- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
ma Több másik kínai telefon követheti ugyanezzel a chippel az év végéig.
-
Végre prezentálta a Snapdragon X szériát a Qualcomm
ph Az Elite és Plus sorozat az év második felében debütál az egyes notebookokban.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
St3ven
addikt
válasz St3ven #10302 üzenetére
Csereutalványt adtak, ami alapján az elmondásuk szerint vagy visszakérem a rajta szereplő összeget (a készülék eredeti árát), vagy levásárolom bármire, vagy elhozok egy ugyanolyan készüléket, a jelenlegi árától függetlenül. Végül egy ugyanolyan készüléket választottam (most egyébként az eredeti árhoz képest 50%-kal többe kerül).
Szóval szerintem elég korrektek voltak, nem kellett ráfizetni, ill. nem kamuzták be, hogy le kell vásárolnom az összeget.
Van élet a Facebook és Twitter után? - https://logout.hu/bejegyzes/st3ven/mastodon.html
-
Crystalheart
senior tag
Sziasztok. Gyakran látom, hogy használt cucc eladásánál is adnak még 6 hó garanciát. Ha én eladom a(z alig használt) kombi gázkazánomat, nekem is kell rá jótállást adnom? Vagy hogy megy ez?
-
Mr X
veterán
válasz Crystalheart #10405 üzenetére
Nem kell, mivel magánszemélyként adod el.
-
Topikgazda
válasz Crystalheart #10405 üzenetére
Általában boltok adnak fél év garanciát a használt termékekre, akik szervizeken keresztül megjavíttatják neked a műszaki cikkeket. Magánszemélyként garanciát vállalni elég bátor tett.
-
kannnna
újonc
Sziasztok !
A következő problémám lenne, melyben segítséget szeretnék kérni :
Vásároltak tőlünk egy gránit mosogatótálcát, a terméket futárszolgálattal feladtuk.
Az ügyfél átvette, a termék megnézése nélkül, hol jeleztük neki kétszer emailen, hogy a terméket nézze át, mielőtt aláírja a futárnak, hogy átvette terméket.
Másnap jelezte, hogy el van törve a tálca, és igényt tart a 8 napon belüli cserére, hibás teljesítésre hivatkozva.
Mi ilyenkor a teendő?
Cégünk sérülésmentesen átadja a futárszolgálatnak a terméket, az ügyfél átveszi. Elvileg eddig tart a teljesítés, ha jól gondolom. Másnap jelzi, hogy sajnos nem nézte meg átvételkor a tálcát, de most szeretné jelezni, hogy el van törve, és kéri a cserét.
Én úgy érzem, hogy vagy a futárszolgátaltnál, vagy az ügyfélnél tört el a termék. A futárszolgálat felemelt kézzel elhárítja a felelősséget magáról, hogy tőle a terméket az ügyfél sérülésmentesen átvette, ezt az aláírásával igazolta.
Patt helyzet, kinek van igaza, és ki tud erre egyértelmű választ adni, hogy köteles vagyok-e kicserélni a terméket, ha tudom, hogy a másik 2 fél közül valamelyiknél történt a sérülés. -
djculture
félisten
válasz kannnna #10408 üzenetére
Aki gyakran rendel ilyen dolgokat tudja hogy működnek ezek a futárszolgálatok. Kipattan a csávó a kocsiból kotorászik 5 percig hátul/oldalt mire meglesz a csomag. Aláírat két helyen pénzt átvesz mert addig ki se adja a kezéből a csomagot. Amíg nincs kötelező jogszabály erre addig ez van. Az életbe nem lehet megnézni a csomagot fizetés előtt soha ez a nagy helyzet.. Annyit szoktak legjobb esetbe megengedni hogy megnézze az ember hogy sérülés van e a csomagoláson, de hogy belül mivan lutri..
Egyébként jö lenne tudni pl mibe volt csomagolva mert ha valami gyári csomagolás akár elve is lehetett sérült.[ Szerkesztve ]
-
N3zykee
csendes tag
Sziasztok.
Van egy T-Mobilos Sony Xperia Z-m, viszont se a számla se a garjegy nincs meg. Hogyan tudok esetleg másikat szerezni?
Előre is köszönöm a segítséget. -
Crystalheart
senior tag
válasz Superhun #10407 üzenetére
Csak azért kérdeztem, mert az Index fórumán, a víz-gáz-fűtéses topikban egy tag azt mondta, talán jobban járok, ha inkább elajándékozom a cirkót (amit öt éve vettünk 151-ért, és abból csak 2 évig használtuk), mert ha a fél éves garancia alatt többet kell rákölteni, mint az eladási ár... Szóval alapvetésnek kezelte a jótállást, amit én is furcsálltam. (Előtte meg azt mondta, hogy 25-40-ért reális eladásra kínálnom.)
