Hirdetés
-
Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
it Kínában a túlkészletek miatt számítanak fokozódó árháborúra az EV-piacon. Nem minden régióban száguldanak az EV-k eladásai.
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
-
Bemutatkozott a Polestar Phone
ma Ami nem meglepő módon a Meizu utolsó készülékének átbrandelt verziója.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
enginev3.0
félisten
Szóval akkor most mit tehetek?
Ne hogy már csak üljek és majd két év múlva visszakapomA sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Topikgazda
válasz fricz19 #10049 üzenetére
"A forgalmazó első körben köteles a terméket kijavítani (a 49/2003 (VII. 30.) GKM rendelet értelmében törekedve arra, hogy ez 15 napon belül megtörténjen), amennyiben ez nem lehetséges, vagy a forgalmazó bármely okból nem tudja megtenni, köteles a dolgot cserélni (ugyanolyan új termékre), ha erre sincs mód, végső soron a vételárat visszafizetni (teljes vételár).
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a terméket 15 napon belül, aránytalan kényelmetlenség okozása nélkül kijavítsa. E 15 napos határidő nem értelmezendő szorosan, indokolt esetben több időt is igénybe vehet a javítás."
Ha a hiba jellege olyan, hogy 15 napon belül ki lehet javítani, de ezt a bolt mégsem teszi meg és nem tudja megindokolni, hogy miért nem, akkor a jótállási kötelezettségének nem tett eleget.
Nem mindegy ám, hogy milyen dumával magyarázzák ki, mert később ha a fogyasztóvédőkig fajul a dolog és nem tudják igazolni nekik az állítottakat, akkor valószínűleg egy szép kis bírságra számíthatnak.Igazából a sufni GSM üzletetekkel az a baj, hogy sem alkatrészük, sem szakértelmük nincs a hibás telefonok hardveres javításához. Trükköznek, húzzák az időt, amíg meg nem unod.
-
enginev3.0
félisten
válasz Superhun #10053 üzenetére
Egyébként a 3 hetet még nagyjából megértem, egy xperia ion készülékről van szó, itthon nem volt kapható, külföldi alkatrészszerzés stb... 3 hétbe beletelik, de a héten most már illő lenne hívni, hogy kész van, vagy hogy hétfőn mehetek érte, vagy mit tudom én, ezért mondtam, vagy is kérdeztem, hogy ha még a héten se... akkor most már nem akarok tovább várni
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10055 üzenetére
Munkanapokat számold és ne a napokat. Pl most van 4 munkaszüneti nap amin nem történik semmi se a szervizben sem.
1. oda kell érni.
2. sorra kell ,hogy kerüljön.
3. megnézik, hiba megvan.
4. alkatrészt várnak.
5. megjavítják
6. visszaküldik.Ha ez nálad 15 napba beleférne a sok munkaszüneti napokkal + gondolom bemegy naponta 1000 hibás termék....
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #10056 üzenetére
Nem, nem, sehol nem irnak munkanapot... Rendes naptari nap az. De az teny, hogy a negynapos hetvege miatt legyen egy kis belatassal az ember.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A 2-es es a 4-es pont pedig MVP
[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
-
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10059 üzenetére
Hányadikán vitted be?
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10061 üzenetére
Ilyenkor már érdemes érdeklődni tényleg mi a helyzet, 16 munkanap telt el azóta. Szerdán kérdezd meg, és egy elfogadható dátumba egyezz meg velük . Ha arra se lesz meg , akkor már érdemes tenni valamit az ügyben.
-
Attix82
őstag
válasz Attix82 #10062 üzenetére
Még a másik dolog, ha tudja bizonyítani az üzlet, hogy mindent megtett az ügy érdekébe, hogy minél hamarabb meglegyen a készülék, akkor lehet több is a javítási idő. (1 héten belül elküldte a szervizbe, tudja bizonyítani, hogy érdeklődött minden héten a szerviznél, illetve a szerviz bizonyítja, hogy alkatrészre vár stb) . Ebben az esetben sokat nem tudsz tenni se.
-
asdf_
veterán
válasz Attix82 #10065 üzenetére
Csak idezem...
306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
...
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
-
Topikgazda
Mosógépeket nem helyszínen javítanak? Ha meg annyira rossz a gép, hogy javítani helyben nem lehet, és el kell szállítani, akkor az anyukának már az első nap is jelentős kényelmetlenséget okoz a hiánya, és egy nap alatt nyilván nem javítják meg. Csereterméket nem kötelező biztosítani a szerviznek, még ilyen szükséghelyzetben sem.
[ Szerkesztve ]
-
enginev3.0
félisten
Most hívtam őket, még mindig semmi!
Azt mondta holnap rákérdez a szervizre, de ha nem lesz semmi akkor meguntam
Békéltető vagy fogyasztóvédelemhez érdemes fordulni? Ilyenhez hol találok segítséget?[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
Topikgazda
válasz enginev3.0 #10071 üzenetére
Milyen hibával adtad be?
-
kop8
őstag
Üdv!
