Hirdetés
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
-
Közel 1 billió dollárt vesztettek a big tech óriásai
it Nagyot kaszáltak a shortolók, az úgynevezett Magnificent 7 közel 1 billió dollárt veszített a piaci értékéből a múlt héten.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Digidroid
tag
Sziasztok!
Mi a teendő abban az esetben, ha Február 20-án az ijoe-nál webshopon keresztül vásároltam egy fejhallgatót 75.000 Ft értékben készpénzes fizetéssel, majd Február 24-én (szombat-vasárnap zárva vannak) minőségi kifogással személyesen visszavittem hozzájuk, és jeleztem, hogy szeretnék elállni a vásárlástól. Alapos átvizsgálás után vissza is vették, adtak egy mínuszos számlát és megígérték majd visszautalják a vételi árat. De sajnálatos módon mind ez idáig nem történt meg.
A mai napon ismételten felkerestem őket, és felhívtam a figyelmüket a vonatkozó kormányrendelet 14 napos határidejére, illetve kértem az azonnali készpénzes visszafizetést, de ők nem voltak hajlandóak erre. Illetve makacsan ismételgették, ezt a hibás 30 napot és majd utalunk szöveget..
-
Topikgazda
válasz Digidroid #21352 üzenetére
Szia!
A fizetési móddal megegyező módon kell visszafizetni a termék árát (azaz készpénzben), 14 napon belül.
Ne telefonon keresd fel őket, hanem írásban, hogy legyen nyoma. Utólag nehezen bizonyítod, hogy azt állították szóban, hogy 30 napjuk, és hogy utalhatják is...
Első körben írj egy felszólító emailt, majd ha erre nincs válasz, írj be náluk a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyvébe írtakat kötelesek kivizsgálni és a vizsgálat eredményéről téged tájékoztatni.
Ha ez sem vezet eredményre, akkor a területileg illetékes békéltető testülethez fordulhatsz.
Üdv!
-
Digidroid
tag
válasz Superhun #21353 üzenetére
Szia!
Személyesen kerestem fel őket, és baromira nem voltak együttműködőek.
A mínuszos számlán amit adtak, március 23. van megadva határidőnek, és állandóan erre hivatkoztak. Persze akkor még nem tudtam a kormányrendeletben szereplő 14 napos határidőről, és azt hittem 1-2 nap és úgy is utalnak, de úgy látszik gerinctelen módon ki akarják használni az általuk megadott időpontot Most egyenlőre megvárom a jövő hétfőt, és utána próbálok lépni valamit. Csak nehogy ez a bolt is bezárjon a vírusveszélyre hivatkozva jövő hétfőtől, előre nem látható időpontig, mint ahogy azt jó néhány boltnál látom kiírva a környéken.. -
hunspikey
őstag
Sziasztok, mm-ben vett tv-nk meghibásodott kb 3 év után de volt kiegészítő cardifos biztosítás. Nem volt javítható ezért a cardif adott egy kizárólag mm-ben kizárólag tv vásárlására jogosító utalványt az eredeti vételár összegében. Jelen helyzetben nincs szükségünk tv-re, kérhetem ilyenkor az utalvány összegét a kényszervásárlás helyett?
A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3
-
dobost
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek egy jelenlegi helyzettel kapcsolatban.
Nemrég rendeltem egy viszonylag nagy és jó értékelésekkel rendelkező IT kereskedő cégtől egy Asus 27"es monitort. Online rendeltem és az üzletben vettem át, mivel közel van hozzánk.
A terméket előhozták, a dobozon nem volt sérülés, így aláírtam a számlát és hazahoztam.Kicsomagolásnál feltűnt, hogy a monitor kijelzőjén van egy 2 ujjnyi vastag körív az aljától a tetejéig, de olyan szabályos, hogy gondoltam ez a gaming design és biztos fólia, majd leveszem róla.