-
djculture
félisten
válasz Crystalheart #10412 üzenetére
Á hülyeség magánszemélynek ekadáskor irtalan szabály az hogy 1-2 hetet szokás adni ha amúgy nincs már gyári gari...
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Crystalheart #10412 üzenetére
Szerintem szavatossag lesz az a jotallas... Aztan hogy maganszemelyek kozotti hasznalt cucc eladasnal jar-e vagy sem, azt a banat tudja, ezt en fixen osszekeverem, hogy maganszemelyeknel jar-e, vagy ceg es maganszemely kozott (pl. hasznalt auto). Es akkor meg az is kerdes, hogy maganszemelyek kozott kell, akkor az adasveteli szerzodesbe beirhatod-e, hogy nem vallalsz szavatossagot. A PTK-t kene olvasgatni hozza.
-
Crystalheart
senior tag
Ja, valóban én kevertem, szavatosságról volt szó. Elvileg tehát ha a kezemben volna egy szakvélemény, hogy hibátlan a gépezet, azzal bizonyíthatnám, hogy a hiba nem nálam keletkezett, ha keletkezik. Ez csak azért problémás, mert nálunk már nincs gáz, nem lehet beüzemelni a cirkót, noha 3 éve éppen ellenőriztetés után kapcsoltuk ki végleg.
-
psg5
veterán
-
psg5
veterán
válasz djculture #10409 üzenetére
Van benne valami, de ez elkerülhető, ha pl az áru megérkezésekor azt mondod a futárnak, hogy ha nem nézheted át rendesen akkor nem veszed át. Egyébként pedig pont arról szól a 8 napos elállás, hogy mert személyesen nem tudtad megnézni és a kibontás sem egyszerű minden esetben, így van időd a 8 napban erre.
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz Attix82 #10419 üzenetére
De elállhatsz akkor is. Az más kérdés, hogy akkor a bolt simán bizonyïtani tudja, hogy te okoztad a hibát.
Azért azt érdemes megjegyezni, hogy ha valaki el akar állni egy vásárlástól, akkor miért tenné szándékosan tönkre a terméket, ha a jogszabály szerint 8napon belül amúgy is visszavennék...Persze a véletlen baleset már más tészta.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
djculture
félisten
Ja mint itt a ne utalj senkinek szöveg az aprón. Te nem utalsz az eladó meg nem küld semmit és ennyi, megnyugvással lehet zárni a napot hogy ma se vágtak át igaz amit venni akartál se lesz meg soha.
Én már voltam a futárral is így. Mondom neki először felbontanám. Á azt nem lehet mert xy szabályzat tiltja, 10 percig győzködtük egymást elviharzott. Másnap hivnak, legközelebb ha rendelek valamit dupla szállitást kell fizetnem. Nem mintha érdekelt volna mert van ezer webshop de csak a mihez tartást végett irtam hogy aki erre hivatkozik az életében nem vett semmit futáron kersztül Magyarországon.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
En tuti a futarszolgalatnal probalkoznek. Bar persze biztos szerzodes kerdese is, de pl. a (nemet?) dpd-nel siman lehet utolag reklamalni akkor is, ha kulserelmi nyom nem volt, de utolag kiderul, hogy serult a termek. [Azert a nemettel jovok, mert a munkahelyem nagy mennyisegben terit veluk arut ott kint.] Raadasul azert olyan magas a szallitasi dij, mert van benne biztositas. Ha a termek a kategoriajanak megfeleloen lett kuldve (pl. torekeny dijon), akkor oda tolnam at a felelosseget, fizessen a szallito biztositoja.
Mindenesetre azt furcsallom, hogy ezt nem reklamacio, hanem elallas kategoriajaban kezelitek... nem a vevo gondolta meg magat. Nem ertem, hgoy serulten a vevotol miert lenne kotelessege visszavenni az eladonak a termeket. A vevo kene jegyzokonyveztessen utolag a szallitoval... azt kellett volna egybol, amint a bontas soran eljut odaig, hogy latni a serulest.
