tényleg fontos a CAD és a mobilitás is.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Persze, hogy lehet, Split Balloons paranccsal.
Passzív tételszám: Annotate fülön, mint szimbólumot tedd fel, persze ehhez előre el kell készíteni.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz ReSeTer #11415 üzenetére
Creo-ban van megoldás erre, de nem családtáblázni kellene, hanem flexibilis alkatrészekkel dolgozni és a vezérlőmodellhez kötni a beépülő alkatrészek méreteit.
Nem tudom, van-e ennek alternatívája a Solid Edge-ben, megérzés alapján valahol a direktmodellezős részlegen keresnék erre megoldást (szinkronmodellezés vagy mi a rosseb a neve annak ott).
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Ha jól sejtem, hogy mire gondolsz, akkor: beméretezed a "fél átmérőt", majd az amúgy is aktív Dimensions fülön a Display/double value opciót kipipálod. Creo 3 nincs előttem, de 4-ben így működik...ha egyáltalán erre van szükséged.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Reset Elek #11133 üzenetére
Semmi különös trükk nem kellett, lemodelleztem, beszíneztem, ahogy tegnap írtam, kiosztottam. Ennyi. Mint írtam, nekem Creo 4 van, nem tudom, 2-esben hogy működött, azt a verziót pont nem használtam egy percet sem.
A hozzám hasonló régi ProE-s emberek pont amiatt morognak legtöbbet, hogy a PTC próbálja közelebb vinni a kezelőfelületet az általam csak "üveggyöngy szoftver"-nek nevezett konkurenciához, elsősorban a SW-höz. Részben emiatt (meg az Office-hatás miatt) jelent meg a Ribbon Interface, meg a többi baromság (ami csak arra jó, hogy a hasznos munkafelületet csökkentse) és tűnnek el egyre inkább az általad logikátlannak nevezett menük és került elő többszáz ikon helyettük. Ezzel a folyamattal még nem végeztek teljesen...szerencsére arra azért vigyáznak, hogy többé-kevésbé megmaradjanak a régi szolgáltatások, de azért ez sem sikerül nekik teljesen, jómagam ezt különösen műhelyrajz-készítésnél vettem észre. Fentiek miatt nem értem, miért gondolod, hogy a fejlesztők nem mernek ezen változtatni, sajnos pont megtették és ezzel pofán is csapták a régi felhasználókat a licenc-eladási számok fenntartása/fokozása érdekében. Ezt még meg is értem, még ha nem is örülök neki. De ez már egy többéves történet, még a WF/Creo váltáskor volt, manapság kár is beszélni róla.
Nem hiszem, hogy bármit is tanulni kell, meg bemagolni a parancsok sorrendjét, van egy logikája, mindent aszerint csinál. Aki ráérez, nem jelent neki gondot, kiszámítható. pontosan tudom, mikor mit várhatok tőle, érzem hogy mikor van "tele a töke", mikor akarna kifagyni és nem omlik össze váratlanul, mint a SW naponta többször teszi a kollégáimnál. Biztos egyénfüggő, kinek mennyi ideig tart erre a logikára ráérezni, de szerintem minden szoftvernél szükséges ugyanez, egyébként a súgó itt is rendelkezésre áll és jópár videót is találni a neten, valamint a PTC Knowledge Base is hasznos tud lenni.
A hálózati licencelés hibáihoz vajmi kevés köze van a Creonak, tudtommal ugyanazt a megoldást használja, mint több más szoftver, kvázi egy külső szoftver. Én a Creohoz nem hálózati licencet használok, nem ismerem a problémáit, egyik moduljához használok hálózati licencet, azzal nincs semmi gond hibernáláskor. Egyébként nekem alap, hogy hibernálás előtt (is) mentek, így ha valóban újra kell indítani, nincs adatvesztés.