Miután bekapcsoltam, akkor biztossá vált, hogy a kijelző defektes és ezen a köríven tök sötét a monitor. Függőleges pixel sorhibák is megjelentek körülötte.Természetesen másnap reggel (este üzemeltem be) képekkel bizonyítva jeleztem a boltnak e-mailben, hogy cserés lenne a monitor. Tisztáztuk a telefonban, hogy se a dobozon se a terméken nem található fizikai behatás és én is vigyáztam vele. Körbetelefonálták a hivatalos szervizt és a nagykert is és mindenki hárítani akar. Azt szeretnék "feltételes garanciában" átveszik és bevizsgáltatják a hivatalos szervizzel.
Mindemellett kértem tőlük hivatalos állásfoglalást is írásban, hogy fogyasztóvédelem illetve ügyvédi intézkedés esetén legyen róla nyom.
Mivel még 3 napon belül vagyok bőven, így én ragaszkodnék az azonnali cseréhez, amit írásban meg is írtam nekik a szavatosság és 3 napos csere fogalmát idézve.Mivel általában ezek a bevizsgálások hetekig szoktak húzódni és a kereskedő háttérbe vonul, az ügyfél meg szívjon a céggel, ezért én továbbra is ragaszkodnék a cseréhez. Attól is félek, hogy ha "feltételes garancia" lesz, akkor ráfoghatják, hogy nem gyártói hiba én meg itt maradok egy halott monitorral és -130 ronggyal.
Ilyenkor mi a helyes lépés?
-
Lirle
csendes tag
Sziasztok!
Ha adott egy MSI Gaming X VGA ami az Alza-ból vásárolt, de azt újra kellene hővezetővel "pasztázni" viszont a hátulján lévő matrica nyilván sérülni fog a csavaron, ha nem tudom eltávolítani szépen hogy visszarakható legyen, akkor a garancia egyértelműen érvényét veszítheti? Mert írtam nekik, de már jó ideje nem kaptam választ, azért írtam már ide.
Köszönöm a választ!
Üdv.Az élet egy nagy játék, kibaszott szép grafikával !
-
Szia,
Egyértelműen: Igen!
◄►Clevo® X170SM-G "DTR" Laptop *i9-10900K @ 5GHz (AIO Water System)*4x16GB=64GB 3200MHz CL20 RAM*RTX 2080 Super 8GB MXM 200W+ *4x2TB=8TB M2 SSD -_- LG® V30+ ThinQ DS 4/128GB "Blue"►Samsung® S20 Ultra 5G◄SM E80 3.5mm Jack►"Szép, a kinek esze nincs, de még szebb, a kinek van."◄►
-
DarthPeeter
aktív tag
Sziasztok!
Rendeltem egy winchestert a KazyComputerstől, pontosabban egy Toshiba P300 3TB, 7200RPM 64MB-t. Ez még 6-án történt, írták hogy 1-2hét a beszerzés, oké nem sürgős nekem sem annyira. Ki is fizettem előre, így olcsóbb volt a futár (GLS). Tegnap végre meg is jött, de nem azt kaptam amit rendeltem, hanem egy Seagate Barracuda 3TB 5400RPM 256MB-t. Még kicsit jobb is, mint amit én akartam venni, de a garanciapapírt a Toshibára írták. Náluk ez a winchester 6000Ft-al drágább, mint amit akartam.
Most mitévő legyek, hogy erre éljen a garancia? Újabb két-három hetet azért nem szeretnék várni. Írjak nekik emailt, hogy nem jót küldtek? Milyen reakció várható részükről, ha már ők hibáztak?Előre is köszönöm a segítséget!
-
Topikgazda
válasz DarthPeeter #21360 üzenetére
Szia!
Arról a boltról nagyon sok negatív véleményt olvastam, így sok jóra ne számíts. Nézd meg ezen a oldalon szériaszám alapján, hogy mennyi garancia van a vinyóra: https://www.seagate.com/gb/en/support/warranty-and-replacements/
Ha megfelel neked az időtartam, akkor hagynám az egészet, és szükség esetén a gyártóval gariztatnék.