Valakinek van tapasztalata a hardverker garanciális ügyintézésével kapcsolatban?
Már 2hete ott van az xfx 550-es tápom, de még azt sem tudták megmondani multhéten hogy ott van vagy nem...
Ma meg nem tudtam elérni őket..Elég gáz ez a bolt!
GIGABYTE Z77X-UD5H / i7 2600k Scythe Mugen 2 / 20GB DDR3 1600Mhz / RX570 / Corsair RM550 ----Thermaltake Commander MS-I----xiaomi mi5/ mi11
-
psg5
veterán
válasz enginev3.0 #10071 üzenetére
Ha már ennyire gáz a dolog akkor:
Írsz egy ékesszóló panasz levelet arról, hogy ez a javítás számodra jelentős kényelmetlenséget okoz, kitűzöl egy határidőt, hogy mikorra kéred a javítást, ha addigra nincs meg, akkor pedig cseréljék ki vagy a pénzt kéred vissza. (Hivatkozhatsz az előző hsz.-ekben linkelt jogszabályokra is)
Ameddig ezt nem teszed meg nem érdemes fordulni sem hatósághoz, sem békéltetőhöz (ők amúgy is első körben azonnal ezt javasolnák, jogosan...)
S ami a legfontosabb, nem telefonálgatsz, hanem tértivevényesen levélben adod fel.
Nos erre ha válaszolnak (mert érdemben kell nekik rá) és számodra negatív, akkor mehetsz fogyvédőkhöz, ha nem válaszolnak rá, akkor szintén mehetsz.
Alapszabály első körben mindig az eladóval/forgalmazóval/kereskedővel/szolgáltatóval kell lefolytatni az "eszmecserét", de nem telefonon, már amennyiben látszik, hogy valami légy van a levesben.(Mondjuk jó lenne tudni tényleg, hogy mi volt a hibája)
F.K.T.
-
kop8
őstag
Hát nem a világ, de egy hetet mondtak telefonon, az oldalukon meg 3nap van irva
holnap megint probálom majd hívni őket!
de már irtam ma üzenetet nekik....Akkor ugy látom levelet kell írni hogy legyen nyoma a dolgoknak!
[ Szerkesztve ]
GIGABYTE Z77X-UD5H / i7 2600k Scythe Mugen 2 / 20GB DDR3 1600Mhz / RX570 / Corsair RM550 ----Thermaltake Commander MS-I----xiaomi mi5/ mi11
-
enginev3.0
félisten
válasz Superhun #10072 üzenetére
Nem csatlakozott a 3G-hez a telefon, csak gsm-hez
Nem tudom milyen okból, elvileg xperiaknál előfordul, de még ha komplett alaplapot is kell cserélni, akkor is megkéne lennie ennyi idő alatt szerintem
Desire HD-ban is cseréltek MINDENT és 2 héten belül készen voltA sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
psg5
veterán
49/2003. (VII. 30.) KM rendelet 4. § (2) bekezdése előírja, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Nézegettem az oldalukat, ahol a szavatosság, jótállás -ra tér ki, itt is a fenti KM rendeletre hivatkozik, bár nem találtam általad említett 3 napot (ettől még lehet valahol csak nem olvastam még az egészet), de megérni egy tüzetes átvizsgálását az oldal, hisz azt mondja, hogy: "Kérjük őrizze meg a termék eredeti dobozát, leírását és kiegészítőit, mivel a termékeket garanciális ügyintézésre csak eredeti állapotukban, a vásárláskor átadott tartozékokkal együtt tudjuk átvenni..."
ami pedig fogyasztók megtévesztése, mert nem követelheti meg az eredeti csomagolást...F.K.T.
-
enginev3.0
félisten
És akkor a levelet a gsm boltnak kell írnom ugye?
Holnapi naphoz még nagy reményeket fűzök, mert ma is próbált kicsit "lerázósra venni" a csávó telefonba, de mikor mondtam hogy kezdem unni, akkor egyből "oké majd holnap felhívom őket és téged is hívlak", mondom így már jobb
[ Szerkesztve ]
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
psg5
veterán
válasz enginev3.0 #10079 üzenetére
Szintén fontos, jól látod.
Nem a szerviznek, nem annak kell írni ahol javításon van a termék, hanem akivel "szerződtél", ahol vásároltad. Amennyiben a gsm boltban vetted, a számlán/nyugtán ők szerepelnek, akkor igen nekik.Jól tetted, akár egy előzetes telefonbeszélgetésben is említhetőek a kormányrendeletek, jogszabályok, azonban egyet nem szabad elfelejteni, amit viszont a legtöbb forgalmazó/kereskedő/szolgáltató nagyon is jól tud, hogy a telefonnak nincs nyoma...
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz enginev3.0 #10081 üzenetére
Ha és amennyiben a későbbiekben komoly vitás helyzet alakul ki, ha és amennyiben fogyasztóvédelemhez, békéltető testülethez, bírósághoz kerül az ügy, a levél bizonyíték, figyelembe veendő, a telefon nem...
mintha nem is lett volna panaszod, vagyis nem hivatkozhatsz rá egy esetleges eljárásban sem...Ha csak nem jelezték a telefonbeszélgetéseitek előtt, hogy a felvétel rögzítésre kerül...
