- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Fotók, videók mobillal
Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
Vannak dolgok amin egyszerűen nem tudsz változtatni, hiába nem veszel róla tudomást.
pl. a 2009-s autóknak köze sem lehetett a 2008-s kocsikhoz, tök kicsi hátsó szárny, tök batár első szárny, semmi kiegészítőelem..stb. Ne mond hogy nem merült fel benned.
DE
A kiscsapatok, mint a Force India lényegesen kevesebb pénzt költöttek, ők vásárolják a motort és a váltót..és ők harmadáron jutottak hozzá 2009-ben mint 2008-ban.
"10 millió dollárért elérhetővé teszik a független csapatoknak. A Williams vagy a Force India most ennek háromszorosát fizeti az erőforrásokért.
..nyílván ha nincsenek évközi tesztek akkor ezek költsége sincs...nyílván jobban jártak.
De számszerűen:
2008: Force India 122 millió dollár.
2009: vegyél le belöle 20 millát a motor árainak csökkentése miatt, meg valamennyit a váltó árának csökkentése miatt, meg valamennyit az évközi tesztelések megszünése miatt (szállítás/gumi/üzemanyag..stb)
Add hozzá hogy 2009-ben a Force India szerzett pontot (minden csapatnak volt pontja), és így mentesült a versenyekre való szállítási költségek egy részétől (2008-ban pont nélkül volt).
A piszok alsó hangon vegyél le csak a 122 millából 40 millát.
az már 30%Elmondom te mit te látsz... a teljesen új autók építését 2008-ról 2009-re, a KERS-be ölt milliók (Ferrari-McLaren-Renault-Williams), és az emeletes diffúzorok tervezése-újratervezése (McLaren-Ferrari-Renault-Red Bull..)
..és miért nem emelte meg az FIA az alsó súlyhatárt, miért cseszte el 'véletlenül' az első gumik szélességét, miért nem körvonalazott a diffúzor szabály akkor amikor 30%-l csökkentik a aero-t??Aztán:
"..Most hogy az autógyárak nagy része új versenysorozatot alap...jah akarom mondani elkotródtak beégve.."
..én ezért a mondatért kezdtem el írni, mert fogalmad sincs mennyire volt valós törekvés az új sorozat alapítása, és mennyire volt eszköz.
(..ahogy pl. anno mikor a FOCA (Mosley, Bernie..stb) megtámadták az akkori felügyelő szervet a FISA-t, még egy F1-n kivüli F1-s futamot is rendeztek dél-afrikában)
Mégis fontosnak tartottad belefűzni a gúnyt.
..és akkor nekem jössz azzal hogy stílus, meg nincs a fórumon helye, mert rosszul értelmezem azt hogy:
"Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1"Azaz szted ha Mosley nem csinál semmit akkor előfordulhatott volna egy olyan helyzet hogy jelenleg nincs F1.
..Ezt én nem is akarom helyetted magyarázni, mert ez már megint felesleges körök futása, nem tudom elképzelni hogy lehetne ez akárcsak semleges vélemény is Mosley-ról.Mindegy, a linkeket szivesen bár ha el is olvasod már jóval előbbre tartanánk (már ha fontos persze)
-
#70869248
törölt tag
A költségek csökkentek, hogy miért?
2009:
-csapatonként 10 milla dollárért vásárolható összesen 20db. (8+8 versenyre+4 tesztre) 3 hétvégés motorok, 4 hétvégés váltók.
-idény közben tilos tesztelni.
-utazó személyzet létszámának csökkentése.
-szélcsatornák korlátozása (60%-s arány mellett 50m/s)Ja hogy közben slick gumi, KERS (a maga kb. 50millájával csak a szezonkezdetig(!)).
költségvetési sapka:
A Honda vezérkara által felvetett javaslat széles körű egyetértésre talált a csapatfőnökök pénteki ülésén, és Max Mosley, az FIA elnöke is melléállt. A sapka konkrét mértékét illetően ellentmondó adatok szivárogtak ki: egyes jelentések 80 millió dollárt emlegetnek, más, reálisabbnak tűnő források 120-150 millió dollárról írnak.
vagy, szintén a Honda-tól:
-Ha az erőforrások számát szezononként negyvenben vagy ötvenben maximálnánk, amelyeket a csapatok szabadon használhatnának tesztelésre és versenyzésre, az természetszerűleg hosszabb élettartamú motorokhoz vezetne, és ellenőrizni is könnyű lenne"..Szafnauer hozzátette: ha egy istálló a szezon hajrájában túllépné a limitet, használhatna extra egységeket, ám ezért súlyos büntetés (rajtrács végére száműzés vagy a pontszerzésből való kizárás) járna. A jelenlegi motorszabályokon azonban többet nem változtatna, mivel mindenféle módosítás újabb összegeket emésztene fel.Idénre még alacsonyabb áron lettek értékesítve a motorok és a váltók, és még több hétvégét kell kibírniuk..
---------------
A sok duma, amiről azt hitted felesleges, az pont arról szólt hogy milyen külső körülmények drágítják az F1-t, az érdekcsoport bevétele nőt..az új pályák 40-50 millákat fizetnek (Abu Dhabi pl), de a csapatok logisztikai költsége senkit nem érdekel.A magyar költségvetés tavaly 18.22 millió dollárt fizetett ki a FOM-nak jogdíj címén. Az összeg évente tíz százalékkal növekszik, vagyis az idén 20.04 millió dollárba kerül nekünk a Forma-1 (dollár:forint árf.módosít)
Idén:
19 futam lesz, és ebből 8 lesz európai(!)
kerek 10 évvel ezelőtt:
17 futam volt, és ebből 11 volt európai."Az F-1 terjeszkedése Ázsia és az Öböl-országok felé pont olyan, mint amikor az NHL Nashville-ben próbált hokicsapatot létrehozni" - mutatott rá Legault. - "Montrealban péntekenként több néző volt, mint sok nagydíjon vasárnap. És azok a nézők nem kivezényelt katonák voltak civil ruhában, mint néhány országban, amit nem nevezek meg!"
------------------
és végül:Ezt írtad Mosley kapcsán:
Ha ül a fenekén akkor ma lehet nem is lenne f1
Szal nem vágom miért lenne etikátlan nekem ezt a véleményed az -F1 jóakarójaként- látnom, gondolom annak tartod, ha nélküle szted már megszünt volna az F1.Az F1 pénzembereinek sosem lesz jó ha a csapatok egységesek,..akkor jelentenek fenyegetést és harcolnak ki, pl: kicsivel nagyobb részesedést a pénzekből (2006).
Az már a személyes véleményem hogy ezért volt sok vitásan értelmezhető, és már-már óvodás szinten kezelt szabály, ...ezért kellenek az új csapatok a sokkal kisebb hatalmukkal, és a könyebb megoszthatóságukkal.
Ezért örülök hogy már Todt az elnök, és hogy ő is csak 1 évre. -
#70869248
törölt tag
Milyen 10%???
Ha a csapatok nem lettek volna a költségcsökkentés ellen, akkor a Ferrari pl. a mai napig a Fiorano-i pályáján körözne vígan.