-
DarthPeeter
aktív tag
válasz Superhun #21361 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Ha tudom, hogy ennyi rossz vélemény van róluk biztos nem őket választom, de az árukereső szerint megbízható bolt és ők adták a legjobb áron, cserébe két hetet vártam plusz nem is azt küldték amit rendeltem.... .
2021 novemberéig van rá gyártói garancia. Ha azt akarom érvényesíteni, akkor írnom kell egy levelet nekik és ők adnak egy címet ahová el kell küldenem? -
chopin42
őstag
válasz DarthPeeter #21362 üzenetére
Az árukeresőre csupa olyan ír aki
A) azt se tudja, hogy mit vett
B) ha megkapja, megy az 5 csillag
C) fizetett értékelő/barát
D) akinek baja van
A D elég elenyésző néha, de mégis érdemes a légrosszabb értékelésekkel kezdeni, mert ha mind arról szól, hogy a garanciális ügyintézés pocsék, a rendeléseket nem szállítják ki, az ügyfélszolgálat kaki, akkor ha gond van, ezek fognak jelentkezni. Pl az értékelések 1%-a fos garanciáról szól, akkor az azt jelenti, hogy a garanciális ügyintézés valószínű 100%-ban rossz, ha a termékek 1%-a hibás.Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
Lirle
csendes tag
-
DarthPeeter
aktív tag
-
Chal
addikt
Sziasztok,
Biztosan volt már itt ilyen kérdés, de nehézkesen kereshető a téma (megpróbáltam, nem sikerült), szóval előre is bocsi ha dupla/tripla/stb.. lesz.
Szóval: Alza vásárlás. Még bőven garanciális, 3 hónapos PS4 pakk kontrollere driftel ("magától" mászkál az egyik analóg kar). Felhívtam őket, hogy mi a teendő. Közölték, hogy a teljes pakkot (gép, kábelek, kontroller, és ha volt hozzá, akkor a játékot is) juttassam el hozzájuk, és majd javítják. Én tényleg kedvesen kérdeztem vissza, (kifejezetten figyelek erre a jelen helyzetben, mindenki feszült/depressziós kicsit most, ami érthető), de sajnos iszonyat arrogáns stílusban közölték, hogy ez van, nem számít hogy a másik külön vásárolt kontrollerrel boldogan tudna játszani a család, a gépet vissza kell küldeni, és pont. Illetve lehet olyan persze, hogy nem tetszik, de akkor javítás se lesz.
Megtagadhatja a kereskedő a garanciális ügyintézést abban az esetben ha a fő egységet nem küldöm vissza, mert indokolatlan lenne? A részegység (kontroller) nyilvánvalóan oly mértékben független a fő elemtől (konzol), hogy simán tudjuk használni, és nem esne jól, ha hónapokra el kellene küldeni az egészet, pláne hogy a 4 fal között kell ülnie a családnak ki tudja meddig. Megváltás ilyenkor, ha van egy konzol, amivel legalább ki lehet kapcsolódni picit néha
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #21367 üzenetére
Jogszaballyal tamasszuk mar ala, ne szokasjoggal, meg gyartoi elvarassal. Az o szempontjabol indifferens, hogy a Sony mit akar, meg az is, hogy a ksiker hogyan gariztat a nagykerrel, az a lenyeg, hogy jogszabalyilag a kereskedo kerheti-e a teljes ertekesitesi csomagot, avagy kizaroalg abbol a hibassal be kell-e ernie (gondolj bele pl. ha egy 9.9 kilos tv-nel egy hibas taviranyitonal kernek ugyanezt).