Bár igaz, hogy az Fgytv. 17/A. § (3) bekezdése kimondja, hogy a szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell...és
...b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb a (6) bekezdésben foglalt érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni, egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan a (6) bekezdésben írtak szerint köteles eljárni....Azonban a későbbi eljárások, vitás ügyek esetében hidd el a levél a tuti.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz enginev3.0 #10083 üzenetére
Húha tényleg esetedben kétértelmű volt Én hibáztam a fogalmazással, bocs. Természetesen nem a telefonodnak nincs nyoma
Jav.: ...telefonhívásnak nincs nyoma...[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz enginev3.0 #10085 üzenetére
Persze, lehet nyomtatva is, dátummal, aláírva és tértivevényesen add fel.
F.K.T.
-
enginev3.0
félisten
Hívtak
Semmi infó a telefonról, a bolt ahol vettem megszűnt, azt átvevőhely ahol leadtam nem tud még semmit a készülékről
Mondtam hogy akkor fogyasztóvédelem a bolt ellen, egyből rávágta hogy "hát de módosultak a jogszabályok, nincs semmi határidő"
Mondom lehet nincs, de én olyanról is tudok hogy ha a tököm tele van a várakozással akkor lehet fordulni a fogyasztóvédelemhez, azt mondta "oké"Szóval egész pontosan mit is kell tennem?
A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3
-
őstag
válasz enginev3.0 #10087 üzenetére
megszűnt a bolt?
AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10087 üzenetére
Nah várj, a Bolt ahol vetted megszűnt. És Te máshol adtad le? Hogy van ez?
-
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10090 üzenetére
Ha a leadott hely nem jogutód , akkor szivacs....kb semmit se tudsz tenni szerintem.
-
asdf_
veterán
Ha az uj bolt nem jogutod, es kb. puszira gariztat neked barmit, akkor ott asztalt kulonosebben nem verhetsz, mert jogilag marhara nem kotelezettek az egvilagon semmire, sot, lenyegeben kezed-labad osszeteheted, hogy valaki foglalkozik vele
-
Attix82
őstag
válasz enginev3.0 #10093 üzenetére
Ha nincs jogutód és megszűnt , akkor nem tudsz kit.
-
Fancy-boy
addikt
Sziasztok!
Lenne egy régebbi típusú, de még garanciális HTC mobiltelefon.
Be lett küldve a márkaszervizbe, alaplapcserével javítható, viszont már nincsen hozzá alkatrészük.
Ebben az esetben nem kellene automatául, tehát ingyen kicserélniük egy újabb modellre?
Legalábbis más márkával kapcsolatban olvastam már ilyen hozzászólásokat. Pl. NokiaAmit első körben felajánlottak, hogy kifizetik a használt piaci árát, vagy újabb modellre ráfizetni.
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
válasz Fancy-boy #10095 üzenetére
Ha egy evnel fiatalabb a telefon, akkor ha se javitani se cserelni nem tudnak, akkor a vasarlasi osszeg jar vissza. Ha egy evnel idosebb a telefon, es a HTC-nek van valami specko, sajat garija a masodik evre (ami NEM jar a jogszabalyok szerint, igy szabalyozva sincs) ebben az esetben azok a jatekszabalyok, amiket neked a HTC igert a vasarlas idopontjaban.
-
asdf_
veterán
válasz enginev3.0 #10093 üzenetére
Én nem azokat akarom bactatni ahová beadtam, hanem ahol vásárolva lett
Eloveszed a szamladat, a ceg nevet -de meg idealisabban az adoszamat- beutod az e-cegjegyzek.hu-ba. Ha el a ceg, akkor tudod oket csesztetni, ha nem (felszamoltak, csodbe ment, vegelszamolas alatt van, mittudomen), akkor igy jartal.
-
psg5
veterán
válasz enginev3.0 #10087 üzenetére
Nehezedik a helyzeted...
A bolt szűnt meg vagy a cég?
A nyugtán/számlán nyilván szerepel egy cég. Nos azt kikeresed a cégjegyzékben, ha még nincs törölve, akkor remény...Igaz sajnos ha ilyen a felállás, akkor valszeg felszívódás közelében vannak.
A levelet azonnal küld el a cégnek, másolat legyen belőle és tértisen menjen el, így azonnal látod, hogy átveszik-e vagy már a cég is gallyra ment és visszajön a levél.F.K.T.
-
enginev3.0
félisten
Cégkeresés cég elnevezése alapján
(A cég nevének kezdete: Kápmegyer-GSM Kft..)
A cégek cégjegyzékszáma és rövidített elnevezése01-09-933048 Kápmegyer-GSM Kft. (Elnevezés törölve)
1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 66. 1. em. 8.
Adószám: 12408498-2-41.A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3