A kiscsapatok meg fejleszthetnének saját motort-váltót..stb.Mosley 'munkásságát' már egyszer összeszedtem neked:[link]
pár kiemelésre érdemes részlet:
-2006 májusában végül egyezségre jutottak Ecclestone-nal, aki ekkor már nem saját magát, hanem új főnökeit, a Forma-1 cégcsoportot részben hitelből felvásárló magántőke-befektető társaságot, a CVC Capital Partners-t képviselte.
-A nyilatkozatból kiderül: a csapatok frusztrációjában közrejátszik, hogy az F-1 sportoldalát felügyelő FIA a pénzügyi válságra hivatkozva drasztikus megszorításokat akar rájuk erőltetni. Főleg az egységes motorok bevezetésének terve csapta ki a biztosítékot náluk, amire válaszul a Toyota és a Ferrari is kilátásba helyezte, hogy búcsút int a világbajnokságnak.
-Csakhogy eközben egyre több versenyt rendeznek Európán kívüli, egzotikus helyszíneken, ami nyilvánvalóan feltornázza a szállítási költségeket. "Borzasztóan magasak a logisztikai kiadások" - panaszkodott egy névtelen forrás a FOTA részéről. - "Régen 12 verseny volt egy szezonban, majd maximum 17. A futamok 80 százaléka Európában volt, most pedig lassan Ázsiában lesz a 80 százalékuk, ami sokkal nagyobb költségbe veri a csapatokat."Ez azonban ördögi kör, hiszen a Forma-1 jogtulajdonosai éppen a feltörekvő piacokon realizálhatják a legnagyobb bevételt. Bahrein például évi 45 millió dollárt fizet, hogy nagydíjat rendezhessen, Malajzia és Kína negyvenet, Törökország pedig harmincat. Jól jön ez, amikor megérkezik a csekk a havi törlesztőrészletről.
és végül:
Az F-1 cégcsoport adósságállománya mintegy 5 milliárd dollárra rúg, de ebből 2.6 milliárd adómegtakarítást szolgáló belső adósság, csak 2.4 milliárd a tényleges. A futamidő a legtöbb hitel esetében 2014-ben jár le, ezért a CVC-nél nyugodtan szemlélik az eseményeket.
"Nagy játéktér áll a rendelkezésünkre. A bevételeinknek 400 millió dollárral kellene visszaesniük ahhoz, hogy érezni kezdjük a nyomást a bankok részéről" - árulta el Nick Clarry, a befektetési alap igazgatója. Hozzátette: ennek egyelőre nyoma sincs, az F-1 a kibontakozó válság ellenére 40 százalékkal növelte bevételeit 2008-ban, 1.3 milliárd dollárra.
Ez az egész csak a pénzről szól, a birtokolt jogokról, ami kiterjed a névhasználati, pálya szerződések, médiaszerződések jogaira...stb
Ezért van nappali fénybe kivilágított pálya, vagy 30ezres nézőközönséggel bíró helyszín..
Mosley mint az F1 jóakarója???!
Nem lehet már őket megfogni.
..csak logikusan gondolj bele, ki az a 'ülye aki kiad 100 évre a kezéből médiajogokat?? Még ha teljesen hozzánemértő is..akkor sem muszáj.(de egyébként Mosley jogi szakértő). -
#70869248
törölt tag
Peat, ez egy nagy ferdítés.
Briattore távozásának köze nincs a FOTA-FIA összecsapáshoz pl.
A Fota pedig csak egségesen léphetett fel eredményesen, ezt te is tudod...semmit nem érnek vele, ha a kiszálló csapatok kiszállnak a FOTA-ból is, vagy látványosan gyengítik az egységet.
Így nem lehet csatát nyerni.
Márpedig azt tették,...a csapatok nem voltak a költségcsökkentés ellen, ők az ellen léptek fel, hogy ezt 1 év alatt bevezessék. Eddig is jelentősen közreműködtek a költségcsökkentésben, és ezután is teszik."Illene tudni de egyikünk se tudja",...ugye pont erre hívtam fel a figyelmed, ha már keményen fogalmaztál, és elmarasztalóan egyik irányba.
Azt hogy mit hiszek el vagy sem az autógyáraknak, az tök mindegy....nem kell elhinnem semmit, sőt nekik sem. A lényeg hogy a szembehelyezkedő félben merüljön fel, és ahogy reagáltak a pályák az csak a hab a tortán. Sőt hogy a Motogp rendezőszervezete is pozítívan reagált az szintén.Mosley pedig elhúzott...ez feltételül szabták a csapatok, hiába kaszált össze sok pénzt, azt az én szemszögemből feldughatja, ahogy Ecclestone is a zseniális üzleti fogásait ahogy megszedte magát az F1-ből. Majd ha üzleti versenygésről akarok foglalkozni akkor azt nézek/olvasok.
Jelenleg az a helyzet hogy óriási károkat okoztak, jogilag kimenekítettek egy csomó pénzt több évtizedig megváltoztathatatlanul, a megmaradt pénzeket sem fizették korrektül ki a csapatoknak (ugye mikor felmerült hogy nem állnak rajthoz Melbourne-ben, és Ecclestone lenyilatkozta hogy ha a fejéhez nyomják a fegyvert akkor húzzák meg a ravaszt).
Sajtolják ki a pályákból a pénzt...és itt a Concorde-ba berángatott érkező csapatok helyzete is.
A dupladiffúzor szintén FIA szabályalkotási hézag, ahogy az aero csökkentés is...és még tök sok minden, hisz a csapatok technikai csoportjának nincs szabályalkotási lehetősége, ők az FIA által előirányzott keretek között valósíthatják meg az ötleteiket.
Ahogy a Bridgestone sem gyárthat szabadon gumit, ha az FIA előírja neki hogy látványosan romlania kell a puha guminak a keményhez képest, és még ki tudja.Mosley elnöksége alatt sok disznóság történt, de sajnos a legkomolyabb az helyrehozhatatlan...hogy lehet 100 évre átadni üzleti jogokat?? ..még 10 év azt mondom eltellik.
Nekem bárhogy nevet Mosley a markába a sok pénzével, akkor is egy olyan ember képe marad meg, aki megszerezte a hozzáférést az F1 alapvető jogaihoz, és visszaélt azokkal.
Majd amikor lemondásra kényszerítették, még azzal fenyegetőzött hogy mégis újra jelőlteti magát.
Mosley az F1-nek nagyon nagy károkat okozott. -
#70869248
törölt tag
Mielőtt tökre lemínősíted az autógyárak új szériáját,...illene tudni hogy ez a részükről egyáltalán mennyire volt komoly elhatározás, és mennyire volt egy fegyver (mert több pálya is bejelentkezett akkoriban).
Ez csak azért fontos, mert a második esetben totális sikert értek el, és aki elkotródott beégve..az Mosley volt.
Gyakorlatilag megtartották amit jónak tartottak, a rájuk nézve terhes vonatkozásokat meg eltüntették, Mosley-val egyetemben.Mosley elnöksége alatt játszotta át az FIA Bernie-nek a kereskedelmi jogokat 100 évre...és bárhogy osztják vissza (F1-ben betöltött szerep, sikeresség..stb.), jelenleg az F1 pénzek fele kimegy az F1-ből.
-
-Mike-
addikt
"Sajnos senki nem volt a közelünkben, ezért amikor Kimi észrevette, hogy egy forgatócsoport közeledik felénk, azt gondolta, segítenek majd az autót visszatenni az útra, de nem így történt. Senki sem segített neki, inkább filmre vették, ahogyan Kimi egyedül küszködik a kis lapátjával. Fantasztikus, most aztán minden szalagon van, ez nagyon kellett." - kommentálta az incidenst kissé szarkasztikusan Lindström.