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
Egyébként a Sony maga (pontosabban a hazai hivatalos szervizpartnere) is simán cserélné/javítaná a kontrollert, csak be kellene vinnem (csak a kontrollert), beszéltem velük. Nyilván ott kezdtem, a franc se akart volna egy kiskerrel hadakozni. Az a bökkenő, hogy amikor megkérdezték hogy hol vettem, és megmondtam hogy Alza, akkor egy "huha!" volt a válasz, majd visszaterelés az Alzához, ugyanis ők nem hivatalos hazai viszonteladók.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
mi az a jogszabály ami kizárja hogy visszakérje az egész csomagot?
ha így tudja megoldani az ügyintézést, akkor így tudja, én nem látok ebben semmi rosszhiszeműséget(#21369) Chal
azért nem hivatalos viszonteladók mert kifejezetten kretén a sony és microsoft konzolok hivatalos maygar importőre, csak a kiválasztott néhány boltnak hajlandó normális áron eladni, a többieknek kisker ár felett árul...[ Szerkesztve ]
cryptot minden termékemért elfogadom
-
asdf_
veterán
válasz LuckyL #21370 üzenetére
A jogszabalynak nem kizaronak kellene lennie imho, hanem megengedonek. Tehat ha nincs leirva, hogy csinalhatja, akkor nem csinalhatja. Ugyanugy, mint ahogy pl. volt nem egy olyan bolt regen, amely a kisker-nagyker/beszallito kozotti szallitaskori aruvedelemre hivatkozva csak eredeti csomagolasban volt hajlando visszavenni a meghibasodott termeket. En vasaroltam is ilyen helyrol, feketen-feheren rairtak a jotallsi jegyre en meg picit titkon kivantam, hogy dogoljon meg a termek, aztan visszaviszem a kezemben csomagolas nellkul es majd leallunk jogi szkanderozni. Na pl. ilyet sem lehet.
Es van meg a minden a jogszabalyban irtaktol a fogyaszto hatranyara eltero kikotes semmis cimu szoveg is, meg akar azt is lehet, hogy lehet ugy csurni, csavarni, hogy a jogszabaly nem ir olyat, hogy a bolt a teljes pakkot kerheti, innen kezdve az, hogy az egeszet keri, az hatranyos kikotes, igy semmis. -
őstag
szerintem nincs igazad, 1 árucikk kérhető egyben vissza, márpedig az egész ps4 csomag 1 árucikk (próbáltma egyébként keresni, de nem találtam hasonló esetet-valószínű egyébként hogy senki sem peresítene egy ilyen ügyet azért nem)
én nem gondolom hogy ez ugyanaz a kategória lenne mint a csomagolás hiányára hivatkozás, ami nyílvánvalóan szabálytalancryptot minden termékemért elfogadom
-
Chal
addikt
A DAS válasza összefoglalva: "Alapvetően ez egy jogi szakterületen kívül álló műszaki szakkérdés. Ha a teljes javításhoz szükséges a kontrolleren kívül a teljes gép is, jogos a kereskedő álláspontja, miszerint a javítást az összes tartozék hiányában nem tudja elvégezni."
Ugyanakkor ha én ezt nem fogadom el (és miért nem tenném, nem kell ahhoz villamosmérnöki diploma hogy valaki lássa, hogy el lehet végezni a javítást a gép nélkül), és a jótállási jegy/ÁSZF sem szabályozza a kérdést, akkor az sajnos jogi úton NEM kikényszeríthető. Ez alól azonban van egy kivétel: ha szerzek egy olyan szakártői véleményt ami az én álláspontomat erősíti meg, akkor az kb. egyenrangú lesz azzal, mintha a jótállási jegy térne ki erre, ez esetben tehát kikényszeríthető jogilag a részegység javítása a fő egység önkényes bekérése nélkül.
Nyilván innét ezt a témát csak azért hagyom itt, mert sokak számára érdekes lehet, nem fogok egy 10-12eFt-s kontroller miatt ilyenekkel szarakodni. Viszont pl. egy profi fényképezőgép szettnél (elszakadt a nyakpánt, idevel a 1.4 milliós geart, így jártál), vagy milliós TV-nél érdemes lehet beleállni a dologba. Én inkább megpróbálom újra írásban szépen megkérni az Alzát, ha nem sikerül, akkor elkönyvelem bukóként, és veszek egy másik kontrollert (természetesen biztosan nem az Alzától).