Persze ha nem torekenykent lett kuldve, akkor lehet, hogy nem ilyen egyszeru, bar fene tudja, mert amilyen esesek (pl. futoszalagrol 8-10m zuhanas) tortenhetnek egy elosztoban a dobozokkal, szinte barmi megserulhet. Esetunkben pl. ipari minosegu muanyag doboz extra eros kartonba csomagolva, a karton sarkan benyomodas, keszulekhaz osszetorve eset is volt. Mondjuk hogy ezt a dpd nem vette magatol csom.serultnek, az durva, azon a kartonon ezt a nyomot nem kis behatas tudja letrehozni... de vegul kifizettek, pedig nem torekeny hanem valami egyszerubb csomag cimen mentek. -
kannnna
újonc
válasz Attix82 #10410 üzenetére
A tálca gyári csomagolásban lett feladva, természetesen rajta a törékeny jelzéssel, ezt a gyártó nyomja rá a gyárilag a dobozra.
A terméket mi úgy vesszük át minden beszállító cégtől, hogy megnézzük, ha sérült át sem vesszük, és visszamegy automatikusan. Tehát tuti biztososan tudom, hogy vagy a futár vagy az ügyfél törte össze.
Én úgy gondolom nem vagyok köteles visszafizetni az árát, csak ha sérülésmentesen kapom vissza, akkor igen. De mivel használhatatlan lett a termék, szó szerint ketté tört a mosogató, amire mondhatnám, azt is, hogy nem rendeltetésszerű használatból, (akár le is ejthette a vásárló, vagy a futár) eredő hiba nem vagyok köteles kicserélni, vagy visszafizetni.
Itt nem a 8 napos elállás esetéről van szó, hanem az ügyfél szerint hibás teljesítésről.
Én viszont azt adtam fel amit rendelt, abban a színben és méretben, épségben.
A másik, hogy olyan futárcéggel állunk szerződésben, akik megengedik, és megvárják a csomag megtekintését. Ritka az ilyen cég, ezt elismerem, de akad. -
asdf_
veterán
Elvileg a futarnal van jegyzokonyv, amit kitoltenek ha szallitasi serult a cucc. Szerintem totalisan mindegy, hogy ezt az atvetel elott, vagy utan toltik ki, a lenyeg az, hogy nem az a moka, hogy alairod, es a futar mar huz is el a picsaba, hanem szepen var egy percet, amig kibontod a cuccot. Postanal ugyanez, kibontas nelkul barmelyiket is tilos elengedni, mert onnantol kezdve az ugyfel nem vedekezhet azzal, hogy ez torotten/serulten erkezett (tehat velemenyem szerint az ugyfel jelen esetben igy jart).
-
-
djculture
félisten
Ja ha kibontod akkor igen de ha sérülés van a csomagoláson és nincs ráirva hogy sérülten érkezett bekell vinni a postahivatalba ahol jegyzökönyvet készítenek róla. Ha rávan irva a sérülten érkezett akkor meg kibontás után is lehet reklamálni ... Mindkettő esetem volt. Mind a kettő esetben megkaptam a kártéritést, egyik egy garantált postacsomag volt oott 30 nap múlva kifizették az áru értéknyilvánitási árát, a másiknal a feladási dij tizenötszörösét adták vissza meg egy elnézést kérő levelet a központból.
[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
válasz djculture #10421 üzenetére
"legközelebb ha rendelek valamit dupla szállitást kell fizetnem" persze, persze...
Valóban bátran utaljunk előre az át nem vett termékért...
Valamint törődjünk bele, hogy egy futár sem a saját szabályzatukat, sem semmilyen rendelkezést nem tart be...Szerintem nagyon leegyszerűsítetted.
#10422) axioma : Nem mi kezeljük elállásként, hanem a jogszabály, igaz akármire lehet fogni...
(#10423) kannnna : Jah hogy nem elállt tőle. Na akkor meg az van, hogy jelezze ő a futárcég vele és rendezze le velük, szerintem. Innentől már a vevő bukta be, mert miért nem szolt. Az nem kifogás, hogy a futár elmegy azonnal...
#10427) djculture: No akkor működik a megnézés is.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
Immy
őstag
Sziasztok!
Vásároltam egy ipad mini 3g-wifi verziót az ISTYLE üzletben 140ezer forintért. Felhívtam őket telefonon, hogy a készülék a 6.1.2 verzióval érkezik-e? Erre ők készséggel válaszolták, hogy igen.
Személyesen átvettem és még akkor is azt mondták, hogy igen 6.1.2 van rajta. Amikor kibontottam előttük, akkor ők helyezte üzembe és 6.1.3 verzió volt rajta. A boltos 3 órán keresztül próbálta a régebbi verziót rátenni, de nem sikerült. Apple nem engedi régi verzióra való visszaállítást, ezért is volt fontos, hogy 6.1.2 legyen rajta.Van arra bármilyen lehetőség, hogy a pénzemet visszakapjam, vagy sajnos most bedőltem nekik és az én hiszékenységemmel buktam nagyon sok pénzt?