Hogy sajnálom.
-
Male
nagyúr
Hááát... ha korlátlanul nem is, de igen nagy mértékben lehet torzítani a valós képen azért.
Az FIA majd ellenőrzi a fél világot, vagy hogy?
...de pl ott a Total felirat a Reanult-n, cserébe tőlük kapják a kenőanyagot mondjuk (nem tudom, lehet pénz is van mellette). Ezt hogy számolod bele a költségvetési összegbe? Megkérdezik a Totalt, hogy mennyit ér a cucc amit adnak, vagy ők megállapítják mennyit ér az adott reklámfelület? Egyik sem járható út.
Ráadásul az F1-ben lévő csapatok nem teljesen különálló, csak az F1-el foglalkozó cégek... amelyik mögött ott áll egy autógyár, azt mégis hogy fogják ellenőrizni? Azt ők sem gondolhatják komolyan, hogy az autógyárak teljes belső könyvelését, szerződéseit majd ők ellenőrizgethetik... -
hunnylander
őstag
Nekem alulfejlesztettnek tűnik a Merci W01, és ezt Brawn nyilatkozatai is alátámasztották. Összekaphatják még magukat Bahreinig, de necces, hogy közel egyformán 'kapják össze' magukat a rivális csapatok is és maradnak ott az erősorrendben, ahol most vannak; középmezőny.
A Ferrari favorittá tette magát az első teszt alapján, papíron (a B autó pletykákat dobhatjuk a kukába, az inkább a nagy Euro-update-re utalhat), a McLarent nem tudom hova tenni (Lewis tegnapi 'nem szeretnéd tudni, hogy hányasra osztályozom' válasza miatt is és a mai nap miatt is). A Sauber sötét ló, legrosszabb esetben is erős középmezőny. A Wlliams se az igazi még (de látok bennük potenciált), a Renault mintha ott folytatná, ahol tavaly abbahagyta, Toro dettó.
-
-
#70869248
törölt tag
Az mellett megyek el nehezen, hogy Mosley pont a FOTA miatt ígérgetett fűt-fát, úgy ígérgetett hogy azokat nem tudta garantálni...mint látjuk.
..és erre nincs semmi mentség.
A csapatok nem hadakoztak a költségvetési plafon ellen, ezt te is tudod...de nem 1 év alatt tervezték bevezetni, hanem 3. Na ha idén már 40 millával indulnának akkor lett volna tömeges elbocsájtás..
Arra pedig semmi garancia nincs, hogy a különálló sorozatnál is kivonult volna a BMW-Toyota, mivel a médiapénzek újraosztásra kerülnének...tudod az aminek a fele jelenleg kivándorol az F1-ből, és a másik felét is késedelmesen kapják meg a csapatok.
A FOTA nem ígérgetett az érkező csapatoknak...vállalták hogy még lejjebb szorítják a vásárolható motorjaik/váltóik árát, amit tartanak is. Engedték volna hogy ne csak két csapat használhassa egyazon gyártó motorjait (mint tavaly a Brawn különleges engedélye), azaz a Cosworth-ra nem is biztos hogy szükség lett volna...még 'azazabb' ezáltal a kettős szabályrendszerre sem amit a legjobban kifogásoltak a csapatok.
De addigra a Mosley erőltette Cosworth már méllyen képbe került, ki tudja miért.
Logikus hogy a gyártók, és a 'függetlenek' között mindig is lesz probléma, erre jó példa a KERS,..de ez jó példa arra is hogy ezt mennyire 'jól' is megoldották...rengeteg pénzbe került, és mégsem hallottunk hetekig tartó médianyilatkozatokról-cívodásokról.
Az pedig már a Todt fémjelezte FIA felelőssége lesz hogy ilyen mértékű pénzkidobás (ilyen helyzetben) többet ne fordulhasson elő. -
Peat;)
veterán
Félre értés ne essék én mózlit sem csíptem. De attól hogy valakit nem szívlelek és szerintem sok hülyeséget mond, még mondhat olyat is amit elfogadok jónak.
De a csapatoktól amit láttam az elmúlt években az elég gusztustalan, kezdve az autók totál felesleges(diffúzor) elrondításán át, befejezve a csapatok kivonulásával, akiknek a szája a kivonulás előtt euromilliárdos új versenysorozattal habzott és közben rúgták ki az alkalmazottakat a gyárakban.
-
hunnylander
őstag
Igen, a nyomáskülönbség a kulcs. Nem tervezhetik az autó felső részét se eszetlenül, pl. úgy hogy olyan légáramlatokat teremtsenek ott, ami csökkenti a kialakítható legnagyobb légnyomást, mert akkor oda az autó alatti kis nyomás haszna is.
Eklatáns példa, az űrben mire megy az ember a tapadókoronggal? Semmire, mert nem lesz meg a külső nyomás, ami miatt működhetne.
Lehet boncolgatni a diffúzorok működését, majd meg is teszem, ha jönnek a legújabb 2010-es variánsok, lehet mondani, hogy a diffúzor elsődlegesen nem saját maga az a felület, amin létrejön a jelentős leszorítóerő (bár a jelenlegi diffúzorok kialakítása, olyan, hogy még saját magukon is produkálnak valamennyi leszorítóerőt), de a diffúzorokat egyértelműen a leszorítóerő növelése végett fejlesztik. És meglehetősen megszállottan, mert pl. a jelentősen degradált hátsó szárnyakkal ellentétben bennük komolyabb potenciál volt/van.
-
-
#70869248
törölt tag
Én inkább úgy mondanám, hogy nem képviselek olyan oldalt amit nem tudok felvállalni, ezt a gumidolgot nem tudom felvállalni mert nem azt mutatták az eredmények...lehet voltak gondjaik de amíg ezek a gondok nem akadályozzák őket abban hogy pole-ban vagy versenyen győztes helyen menjenek addig ez nem jelenthet igazi problémát.
Hamilton pedig egy teljesen más autóból ült át, és mellé nem ismert pályákat...és az én véleményem szerint az a GP2-s gumi nem képvisel egy F1 színvonalú gumit (miért is tenné...teljesen más a sebesség).
Szal nem tudom az ellenkező oldalt képviselni, ha nincs rá eszközöm. -
hunnylander
őstag
Kobayashiról írtam egy versenyzői életrajzot.
Hamilton viszonylag jól rákészült az első szezonjára, de pl. volt neki egy óriási balesete a tesztek alatt. Évekre ahhoz volt/van szüksége hogy 'beérjen' és elérje a képességei maximumát. Alonso is fejlődött még az első bajnoki címe után is.
-
hunnylander
őstag
Alguersuari és Grosjean megsínylették az elkapkodott beugrást. Jaime nyilatkozott is a szezon után, hogy túl kemény volt ez hirtelen és nem tudta felvenni a ritmust. Grosjean szintén esett-kelt, félbehagyta a GP2-t, ahol a bajnoki címért küzdött; tönkretette a karrierjét és még csak nem is igazán ő tehet róla. Alguersuari sincs még bejelentve, lehet, hogy neki is ennyi volt az F1. Ennyit erről, hogy jók voltak e.