Ugyanakkor az is színtisztán látszik, hogy a jogot marhára nem érdekli a kereskedő "nyomora", azaz egyáltalán nem releváns, hogy ő hogy, és milyen szabályok szerint szerezte be a terméket, ő, vagy a partnere mit tekint "egy tételnek", és ezen belső szabályai mentén mit akarna ráerőszakolni az ügyfélre.
end of story
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ugyanakkor az is színtisztán látszik, hogy a jogot marhára nem érdekli a kereskedő "nyomora", azaz egyáltalán nem releváns, hogy ő hogy, és milyen szabályok szerint szerezte be a terméket, ő, vagy a partnere mit tekint "egy tételnek", és ezen belső szabályai mentén mit akarna ráerőszakolni az ügyfélre.
te így interpretálod, mert ez lenne neked a kényelmes, de mint látjuk nem tudod kikényszeríteni, és szerintem nincs is igazadcryptot minden termékemért elfogadom
-
Chal
addikt
válasz LuckyL #21375 üzenetére
Ferdítesz, és tényként közölsz meg nem történt dolgokat. Semmit nem próbáltam kikényszeríteni, kérdéseket tettem csak fel a kereskedőnek. A jog azt mondja, hogy műszaki kérdés, tehát műszaki illetőségű szakemberek hivatottak dönteni a kérdésben, illetve vitás kérdésben műszaki szakvéleményt kiállítva lehet jogi útra terelni egy ilyen ügyet.
Ennek semmi köze ahhoz, hogy a kereskedőnek a supply chain sajátosságai miatt mi lenne a jó, illetve milyen szabályok közé van szorítva a beszállítója által, kivéve ha azok a szabályok műszaki okokból lettek meghatározva és ez alá is támasztható.
de mint látjuk nem tudod kikényszeríteni
Na és mutasd már meg, hogy te ezt hol látod. Mert én sehol, és nem is fogom. Ugyanis ahhoz kellene szereznem egy szakvéleményt, majd a DAS-t megkérni hogy menjen neki az Alzának. Szerinted megjavítanák e a kontrollert a gép nélkül csupán egy fenyegetőző, szakvéleményt lobogtató ügyvédi megkeresés után?
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz DarthPeeter #21362 üzenetére
"2021 novemberéig van rá gyártói garancia. Ha azt akarom érvényesíteni, akkor írnom kell egy levelet nekik és ők adnak egy címet ahová el kell küldenem?"
Ha nem találsz információt a weboldalon az európai RMA szolgáltatásról, akkor igen, a legjobb, ha megkérdezed az ügyfélszolgálatukat. A Hardveraprón is szokott lenni hirdetés, hogy külföldi RMA ügyintézést vállalnak, esetleg ezt is nézd meg.
-
Topikgazda
Szia!
Ez szerintem is technikai jellegű kérdés. Ha a meghibásodott tartozék egyértelműen azonosítható és önmagában is javítható, akkor a józan paraszti ész azt mondaná, hogy elég a tartozékot leadni, de mivel nem értek konzolokhoz, így biztosat nem tudok mondani. Egyébként ha csináltatsz is műszaki szakvéleményt, azt a bolt nem köteles elfogadni, ekkor csak jogi végzéssel lehet érvényesíteni, egy kontroller javításáért 1-2 évet pereskedni pedig elég beteg lenne...
-
Chal
addikt
válasz Superhun #21379 üzenetére
Szerintem pont ugyanazt mondjuk (mindenben)
"ez esetben tehát kikényszeríthető jogilag a részegység javítása"
"Nyilván innét ezt a témát csak azért hagyom itt, mert sokak számára érdekes lehet, nem fogok egy 10-12eFt-s kontroller miatt ilyenekkel szarakodni. Viszont pl. egy profi fényképezőgép szettnél (elszakadt a nyakpánt, idevel a 1.4 milliós geart, így jártál), vagy milliós TV-nél érdemes lehet beleállni a dologba."