Üdv:
ImmyApró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
Topikgazda
Gyárilag a legfrissebb szoftverrel jönnek ki a táblagépek. Ha új terméket veszel, akkor a legfrissebb van rajta. A bolt nem bonthatja ki a dobozokat és nem nézheti meg a szoftver verzióját... Valójában még azt sem mondhatod, hogy hibázott a bolt, mert a kért szoftver helyett frissebbet, jobbat kaptál. Tehát itt eléggé esélytelennek látom a hibás teljesítésből adódó jogod érvényesítését.
De ha webshopon keresztül rendelted, akkor megpróbálhatsz elállni a vásárlástól.
-
axioma
veterán
Ez igy nekem zavaros. Ott voltal, elobb fizettel minthogy megnezted volna a verziot? Ha nem neten rendelted, akkor miert fizetted ki ott helyben, ha nem tudtak az altalad kert formaban adni? Ha annyira fontos, es mashogy nem adjak a kezedbe megnezni (vagy a boltos se nezi meg), akkor meg a fenenek mentel bele az uzletbe? Ha annyira biztos a dolgaban, akkor elobb mutassa meg, hogy az a verzio, utana fizeted - mar ha neked ez ennyire szamit. Egyszeru alku kerdese.
Az mas kerdes szerintem, hogy ez frissebb vagy sem, meg kell elegedned vele vagy sem, de az viszont biztos, hogy ha elhoztad a boltbol, az minimum rautalo magatartas, hogy neked azert igy is megfelel. Utolag mar nem tudom en se, mit remeltel. De hogy ezen az alapon nem tartozik a fogyved temakorebe, az szerintem biztos. -
Immy
őstag
válasz axioma #10432 üzenetére
Addig nem nyithattam ki, amíg nincs kifizetve. Most miért hazudnék? Számomra lenne abból bármilyen előnyöm??
A boltból szoftver nélkül hoztam el, mert a boltos leszedte róla. Azóta nem kapcsoltam be, de ma visszaviszem és kíváncsi vagyok mi lesz vele...
Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
axioma
veterán
Ki mondta, hogy hazudsz?? Hol olvastal ilyet?
Adott esetben akkor nem kellett volna uzletet kotnod, ha neked annyira fontos a korabbi szoftver. Kapitalizmus van, nem hibas az aru, tudtad hogy rizikos, szerintem ezt bevallaltad a kifizetessel, de azzal plane, hogy elhoztad. [Mondjuk a masik oldalt se ertem, ha ragaszkodtal hozza, o bizton allitotta hogy olyan, es tevedett, igencsak illett volna a tevedeset kompenzalni akkor is, ha downgrade-del nem megy. De ez mar inkabb a marketing vonulat.] -
vizoo
csendes tag
Sziasztok, nem tudom jó helyen kérdezem-e...
A tényállás a következő:
Tavaly decemberben a vodánál tarifát váltottam és egyúttal vettem egy htc one x-et. A telefon teljes vételára (különböző kedvezmények, miegymás után) ~52.000 forint volt. Ennek egy részét kp-ban kifizettem, másik részét 12 havi részletben törlesztem (még decemberig ugye...). A telefon az elmúlt 9 hónap alatt 2x volt szervizben. Most legutóbb azzal jött vissza, hogy csere javasolt, mert nincs hozzá alkatrész és nem tudják mikor tud a gyártó szállítani (és engedélyezett is). Viszont a vodánál már nem forgalmaznak ilyen készüléket. Felajánlották, hogy válasszak valami mást. Voltak kérdéseim, de nem tudtak rá válaszolni, mert nemrég váltottak mindenféle konstrukciókat, meg "ügyfél kategóriákat"... 1-2 nap türelmet kértek, amíg kiderítik a pontos lehetőségeket (ugye a telefonra még aktív részletfizetés van, az előfizura még 12 hónap hűség, etc...) A kérdésem, amit elfelejtettem az üzletben feltenni: Amennyiben másik készüléket kapok, mi lesz a htc-re eddig befizetett összeggel? Azt valamilyen módon jóvá kell írniuk az új telefonnál? Vagy csak egy részét? Esetleg azt teljes mértékben "elbukom"?
Köszi előre is a válaszokat.