Kobayashi meg tesztelt a szezon előtt és már évek óta Toyota tesztpilóta, ő már sokat vezetett F1-est és az idei autót is ismerte, meg is volt az eredménye.
Mindenki azt gondol jó pilótának, akit akar. Az eredmények, amik számítanak, már a minősítésük is szubjektív téma, én Alonsot is és Hamiltont is klasszisnak tartom. Hamilton tisztességesen kezdte az újonc évét, megmutatta az oroszlánkörmeit, de Alonsonak sincs semmi szégyenkezni valója 2007 miatt. De Hamilton a következő években lesz csak közel annyira tapasztalt és a képességei csúcsán, mint Alonso.
Ha Schumit nem akadályozza fiziológiai képességhanyatlás, komolyan számolni kell vele, ha egy rendes vasat tolnak alá. Amennyiben így lesz én leginkább Alonsot és Hamiltont tartom képesnek komolyan rivalizálni a Mesterrel. Technikailag is Ferrari-McLaren dominanciára számítok, de ez már nem klasszikus lesz, mint a régi érában, minimálisabb és fluktuálódó, a Red Bull és a Mercedes ott lesznek a nyakukon.
-
hunnylander
őstag
Hamilton többet tesztelte azt az autót mint Alonso az első futam előtt.
Nem talált, Alonso 15 tesztnap, Hamilton 12 tesztnap.
Aki azt gondolja, hogy egy (akármilyen nagy tehetségű) újoncnak nincs tanulnivalója a kezdő éveiben és egyből a maximumon nyit az F1-ben, az buta. Hamilton folyamatos tanulási hajszának mondta 2007-et (egy idei interjúban), "catch up, catch up Alonso". Tisztelettel beszélt Alonsoról, tapasztalatban, az F1 belső ismeretében, a munkafolyamatok elsajátításában és sok mindenben sehol sem volt Alonsotól. Sok pálya teljesen ismeretlen volt számára. A szimulátor elsődlegesen fejlesztési és beállításmodellezési eszköz. Ezt nem csak Hamilton mondta róla, pályát tanulni nem sokat ér. Lewis körbejárással és a szabadedzéseken tanulta a pályákat. Nézd meg a csütörtöki képeket, még jegyzetfüzet is van nála, mikor a versenymérnökével körbesétálnak.
-
#70869248
törölt tag
Ezt a gumidolgot nem igazán vágom, a szezon előtti teszteken ott voltak az elején, a szezon első versenyét Kimi nyerte Alonso előtt, mindketten Michelin-ről váltottak Bridgestone-ra.
Hamilton egy 4ezer hengerűrtartalmú 10ezer max fordulatú autóról ült át az F1 2.4cc-s 18ezer fordulatú prototipus kategóriájú autójára, több pályán még egyáltalán nem ment, vagy máson mint mondjuk Bahrein csak 3 évvel korábban egy sokkal kisebb kategóriájú autóval.
Szal én ezt a guminehézséget nem látom alátámasztva sehol, pláne nem hiszem azt hogy nagyobb kihívás lett volna mint egy Gp2- ről váltó F1-s újonc technikai ugrása.
Alonso sztem egyik problémája ezévben kb. olyasmi volt ami egy idézetből kiviláglik:
"
Mit gondolsz a McLaren versenyzőpárosáról?
-Heikki Kovalainen: "Azt hiszem jól fognak dolgozni. Fernando egy rendes fickó és gyors. Lewis jó munkát végzett tavaly, így megérdemli a helyet. Lewis természetesen kevesebb tapasztalattal rendelkezik, mint Fernando, de jó csapat lesznek."Tudtad, hogy Fernando Téged és nem Hamiltont említette, amikor arról kérdezték, hogy ki okozhat meglepetést az idén?
-Heikki Kovalainen: "Örülök, hogy ezt hallom! Fernando mint versenyzőt jobban ismer engem, mint Hamiltont. Remélem, sikerül meglepetést okoznom."
Nem jelent ez terhet Neked?
-Heikki Kovalainen: "A Formula-1-ben mindig nyomás nehezedik rád. Igyekszem jól teljesíteni. Nem lennék boldog, ha a mezőny végén végeznék, ahogyan akkor sem, ha nem lennék biztos abban, hogy a maximumot nyújtottam. Ez jelent terhet. Fernando kijelentése nem okoz plusz terhet. Ez nem befolyásol."
" formula.hu/régenSztem ha az elejétől fogva keményen 'ráül' Hamilton-ra...nem segíti, és komolyabban veszi akkor megnyeri a VB-t (már ha azévben a McLaren nyerhetett volna bármit is).
-
wildrain
addikt
Valamint hozzá kell tenni, azóta bebizonyosodott, hogy Hamilton nem "csak" egy újonc, hanem azt hiszem kijelenthetjük, hogy az F1 történet egyik legnagyobb versenyzője. Ezt már bemutatkozásakor is megmutatta a sorozatos dobogóival, valamint a második évben megszerzett világbajnoki címével. Nem egy Alguersuari-féle rutinnal érkezett a versenybe, hanem technikai szinten tökéletes felkészültséggel. Az egyetlen hiányossága a mentális képességeiben keresendő, de arra még talán évekig várni kell, hogy abban is tökéletes legyen.
Az lett volna a ciki Alonso részéről, ha Piquet, Grosjean vagy mittoménki verte volna meg, mert rajtuk messze nem érződik olyan erő, mint Hamiltonon már az első versenyen. -
JJános
addikt
-
JJános
addikt
Igazad van. Csak azért írtam, mert annak is meg voltak az okai, hogy Lonzi legyőzte Sumit.
Nem ugyanabban az autóban ültek, ezért nem mondhatjuk, hogy elverte. De ha mondjuk, akkor újoncként Hami is elverte Lonzit. És mondhatjuk, hogy Sato is elverte.Csak itt egyesek mindig túllépnek minden határon, gondolkodás nélkül. Légy szíves te sem foglalkozz az én korommal, mert egy kalap alá veszlek esetleg másokkal.
-
venember83
nagyúr
Szürke részben található kérdés.
-
hunnylander
őstag
Kimi diktálhat? Nem. Nincs olyan helyzetben.
De azok a számadatok amik a médiában megjelennek, nem mind pontosak, lehet, hogy egyik se. De ha már egyet megemlítettél, ott 2 millió differencia van aközött, hogy nem vezet vagy vezet.
Nekem úgy tűnik az elmúlt napok hírei alapján:
1. A Mercedesnek nem nagyon kell Button. Állítólag olyan keveset ajánlanak neki, hogy gyakorlatilag azt az üzenetet hordozza, hogy ' te ide nem kellessz, ez egy germán csapat lesz germán elsőszámú pilótával'.
2. A Vodafone McLaren viszont nagyon is értékelné Buttont. Sok brit rajongó, sok merchandise bevétel és a szponzorok zabálják, Button nem finnyás, csinálja a PR melókat, 1-es rajtszám, nem tehetségtelen, legrosszabb esetben kikap Hamiltontól, az nekünk nem probléma.
3. Szóval Kimi diktálhat? Ha mclarenes állást akar csúnyán alá kell ígérnie Buttonnak, aki állítólag beéri 8 millió fonttal. Jelzem a Vodafonenak többet ér Button, mint Kimi, aki jön a feltételeivel, hogy nem is akar PR-ozni, viszont ralizgatni igen.