Vicces olvasni, amit az oktatásról írsz, ismerve az SnT (a hazai forgalmazó) erőfeszítéseit ezen a téren. Ugyebár a Creo-nak elég jó oktatási verziója van (ellentétben az általad nagyra tartott SW-kel) és az SnT már középiskolai szinttől támogatja az utánpótlás-képzést, a felsőoktatásról nem is beszélve. Talán az utóbbi években kevesebb energiájuk jutott rá, mert szerencsére veszik a szoftvert, mint a cukrot. Az hogy nincs aki tanítsa, talán csak annak köszönhető, hogy aki ismeri, jövedelmezőbben tudja használni a tudását az iparban, mint az oktatásban. Erről sem a szoftver tehet.
Én nem érzem úgy, hogy küzdeni kellene a Creoval a mindennapi munkám során, azt hiszem ez már nyilvánvaló az eddigi írásaimból, a te gondolatmenetedet követve: szívesen vagyok "túsz". Sőt, inkább azok előtt emelem kalapom, akik a SW-kel szívnak nap, mint nap, különösen a 2017-es verzióval, amit a kollégáim "áldanak" rendesen, én kerülöm, mint ördög a szentelt vizet és néha nyíltan röhögök rajtuk, de ők azt választották, egyék meg, amit főztek. Én is azt teszem, csak nekem ízlik.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Reset Elek #11130 üzenetére
Nos...mellékelve két kép, kíváncsiságképpen összedobtam egy hasonló alakot, mint ami a képeden látszik, kisebb mintaszámmal ugyan, de a problémádat ez nem befolyásolja. Ahogy láthatod, minden színt átvisz rendesen.
Nem ekézni kell a szoftvert, hanem érteni hozzá és akkor nem kell órákig keresgélni sem, csak elővenni buksiból a megoldást. Nyilván nem ehhez a szoftverhez vagy szokva, nincs is ezzel baj, de ettől még a nem szoftver lesz szar vagy pláne idejétmúlt....apropó: eljárt felette az idő...mert szerinted nem tud szerinted színezni? Lol....hja, és ugye tud, csak a user error-t ez sem tolerálja.
Azt is sejtem, hol követted el a hibát azon kívül, hogy a Creo-t akartad ekézni, de mára elfogyott a segítő szándék...hja és tudom, kapjam be, meg öntelt fasz vagyok, tudom, mondták már sokan.
Peace!
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Reset Elek #11127 üzenetére
Így van, azzal nem működik.
Lehet, hogy a konkurenciánál ez könnyebben megy, de erre szoktam mondani, hogy ez nem kifestőprogram, hanem komoly munkára tervezett célszoftver. Ha színezni akar, ott a Paint, az pont arra való és még olcsóbb is.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Reset Elek #11124 üzenetére
Egy megoldás:
Nézd meg a modellfában az átszínezni kívánt mintázat első és utolsó elemének azonosítószámát. Ehhez a Tree Column-ban a Feat# opciót kapcsold be.
Utána csinálj egy keresést, Look for Surface, Look by Feature. majd Historynál a Number-t választva a From - To értékeket töltsd ki értelemszerűen az első és utolsó elem számával, amit az előbb megnéztél. Kidob egy hosszú listát, mindet kijelölöd, átküldöd jobbra és Close. Ezután nem kattintasz sehová a munkafelületen, hanem mész az Appearances-be és kiválszatod a kívánt színt.A számok helyett lehetne más egyszerűbb szűrőket is használni, de ez modellfüggő, látatlanban ezt a biztosan működő megoldást tudom írni.
Hja, ez Creo 4-ben működik, 2-es nincs előttem most, remélem, ott is jó.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Hogy csináltad a metszetet? Mert már a készítéskor kellene előnézetben mutatnia az elmetszett alkatrészt. Ha akkor még jó volt, utána is annak kellene lennie.
Egy kép valóban segítene, hogy jobban lássuk, mi a probléma.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz AxlRose #11036 üzenetére
Persze, de csak tegnapra.