-
asdf_
veterán
Egy even beluli vasarlas esten a vetelar visszajar, ha nem tudnak se javitani, se cserelni. Ennek okan velhetoen az lesz, hogy a tarifacsomagodnak megfelelo kategoria ara szerint vasarolhatsz egy masik keszuleket (arra nagyon figyelni, hogy a kedvezmenyes keszulekvasarlas utolso datumakent ne ez keruljon be a rendszerbe, hanem a tavaly decemberi, tehet jovo decemberben ismet jogosult lehess kedvezmenyes keszulekvasarlasra, mert nem a te sarad, hogy szar a keszulek), valasztasz egy telefont, az 52 ezerhez kepest levo kulonbseget vagy befizeted pluszban (a torlesztoreszleteket meg tovabb), ha meg mondjuk 42 ezerert talalsz kedvedre valo telefont, akkor a husegido utso szamlajan kell majd kapnod 10 ezer jovairast (de siman lehet, hogy mivel elo szerzodesed van amugyis, a tarifacsomagodnak megfelelo arbol adnak 10e egyedi kedvezmenyt, es keszen vagyunk. Jozan paraszti esz szerint valami hasonlonak kell majd tortennie.
-
lama_lamm
aktív tag
Sziasztok!
A helyzetem a következő. Vettem közel 2 éve egy HTC Sensation-t a Trémobilnál, amit jó eséllyel most kell ötödször szervizbe vinnem. Már nincs is hely a garanciapapíron...Nekem elegem van, minden alkalommal megjavítják, kb 3 hónap után meg megint ugyanaz. A telefon random kikapcsolgat. Van, hogy a zsebemben, van, hogy hívás közben, de van, hogy 3 napig hiba nélkül megy. Mit tudok csinálni? Nem akarom megint szervizbe adni, mert 1 hónap múlva lejár a gari, és ha megint tönkre megy, akkor szívhatom a fogamat. Van esélyem visszakérni a vételárát, vagy valami más készüléket kérni?
Köszönöm előre is
-
choco01
addikt
Sziasztok!
Szerintetek ha leejtettem egy tabletet, ilyen 20-30 cm leejtettem és HÁTLAPPAL érkezett a földnek, és ezért berepedt a képernyő, garanciával valahogyan megoldható?
Még bőven van rá gari, más mondta hogy neki sikerült már..
Köszi.Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
aktív tag
Ez még mindig így van? csak mert egy 2007 -es postban találtam.
Amennyiben szerintük garanciális az ügyed (ez ugye megtörtént) akkor kötelesek azt pontosan ugyan olyanra cserélni.
0., Amennyiben nincs pontosan ugyan olyan termék akkor ezek történhetnek:
1., - Megegyezés alapján kapsz helyette egy hasonlót (de erre nem kényszeríthetnek)
2., - Megegyezés szerint levásárolhatod az eredeti vételárat, ami a számlán szerepel (erre sem kényszeríthetnek)
3., - Visszakapod KP-ban az eredeti vételárat ami a számlán szerepel.NINCS elévülés, meg mostani áron beszámítás meg régen vetted kevesebbet kapsz vissza. Ez mind jogszabályellenes.
"Abban az egyetlen percben benne volt életem minden boldog pillanata."
-
sasa311
veterán
válasz FrozenThrone #10444 üzenetére
Igen, így van.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
axioma
veterán
válasz FrozenThrone #10444 üzenetére
En egy feltetelt beszurnek: a torvenyileg kotelezo jotallasi ido alatt igy van. A tovabbi idoszakra vonatkozo barmi garancialis feltetel az ugy van, ahogy azt ok annak idejen elore definialtak.
-
asdf_
veterán
válasz axioma #10446 üzenetére
HA definialtak. Mert en mindenhol csak 2 ev meg 3 eveket latok, aztan hogy-hogy nem, valahogy mindig csak akkor derul ki, hogy az a 3 ev az tulkepp csak 1+2, amikor garizni kene a cuccot. Namost ha en vevo lennek, akkor azt mondanam, hogy kisapam, ha reklamozni jo volt, hogy 3 ev garis a cucc, akkor b+ eljarni is eszerint tessek, ha nem volt kiscsillag, kisbetu, egyeb feltetel, akkor igy jartal.
-
axioma
veterán
Ebben egyetertunk, de az meg valo igaz, hogy a reklamban hozza kell erteni mindig, hogy a reszletes felteteleket nem tartalmazza, utana kell nezni. Szoval _akarmennyire_ naiv nem lehet szerintem a vasarlo sem, peldaul ha megkapta irasban (mondjuk szamla hatoldalan), akkor o azt ha kulon nem mondjak, hogy olvasgatnia kell, me'g veletlenul se olvassa el, hat erre mint felmentesre hivatkozni tulzas lenne. Szerintem a tudatossaghoz ez is hozzatartozik, hogy valamennyire egyuttmukodo legyen.
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Renault, Dacia topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali játékos kérdések órája
- Politika
- További aktív témák...