Szerintem Kiminek rosszul áll a szénája, ha nem dönti el gyorsan, mi a fontosabb, F1-ben versenyezni egy élcsapatban vagy raklaponként targoncával számolgatni a pénzét.
-
hunnylander
őstag
A McLaren semmikép se írja le Raikkönent, aki ha hoppon marad, megköszönheti a menedzsereinek, akiknek nem esik le, hogy már egy más gazdasági helyzetben vannak a csapatok, mint 3 éve, mikor utoljára alkudoztak a Ferrarival.
Ha a Mercedes lelép a McLarentől, a Vodafone pénz nagyobb hangsúllyal esik latba a döntéseknél, márpedig Button nagyon kellhet a Vodafonenak, akárcsak az 1-es.
A hírek szerint Buttont a Brawntól el is akarják idegeníteni, olyan ajánlatott kapott, talán a Mercedes befolyására. Ott Rosberg lesz a kiskirály.
Kerékcsere kötelező lesz, de a tankolás betiltását, az autók elnehezedését nem kell túlértékelni; 2000* kg vs 2100 kg, és valamennyit erősíteni szándékozik a Bridgestone.
Ekkora terhelést ró a mostani autó az abroncsokra, ugyanis a terhelés nagyrésze a leszorítóerő, nem az autó tömege. A tankolás betiltása nem növeli jelentősen a terhelést, nem kellenek jövőre se speciális gumikímélő képességek.
-
Oliverda
titán
Tankolni nem lehet de kereket cserélni lehet, illetve nyilván kötelező is lesz legalább egyszer, feltéve ha megmarad az a szabály, hogy a versenyen mindkét keveréket használni kell. Tehát még az eddig megszokottnál is többet fog számítani hogy melyik autó hogyan bánik a gumikkal mert akár meg lehet majd spórolni egy teljes kiállást.
Már régen izgat a kérdés hogy te miért írsz az esetek 90%ban OFFban úgy hogy az nem is OFF?
-
-
ToBeY
nagyúr
Az egy Richard Mille óra filléres dolog kb 55000 dolcsitól indúlnak az árak
-
#70869248
törölt tag
Az FIA-t nehezen lehetne ártatlan bárányként beállítani, csak úgy dől belölük az ötlet hogy mi mindent kellene a következő idényre másként csinálniuk a csapatoknak. A jobbnál jobb időmérők kialakítása, a méltán elhíresült SC/zárt pit szabály...ez ki és be egyaránt. A Ferrari-val kötött paktum a Michelin szabályok után.
..stb.
Se a Bridge'-t se a FOTA csapatokat nem tudom hibáztatni, mert ahogy a Bridgestone-nak is úgy innen eredeztethetően a FOTA csapatoknak is meg lett mondva milyen határokon belül gondolkodhatnak.
A FOTA csapatokat valamennyire gúzsba kötheti az is, hogy tetszik nem tetszik a közösséget kell szolgálnia minden csapatnak, Mosley nagylelkűen rájuk hagyta a kiscsapatok ügyét is.
Na nem arról beszélek hogy a FOTA nem fogadta el a 'kisköltségvetést'..hanem arra hogy az már be lett ígérve a belépő csapatoknak, akik, a szűk Concord határidő miatt, alá is írtak.
..csak éppen a FOTA nyert, így az előre beígért kedvező körülmények tovaszálltak, ellenben az aláírt szerződés ott maradt.
Na ezt nevezem én Mosley féle elintézési módnak,..megspékelve a létrehozott hangzatos Formula 2-vel együtt. -
Nowhereman
őstag
A KERS betiltása nem olyan negatív szerintem. Előzni egy KERS-mentest könnyebb vele, de fordítva?
hogy miért nincs előzés?
nos:
1: ahhoz, hogy előzni lehessen, tudni kéne szélárnyékban is haladni, de ugye ilyenkor 2 kör alatt szétfoszlik a bridzssztón, a légbeömlők méretének lekorlátozása miatt meg elkezdenek olvadozni a fékek, meg a motor...
2: roppant dilis bíráskodási rendszer, ami miatt már senki sem tudja mit szabad, és mit nem. Mert ugye Kimi nem szerzett előnyt a Belga első kanyar kiszélsítésével, hanem a többiek tartották fel egymást, bezzeg Webber Singapurban nem balestet került el, és Lonzi nem lassult le a patkán...
3: Agyonsztárolt, hülyére menedzselt kölkök, akiknek már az oviban a karuk alá nyúlnak, és 15-20 év közti időszakukat azzal töltik, hogy a kibulizott legjobb autóval pole-ról nyerik az alsóbb a bajnokságokat, ahelyett, hogy valami gokartpályán tanulnák meg hideg fejel átkönyökölni magukat a mezőnyön. -
hunnylander
őstag
'Tisztelet a kivételnek', nem szóltam le az összes spanyol szurkolót.
De amikor mutogatnak és üvöltöznek a leláton Lewis ellen, szemmel láthatóan a nagyrészük teszi, nem egy kisebbség. Ez a csürheszellem.
De én nem vagyok csapatfőnök, hogy vigyáznom kellene a szavaimra, mert leadják a hírportálok.
De mégis vigyáztam.
-
hunnylander
őstag
A puzzle már ki volt rakva.
A nagykutyáik ilyet engednek meg maguknak. A legbunkóbb csapatfőnök ezidáig. Még Briatore se volt ilyen tiszteletlen egyetlen világbajnok pilóta iránt se. Lewis iránt még akkor se amikor még nem volt világbajnok.
F1-es témában a spanyol média kreálja a legtöbb valótlanságot és a spanyol szurkolók között van a legtöbb betegesen gyűlölködő. (Az oka jól ismert.)
Ez a megalapozott véleményem róluk, ezt látom bizonyítva sorozatosan és folyamatosan.
És a Campos nyilatkozat nem kamu, egy mélyinterjúban volt. A saját honfitársaiktól nem kreálják az idézeteket, úgyhogy nem lőttem öngólt.
Adrián Campos: "Hamilton no le llega a Alonso a la altura de los zapatos"
-
#70869248
törölt tag
Rosberg-t nehéz felmérni, mert egyfelől az autó is kérdéses, másfelől a csapattárs nem alkalmas arra hogy viszonyítani lehessen.
..egyébként Nakajima nem rossz, de nem is a legjobb választás az F1-be...jól ment az alacsonyabb sorozatokban, de nem kiemelkedően jól..egyértelműen a származása okán került be.
...nem rossz, de nem alkalmas megmérni rajta Rosberg-t.
A saját véleményem szerint Rosberg nagyon jó, ...szépen nevelődött a Williams-nél, ahol viszont nincs már hite. Kell egy olyan csapat a számára ahol érzi az erőt, ..a McLaren-nél Hamilton teljesítménye kihozná azt Rosberg-ből ami benne van, fenékig.
...és meg is akarná verni Lewis-t...bárhol kapott ki töle eddig, mindig mondhatta hogy ez mind nem számít, de az F1-nél nincs feljebb. Itt már nincs mire várni, mit magyarázni....meg kell vernie ha tudja.
Kimi már jó ideje 'plafon' csapatnál nyomja..McLaren-Ferrari, ..én nem várok töle semmit, fel lehetne még benne piszkálni az oroszlánt, de ahoz akarnia kellene.