No, viccet félretéve, iskolai és ipari verzió egymásnak nem barátja.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Pankiii #11003 üzenetére
Cadsupport-ról letölthető, egyéb forrást nem tudok én sem hozzá, meg értelmét se látom magyarul használni, de gondolom az oktatási intézményednek megvan a telepítője.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Pankiii #11001 üzenetére
Mindegyik verziónak van magyar fordítása, a forgalmazó támogató-oldalán a letöltések alatt megtalálod.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
A használt anyagnál is meg tudod adni, de a modell paraméterei között is megtalálod.
Egyébként nem 0,5 alapból, az csak az Y-faktor default értéke, nekünk viszont a K-factor az érdekes, ebből van származtatva a semleges szál helye. Bővebben a súgóban megtalálod.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Parson #10927 üzenetére
Így igaz, lehet ezt még finomítani, de mivel a lustaság fél egészség, ennyit én nem akartam gépelni.
Kowax: nincs mit.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Gondolom megtaláltad a megoldást, ha mégsem, kijelölsz minden érintett modellt a modellfában, jobb egér, Parameters, rányomsz a + jelre, beállítod amiket akarsz, elfogadod és örülsz, hogy a fejlesztők gondoltak a feledékeny mérnökökre.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Laci723 #10633 üzenetére
Diákverziót nem ismerem részleteiben, de az ipariban, ha rákattintasz felette az Placement (Elhelyezés) szövegre, akkor újra előkerül.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz jokerpofa85 #10522 üzenetére
Beállítástól függően ugyan, de a méretezést is fóliákra rakhatja a rendszer. Nézd meg, nincs-e véletlenül elrejtve a fólia, amin a méretháló szerepel. A modellen amúgy előhívhatóak a méretek?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nekem ugyan nem kell, kerülöm a SW-t, mint ördög a szentelt vizet.
De azért kösz a tippet, valakinek biztos hasznos.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz mssleepy #10496 üzenetére
Bármelyiket választod, nem jársz vele rosszul. Nem tudsz vele olyan munkát csinálni, ahol a VGA ereje lesz a szűk keresztmetszet, előbb "elfogy" a gép többi része, esetedben a 16GB RAM előbb lesz szűk, mint a VGA.
Amúgy szerintem már teljesen felesleges az esetek 95%-ban a CAD VGA. Architektúrában 1-2 generációval az aktuális "gamer" kártyák mögött vannak, csak az elvileg optimalizált driver miatt kérhetnek el értük kb. ugyanannyi pénzt, mint egy közepes normál, modern architektúrával bíró kártyáért (aminek a nyers ereje sokkal több lehet). Mellesleg a certifikált driver-t ritkán frissítik és amint új CAD-kártyageneráció jelenik meg, a régiek driver-támogatása kb. meg is szűnik, új verzió már nem fog kijönni hozzájuk. Persze tudom, SW-nél csak "profi" kártyán van RealView...hát, akinek kell, az vegyen azt, meg lehet nélküle is lenni, renderelni úgysem SW-el kell.
Személy szerint otthon egy GTX 960-ast használok, itt a cégnél meg egy K620-as Quadro-t, igaz Creo-val, nem SW-el. Nem veszek észre különbséget, pedig nem kicsi összeállításaim is vannak szép számmal. Sok RAM, SSD és minél jobb egyszálas prociteljesítmény (=Intel) kell, VGA már nem olyan fontos, mint évekkel ezelőtt.
Persze, esetedben egy ECC-s, Xeon-os gépbe vegyél CAD VGA-t, az illik bele, csak a főnök meg ne tudja, hogy olcsóbban is lehetett volna ugyanolyan teljesítményt kapni...
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz viktor198309 #10380 üzenetére
Lehet, néhány hónapja él az un. Subscription alternatíva. Ennek kedvezőbb a díja, mintha megvennétek, de csodát azért ne várj tőle. Előnye, hogy a bérleti díjban benne van a szoftverkövetés díja is és hogy adott esetben a működési költségekből leírható a bérleti díj.
Részletekről érdeklődj a forgalmazónál.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Parson #10357 üzenetére
Ez valóban így van, csak a kolléga nem mondta, hogy az összes .prt-t ki akarja zárni a régióból.