ésatöbbi...[ Szerkesztve ]
-
Simba
csendes tag
Sziasztok,
Másodtulaja vagyok egy Google Pixel 2 XL telefonnak. Megnéztem imei.info oldalon a garancia érvényességét, elvileg 2021.08.21.-ig érvényes a garancia. Ha problémám lenne, kéne a számla (nem kaptam)? Hol érvényesíthetem, ha nem kérnek mást a telefonon kívűl?[ Szerkesztve ]
-
őstag
én azt hallottam hogy vannak oylan aljas emberek, akiknek ha nincs a garanciához számla csinálnak egyet maguknak pl az invoicehome vagy hasonló oldalon
de messzemenőikg elítélem az iyleneket! A bűnösök szenvedjenek! A rosszakat el kell ítélni.
cryptot minden termékemért elfogadom
-
Tomi0703
őstag
Urak!
Aquanal a Huaweiekre, hogy van a gari?
Az oldalukon azt latom, hogy 1 ev. Az elado akitol vennem a telefont azt mondja, hogy 1 ev az Aquahoz +1 a Huaweihez. HiCare-rol kuldte a kepet, hogy 2 ev garit ir.
Mi az igazsag? -
Chal
addikt
Nem válaszolt az Alza arra a levelemre, amiben (tényleg) nagyon szépen kértem őket, hogy tekintsünk most el ettől a dologtól (komplett konzol visszaküldése 1db kontroller analóg karjának hibája miatti gariztatásnál). Felhívtam őket, mert a reklamációt viszont lezárták, erről kaptam egy státuszt e-mailben, de válasz nem volt benne. Telefonon közölték, hogy azért nem válaszoltak, mert nem megoldható a dolog. Kedves nemde?
Ezek után ajánlom mindenkinek, hogy messzire kerülje el őket, ha konzolt vásárol. Legalább is ha PS-t vagy Switchet, ugyanis azoknál gyakori az analóg kar hibája, én a Switchnél már a harmadikat gariztatom (4db van hozzá), a PS4-nél ez az első, de a szomszédos PS topic jól szemléleti, hogy nem egyedi esetről van szó. Alza vásárlás esetén búcsút lehet mondani a konzolnak egy időre, ha ez a hiba beüt bármelyik hozzá adott kontrollereknél. Az Xboxot nem tudom, azt majd megírja akinek van vele tapasztalata.
Nem győzöm eléggé hangsúlyozni, hogy ennél nagyobb bajom/bajunk ne legyen most, szóval nehogy félreértse valaki, egyszerűen csak adott a topic, adott a téma, beszélgetni, informálódni pedig lehet, az élet ennyire nem állhat meg.
[ Szerkesztve ]
-
tobias40
veterán
Hi all!
A lenti online boltban vettem előre fizetéssel,kártyás fizetéssel terméket (03.26-án) amit nem adtak fel mert "méret és minőségi hibás" terméknek mondták nekem a telefonban.
Valóban jogos ha 2 hét múlva utalják vissza a pénzemet?Officeshoes Ügyfélszolgálat
Az Ön *******-as számú rendelésének összege visszafordításra kerül 2020.04.06-án, arra a bankszámlaszámra, amelyhez tartozó bankkártyával fizetett oldalunkon.
Az összeg a visszafordítástól számított 5-7 munkanapon belül íródik jóvá a számlán."Tehát 2 hét mire méltóztatnak visszautalni a pénzemet,addig használják!
Nincs erre semmi megoldás hogy ne tehessék meg és azonnal utalniuk kellene??
Köszi a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ENVY x360 15-fh0755ng Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - Ryzen 5, 16GB, 512SSD, Win11
- Iphone 12 64GB független 94% akku
- HP PROBOOK 450 G9 (6A150EA) - ÚJ - 15,6" FullHD IPS üzleti notebook - i3-1215U, W11pro
- fehér RTX3060Ti Gamer PC Intel i5-11400F, Zotac Gaming RTX3060Ti 8GB, 16GB Corsair RAM, vízhűtés!
- PlayStation 5 825GB - 1 év garancia, vállalkozástól!