..ha már rally, ott megy Solberg szintén egy északi srác, 3 év Subaru, 1 VB cím, majd még 5 év Subaru...nem hagyta ott őket, és amikor a Subaru kivonult akkor beleült egy Xsara-ba (már akkor 3 éve C4 volt a Citroen autója),..mert ha csak azzal lehetett menni akkor azzal ment.
Ez a valami.
..ehez képest nekem Kimi -csak VB autóba ülök, ha nem kapok akkor otthon ülök-..és -Rally-ba megyek- nyilakozatokat nem magyarázza semmi, ahogy írtam..leigazolnám, mert benne van az esély, de ha komoly vetélytárs nem érdeklődik utána akkor nekem se kellene, akkor Rosberg...számomra teljesen egyértelműen. -
#70869248
törölt tag
A Brawn és a Red Bull helyzetét csak elrontani lehet...a kettő közül egyébként (eddig) a Brawn tünik erősebbnek számomra...a Red Bull-nál nagyon fontos lesz a jó motorválasztás, pláne a frissítés után.
A Ferrari tud jó autót készíteni.
A Red Bull-nál Adrian Newey hiába nagyszerű, a keze alatt (és Kimi keze alatt) füstöltek a motorok).
Szal a Ferkanál tudnak motort és kasztnit készíteni, a kettő összepasszintása (az összes részegység harmonikus összepasszintása) egyszerű(bb) feladat.
Alonso-ban pedig lehet hinni...ha eddig ez volt a problémájuk, akkor ez most meg fog oldódni, mert kapnak egy olyan versenyzőt, aki egyfelől mindent tud ami a VB megnyeréséhez, illetve annak megvédéséhez kell, és nagyon erős versenyző.
Azaz sztem kicsi az elbukás lehetősége.Kimi-re még nagyon kiváncsi leszek...kiváncsi lennék mi megy a háttérben, sztem amennyiben a Brawn komolyan érdeklődik Kimi után akkor a McLaren le fogja szerződtetni..én azt tenném, mert jobb leszerződtetni Kimi-t mint egy erős vetélytársnál tudni.
Rosberg helyzete kérdéses....őt kellene szerződtetni elvileg. Amennyiben a Brawn nem foglalkozik Kimi leszerződtetésével, akkor Rosberg..számomra egyértelműen.A Red Bull-hoz engedném, egyfelől a Red Bull-nál kérdéses a motor, másfelől Vettel mint csapattárs erős..képes elbánni Kimi-vel, illetve valószinűsíthetőleg nem fognak besorakozni Kimi mögé.
A Brawn-nál könnyen előfordulhat hogy Kimi erősebb lesz mint csapattársa és megkapja a kiemelt szerepet csapaton belül...kombinálva ez a jó autóval és a jó motorral, valmint Ross Brawn-nal.
Túl veszélyes...inkább leigazolnám Kimi-t hogy a csapaton belül tudjam. -
hunnylander
őstag
Én is szeretem a Ferrarit, a dolgos csapattagok miatt.
-
gV
őstag
én lonzival vok így, viszont ellentétben veled nem érzem h változtatnom kéne a hozáálásomon vele kapcsolatban, eltölt leheteőleg minnél kevesebb időt a Ferrarinál azt húzzon el, anno 3 évet irt alá a mekinél azt mi lett a vége 1 év után búcsúzott, történelem ismételhetné magát olyanformában h most a olaszoktól menne el korábban
-
#70869248
törölt tag
Talán ezért nem baj, ha ezek mellett a srácok mellett ott van az apjuk is minden futamon.
Nem is igazán akarok foglalkozni Piquet szereplésével...én abból indulok ki hogy kijárta a 'szamárlétrát' az F1 előtt, Formula3 sorozatok, Formula masters, A1gp, GP2..még 24h Le Mans is.
..és bár Alonso kemény csapattárs, de a Renault-nál valamit nem csinálnak jól, ha már a második egyébként megfelelő előélettel bíró fiatal versenyzőjük kerül bajba.
Rosberg meg tudott kapaszkodni, Hamilton meg tudott kapaszkodni, Vettel detto....én ugyan sajnálom ha Grosjean kikerül, de nem önös okok miatt.
De nagyobb felelőséget várok el egy csapattól, pláne gyártótól a tehetségekkel szemben.
Fisichella többet kap Kimi-től, mint akár Piquet. -
Spica
csendes tag
Nem túl szép, ahogy most Kimit - sztem szó szerint kirúgták - elengedték, közös megegyezéssel. De azért némiképp enyhitendő a Ferrari bűnét hozzátenném, hogy mint MSC utód igazolták le (McLarenes éveit tekintve nem alaptalanul). Aztán kiderült, hogy Schumachernek Schumacher.... csak Ralf
. Nem igazán jött be a számításuk. Azt, hogy Massa elveri, legmerészebb álmaimban nem gondoltam volna. Ok, VB győztes, de azt inkább nyerte (szerencsével, nagyon sok szerencsével), mint megszerezte.
Szóval a Ferrari patkány, Kimi meg kutya.Minden tiszteletem Kimié, mert nagyon jó pilóta, de a zsenialitását az ezüst nyílban hagyta.
-
Oliverda
titán
Nem hiszem hogy minden áron kitették volna, egyszerűen most szinte minden együtt állt ahhoz hogy Alonso 1 évvel korábban érkezzen. Santander, gyengélkedő Renault, Renault botrány. Na meg ott volt még ez is:
Raikkonen már azzal is többet segíthet Hamilton-nak ha legalább a közelében lesz és nem nyóc' hellyel hátrébb. Bár nem mintha Hamilton tavalyi VB címéhez Kova olyan sok segítséget nyújtott volna.
-
#70869248
törölt tag
Hamilton szavai nem ütötték Haug szavait, hasonlóképen félre lett értve mint MS szavai, amikor azt mondta hogy a Ferrari-nál Massa a vezéralak.
Valszeg ha többet olvasnának F1-s topikokat rájönének hogy ezek a szavak milyen könnyen félreértelmeződnek és rögtön érzelmeket is mozgatnak meg egyik illetve másik oldalról.
De hál' égnek nem olvasnak...különben a jó napot-viszláton kívűl nem mondanának semmit.
A McLaren-t Hamilton képviseli..és ezért valóban kőkeményen megdolgozott, Kovalainen néha megvillan amibe bele lehet olyankor kapaszkodni, de már azok a hangok akik szerint Kova'-t elnyomják is elhallgattak, mert nincs értelme.
Nyílvánvalóan a fejlesztési irányt Hamilton határozza meg, ez egyébként nem egyszerű ám ,hogy na persze és mert akkor innen sikerre van ítéltetve csapaton belül. Ahogy fel is merült hogy Hamilton jobban érezte magát a HunRing győztes McLaren-ben, mint az új fejlesztésű autóban. Mivel nincs teszt ezért ez különösen nehéz, a versenyző elmondja a véleményét mi kellene, a mérnökök megcsinálják, és aztán majd a pályán, a szabadedzésen kiderül hogy milyen is valójában.
Nem feltétlen előny a kisérleti nyúlnak lenni, míg a másik megy a bevált technikával.Alonso vs. Hamilton..: Alonso cseszte el, egész egyszerűen azért mert nem szerepelt jól.