Egyébként ennél is elegánsabb szabályt definiálni a simp rep-hez és akkor automatikusan a későbbiekben is követni fogja a simp rep a modell esetleges változását, értem ez alatt, ha újabb alkatrész vagy részösszeállítás kerül beépítésre, akkor a simp rep is frissül.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz kovviktor #10355 üzenetére
Nézd meg, hogy az Attributes mire van állítva. Lehet, hogy default-ban Recursive a régió és emiatt alapból kibont mindent.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem mindegy, mit hogyan kényszereztél. Látatlanban nehéz erre mit mondani, de első körben én is inkább egy összeállításban raknám össze, bár működnie kell így is, ahogy csináltad, csak ez a nehezebb út.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz #65388800 #10249 üzenetére
Úgy, hogy újradefiniálod az alkatrészt, törlöd a meglévő kényszereit és újra bekötöd...de előtte legyen ott a rúd, ami körül forognia kell, bár enélkül is megoldható, ha megfelelő összeállítási környezet van létrehozva, pl.: egy vezérlő skeleton. De, már ha meg nem sértelek, nem tűnsz gyakorlott modellezőnek, így egyszerűbb, ha a rudat teszed be először, ami körül forognia kell.Akkor ez se kell. Nincs mit. Pofon egyszerű a dolog, csak leírni h(r)osszabb, mint megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz #65388800 #10246 üzenetére
Akkor is fel kell szabadítanod a lemezt és ami körül forog, az legyen fix. Amit már fixen beépítettél, hogy lenne szabadságfoka?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz #65388800 #10244 üzenetére
De azt akarod, hogy a lemez forogjon a rúd körül, nem? Akkor a lemeznek nem lehet meg a helye....ha az is fix és a rúd is legyen fix, akkor nem tudom, mi a célod...
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
-
Atlantis
veterán
Nézd, ha akarod, szórakozhatsz vele az idők végezetéig. Én ha egy problémát meg tudok kerülni, nem baszom el az időt a megoldásával. Probléma ugyanis több van, mint idő.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Gondolom Sweep-pel készült, ez esetben valójában nem kör, hanem ellipszis keresztmetszet lesz a metszetben, ezért nem lehet a hagyományos módon méretezni.
Két lehetőséged van:
1., Megjeleníted az átmérőt a modellből.
2., Segédvonalakat használsz és egyedi méretet teszel fel.Peter122: Nemtom, mit rontottál el, simán megcsinálja a hagyományos Ctrl+C- Ctrl+V-vel.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szerintem nem OFF-topic.
Teljesen egyetértünk, én még az átstrukturálást is mellőztem volna, mert ahogy már párszor leírtam, ezzel a fejére szartak a több ezer régi ProE-snak, köztük nekem is, márpedig ezt nem szeretem. Újdonságokat be lehetett volna vezetni anélkül is, hogy a többi szoftver által használt, Microsoft-os ribbon interface-t bevezessék és a felhasználói felületet elb@...ák. Nem mintha az újdonságok bevezetésében olyan húdenagy dolgok történtek volna a Wildfire-sorozat óta...
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Nem hinném, bár nem szoktam nézegetni. Címsorba csak annyit ír, hogy Creo Parametric. Ha lekérem a szoftver adatait, oda sem írja már, hogy Pro/Engineer. Persze, bejáratott név a ProE és én is csak annak hívom még mindig, valahogy nem áll rá a nyelvem a Creo-ra.
Rodzser Mór: meg kell kérdezni, de az esetek 95%-ban valamelyik Wildfire és/vagy a Creo Parametric ismeretét értik alatta (egyébként kár a neveken sokat agyalni, a fejlesztők se nagyon tették, mert pl.: az utolsó Wildfire sorozatú verzió (WF5), már Creo is volt egyben (Elements Pro)...).
A maradék 5% lehet a Creo Direct is, de az más tészta és nem is szokták ProE-nak nevezni, az ő leánykori neve ugyanis CoCreate.
Tiszta minden?
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Rodzser Mór #9868 üzenetére
A Pro/Engineer évekkel ezelőtt megszűnt, mint márkanév, helyette van a Creo, de ez egy szoftvercsalád, amelyen belül a Parametric vette át a Wildfire szerepkörét. Ennél fogva a Wildfire sorozat is régen kivégeztetett. Melyik szoftvert gondolod aktuális Pro/Engineer-nek?
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Sejtettem, hogy ezt fogják mondani...bárcsak én keresnék annyit, mint azok ott a semmiért...viszont a javasolt megoldás nem a nálunk szokásos csőmenetet adja, hanem egy másik szabvány szerint működik (meg nem mondom fejből, hogy melyik).
Keress rá neten a BSP.hol nevű file-ra, tőccssed lefelé, tedd be abba a könyvtárba, ahol a többi .hol kiterjesztésű file találtható (valahol a Creo telepítési könyvtáron belül a text/hole almappában vannak), a config.pro-ban a hole_parameter_file_path változóban add meg .hol file-ok elérési útját.
Ha mindent jól csináltál, mindezek után, ha szabványos furatot készítesz, az ISO mellett meglesz a BSP szabvány is, ami már asszem kb. ugyanaz, mint a G-s csőmenetek. A letöltött file-t akár alakíthatod, bővítheted is kedvedre.
Nem vagyok nagy "csöves", ha valahol keverem a szabványokat, kéretik nem megkövezni. Mindenesetre megcsapkodnék néhány kezet a távoli messszecsúszettszben, amiért ez alapból nincs benne a szoftverben.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Ehh, velük kellett volna kezdeni, elvégre ezért vannak.
Egyébként le is lehet tölteni furatszabvány-file-t nem tökéletes, de ha nagyon kell...meg aztán azt már könnyebb bővíteni, szerkeszteni, ha igény van rá. Bemásolod a többi file közé, a config.pro-nak megmondod, hol van és mindenki boldog.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
Megfelelő formátumú külső file-t kell létrehozni, majd megmutatni a rendszernek, hol találja. Te tudod, érdemes-e vesződni vele.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
-
Atlantis
veterán
válasz Kicsipampam #9820 üzenetére
Kíváncsi vagyok nem-e ATI kártya volt a játékgépben, mert azoknak csapnivaló drivere volt CAD-hez. De végül is mindegy, mert nem 10 éve keresett gépet a kolléga, hanem most. 10 éve még működtek a szoftveres buherálások is, lehetett félprofi kártyát csinálni bizonyos gamer példányokból.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz Kicsipampam #9814 üzenetére
Elhiszek én mindent, de ott valami más dolog is közrejátszott, mert ekkora különbség szerintem nincs. Nálunk is van 1-2 rendes Dell munkaállomás, nem mai példányok, de azok néha még lassabbak, mint a külön összerakott gépek....amik szintén nem mai példányok.
Amúgy milyen szoftverrel történt ez? És milyen volt a "játékgép?"
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz soldi3r #9811 üzenetére
Olyan nekem sincs, 140MB-os talán a legnagyobb, de azt ezzel a géppel meg se nyitom...Egyszer megpróbáltam, de 1-2 óra után meguntam a homokórát.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz zolikaDB #9807 üzenetére
NC = CNC??? Igen.
Egy szálon erős proci = pl melyik? = Intel
i5 4440, 4460-ban gondolkodom, kb ennyi a határ, amit rászánok most.
NC-hez többszálas proci = pl? Bőven jó mindkettő, ezek 4 szálon számolnak, ami elég lesz.VGA-nál leginkább a Solidworks "Realview" nevű szolgáltatását szokták mondani, hogy csak a profi kártyákon működik. Enélkül azért lehet élni és dolgozni, de ha valaki gyakran csinál prezentációkat mókust vakítani, ott valóban jól tud kinézni. ProE és Creo nem ilyen üveggyöngy-szoftverek, nincs megjelenítési különbség a profi és a gamer kártyák között, NC-területen meg amúgy sem a megjelenítés az elsődleges.
Továbbra is azt javaslom, hogy NVidia gamer kártya bőven elég lenne neked, pláne, hogy még csak tanulod a témát.
soldi3r: pedig abból könnyen ki lehet futni. Eleve ha fut a Windows és csak üresen elindul a CAD-szoftver, lejön 1,5-2GB. Egy félkomoly modellt megnyitok, oszt el is fogyott.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Az jó. Nekem a céges gépem még E8400-es procival van és 6GB RAM, mellé valami ősrégi Quadro. Nem mondom, hogy őszinte a mosolyom munka közben...
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz zolikaDB #9799 üzenetére
Akkor még egyszer: teljesen felesleges Quadro-t venni, pláne, ha NC-t használnál elsősorban, de ha fejedbe vetted, hogy azt veszel, nekünk igazán mindegy.
Jó sok RAM, SSD és egy szálon erős proci...ezek kellenek egy átlagos CAD-es gépbe, ha renderelni akarsz, meg színes-szagos üveggyöngy disznó nagy összeállításokat csinálni, akkor jól jöhet az erős VGA, NC-hez meg esetleg a többszálas proci, mert az általános CAD-műveletektől eltérően az viszonylag jól párhuzamosítható.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz #06658560 #9791 üzenetére
Így van. Szerintem a felhasználók 90%-a semmit nem profitál a profi CAD-es kártyákból, viszont ha másra is használja a gépet, oda azok kevésnek bizonyulhatnak.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Szintén a Creo-t javaslom, személyes preferenciámtól eltekintve is. Az sokkal univerzálisabb, nem csak a járműiparban használják, míg a Catia leginkább ott dívik (csak ott bírják kifizetni az árát ), viszont ugye nem mindenki akar/tud abban elhelyezkedni. Ahogy írták, Catia felületmodellezésben nagyon erős, Creo meg mindenhol jó, de sehol sem a legjobb.
Abban azért ne bízzál, hogy olyan könnyű áttérni egyikről a másikra, ha az ember megszokja az egyik szoftver megoldásait, logikáját, akkor bizony sok billentyűzet elhajlik az asztalcsapkodásban és sok hajszál kihull, mire egy másik szoftver hülyeségeit is tolerálni tudja.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz bounce2 #9739 üzenetére
Intel proci legyen, jó sok RAM és SSD. VGA-ból NVidia, szerintem is felesleges megvenni a profi CAD-kártyákat.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
1., Miért akarod összeállításból létrehozni az alkatrészt? Én eddig azt gondoltam, hogy van egy meglévő alkatrészed, amit beépítenél egy meglévő összeállításba és ott flexibilissé tennéd. A linkedben szereplő videóban is ez a szitu. A javasolt megoldás egyébként működhet mindkét esetben.
2., Ha tényleg csak egy vonalat rajzoltál (tehát nem zárt kontúrt), amit segédként használnál a flexibilitáshoz, ahogy javasoltuk, akkor abból valóban nehéz testet csinálni...és ez nem beállítás kérdése.
Nem igazán értem, hogy amit itt írtál, az hogyan kapcsolódik az eredeti problémához.Látatlanban nehéz korrekt tanácsot adni.
Parson: szerintem félreérted, ennek ahhoz nincs köze.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Sehogy nem lehet rá hivatkozni, ill. hosszméretet nem lehet vele vezérelni. Ott is megbukhatna a dolog, hogy az építőelemként mentett méréseket nem mindig frissíti elsőre.
Ahogy Lacis69 írta, az működő megoldás. azzal a különbséggel, hogy a vonalat az összeállításban hoznám létre, ahol relációval vezérelve van a hossza a kívánt méretre. Az alkatrészben rugalmasnak így egy méretértéket kell tenni, amit az összeállításban a rugalmasság definiálásakor a vonal hosszával egyenlővé tenni és kész is van.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz csida007 #9710 üzenetére
Számolni kell megjelenítési hibákkal, de valószínűleg el fog indulni és 1-1 alkatrészt még kezelni is tud. Tartós és komoly használatra nem javasolt, bohóckodni esetleg.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz soldi3r #9631 üzenetére
Ott is csak nagyobb cégnél. Kis cégek általában nem fizetnek ennyit, bár ez a cég profiljától is függ. Autóipar most nagyon megy, ott esetleg.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Aha, szóval akkor nem fagy ki, csak nem csinál meg ezt-azt, ez azért két külön dolog.
Egyébként már nem vagyok benne biztos, hogy a ProE magasabb kategória, mint a SE és SW, nagyon sok apróság van azokban, ami praktikusan használható a mindennapokban és esetenként hasonló megoldáshoz a ProE-val szívni kell, mint az a bizonyos borz. Ha jobban belegondolok, a ProE/Creo nagyon minimálisan fejlődött az utóbbi években, én pl.: még mindig szívesebben dolgozok WF4-gyel, mint a Creo-val, nagyon kevés olyan funkció van utóbbiakban, ami igazán hiányzik a 6 évvel korábbi verzióból. A Creo-t egyértelműen a sok licenszes helyekre fejlesztik, a Windchill-kapcsolat van előtérbe helyezve, funkcionálisan, napi szinten használt elemek terén nem sok előrelépés van. Nem mondom, hogy nincs, de a kisebb, néhány licensszel rendelkező cégek döntéshozóit nem tudom, mivel vehetnék rá a verzióváltásra. Nem érzem a forradalmat, nem értem, mi indokolta egy jól bevált név eldobását, ahhoz képest így már a harmadik verziónál ki merem jelenteni, hogy (szerintem) nem "durrant" elég nagyot a Creo.
A fentiek ellenére én is szeretem, de teljesen más fejlesztési irányt vennék vele. Régen tőlük lopták a megoldásokat, mostanra ennek fordítva kéne lennie.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz soldi3r #9615 üzenetére
Semmilyen. Még a magamfajta ProE-buzik is elismerik, hogy felülettervezésben jobb a CATIA, én is mindig szerettem volna megismerni azt a szoftvert, de egyrészt nincs rá időm, másrészt teljesen más vonalon mozgok, ez a terület sosem érdekelt igazán.
Az meg, hogy nála sokszor kifagy a ProE sejtem mi miatt van, de inkább nem gyanúsítok senkit semmivel.
tribunus13: ez így kevés, mert sokféle verzió jöhet ki, ha túl sok a szabad paraméter. Egy nagyon vékony, de nagy átmérőjű bábunak lehet ugyanakkora térfogata, mint arányosabb verziónak, stb.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
válasz dangerzone #9607 üzenetére
Ha sikerül multihoz bejutnod, akkor megfizetik, máshol nagyon nem. Ha van lehetőséged külföldre menni, ne gondolkozz rajta, később még visszajöhetsz. Ha most lennék fiatal, mennék én is és vissza se jönnék soha többé.
Egyébként a gépész szakma úgy fog járni, mint a jogászoké, el fog értéktelenedni. Most minden bokorban gépészt képeznek, úgy ahogy 15-20 éve jogi kar volt minden csoffadt főiskolán, ennek eredménye pedig az lesz, hogy kitörölheted majd vele a valagadat.
Mellesleg a tervezés nem jó irány, most a MEO és a technológia, mechatronika a keresett. Tervezés kevés helyen van.
ricska14: Persze, mindennek megvan az ára.
[ Szerkesztve ]
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Atlantis
veterán
Persze, hogy nem arra jelöli, mert a síkok kiosztása van követve, az a referencia.
Lényeg, hogy összejött.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti Microsoft termékek - MEGA Akciók! Windows, Office Pro Plus, Project Pro, Visio Pro stb.
- Eladó Steam kulcsok kedvező áron!
- NORTON 360 for Mobile! 1 eszköz, 1 év! DOBOZOS, BONTATLAN!
- Microsoft Office Home & Business 2024 PC/Mac EP2-06638
- EREDETI JÁTÉK KULCSOK - STEAM, EA, UBISOFT, EPIC GAMES - LEGJOBB ÁRON