Ezt bármeddig csűrjük csavarjuk ez a lényege, amennyiben odateszi magát ahogy kell, és már az elejétől kűzd mint pata a napon, akkor tartotta volna a lépést Hamilton-nal, vagy ami feltételezhető volt egy olyasvalakivel szemben aki most jött az F1-be és a pályák jó részét még nem is ismeri, el is veri.
Nem ez történt. A végén pedig Hamilton-t kinthagyták azzal a gumival és elment a VB címe. Nagy előnye volt ám Hamilton-nak abban az évben...és bár Interlagos-ban már kapkodott talán, addigra már VB-nek kellett volna lennie...nagyon sok mindennek kellett összejátszania ahoz hogy az a VB a véghajrában se Hamilton-hoz, se Alonso-hoz, hanem Kimi-hez kerüljön. -
#70869248
törölt tag
Tényleg szép volt Alonso-tól..a teljesítmény is, a nyilatkozat is, és az is hogy Briatore-nak ajánlotta az eredményt.
Kerek perec elmondta hogy nem várt ez a dobogó...nem is tudták volna megcsinálni ha Rosberg és Vettel nem hibázik, de így történt és nagyon helyén kezelte a dolgokat.
Korrekt arc Alonso...nagyon sajnálom hogy nem ő jön a McLaren-hez...mert valszeg a Ferrari-hoz megy. Nagy ellenfél és egyben komoly segítség is lenne.A másik hülyeség a közvetítőinktől ez az Alonso-Hamilton 'nemjóviszony' hegesztése. Alonso még a pályán is kiintett Hamilton-nak és amikor hárman voltak az volt az első dolga hogy kezet nyújtott,..de még a dobogón is meglocsolta....ha már ott tartunk akkor sztem Hamilton és Glock közt hidegebb volt a légkör. De köztük nincs is, és nem is nagyon volt kapcsolat...nem voltak egy csapatban, és egy fél idényt húztak le a Gp2-ben együtt.
Semmi látható probléma nincs Hamilton és Alonso között, nem ugranak egymás nyakába mint Rosberg-Hamilton, nem vigyorognak mint Hamilton-Sutil..de nincs itt semmi gáz.
Sajnálom hogy nem lesznek együtt. Alonso jó arc kezd lenni, a pályán is nagyon jó...és Hamilton tanulhatna még tőle egy és mást. -
Nowhereman
őstag
szóval a holocaustban szerinted Hitler volt a kisbűnös, a főbűnos meg a német baka volt?
1/ Hitler - Brios - a főnök aki akarata nélkül nem történik semmi, ő osztja az ukázt.
2/ Heydrich - Symonds - aki kidolgozza
3/ Schultz - Nelsino - aki vagy vérgehajtotta, vagy ott volt, ahol a part szakad... -
#70869248
törölt tag
Piquet én egy szóval sem mentegetem, vagy tettem...bár én általában inkább állok a versenyző pártjára. Ez esetben nem, és nem azért mert elkövette, ..arra lehettek olyan okai amiről nekem elképzelésem sem lehet.
De arról hogy csak akkor vallott mikor eltávolították a csapattól már sziklaszilárd véleményem van, csöppet sem hízelgő. De nem ásom el örökre, ha elég sokat és jól dolgozik akkor változhat a megítélése.Briatore viszont több ember karrierjére van hatással, szerelőkre/drukkerekre akinek fogalmuk sem volt erről a dologról. Ez egy olyan húzás volt, hogy ha nem derül rá fény akkor ez egy sikeres stratégia volt...alkalmazhatóvá válik. Mi előzi meg, illetve mi következik utána?
Mit tesz ez egy sikeres versenyzővel, akár Alonso-val is? Hisz ha tudott róla akkor benne is deformálódott a versenyzői etika, olyan helyzettel szembesült amivel nem egészséges, beszéljen és ártson a csapatának, kockáztassa meg hogy eltíltsák a Renault (amire jogosan gondolhatott is), okozzon kárt a csapatnál dolgozó olyan embereknek akik nem is tudtak róla?...feltehetően csak igen kevesen tudhattak.
..vagy tartsa meg és birkozzon meg vele.
Nem kis dolog ez, Briatore felelősége azért nagyobb mert több emberre van hatással, amennyiben Piquet magánakciója lett volna a falhozcsapás akkor tiszta sor ha kiderül...nincs vádalkú, versenyzéstől eltíltva.
Csapatutasításra viszont már a Renault neve is..és term. az egész csapat besározódik, ő az aki igazán sárba tudja rántani, több emberért felel.
Briatore-nak van hatalma azt mondani egy ilyen felvetésre, hogy azonnal felejtsétek el, és soha többet meg ne halljam. Az ő pozíciója alkalmas arra hogy rögtön töröljön egy ilyen felvetést,...és arra is hogy alkalmassá tegye.
Sikeres taktika volt a botrány kirobbanásáig. -
hunnylander
őstag
“When the FIA’s advisers interviewed Witness X, he expressly confirmed that Mr Briatore was involved in the conspiracy because Witness X had been personally present at a meeting shortly after qualifying on Saturday 27 September 2008 when Mr Symonds had mentioned the possibility of a crash plan to Mr Briatore. The FIA’s advisers were confident that Witness X himself played no active role in the conspiracy.”
“Not only did he hold a responsibility to the team, he had a responsibility to guide and assist Mr Piquet Jnr in his career and to offer advice as needed. The WMSC regard it to be unsatisfactory that any Team Principal should manage any driver as it can lead to the kinds of conflicts of interests that plainly arose here. In this case Mr Briatore manifestly did not guide Mr Piquet Jnr appropriately and indeed allowed and seemingly encouraged him to engage in potentially ruinous and life-threatening activities.'
“Taken together, the above factors, and the complete absence of any mitigating
factors, lead the WMSC to conclude that Mr Briatore is not a person suitable to
participate in any way in any motorsport activities under the FIA’s control.”Ez az indoklás Briatore eltiltására.
-
Peat;)
veterán
Az utolsó mondat olyasmi lehet, hogy túl kevés volt emiatt hogy a stratégiát kigondolja, magyarul mint írom, max egy felvetés Briós, a másik kettő: kigondolás, tervezés, végrehajtás. Felelősség=1.Briós 2.Symonds 3.Piquet. Nekem ez bármit is mondtok, büdös. De nambej ha máshogy látjuk. Bocs az offért, befejeztem.
-
hunnylander
őstag
Azt nem kell firtatni, hogy ki mennyire mondhat igazat. Az eljárásnak megvan a jegyzőkönyve és a hangfelvétele. Nem Piquet az értelmi szerző ez alapján.
Joó Gabi meg csak kreálja a cikkeit azon a Blog oldalon, direkt provokációhoz. Marhára nem érdekli a tények tiszteletben tartása, Kiminek is Alonsonak is kreálja a nyilatkozatait provokációból, onnan ne linkeljünk bejegyzést hírnek prezentálva. Ott nincsenek hírek, hanem szubjektív és fiktív témájú blogbejegyzések.
-
hunnylander
őstag
Az az oldal röhej és már az áldozata is lettél a pontatlanságoknak. Ott csinálják a híreket és ahogy esik úgy puffan, minek ehhez a Gazetta (Gazzetta-nak írva
), ott se ez van, publkus a doksi, minden valamirevaló hírportálnak onnan kéne tájékozódni. Nem esik le, hogy kamut olvasol?
Witness X egy Symonds Briatore meetingnek volt rlsztvevője, a Briatore-Symonds-Piquet meeting előtt. Nem Piquet volt az értelmi szerző. Piquet és Briatore súlyos büntetése nem véletlen, Piquet és Alonso meg ugyanazt élvezte, ami nélkül már Alonso is az IndyCarban nyomná 2007 óta.
-
#70869248
törölt tag
Briatore felelősége nagyobb mint Piquet felelősége szvsz. Piquet 'csak' egy versenyző...bár ezzel az esettel nem igen vágom hogy lehet szuperliszensze.
Emberileg meg alap hogy ha hibaként értékelte, akkor volt pár éjszakája hogy végigondolja, és nem csak akkor 'terít' amikor pont kicsapják. Tehát Piquet kapa..és igen sokat és jól kell ahoz dolgoznia hogy ez az eset ne határozza meg őt.Briatore viszont több ember életére van kihatással, szakembereket tud befolyásolni, versenyzőket tud mellékvágányra tenni, és fiatal tehetségeket tud megfolytani hasonló szerződésekkel mint amit Piquet-vel is kötött (már ami napvilágot látott).
...és akkor még ez az eset is. -
hunnylander
őstag
Régebben volt még 10-20% is a motorok teljesítménye között. A pre-kvalifikációs kiscsapatok mégsem mentek oda 'kalapáccsal szétverni' a Ferrari és a Renault motorokat.
Érdekes módon az év elején a Toyota még pole-ra volt képes (és két mercis csapat meg sereghajtó lúzer volt), csak elügyetlenkedték a futamokat. Ennyire az aerodinamikai és mechanikai teljesítmény került az előtérbe. És ez a panaszkodók szégyene, ha úgy akarják, hogy még azt a kevés motorfejlesztési lehetőséget (amit igenis hagytak a szabályalkotók) is fel akarják adni és burkoltan egyenmotorokat akarnak.
Az pedig szerződésbe van foglalba, hogy 2012-ben lejár a motorbefagyasztás és be fognak vezetni egy új specifikációt, ami remélhetőleg kellően modern, és még ha 'kicsi' motor is jön, de majd kalapot emelhetünk a mutatói előtt, és fejlesztési harc lehet a motorgyártók között, amelyből az utcai autók is profitálhatnak.
Olvastam nemrég egy nyilatkozatot az Autosport PLUS-on az MB HPE szakemberével, aki azt mondta, hogy amikor elkezdték fejleszteni a KERS-t, akkor még a Mercedes utcai részlegéből áramlott az információ és tudásanyag a Forma-1-es részlegbe, de azóta már ez fordítva van. Vagyis hiába nyafogtak sokan, hogy miféle korlátozott KERS van csak engedélyezve a Forma-1-ben, de mégis profitál belőle az utcai autók fejlesztése is, egy év se kellett hozzá, hogy az F1-es részleg vigye a prímet és produkálja a tudásanyagot, ami áramlik vissza a közúti hibridek fejlesztésébe.
Ezért örülök neki, hogy Frank papát nem érdekli a tőle független FOTA megállapodás, a Williams KERS-et akar használni jövőre, mivelhogy a szabálykönyv engedélyezni fogja.
-
hunnylander
őstag
Megnézném a véleményed amennyiben pár évvel ezelőtti lenne a helyzet, amikor a merci motorok gyengék voltak és sorozatosan tönkrementek.
Kérték az FIA-tól, hogy a többiekét butítsák le és rontsák el? Nem, dolgoztak leszegett fejjel, ahogy azóta is. A többiek mewg hajlamosak lehúzni a rolót a motor részlegen, holott most is van mit fejleszteni, ráadásul most már nagyon szorgos munka kell és sok időbe telik összekapirgálni egy kis javulást teljesítményben/fogyasztásban.Szóval még most is fejlesztési verseny van a motoroknál is, nem kéne belemahinálni. Amikor a Ferrari motor volt a legerősebb, kérték őket butításra? Amikor a BMW volt a legerősebb, kérték őket butításra?
A FOTA-t nem kell szekálni a freeze miatt, ripsz-ropsz már nem változtathatnak rajta, ez egy ütemterv, és 2013-tól jön az új specifikáció, szóval hamarosan mindenki nekihasalhat egy totál új motornak. Lassan már az lesz a vitatéma, hogy mi legyen az új specifikáció, ha hirtelen feloldanák a befagyasztást, abból a két nagycsapaton kívül nem sokan jönnének ki jól. Lehet hogy egy 4-6 hengeres turbó lesz KERS+TERS-szel a következő motor. Kezdésnek úgy 700 pacit kihozhatnak belőle, aztán idővel ugyanoda jutnak, ahol a mostaniak stagnálnak, mindezt feleannyi fogyasztással.
-
#70869248
törölt tag
Sztem ez már hamarabb eldőlt, amikor a Ferrari-hoz ment akkor is egy évvel előtte már zörgette a szél a harasztot. Meg amúgy sincs rá garancia hogy Massa nem lett volna jobb nála az elmúlt futamokon..talán Spa-t kivéve mert ott Kimi tényleg nagyon jó.
Azért gondolkodom ebben, mert a jelenlegi teljesítményét nézve semmi nem indokolja azt hogy gyakorlatilag kirugják...mert azzal hogy inkább kifizetik neki a jövő évet csak menjen már el azzal gyakorlatilag azt teszik. Persze ezt valszeg a szponzor kicsengeti...vagy legalább egy jó részét.
A McLaren-hez nagyon remélem hogy nem jön, nekem sokkal jobban bejön az a hangulat amit Hamilton-Rosberg, vagy akár most a Monza-i sajtótájékoztatón Hamilton-Sutil közt tapasztaltam, ha pedig tényleg a nyers teljesítmény számítana a McLaren-nek akkor Alonso.
Vele nem vesznek zsákbamacskát, tudják már milyen...Alonso pedig minden pillanatban eltökélt. ...és Alonso-n is rugott annyit ez a két év, hogy ő is másként néz a McLaren-re.
..de szvsz Rosberg jön, és Kimi valszeg a Brawn-nál lesz. -
EmberXY
veterán
Ez esetben azt nem értem, hogy miért akarta ennyire segíteni Alonsót???!
Az evidens, hogy a csapattársak segítik egymást, ha már elszáll a vb-cím lehetősége, legalább a csapattársnak több esélye legyen... NA de ennyire? Még ha a csapat utasította volna, megérteném, de ezek szerint maga döntöte el, hogy ezt teszi???
Tán szerelmes Alonsó-ba, vagy mi a túró? más logikus magyarázatot nem tudok elképzelni....
Aktív témák
Hirdetés
- OHH! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD EU/HUN
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD EU/HUN
- Intel Xeon Gold 6146 / 12 mag / 24 szál / 24.75M Cache, 3.20 GHz / 4.20GHz Turbó / Beszámítás OK!
- Apple Macbook Air 2017 olcsón
- Vegyes SAS 400gb ssd-k, hibátlan szektorokkal. 1db új 960gb
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! R5 5600X / RTX 3080 / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- BESZÁMÍTÁS! Asus A520 R5 3600 16GB DDR4 500GB SSD RTX 2060 8GB Rampage SHIVA CoolerMaster 700W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest